MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
captain scarlet schreef:
Wat dit nummer betreft was ik meer gefascineerd door de curieuze albumhoes.
Luister de titelsong maar eens, dan valt die albumhoes wel op zijn plek.

Porter Wagoner - Julie scoort 6,83 en staat op plek 84. Maar met nog niet eens de helft van het aantal stemmen dat er normaal wordt uitgebracht is dit wellicht geen representatief cijfer. Late stemmers kunnen er dus voor zorgen dat Porter stijgt of de top 100 moet verlaten.

Thema: dezelfde vrouwennaam in songtitels.

158. Randy Sparks - Julie Knows (1964)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

1964 is wanneer de song op single werd uitgebracht. Randy nam dit nummer, dat geschreven werd door Paul Vance, ruim vier jaar eerder al op. 

Paul Vance heeft overigens een heel aantal mooie songs op zijn naam staan, vooral lieve songs. Zijn bekendste werk is denk ik toch wel Catch a Falling Star, vooral die geweldige versie van Perry Como staat me bij. 

Maar goed, kort terug naar Sparks. Randy staat vooral bekend als songwriter en als oprichter van twee hele grote folk bands. Zijn vrouw is ook niet bepaald een onbekende: Diane Jergens, de liefhebber van rock'n'roll films zal haar wel kennen.

Antonio Carlos Jobim: 7
Porter Wagoner: 7.5
Randy Sparks: 6.5

M'n tanden doen er pijn van, maar tegelijkertijd is het reuze knap gedaan. Ook 6,5. Shaky, wat moet jij een encyclopedische kennis van oudere popmuziek hebben!

Kennis is een groot woord, "I know that I know nothing", maar vooruit wanneer het op oude muziek aankomt heb ik hier en daar wel wat know-how

Soms ook totaal maffe dingen die ik onthoud wat muziek betreft, of niet dan Les de Groot?

Julie 7,0

Julie knows 6,25

Shaky schreef:
Kennis is een groot woord, "I know that I know nothing", maar vooruit wanneer het op oude muziek aankomt heb ik hier en daar wel wat know-how

Soms ook totaal maffe dingen die ik onthoud wat muziek betreft, of niet dan Les de Groot?

We kennen ons 30 jaar en je verbaasd me elke keer weer met wat je onthoud haha

157. Porter Wagoner - Julie (1967) : 8

158. Randy Sparks - Julie Knows (1964) : 5,5

151. Laura Nyro - Lazy Susan (1967)
Best mooie stem maar wat eentonig nummer.
Cijfer: 6,5

152. Rex Gildo - Good bye Susan (1966)
Schlagers hebben merkelijk minder de tand des tijds doorstaan maar dit valt best mee.
Cijfer: 5,5

153. The Tielman Brothers - Rock Little Baby of Mine (1958)
Aan Elvis kunnen zij niet tippen maar dit is meer dan aardige rockabilly.
Cijfer: 7

154. Buddy Rich - The Beat Goes On (1967)
Matige cover van de Sonny & Cher-klassieker met slechte blazers, ook geen sterke zang.
Cijfer: 4

155. Dave Dudley - Six Days on the Road (1963)
Kende ik niet, valt best mee. Duidelijk beïnvloed door Johnny Cash maar door de tekst een eigen tintje.
Cijfer: 7

156. Antonio Carlos Jobim - Wave (1967)
Relaxte bossa nova, neigt naar easy listening maar ik mag dit wel.
Cijfer: 7,5

157. Porter Wagoner - Julie (1967)
Mooie stem, heerlijke gitaar en goede verhalende song.
Cijfer: 8

158. Randy Sparks - Julie Knows (1964)
Weliswaar oubollig maar ook charmant door de stem, kan een keer op een late avond.
Cijfer: 6

Fijn, lief, klein early 60s love song. Goed gezongen ook.

7,25

Dave Dudley: 7,0
Antonio Carlos Jobim: 4,5
Porter Wagoner: 6,0
Randy Sparks: 6,5

6,19 voor Randy Sparks - Julie Knows, plek 125.

Thema: dezelfde vrouwennaam in songtitels.

159. Marcel Amont feat. Armand Migiani et son orchestre - Julie (1957)

Afkomstig van het album: n.v.t. Single only

Bezig bijtje deze Marcel. Hij nam maar liefst ruim 1000 songs op in zijn carrière en deed dit in allerlei talen. Hoewel hij begon als zanger wist hij voor het eerst écht door te breken dankzij een aantal filmrollen. Muziek was echter zijn echte liefde en nadat hij wat naamsbekendheid had dankzij die films, stortte hij zich volledig op de muziek. 

Zijn eerste single stamt uit 1956 en in de 00s bracht hij nog steeds singles uit. Vorig jaar overleed hij op 93 jarige leeftijd.

Begint mooi met klavecimbel en fluit, eindigt wat te lollig. 5.

Zoals mijn bovenbuur al zegt, dat einde is ruk. Verpest de rest behoorlijk.

5,5

Het zonnetje schijnt, het lijkt erop dat we een aantal dagen op rij onvervalste zomer gaan krijgen. Er is geen beter moment om een oproep tot verzoekjes te doen. Is er een bepaalde song die jij dolgraag voorbij wil zien komen, stuur me dan een berichtje.

Plek 125 met 6,21 voor Marcel Amont feat. Armand Migiani et son orchestre - Julie. Het themaweekend zit er weer op.

160. Barbara Lynn - You'll Lose a Good Thing (1962)

Afkomstig van het album: Barbara Lynn - You'll Lose a Good Thing (1963)

Deze 82 jarige dame mocht zes jaar geleden de prestigieuze National Heritage Fellowship in ontvangst nemen.

Wat haar vooral uniek maakte in de 60s was dat zij als African-American vrouw zelf leadgitaar speelde en ook nog eens bijna al haar songs zelf schreef. Waaronder de classic waar wij naar gaan luisteren. Het was haar debuutsingle en meteen haar grootste hit.

Onder andere Aretha Franklin, Lucinda Williams, Carla Thomas en Freddy Fender (ook een hitversie) coverden dit nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.