Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 augustus 2024, 18:09 uur
Een mooie 7,41 voor Ernie K. Doe - Mother in Law; plek 37.
We gaan naar jullie verzoekjes! Deze keer is de verdeling als volgt:
50s: 2x
60s: 4x
70s: 1x
167. Dean Reed - Don't Let Her Go (1960)
Afkomstig van: n.v.t. Single only
Deze Amerikaanse 'mooiboy' brak door dankzij zijn looks en besloot het er meteen enorm van de te nemen: zingen, acteren, politiek actief zijn. Overal waar hij zijn gezicht kon laten zien, was hij aanwezig. Hij scoorde een heel aantal hits, voornamelijk in de wat obscuurdere hitlijsten, en is te zien in de nodige films (van bedenkelijk niveau).
Hij is echter vooral bekend om zijn politieke activiteiten en opvattingen. Zo riep hij de deelnemers aan de World Peace Conference in 1965 op om allemaal handen vast te houden en gezamenlijk We Shall Overcome te zingen. In de 60's zag Dean zichzelf dan ook als freedom singer en had hij weinig interesse meer om 'slechts een popzanger' te zijn.
Op 47 jarige leeftijd stierf Dean. Hij pleegde zelfmoord, al zijn er theorieën die iets anders beweren.
Overigens niet de enige zingende acteur die is aangevraagd voor deze week, er zullen er nog 2 (ja okay 3 als we een enkele rol ook meetellen) volgen.
We gaan naar jullie verzoekjes! Deze keer is de verdeling als volgt:
50s: 2x
60s: 4x
70s: 1x
Afkomstig van: n.v.t. Single only
Deze Amerikaanse 'mooiboy' brak door dankzij zijn looks en besloot het er meteen enorm van de te nemen: zingen, acteren, politiek actief zijn. Overal waar hij zijn gezicht kon laten zien, was hij aanwezig. Hij scoorde een heel aantal hits, voornamelijk in de wat obscuurdere hitlijsten, en is te zien in de nodige films (van bedenkelijk niveau).
Hij is echter vooral bekend om zijn politieke activiteiten en opvattingen. Zo riep hij de deelnemers aan de World Peace Conference in 1965 op om allemaal handen vast te houden en gezamenlijk We Shall Overcome te zingen. In de 60's zag Dean zichzelf dan ook als freedom singer en had hij weinig interesse meer om 'slechts een popzanger' te zijn.
Op 47 jarige leeftijd stierf Dean. Hij pleegde zelfmoord, al zijn er theorieën die iets anders beweren.
Overigens niet de enige zingende acteur die is aangevraagd voor deze week, er zullen er nog 2 (ja okay 3 als we een enkele rol ook meetellen) volgen.
0
geplaatst: 12 augustus 2024, 20:21 uur
Ik denk steeds dat hij op Rawhide of High noon (Do not forsake me oh my darlin') over wil gaan. Een 4.
2
geplaatst: 12 augustus 2024, 23:35 uur
Dean Reed: vond het wel bijzonder dat de single alleen in Chili en Argentinie is uitgebracht.
Daarom toch eens even in zijn levensverhaal gedoken. En dat is uitermate boeiend:
Een Amerikaanse zanger en acteur met een Marxistische politieke overtuiging.
Werd ook wel The Red Elvis genoemd
Bracht 'n groot deel van zijn leven door in Zuid-Amerika en verhuisde later naar de de DDR waar hij blijkbaar in de jaren '70 ook nog 'n paar jaar voor de Stasi heeft gewerkt, en in 1986 zelfmoord pleegde .(?)
Genoeg stof voor een boek, en dat is dan ook verschenen in 2005: Rock 'n' Roll Radical: The Life & Mysterious Death of Dean Reed (2005), door Chuck Laszewski,
Don't let her go: gelikt nummertje, maar niet erg origineel. 6,5
Daarom toch eens even in zijn levensverhaal gedoken. En dat is uitermate boeiend:
Een Amerikaanse zanger en acteur met een Marxistische politieke overtuiging.
Werd ook wel The Red Elvis genoemd
Bracht 'n groot deel van zijn leven door in Zuid-Amerika en verhuisde later naar de de DDR waar hij blijkbaar in de jaren '70 ook nog 'n paar jaar voor de Stasi heeft gewerkt, en in 1986 zelfmoord pleegde .(?)
Genoeg stof voor een boek, en dat is dan ook verschenen in 2005: Rock 'n' Roll Radical: The Life & Mysterious Death of Dean Reed (2005), door Chuck Laszewski,
Don't let her go: gelikt nummertje, maar niet erg origineel. 6,5
0
geplaatst: 13 augustus 2024, 16:33 uur
Led Zeppelin: 8,0
The Crows: 6,5
Nat Shilkret: 5,0
Ernie K. Doe: 6,5
Dean Reed: 6,0
The Crows: 6,5
Nat Shilkret: 5,0
Ernie K. Doe: 6,5
Dean Reed: 6,0
0
geplaatst: 13 augustus 2024, 18:41 uur
Dean Reed - Don't Let Her Go belandt op plek 109 met 6,49.
168. Bettye LaVette - Let Me Down Easy (1965)
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Bettye scoorde er een top 20-hit mee op de R&B chart, maar het nummer werd geen succes op de reguliere chart. Ze besloot om het nummer 4 jaar later nog een keer op te nemen, maar dan met funky gitaren. Deed verder niets voor de hitnotering, maar wellicht dat mensen die versie nu ook willen opzoeken.
Mick Hucknall, Joanne Shaw Taylor, Paolo Nutini en Paloma Faith behoren tot de wat recentere covers van deze soul klassieker.
Het nummer wordt vooral geprezen om de vocale prestatie van Bettye. Valt ook dit tweede verzoekje in de smaak?
Afkomstig van het album: n.v.t. Single only
Bettye scoorde er een top 20-hit mee op de R&B chart, maar het nummer werd geen succes op de reguliere chart. Ze besloot om het nummer 4 jaar later nog een keer op te nemen, maar dan met funky gitaren. Deed verder niets voor de hitnotering, maar wellicht dat mensen die versie nu ook willen opzoeken.
Mick Hucknall, Joanne Shaw Taylor, Paolo Nutini en Paloma Faith behoren tot de wat recentere covers van deze soul klassieker.
Het nummer wordt vooral geprezen om de vocale prestatie van Bettye. Valt ook dit tweede verzoekje in de smaak?
0
geplaatst: 13 augustus 2024, 18:51 uur
Compositie + orgeltje + stem = 8. Wat is dat instrument dat haar de laatste 30/40 seconden begeleidt? (Bas)fluit? Hobo? Klarinet?
0
geplaatst: 13 augustus 2024, 21:38 uur
Ik had begrepen dat het om 'zomerse' verzoekjes ging? Dat is Let Me Down Easy bepaald niet, maar een fantastisch nummer is het wel.
9,0
9,0
0
geplaatst: 13 augustus 2024, 21:40 uur
Edgar18 schreef:
Ik had begrepen dat het om 'zomerse' verzoekjes ging?
Ik had begrepen dat het om 'zomerse' verzoekjes ging?
Nope, een reguliere verzoekjesronde.
En inderdaad, dit blijft gewoon een erg sterk nummer.
8
0
geplaatst: 13 augustus 2024, 21:58 uur
167. Dean Reed - Don't Let Her Go (1960) : 8
168. Bettye LaVette - Let Me Down Easy (1965) : 7,5
168. Bettye LaVette - Let Me Down Easy (1965) : 7,5
0
geplaatst: 13 augustus 2024, 22:52 uur
165. Nat Shilkret - Dancing with Tears in My Eyes (1930)
Natuurlijk ouderwets maar ook gezellig en charmant.
Cijfer: 7
166. Ernie K. Doe - Mother in Law (1961)
Soul zoals soul moet zijn met prettige melodie, schurkt nog tegen blues aan.
Cijfer: 9
Kende ik niet, mooie stem, prachtige melodie.
Cijfer: 8
Kende ik ook niet (het nummer, wel de zangeres), wat werd er in de jaren '60 veel prachtige soul uitgebracht. Rauw en bezield.
Cijfer: 8,5
Natuurlijk ouderwets maar ook gezellig en charmant.
Cijfer: 7
166. Ernie K. Doe - Mother in Law (1961)
Soul zoals soul moet zijn met prettige melodie, schurkt nog tegen blues aan.
Cijfer: 9
Kende ik niet, mooie stem, prachtige melodie.
Cijfer: 8
Kende ik ook niet (het nummer, wel de zangeres), wat werd er in de jaren '60 veel prachtige soul uitgebracht. Rauw en bezield.
Cijfer: 8,5
* denotes required fields.