MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
leuk

6,8

Pure swag. Goddamn, you can't teach class

9,5

Buddy Greco - Around the World scoort 6,78 gemiddeld en staat daarmee op plek 10.

15. Xhol Caravan - Electric Fun Fair (1969)

Afkomstig van het album: Xhol Caravan - Electrip (1969)

Deze band werd in 1967 opgericht in Wiesbaden en er werden in het begin vooral covers van de Amerikaanse Soul artiesten gespeeld. Twee jaar later hadden er een paar personele verschuivingen plaatsgevonden en ook de Soul werd gedropt. Wat volgde was een heel nieuwe sound in de vorm van het album Electric waar deze song op te vinden is.

Klezmerkermisavantgarde of zoiets, wel grappig...

6.8

Jazzy prog of proggy jazz, ik weet het niet, maar wie dit leuk vindt moet het hele album maar eens proberen, want het is heerlijk. Een 10.

Ja, DIT vind ik wel gaaf!

9

Pfff 4

15. Xhol Caravan - Electric Fun Fair (1969) : 2,5

Pfff, maar dan nog een tandje erger.

Ah, koel! Jazzy progproto-kraut. Of geef het een naam.
Deze muziek(ratjetoestijl) zag ik in ieder geval niet in dit spelletje aankomen.
Ik dacht trouwens dat ik deze op cd had, maar ik vang tot mijn teleurstelling nul hits met deze naam in mijn collectie. Ik heb blijkbaar hun oeuvre alleen ooit een keer gedownload, kom ik nu achter.
Ik zie nu ook dat het album in 2022 op vinyl is heruitgebracht met niks minder dan een "68-page deluxe insert in LP size". Niet al te goedkoop inmiddels, maar dat is wel erg verleidelijk allemaal.

Het olijke kermisintro is me nog iets te lollig, maar hoe langer het nummer duurt, hoe gaver het wordt (en dan komt het terugkerende kermisthema al minder lollig over).
Doet me naast een vroege Soft Machine ('Hope For Happiness') en hun landgenoten Dzyan ('Dragonsong') ook wel wat aan een instrumentale Supersister denken (ook zonder gitaar), maar dan minder des Canterbury en i.p.v. een hippiefluit een zwikkie opzwepende saxpartijen. Tof, ik ga het hele album (eindelijk weer eens?) luisteren.
8,3

wavanbuuren
Altijd leuk om ergens mee in aanraking te komen wat je niet kent.

Maar dit is way too rich for my blood.
Ik word er zelfs een beetje onrustig van.

3

Kende ik niet maar wel interessant, progrock meets jazz.

8

Ik begin een beetje achter te lopen:

13. Chuck Berry - Sweet Little Sixteen (1958) 6
14. Buddy Greco - Around the World (1961) 7,25
15. Xhol Caravan - Electric Fun Fair (1969) 7

Geen probleem, je bent weer helemaal bij nu remcodulac

Xhol Caravan - Electric Fun Fair scoort 6,15 gemiddeld en staat op plek 14.

We hebben de eerste 15 songs gehad (wat gaat dit snel! ) en nog geen enkele song scoort een onvoldoende gemiddelde. Zou toch geweldig zijn als we dat zo kunnen houden.

16. Johnny Cash - I Still Miss Someone (1958)

Afkomstig van het album: Johnny Cash - The Fabulous Johnny Cash (1958)

Cash schreef dit nummer samen met zijn neefje Roy Jr.  en bracht het uit in 1958. Daarna werd het door een karrevracht aan artiesten gecoverd, waaronder door Brenda Lee, Loretta Lynn, Skeeter Davis en Linda Ronstadt. 

Wij gaan luisteren naar het origineel dat geregeld op de setlist stond van liveoptredens van Cash.

7,5

Cash heeft (veel) beter.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.