MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
7.2

Lekker meeblèren en zo.

Alleen in de 80's kon je als serieuze band aankomen met een nummer dat zo mijlenver over de top is, en er nog een hit mee scoren ook. En ondanks dat, of wrs juist dankzij dat, werkt het ook nog voor mij.

7

7,5

Heerlijk zwijmelen!

Er lijkt me trouwens iets mis te zijn gegaan met het knippen en plakken van de begeleidende tekst, 50tracks

*Sentiment bonus + bijna-kerst bonus

9,0

7.5

Merry Christmas people!

Verreweg hun beste, epische track

9,3

Dit is mijn favoriete huisvrouwenpophitsingle.
Wat een nummer is dit en dan ben ik nog geen eens een fan van deze band.

10

Foreighner - I Want to Know What Love Is - 8
Guilty pleasure.

Jaja, het allemaal heel stoer afdoen als huisvrouwenpopmuzak en guilty pleasurend hoge cijfers geven, maar ondertussen is ook dit nummer veel hoger gewaardeerd dan de fkkng coole alfamannetjesrock van 'Cold As Ice': met afstand het beste, maar door JULLIE het laagst gewaardeerde Foreigner-nummer.
Jullie zijn zélf huisvrouwen, grrmmmbmblffff...

Destijds gaf ik dit een 0, maar inmiddels doe ik ook de vaat, de was, kook ik eten en heel soms stofzuigen.
En Lou Gramm was natuurlijk een wereldzanger.
7,2 ('Cold As Ice' een 9)

PS: wat een onnoemelijk sneue bedoening. Foreigner in Nederland, maar zonder Gramm (natuurlijk) en zelfs zonder Jones?
Ik zie dat het bandlid dat nu het langst in de band zit Jeff Pilson is. Jeff Pilson? Die ken ik juist van Dokken en Dio. En hij is bandlid sinds... 2004. Twintig jaar ná dit nummer. Bijna dertig jaar na 'Cold As Ice'. Het laatste studioalbum is uit 2009. De huidige zanger zit er pas sinds 2021 in.
WTF, waarom mogen ze zich nog Foreigner noemen als er alleen maar foreigners in de band zitten en het gewoon een cover/tributeband is? Foreigner Boreigner.

Jeugdsentiment meets guilty pleasure. Het koor ging overigens ook eigen platen maken toen en haalde zelfs nog de top 40 met hun cover van chicago'S you' re the inspiration 7 2

Vorige week in Bethlehem, ofwel Christmas City USA, deed Lou Gramm een paar nummers mee. Dan is het even niet alleen een tribute band EvilDrSmith. Ben bang dat hij niet mee naar Europa komt en dan is het wel heel erg ja. Tja The Hives hebben meerdere cover bands die in een franchise onder hun naam spelen. Dus dat kan ook.

Billy Ocean - Loverboy: 6,5
Talk Talk - Life's What You Make It: 8,5
Jim Croce - I Got A Name: 8,5
Chris Rea - Josephine: 8,5
Foreigner - I Want to Know What Love Is: 7

AOR is eigenlijk niet mijn genre, maar ik weet nog dat Waiting for a Girl Like You Alarmschijf was en dat vond ik een geweldig nummer. Die oudere hits kreeg ik later ook mee en toen ineens deze. Bel Nick Cave even op en zeg tegen hem alstjeblieft op te houden met die gospelkoortjes. Ik heb daar een vreselijke schurfthekel aan. Uiteraard is er altijd de uitzondering op de regel. Enter Foreigner! Zelfs in 1985 is er geen moment geweest dat ik dacht: "Houdt nou eens op met iedere keer deze plaat." Waardering blijft al 40 rotsvast op: 8,6

De huisvrouw in mij ontwaakt

2393 Foreigner - I Want To Know What Love Is: 9,0

Gast
geplaatst: vandaag om 23:05 uur

geplaatst: vandaag om 23:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.