MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

7

Haalt lang niet het peil van Eagles maar toch een leuk nummer.

7,5

6,0

9,3

Saxriedeltjes, altijd goed

Een van de beste Eagles-nummers die The Eagles nooit maakten.
In ieder geval een van de meest energieke.
Het verbaast me dat het nummer maar zo'n ieniemieniehitje is geweest, maar gezien de zuinige zesjes- en lagezeventjescultuur van het deelnemersveld (ergo: grotendeels de doelgroep back in the 80s) ben ik in de minderheid die dit een erg lekker liedje vind.
Heb je soms op Netflix ook Beverly Hills Cop teruggekeken, 50tracks? Kort geleden liet je ook al 'Neutron Dance' van de Pointer Sisters voorbijkomen.
8

Heb je soms op Netflix ook Beverly Hills Cop teruggekeken
Nee EvilDrSmith. Ik zag dat het zijn sterfdag was (en wist natuurlijk wel dat we eerder de Neutron Dance hadden gehad) en had deze al een tijdje op de long list staan dus een "mooie" aanleiding.

Ook ik word er niet echt warm van: 6,7

Faithless - Insomnia: 7,5
Glenn Frey - The Heat Is On: 6,8

Glenn Frey - The Heat Is On - 6
Een lekker dynamische song. Maar dat saxofoontje irriteert mij mateloos.

Lekker saxofoontje!

7,5

Beverly Hills Cop! Ik had die soundtrack. Voornamelijk vanwege Axel F. maar ook vanwege de Pointer Sisters en deze. Dat hij ook van de Eagles was wist ik volgens mij destijds ook niet. Dit was gewoon enen Glenn Frey met een hele goede pophit. Lekker energiek en je bent meteen terug in 1985: 8

7

Faithless - Insomnia : 3,5

Glenn Frey - The Heat Is On : 7,5

# 2420 Glenn Frey - The Heat Is On: 7,0

We waren meteen terug in 1985 met maar één vraag: vind ik het nou een lekker of een irritant saxofoontje? Het levert Glenn Frey's The Heat Is On een 6,96 op.

Bij Tower werd een week geleden meerdere keren gewezen op de gelijkenis met Chequered Love van Kim Wilde. Vandaag gaan we kijken of we deze echt zoveel beter vinden dan de 7,18 die we toen voor See You Tonight over hadden. Op 13 juni 1981 werd Chequered Love gekozen tot de Alarmschijf. In Nederland stond Chequered Love 10 weken in de Top 40 waarvan drie op de 2e plaats.

Chequered Love werd geschreven door Kim's vader en broer, Marty Wilde en Ricky Wilde. Ricky Wilde verzorgde ook de productie. Marty Wilde had zelf al een hitverleden in Nederland. Hij schreef samen met Ronnie Scott, onder het pseudoniem Frere Manston en Jack Gellar, twee Nederlandse Top 10 hits uit 1968. Abergavenny, wat hij ook zelf uitvoerde, en Jesamine voor The Casuals. Kim Wildes moeder zong eerder bij The Vernons Girls, onder de naam Joyce Baker.

Na haar opleiding aan de kunstacademie tekende Kim Wilde in 1980 een contract bij RAK Records, het label van Mickie Most. Dat gebeurde nadat zij had meegezongen op een opname van haar broer. Haar debuutsingle Kids in America verscheen in januari 1981 en werd een groot succes in het Verenigd Koninkrijk en Nederland.

De tekst van Chequered Love gaat over tegenpolen die elkaar aantrekken en is geïnspireerd op de relatie van haar ouders. Het nummer werd vooral in Europa een grote hit. In het Verenigd Koninkrijk bereikte het de 4e plaats. De videoclip werd geregisseerd door Brian Grant en speelt zich af in een betegelde badkamer, met sterk contrast tussen zwart en wit. Chequered Love stond slechts één keer genoteerd in de NPO Radio 2 Top 2000 werd. In 2000 stond het nummer op plaats 1058.

Afgelopen oktober gaf Kim Wilde meerdere concerten in Nederland. Ook nu was het weer een familie aangelegenheid. Broer Ricky Wilde speelde gitaar en haar nicht Scarlett Wilde zingt mee waar Kim het allemaal niet meer haalt en daarnaast neemt ze de duetten voor haar rekening neemt. De nummers komen vooral van Close en het nieuwe Closer met daarnaast de grote hits zoals Kids in America, Cambodia en Chequered Love. Eens kijken of de fanboys hier op MuMe Kim aan een hoge score kunnen helpen.

# 2421 Kim Wilde - Chequered Love

8,5

7,5

De twee hits Abergavenny en Jesamine kwamen natuurlijk uit 1968, niet 1986.

8,5

Daar is die dan......
Na Kids in America de beste.

8.7

7,3

Ze hebben betere

6.5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:52 uur

geplaatst: vandaag om 23:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.