Muziek / Muziekgames / Album Top 5 per jaar (Metal)
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2014, 20:24 uur
Cured schreef:
Gelieve alleen de albumtitels te vermelden
Gelieve alleen de albumtitels te vermelden
Waarom eigenlijk? Ik vond het overzichtelijker met artiest erbij, maar ik sta daar dan alleen in?
0
geplaatst: 18 maart 2014, 20:41 uur
1982:
43 The Number of the Beast +5
24 Screaming for Vengeance +2
16 Wiped Out
13 Devil Soldier
13 Restless and Wild
13 Black Metal +4
8 Battle Hymns
8 Iron Fist +3
5 Metal on Metal +1
3 Virgin Steele
2 Diamond Dreamer
1 Filth Hounds of Hades
1 Death Penalty
Gelieve alleen de albumtitels te vermelden (graag meequoten)
Deadline: donderdag 20.30 uur.
Karig jaar. Vind Loudness, Manowar en Accept niet boeiend genoeg. Dus kom ik snel uit bij de sympathieke mannen van Anvil. JP revancheert zich na minder jaar. Motorhead hoort er sowieso bij. Venom weet zich toch staande te houden, 3e jaar op rij met prima album. En mijn favoriete IM-album op de 1e plaats.
43 The Number of the Beast +5
24 Screaming for Vengeance +2
16 Wiped Out
13 Devil Soldier
13 Restless and Wild
13 Black Metal +4
8 Battle Hymns
8 Iron Fist +3
5 Metal on Metal +1
3 Virgin Steele
2 Diamond Dreamer
1 Filth Hounds of Hades
1 Death Penalty
Karig jaar. Vind Loudness, Manowar en Accept niet boeiend genoeg. Dus kom ik snel uit bij de sympathieke mannen van Anvil. JP revancheert zich na minder jaar. Motorhead hoort er sowieso bij. Venom weet zich toch staande te houden, 3e jaar op rij met prima album. En mijn favoriete IM-album op de 1e plaats.
0
Cured
geplaatst: 18 maart 2014, 21:03 uur
Wolfmother schreef:
Waarom eigenlijk? Ik vond het overzichtelijker met artiest erbij, maar ik sta daar dan alleen in?
Ik zelf heb dat liever niet, want de focus moet op het album liggen en met de uitvoerende er ook nog achter vind ik het voor de controle wat lastiger en minder overzichtelijk te checken, dat is eigenlijk de reden.Waarom eigenlijk? Ik vond het overzichtelijker met artiest erbij, maar ik sta daar dan alleen in?
Aan de andere kant vinden users het misschien ook leuk/interessant, mochten ze de uitvoerende niet weten, van wie het album is. Dus als er meer zijn die dat graag willen, akkoord, maar dan wel het album eerst noemen en de uitvoerende artiest tussen haakjes graag dan.
0
geplaatst: 18 maart 2014, 21:43 uur
1982:
48 The Number of the Beast +5
28 Screaming for Vengeance +4
16 Restless and Wild +3
16 Wiped Out
13 Devil Soldier
13 Black Metal
10 Battle Hymns +2
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
2 Diamond Dreamer
1 Filth Hounds of Hades
1 Death Penalty
1 Break Out +1
Ik dacht ik schop Accept even de top 3 in. Het weergaloze begin van Neon Nights is daar debet aan. Judas Priest komt met een geweldige plaat tov het wat mindere Point of Entry van een jaar eerder. Mijn sympathy vote gaat naar de Duitse vrienden (met idem accent) van Trance omdat ik die rond die tijd ook live gezien heb. (maar of het echt onder metal valt...)
48 The Number of the Beast +5
28 Screaming for Vengeance +4
16 Restless and Wild +3
16 Wiped Out
13 Devil Soldier
13 Black Metal
10 Battle Hymns +2
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
2 Diamond Dreamer
1 Filth Hounds of Hades
1 Death Penalty
1 Break Out +1
Ik dacht ik schop Accept even de top 3 in. Het weergaloze begin van Neon Nights is daar debet aan. Judas Priest komt met een geweldige plaat tov het wat mindere Point of Entry van een jaar eerder. Mijn sympathy vote gaat naar de Duitse vrienden (met idem accent) van Trance omdat ik die rond die tijd ook live gezien heb. (maar of het echt onder metal valt...)
0
geplaatst: 18 maart 2014, 21:56 uur
Wolfmother schreef:
Ik kan me hier ook zeker in vinden, maar aan de andere kant snap ik dat het overzichtelijker werkt voor Cured. Daarnaast is het een kleine moeite om even de artiest te zoeken bij de albums die je niet kent, ben al een aantal leuke (voor mij nieuwe) bands tegengekomen zo
.
0
geplaatst: 18 maart 2014, 23:48 uur
51 The Number of the Beast +3
32 Screaming for Vengeance +4
18 Devil Soldier +5
17 Restless and Wild +1
16 Wiped Out
13 Black Metal
10 Battle Hymns
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
3 Death Penalty +2
2 Diamond Dreamer
1 Filth Hounds of Hades
1 Break Out
Eigenlijk toch geen superjaar, dat 1982. Hoop degelijke platen, maar geen enkele band die echt een meesterwerk aflevert. Mede door het spetterende gitaarwerk van Takasaki belandt Loudness met Devil Soldier op de eerste plaats dit jaar.
32 Screaming for Vengeance +4
18 Devil Soldier +5
17 Restless and Wild +1
16 Wiped Out
13 Black Metal
10 Battle Hymns
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
3 Death Penalty +2
2 Diamond Dreamer
1 Filth Hounds of Hades
1 Break Out
Eigenlijk toch geen superjaar, dat 1982. Hoop degelijke platen, maar geen enkele band die echt een meesterwerk aflevert. Mede door het spetterende gitaarwerk van Takasaki belandt Loudness met Devil Soldier op de eerste plaats dit jaar.
0
Cured
geplaatst: 19 maart 2014, 21:56 uur
Zijn er nog user die vanavond/morgen hun stemmen uitbrengen ? Misschien kan het topic ook anders wel in 2 dagen, hoewel wat krap misschien. Even aanzien dit zo.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 01:25 uur
1982:
56 The Number of the Beast +5
35 Screaming for Vengeance +3
21 Restless and Wild +4
18 Devil Soldier
16 Wiped Out
14 Black Metal +1
12 Battle Hymns +2
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
3 Death Penalty
2 Diamond Dreamer
1 Break Out
1 Borrowed Time
1 Filth Hounds of Hades
56 The Number of the Beast +5
35 Screaming for Vengeance +3
21 Restless and Wild +4
18 Devil Soldier
16 Wiped Out
14 Black Metal +1
12 Battle Hymns +2
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
3 Death Penalty
2 Diamond Dreamer
1 Break Out
1 Borrowed Time
1 Filth Hounds of Hades
0
geplaatst: 20 maart 2014, 08:44 uur
Cured schreef:
Zijn er nog user die vanavond/morgen hun stemmen uitbrengen ? Misschien kan het topic ook anders wel in 2 dagen, hoewel wat krap misschien. Even aanzien dit zo.
Dat zou voor mij toch wel aan de krappe kant zijn. Leg me er uiteraard wel bij neer als het zo zou zijn (zal wel moeten
):
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 11:24 uur
Goed, houden we zo. Ik vind alleen voor de levendigheid het wat jammer dat het de 2e en 3e dag wat stil valt, hoewel 3 dagen ook voor mij wat rustiger is en moet zelf naarmate de jaren vorderen ook meer muziek (her)beluisteren.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 16:17 uur
Ik doe mee!
1982:
61 The Number of the Beast +5
36 Screaming for Vengeance +1
23 Restless and Wild +2
18 Black Metal +4
18 Devil Soldier
16 Wiped Out
15 Battle Hymns +3
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
3 Death Penalty
2 Diamond Dreamer
1 Break Out
1 Borrowed Time
1 Filth Hounds of Hades
1982:
61 The Number of the Beast +5
36 Screaming for Vengeance +1
23 Restless and Wild +2
18 Black Metal +4
18 Devil Soldier
16 Wiped Out
15 Battle Hymns +3
8 Iron Fist
5 Metal on Metal
3 Virgin Steele
3 Death Penalty
2 Diamond Dreamer
1 Break Out
1 Borrowed Time
1 Filth Hounds of Hades
0
geplaatst: 20 maart 2014, 20:32 uur
Van 1982 ken ik toch wel te weinig; de volgende jaren ga ik wel proberen meedoen; in het weekend heb ik sowieso meer tijd. 
Venom moet ik toch 'ns gaan proberen..

Venom moet ik toch 'ns gaan proberen..
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 20:37 uur
1982 : een jaar met een absolute Metal klassieker, duidelijk favoriet en heeft dat ook helemaal waargemaakt. Op gepaste, maar duidelijke afstand de nummer 2 en een toch nog een redelijk duidelijk nummer 3. Daarachter een 4- tal albums dat elkaar niet heel veel ontloopt in puntenaantal en tenslotte de achterhoede.
De Top 5 in een kort overzicht:
De Top 5 in een kort overzicht:
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 20:37 uur
5. Black Metal - (Venom) : 18 punten, hoogste notering nummer 2 (1x)

Door de laatste stemmen van Bennerd toch nog in de Top 5 gekomen en alsnog het album van Raven (Wiped Out) uit de top 5 'gekickt' .

Door de laatste stemmen van Bennerd toch nog in de Top 5 gekomen en alsnog het album van Raven (Wiped Out) uit de top 5 'gekickt' .
notsub schreef:
Deze plaat markeert wel de introductie van het begrip "Black Metal" en dat is tot op heden actueel. Op zich is dat al een hele prestatie voor een band als Venom, die speltechnisch best hun beperkingen hadden. Van deze plaat hoor ik het liefst Black Metal, Buried Alive en Bloodlust. Countess Bathory is ook nog de moeite waard, m.n. tegen de achtergrond van het waar gebeurde verhaal over deze dame, die baadde in het bloed van jonge maagden om er goed uit te blijven zien...........
Deze plaat markeert wel de introductie van het begrip "Black Metal" en dat is tot op heden actueel. Op zich is dat al een hele prestatie voor een band als Venom, die speltechnisch best hun beperkingen hadden. Van deze plaat hoor ik het liefst Black Metal, Buried Alive en Bloodlust. Countess Bathory is ook nog de moeite waard, m.n. tegen de achtergrond van het waar gebeurde verhaal over deze dame, die baadde in het bloed van jonge maagden om er goed uit te blijven zien...........
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 20:40 uur
4. Devil Soldier - (Loudness) : 18 punten, hoogste notering nummer 1 (1x)

Zelfde aantal punten als Black Metal, maar eerder op de 18 punten en dan telt dat als eerste, nipt dus.

Zelfde aantal punten als Black Metal, maar eerder op de 18 punten en dan telt dat als eerste, nipt dus.
Lonesome Crow schreef:
Dit is Loudness meest technisch onderlegde album.
Qua produktie beter/helderder als het debuut en nog geen concessies wat betreft het songmateriaal.
Ze gaan dus lekker los en vooral het fantastische drumwerk van Munetaka valt erg op.
Prijsnummer is "Devil Soldier" wat boordevol breaks en tempowisselingen zit maar de ballad "After Illusion" mag er ook zijn.
De songs bevatten vrij veel jazzrockinvloeden en eigenlijk vind ik dit een van de beste Loudness albums ooit !
Dit is Loudness meest technisch onderlegde album.
Qua produktie beter/helderder als het debuut en nog geen concessies wat betreft het songmateriaal.
Ze gaan dus lekker los en vooral het fantastische drumwerk van Munetaka valt erg op.
Prijsnummer is "Devil Soldier" wat boordevol breaks en tempowisselingen zit maar de ballad "After Illusion" mag er ook zijn.
De songs bevatten vrij veel jazzrockinvloeden en eigenlijk vind ik dit een van de beste Loudness albums ooit !
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 20:47 uur
3. Restless And Wild - (Accept) : 23 punten, hoogste notering nummer (2x)

Sir Spamalot schreef:
Een van de beste metal-albums van 1982 en van de jaren ’80 tout court: lekker foute hoes met de brandende Flying-V gitaren van de heren Wolf Hofmann en Herman Frank. Wel heeft Wolf Hofmann al het gitaarwerk op dit album gedaan, zo leert ons Wiki.
Het album begint met één van de ludiekste intro’s op aarde en Fast as a Shark: een heerlijk speedmetal-nummer met alles erop en eraan: verschroeiend tempo, een scheurende Udo op zang en fantastische solo’s. Dan volgen een aantal midtempo-nummers met Restless and Wild, Ahead of the Pack en Shake Your Heads: heavy met prima solo’s. Volgend hoogtepunt is voor mij Neon Nights: kalm intro gevolgd door lekker overstuurde Wah, heerlijke gitaarpartijen, prachtsolo van Wolf en met als climax een verschroeiende tempowisseling en solo’s: dames en heren, dit is metal! De twee volgende nummers Get Ready en Demon’s Night vind ik niet zo goed en vormen het dipje in dit album, soms skip ik beide nummers. Dan volgt een fantastisch trio van nummers om dit album te beëindigen: Flash Rocking Man, Don’t Go Stealing My Soul Away en volgend klassieker: Princess of the Dawn.
Voor mij heeft Accept met dit album een zeer belangrijk document voor de metal anno jaren ’80 gemaakt en hoewel dit geen uitzonderlijk album is, blijft dit voor mij een klassieker.
Een van de beste metal-albums van 1982 en van de jaren ’80 tout court: lekker foute hoes met de brandende Flying-V gitaren van de heren Wolf Hofmann en Herman Frank. Wel heeft Wolf Hofmann al het gitaarwerk op dit album gedaan, zo leert ons Wiki.
Het album begint met één van de ludiekste intro’s op aarde en Fast as a Shark: een heerlijk speedmetal-nummer met alles erop en eraan: verschroeiend tempo, een scheurende Udo op zang en fantastische solo’s. Dan volgen een aantal midtempo-nummers met Restless and Wild, Ahead of the Pack en Shake Your Heads: heavy met prima solo’s. Volgend hoogtepunt is voor mij Neon Nights: kalm intro gevolgd door lekker overstuurde Wah, heerlijke gitaarpartijen, prachtsolo van Wolf en met als climax een verschroeiende tempowisseling en solo’s: dames en heren, dit is metal! De twee volgende nummers Get Ready en Demon’s Night vind ik niet zo goed en vormen het dipje in dit album, soms skip ik beide nummers. Dan volgt een fantastisch trio van nummers om dit album te beëindigen: Flash Rocking Man, Don’t Go Stealing My Soul Away en volgend klassieker: Princess of the Dawn.
Voor mij heeft Accept met dit album een zeer belangrijk document voor de metal anno jaren ’80 gemaakt en hoewel dit geen uitzonderlijk album is, blijft dit voor mij een klassieker.
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 20:54 uur
2. Screaming For Vengeance - (Judas Priest) : 36 punten, hoogste notering nummer 2 (3x)

Niemand zette dit album van JP op één, maar scoorde 'steevast' wel punten zodat ie uiteindelijk duidelijk 2e werd in dit jaar.

Niemand zette dit album van JP op één, maar scoorde 'steevast' wel punten zodat ie uiteindelijk duidelijk 2e werd in dit jaar.
Edwynn schreef:
Van de allerultiemste opening van een metalalbum én metalconcert ooit, tuimel je zo in de geheimzinnige 'big brother' verhandeling Electric Eye. Na het uptempo Riding On The Wind valt het gekgenoeg niet eens op dat de opzwepende metal van de nummers ervoor heeft plaats gemaakt voor een uiterst sexy hardrockritme waarop Bloodstone drijft.
Later in het album horen we nog zo'n onopvallende shift: eerst het ratelende titelnummer en daarna de Amerikaans getinte, bijna sportsong met een Eye Of The Tiger drive, You've Got Another Thing Coming. Dat verschil in stijl dat niet eens overkomt als verschil is de grote kracht van Judas Priest, als je het mij vraagt. Stevig genoeg om luchtgitaren mee aan gort te slaan, je nekwerkvels in puin te zwiepen en auto's mee langs vangrails te schuren teneinde een flinke vonkenregen te veroorzaken. Tegelijkertijd ook luchtig genoeg om op feestjes goed mee voor de dag te komen.
Die balans lijkt mij op Screaming For Vengeance het beste gewaarborgd. Goede songs die uitermate catchy zijn en eigenlijk nooit vervelen.
Van de allerultiemste opening van een metalalbum én metalconcert ooit, tuimel je zo in de geheimzinnige 'big brother' verhandeling Electric Eye. Na het uptempo Riding On The Wind valt het gekgenoeg niet eens op dat de opzwepende metal van de nummers ervoor heeft plaats gemaakt voor een uiterst sexy hardrockritme waarop Bloodstone drijft.
Later in het album horen we nog zo'n onopvallende shift: eerst het ratelende titelnummer en daarna de Amerikaans getinte, bijna sportsong met een Eye Of The Tiger drive, You've Got Another Thing Coming. Dat verschil in stijl dat niet eens overkomt als verschil is de grote kracht van Judas Priest, als je het mij vraagt. Stevig genoeg om luchtgitaren mee aan gort te slaan, je nekwerkvels in puin te zwiepen en auto's mee langs vangrails te schuren teneinde een flinke vonkenregen te veroorzaken. Tegelijkertijd ook luchtig genoeg om op feestjes goed mee voor de dag te komen.
Die balans lijkt mij op Screaming For Vengeance het beste gewaarborgd. Goede songs die uitermate catchy zijn en eigenlijk nooit vervelen.
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 21:00 uur
1. The Number Of The Beast - (Iron Maiden) : 61 punten, hoogste notering nummer 1 (11 x !)

Een Metal-icoon van jewelste van de populairste Metal band van de 80's en 'it ain't over yet.....

Een Metal-icoon van jewelste van de populairste Metal band van de 80's en 'it ain't over yet.....
Nieuwstad schreef:
Na twee zeer succesvolle platen met zanger Paul Dianno vond men het binnen Maiden tijd voor een verandering. Dianno was vanwege zijn drugsgebruik niet meer te handhaven en men koos voor een iets meer mainstream geluid met Bruce Dickinson. Het leverde een behoorlijke klassieker op, al waren er meteen ook fans die het punky geluid van weleer misten. Ik behoor ook tot die groep, maar ik moet toegeven dat desondanks Number Of The Beast van grote klasse is. Stuk voor stuk sterke songs waar de energie van af spat!
Invaders - Lekker razende opener die nog wel wat doet denken aan het oude geluid, ik zou me dit nummer nog wel kunnen voorstellen met Dianno op zang. Ook slim van de band om met zo'n nummer de plaat te beginnen.
Children of the Damned - Ballad achtige song die qua opbouw wel wat gelijkenissen vertoont met Remember Tomorrow. Dickinson laat hier mooi zien wat hij allemaal kan met zijn stem en dat is zeker indrukwekkend te noemen.
The Prisoner - Hier horen we een echt vernieuwde Iron Maiden. Het nummer ontstond in de studio toen Dickinson uit verveling die drumbeat inzette en Smith er voor de grap die hakkende gitaarriff erover heen speelde. Harris hoorde het en wilde er meteen een nummer van maken
22 Acacia Avenue - Opvolger van Charlot The Harlotte. Net als bij The Prisoner vooral een sterk begin. De solo op het einde is ook erg gaaf. Gebaseerd op een oud nummer van Urchin, Adrian Smith's eerste band.
The Number of the Beast - Dat intro is geniaal, en het nummer zelf ook natuurlijk. Wel iets te vaak gehoord in de loop der jaren, maar die gillende uithaal van Bruce gaat na al die jaren nog steeds door merg en been .
Run to the Hills - Nog zo'n track die ik te vaak heb gehoord. Neemt niet weg dat het erg goed in mekaar zit. Een erg sterke single destijds, het refrein blijft enorm in je kop hangen. Later zouden ze nog meer van dat soort cheesy refreintjes schrijven.
Gangland - Niet een heel populair nummer naar het schijnt. Ik vind hem wel erg tof. Dat opgefokte drumpatroon waar het mee begint is toch geniaal. Sowieso verdient Clive Burr een pluim voor zijn spetterende drumwerk op dit album.
Hallowed Be Thy Name - Beste track van het album. Misschien wel het beste nummer uit hun hele oeuvre? Wie zal het zeggen.
Al met al dus een dijk van een plaat. Het jonge honden gevoel van de twee eerste platen zit er weliswaar nog steeds goed in, maar het klinkt allemaal net even een stukje professioneler en beter uitgedacht. Het eigenwijze, ietwat tegendraadse geluid hebben ze daarvoor wel moeten inleveren maar daar had het grote publiek maling in. Number Of The Beast schoot meteen door naar de hoogste regionen in de hitlijsten en was een goeie basis voor al hun latere werk.
Na twee zeer succesvolle platen met zanger Paul Dianno vond men het binnen Maiden tijd voor een verandering. Dianno was vanwege zijn drugsgebruik niet meer te handhaven en men koos voor een iets meer mainstream geluid met Bruce Dickinson. Het leverde een behoorlijke klassieker op, al waren er meteen ook fans die het punky geluid van weleer misten. Ik behoor ook tot die groep, maar ik moet toegeven dat desondanks Number Of The Beast van grote klasse is. Stuk voor stuk sterke songs waar de energie van af spat!
Invaders - Lekker razende opener die nog wel wat doet denken aan het oude geluid, ik zou me dit nummer nog wel kunnen voorstellen met Dianno op zang. Ook slim van de band om met zo'n nummer de plaat te beginnen.
Children of the Damned - Ballad achtige song die qua opbouw wel wat gelijkenissen vertoont met Remember Tomorrow. Dickinson laat hier mooi zien wat hij allemaal kan met zijn stem en dat is zeker indrukwekkend te noemen.
The Prisoner - Hier horen we een echt vernieuwde Iron Maiden. Het nummer ontstond in de studio toen Dickinson uit verveling die drumbeat inzette en Smith er voor de grap die hakkende gitaarriff erover heen speelde. Harris hoorde het en wilde er meteen een nummer van maken

22 Acacia Avenue - Opvolger van Charlot The Harlotte. Net als bij The Prisoner vooral een sterk begin. De solo op het einde is ook erg gaaf. Gebaseerd op een oud nummer van Urchin, Adrian Smith's eerste band.
The Number of the Beast - Dat intro is geniaal, en het nummer zelf ook natuurlijk. Wel iets te vaak gehoord in de loop der jaren, maar die gillende uithaal van Bruce gaat na al die jaren nog steeds door merg en been .
Run to the Hills - Nog zo'n track die ik te vaak heb gehoord. Neemt niet weg dat het erg goed in mekaar zit. Een erg sterke single destijds, het refrein blijft enorm in je kop hangen. Later zouden ze nog meer van dat soort cheesy refreintjes schrijven.
Gangland - Niet een heel populair nummer naar het schijnt. Ik vind hem wel erg tof. Dat opgefokte drumpatroon waar het mee begint is toch geniaal. Sowieso verdient Clive Burr een pluim voor zijn spetterende drumwerk op dit album.
Hallowed Be Thy Name - Beste track van het album. Misschien wel het beste nummer uit hun hele oeuvre? Wie zal het zeggen.
Al met al dus een dijk van een plaat. Het jonge honden gevoel van de twee eerste platen zit er weliswaar nog steeds goed in, maar het klinkt allemaal net even een stukje professioneler en beter uitgedacht. Het eigenwijze, ietwat tegendraadse geluid hebben ze daarvoor wel moeten inleveren maar daar had het grote publiek maling in. Number Of The Beast schoot meteen door naar de hoogste regionen in de hitlijsten en was een goeie basis voor al hun latere werk.
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2014, 21:11 uur
In de top misschien een wat 'mager' jaar volgens sommigen, maar daaronder in de breedte best wel interessant. Ik zelf zal in ieder geval nog eens een paar albums de revue laten passeren over een tijdje.
Vanaf morgen: 1983
Vanaf morgen: 1983
0
geplaatst: 20 maart 2014, 22:32 uur
Venom heerst. Iron Maiden heeft wel zeer terecht gewonnen imo.
0
Cured
geplaatst: 21 maart 2014, 06:39 uur
Zal 1983 weer een 'uitspatter' hebben of zal het veld dichter op elkaar liggen ? We zullen het zien in de Metallijst van:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQuWI6hYoMZ3GY43ubtSU9lHAQmiwqeQq8qBoQv8obGHAI9QDF9
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQuWI6hYoMZ3GY43ubtSU9lHAQmiwqeQq8qBoQv8obGHAI9QDF9
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 maart 2014, 06:48 uur
1983:
Show No Mercy +5
The Law of Devil's Land +4
Melissa +3
Holy Diver +2
All for One +1
Gelieve alleen de albumtitels te vermelden (graag meequoten).
Deadline: zondag 20.00 uur.
Voor mij is 1983 de voorbode van een topjaar. Slayer verschijnt op het toneel, Loudness zet zijn opmars voort, de eerste van het almachtige Mercyful Fate, de eerste van mijn favoriete zanger Ronnie James Dio en een geweldige no nonsense thrashy derde van Raven.
Show No Mercy +5
The Law of Devil's Land +4
Melissa +3
Holy Diver +2
All for One +1
Voor mij is 1983 de voorbode van een topjaar. Slayer verschijnt op het toneel, Loudness zet zijn opmars voort, de eerste van het almachtige Mercyful Fate, de eerste van mijn favoriete zanger Ronnie James Dio en een geweldige no nonsense thrashy derde van Raven.
0
geplaatst: 21 maart 2014, 07:09 uur
1983:
6 Holy Diver +4
6 Melissa +3
5 Piece of Mind +5
5 Show No Mercy
4 The Law of Devil's Land
2 Court in the Act +2
1 All for One
1 Power & the Glory +1
6 Holy Diver +4
6 Melissa +3
5 Piece of Mind +5
5 Show No Mercy
2 Court in the Act +2
1 All for One
1 Power & the Glory +1
0
geplaatst: 21 maart 2014, 09:05 uur
1983:
11 Melissa +5
9 Piece of Mind +4
8 Show No Mercy +3
6 Holy Diver
2 Kill 'Em All +2
2 Court in the Act
1 Into Glory Ride +1
1 All for One
1 Power & the Glory
11 Melissa +5
9 Piece of Mind +4
8 Show No Mercy +3
6 Holy Diver
2 Kill 'Em All +2
2 Court in the Act
1 Into Glory Ride +1
1 All for One
1 Power & the Glory
0
Cured
geplaatst: 21 maart 2014, 10:53 uur
even Holy Diver van Dio op juiste plek gezet om eventuele optelfouten te voorkomen
1983:
11 Melissa
9 Piece of Mind
8 Show No Mercy
6 Holy Diver
2 Kill 'Em All
2 Court in the Act
1 Into Glory Ride
1 All for One
1 Power & the Glory
Deadline: zondag 20.00 uur
1983:
11 Melissa
9 Piece of Mind
8 Show No Mercy
6 Holy Diver
2 Kill 'Em All
2 Court in the Act
1 Into Glory Ride
1 All for One
1 Power & the Glory
Deadline: zondag 20.00 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 maart 2014, 11:26 uur
Dit jaar ken ik in elk geval 4 MuMetalplaten in plaats van 1 zoals in beide voorgaande jaren. Nog 1 te weinig dus, maar ik zag ze toch graag even genoemd: ex aequo op 1 en 2 kanshebber voor het goud Piece of Mind en het nog niet genoemde Pyromania van Def Leppard. Die laatste mag dan wel behoorlijk naar de popkant van de metal neigen (en de band zou op den duur ook wel wat last van zelfparodie krijgen), maar dit is toch een frisse plaat, eigenlijk zonder enige verzwakking.
En dan Kill 'em All en Holy Diver ex aequo op 3 en 4. Als Blue Öyster Cults The Revölution by Night ook als metal bestempeld was, had ik de 5 vol kunnen maken. Maar het is eigenlijk wel terecht dat hij dat niet is (indien wel, was het ook meteen mijn nummer 1 geweest).
En dan Kill 'em All en Holy Diver ex aequo op 3 en 4. Als Blue Öyster Cults The Revölution by Night ook als metal bestempeld was, had ik de 5 vol kunnen maken. Maar het is eigenlijk wel terecht dat hij dat niet is (indien wel, was het ook meteen mijn nummer 1 geweest).
0
geplaatst: 21 maart 2014, 12:52 uur
Nog wat users uitnodigen 
ThirdEyedCitizen, HammerHead, Eddie, eightynine, Ataloona, andnino. Op andere namen kan ik even niet komen.
Dit jaar zal ik moeten overslaan, maar Piece of Mind of Melissa mogen winnen imo.

ThirdEyedCitizen, HammerHead, Eddie, eightynine, Ataloona, andnino. Op andere namen kan ik even niet komen.
Dit jaar zal ik moeten overslaan, maar Piece of Mind of Melissa mogen winnen imo.
0
geplaatst: 21 maart 2014, 13:25 uur
Cured schreef:
even Holy Diver van Dio op juiste plek gezet om eventuele optelfouten te voorkomen
Ow, sorry. Over het hoofd gezien. Alert van je. Heb het ge-edit nu.
0
geplaatst: 21 maart 2014, 14:33 uur
12 Show No Mercy +4
12 Melissa +1
12 Piece of Mind +3
7 Kill 'Em All +5
6 Holy Diver
6 The Law of Devil's Land +2
2 Court in the Act
1 Into Glory Ride
1 All for One
1 Power & the Glory