Muziek / Muziekgames / Album Top 5 per jaar (Metal)
zoeken in:
0
geplaatst: 1 april 2014, 21:56 uur
Volgens mij staat epicus..op 19 punten, maar dat tellen van mij is ook niet alles.
0
geplaatst: 1 april 2014, 23:49 uur
gigage schreef:
Volgens mij staat epicus..op 19 punten, maar dat tellen van mij is ook niet alles.
Hij staat volgens mij wel op 23 punten maar een beetje verwarrend omdat hij in de lijstjes van paulisdik en B.Robertson niet is meegenomen, tenzij ik blind ben.
0
geplaatst: 2 april 2014, 00:23 uur
Von Helsing schreef:
Hij staat volgens mij wel op 23 punten maar een beetje verwarrend omdat hij in de lijstjes van paulisdik en B.Robertson niet is meegenomen, tenzij ik blind ben.
(quote)
crosskip zette' m op 15, jasper op 19 en jasper nogmaals op 23. Das op zijn minst buitenspel anders een handsbal. Scheids!

0
geplaatst: 2 april 2014, 06:52 uur
Von Helsing schreef:
(quote)
Eén met m'n slaperige hoofd overgeslagen, gelukkig is het weer gecorrigeerd.
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 09:50 uur
Juiste Stand
1986:
46 Somewhere In Time
36 Master Of Puppets
34 Reign In Blood
26 Rage for Order
19 Epicus Doomicus Metallicus
15 Peace Sells....But Who's Buying ?
13 Darkness Descends
12 Doomsday for the Deceiver
10 Awaken The Guardian
6 After the Fall from Grace
5 Game Over
4 Orgasmatron
4 The Dark
4 Convicted
3 Born Too Late
3 Crimson Glory
3 Project: Driver
2 Split Image
2 Trilogy
2 The Force
2 Turbo
1 Ruler Of The Wasteland
1 Hart Gore
1 Indulgence
1 Seventh Star
Deadline woensdag 20.00 uur
Overigens, grootste albumlijst van een jaar tot dusver: 25 albums !
1986:
46 Somewhere In Time
36 Master Of Puppets
34 Reign In Blood
26 Rage for Order
19 Epicus Doomicus Metallicus
13 Darkness Descends
10 Awaken The Guardian
5 Game Over
4 Orgasmatron
4 The Dark
4 Convicted
3 Born Too Late
3 Crimson Glory
2 Split Image
2 Trilogy
2 The Force
2 Turbo
1 Ruler Of The Wasteland
1 Hart Gore
1 Indulgence
1 Seventh Star
Overigens, grootste albumlijst van een jaar tot dusver: 25 albums !
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 16:42 uur
Gezien het feit dat ik straks minder tijd heb en het stilvallen op de derde dag (op een uitzondering soms na) gaat het topic vanaf morgen per 2 dagen (een jaar) !
Nu nog tot 20.00 uur 1986 !
Nu nog tot 20.00 uur 1986 !
0
geplaatst: 2 april 2014, 17:41 uur
Persoonlijk vind ik dat te snel. Ik luister nog graag wat albums voordat ik stem en ontdek zo ook nog wat nieuwe albums in het proces. In twee dagen kun je minder luisteren. Bovendien, we hebben toch geen haast?
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 18:31 uur
Ok, is goed. Ik denk ik gooi nog eens een balletje op, maar bij nader inzien....ok zo.
0
geplaatst: 2 april 2014, 19:14 uur
1986: Schitterend jaar, met verder ook nog zeer goeie platen van Crimson Glory, Flotsam and Jetsam en Savage Grace!
51 Somewhere In Time +5
39 Master Of Puppets +3
35 Reign In Blood +1
26 Rage for Order
21 Epicus Doomicus Metallicus +2
17 Darkness Descends +4
10 Awaken The Guardian
5 Game Over
4 Orgasmatron
4 The Dark
4 Convicted
3 Born Too Late
3 Crimson Glory
2 Split Image
2 Trilogy
2 The Force
2 Turbo
1 Ruler Of The Wasteland
1 Hart Gore
1 Indulgence
1 Seventh Star
51 Somewhere In Time +5
39 Master Of Puppets +3
35 Reign In Blood +1
26 Rage for Order
21 Epicus Doomicus Metallicus +2
17 Darkness Descends +4
10 Awaken The Guardian
5 Game Over
4 Orgasmatron
4 The Dark
4 Convicted
3 Born Too Late
3 Crimson Glory
2 Split Image
2 Trilogy
2 The Force
2 Turbo
1 Ruler Of The Wasteland
1 Hart Gore
1 Indulgence
1 Seventh Star
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 20:27 uur
5. Epicus Doomicus Metallicus - (Candlemass) : 21 punten, hoogste notering nummer 2

Niet één keer nummer 1, in tegenstelling tot Darkness en Peace Sells..., maar wel vaker genoemd.

Niet één keer nummer 1, in tegenstelling tot Darkness en Peace Sells..., maar wel vaker genoemd.
Dweezle13 schreef:
De juiste vocalen van een onverdienstelijke messiah marcolin die veel in de melk te brokkelen heeft en waar de honden geen brood van lusten maar het prachtige plagiaat van,a'sorcer's pledge met natuurlijk subtiel gitaarwerk en alle ritme passages zware granieten muren doen denken aan de begin dagen van de doomers,black sabbath, is ook een opener,een kwarktaart apart,en dan heb ik het nog niet eens over,under the oak en black stone wielder-swarch walz kircher'apart, volgens mij het beste resultaat wat ze ooit gemaakt hebben.
De juiste vocalen van een onverdienstelijke messiah marcolin die veel in de melk te brokkelen heeft en waar de honden geen brood van lusten maar het prachtige plagiaat van,a'sorcer's pledge met natuurlijk subtiel gitaarwerk en alle ritme passages zware granieten muren doen denken aan de begin dagen van de doomers,black sabbath, is ook een opener,een kwarktaart apart,en dan heb ik het nog niet eens over,under the oak en black stone wielder-swarch walz kircher'apart, volgens mij het beste resultaat wat ze ooit gemaakt hebben.
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 20:30 uur
4. Rage For order - (Queensryche) : 26 punten, hoogste notering nummer 1 (3x)

vielip schreef:
Een heerlijk album wat mij betreft! De eerste van Queensryche die van begin tot eind smullen is. Hierboven wordt het al een aantal keer gezegd; de plaat is enorm divers. Dat zorgt er (bij mij althans) voor dat ie elke keer in no time voorbij is. Toegegeven; in het begin moest ik erg wennen aan nummers als Gonna get close en I will remember maar na verloop van tijd kwam alles goed
Een heerlijk album wat mij betreft! De eerste van Queensryche die van begin tot eind smullen is. Hierboven wordt het al een aantal keer gezegd; de plaat is enorm divers. Dat zorgt er (bij mij althans) voor dat ie elke keer in no time voorbij is. Toegegeven; in het begin moest ik erg wennen aan nummers als Gonna get close en I will remember maar na verloop van tijd kwam alles goed
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 20:34 uur
3. Reign In Blood - (Slayer) : 35 punten, hoogste notering nummer 1 (3x)

Sir Spamalot schreef:
Belangrijk bij dit album is het ongebreideld doch gecontroleerd puur geweld en agressie op dit album. Voor mijn plechtige intrede op deze site was ik nooit een echte thrasher, ik heb veel bijgeleerd want dit album is lange tijd het hardste album uit mijn verzameling geweest. Nu niet meer, maar mij valt op dat ik nog volledig kan uit de bol gaan bij dit album, 27 jaartjes oud en nog zo fris als de dag waarop deze uitkwam. Wil ik het begrip "tijdloos" uitleggen aan een andersdenkende, neem ik onder andere dit album als voorbeeld. Machtig. Onverslaanbaar. Hels en Hemels tegelijk.
Belangrijk bij dit album is het ongebreideld doch gecontroleerd puur geweld en agressie op dit album. Voor mijn plechtige intrede op deze site was ik nooit een echte thrasher, ik heb veel bijgeleerd want dit album is lange tijd het hardste album uit mijn verzameling geweest. Nu niet meer, maar mij valt op dat ik nog volledig kan uit de bol gaan bij dit album, 27 jaartjes oud en nog zo fris als de dag waarop deze uitkwam. Wil ik het begrip "tijdloos" uitleggen aan een andersdenkende, neem ik onder andere dit album als voorbeeld. Machtig. Onverslaanbaar. Hels en Hemels tegelijk.
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 20:38 uur
2. Master Of Puppets - (Metallica) : 39 punten, hoogste notering nummer 1 (3x)

oceanvolta schreef:
In 1986 werd Master Of Puppets uitgebracht. Het geluid van Ride The Lightning werd geperfectioneerd en missers zoals Escape staan er niet op. De opbouw van het album is nagenoeg gelijk aan dat van de voorganger. Het eerste nummer Battery beukt er meteen in na een rustig intro. Metallica op zijn hardst.Het tweede nummer is net als op Ride The Lightning en later op …And Justice For All het titelnummer. Master Of Puppets is met zijn ruime acht minuten een episch nummer waarin alles samen komt. Harde, snelle riffs, een rustige passage met mooie melodieën en een razendsnelle solo van Kirk Hammett. Live wordt dit nummer uit volle borst meegezongen door de fans.Na het logge, zware The Thing That Should Not Be volgt het rustige Welcome Home (Sanitarium). Een ballade zoals One, met een wat harder refrein en mooie gitaarsolo’s dat uiteindelijk opbouwt naar een geweldige climax.Het instumentale Orion is een ander hoogtepunt. Sfeervol, tjokvol riffs en solo’s en een heuse bass-solo van Cliff Burton. Burton opent ook de afsluiter van het album, Damage, Inc. Met deze mokerslag wordt het album nog furieuzer afgesloten dan het opende.
Het niveau van dit album zou Metallica nooit meer halen. Nog altijd wordt Master Of Puppets als één van de beste en meest invloedrijke metal albums gezien. Het metal album dat iedereen zou moeten kennen.
In 1986 werd Master Of Puppets uitgebracht. Het geluid van Ride The Lightning werd geperfectioneerd en missers zoals Escape staan er niet op. De opbouw van het album is nagenoeg gelijk aan dat van de voorganger. Het eerste nummer Battery beukt er meteen in na een rustig intro. Metallica op zijn hardst.Het tweede nummer is net als op Ride The Lightning en later op …And Justice For All het titelnummer. Master Of Puppets is met zijn ruime acht minuten een episch nummer waarin alles samen komt. Harde, snelle riffs, een rustige passage met mooie melodieën en een razendsnelle solo van Kirk Hammett. Live wordt dit nummer uit volle borst meegezongen door de fans.Na het logge, zware The Thing That Should Not Be volgt het rustige Welcome Home (Sanitarium). Een ballade zoals One, met een wat harder refrein en mooie gitaarsolo’s dat uiteindelijk opbouwt naar een geweldige climax.Het instumentale Orion is een ander hoogtepunt. Sfeervol, tjokvol riffs en solo’s en een heuse bass-solo van Cliff Burton. Burton opent ook de afsluiter van het album, Damage, Inc. Met deze mokerslag wordt het album nog furieuzer afgesloten dan het opende.
Het niveau van dit album zou Metallica nooit meer halen. Nog altijd wordt Master Of Puppets als één van de beste en meest invloedrijke metal albums gezien. Het metal album dat iedereen zou moeten kennen.
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 20:43 uur
1. Somewhere In Time - (Iron Maiden) : 51 punten, hoogste notering nummer 1 (6x)

Sir Spamalot schreef:
Het volgende valt op bij het bekijken van de acht nummers. Vier nummers, 1 – 4 – 5 – 8, zijn van de hand van Steve Harris, drie nummers, 2 – 3 – 6, zijn geschreven door Adrian Smith, nummer 7 is van Dave Murray en Steve Harris. Zanger Bruce Dickinson schrijft aan geen enkel nummer mee, ook de teksten niet. Heeft de Powerslave toer hem parten gespeeld? Wasted Years en Stranger in a Strange Land zijn de singles op dit album.
De nummers zelf zijn op dit album niet zo verrassend, opnieuw is er die mix van galopperende songs, midtempo songs, “crowd pleasers” en epische nummers. De eerste single Wasted Years is eerder speels en verhaalt over hun Powerslave toer, de tweede single is bijzonder goed gelukt en sfeervol. Geweldig op dreef zijn opnieuw beide gitaristen, de heren Murray en Smith, zo goed zijn ze op elkaar ingespeeld. Hoogtepunten zijn voor mij de opener, The Loneliness enzovoort, het snelle Déjà Vu en Alexander the Great.
Nog iets valt op bij dit album en dat is de productie van Martin Birch. De productie is hard en heel vol, het is even wennen want opnieuw is het anders. Tussen Killers en deze Somewhere in Time zorgde hij telkens voor een ander geluid, er is geen sprake van zichzelf te herhalen. Het verschil met Powerslave is enorm, het verschil met Seventh Son ook waar er iets meer ruimte lijkt te komen of is dat het gevolg van het begrip “conceptalbum”.
Opnieuw valt de hoes in positieve zin op, een overvloed aan details siert deze futuristische hoes met verwijzingen naar het verleden. Op het internet staan lijsten met al de verwijzingen. Plezieriger is om ze zelf te zoeken op de hoes, op vinyl bij voorkeur waar de hoes volledig tot zijn recht komt. Derek Riggs heeft een kunstwerkje gemaakt maar de hoes van Powerslave bevalt mij beter. Slotsom met tromgeroffel. Dit is opnieuw een geweldig album. Astemblieft!
Het volgende valt op bij het bekijken van de acht nummers. Vier nummers, 1 – 4 – 5 – 8, zijn van de hand van Steve Harris, drie nummers, 2 – 3 – 6, zijn geschreven door Adrian Smith, nummer 7 is van Dave Murray en Steve Harris. Zanger Bruce Dickinson schrijft aan geen enkel nummer mee, ook de teksten niet. Heeft de Powerslave toer hem parten gespeeld? Wasted Years en Stranger in a Strange Land zijn de singles op dit album.
De nummers zelf zijn op dit album niet zo verrassend, opnieuw is er die mix van galopperende songs, midtempo songs, “crowd pleasers” en epische nummers. De eerste single Wasted Years is eerder speels en verhaalt over hun Powerslave toer, de tweede single is bijzonder goed gelukt en sfeervol. Geweldig op dreef zijn opnieuw beide gitaristen, de heren Murray en Smith, zo goed zijn ze op elkaar ingespeeld. Hoogtepunten zijn voor mij de opener, The Loneliness enzovoort, het snelle Déjà Vu en Alexander the Great.
Nog iets valt op bij dit album en dat is de productie van Martin Birch. De productie is hard en heel vol, het is even wennen want opnieuw is het anders. Tussen Killers en deze Somewhere in Time zorgde hij telkens voor een ander geluid, er is geen sprake van zichzelf te herhalen. Het verschil met Powerslave is enorm, het verschil met Seventh Son ook waar er iets meer ruimte lijkt te komen of is dat het gevolg van het begrip “conceptalbum”.
Opnieuw valt de hoes in positieve zin op, een overvloed aan details siert deze futuristische hoes met verwijzingen naar het verleden. Op het internet staan lijsten met al de verwijzingen. Plezieriger is om ze zelf te zoeken op de hoes, op vinyl bij voorkeur waar de hoes volledig tot zijn recht komt. Derek Riggs heeft een kunstwerkje gemaakt maar de hoes van Powerslave bevalt mij beter. Slotsom met tromgeroffel. Dit is opnieuw een geweldig album. Astemblieft!
0
geplaatst: 2 april 2014, 21:09 uur
Ten opzichte van de toppers uit 1986 lijkt het misschien tegen te vallen, maar als ik m'n geluisterde lijstje doorkijk voor '87 is er genoeg te beleven. Anthrax, Bathory, Death Angel, Death, Helloween, Sacred Reich, Satan, Savatage, Toxik om maar even wat namen te noemen 

0
geplaatst: 2 april 2014, 22:03 uur
Ahja natuurlijk moet die er ook nog bij, te veel om op te noemen blijkt maar weer.
0
Cured
geplaatst: 3 april 2014, 04:17 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDHERDYu1JXb3qHCZEIvQdZxV1SieUYQk2zLKh74-El2oFFvCV
Plaatsing albums als gewoonlijk. Deadline: zaterdag 20.00 uur
Plaatsing albums als gewoonlijk. Deadline: zaterdag 20.00 uur
0
geplaatst: 3 april 2014, 07:44 uur
1987:
Uitstekend jaar, wederom. Met twee debuten in mijn top 5 en twee bands die de verwachtingen helemaal waar maken met hun tweede plaat en een band die de weg weer terug gevonden heeft en gelijk het album van 't jaar weet te scoren
Hall of the Mountain King +5
Scream Bloody Gore +4
The Ultra-Violence +3
Nightfall +2
Unstoppable Force +1
Deadline: zaterdag 20.00 uur
Uitstekend jaar, wederom. Met twee debuten in mijn top 5 en twee bands die de verwachtingen helemaal waar maken met hun tweede plaat en een band die de weg weer terug gevonden heeft en gelijk het album van 't jaar weet te scoren
Hall of the Mountain King +5
Scream Bloody Gore +4
The Ultra-Violence +3
Nightfall +2
Unstoppable Force +1
0
geplaatst: 3 april 2014, 08:25 uur
1987:
8 The Ultra-Violence +5
7 Scream Bloody Gore +3
5 Hall of the Mountain King
4 Keeper of the Seven Keys (Part I) +4
2 Suspended Sentence +2
2 Nightfall
1 Unstoppable Force
1 Among the Living +1
Top jaar met als uitschieters Death Angel en Helloween. Op gepaste afstand volgt voor mij dan een hele reeks met platen, waarbij Savatage, Toxik en Sacred Reich net achter het net vissen! Ben benieuwd hoe dit jaar gaat lopen, ik gok op veel albums met één of twee uitschieters qua punten.
8 The Ultra-Violence +5
7 Scream Bloody Gore +3
4 Keeper of the Seven Keys (Part I) +4
2 Suspended Sentence +2
2 Nightfall
1 Unstoppable Force
1 Among the Living +1
Top jaar met als uitschieters Death Angel en Helloween. Op gepaste afstand volgt voor mij dan een hele reeks met platen, waarbij Savatage, Toxik en Sacred Reich net achter het net vissen! Ben benieuwd hoe dit jaar gaat lopen, ik gok op veel albums met één of twee uitschieters qua punten.
0
geplaatst: 3 april 2014, 08:44 uur
1987:
8 The Ultra-Violence
7 Scream Bloody Gore
6 Unstoppable Force +5
4 Taking Over +4
4 Keeper of the Seven Keys (Part I)
3 Pleasures Of The Flesh +3
2 Suspended Sentence
2 Nightfall
3 Among the Living +2
1 Persecution Mania +1
De keuzes worden moeilijker en moeilijker.
8 The Ultra-Violence
7 Scream Bloody Gore
6 Unstoppable Force +5
4 Taking Over +4
4 Keeper of the Seven Keys (Part I)
3 Pleasures Of The Flesh +3
2 Suspended Sentence
2 Nightfall
3 Among the Living +2
1 Persecution Mania +1
De keuzes worden moeilijker en moeilijker.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 april 2014, 17:26 uur
1987:
13 The Ultra-Violence +5
11 Scream Bloody Gore +4
8 Unstoppable Force +2
5 Keeper of the Seven Keys (Part I) +1
4 Taking Over
3 Terror and Submission +3
3 Pleasures Of The Flesh
2 Suspended Sentence
2 Nightfall
3 Among the Living
1 Persecution Mania
Voor mij is 1987 een iets minder jaar, geklemd tussen de geweldige jaren 1986 en 1988, het valt mij toch op dat de beste jaren (voor mij toch) 1984, 1986 en 1988 lijken. Ik heb twee duidelijke uitschieters in 1987, twee debuutalbums alweer van respectievelijk Death Angel en Death. Nummer drie is Holy Terror met nog een debuutalbum. 1988 belooft opnieuw grandioos vuurwerk!
13 The Ultra-Violence +5
11 Scream Bloody Gore +4
8 Unstoppable Force +2
5 Keeper of the Seven Keys (Part I) +1
4 Taking Over
3 Terror and Submission +3
3 Pleasures Of The Flesh
2 Suspended Sentence
2 Nightfall
3 Among the Living
1 Persecution Mania
Voor mij is 1987 een iets minder jaar, geklemd tussen de geweldige jaren 1986 en 1988, het valt mij toch op dat de beste jaren (voor mij toch) 1984, 1986 en 1988 lijken. Ik heb twee duidelijke uitschieters in 1987, twee debuutalbums alweer van respectievelijk Death Angel en Death. Nummer drie is Holy Terror met nog een debuutalbum. 1988 belooft opnieuw grandioos vuurwerk!
0
geplaatst: 3 april 2014, 19:12 uur
1987:
13 The Ultra-Violence
11 Scream Bloody Gore
10 Hall of the Mountain King +5
8 Unstoppable Force
8 Keeper of the Seven Keys (Part I) +3
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather +4
4 Nightfall +2
3 Terror and Submission
3 Pleasures Of The Flesh
2 Suspended Sentence
3 Among the Living
1 Persecution Mania
1 Join The Army +1
Voor mij is 1987 ook een iets minder jaar. Noemen wil ik ook Unstoppable Force, Among the Living, Raising Fear, Abigail, Retaliation en Pleasures of the Flesh.
13 The Ultra-Violence
11 Scream Bloody Gore
10 Hall of the Mountain King +5
8 Unstoppable Force
8 Keeper of the Seven Keys (Part I) +3
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather +4
4 Nightfall +2
3 Terror and Submission
3 Pleasures Of The Flesh
2 Suspended Sentence
3 Among the Living
1 Persecution Mania
1 Join The Army +1
Voor mij is 1987 ook een iets minder jaar. Noemen wil ik ook Unstoppable Force, Among the Living, Raising Fear, Abigail, Retaliation en Pleasures of the Flesh.
0
geplaatst: 4 april 2014, 10:36 uur
1987:
14 Hall of the Mountain King +4
13 The Ultra-Violence
11 Scream Bloody Gore
11 Keeper of the Seven Keys (Part I) +3
9 Nightfall +5
8 Unstoppable Force
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Terror and Submission
3 Pleasures Of The Flesh
2 Suspended Sentence
3 Among the Living
3 Persecution Mania +2
1 Join The Army
1 Under the Sign of the Black Mark +1
Mijn winnaar voor dit jaar is het machtige Nightfall wat door de komst van Messiah Marcolin nog een stukje beter is dan zijn voorganger. Een van mijn all time favorieten. Heel kort hierachter komt Savatage met hun eerste echt goede plaat. De opvolgende platen zouden nog beter zijn. De twee Duitse platen mogen ook zeker niet ontbreken. Persecution Mania met de über Trash stamper Nuclear Winter en het cultnummer Bombenhagel, heerlijk! Tevens de eerste lekkere oprisping van Bathory. Een mooi jaar weer.
14 Hall of the Mountain King +4
13 The Ultra-Violence
11 Scream Bloody Gore
11 Keeper of the Seven Keys (Part I) +3
9 Nightfall +5
8 Unstoppable Force
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Terror and Submission
3 Pleasures Of The Flesh
2 Suspended Sentence
3 Among the Living
3 Persecution Mania +2
1 Join The Army
1 Under the Sign of the Black Mark +1
Mijn winnaar voor dit jaar is het machtige Nightfall wat door de komst van Messiah Marcolin nog een stukje beter is dan zijn voorganger. Een van mijn all time favorieten. Heel kort hierachter komt Savatage met hun eerste echt goede plaat. De opvolgende platen zouden nog beter zijn. De twee Duitse platen mogen ook zeker niet ontbreken. Persecution Mania met de über Trash stamper Nuclear Winter en het cultnummer Bombenhagel, heerlijk! Tevens de eerste lekkere oprisping van Bathory. Een mooi jaar weer.
0
geplaatst: 4 april 2014, 21:56 uur
1987:
16 Keeper of the Seven Keys (Part I) +5
14 Hall of the Mountain King
13 The Ultra-Violence
11 Scream Bloody Gore
9 Nightfall
8 Unstoppable Force
7 Among the Living +4
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Refuge denied +3
3 Terror and Submission
3 Pleasures Of The Flesh
2 The Legacy +2
2 Suspended Sentence
3 Persecution Mania
1 Abigail +1
1 Join The Army
1 Under the Sign of the Black Mark
Helloween, Anthrax, Sanctuary, Testament en King Diamond
Dan nog Appetite for destruction, Permanent Vacation en Whitesnake 1987
16 Keeper of the Seven Keys (Part I) +5
13 The Ultra-Violence
11 Scream Bloody Gore
9 Nightfall
8 Unstoppable Force
7 Among the Living +4
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Refuge denied +3
3 Terror and Submission
3 Pleasures Of The Flesh
2 The Legacy +2
2 Suspended Sentence
3 Persecution Mania
1 Abigail +1
1 Join The Army
Helloween, Anthrax, Sanctuary, Testament en King Diamond
Dan nog Appetite for destruction, Permanent Vacation en Whitesnake 1987

0
geplaatst: 4 april 2014, 22:21 uur
1987:
16 Keeper of the Seven Keys
15 Scream Bloody Gore +4
13 The Ultra-Violence
9 Nightfall
8 Unstoppable Force
7 Among the Living
5 Scum +5
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Raising Fear +3
3 Refuge Denied
3 Terror and Submission
3 Pleasures of the Flesh
3 Persecution Mania
2 The Legacy
2 Suspended Sentence
2 World Circus +2
2 Abigail +1
1 Join the Army
Deadline: zaterdag 20.00 uur.
15 Scream Bloody Gore +4
13 The Ultra-Violence
9 Nightfall
8 Unstoppable Force
7 Among the Living
5 Scum +5
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Raising Fear +3
3 Refuge Denied
3 Terror and Submission
3 Pleasures of the Flesh
3 Persecution Mania
2 The Legacy
2 Suspended Sentence
2 World Circus +2
2 Abigail +1
1 Join the Army
0
Cured
geplaatst: 5 april 2014, 06:04 uur
1987:
20 Scream Bloody Gore +5
13 The Ultra-Violence
9 Nightfall
8 Scum +3
8 Unstoppable Force
7 Among the Living
8 Scum
6 The Legacy +4
4 World Circus +2
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Raising Fear
3 Refuge Denied
3 Terror and Submission
3 Pleasures of the Flesh
3 Persecution Mania
2 Suspended Sentence
2 Under the Sign of the Black Mark +1
2 Abigail
1 Join the Army
20 Scream Bloody Gore +5
13 The Ultra-Violence
9 Nightfall
8 Scum +3
8 Unstoppable Force
7 Among the Living
8 Scum
6 The Legacy +4
4 World Circus +2
4 Taking Over
4 Extreme Cold Weather
3 Raising Fear
3 Refuge Denied
3 Terror and Submission
3 Pleasures of the Flesh
3 Persecution Mania
2 Suspended Sentence
2 Under the Sign of the Black Mark +1
2 Abigail
1 Join the Army
0
geplaatst: 5 april 2014, 11:10 uur
Deze is wel lastig hoor. Wel een paar zeer sterke live platen die ik niet onvermeld wil laten: Priest...Live en Tribute van Ozzy. Maar helaas mogen die niet in de lijst. Hadden anders absoluut nummer één en twee geweest van mij.
1987:
21 Scream Bloody Gore +1
18 Hall of the Mountain King +4
13 The Ultra-Violence
9 Nightfall
8 Scum
8 Unstoppable Force
7 Among the Living
8 Scum
6 The Legacy
6 Taking Over +2
5 Terrible Certainty +5
4 World Circus
4 Extreme Cold Weather
3 Retalliation +3
3 Raising Fear
3 Refuge Denied
3 Terror and Submission
3 Pleasures of the Flesh
3 Persecution Mania
2 Suspended Sentence
2 Under the Sign of the Black Mark
2 Abigail
1 Join the Army
1987:
21 Scream Bloody Gore +1
18 Hall of the Mountain King +4
13 The Ultra-Violence
9 Nightfall
8 Scum
8 Unstoppable Force
7 Among the Living
8 Scum
6 The Legacy
6 Taking Over +2
5 Terrible Certainty +5
4 World Circus
4 Extreme Cold Weather
3 Retalliation +3
3 Raising Fear
3 Refuge Denied
3 Terror and Submission
3 Pleasures of the Flesh
3 Persecution Mania
2 Suspended Sentence
2 Under the Sign of the Black Mark
2 Abigail
1 Join the Army
0
geplaatst: 5 april 2014, 11:30 uur
Ik had het niet verwacht, maar ik kom toch aan een top 5 voor 1987!
1987:
26 Scream Bloody Gore +5
18 Hall of the Mountain King
15 The Ultra-Violence +2
12 Nightfall +3
8 Scum
8 Unstoppable Force
7 Among the Living
8 Scum
7 Taking Over +1
6 The Legacy