Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2017, 13:09 uur
bikkel2 schreef:
Ik sta er niet per definitie terughoudend tegenover, al is deze mij niet bekend.
Ik sta er niet per definitie terughoudend tegenover, al is deze mij niet bekend.
Maar met een score van 4,15 en flink wat stemmen had je 'm voor dit jaar eens kunnen proberen... toch Michel?

(als je er de tijd voor had natuurlijk)
0
geplaatst: 16 juni 2017, 13:14 uur
herman schreef:
Wauw, had niet verwacht dat deze het zou halen in dit toch wat behoudende deelnemersveld.
Wauw, had niet verwacht dat deze het zou halen in dit toch wat behoudende deelnemersveld.
En daar kunnen we het weer mee doen....
0
geplaatst: 16 juni 2017, 13:19 uur
Joanna bij mij op 13, misschien wat arty-farty, maar toch een prachtig debuut. Het werd natuurlijk alleen maar beter met de opvolgers 
Madvillain heb ik op 10, bijzonder origineel en fascinerend album.
Ik vermoed dat Kanye toch ook nog een kans heeft, dus misschien wel 2 hiphopplaten in de top 10

Madvillain heb ik op 10, bijzonder origineel en fascinerend album.
Ik vermoed dat Kanye toch ook nog een kans heeft, dus misschien wel 2 hiphopplaten in de top 10

1
geplaatst: 16 juni 2017, 13:27 uur
Heb het idee dat het deelnemersveld t.o.v. grofweg 1977 toch wel wat van samenstelling is veranderd. En zelf ben ik ook best behoudend.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juni 2017, 14:03 uur
Hier staat nog een oud heel laag cijfer van mij bij. Heb er verder geen beeld meer bij, waar sommige andere kennelijke hiphopklassiekers bijvoorbeeld nog wel een nummertje in de MML hebben.
Ik zal mijn kwalificaties over het deelnemersveld even voor me houden, maar op grond van het feit dat eerder hiphopklassiekers met nog veel ruimere statistieken de toptien ook niet haalden, heb ik deze niet in de voorspelling opgenomen. In goed gezelschap, maar wel ten onrechte dus.
Ik zal mijn kwalificaties over het deelnemersveld even voor me houden, maar op grond van het feit dat eerder hiphopklassiekers met nog veel ruimere statistieken de toptien ook niet haalden, heb ik deze niet in de voorspelling opgenomen. In goed gezelschap, maar wel ten onrechte dus.
0
geplaatst: 16 juni 2017, 14:08 uur
Blij dat Madvillain het gehaald heeft. Onvervalste klassieker die iedere niet-hiphopliefhebber toch eenmaal in zijn/haar leven zou moeten beluisteren. Gewoon om te laten horen dat hiphop toch echt wel best buiten de lijntjes kan kleuren. Bizar geniale plaat.
0
geplaatst: 16 juni 2017, 14:14 uur
Toch blij verrast dat Newsom met deze plaat de top 10 heeft bereikt. Schitterend (haast piepend) debuut en echt heel vaak gedraaid in het verleden. Daarna werd Ys mijn favoriet. Nog weer later kwam HOOM, en dat werd zelfs één van mijn favoriete albums. Beste muzikante van dit millennium vooralsnog, als je het mij vraagt. Ik hoop dat HOOM al helemaal een hoge positie gaat halen. Veel toegankelijker (dankzij de ontwikkeling van haar zangstem natuurlijk) ook dan MEM en echt iets waar ik bij iedere luisterbeurt weer iets nieuws in hoorde.
2
geplaatst: 16 juni 2017, 14:19 uur
Teunnis schreef:
Het succes van dit jaar zal volledig afhangen van het presteren van mijn #1. Ik verwacht haar wel, maar weet ook dat haar kinderstemmetje niet altijd gelust wordt, zeker op dit debuut. Bij ontbreken van de door mij geliefde harpiste, zou [...] #12 de pijn kunnen verzachten (wel [...] hiphop dus zo goed als kansloos).
Het succes van dit jaar zal volledig afhangen van het presteren van mijn #1. Ik verwacht haar wel, maar weet ook dat haar kinderstemmetje niet altijd gelust wordt, zeker op dit debuut. Bij ontbreken van de door mij geliefde harpiste, zou [...] #12 de pijn kunnen verzachten (wel [...] hiphop dus zo goed als kansloos).
Sinterklaas is vroeg dit jaar

1
geplaatst: 16 juni 2017, 14:32 uur
west schreef:
Maar met een score van 4,15 en flink wat stemmen had je 'm voor dit jaar eens kunnen proberen... toch Michel?
(quote)

Tijd.....dat is nu net wat tekort schiet.

Ik maak een selectie en daar komt ook nog wel eens iets bij en ook af natuurlijk.
Deze echt niet opgemerkt. Maar ik ga 'm proberen. Ontdekken....daar draait het uiteindelijk om.

0
zaaf
geplaatst: 16 juni 2017, 15:00 uur
8. The Veils - The Runaway Found
https://www.musicmeter.nl/album/2478
Punten : 309
Nom. : 14
Nr. 1 van : nelis
Stond er goed voor na de eerste week, plekje 4 á 5 leek het te worden, maar er trad ietwat verval in en plekkie voor plekkie daalde de plaat enigszins in aanzien.
Hoofdpersoon in het ontstaan van The Veils is Finn Andrews, zanger en songwriter, zoon van bekende muzikant Barry Andrews. Hij is geboren in Londen en woonde na de scheiding van zijn ouders beurtelings in Londen bij paps of in Auckland, Nieuw Zeeland, bij zijn moeder. Daar ging hij naar de highschool en ontmoette daar toekomstig bassiste van The Veils, Sophia Burn.
Toen Finn 16 was stuurde hij een setje demo’s naar verschillende platenlabels, aldus een buzz veroorzakend en hij ging op een uitnodiging in om naar Londen te komen en daar te werken aan zijn debuutplaat.
Hij verzamelde daar de eerste versie van The Veils om zich heen, gitarist Oli Drake, bassist Adam Kinsella en drummer Ben Woollacott. The Veils konden direct tekenen voor Blanco Y Negro, nu geleid door Rough Trade baas Geoff Travis. Er verschenen wat singles – een promo only single (Death and Co.), More Heat Than Light en The Leavers Dance.
Rond die tijd kreeg Travis mot met moederbedrijf van Blanco Y Negro, Warner en dat gaf vertraging in de ontwikkeling van het album. The Veils spanden een zaak aan om hun rechten terug te verkrijgen van Warner en medio 2003 tekenden ze bij Rough Trade.
De band ging verder, nu met producer Bernard Butler en er verschenen nog wat singles: Guiding Light en Lavinia. Laatstgenoemde release ging gepaard met een promo van het album. Tegen de tijd dat de volgende single verscheen, The Wild Son, was de tracklist van The Runaway Found alweer gewijzigd en de officiële release vond in februari 2004 plaats. De plaat heeft uiteindelijk, door de lange looptijd, 3 verschillende producers: Matthew Ollivier, Bernard Butler en Ken Nelson.
Twee maanden na de release ontsloeg Andrews de eerste incarnatie van The Veils.
Ik heb m maar draai m nooit. Verder dan 'wel leuk' komt ie hier niet.
https://www.musicmeter.nl/album/2478
Punten : 309
Nom. : 14
Nr. 1 van : nelis
Stond er goed voor na de eerste week, plekje 4 á 5 leek het te worden, maar er trad ietwat verval in en plekkie voor plekkie daalde de plaat enigszins in aanzien.
Hoofdpersoon in het ontstaan van The Veils is Finn Andrews, zanger en songwriter, zoon van bekende muzikant Barry Andrews. Hij is geboren in Londen en woonde na de scheiding van zijn ouders beurtelings in Londen bij paps of in Auckland, Nieuw Zeeland, bij zijn moeder. Daar ging hij naar de highschool en ontmoette daar toekomstig bassiste van The Veils, Sophia Burn.
Toen Finn 16 was stuurde hij een setje demo’s naar verschillende platenlabels, aldus een buzz veroorzakend en hij ging op een uitnodiging in om naar Londen te komen en daar te werken aan zijn debuutplaat.
Hij verzamelde daar de eerste versie van The Veils om zich heen, gitarist Oli Drake, bassist Adam Kinsella en drummer Ben Woollacott. The Veils konden direct tekenen voor Blanco Y Negro, nu geleid door Rough Trade baas Geoff Travis. Er verschenen wat singles – een promo only single (Death and Co.), More Heat Than Light en The Leavers Dance.
Rond die tijd kreeg Travis mot met moederbedrijf van Blanco Y Negro, Warner en dat gaf vertraging in de ontwikkeling van het album. The Veils spanden een zaak aan om hun rechten terug te verkrijgen van Warner en medio 2003 tekenden ze bij Rough Trade.
De band ging verder, nu met producer Bernard Butler en er verschenen nog wat singles: Guiding Light en Lavinia. Laatstgenoemde release ging gepaard met een promo van het album. Tegen de tijd dat de volgende single verscheen, The Wild Son, was de tracklist van The Runaway Found alweer gewijzigd en de officiële release vond in februari 2004 plaats. De plaat heeft uiteindelijk, door de lange looptijd, 3 verschillende producers: Matthew Ollivier, Bernard Butler en Ken Nelson.
Twee maanden na de release ontsloeg Andrews de eerste incarnatie van The Veils.
Ik heb m maar draai m nooit. Verder dan 'wel leuk' komt ie hier niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juni 2017, 15:12 uur
Gaandeweg zal ook ik me een album vaker in zijn tijd herinneren in plaats van van ontdekking van veel latere datum. Indertijd luisterde ik wel naar Kink FM en The Leavers Dance, wat daar gedraaid werd, viel toen erg in de smaak en nu nog steeds. Daarna kwam The Tide That Left and Never Came Back en die deed me minder, waarmee de inleidende zin alsnog niet op het hele album van toepassing is. Met latere nummers is de nieuwsgierigheid alsnog voldoende aangewakkerd voor aanschaf en een mooie 7e plaats is het eindresultaat. Live viel de band ook niet tegen (behalve dan dat ze verzuimden The Leavers Dance te spelen).
De plaat stond er vrij royaal voor in de statistieken, maar ik twijfelde of het in dit veld niet net de verkeerde mainstreamrock was. Als compromis heb ik hem in mijn voorspelling maar op 10 gezet.
De plaat stond er vrij royaal voor in de statistieken, maar ik twijfelde of het in dit veld niet net de verkeerde mainstreamrock was. Als compromis heb ik hem in mijn voorspelling maar op 10 gezet.
0
geplaatst: 16 juni 2017, 15:16 uur
En zo komt er eindelijk schot in de zaak! Alleen Johnny Marr had The Veils niet voorspeld, waardoor hij nu als enige nog op nul punten staat. Gelukkig zit hij veilig op Best Kept Secret en hoeft hij dit niet live mee te maken
Ondertussen is er toch een kleine ontsnapping ontstaan, met dix nipt op kop. Benieuwd of het ook deze drie heren zijn die voor de overwinning gaan strijden, of dat we nog een inhaalslag gaan meemaken.
38 Dix +19
35 vigil +18
34 Koenr* +14
20 ArthurDZ* +20
20 joezer49263* +20
19 EttaJamesBrown +19
18 Casartelli +18
18 Gretz +18
18 motel matches +18
17 wibro +17
14 herman +14
0 Johnny Marr
Ondertussen is er toch een kleine ontsnapping ontstaan, met dix nipt op kop. Benieuwd of het ook deze drie heren zijn die voor de overwinning gaan strijden, of dat we nog een inhaalslag gaan meemaken.
38 Dix +19
35 vigil +18
34 Koenr* +14
20 ArthurDZ* +20
20 joezer49263* +20
19 EttaJamesBrown +19
18 Casartelli +18
18 Gretz +18
18 motel matches +18
17 wibro +17
14 herman +14
0 Johnny Marr
0
geplaatst: 16 juni 2017, 15:33 uur
More Heat Than Light is wel lekker direct. Maar alleen daarmee haal je de eindlijst van dix niet ...
0
geplaatst: 16 juni 2017, 15:40 uur
Barry Andrews! Toetsenist van XTC op de eerste twee albums.
Had wel een aansporing moeten zijn om deze plaat te beluisteren.
XTC is een favoband van mij.
Helaas ook aan de aandacht ontsnapt.
Terwijl ik toch vind dat ik een aardig lijstje heb.
Sufjan....als volgende bijvoorbeeld?
Had wel een aansporing moeten zijn om deze plaat te beluisteren.
XTC is een favoband van mij.
Helaas ook aan de aandacht ontsnapt.
Terwijl ik toch vind dat ik een aardig lijstje heb.
Sufjan....als volgende bijvoorbeeld?

0
geplaatst: 16 juni 2017, 16:10 uur
Das leuk, Madvillain bij de eerste 10. Het het album nog niet echt volledig in zijn geheel beluisterd maar klint wel lekker. Telkens ik het hier in huis opleg moet er weer eens iemand hoognodig zijn "hip-hop" opleggen. Tja, democratie is niet altijd even makkelijk 
Zal hem deze week eens meenemen in mijn caravan om hem daar rustig te beluisteren.
in 2005 heb ik een alltime favoriet hip-hop album in mijn lijst. Eentje dat ik nu nog heeeeel veel draai!

Zal hem deze week eens meenemen in mijn caravan om hem daar rustig te beluisteren.
in 2005 heb ik een alltime favoriet hip-hop album in mijn lijst. Eentje dat ik nu nog heeeeel veel draai!
0
zaaf
geplaatst: 16 juni 2017, 16:13 uur
Cellulord schreef:
2005 is dan ook een machtig hip-hop jaar. Bij mij staan er 5 stuks in mijn lijst.in 2005 heb ik een alltime favoriet hip-hop album in mijn lijst. Eentje dat ik nu nog heeeeel veel draai!
0
geplaatst: 16 juni 2017, 16:26 uur
Behalve in de voorspelling ook in mijn eigen kwaliteitslijst. Op 5 nog wel!
0
geplaatst: 16 juni 2017, 16:37 uur
Een ongenadig mooi album van the Veils. Ook live een fantastische band! Ook fijn is de aanwezigheid van Sophia Burn.
0
geplaatst: 16 juni 2017, 16:41 uur
zaaf schreef:
(quote)
2005 is dan ook een machtig hip-hop jaar. Bij mij staan er 5 stuks in mijn lijst. Misschien in huize zaaf.

Persoonlijk ken ik slechts 1 hip-hop album uit dat jaar en je zal het terug vinden in mijn top 5. Voor de rest is de hip aan mij voorbij gehopt.
0
geplaatst: 16 juni 2017, 16:47 uur
Cellulord schreef:
(quote)
Persoonlijk ken ik slechts 1 hip-hop album uit dat jaar en je zal het terug vinden in mijn top 5. Voor de rest is de hip aan mij voorbij gehopt. Je kan je niet voorstellen hoeveel plezier wij hebben!

3
geplaatst: 16 juni 2017, 17:43 uur
Zojuist in de auto ongenadig ontmaagd door Madvillain.
Tja, dat was best wel lekker om het weekend mee te beginnen.
Tja, dat was best wel lekker om het weekend mee te beginnen.
1
zaaf
geplaatst: 16 juni 2017, 17:48 uur
7. Sufjan Stevens - Seven Swans
https://www.musicmeter.nl/album/5577
Punten : 370
Nom. : 18
Nr. 1 van : nico1616
Begon randje top 10, verloor terrein maar kwam in week 2 steeds meer tot wasdom. 7 lijkt me een mooi getal voor onze bard.
Seven Swans is Sufjan's 'kleinste' album. Alsof hij voor je snufferd zijn liedjes laat horen. De arrangementen zijn aanmerkelijk soberder, de multi-instrumentalist laat veel instrumenten staan en laat gitaar- of banjogedreven songs horen, met zijn 'kleine' stemgeluid. Soms gelaagd in fraaie harmonieën.
Daarnaast is de thematiek anders dan zijn eerdere platen en vertellen de songs veelal een verhaal, in plaats van overpeinzingen. En die verhalen komen onder andere uit de bijbel, zoals het verhaal van Abraham en de transfiguratie van Jezus.
Met wat hulp van de leden van Danielson Famile (zang, drums en bas)
Prachtig. Weg zijn de irritaties mbt banjo (remember..?), dit is indrukwekkend kwetsbaar.
https://www.musicmeter.nl/album/5577
Punten : 370
Nom. : 18
Nr. 1 van : nico1616
Begon randje top 10, verloor terrein maar kwam in week 2 steeds meer tot wasdom. 7 lijkt me een mooi getal voor onze bard.
Seven Swans is Sufjan's 'kleinste' album. Alsof hij voor je snufferd zijn liedjes laat horen. De arrangementen zijn aanmerkelijk soberder, de multi-instrumentalist laat veel instrumenten staan en laat gitaar- of banjogedreven songs horen, met zijn 'kleine' stemgeluid. Soms gelaagd in fraaie harmonieën.
Daarnaast is de thematiek anders dan zijn eerdere platen en vertellen de songs veelal een verhaal, in plaats van overpeinzingen. En die verhalen komen onder andere uit de bijbel, zoals het verhaal van Abraham en de transfiguratie van Jezus.
Met wat hulp van de leden van Danielson Famile (zang, drums en bas)
Prachtig. Weg zijn de irritaties mbt banjo (remember..?), dit is indrukwekkend kwetsbaar.
1
geplaatst: 16 juni 2017, 17:52 uur
Hmmm .. zal ik mij nou eens ongenadig laten ontmaagden door Sufjan Stevens?
0
geplaatst: 16 juni 2017, 18:03 uur
Verwacht en gekomen. Pracht album.
Genie en er kwam nog meer moois aan.
In 2005 bijvoorbeeld!
Seven Swans bij mij op 6.
Wat een talent.
Genie en er kwam nog meer moois aan.
In 2005 bijvoorbeeld!
Seven Swans bij mij op 6.
Wat een talent.
0
geplaatst: 16 juni 2017, 18:04 uur
Wauw, had deze twee albums toch wel een stuk hoger verwacht. Volgens mij zelfs op het podium, want buiten de begraafplaats steekt er toch geen album bovenuit qua populariteit.
0
geplaatst: 16 juni 2017, 18:14 uur
Gewaarschuwd door het succes van Michigan in de vorige editie, zette op Gretz na het voltallige deelnemersveld Seven Swans in de voorspellingen. Dit had wel als gevolg dat Seven Swans bijna altijd te hoog werd ingeschat (opvallend veel mensen hadden 'm op 3 voorspeld).
Zo krijgen we het volgende resultaat. De vorige top 3 doet nog steeds goede zaakjes, al is er ondertussen ook een peloton ontstaan daar vlak onder. Elke misstap kan nu een volledige herverdeling van de kaarten betekenen, dus het belooft spannend te worden (tenzij de golden boys vanaf nu foutloos blijven, natuurlijk!).
54 Dix +16
53 Koenr* +19
50 vigil +15
40 ArthurDZ** +20
38 motel matches* +20
37 EttaJamesBrown +18
36 joezer49263* +16
34 Casartelli +16
33 wibro +16
30 herman +16
18 Gretz
17 Johnny Marr +17
Zo krijgen we het volgende resultaat. De vorige top 3 doet nog steeds goede zaakjes, al is er ondertussen ook een peloton ontstaan daar vlak onder. Elke misstap kan nu een volledige herverdeling van de kaarten betekenen, dus het belooft spannend te worden (tenzij de golden boys vanaf nu foutloos blijven, natuurlijk!).
54 Dix +16
53 Koenr* +19
50 vigil +15
40 ArthurDZ** +20
38 motel matches* +20
37 EttaJamesBrown +18
36 joezer49263* +16
34 Casartelli +16
33 wibro +16
30 herman +16
18 Gretz
17 Johnny Marr +17
0
zaaf
geplaatst: 16 juni 2017, 18:23 uur
dix schreef:
Hmmm .. zal ik mij nou eens ongenadig laten ontmaagden door Sufjan Stevens?
als je maar niet kliedertHmmm .. zal ik mij nou eens ongenadig laten ontmaagden door Sufjan Stevens?
0
geplaatst: 16 juni 2017, 18:28 uur
Sufjan op 18 mijn eerste hit.
Normaal lust ik 'm niet zo, maar deze is best smakelijk.
Normaal lust ik 'm niet zo, maar deze is best smakelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.