Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2022, 16:59 uur
gaucho schreef:
R.I.P. Klaus Schulze - Zou gisteren overleden zijn, als we Wikipedia mogen geloven. Al zie ik verder nog weinig bevestiging op het web...
R.I.P. Klaus Schulze - Zou gisteren overleden zijn, als we Wikipedia mogen geloven. Al zie ik verder nog weinig bevestiging op het web...
Staat op zijn Facebook.
0
geplaatst: 27 april 2022, 17:01 uur
0
Mssr Renard
geplaatst: 27 april 2022, 17:42 uur
Klaus Schulze ken ik natuurlijk wel. En dat was een grote hoor. Zijn sterven zou meer aandachten moeten verdienen.
RIP.
RIP.
0
geplaatst: 27 april 2022, 17:44 uur
Volgens mij is hij een beetje vergeten. Overleden op 24 april
Just a moment... - telegraaf.nl
Just a moment... - telegraaf.nl
1
geplaatst: 27 april 2022, 17:47 uur
Mssr Renard schreef:
Klaus Schulze ken ik natuurlijk wel. En dat was een grote hoor. Zijn sterven zou meer aandachten moeten verdienen.
RIP.
RIP.
Mee eens, een hele grote. Timewind is een klassieker. Bijzonder dat er zo weinig aandacht voor is in de media.
RIP Klaus Schulze
2
geplaatst: 27 april 2022, 18:03 uur
Zeer zeker één van de grote namen uit de Krautrock historie, en, zoals al gemeld door Bert : Timewind is een absolute klassieker ( en hij heeft nog veel meer mooie platen uitgebracht ), en vergeet vooral ook niet zijn aandeel in de eerste albums van Ash Ra Tempel, waar hij drumde. Luister maar eens naar Amboss van hun debuutplaat bijvoorbeeld !
R.I.P. Klaus Schulze
R.I.P. Klaus Schulze
0
geplaatst: 27 april 2022, 18:07 uur
Ken niet veel van de beste man, maar wat ik ken vind ik allemaal (erg) goed. Goeie leesmuziek ook. RIP Klaus Schulze.
1
geplaatst: 27 april 2022, 18:23 uur
In juni komt er nog een nieuw album van hem uit, staat nu in de wachtrij.
Het nieuws wordt nu ook opgepikt door meer media zie ik.
Klangpionier, dat klinkt wel mooi.
Ausnahmemusiker und Klangpionier: Klaus Schulze gestorben - Radio Vest - radiovest.de
Het nieuws wordt nu ook opgepikt door meer media zie ik.
Klangpionier, dat klinkt wel mooi.
Ausnahmemusiker und Klangpionier: Klaus Schulze gestorben - Radio Vest - radiovest.de
0
geplaatst: 27 april 2022, 19:13 uur
Ach nee, godver 
De man was ziekelijk de laatste jaren en hij bleef maar roken als een ketter maar toch komt dit onverwacht. Ik heb veel van hem in huis. Zeer fijne muziek.
RIP pionier Klaus Schulze

De man was ziekelijk de laatste jaren en hij bleef maar roken als een ketter maar toch komt dit onverwacht. Ik heb veel van hem in huis. Zeer fijne muziek.
RIP pionier Klaus Schulze
1
geplaatst: 27 april 2022, 19:43 uur
Rust in vrede Klaus Schulze en veel maar dan ook heel veel dank voor de bijzondere muziek.
0
geplaatst: 27 april 2022, 20:47 uur
Bij De Site > Algemeen > Te verwijderen / verwijderde releases:
Net bericht dat Klaus Schulze op 74 jarige leeftijd is overleden. R.I.P.
Net bericht dat Klaus Schulze op 74 jarige leeftijd is overleden. R.I.P.
0
geplaatst: 27 april 2022, 21:19 uur
R.i.p. Klaus Schulze, respect voor deze vooruitstrevende moog master
0
geplaatst: 27 april 2022, 22:01 uur
Klaus Schulze ook al overleden. Ik heb toch een hele zwik erg mooie platen van hem in de kast staan.
Het gaat de afgelopen week wel erg hard helaas. Vrienten, Hintjens, Schulze.......
Het gaat de afgelopen week wel erg hard helaas. Vrienten, Hintjens, Schulze.......
0
geplaatst: 27 april 2022, 22:14 uur
Scheisse. Kan smans minimalistische werk uit midden jaren 70 zeer waarderen.
1
geplaatst: 28 april 2022, 14:47 uur
Mooi interview in The Wire uit 2018 met Schulze, ook een beetje een overzicht van wat hij allemaal gedaan heeft.
The Wire - September 2018 (Issue 415) - reader.exacteditions.com
The Wire - September 2018 (Issue 415) - reader.exacteditions.com
2
geplaatst: 28 april 2022, 15:15 uur
Het gaat maar door met de overlijdens van geliefde muzikanten helaas...
Orchestra Baobab-zanger Rudy Gomis overleden - België - Knack
Orchestra Baobab-zanger Rudy Gomis overleden - België - Knack
0
geplaatst: 30 april 2022, 22:33 uur
Triest verhaal. Country-zangeres Naomi Judd die samen met haar dochter Wynonna het duo The Judds vormde heeft een einde aan haar leven gemaakt. Ze was 76. In 1989 werd hun uit 1984 stammende nummer Why Not Me een flinke hit in Nederland (nummer 11 in de top 40).
https://www.joemygod.com/2022/04/naomi-judd-dies-at-76/
https://www.joemygod.com/2022/04/naomi-judd-dies-at-76/
0
geplaatst: 30 april 2022, 22:56 uur
Ach, Naomi 
De hit was destijds een buitenbeentje in de Top 40 die toen vol stond met dik geproduceerde Stock Aitken & Waterman en New beat hits.
R.I.P. Naomi Judd

De hit was destijds een buitenbeentje in de Top 40 die toen vol stond met dik geproduceerde Stock Aitken & Waterman en New beat hits.
R.I.P. Naomi Judd
0
geplaatst: 30 april 2022, 23:44 uur
Zeker afwijkend in die tijd in NL. Maar nog steeds een prima track.
RIP Naomi Judd
RIP Naomi Judd
0
geplaatst: 1 mei 2022, 00:34 uur
Ja, dat was wel een leuke hit inderdaad.
Triest dat het zo afloopt met Naomi.
RIP.
Triest dat het zo afloopt met Naomi.
RIP.
0
geplaatst: 1 mei 2022, 14:23 uur
0
geplaatst: 1 mei 2022, 19:28 uur
R.I.P. Gabe Serbian
Vorig jaar Plague Soundscapes bij een tweedehandswinkel gekocht en daardoor de plaat weer helemaal herontdekt, ik waardeer hem nu een stuk meer. Het drumwerk van Serbian op die plaat is ronduit krankzinnig en waanzinnig creatief.
Op deze video kun je hem ook goed aan het werk zien, een live-opname van
AOTKPTA, het openingsnummer van New Erections:
Vorig jaar Plague Soundscapes bij een tweedehandswinkel gekocht en daardoor de plaat weer helemaal herontdekt, ik waardeer hem nu een stuk meer. Het drumwerk van Serbian op die plaat is ronduit krankzinnig en waanzinnig creatief.
Op deze video kun je hem ook goed aan het werk zien, een live-opname van
AOTKPTA, het openingsnummer van New Erections:
* denotes required fields.