Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 mei 2021, 20:00 uur
Teunnis schreef:
Bovendien zijn coke en speed weer zo uit je lichaam, volgens mij is het een dag later al nauwelijks te traceren. Wel door een KNO-arts trouwens
(quote)
Bovendien zijn coke en speed weer zo uit je lichaam, volgens mij is het een dag later al nauwelijks te traceren. Wel door een KNO-arts trouwens
Klopt, de halfwaardetijd van cocaïne is 1-2 uur dus na een dag is er al bijna niets meer in het lichaam. Ben benieuwd wat voor test het is geweest. Misschien alleen gedaan voor de vorm en geruststelling van het publiek.
1
geplaatst: 24 mei 2021, 20:25 uur
NewYorkCityLight schreef:
Klopt, de halfwaardetijd van cocaïne is 1-2 uur dus na een dag is er al bijna niets meer in het lichaam..
(quote)
Klopt, de halfwaardetijd van cocaïne is 1-2 uur dus na een dag is er al bijna niets meer in het lichaam..
Niet in het bloed, maar gebruik nog wel best langer detecteerbaar.
Hoelang blijft (base)cocaïne in je lichaam? - Jellinek.
5
geplaatst: 24 mei 2021, 20:36 uur
Moet zeggen dat Newman heel wat beter in verliezen is dan Rice twee jaar geleden. Rice gooide het bijna in zijn eerste reactie op Brexit. Newman niet. Die heeft het over een "song that didn't connect with the audience" en wil focussen op de mooie dingen die hij ervaren heeft.
0
geplaatst: 24 mei 2021, 20:51 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Urinetest klinkt inderdaad logischer. Wel fijn dat ze dit gerucht de wereld uit hebben kunnen helpen. Hoop dat het geen blijvende smet op een voor hun fantastische avond blijft.
starbright boy schreef:
Moet zeggen dat Newman heel wat beter in verliezen is dan Rice twee jaar geleden. Rice gooide het bijna in zijn eerste reactie op Brexit. Newman niet. Die heeft het over een "song that didn't connect with the audience" en wil focussen op de mooie dingen die hij ervaren heeft.
Ik vond dat hij het live ook heel sportief oppikte. Het applaus van het publiek was ook sportief. Beter dan dat zure gezicht van die dame van Malta die de hele tijd in beeld was.
0
geplaatst: 24 mei 2021, 20:52 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Ik weet van een vriend (ja, echt een vriend) van me dat de drugstest die ze doen voor je aan medicijnonderzoek mee mag doen niet in staat was om speed van de avond ervoor op te sporen.
In die link staat max 8 dagen in je urine. Maar dat is dan voor een avond helemaal koekwaus gaan met een laag metabolisme. Een of twee snuifjes is echt zo verdwenen.
Maar goed, ik vind het wel een beetje een soap om niks. We gaan er nooit achterkomen en echt boeiend is het niet.
1
Oude Observator
geplaatst: 24 mei 2021, 22:22 uur
Het is 2021. Coke is alomtegenwoordig maar nog steeds ontstaat er een shitstorm wanneer er ook maar een vermoeden van druggebruik is. Who fucking cares?
Ik heb me afgelopen zaterdag enorm geamuseerd. Topfeestje dat schitterend - met publiek! - georganiseerd werd door de Nederlanders (ik zie het ons in België nog niet zo gauw doen). Daarom word ik ook wat pissig van al dat gezeik achteraf. Gaat helemaal nergens over.
Ik heb me afgelopen zaterdag enorm geamuseerd. Topfeestje dat schitterend - met publiek! - georganiseerd werd door de Nederlanders (ik zie het ons in België nog niet zo gauw doen). Daarom word ik ook wat pissig van al dat gezeik achteraf. Gaat helemaal nergens over.
1
geplaatst: 24 mei 2021, 22:28 uur
Oude Observator schreef:
Het is 2021. Coke is alomtegenwoordig maar nog steeds ontstaat er een shitstorm wanneer er ook maar een vermoeden van druggebruik is. Who fucking cares?
Ach, je hoort verder ook niemand over de alcohol die (ongetwijfeld) rijkelijk vloeide; dan staan alle neuzen ineens een andere kant op

0
Onweerwolf
geplaatst: 24 mei 2021, 22:56 uur
Mij persoonlijk maakt het geen fuck wanneer iemand drugs gebruikt. Desalniettemin vind ik het wel bijzonder dat dat tegenwoordig onder bepaalde groepen helemaal normaal lijkt te zijn.
Ik snap best dat als de winnaar van het ESC in de green room coke zit te snuiven dat daar dan een beetje moeilijk over wordt gedaan.
Maar goed, ik kom uit een dorp.
Ik snap best dat als de winnaar van het ESC in de green room coke zit te snuiven dat daar dan een beetje moeilijk over wordt gedaan.
Maar goed, ik kom uit een dorp.
0
geplaatst: 24 mei 2021, 23:39 uur
De winnaar is het nu al de meest gestreamde uit Italie afkomstige lied op Spotify aller tijden.
1
geplaatst: 24 mei 2021, 23:43 uur
... en net als in '19 weer dol op de reactievideos op de puntentelling. Met name de reacties op de vier nullen zijn episch.
0
geplaatst: 25 mei 2021, 00:02 uur
Ik heb in dorpen in allerlei maten gewoond (van 500 tot 30000 inwoners) en pas vanaf mijn 29e in Utrecht en Rotterdam en juist dorpen zijn vaak vergeven van de drugs. Veelal meer dan steden is mijn indruk. Zeker onder jonge mensen. Wel in het ene dorp veel erger dan het andere. Sommige dorpen (vaak kleintjes) hadden echt een drugsimago.
2
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2021, 00:14 uur
starbright boy schreef:
Ik heb in dorpen in allerlei maten gewoond (van 500 tot 30000 inwoners) en pas vanaf mijn 29e in Utrecht en Rotterdam en juist dorpen zijn vaak vergeven van de drugs. Veelal meer dan steden is mijn indruk. Zeker onder jonge mensen. Wel in het ene dorp veel erger dan het andere. Sommige dorpen (vaak kleintjes) hadden echt een drugsimago.
(quote)
Zou kunnen, maar ik had nog nooit gehoord dat iemand die ik kende ook maar iemand anders kende die drugs zou gebruiken, totdat ik naar de grote stad ging.
Ik kan me nog goed mijn wtf? herinneren toen ik op mijn 20e naar een concert in Tivoli was geweest en we 's nachts op Hoog Catherijne op de eerst trein aan het wachten waren toen er een gast op rolschaatsen in een afzichtelijk fluoriderend trainingspak met een hond aan een touw naar ons toe kwam om een aansteker te lenen en daar vervolgens minutenlang iets mee deed met een zilverpapiertje en een rietje...
0
geplaatst: 25 mei 2021, 00:36 uur
Dat is wel weer stedelijk ja. Ik studeerde eind jaren '90 in Utrecht toen je nog veel meer zwervende junks in het centrum had daar en een aantal kende ik van gezicht. Die zag ik telkens weer terug en die gebruikten gewoon op straat in het zicht als het zo uitkwam, dat boeide ze helemaal niet meer. Maar mijn eerste onwetende confrontatie met drugs was veel eerder. Ik woonde van mijn zevende tot mijn dertiende in een piepklein Twin peaks-achtig Oostgronings dorp, waar om vage redenen toen niet een maar zelfs twee afkickcentra waren. Ik speelde onwetend weleens in die buurt van een ervan en wist dat mijn ouders dat liever niet hadden en dat er iets was, maar niet echt wat. De moeder en stiefvader van een schoolgenootje hadden elkaar in een van de centra leren kennen en als kind had ik dat niet door maar ik hoorde later dat ze beiden heroïne gebruikten in die tijd. Dat afkicken was niet gelukt.
Maar jonge mensen die meer doen dan blowen zonder meteen een volle junk te zijn, dat is volgens mij echt meer een dorpsding.
Inmiddels gaan er analyses van de beelden rond waaruit heel erg overtuigend blijkt dat het inderdaad om gebroken glas gaat en niet om een snuifje. Much ado about nothing dus.
Maar jonge mensen die meer doen dan blowen zonder meteen een volle junk te zijn, dat is volgens mij echt meer een dorpsding.
Inmiddels gaan er analyses van de beelden rond waaruit heel erg overtuigend blijkt dat het inderdaad om gebroken glas gaat en niet om een snuifje. Much ado about nothing dus.
0
Boetiek9999
geplaatst: 25 mei 2021, 07:13 uur
catdog schreef:
San Marino maar 13 van t publiek? Huh? Snap er niks meer van vanavond.
veel banaler kon het anders haast niet..San Marino maar 13 van t publiek? Huh? Snap er niks meer van vanavond.
0
Boetiek9999
geplaatst: 25 mei 2021, 07:36 uur
esteban schreef:
Als het op rock aankomt was Finland toch echt wel beduidend beter dan Italië.
mwa, ik geloof oprecht dat mijn plaatselijke dwarsfluitvereniging 'Pieter Aafjes iets beters had geconstrueerd Als het op rock aankomt was Finland toch echt wel beduidend beter dan Italië.

0
Boetiek9999
geplaatst: 25 mei 2021, 07:42 uur
ranboy schreef:
Ik ben wel rockliefhebber maar die song van Italië vind ik (nog) niks aan...
komt er waarschijnlijkheid ook niet van(daarvoor is het te vlak), maar een ander geluid is voor de uitzondering wel eens leuk Ik ben wel rockliefhebber maar die song van Italië vind ik (nog) niks aan...

2
geplaatst: 25 mei 2021, 08:38 uur
musicborst schreef:
Zanger Maneskin is negatief getest op drugsgebruik!
Zanger Maneskin is negatief getest op drugsgebruik!
Als er dopingcontroles ingesteld waren geweest voor elke muzikale performance hadden we de hele 60's en 70's wel kunnen schrappen qua muziek

Wat een storm in een glas water.
0
Martial
geplaatst: 25 mei 2021, 08:50 uur
catdog schreef:
San Marino maar 13 van t publiek? Huh?
San Marino maar 13 van t publiek? Huh?
Je zou misschien (?) ook kunnen concluderen dat het publiek klaar is met de Oosterse getinte nummers/deuntjes wat ook geldt voor het nummer Mata Hari dat ook niet bijster veel punten kreeg van het publiek en ook niet van de vakjury's trouwens.
2
Martial
geplaatst: 25 mei 2021, 08:52 uur
En dat glas lag in 10.000 stukjes op de grond waar de zanger dus naar keek

1
geplaatst: 25 mei 2021, 10:21 uur
Sandokan-veld schreef:
De God-wanneer-houdt-dit-op Award: Oekraïne (had tegen het einde echt zin om mijn bierfles naar de tv te mikken)
De God-wanneer-houdt-dit-op Award: Oekraïne (had tegen het einde echt zin om mijn bierfles naar de tv te mikken)
Pffff, een beetje mijn nummer 1 van deze editie dissen

0
Onweerwolf
geplaatst: 25 mei 2021, 10:55 uur
Titmeister schreef:
Als er dopingcontroles ingesteld waren geweest voor elke muzikale performance hadden we de hele 60's en 70's wel kunnen schrappen qua muziek
(quote)

En de NL inzending van 2009 want toen deed Gordon mee.
0
geplaatst: 25 mei 2021, 12:51 uur
Martial schreef:
Je zou misschien (?) ook kunnen concluderen dat het publiek klaar is met de Oosterse getinte nummers/deuntjes wat ook geldt voor het nummer Mata Hari dat ook niet bijster veel punten kreeg van het publiek en ook niet van de vakjury's trouwens.
(quote)
Dat is het niet echt denk ik. Hoewel die nummers wel steeds minder populair worden. Ik denk dat het sentiment buiten de bubbel bij San Marino vooral was "Kijk ze eens voor heel veel geld en (laten we eerlijk zijn, nogal matige en over zijn populariteitspiek heen) Amerkaanse rapper naar het songfestival halen". En dat veel mensen het haar daardoor juist niet zo gunden en de potentiele stemmen meer naar bijvoorbeeld Servie (beste resultaat sinds 2015) en vooral Moldavie gingen (deed het beduidend beter dan ik verwacht had, het is dat de Britten en Duitsers meededen, anders was deze het ergste wat mij betreft).
0
geplaatst: 25 mei 2021, 12:55 uur
Ik gok dat Flo Rida wel een ergens tussen een paar ton en een heel miljoen gecasht heeft voor een weekje Eurovisie, maar zoiets doet geen land meer nu. Stel dat ze gewonnen hadden, wat voor optredens hadden we dan volgend jaar gezien in landen die bereid waren een zak met geld er tegenaan te gooien. Misschien maar beter dan het publiek nee zei. Als we de top 40 als uitgangspunt nemen had Flo Rida 12 hits. Vaak met anderen en twee keer haalde hij de top 3. De eerste was in in 2009, de laatste in 2015. Adrenalina wordt zeker niet de 13e.
0
BrotherJohn
geplaatst: 25 mei 2021, 12:58 uur
Na jaren ook weer eens een songfestival gekeken. Leuk om de voorstukjes bij elk land te zien en daarbij het glazen huisje op een bijzondere locatie in Nederland. De mooie decors en presentatie ook prima in orde. Heb me wel gestoord aan de vooringenomenheid van 'onze' commentatoren. Alsof de kwaliteit van de liedjes en performances elkaar zoveel zouden ontlopen en je je als commentator van bepaalde acts zou moeten distantiëren, je bent toch onderdeel van die bubbel? Hooverphonic vond ik wel aardig (op gestemd maar die stem kreeg ik de volgende ochtend weer terug), deed me op een of andere manier wat denken aan Lo Moon. Bij het optreden van Zwitserland had ik meteen het idee dat die zou gaan winnen. Toen kwam later Frankrijk nog, met een spontaniteit a la France de Gall en toen wist ik het nier meer zeker. Niet gedacht dat Italië zo populair was en zou winnen, niets aan het nummer of de uitvoering ervan leek me bijzonder... Stiekem vond ik het recht-voor-zijn-raap gehalte van Mata Hari (Azerbeidzjan) nog wel aardig en Stefania (Griekenland) was visueel de meeste betoverende. Ook de artistieke dieptepunten (Duitsland, Engeland) waren hoogtepunten. Het doorgeven van de telling door IJsland was leuk, liet toch doorschemeren hoe weinig ruimte Chantal en Jan in hun draaiboek hadden. Vroeger maakten de presentatoren toch nog wel eens een spontaan praatje, dat ging Chantal minder af. Of ik volgend jaar ook weer ga kijken? Dat denk ik niet.
0
geplaatst: 25 mei 2021, 13:45 uur
Voor de liefhebbers de huidige Spotify Top 100 in Nederland momenteel:
1. Italië
2. Frankrijk
6. Zwitserland
7. IJsland
8. Finland
13. Oekraïne
16. Nederland
20. Malta
21. Cyprus
22. Litouwen
23. Griekenland
26. Azerbaijan
30. Zweden
39. Portugal
42. Noorwegen
48. UK
51. Rusland
54. Israel
64. Belgie
70. Duitsland
75. San Marino
79. Moldavie
Plus nog enkele andere nummers van Måneskin en de hit van IJsland van vorig jaar nog in de Top 100!
De songs doen het nog beter dan in 2019 dus in Spotify!
Toen scoorde Soldi, naast Arcade, duidelijk het beste. Maar leverde net geen Top 40 hit op. Ben benieuwd of dat er dit jaar wel inzit...
1. Italië
2. Frankrijk
6. Zwitserland
7. IJsland
8. Finland
13. Oekraïne
16. Nederland
20. Malta
21. Cyprus
22. Litouwen
23. Griekenland
26. Azerbaijan
30. Zweden
39. Portugal
42. Noorwegen
48. UK
51. Rusland
54. Israel
64. Belgie
70. Duitsland
75. San Marino
79. Moldavie
Plus nog enkele andere nummers van Måneskin en de hit van IJsland van vorig jaar nog in de Top 100!
De songs doen het nog beter dan in 2019 dus in Spotify!
Toen scoorde Soldi, naast Arcade, duidelijk het beste. Maar leverde net geen Top 40 hit op. Ben benieuwd of dat er dit jaar wel inzit...
0
geplaatst: 25 mei 2021, 14:40 uur
Nee, het zou me heel erg verbazen als er een tweede top 40 hit uit het songfestival 2021 voortkomt. De Nederlandse inzending komt ook niet terug nadat hij er al een paar weken instond. Spotifycijfers gaan daar te snel voor instorten. En de achterlijke Nederlandse radio pikt geen van de nummers op en vooral dat laatste zit meestal in de weg (of er gebeurt iets totaal verrrassends als de NL radio die maanden later ineens de Duitse inzending van 2018 gingen draaien die stond in september/oktober in de top 40). Overigens deed Grow het ook in de top 40 beter dan Birth of a New Age.
De nieuwe single van Duncan Laurence wordt denk ik wel een hit.
De nieuwe single van Duncan Laurence wordt denk ik wel een hit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.