MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Onweerwolf
JSPR_G schreef:
Hoe bepalen ze eigenlijk wie wint bij een gelijke stand?

11. Moldavië: Aliona Moon – O Mie 71
12. België: Roberto Bellarosa – Love Kills 71

Niet dat het er nu echt toe doet, hoor, maar ik vroeg het me af.

Dan telt het aantal keren dat een land 12 punten kreeg, daarna 10 punten, enz. Althans zo was het in het verleden.

Thanx Onweerwolf

Maar hoe zit het met Frankrijk ?

Op de tv werd er gezegd dat Frankrijk een belangrijk land voor het festival is qua tv opbrengsten en daardoor altijd geplaatst is, dat is toch ook vaag (The big Five)....

Onweerwolf
Mijn voorspelling en tussen haakjes de daadwerkelijke score:

1. Denmark (1)
2. Azerbaijan (2)
3. Norway (4)
4. Georgia (15)
5. Netherlands (9)
6. Russia (5)
7. Germany (21)
8. Italy (7)
9. Ukraine (3)
10. Sweden (14)
11. Finland (24)
12. Iceland (17)
13. Estonia (20)
14. Moldova (11)
15. UK (19)
16. Greece (6)
17. Malta (8)
18. Belarus (16)
19. Belgium (12)
20. Ireland (26)
21. Hungary (10)
22. Romania (13)
23. France (23)
24. Spain (25)
25. Lithuania (22)
26. Armenia (18)

Toch behoorlijk goed gedaan vind ik. Georgië was natuurlijk de grote verrassing. En Duitsland had ik ook veel hoger geschat, maar dat was echt grotendeels op basis van de naam die Cascada al had, zelf vond ik het erg matig. Finland viel gelukkig ook tegen qua score.

Griekenland en Malta had ik zeker niet zo hoog verwacht.

Onweerwolf
Amicus schreef:
Thanx Onweerwolf

Maar hoe zit het met Frankrijk ?

Op de tv werd er gezegd dat Frankrijk een belangrijk land voor het festival en qua tv opbrengsten altijd geplaatst is, dat is toch ook vaag.

Frankrijk is één van de big five, samen met Duitsland, Italië, Spanje en VK. Die landen sponsoren het festival elk jaar en mogen daarom direct naar de finale. Een lullige regel, en reden voor Turkije dit jaar om niet mee te doen, maar waarschijnlijk zou er geen ESC zijn zonder deze sponsoring.

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
Mooie uitslag Onweerwolf. Ik teken ervoor!

Wat ik nog even kwijt wil: Ik vond het erg leuk om samen met jullie zo naar de finale toe te leven, zeker als er thuis niemand behalve ikzelf iets om het Songfestival geeft. Dat maakt het hele festival alleen nog maar leuker. Bedankt daarvoor en veel plezier bij de uitzending!

Volgend jaar weer hoor. Deze thread is altijd erg gezellig.

Onweerwolf
Gretz schreef:
Mooie uitslag. Zonder vakjury's had Azerbeidzjan denk ik nipt gewonnen.

Nederland.

Ik ben benieuwd of dat zo is. Ik denk het niet waar we gaan het zien.

Onweerwolf
Dit was trouwens onze 'vak'jury: Carlo Boszhard, Nance Coolen, Kim-Lian van der Meij, André de Raaff en Jeroen Nieuwenhuize

Wat een stuitende verzameling nono's zeg. Typisch Nederlands weer.

Mooi gegokt qua top, 1 en 2 goed Onweerwolf

Net als jij had ik Griekenland hoger geplaatst, heerlijk nummer met een een leuke knipoog naar al het financieel gebeuren daar

Onweerwolf
Amicus schreef:
Mooi gegokt qua top winnaars Onweerwolf

Net als jij had ik Griekenland hoger geplaatst, heerlijk nummer met een een leuke knipoog naar al het financieel gebeuren daar

Andersom juist. Ik had Griekenland lager geplaatst.

Ik vond het een enorm uitgekauwd nummer.

Ok, ik zie het idd

Ik vond het wel een vrolijk nummer, op het podium deden ze het zeker leuk met die oude Griek in het midden

Onweerwolf
Ik ben overigens enorm blij met de 13e positie voor Roemenië. Het was natuurlijke een enorme love/hate song. Maar wat It's My Life heel speciaal maakte is het feit dat het ondanks dat het heel erg camp en fout was toch met een ontzettende professionaliteit werd gebracht. Wat een stembeheersing zeg, Cezar zong nog beter dan in de halve finale. Helemaal vlekkeloos. Voor mij het absolute hoogtepunt van ESC 2013.

Daarnaast vond ik ook de presentatie en de gehele show de beste die ik ooit heb gezien. Ik kijk al sinds het einde van de jaren '80 maar zo gelikt en humoristisch en verfrissend heb ik het nog niet gezien. Het besluit om 1 host alles te laten presenteren is een gouden beslissing gebleken. Weg met mannen en vrouwen die elkaar houterig moeten aanvullen of grapjes moeten maken die niet leuk zijn en dat soort gestuntel. Nee gewoon een vrouw met een enorm charisma die je aandacht meteen vast weet te pakken, die perfect Engels spreekt en weet te anticiperen op wat er gebeurt. Hele dikke pluim daarvoor.

Ook de pauze-act met het visitekaartje van Zweden vond ik enorm goed gedaan, met als hoogtepunt Carola die van het podium flikkert.

Onweerwolf
Cornald Maas kwam trouwens gênant slecht uit z'n woorden. Jammer dat.

Die gast uit Roemenie was wel erg camp, zelf moest ik erg lachen om die jurk en dat hoge Joling stemmetje, op Facebook "Dracula is gay'

Welk land was ook alweer met die glazen kist waarop een zanger stond en waarin iemand heel erg acrobatisch was, mooie act

Onweerwolf
Amicus schreef:
Die gast uit Roemenie was wel erg camp, zelf moest ik erg lachen om die jurk en dat hoge Joling stemmetje, op Facebook "Dracula is gay'

Gerard Joling ja, dat was ook mijn eerste gedachte op 13 maart:

Onweerwolf schreef:
Gerard Joling on speed.

Amicus schreef:
Welk land was ook alweer met die glazen kist waarop een zanger stond en waarin iemand heel erg acrobatisch was, mooie act

Azerbeidzjan. Ontzettende goede act inderdaad. Die gozer die in die kist zat was trouwens best lekker.

Ok, jouw nummertje 2

Was Griekenland toch leuker

Wel de mooiste act hoor, gaaf gedaan

Onweerwolf
Het was niet mijn persoonlijke nummer 2, maar het land dat ik als 2e had voorspeld.

Persoonlijk vond ik het een middenmoter.

Wat was jouw persoonlijke top 3 ?

Voor mij

Nederland
Finland
Griekenland

Nicolage Rico schreef:
Denemarken wint. Dat is allang bekend.

Klopt, maar waarom eigenlijk? Er komt elke 2 weken ongeveer wel een soortgelijk danceplaatje binnen in de top 40. Nouja, blijkbaar daarom dus... Het nummer van Noorwegen kende ik ook al (volgens mij via het MuMeAfrekening-topic), dat is al iets beter (maar ook nog erg slap).

Hoop dat Anouk ervoor heeft gezorgd dat we nu vaker redelijke liedjes ipv bagger gaan sturen.

Onweerwolf
Amicus schreef:
Wat was jouw persoonlijke top 3 ?

Voor mij

Nederland
Finland
Griekenland

1. Roemenië
2. Denemarken
3. Montenegro

Haha, dat Roemenie, te camp voor mij

Stomme vraag, maar als ik jouw top 10 zie is dit volgens mij niet echt jouw smaak qua muziek, wat trekt jouw aan dit Euro gebeuren ?

Je hebt trouwens wel een paar pareltjes in je top 10

Onweerwolf
Tsja, goede vraag wat mij er in aan trekt. Mijn death & blackmetal vrienden zeggen: "Jah duh, dat komt omdat je homo bent ". Maar dat is het niet echt.

Ik vind vooral in de eerste plaats het fenomeen leuk. Het stemmen, het proeven van iets uit alle culturen, de tradities, etc. Het heeft ook iets nostalgisch en melancholisch en het heeft iets verbroederends.

En de liedjes zijn gewoon ook leuk. Natuurlijk zijn er maar weinig die echt meesterlijk zijn (en ik heb ze all 1319 op CD en/of mp3) maar het is gewoon een andere discipline waar ik enorm van kan genieten. Het zijn ook allemaal acts waar enorm veel aandacht aan is besteed. Bloed, zweet en tranen om het zo goed mogelijk uit de verf te laten komen en dat zie en hoor je terug, dat vind ik gewoon elk jaar weer enorm leuk.

Ok, dat hoor ik ook vaak van vrienden, nostalgie, die cijfering op het eind is magisch

De laatste jaren zullen voor jouw wel zwaar geweest zijn met onze acts

Roemenie vind jij leuk, ik vind jouw nummer 4 uit je top 10 echt werelds, maar god goed, heb je na dat songfestival geen zin om ff keihard op den koptelefoon dat nummer op te zetten om die verschillende muziekwerelden te compenseren ouzo

Onweerwolf
Oh Enslaved! Echt? Gaaf!

Ach ja, deze week was even ESC week in huize Onweerwolf maar volgende week zal dat weer anders zijn en ga ik weer lekker (echte) teringherrie luisteren. Alles heeft z'n plaats en ik hou sowieso van afwisseling.

Ik zou jij graag Neurosis willen aanbevelen "in the eye of everystorm" top album

Omstreeks 5 uur in de ochtend op een songfestival topic over metal praten is wel weer heel grappig

Onweerwolf
Amicus schreef:
Ik zou jij graag Neurosis willen aanbevelen "in the eye of everystorm" top album

Omstreeks 5 uur in de ochtend op een songfestival topic over metal praten is wel weer heel grappig

Ha! Neurosis ken ik en dat album ook. Zeker een goede plaat. Ik vind echter 'A Sun that Never Sets' hun beste album. Met name vanwege het afsluitende 'Stones from the Sky'.

Die lange uitwaaierende riff op de 2e helft van het nummer. Geniaal!

(Metal kan altijd en overal natuurlijk. )

Ik ken hem, heerlijke band enneh heerlijk nummer

Metal draai ik toch wat minder dan vroeger, maar ik ga denk ik weer wat uit mijn platenkast vissen

Hoe ben jij bij Metal terecht gekomen eigenlijk ? mijn bruggetje is.

The Stones (ouders)
Gun's & Roses, Metallica(klasgenoten)
Opeth, Slayer, Neurosis, etc etc (zelf ontdekt)

Cured
Heb voor het eerst Anouks nummer helemaal gehoord, maar vond het niet echt bijzonder, maar wel gedegen. Nu lees ik dat ze 9e is geworden en die top tien plek leek me ook het hoogst haalbare. Er zat niet iets extra's bij en toegankelijk kan ik het ook niet noemen en dat is wel een minpunt op zo;n festival'' Ik heb er verder overigens weinig van gezien, want het is niet zo aan mij besteed.

Onweerwolf
Amicus schreef:
Ik ken hem, heerlijke band enneh heerlijk nummer

Metal draai ik toch wat minder dan vroeger, maar ik ga denk ik weer wat uit mijn platenkast vissen

Hoe ben jij bij Metal terecht gekomen eigenlijk ? mijn bruggetje is.

The Stones (ouders)
Gun's & Roses, Metallica(klasgenoten)
Opeth, Slayer, Neurosis, etc etc (zelf ontdekt)

Bij mij ging het van de Top 100 Aller tijden hardrock classics (Led Zep, Deep Purple, Black Sabbath, etc.) naar Guns N' Roses en Metallica. Toen kwamen klasgenoten in de brugklas ook met Slayer maar dat vond (en vind) ik ontzettend kut. Dus wat overgeslagen totdat iemand kwam aanzetten met Amorphis - Tales From The Thousand Lakes. Toen was ik verkocht. Ik ben wel vooral fan van black, death, doom en avantgarde.

Black Sabbath is meester niet eens Ozzy (die in zijn jonge jaren ook geweldig was) maar die lome zware gitaargeluid, luister ik nog best wel vaak

Ken jij Boris (de Japanse band) ook erg gaaf, vooral ten tijde van het album Pink

Onweerwolf
Ik ken Boris wel maar niet heel goed. Ik vind het wel leuk maar het is me iets te monotoon om heel erg vaak te kunnen luisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:11 uur

geplaatst: vandaag om 17:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.