MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Die vraag met die anagrammen was super! We hebben een uur zitten staren naar macho beer. Achteraf bleek die helemaal niet zo moeilijk.

Ik was trouwens in de war met Ritchmond fontaine, 1 van mijn favoriete bands

El Ninjo schreef:
MGMT niet herkend terwijl we wel de titel goed hadden (Brian Eno)

Sterker nog, ik heb MGMT nog genoemd omdat ik wist dat ze een nummer met die titel hebben. Maar uiteindelijk heb ik het zelf niet opgeschreven omdat ik het niet als MGMT vond klinken...

Poppodium Victorie te Alkmaar heropende begin deze maand officieel zijn deuren!
De Vieze Honden zijn volgende week donderdag 28 september presentatoren van DE Langstlopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland (Sinds 1998).
Aanvang rond 20:48 uur. Verwachte eindtijd rond 23:15 uur.

Voor de twee ( ) liefhebbers van onze posthoornpopquiz: zondag 3 december organiseert de helft van team Leiden Calling een popquiz in Leiden. Het is een lange quiz bestaande uit 12 rondes met videoclips, puzzels en ander beeldmateriaal. Er zit veel pop in, maar zeker ook zo'n 30-40 procent alternatief/non hitlijstmateriaal. Check https://popquizestafette.blogspot.nl/ of https://www.facebook.com/events/708264352701451/ voor meer info.

DjFrankie (moderator)
Afgelopen zaterdag samen met maux adri1982 en B.Utterfly de popkwis in Weert gewonnen met een percentage boven de 90 %.
Erg toffe kwis mede georganiseerd door .
thetinderstick

Matthew Caws van Nada Surf deed 13 covers op zijn gitaar, waaronder My Bloody Valentine en The Clash

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22221654_10212024301937455_6664079859738200707_n.jpg?oh=e45c8030f82f0acaed35e003d992f162&oe=5A47FD92

DjFrankie schreef:
Afgelopen zaterdag samen met maux adri1982 en B.Utterfly de popkwis in Weert gewonnen met een percentage boven de 90 %.
Erg toffe kwis mede georganiseerd door .
thetinderstick

Matthew Caws van Nada Surf deed 13 covers op zijn gitaar, waaronder My Bloody Valentine en The Clash

(afbeelding)

Thanks DjFrankie! Fijn om te horen dat de kwis geslaagd was. En proficiat met de winst! 3 punten meer dan de 4 Amigo's!
We vonden het ook tof dat Matthew mee wilde doen!

Gisteravond weer een quiz in de Q-factory. Zes rondes met ieder een eigen thema, o.a.bandnamen waarvan het eerste woord eindigt op ing (throwing muses), artiesten met 3 t's in de naam (Stone Temple Pilots) en nummers/artiesten met kid in de titel/naam (Kid Frost).

Dit keer in tegenstelling tot de vorige quizzen iets meer recente hippe muziek: Wye Oak, Cold War Kids, Beach House, The Kills en Crystal Castles. En ook nog Rotting Christ, die je (gelukkig) niet vaak hoort in quizzen.

De quizmaster was wel teleurgesteld dat Leiden Calling (met da_smiek ) niet meedeed. Hij had speciaal Sleigh Bells voor hun erin gezet

Oh dat klinkt als een erg leuke quiz! Moet toch ook maar eens naar de Q-Factory gaan, als het uitkomt.

Gretz, misschien moet je die quiz maar eens bezoeken.

Super jammer! Rutger's quiz is meestal wel leuk. Had al tegen hem gezegd dat ik het vorige keer teveel 80s vond Helaas zijn we momenteel in de USA, dus we konden er niet bij zijn. Volgende keer beter! Ben jij er 3 december nog bij in Leiden motel matches?

Arrie schreef:

Denk het ook ja! En kom 3 december ook naar onze quiz

Arrie schreef:

Nice! Dreampop zoals Beach House en Wye Oak, die ben ik vooralsnog alleen in deze muziekquiz tegengekomen (aanrader wel als je in het weekend genoeg tijd hebt!).

Leuke quiz idd afgelopen week in de Q-Factory....team Blind Vertrouwen van motel matches was wederom ongenaakbaar

Zelf 5e geworden maar ons hoogtepunt was dat we Rotting Christ goed hadden...door een teamlid wat veel te laat binnenkwam en het fragment gemist had.... eh, we zoeken nog een metalband tussen de letters O en S, bestaat uit 2 woorden en het 1e woord moet eindigen op "ing".... eh, ok, even denken...eh, schrijf maar Rotting Christ op dan...

Haha, ik zou dan Stabbing Westward hebben gezegd denk ik

Komende maandag hebben wij, de Psychedelic Fours, nog 2 plekken vrij in ons team voor de quiz in de Posthoornkerk. Wie heeft zin en tijd om met ons (bikkel2 en motel matches) mee te doen?

In Wir Sind Armand van Helden is ook nog een plekje vrij.

Gisteravond was weer de maandelijkse Posthoornkerkquiz. Ditmaal alleen maar covers, 120 in totaal waarbij je steeds ook de originele uitvoerende moest raden. Leuk maar vermoeiend. Omdat het niet de geijkte hits waren, moest je vooral goed luisteren om de artiesten te kunnen raden. En dat viel niet mee. We hebben best veel bekende artiesten niet herkend; Radiohead, Stone Temple Pilots, Adele, Dandy Warhols etc. Het leukst waren toch wel de onverwachte covers. Nooit gedacht dat Drake Jackson Brown heeft gecoverd of dat Seal zich vergrepen heeft aan Echo & the Bunnymen. Om van Nick en Simon nog maar te zwijgen. Hierdoor ligt Luc de Vos sinds kort omgedraaid in zijn graf.

Voor mensen uit Gent en omstreken, ik organiseer op 12 december deze cafémuziekquiz

Muziekquizzen.be • Bekijk onderwerp - 1e Journey Into Sound duoquiz, dinsdag 12 december '17, Gent

DE Langstlopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland (Sinds 1998) in Poppodium Victorie te Alkmaar!
Vanavond, donderdag 26 oktober: presentatieteam De Tobers.
Aanvang rond 20:47 uur. Verwachte eindtijd rond 23:14 uur.

Voor wie komende zondagmiddag nog een popquiz wil spelen: in Ammerzoden (NB) kun je meedoen met een popquiz bestaande uit zo'n 70% hitlijstmateriaal en de rest voornamelijk alternatief van de afgelopen 30 jaar.

https://www.facebook.com/events/574380469619953/?ti=as

DjFrankie (moderator)
Via de mail gekregen:

Hallo muziekliefhebbers,

ZONDAG 13 MEI 2018 organiseert quizploeg “Martha Wainwrong ain’t right” zijn 19e popquiz
Lokatie: P 60 – Amstelveen

Alle geluidsfragmenten worden begeleid met beeldmateriaal (clips, foto’s, livebeelden, ....)
Muziek uit alle decennia vanaf the sixties tot en met dit jaar

Prijzenpot is uitzonderlijk mooi dit keer; recent vinyl en cd’s (met veel deluxe edities, en dubbelaars, driedubbelaars, etc etc)

De quiz begint om 13u30.
Inschrijving via [email protected]

See you 13 mei. Voor alle moeders die aanwezig zijn hebben we nog iets speciaals

Peter

DjFrankie (moderator)
Bossche popquizmarathon vrijdag van 19:45 tot 23:45.
We hebben nog een plekje over iemand die het leuk vind om met ons mee te kwissen?
De kwis is In de Boulevard

Fathead Marco dB Lukas Gretzof iemand anders die dit leuk vindt.

Groetjes

Ik ben er wel voor in.

DjFrankie (moderator)
Lukas schreef:
Ik ben er wel voor in.

Check je bent erbij. Stuur je een pm ?

DjFrankie (moderator)
Anna von Hausswolff - Track of Time zat zaterdag in een popquiz, alleen clip zonder geluid.
Niemand goed natuurlijk, de eerste keer dat ik mee maak dat zij erin zat.

Zo'n nummer zonder geluid in een popquiz doe je ook niemand een plezier mee...

Afgelopen maandag een leuke quiz gespeeld in de Posthoornkerk. Veel leuke muziek, maar wel pittig met alleen covers. Zeker aan het eind sloeg de vermoeidheid wel wat toe. Wel leuk om Saint Etienne (Wouldn't It Be Nice) eens in een quiz te horen, volgens mij maakte ik dat ook voor het eerst mee.

edit: bedenk me nu dat ik zelf wel eens Cola Boy in een quiz heb gestopt

Ik heb zelf Only Love Can Break Your Heart weleens in een quiz gehoord. Vrij recent zelfs nog, was dat niet één Posthoorn-quiz eerder (die ook uit covers bestond)?

Volgens mij wel.

Klopt, maar daar was ik niet bij

Klopt inderdaad, die zat in de Posthoornquiz van vorige maand. Mooi nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.