menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
DjFrankie schreef:
Moeilijkste ronde in Den Bosch ws de hiphop hoera ronde. 10 cartoons van nederlandse hiphoppers die je moest linken aan hun nummer, en ja met Demphis Depay.
Wij hadden vooral ook moeite met de gebeurtenis uit 2019, van de 8 er toch 6 gemist. Dat zijn al gauw 24 punten die je misloopt.

Ik vond de vraag met 10 videofragmenten van artiesten die afgelopen jaar in W2 hebben opgetreden ook vrij pittig. Ik kende er slechts 3 (Thijs Boontjes, Orgels Vreten en Bony King of Nowhere) en van de andere 7 had ik nog nooit gehoord. Andere vragen waren weer simpel, vooral de 10 nummers uit Manchester waarbij ze voor de bekendste nummers van de bekendste bands hadden gekozen (Blue Monday, This Charming Man etc). Gelukkig ook veel originele vragen zoals de ronde waarbij je aan het meezingen van mensen tijdens een silent disco het nummer moest raden (lastig), clips die in een museum zijn opgenomen (ook lastig) en clips waarbij de tekst door een gebarentolk werden uitgebeeld (heel makkelijk omdat de clips die je zag heel bekend waren).

Wij hebben ook veel van de 2019 gebeurtenissen gemist (je kreeg 3 nummers te horen en die verwezen cryptisch naar een gebeurtenis uit 2019). Kwam ook omdat de eerste heel eenvoudig was (brand Notre Dame). We zaten daarna steeds aan grote gebeurtenissen uit het afgelopen jaar te denken en niet aan het nieuwsfeit dat een band weigerde op een festival op te treden omdat ze te klein op de poster stonden afgebeeld. Ik vond het ook raar dat je maar liefst 4 punten kreeg voor het raden van het nieuwsfeit. Ook de connectievragen (5 fragmenten waarvan je de link moest raden) verschilden nogal in moeilijkheidsgraad. Van erg eenvoudig (5 Nederlandse winnaars van het songfestival) tot erg lastig (de covers die Metallica tijdens hun laatste tour als eerbetoon aan lokale helden hebben gespeeld). Het was daardoor moeilijk in te schatten hoe moeilijk je moest gaan denken.

De charme van de Bossche popquiz is dat je in een razend tempo heel vragen op je afgevuurd krijgt waardoor je ook helemaal geen tijd hebt om nog op een eerdere vraag terug te komen krijgt of ergens rustig over na te denken.

motel matches schreef:
Ik vond de vraag met 10 videofragmenten van artiesten die afgelopen jaar in W2 hebben opgetreden ook vrij pittig. Ik kende er slechts 3 (Thijs Boontjes, Orgels Vreten en Bony King of Nowhere) en van de andere 7 had ik nog nooit gehoord.

Robin Borneman is wel een aanrader om eens wat van op te zoeken hoor!

https://www.facebook.com/events/866132343806084/

Ik weet dat er genoeg mensen hier zijn die dit een geweldige kwis zouden vinden, maar die liever in hun eigen woonplaats willen kwissen.

Er zijn al een heel aantal gebruikers van hier die daar te bewonderen zijn.

En vanuit Amsterdam ben je in 75 minuten in Den Bosch.

Wie durft ??

Afgelopen vrijdag was Gent weer de place to be voor de jaarlijkse quiz van Dansende Beren, die primair over het afgelopen muziekjaar gaat. Imo de hoogmis in het Vlaamse popcircuit, samen met de 90s t/m nu-quiz van Goedkoop Zat in 't Halve Maantje. Net als op de Dansende Beren-blog kwamen er een groot aantal verschillende genres/stijlen aan bod , met een voorkeur voor de alternatieve pop die het ook goed doet in Song van het Jaar en de MuMeAfrekening Qua samenstelling moest het daarom ook wel weer een feest worden! Complimenten voor de organisatie (met o.a. arcade monkeys) voor een wederom voortreffelijke quiz!

Met mijn eigen team (De Buis van Eustachius, incl. stardust_be) hoopten we (na #3 in 2019 en #1 in 2018) weer serieus mee te kunnen doen om de overwinning. Helaas waren de nummer 1 en 2 echt een klasse apart (leek wel alsof ze alle spotifylijsten van DB uit hun hoofd geleerd hadden ) De winnaar scoorde maar liefst 92,13% wat echt insane hoog was. Plek 5 bleek voor ons het hoogst haalbare.

Eervolle vermeldingen waren er voor het gelegenheidsteam van o.a. Johnny Marr, ArthurDZ (14/28) en voor #stemnellygh (24/28), waar 123poetertjes en jordidj1 met z'n tweeën - zonder Belg in het team - het alsnog voortreffelijk deden!

Ik heb nog 1 plaats over voor een popquiz in Merksem (bij Antwerpen) morgenavond, aanvang 20.00u.

Als er nog iemand interesse heeft om bij mijn team aan te sluiten hoor ik dat graag, reageer dan even via een pm naar mij.

geplaatst:
Voorverkoop PopquizMarathon gestart. Bij de spelregels een opmerkelijke verandering:

"– Elk team moet aan minimaal 4 rondes op 3 verschillende locaties hebben meegedaan om te kunnen winnen
– Als een team aan meer dan 4 rondes heeft meegedaan, tellen de laagste ronde scores niet mee".

De beste 4 rondes tellen nu mee. Dit was altijd 3.

geplaatst:
Voor wie zin heeft om thuis in de woonkamer een solo muziekquiz te spelen: Solo - A Journey Into Sound Story, 23-29 maart, uw eigen huiskamer - Muziekquizzen.be

120 fragmenten, chronologisch gerangschikt, waarin ik schaamteloos mijn eigen smaak opdring

geplaatst:
jordidj1 schreef:
doe mee met quizzen

ik heb een quiz voorbereid. gaan we zo spelen met iedereen

deelnemen kan via de chat Kiwi IRC - The web IRC client - kiwiirc.com

geplaatst:
Silent_shout schreef:
Voor wie zin heeft om thuis in de woonkamer een solo muziekquiz te spelen: Solo - A Journey Into Sound Story, 23-29 maart, uw eigen huiskamer - Muziekquizzen.be

120 fragmenten, chronologisch gerangschikt, waarin ik schaamteloos mijn eigen smaak opdring

Nu bezig. 50s en 60s gingen goed, 70s voor mij iets lastiger. Maar leuke quiz!

geplaatst:
Jaren '10 ronde was erg pittig, veel dingen die ik niet of nauwelijks gehoord heb. Ben benieuwd naar de uitslag/antwoorden.

geplaatst:
Ik heb hem ook gedaan. Ging wel goed tot ik bij de jaren 10 aankwam. Ik heb blijkbaar de afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd.

Vond de online popquiz van Rob van Zandvoort gisteren erg leuk. Werkte heel mooi via Zoom.

Ondanks dat wij ( in team met o.a. Arrie en ranboy ) 'm gewonnen hebben vond ik motel matches de morele winnaar...in z'n eentje 4e of zo op korte afstand van ons, respect !!!

Maandag nieuwe kansen.

motel matches schreef:
Ik heb hem ook gedaan. Ging wel goed tot ik bij de jaren 10 aankwam. Ik heb blijkbaar de afgelopen 10 jaar onder een steen geleefd.

Had je aan mij ook weinig gehad

Hoe kun je de quiz van Rob spelen dan?

herman schreef:
Hoe kun je de quiz van Rob spelen dan?

Mail sturen naar Rob, dan krijg je de link van de zoommeeting.

Ik zie dat ik zijn adres heb, dus dat ga ik maar even doen.

Silent_shout schreef:

Leuke kwis, vond zelf de 00's het moeilijkste maar heb ook weinig met hiphop en R & B. 10's vond ik wel erg leuk, en bij de 80's een all time favorite !!

A Day?

Ik was aan de uitslagen te zien zo ongeveer de enige die Samson & Gert niet had...

herman schreef:
Ik was aan de uitslagen te zien zo ongeveer de enige die Samson & Gert niet had...

esteban kan je wel bijles geven hierover.

herman schreef:
A Day?

Die had ik ook niet Herman (gelukkig niet

Ik ook niet.

Er is veel nog werk te doen voor esteban...

herman schreef:
A Day?

Ik vermoed dat ik hem er nu ook wel uit zal halen...

Edit: de quiz is kennelijk alweer verwijderd .

Ik heb de files nog wel, dus als je hem nog wilt doen kan ik hem ook wel wetransferren. Als Silent_shout dat goed vindt.

Morgenavond trouwens een popquiz van St. Paul via de Tivoli website.

En vanavond was er op KinkFM een popquiz. Veel te moeilijk helaas, de naam van de zanger van Feeder of van wie het origineel van People help the people is hoort niet bij mijn parate kennis. Slechte beurt van de professionele quizmakers (Upbeatles).

Poek schreef:
of van wie het origineel van People help the people is hoort niet bij mijn parate kennis.

Cherry Ghost, da's niet zo moeilijk.

Poek schreef:
En vanavond was er op KinkFM een popquiz. Veel te moeilijk helaas, de naam van de zanger van Feeder

In 2005 zou ik dat nog wel direct hebben geweten. Een van de eerste (semi-)alternatieve bands waarvan ik een paar albums op m'n mp3-speler kopieerde

Edit (moest het toch even opzoeken):
Grant Nicholas

Was destijds wel een liedje dat vaak voorbij kwam, die vind ik ook nog wel te doen.

Maar de zanger van Feeder zou ik ook niet weten, wel twee ex-drummers (toevallig vanochtend nog over gelezen).

Het ernstige is dat me nu wel de naam van de zanger van Cherry Ghost te binnen schiet. Sim9n Aldred. Waarom weet ik dat? Ohja, omdat ie ook Waiting for Love van Avicii heeft geschreven/ingezongen.

Arrie schreef:
Het ernstige is dat me nu wel de naam van de zanger van Cherry Ghost te binnen schiet. Sim9n Aldred. Waarom weet ik dat? Ohja, omdat ie ook Waiting for Love van Avicii heeft geschreven/ingezongen.

Jij bent de moderne versie van Chris (al zegt die het net anders, iets als "Heel toevallig weet ik dat").

Gast
geplaatst: vandaag om 07:21 uur

geplaatst: vandaag om 07:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.