MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
herman schreef:
Je kunt via de knop 'media invoegen' geen Spotify-playlist meer embedden. Dat ziet er zo uit:

(embed)

Er zijn wel work-arounds, maar die moet je ook maar net weten.
1. Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl
2. Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl

Tim94, wellicht kan dit nog eens worden gefixt?

Mssr Renard
Bij het wijzigen van je eigen top-10, ontbreekt tegenwoordig de mogelijkheid om 'te slepen'. Dus je kunt wel invullen, maar niet meer albums van positie veranderen. Storend en onnodig, want het werkte al vanaf 2008 gewoon.

Mssr Renard schreef:
Bij het wijzigen van je eigen top-10, ontbreekt tegenwoordig de mogelijkheid om 'te slepen'. Dus je kunt wel invullen, maar niet meer albums van positie veranderen. Storend en onnodig, want het werkte al vanaf 2008 gewoon.

Om het specifieker te maken, dit geldt alleen voor (Android?) telefoon, denk ik? Of ook andere browsers dan Chrome op de desktop? Desktop Chrome kan ik gewoon slepen in ieder geval, telefoon niet.

Mssr Renard
Finidi schreef:
(quote)

Om het specifieker te maken, dit geldt alleen voor (Android?) telefoon, denk ik? Of ook andere browsers dan Chrome op de desktop? Desktop Chrome kan ik gewoon slepen in ieder geval, telefoon niet.

Firefox laptop. Dan weet ik waar het aan ligt. Bedankt.

Tim94 (developer)
herman schreef:
(quote)

Tim94, wellicht kan dit nog eens worden gefixt?

Dit is inderdaad een browser issue. Ik kan hem in chrome desktop gewoon verslepen. Dat ligt buiten mij om.

Tim94 schreef:
(quote)

Dit is inderdaad een browser issue. Ik kan hem in chrome desktop gewoon verslepen. Dat ligt buiten mij om.

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Ik had het over het embedden van Spotify-playlists.

Daar komt geen verslepen bij kijken...

Eerste reactie van Tim sinds 6 januari en dan op het verkeerde bericht reageren, dit blijft een vermakelijk topic

Wat betreft dat slepen in Chrome, het kan wel idd. Maar kijk maar eens wat er gebeurt als je meerdere wijzigingen hebt aangebracht en dan opslaat. Alles wordt door elkaar gehusseld. Eigenlijk kan je dus alleen elke keer alles opnieuw invoeren als je wilt dat het goed wordt opgeslagen.

De laatste weken gaat het scrollen moeizaam. Blijft vaak bij albumhoes en titel hangen. Naar beneden scrollen voor berichtjes blokkeert

Mausie schreef:
Eerste reactie van Tim sinds 6 januari en dan op het verkeerde bericht reageren, dit blijft een vermakelijk topic .

Tja, de vraag blijft: zijn wij assets of zijn wij gezeur?

Glitch
EttaJamesBrown schreef:
De laatste weken gaat het scrollen moeizaam. Blijft vaak bij albumhoes en titel hangen. Naar beneden scrollen voor berichtjes blokkeert
Daar heb ik ook veel last van. Eens je scrollt vanuit albumhoes/titel is het weer OK, vanuit de tracklist niet. Chrome op iOS.

De artiest van dit album
Neil Young with The Santa Monica Flyers - Somewhere Under the Rainbow (2023) - MusicMeter.nl is geen alter ego van Neil Young, maar van deze artiest: Neil Young & The Santa Monica Flyers - MusicMeter.nl

Helaas kan ik dat niet aanpassen, omdat ik 'with' niet als alter ego kan opgeven van '&'. Kan één van de mods dat doen?

Ik had nog een ideetje wat betreft de site.
Zouden we niet bij elke artiest ook gerelateerde artiesten kunnen neerzetten zodat de ontdekkingsreis iets makkelijker wordt. (Dit is bij Spotify bijv al gedaan maar natuurlijk niet super specifiek)

Mssr Renard
Juul1998B schreef:
Ik had nog een ideetje wat betreft de site.
Zouden we niet bij elke artiest ook gerelateerde artiesten kunnen neerzetten zodat de ontdekkingsreis iets makkelijker wordt. (Dit is bij Spotify bijv al gedaan maar natuurlijk niet super specifiek)

Die staan er al sinds 2006 op zijn minst. Genereerd bia Last.Fm. Kijk maar.

Erg handige en leuke optie.

Kijk maar eens: The Killers - MusicMeter.nl
Wel naar onderen scrollen.

Glitch
Absoluut, heel goede feature. Enige logische pitfall: de artiest moet al op MusicMeter staan, wat de functie iets minder handig maakt in de slechter gekende genres hier. Maar dat valt niet op te lossen (en hoeft niet opgelost worden).

Vreemd. Nieuw album van Steven Wilson - The Harmony Codex was vandaag toegevoegd door (volgens mij WhoAmI) maar plots is het album weg.

Kan jij mij vertellen waarom ? Alvast bedankt.

Er was onenigheid over de hoes dacht ik, nog geen officiële.

Op de desktop versie van de site vult de Bebat advertentie het hele scherm en is niet wegklikbaar. Vrij vervelend. Enkel trouwens op de desktop versie. Op smartphone geen probleem.

Het is gelukkig al geen gokreclame

Gisteren begon hier ook schermbedekkende reclame. In dit geval voor de landmacht, wat ik niet erg smaakvol vind op dodenherdenking.

Zorg nou toch eens dat dit probleem niet telkens terugkeert!

Onweerwolf
itchy schreef:
In dit geval voor de landmacht, wat ik niet erg smaakvol vind op dodenherdenking.

Was het de Duitse landmacht?

Guttegut, ik laat me niet snel ontmoedigen door reclame op een site, maar de combinatie van dat niet weg te branden filmpje rechts onderin (ja, ik weet, je kunt hetg wegklikken, maar het duikt steeds opnieuw op) met die twee 'doorgevers' links en rechts van het tekstblok maakt het bezoeken van MusicMeter tot een wel heel onrustige ervaring. Meer mensen die al die herhalende bewegingen uitermate storend vinden? Het is waarschijnlijk de prijs voor gratis gebruik van de site, maar het wordt er allemaal niet fraaier van.

gaucho schreef:
Guttegut, ik laat me niet snel ontmoedigen door reclame op een site, maar de combinatie van dat niet weg te branden filmpje rechts onderin (ja, ik weet, je kunt hetg wegklikken, maar het duikt steeds opnieuw op) met die twee 'doorgevers' links en rechts van het tekstblok maakt het bezoeken van MusicMeter tot een wel heel onrustige ervaring. Meer mensen die al die herhalende bewegingen uitermate storend vinden? Het is waarschijnlijk de prijs voor gratis gebruik van de site, maar het wordt er allemaal niet fraaier van.

Uitermate storend tot momenten van oplopende razernij. Nieuwe ontwikkeling is dat ik bijna word gedwongen om naar Sint Maarten op vakantie te gaan terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Pas na inloggen verdwijnt deze reclame en mag ik doorklikken. Bah!

Teunnis schreef:
Kwestie van de juiste instellingen…

(afbeelding)

+
(afbeelding)

+
(afbeelding)

itchy schreef:
Gisteren begon hier ook schermbedekkende reclame. In dit geval voor de landmacht, wat ik niet erg smaakvol vind op dodenherdenking.

Zorg nou toch eens dat dit probleem niet telkens terugkeert!

Is hier al een paar keer aangegeven hoe dat moet. Is gewoon een bepaalde kwestie.

Weet niet of dit de goede plek is, maar ik vond dit album omdat het een hoog gemiddelde had:
Psychose - #IkWoonNogSteedsInAlmere (2023) - MusicMeter.nl
Er blijken drie users een 5 sterren hebben achtergelaten en dat zijn hun enige stemmen, allemaal op dezelfde dag gegeven. Het riekt naar misbruik, de gebruikers zijn daarna ook niet meer online geweest. Zeker aangezien het echt totale rommel is. Stemmen wellicht verwijderen?

Glitch
Denk dat je voor zoiets best rechtstreeks een mod pm’t.

Mogelijk zijn die stemmen van de bandleden zelf. Dan is het eigenlijk geen stemfraude.

De volgende artiesten kunnen worden samengevoegd:

Bluuurgh... - MusicMeter.nl

en

Bluuurgh - MusicMeter.nl

Waarbij de Bluuurgh... met puntjes de correcte artiestennaam is.

Iets waarvan ik al vanaf het begin mee zit, maar nu maar eens durf te vragen:
De "Groepen/Samenwerkingen" van een artiest, staan helemaal onderaan de pagina, nadat je eerst 6 miljoen "Tracks op verzamelalbums" en "Gastoptredens" voorbij hebt moeten scrollen.
Kan dit (mijns inziens) belangrijkere 'hoofdstukje' niet meteen onder de "Scores" komen?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:26 uur

geplaatst: vandaag om 22:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.