MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Album Top 100 van (Dim)

zoeken in:
WVTRVE
Je hoeft ook niet meteen vreemd te gaan

Gewoon een leuk feestje af en toe!

Desnoods neem je de vrouw mee.

Top Tags Last FM

80s, electronic, punk, rock, experimental, new wave, post punk, pop

Music by decade: forse uitschieters in de 10's en natuurlijk in de 80s
Daarna nog de: 20s, 90s, 00s. 70s, 60s, pre-60s

Mainstream score: 40%

Most obscure artist: De Piraat Zonder Naam
Tsja, ik heb ook nog een vreemde obsessie voor piraten/geheime zender hits uit de jaren 70 en 80. In onze familie waren destijds ook veel piratenzenders te horen. En Duitse Schlagers natuurlijk (ook leuk!)

WVTRVE schreef:
Je hoeft ook niet meteen vreemd te gaan

Gewoon een leuk feestje af en toe!

Desnoods neem je de vrouw mee.

Deze tekst geeft blijk van enig gebrek aan inzicht in de werking van de vrouwelijke psyche. Herinner me een optreden van Black Mass op Rewire, vergezeld door mijn lief. Was nieuwsgierig, edoch haar teksten deden mijn interesse afnemen:

Na 5 minuten: wil je dit zien?
Een minuut later: Is dit nou muziek?
Weer een minuut later: ik vind hier niets aan

Overigens heb ik een vergelijkbare ervaring meegemaakt met een vorige liefde op Kreta in een open air techno disco - daar duurde het korter.

Op een gegeven moment komt wel een soort van erkenning/bevestiging als ze zegt - bijv bij het beluisteren van de laatste Angus & Julia Stone - dit vind ik nou nix voor jou

En verder energie en brede interesse zijn iets persoonlijk, leeftijd een biologisch, feitelijk iets - sommigen zijn als veertiger OL en menig echte OL is dan nog vitaal en cool.

Ik moet helaas nu voor het eten gaan zorgen en onder het eten staat hier niet Big Black aan. ik kom later nog wel even terug op hoe dat hier precies allemaal zit met het draaien van muziek (en hoe we dat in de auto doen). Ik zwengel Vanessa nu even aan!

zaaf

wendyvortex schreef:
(quote)

1971: geboren

Geboren in 1970 dus zeer herkenbaar

wendyvortex schreef:
Maar er is een nieuwe generatie die schijnbaar nog betere acts kent dan ik. Stuur eens even een lijstje met de relevante dance albums die de in deze Top 100 voorkomende albums weet te overtreffen.]

Ik val niet onder de nieuwe generatie onder maar in het genre van Leftfield/Underworld is Bicep - Bicep (2017) - MusicMeter.nl denk ik een kanshebber.

En electronic breder getrokken (meer om te luisteren dan om te dansen) denk ik aan Fuck Buttons - Tarot Sport (2009) - MusicMeter.nl en Caterina Barbieri - Ecstatic Computation (2019) - MusicMeter.nl (of nouja, dat zijn persoonlijke favorieten).

Maar iemand als Dance Lover heeft er vast meer verstand van (al weet ik niet of hij van de nieuwe generatie is).

Maar goed, ik werk 3 dagen per week (ongeveer 3 x per maand op kantoor de rest thuis). Mijn vrouw werkt fulltime ploegendienst. Daarnaast is ze bijna ieder weekend onderweg voor haar sport (minigolf). In Nederland is er te weinig competitie dus ze speelt voor een Duits team. Daarnaast komt ze ook nog Europees uit voor Nederland. We hebben zeg maar een soort LAT terwijl we gewoon samenwonen. Haar muziek wijkt ook een beetje af van de mijne (Enya, Rammstein, Massada, Diggy Dex, Dire Straits). Als we samen zijn dan kiezen we meestal voor wat we allebei leuk vinden. Dat is het Top 40 werk van 1970 - 1989. Ik vermoed dat daardoor ook zo'n grote tag zit op die 80's. En dan krijgen we als een soort gemiddelde een voorkeur voor Italo, Thomas Dolby, Howard Jones en The Beach van New Order. Laatste is echt de grote hit bij ons in de auto.

Andere grote hits hier in huize Vortex:

Adam & The Ants - Prince Charming
Alice Cooper - Halo of Flies
Blondie - Atomic
C.W. McCall - Convoy
Corey Hart - Sunglasses at Night
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen the Rain
Divine - Shoot Your Shot
Drukwerk - Je Loog Tegen Mij
Elvis Costello & The Attractions - Good Year for the Roses
Eurythmics - Sexcrime
Falco - Der Kommissar
Herbie Hancock - Rockit
Ian Dury - Sex & Drugs & Rock & Roll
Indeep - Last Night a DJ Saved My Life
Killing Joke - Love Like Blood
Koto - Jabdah
Lene Lovich - Lucky Number
Madness - Embarrassment
Malcolm McLaren - Madam Butterfly (Un Bel Di Vedremo)
Men Without Hats - The Safety Dance
Nits - Red Tape
P. Lion - Happy Children
Queen - Body Language
Robert Palmer - Johnny and Mary
Scritti Politti - Absolute
Soft Cell - Tainted Love
Space - Magic Fly
The Blue Nile - Tinsel Town in the Rain
The Cars - My Best Friend's Girl
The Cure - A Forest
The J. Geils Band - Centerfold
The Jam - Town Called Malice
The Quick - The Rhythm of the Jungle
The Rah Band - Clouds across the Moon
Time Bandits - Live It Up
Toontje Lager - Zoveel te Doen
Unique - What I Got Is What You Need
Visage - Fade to Grey
Wang Chung - Don't Let Go
Will Tura - Hopeloos

J. hing vroeger met name rond in Het Bakkertje te Nijmegen. Ze is van 1966. Alleen The Beatles, The Rolling Stones en Elvis Presley vind ze dan weer niks aan. Ik denk dat we voornamelijk overlappen vanaf circa 1978 tot Mel & Kim ergens.

Fuck Buttons is niet helemaal mijn ding, maar Bicep en Caterina Barbieri gaan op de to do list! Thanks!
Goede tips zijn overigens altijd welkom.

63. MC 900 ft Jesus - One Step Ahead of the Spider (1994)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/96000/96703.jpg?cb=1635916512
Uit mijn laatste wilde jaar. MC 900 Ft Jesus werkte in een platenzaak en dacht van ik mis nog een soort muziek, die gaan ik dan maar zelf maken. Na dit album hoorden we nooit meer iets van hem. Opvolger wilde gewoon niet lukken, hij baalde ook van de muziek industrie zelf. Hij werkt nu in een boekwinkel.

1994 nog volop MTV en deze plaat kreeg nog een extra boost door de videoclip van Spike Jonze en het enthousiasme van Beavis.

Mega-irritant! Maar je zou toch verwachten dat B&B meer van het pyromanennummer zijn.

wendyvortex schreef:
Fuck Buttons is niet helemaal mijn ding, maar Bicep en Caterina Barbieri gaan op de to do list! Thanks!
Goede tips zijn overigens altijd welkom.

Voices from the Lake - Voices from the Lake (2012) - MusicMeter.nl

62. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/793.jpg
Die kon je verwachten natuurlijk. Dit inspireerde zowat alles van glam tot punk tot postpunk tot indie. Het eerste nummer van kant twee mocht je niet draaien bij mensen van pak hem beet een jaar of 10 ouder dan ik. Heroin inspireerde een heel groot gedeelte van de toenmalige jeugd om de heroïne in de aderen te spuiten. Niks geen designer drugs dit was het echte harde spul. En daar zijn een hoop mensen kapot aan gegaan. Dank Lou Reed voor deze bijdrage aan het welzijn van de mensheid, maar toegeven wel een fantastische song. En bovendien ben je altijd nog zelf verantwoordelijk voor wat je doet ook weer te makkelijk om dat op een artiest te schuiven.

Hier hoor je Sonic Youth ook al heel duidelijk. European Son is eigenlijk puur Sonic Youth. Heel erg New York City ook, daar deden ze niet aan bloemen in het haar en al dat gekke gedoe. De heilige drieenheid van het einde van de hippies en de jaren zestig: The Velvet Underground, Charles Manson en het Altamont Free Concert. En toen? Bowie dus, Lou Reed, Iggy, New York Dolls, Ramones etc.

Mijn vader kent dit ook, maar die was als Dylan = Judas hier ook niet meer mee te krijgen: "Dat is toch met die vent die er met zo'n viool doorheen staat te krassen?". Voor mij meer als één van die commentaren op de hoes: Art has come to your discotheque and things will never be the same again.

61. Angry Samoans - Back from Samoa (1982)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/26000/26493.jpg?cb=1562626130
Gaskamer!! Tijd om iedereen dood te schieten! Ik prik mijn ogen eruit! Mijn vader is een vieze vetklep! Vanaf vandaag is het afgelopen met al dat gezeik! Waarom ligt de pik van Hitler in mijn achtertuin? Heb ik weer!! Gadverdamme vieze flikkers!! Vleesmes!! Er komt allemaal pus uit m'n hoofd! Tonijn Taco! Grafkist! Stomme eikel dat je d'r bent! Ja al die losers die vroeger bij mij in de klas zaten hebben het allemaal ver geschopt en van mij komt niks terecht, maar dat komt omdat die anderen allemaal ontzettende eikels zijn en ik niet!! Ik stop je hoofd in een melkfles!

Mocht ik straks geband zijn, ik deel nog even mee dat deze plaat uitermate geschikt is om te draaien na een werkdag. Het is allemaal niet heel erg politiek correct. Degradeert de Dwarves tot zoiets als De Leidse Sleuteltjes.

zaaf
wendyvortex schreef:
Waarom ligt de pik van Hitler in mijn achtertuin? Heb ik weer!!
Is het zo'n dag...

60. KISS - Hotter Than Hell (1974)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3244.jpg
KISS!! Ja lach maar in 1979 zat ik in de vijfde klas van de lagere school. Dat was toen nog 2 jaar kleuterschool en 6 jaar basisschool. Tijdens één van de maandelijkse vrijdagsluitingen stoven er 4 zesdeklassers de aula in met tennisrackets als gitaren en hun gezichten helemaal zwart/wit-geschminkt. Wild was dat!!!! En dat was een liedje dat ging van I Was Made for Lovin' You. Nou dit maakte natuurlijk een onuitwisbare indruk op mij. Ik had er nog weken over. Het zal rond Sinterklaas zijn geweest dat ik een single (Sure Know Something/Dirty Livin') kreeg en nog beter een LP "Love Gun" met ook nog een zelf in elkaar te plakken Love Gun en een blaadje met nog meer KISS-platen.

Het leuke was dat al die KISS platen in Nederland voor geen meter verkocht hadden. Op Dynasty na dan. Dus die lagen overal in de uitverkoopbakken voor 5 gulden. Een tientje voor de dubbelaars. Ik had al gauw met mijn achterbuurjongen KISS vriendje een verdeling gemaakt wie welke plaat ging scoren. Ik had al snel: Hotter Than Hell (1974), Alive II (1977), de Ace Frehley picture disc (1978), Best of Solo Albums (1978) en met dank aan mijn verjaardag Dynasty (1979). Mijn achterbuurjongen wist te komen aan: Dressed to Kill (1975), de Gene Simmons picture disc (1978) en de Peter Criss picture disc (1978). En was die laatste al niet zo'n hele goede keuze, zat hij in 1980 met het tegenvallende Unmasked (1980) voor zijn verjaardag. D'r bleek ook nog een leeftijdsgenootje rond te lopen met Double Platinum (1978). De andere waren niet zo gangbaar. Paul Stanley dan nog maar die kwam er bijna ooit van. Sorry Paul.

Meeste indruk maakte natuurlijk Alive II (1977), daar maak je vrienden mee, maar Hotter than Hell is altijd mijn favoriet geweest. De oudste die we konden vinden, die Japanse tekens en de plaat klonk anders dan de rest, geheimzinnig, ruig ook wel, anders dan andere studioalbums. Budget was 0, KISS klonk eigenlijk in 1974 al grunge, misschien hadden ze zelfs wat richting Black Sabbath geprobeerd. Het zijn geen meezingers dit keer. Geen rock 'n' roll party all night long. Maar KISS die in 1974 al The Melvins of Alice In Chains deden. Dikke hit hier en dat al sinds de lagere school.

59. Steel Pole Bath Tub - Some Cocktail Suggestions (1994)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/25000/25433.jpg
Rond 1994 was het even hip om noiserock plaatjes uit te brengen op het 10" formaat.Volgens deden naast Boner ook Man's Ruin en Amphetamine Reptile hieraan mee. LP's 45 minuten dat is natuurlijk ook veel te lang. 6 nummers in 25 minuten dat is precies goed. Kan je daarna weer iets anders draaien. Fantastische band dit Steel Pole Bath Tub. Butterfly Love (1989), Steel Pole Bath Tub - Tulip (1990), Miracle of Sound in Motion (1993) zijn ook dik aanbevolen. Unlistenable (2002) kan je overslaan, dat had je ook uit de titel al wel kunnen halen.

Tot mijn grote vreugde traden ze ook op in de Goudvishal. En volgens mij niet georganiseerd door het avantgarde clubje Oase (dat daar ook programmeerde), maar door de Goudvishal zelf. Niet echt punk of hardcore, maar ze hebben ook platen gemaakt met Jello Biafra onder de naam Tumor Circus. Dat was waarschijnlijk de link. Fantastisch concert, dacht ik, ik kan me er alleen vaag nog iets van herinneren. Heb nog wel Kentucky Fried Chicken shirt gekocht na afloop. Op deze 10" staat ook Steve Albini tussen de bandleden, maar volgens mij was hij de producer of in ieder geval degene die de opnameband aanzette. 5 noisebommetjes en een lange lap tekst als afsluiter die wel wat weg heeft van "Bad Houses" van Big Black.

Muzikale overeenkomsten zijn er niet veel tussen wendyvortex en vigil maar de verhalen zijn om te smullen!

De Goudvishal... damn wat een goede naam. Ff in de Google gepleurd en dat leerde mij, behoudens prachtige foto's, dat het begonnen is in een gekraakt oud pakhuis. Tof hoor!

Oh Vigil we kunnen altijd een avondje Jean Michel Jarre, Depeche Mode, Orchestral Manoeuvres in the Dark en Frankie Goes to Hollywood doen. Die hebben alleen de Top 100 niet gehaald. Ik heb nog eens match met één van je 4,5* op nummer 34.

Vorig jaar is een mooi fotoboek uitgekomen over De Goudvishal (en De Stokvishal). Goudvishal had huisfotograaf Alex, dus er is behoorlijk wat fotomateriaal.

Ook altijd top nog dit stukje over punks op zoek naar ruimte uit "Je Ziet Maar!". De ruimte werd uiteindelijk gekraakt en dit werd De Goudvishal. Inmiddels al weer jaren R.I.P.

Tjongejonge; De Stokvishal - those were the days - OMD, eerste album net uit: bas, synth, drum + Malcolm, Revox-taperecorder, deed sax en de rest. Zaal was nog niet half vol, fijn concert.

Van/over Utreg Punx is trouwens paar jaar geleden, op initiatief van de lokale Plato, een dubbel-lp, en ook een boek, uitgekomen (o.m. Nixe, Lullabies), - zoiets zou ook in Arnhem kunnen gebeuren - initiatief voor Kroese wellicht?

Kroese is meer het MusicMeter-publiek. De Waaghals heeft nog wat lokaal talent uitgebracht in het verleden. D'r zijn wel naar aanleiding van het boek 2 LP's verschenen met nummers het livearchief, maar niet puur lokale bands.

Goudvishal 1

Goudvishal 2

Deze teep moet ik ook ergens hebben:
Goudvishal Teep

Nog wel een mooi overzicht punk in Arnhem en omstreken 1977-1990:

Speedtwins
The Vultures (Epe/wapensveld)
Die Kripos
A-Hulks (Zutphen)
The Nucks
Hirozhima Kitz
Splatch
The Unemployed
Kick Ass (Dieren)
Anne Frank & The Razzias (Doetinchem)
Neuroot
No Godz (Opheusden)
Kotsbrokken (Almelo)
Gonero
Genadeklanken (Zutphen)
Sesamzaad (Zutphen)
Nurfus Pigs
Bloody Amira & The Objects
RIP
Rabies Vaccinated
Portfolio Visions
MBD (Doetinchem)
Winterswijk Chaos Front (Winterswijk)
Wax Pontiffs (Doetinchem)
Oigasm (Nunspeet)
Eppo (Didam/Zevenaar)
TBR
The Daltons
Fang
Sanitary Towel
Crap
Fierce (Winterswijk)
Disabuse (Winterswijk)
Cry of Terror (Winterswijk)
Mad Rats (Winterswijk)
Changing Systems (Apeldoorn)
Royal Vomit (Winterswijk)
Burp (apeldoorn)
Nokke (Didam)
Kooz Kills Appelmooz
Rubber Gun (Zutphen)
B.E.S.M.E.T. (Dieren)
The Harries
Neolithicum
Splenetic
Vet
Oh Fuck
Vendetta
Bunker Punkers
Spastics Society (Elst)
Circle of Friends
Mother

Van sommige zijn wel singles of LP's te vinden, soms demo's, soms ook niets meer den ik.

Sesamzaad (check het laatste nummer Vredesraketten vooral!) en de Arnhemse Fang wil ik jullie niet onthouden. Er zou inderdaad eens een goede compilatie moeten komen.

Morgen verder met lounge en Nederpop. Op nummer 23 nog een lifechanging demo uit het lijstje Arnhem (en omstreken) punk. En we hebben nog een Arnhemse LP op nummer 41.

58. Jazzanova - The Remixes 1997-2000 (2000)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/12000/12061.jpg
Het was niet allemaal geweldig wat er uitkwam in de lounge/Easy Tune trend van het einde van het vorige millennium. Maar een paar dingen daar mag ik toch graag met enige regelmaat op terug grijpen. Moon Safari hebben we al gehad, The K&D Sessions van Kruder & Dorfmeister is nog steeds heel fijn. Boards of Canada, Everything But the Girl, Fatboy Slim, Jimi Tenor, Mezzanine van Massive Attack, Play van Moby, Pole, St Germain, Talvin Singh, de eerste Kompakt Total verzamelaars, Two Lone Swordsmen, Beacoup Fish van Underworld. Het is niet allemaal puur lounge, maar dit was toch wel muziek voor de woon of slaapkamer en niet voor de dancefloor.Er waren ook green hele grote internationale conflicten. De dood van Diana en Bill Clinton en wat hij allemaal wel of niet had uitgespookt met z'n stagiaires. En de vuurwerkramp in Enschede als meest heftige in 2000.

Jazzanova was even een korte sensatie destijds. Een mix-album met een aantal destijds bekende artiesten als 4 Hero, Trüby Trio, Incognito, Ursula Rucker, Ian Pooley en MJ Cole gemixt met wat obscure namen en zelf nog wat oud spul. En toch klonk de plaat helemaal als één geheel. Jazzanova deed er een soort jazzy loungesausje overheen deden en het klonk allemaal niet te simpel. Hun eigen platen waren ook zoiets, maar na 2001 werd het allemaal wat grimmiger weer in de wereld en verdween ook een beetje dat dromerige lounge geluid.

Ik zie mezelf dan ook soort van fladderend door de wereld gaan in die tijd en dat gevoel roept die muziek ook op. Maar eigenlijk was het voor mij persoonlijk helemaal niet zo'n leuke tijd, het ging eigenlijk helemaal niet zo goed, grappig dat jaren later dat beeld zo heel anders gekleurd is.

57. Doe Maar - 4us (1983)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2470.jpg?cb=1677265634
Team Henny Vrienten hier! Een hoop meisjes vinden Ernst veel knapper, maar die heeft niet zo'n cool staartje in zijn nek. En hij speelt toetsen, dat is natuurlijk ook lang niet zo gaaf als een gitaar. Bovendien is de stem van Henny veel mooier. Ik heb De Bom en Pa al op single. Die twee vorige platen heb ik op cassettebandjes staan. Daar staat ook dat liedje van Nederwiet op, dat gaat over drugs en daarvan wordt je zo haai als een papegaai, dus dat moeten wel goede drugs zijn uit Nederland. Maar dat liedje over kroketten vind ik eigenlijk nog leuker en longen zwart als teer. Jammer dat mijn ouders niet roken, maar een vriendin heeft wel eens stiekem van haar ouders gepikt. Ik vond het best lekker smaken eigenlijk.

Nou komt straks die nieuwe plaat uit 4us heet ie. Er komt meteen ook een TV special dat ze al die liedjes al doen. Er staat ook een punkmeisje op, hetzelfde als op die single van Pa, maar dan vier kier (4us, get it?). Ik denk dat ik later ook punk wordt, maar dat zal mijn moeder denk ik niet zo leuk vinden.

Dit is 4e LP (4us get it?) maar die eerste lijkt me niet zo leuk, toen zat Henny er ook nog niet bij. En er staat een vent met z'n blote piemel op de hoes, gatverdamme zeg, moet je toch ook niet denken dat alle jongens zo'n ding hebben en dat ze dan...ik kan natuurlijk altijd nog lesbies worden, maar ja misschien maak ik nog wel een uitzondering voor Henny dan. Lajéninaja staat er ook op, die ken ik al van de B-kant van Pa. Die vind ik eigenlijk nog zelfs leuker (ook al is die van Ernst). dat betekent eigenlijk dat je niet moet laaien naaien door iedereen. Wel gek dat De Bom er niet op staat, die stond ook niet op de vorige LP, maar ik heb die single dus dat is niet zo heel erg.

Echt Wendy, je zit vol verrassingen (of ik heb gewoon altijd een verkeerd beeld van je muzieksmaak gehad)

Ook #teamhenny! Al is het dan weer niet vanwege zijn uiterlijk.

Misschien wel het beste Nederlandstalige album ooit, 4us.

Het lijkt wel een muziekcentrifuge: het ene moment, zit ik zowat mee te knikken van instemming - Jazzanova en jouw 5 centen over Lounge etc, bij Jazzanova en alle namen die je daar noemt. In de Rough Guide to D&B wordt dit soort muziek ook wel genoemd onder "downtempo" - als generieke typering.

Het volgende moment sta ik weer perplex: Doe Maar. Redding is mogelijk: er is een link met Kruder & Dorfmeister: op een van de Drum Rhythm Festivals - Westergasfabriek mixte een van beiden (ik meen Peter Kruder) Nederwiet erin; het paste perfect in de flow. Alleen al een blik op de looks van alle übercoole A'damse hipperds was lonend: een typisch "WTF heb ik nu aan de fiets hangen" anderen dansten gewoon door. Er is 1 Doe Maar track die ik wel kan waarderen: Geld is Alles met zang van wethouder Hekking uit Juinen
Overigens heb ik als mjumenneke voor de schoolkrant ooit een interview gedaan met Les Cruches, o.m. Henny Vrienten.

56. Bohannon - Alive (1981)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/789000/789412.jpg?cb=1593021359
Hartelijk dank 50tracks voor de shout out vanuit het Ooit in de top 40 meter. Is Let's Start II Dance Again ook al voorbij gekomen? Denkt er überhaupt nog wel eens iemand aan Bohannon? En toch als je vanavond op de dansvloer staat en de DJ gooit die erop, dan geheid dat je het kent.

Kijken we meteen of we aERodynamIC vandaag een beetje kunnen verrassen. Ik weet niet waar jullie me normaal mee associëren: harde gitaren, Steve Albini en hanenkammen vermoed ik? Maar nee, ik ben een alleseter. Ik vind niet alles leuk, maar de enige muziek die ik echt niet verdraag is Sky Channel, zo'n brij van ballads, easy listening en soft rock. En dat onder het mom van "muziek die iedereen leuk vindt" of "muziek die niemand stoort". Maar jodelende cowboys, rocken, discodansen, avantgarde noise, meezingers, vintage hiphop, pogo, headbangen en het betere luisterlied. Ik hou van muziek en wat voor een genre vind ik niet zo relevant.

Ik ben dol op 12" maxi singles. Zeker in een genre als disco. 3:30 minuten is veel te kort. Een goede dancetrack moet toch eigenlijk wel minimaal 6 minuten, liefst nog langer. Bohannon scoorde 2 x met min of meer dezelfde hit. Let op de subtiele II in de titel. Een soort remix van zijn eigen hit "Let's Start the Dance" uit 1979. En ja er bestaat ook nog een versie III. En die heet dus "Let's Start III Dance Again".

Bohannon was drummer, speelde veel met een nog jonge Stevie Wonder en deed heel veel arrangeren bij Motown. Maar in de jaren 70 solo. En liedjes zijn overschat, muziek gaat ook heel erg over ritme (de beat) en laat dat nou net de specialiteit zijn van drummers. Kijk ook maar eens hoeveel dance producers ooit begonnen zijn als drummer. Platen van Bohannon zijn altijd leuk, af en toe joelt er nog eens een dame of heer mee. Maar dit is eigenlijk allemaal al heel erg weer richting het latere House geluid. Heel fijne plaat drie kwartier lang.

Hoogtepunt blijft dit nummer. 6e plaats in De Nederlandse Top 40. november 1981. Ik knal hem hier nog even aan: The message is in the Mjuuuuuuusic!!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.