Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2020, 00:50 uur
Oh ja. Wat had ik ook al weer ooit geschreven over die song?
Laat ik hier verder kort zijn:
9
Marzipaintree schreef:
Het intro, twee keer aftellen onderbroken door blaasinstrumenten. Dan een snelle basloop die klinkt als een hart die sneller gaat kloppen alsof je vanuit volledige rust zo hard mogelijk moet wegrennen. En dan start de muziek, in een razend tempo.
Is er ooit iets hiervoor geweest dat vergelijkbaar is? Het tempo, de met regelmaat terugkerende gitaarrif, de explosieve trompetten, de beukende drums. Dit behoort tot het mooiste intro van 1966.
En dan het na na na. Eigenlijk vind ik het een storend element. Het haalt het tempo uit de song. Maar het is om de spanning op te voeren want deze gospelbreak mondt uit in een geweldige saxofoonsolo.
Het nummer is een cover van Chris Kenner maar er is zoveel aan verbeterd.
Jullie kennen mij inmiddels. Dit gaat nog eindeloos door. De liefhebbers kunnen de quote aanklikken. Het intro, twee keer aftellen onderbroken door blaasinstrumenten. Dan een snelle basloop die klinkt als een hart die sneller gaat kloppen alsof je vanuit volledige rust zo hard mogelijk moet wegrennen. En dan start de muziek, in een razend tempo.
Is er ooit iets hiervoor geweest dat vergelijkbaar is? Het tempo, de met regelmaat terugkerende gitaarrif, de explosieve trompetten, de beukende drums. Dit behoort tot het mooiste intro van 1966.
En dan het na na na. Eigenlijk vind ik het een storend element. Het haalt het tempo uit de song. Maar het is om de spanning op te voeren want deze gospelbreak mondt uit in een geweldige saxofoonsolo.
Het nummer is een cover van Chris Kenner maar er is zoveel aan verbeterd.
Laat ik hier verder kort zijn:
9
0
geplaatst: 20 april 2020, 00:58 uur
Queen vind ik in de jaren 70 fantastisch.
In de jaren 80 een heel stuk minder.
En in de jaren 90 ronduit vervelend.
Op basis van die regel hadden ze dit 10 jaar eerder moeten uitbrengen.
7
In de jaren 80 een heel stuk minder.
En in de jaren 90 ronduit vervelend.
Op basis van die regel hadden ze dit 10 jaar eerder moeten uitbrengen.
7
0
geplaatst: 20 april 2020, 01:17 uur
Kende ik niet. Leuk dansplaatje. Lekkere stem.
Matige clip.
Slappe tekst. Maar wel met veel likes.
Mijn thermometer schommelde tussen de 5 en de 7.
Laat Inna maar pieken: 7
0
geplaatst: 20 april 2020, 02:11 uur
Die hadden een hele actieve en grote fanclub destijds in Noord-Brabant. Daar kon je lid van worden. En die gingen in 1969 massaal naar de platenwinkel om deze single te kopen.
Volgens de bassist van de band zou Veronica's Rob Out gezegd hebben zo'n 'kutplaatje' als Cha-la-la dat wil ik niet op nummer één in de top 40 hebben. Ik zie de voormalige alarmschijf Oh Well van Fleetwood Mac daar veel liever. Ook al omdat Oh Well beter was voor de internationale uitstraling die Veronica wil hebben.
Volgens de Brabantse krant BN de Stem is het bijzonder hoe deze vier eenvoudige Brabantse jongens toch nog door weten te dringen in de dan volledig door de Randstad gedomineerde wereld van de hits.
Ja hoor, heel bijzonder. In 1968 hadden we de Limburger Heintje Simons nog op nr. 1 in de jaarlijst van de Veronica top 40 zien prijken. En het jaar daarvoor haalde de Brabantse Heikrekels nog de eerste plek van die lijst.
Ooit was ik geneigd een hateclub voor deze groep op te richten. Maar laat ik mij nu beperken tot een passend cijfer:
2
Goed gekozen volgnummer Shaky
Volgens de bassist van de band zou Veronica's Rob Out gezegd hebben zo'n 'kutplaatje' als Cha-la-la dat wil ik niet op nummer één in de top 40 hebben. Ik zie de voormalige alarmschijf Oh Well van Fleetwood Mac daar veel liever. Ook al omdat Oh Well beter was voor de internationale uitstraling die Veronica wil hebben.
Volgens de Brabantse krant BN de Stem is het bijzonder hoe deze vier eenvoudige Brabantse jongens toch nog door weten te dringen in de dan volledig door de Randstad gedomineerde wereld van de hits.
Ja hoor, heel bijzonder. In 1968 hadden we de Limburger Heintje Simons nog op nr. 1 in de jaarlijst van de Veronica top 40 zien prijken. En het jaar daarvoor haalde de Brabantse Heikrekels nog de eerste plek van die lijst.
Ooit was ik geneigd een hateclub voor deze groep op te richten. Maar laat ik mij nu beperken tot een passend cijfer:
2
Goed gekozen volgnummer Shaky
0
geplaatst: 20 april 2020, 02:24 uur
Rudi S schreef:
Ik ben in een goede bui.
Ik ben in een goede bui.
Ik inmiddels niet meer. Dit nummer werd sinds 1964 veelvuldig gecoverd onder het motto Together again again.
Het origineel van Buck Owens heeft mijn voorkeur.
Emmylou zingt het goed maar maakt het voor mij niet veel beter.
6
0
geplaatst: 20 april 2020, 02:45 uur
Is Catarac niet een oogaandoening als je ouder wordt?
Far East Movement klinkt ook niet echt fris anno 2020.
5,6
Far East Movement klinkt ook niet echt fris anno 2020.
5,6
0
geplaatst: 20 april 2020, 02:47 uur
Shaky schreef:
Vandaag terug naar de seventies met een band die als een wervelwind door de Top40 ging:
225. Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
Met een nummer uit de sixties. Maar wel een heel goed nummer.Vandaag terug naar de seventies met een band die als een wervelwind door de Top40 ging:
225. Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
8,9
0
geplaatst: 20 april 2020, 03:03 uur
Shaky schreef:
Dat het echt niet alleen de wat minder geijkte artiesten zijn die een hit scoren die niet verder komt dan de rode lantaarn in de Top 40, bewijst het nummer van vandaag.
228. The Beatles - I Should Have Known Better
Als ze met de top 40 in september 1964 waren begonnen dan hadden ze waarschijnlijk nr. 1 gestaan. Dat het echt niet alleen de wat minder geijkte artiesten zijn die een hit scoren die niet verder komt dan de rode lantaarn in de Top 40, bewijst het nummer van vandaag.
228. The Beatles - I Should Have Known Better
Maar ja, achteraf weet je alles beter.
Hier was inderdaad meer uit te halen geweest.
7
0
geplaatst: 20 april 2020, 03:06 uur
Slaapverwekkend dit. Maar dat kan ook aan het tijdstip liggen.
5
Ik stop nu en ga slapen.
5
Ik stop nu en ga slapen.
0
geplaatst: 20 april 2020, 07:48 uur
Die komen er dan mogelijk genadig vanaf, als ik je dikke onvoldoendes bij sommige andere nummers zie.
0
geplaatst: 20 april 2020, 08:10 uur
Zie dankzij Marzipaintree dat ik Inna gemist heb. Dat kan natuurlijk niet. Een 10 voor Hot.
En een 7.5 voor Emmylou Harris.
En een 7.5 voor Emmylou Harris.
0
geplaatst: 20 april 2020, 09:48 uur
Annie Lennox - 6.8
Zedd & Kehlani - 6.8 (leukste wat Zedd heeft gedaan, vond ik vorig jaar ook al)
The Beatles - 6.5 (niet mijn favoriete periode van de kevers)
All Saints - 7
Jim Diamond - 6,5
Racoon - 4 (ik ben een stuk milder dan een aantal jaren terug, maar ik vind er nog steeds weinig aan)
Zedd & Kehlani - 6.8 (leukste wat Zedd heeft gedaan, vond ik vorig jaar ook al)
The Beatles - 6.5 (niet mijn favoriete periode van de kevers)
All Saints - 7
Jim Diamond - 6,5
Racoon - 4 (ik ben een stuk milder dan een aantal jaren terug, maar ik vind er nog steeds weinig aan)
0
geplaatst: 20 april 2020, 10:13 uur
Alle wat latere stemmen zijn bijgewerkt, het klassement is weer helemaal up-to-date.
Na nr. 250 komt de tussenstand weer voorbij.
Er kan natuurlijk nog gewoon gestemd worden op de huidige plaat: Racoon - Don't Give up the Fight en op eerdere platen (richt je een beetje op niet meer dan 10 platen inhalen om het eerlijk te houden).
Na nr. 250 komt de tussenstand weer voorbij.
Er kan natuurlijk nog gewoon gestemd worden op de huidige plaat: Racoon - Don't Give up the Fight en op eerdere platen (richt je een beetje op niet meer dan 10 platen inhalen om het eerlijk te houden).
0
geplaatst: 20 april 2020, 12:01 uur
Poeha schreef:
Die komen er dan mogelijk genadig vanaf, als ik je dikke onvoldoendes bij sommige andere nummers zie.
Gemiddeld zit ik met mijn laatste 10 cijfers op een 6,0. Alleen Annie en the Shuffles scoren een zware onvoldoende.Die komen er dan mogelijk genadig vanaf, als ik je dikke onvoldoendes bij sommige andere nummers zie.
Bij mij komt "Why" binnen als een zeurende tandartsboor zonder verdoving.
Muziek voor masochisten. Like walkin on broken glass.
Annie's nummer doet mij pijn. Maar wellicht ligt het niet aan Annie.
I may be blind, I may be viciously unkind
Ik zie dat Annie bij jou wel goed scoort. Dat mag je jezelf gelukkig prijzen.
Ik kende deze niet.
Dit vind ik op het eerste gehoor niet slecht.
Trekt mijn 10-nummer gemiddelde nog iets omhoog.
6,5
0
geplaatst: 20 april 2020, 12:03 uur
Shaky schreef:
In deze tijden van wereldwijde paniek moeten we allemaal wat soepeler met de regels omgaan (10 dagen inhaal-max), support your locals enzo
In deze tijden van wereldwijde paniek moeten we allemaal wat soepeler met de regels omgaan (10 dagen inhaal-max), support your locals enzo
Shaky schreef:
Dank Shaky. Ik weet dat ik wat ondeugend achter liep maar je kan natuurlijk altijd nog mijn te achterstallige stemmen negeren. Er kan natuurlijk nog gewoon gestemd worden op de huidige plaat: Racoon - Don't Give up the Fight en op eerdere platen (richt je een beetje op niet meer dan 10 platen inhalen om het eerlijk te houden).
En ik beloof je dat ik niet meer dan 10 platen per keer inhaal.
Racoon - Don't Give up the Fight
5,5
1
geplaatst: 20 april 2020, 12:27 uur
Shaky schreef:
batteraaf
batteraaf
Dat woord kende ik nog niet.
Ik heb het gezocht en gevonden in dit Vlaamse woordenboek. Handig hier voor de toekomst. Staat ook platte drets in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.