Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2020, 16:33 uur
#NP Is het al 2021?
660
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Queen - Bohemian Rhapsody

A Night At The Opera | 1975 | UK
2019: 211
2018: 228
2017: 348
Genomineerd door: meyer
660
Queen - Bohemian Rhapsody

A Night At The Opera | 1975 | UK
2019: 211
2018: 228
2017: 348
Bohemian Rhapsody is volgens mij één van de meest incoherente nummers die ik ken, en deze keer bedoel ik dat in positieve zin. Eerst heel rustig en uiterst breekbaar, waarna het omslaat naar een groot orkest, om daarna weer over te gaan naar een vet rocknummer, om dan weer rustig uit te doven. Prachtig vind ik het! (Pepino)
0
geplaatst: 2 december 2020, 19:14 uur
#NP 628 kom chat x
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Archive - Lights

Lights | 2006 | UK
2019: 818
2018: 675
2017: 534
Archive - Lights

Lights | 2006 | UK
2019: 818
2018: 675
2017: 534
Ten eerste is het al prachtig hoe dit nummer geduldig laagje wordt opgebouwd, om daarna met een iets rustiger maar even ongemakkelijk couplet te komen. Ook prachtig hoe de zanger perfect zo gekweld kan klinken dat ik het liefst onder mijn bureau wou kruipen en prachtig hoe de, toegegeven, eenvoudige tekst toch zo doeltreffend is. Ik weet niet of dit progrock te noemen is, maar wel weet ik dat dit de muziek die ik wil horen is; verwrongen, sfeervol, emotioneel en zo spannend als het maar zijn kan, zonder ook echt te vervallen in de opbouw-opbouw-opbouw-gigantischeclimax-structuur. Ook al heb ik ‘m nog maar één keer gehoord, ik zou dit nummer toch graag als een redelijk groot meesterwerk willen omschrijven. Hopen dat ik dat ook zo blijf vinden (hoi123)
0
geplaatst: 2 december 2020, 20:01 uur
Dit jaar niet meegestemd, maar de finale is altijd leuk.
In: 3, 5, 9, 11, 16, 18, 21, 22, 25, 26, 28, 29, 30, 31, 32 (gemiddeld 20,4)
Uit: 4, 7, 8, 11, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 27, 29, 30, 31 (gemiddeld 19,5)
Scheelt weinig dus.
In: 3, 5, 9, 11, 16, 18, 21, 22, 25, 26, 28, 29, 30, 31, 32 (gemiddeld 20,4)
Uit: 4, 7, 8, 11, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 25, 27, 29, 30, 31 (gemiddeld 19,5)
Scheelt weinig dus.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 december 2020, 22:10 uur
Met excuses aan de niet-geïnteresseerden voor het onderstaande spambericht:
Het kleine broertje van dit grote topic is ook begonnen aan z'n finalefase:
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2020!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:
01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 19 & 20 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018 en 2019, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2019:
https://i.vgy.me/2NKPUc.png
Als alles meezit komt er ook weer een uitzending van de eindlijst op Orinoco Radio. Hoe dat dit jaar precies ingevuld gaat worden is nog onder voorbehoud maar het één-na-laatste weekend van december kun je hiervoor dus op je kalender aankruisen.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 18 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2020
of
URI: spotify:playlist:61eD4VH5RKqcz0quSdZh8S
Arcade Fire - Ready to Start (2010)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Beach House - Myth (2012)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
DIIV - Doused (2012)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
M83 - Midnight City (2011)
M83 - Wait (2011)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
PJ Harvey - The Glorious Land (2011)
Röyksopp & Robyn - Monument (2014)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Slowdive - Sugar For The Pill (2017)
Spinvis - Kom Terug (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Conversation 16 (2010)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
THE LINES ARE OPEN!!!
Het kleine broertje van dit grote topic is ook begonnen aan z'n finalefase:
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2020!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:
01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 19 & 20 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018 en 2019, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2019:
https://i.vgy.me/2NKPUc.png
Als alles meezit komt er ook weer een uitzending van de eindlijst op Orinoco Radio. Hoe dat dit jaar precies ingevuld gaat worden is nog onder voorbehoud maar het één-na-laatste weekend van december kun je hiervoor dus op je kalender aankruisen.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 18 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2020
of
URI: spotify:playlist:61eD4VH5RKqcz0quSdZh8S
Arcade Fire - Ready to Start (2010)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Beach House - Myth (2012)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
DIIV - Doused (2012)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
M83 - Midnight City (2011)
M83 - Wait (2011)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
PJ Harvey - The Glorious Land (2011)
Röyksopp & Robyn - Monument (2014)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Slowdive - Sugar For The Pill (2017)
Spinvis - Kom Terug (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Conversation 16 (2010)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
THE LINES ARE OPEN!!!
0
geplaatst: 2 december 2020, 22:50 uur
Zojuist mijn achtste finalelijstje ingeleverd bij El Ninjo.
De inschatting die ik van te voren maakte blijkt behoorlijk te kloppen. Het is in vergelijking met voorgaande jaren een tegenvallende finale.
Vier finalisten die al een paar jaar meespelen stijgen 7 of 8 plaatsen en dat is niet omdat ik ze dit jaar in eens beter ben gaan vinden.
Uit: 3,7,9,10,11,13,14,15,16,17,23,25,27,29,31 (gem. 16,67)
In: 4,9,12,15,16,17,18,19,21,24,26,27,28,30,31 (gem. 19,80)
Duidelijke cijfers, maar nog steeds een fijn lijstje hoor.
De inschatting die ik van te voren maakte blijkt behoorlijk te kloppen. Het is in vergelijking met voorgaande jaren een tegenvallende finale.
Vier finalisten die al een paar jaar meespelen stijgen 7 of 8 plaatsen en dat is niet omdat ik ze dit jaar in eens beter ben gaan vinden.
Uit: 3,7,9,10,11,13,14,15,16,17,23,25,27,29,31 (gem. 16,67)
In: 4,9,12,15,16,17,18,19,21,24,26,27,28,30,31 (gem. 19,80)
Duidelijke cijfers, maar nog steeds een fijn lijstje hoor.

0
geplaatst: 2 december 2020, 22:57 uur
Derde en laatste herhalingsoproep om te stemmen voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter Ladder Top 2000. Jullie hebben nog tot vrijdagavond 20.00u om een lijstje in te sturen dus de tijd begint te dringen.
Momenteel heb ik 118 lijstjes verwerkt (vorig jaar in totaal 136) maar ik mis best nog veel vaste stemmers.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag 6 december de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. In deze uitzending zal ook de top 10 bekend worden gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 135 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 4 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus vrijdag 4 december 20.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
Finale MuMeLadder 2020 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Archive - Controlling Crowds
Bill Withers - Ain’t No Sunshine
Curtis Mayfield - Move On Up
Depeche Mode - Enjoy the Silence
dEUS - Instant Street
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
Kate Bush - Wuthering Heights
Kendrick Lamar - King Kunta
Marvin Gaye - Inner City Blues(Make Me Wanna Holler)
New Order - Blue Monday
Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street
Nick Drake - Northern Sky
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Let Down
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Simple Minds – New Gold Dream (81-82-83-84)
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - Chicago
Talk Talk - Living In Another World
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The The - Uncertain Smile
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).
Geadresseerden van dit bericht (degenen die al ingestuurd hebben zijn nu van de lijst gehaald) :
adri1982 , Arbeidsdeskundige , Arrie , Axel , bikkel2 , Cervantes , Choconas , dircky007 , E-Clect-Eddy , El Ninjo , freakey , Frenkie! , Gebruiker43757 , gerre , Grafmat , Gretz , Guessmaker , Jester , johan de witt , johannesA , Joren999 , jorro , Joy4ever , Koenr , luigifort , Magick1 , Marzipaintree , Mozzer , MVW , nelis , PB 82 , Pepino , Pietro , Poeha , postpunker , remcodulac , Rudi S , SanderT , Snoeperd , sq , starbright boy , stoepkrijt , VladTheImpaler , Wrathchild1
Momenteel heb ik 118 lijstjes verwerkt (vorig jaar in totaal 136) maar ik mis best nog veel vaste stemmers.
De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.
Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag 6 december de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. In deze uitzending zal ook de top 10 bekend worden gemaakt.
De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 135 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.
In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 4 december bekend gemaakt worden.
En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus vrijdag 4 december 20.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
Finale MuMeLadder 2020 (Top 2000 van MuMeter):
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Archive - Controlling Crowds
Bill Withers - Ain’t No Sunshine
Curtis Mayfield - Move On Up
Depeche Mode - Enjoy the Silence
dEUS - Instant Street
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
Kate Bush - Wuthering Heights
Kendrick Lamar - King Kunta
Marvin Gaye - Inner City Blues(Make Me Wanna Holler)
New Order - Blue Monday
Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street
Nick Drake - Northern Sky
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Let Down
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Simple Minds – New Gold Dream (81-82-83-84)
Songs: Ohia - Lioness
Sufjan Stevens - Chicago
Talk Talk - Living In Another World
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The The - Uncertain Smile
De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:
Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC
Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).
Geadresseerden van dit bericht (degenen die al ingestuurd hebben zijn nu van de lijst gehaald) :
adri1982 , Arbeidsdeskundige , Arrie , Axel , bikkel2 , Cervantes , Choconas , dircky007 , E-Clect-Eddy , El Ninjo , freakey , Frenkie! , Gebruiker43757 , gerre , Grafmat , Gretz , Guessmaker , Jester , johan de witt , johannesA , Joren999 , jorro , Joy4ever , Koenr , luigifort , Magick1 , Marzipaintree , Mozzer , MVW , nelis , PB 82 , Pepino , Pietro , Poeha , postpunker , remcodulac , Rudi S , SanderT , Snoeperd , sq , starbright boy , stoepkrijt , VladTheImpaler , Wrathchild1
1
geplaatst: 3 december 2020, 00:36 uur
El Ninjo schreef:
Momenteel heb ik 118 lijstjes ...maar ik mis best nog veel vaste stemmers.
Arbeidsdeskundige , johannesA , Wrathchild1
Deze drie musketiers zullen vast niet meer reageren, hebben zich namelijk uitgeschreven.Momenteel heb ik 118 lijstjes ...maar ik mis best nog veel vaste stemmers.
Arbeidsdeskundige , johannesA , Wrathchild1
En deze user schijnt zichzelf graag te taggen

0
geplaatst: 3 december 2020, 15:21 uur
124 lijstjes ontvangen nu....nog 12 stuks nodig om het aantal van vorig jaar te evenaren.
1
geplaatst: 3 december 2020, 15:26 uur
#NP ALLES KAPOT EN V(L)OER ME AF!!
Cloud Nothings - Wasted Days

Attack On Memory | 2012 | USA
2019: 486
2018: 977
2017: 488
Genomineerd door: arcade monkeys
Cloud Nothings - Wasted Days

Attack On Memory | 2012 | USA
2019: 486
2018: 977
2017: 488
Genomineerd door: arcade monkeys
I thought.. I would.. be more.. than this!
WOEHOE!
Veel tekst heb je niet nodig om een epische adrenalinestoot van negen minuten te maken. Na een lekker opwarmend begin wordt het wat subtieler. Met stonerrockgitaren en een diepe bas wordt langzaam toegewerkt naar een climax die haar gelijke in 2012 niet kende. Dit kan gewoon mee met het beste werk van bv. Kyuss en Queens of the Stone Age. (chevy93)
WOEHOE!
Veel tekst heb je niet nodig om een epische adrenalinestoot van negen minuten te maken. Na een lekker opwarmend begin wordt het wat subtieler. Met stonerrockgitaren en een diepe bas wordt langzaam toegewerkt naar een climax die haar gelijke in 2012 niet kende. Dit kan gewoon mee met het beste werk van bv. Kyuss en Queens of the Stone Age. (chevy93)
0
geplaatst: 3 december 2020, 16:14 uur
Bij mij opent de spotify playlist niet. Niet op mobiel, niet op desktop, niet op website. Ook niet via profiel chevy93 ?
0
geplaatst: 3 december 2020, 17:13 uur
#NP
Damien Rice - The Blower's Daughter

O | 2002 | Ireland
2019: 512
2018: 330
2017: 649
Genomineerd door: Snoeperd
Damien Rice - The Blower's Daughter

O | 2002 | Ireland
2019: 512
2018: 330
2017: 649
Genomineerd door: Snoeperd
Op Best Kept Secret 2013 met een stel vrienden aan de achterkant van een gigantische massa mensen staan die allemaal ingepalmd worden door Rice, met zijn charismatische melancholie, maar toch moeten concluderen dat het optreden nét iets te dramatisch overkomt op je, net weg willen lopen, dan The Blower's Daughter horen en merken hoe de hele festivalmassa, inclusief vrienden, samensmelt in koppeltjes van twee, terwijl jij daar eenzaam en een heel klein beetje beschonken toe staat te kijken naar die bebaarde meneer die, aansteller of niet, toch wel gevaarlijk dichtbij je meest intieme, deprimerende gedachten komt. De nummers van Rice staan vaak muzikaal tegenover dramatiek zoals films van Michael Bay tegenover actie staan - nogal over de top en "spectaculair" - maar van alle nummers waarmee hij in zijn carrière in de roos heeft geschoten is dit degene die in al zijn doordringende emotie het meeste doet overtuigen - nee, sidderen. Luister maar naar de treurende cello in het refrein, de glimlach in zijn stem in het eerste couplet tegenover de snik in zijn stem in de laatste minuut en die hemelse samenzang en u weet wel wat ik bedoel. (hoi123)
1
geplaatst: 3 december 2020, 18:07 uur
Mijn lijstje is ook de deur uit. Mijn nummer 1 van vorig jaar ben ik helaas kwijt (Troy), maar daar heb ik wel een oud-nummer 1 voor teruggekregen. Verder zijn er twee andere liedjes uit mijn top 10 verdwenen en zijn er drie voor teruggekomen. Een goede score.
Sowieso is het fijn dat de lijst ieder jaar weer wat opgefrist wordt met nieuwe binnenkomers en re-entry's, maar dit jaar was die frisse wind wel wat steviger dan anders.
Sowieso is het fijn dat de lijst ieder jaar weer wat opgefrist wordt met nieuwe binnenkomers en re-entry's, maar dit jaar was die frisse wind wel wat steviger dan anders.

1
geplaatst: 3 december 2020, 21:46 uur
#NP AUTOPLAATJE

Het Goede Doel - Alles Geprobeerd

Mooi en Onverslijtbaar | 1986 | Netherlands
2019: 550
2018: 373
2017: 1354
Genomineerd door: Nicolage Rico

Het Goede Doel - Alles Geprobeerd

Mooi en Onverslijtbaar | 1986 | Netherlands
2019: 550
2018: 373
2017: 1354
Genomineerd door: Nicolage Rico
Henk en Henk in hun meest serieuze stand maakte van deze single een van hun meest memorabele nummers. Vooral de live versie (welke vaak veel langer duurde dan de single versie) was van grote klasse. Vooral het outro is prachtig van opbouw. De hoofdrol voor zanger Henk Temming die ook de zeer aanwezige toetspartijen inspeelde. De tekst is eenvoudig maar wel voor heel veel mensen zeer herkenbaar. De hitstatus valt op zich met een 25ste plaats nog best mee maar met terugwerkende kracht kan dit lied toch makkelijk tot het beste van de band gerekend worden. (vigil)
0
geplaatst: 3 december 2020, 23:08 uur
#NP https://www.mupload.nl/img/m8uge3stn9ivw.jpeg
Iggy Pop - The Passenger

Lust For Life | 1977 | USA
2019: 232
2018: 248
2017: 222
Genomineerd door: El Ninjo
Iggy Pop - The Passenger

Lust For Life | 1977 | USA
2019: 232
2018: 248
2017: 222
Genomineerd door: El Ninjo
Onweerstaanbaar nummer van Iggy uit de periode waarin hij met David Bowie geregeld de bloemetjes buitenzette in Berlijn. David is op de achtergrond te horen bij het la la la-stukje, trouwens. Verder associeer ik dit nummer door een prachtig Youtube-filmpje voornamelijk met de vergane helden van het Gouden Hollywoodtijdperk. (ArthurDZ)
1
geplaatst: 4 december 2020, 00:53 uur
132 verwerkte lijstjes....nog 5 erbij en hebben er in ieder geval 1 meer dan vorig jaar 

0
geplaatst: 4 december 2020, 01:02 uur
Mijn 9e finalelijst eerder vandaag ingeleverd bij Erminio
Ik ben behoorlijk content met dit finaleveld. Vijf nieuwelingen komen binnen in mijn top 10, waarvan er vier in een eerdere editie nog nooit zo hoog stonden. Het ontbreken van mijn nummer 1 is een schoonheidsfoutje wat in het Nationaljaar 2021 ongetwijfeld zal worden weggepoetst
Uit: 1, 4, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 23, 25, 26, 27, 30, 31, 32 (gem. 19,13)
In: 3, 4, 7, 8, 10, 16, 17, 20, 21, 24, 25, 27, 28, 29, 31 (gem. 18,00)
Ik ben behoorlijk content met dit finaleveld. Vijf nieuwelingen komen binnen in mijn top 10, waarvan er vier in een eerdere editie nog nooit zo hoog stonden. Het ontbreken van mijn nummer 1 is een schoonheidsfoutje wat in het Nationaljaar 2021 ongetwijfeld zal worden weggepoetst
Uit: 1, 4, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 23, 25, 26, 27, 30, 31, 32 (gem. 19,13)
In: 3, 4, 7, 8, 10, 16, 17, 20, 21, 24, 25, 27, 28, 29, 31 (gem. 18,00)
0
geplaatst: 4 december 2020, 01:10 uur
MuMeLadder Marathon CSL aka Finale Opwarmparty @ Beatsense:
Maandag 30/11: #1000 - #953
Dinsdag 1/12: #952 - #758
Woensdag 2/12: #757 - #574
Donderdag 3/12: #573 - #394
Vrijdag 4/12: #393 - #230 (ca.)
Zaterdag 5/12: #230 - #101
Zondag 6/12: #100 - #1 (vanaf ca. 13:00 op Orinoco Radio)
Maandag 30/11: #1000 - #953
Dinsdag 1/12: #952 - #758
Woensdag 2/12: #757 - #574
Donderdag 3/12: #573 - #394
Vrijdag 4/12: #393 - #230 (ca.)
Zaterdag 5/12: #230 - #101
Zondag 6/12: #100 - #1 (vanaf ca. 13:00 op Orinoco Radio)
1
geplaatst: 4 december 2020, 13:28 uur
#NowPlaying #382 ♥️
Mag dit buitenaardse epos van de zweefteven ook een keer in de finale, bijv ipv De Titelloze Nummer 8?
Sigur Rós - Untitled #3

( ) | 2002 | Iceland
2019: 187
2018: 504
2017: 284
Genomineerd door: jassn
Mag dit buitenaardse epos van de zweefteven ook een keer in de finale, bijv ipv De Titelloze Nummer 8?
Sigur Rós - Untitled #3

( ) | 2002 | Iceland
2019: 187
2018: 504
2017: 284
Genomineerd door: jassn
Mijn absolute favoriet van de IJslandse zweefteven. Dat heeft 2 duidelijke redenen. Reden 1 is dat mijn grootste stoorfactor bij Sigur Rós juist de zang van Jónsi is, en die ontbreekt hier. Een belangrijkere reden is, dat de climaxopbouw, van een lieflijk pianomelodietje naar een weids klankentapijt, werkelijk waar simpelweg fenomenaal is. Kippenvel! (Titmeister)
1
geplaatst: 4 december 2020, 14:11 uur
#NowPlaying #373 AKA DE MOOISTE KERSTSONG OOIT GEMAAKT ♥️♥️♥️
Joni Mitchell - River

Blue | 1971 | Canada
2019: 599
2018: 738
2017: 764
Genomineerd door: Brain Stew
Joni Mitchell - River

Blue | 1971 | Canada
2019: 599
2018: 738
2017: 764
Genomineerd door: Brain Stew
Hey Joni! River is afkomstig van haar klassieker Blue, een plaat die ik vorig jaar helemaal grijs heb gedraaid en een introductie vormde tot haar oeuvre. Wat ik bij La Mitchell heel erg waardeer is haar kronkelende en inventieve gitaarspel gebaseerd op afwijkende stemmingen, waarvan de invloed zover reikte dat een Sonic Youth haar als inspiratiebron noemt. Op River klopt alles. De compositie is onverwoestbaar, de instrumentatie perfect en de zang doet daar zelfs nog een schep bovenop, en het geheel is nóg meer dan de som der delen. (itchy)
2
geplaatst: 4 december 2020, 14:59 uur
El Ninjo schreef:
Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. Ik mocht de datum van chevy93 in potlood noteren en als ik het goed begrepen hebt komt het ook goed en wordt het dit jaar een Sinterklaasfeestje op zondag 6 december. Op zondagavond gaan we dan net als andere jaren ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.
Terwijl we allemaal in afwachting zijn van de eerste bekendmaking vanavond (32-29?) kan ik in ieder geval alvast de line-up voor zondag bekendmaken:Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. Ik mocht de datum van chevy93 in potlood noteren en als ik het goed begrepen hebt komt het ook goed en wordt het dit jaar een Sinterklaasfeestje op zondag 6 december. Op zondagavond gaan we dan net als andere jaren ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.
- 12.00-14.30: De aftrap is door ondergetekende. (De nummer 100 zal om 13u starten)
- 14.30-17.00: Vervolgens neemt sokra het over voor 85 t/m 64
- 17.00-19.30: kaj_666 neemt 63 t/m 40 voor zijn rekening
- 19.30-22.00: Riesdude gaat verder van 39 t/m ... ? (afhankelijk van de uitslag)
- 22.00-23.30: Grafmat zal vanaf 22u draaien, de nummer 1 is rond 23.30 bekend. Daar zal het ongetwijfeld niet bij blijven.

Luisterlinks zijn bekend: orinocoradio.nl (of http://orinocoradio.nl/luister in je mediaspeler)
Chatten: Free Flash IRC Client - chat.chat4all.net (of #vriendenvanmuziek bij irc.chat4all.net in je (m)IRC)
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2020, 15:06 uur
echt? 
Nog los van die afgrijselijke stem struikel ik ook altijd over die tekst. Je kunt helemaal niet schaatsen op een rivier. Stomme doos!
Excuus, ik liet mij even gaan.

Nog los van die afgrijselijke stem struikel ik ook altijd over die tekst. Je kunt helemaal niet schaatsen op een rivier. Stomme doos!
1
geplaatst: 4 december 2020, 15:09 uur
Ik zie Joni Mitchell staan maar moet daar geen Last Christmas staan???
1
geplaatst: 4 december 2020, 15:12 uur
Casartelli schreef:

(quote)
echt? 
Als die bevroren is wel, stomme doos!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2020, 15:23 uur
luigifort schreef:
Als die bevroren is wel, stomme doos!
Dan is het geen rivier - dat is nou net de crux.Als die bevroren is wel, stomme doos!
1
geplaatst: 4 december 2020, 15:28 uur
Je zegt toch ook gewoon frozen lake in plaats van frozen ice? In welke aggregatietoestand water zich ook bevindt, het type watervlakte blijft gewoon hetzelfde.
Joni is gewoon een woordkunstenaar, weet precies wanneer ze overbodige adjectieven weg kan laten
Joni is gewoon een woordkunstenaar, weet precies wanneer ze overbodige adjectieven weg kan laten

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2020, 15:31 uur
Een meer met een ijsvloer erop is een bevroren meer. Prima. Een rivier wordt per definitie door stromend water gevormd, dus die bevriest niet of (onder extreme omstandigheden) in onbeschaatsbare vorm.
Gretz schreef:
Ach ja, iedereen vindt weer andere woordkunst mislukt.Joni is gewoon een woordkunstenaar, weet precies wanneer ze overbodige adjectieven weg kan laten
1
geplaatst: 4 december 2020, 15:32 uur
luigifort kom chat x
#NP #357
The Sundays - Can't Be Sure

Reading, Writing and Arithmetic | 1989 | UK
2019: 454
2018: 1066
2017: 779
Genomineerd door: herman
#NP #357
The Sundays - Can't Be Sure

Reading, Writing and Arithmetic | 1989 | UK
2019: 454
2018: 1066
2017: 779
Genomineerd door: herman
Ergens aan het einde van de jaren '90 kocht ik de debuutplaat van The Sundays, puur en alleen omdat ik betoverd was door een liedje dat ik bij MTV's Alternative Nation voorbij had zien komen: Here's Where The Story Ends. De rest deed me jarenlang eigenlijk niet zoveel, maar vorig jaar ontdekte ik dat de debuutsingle het eigenlijke pronkjuweel van mijn plaat is. Can't Be Sure heeft een heerlijk ingetogen gitaarsound, ergens tussen dream en jangle pop, terwijl zangeres Harriet Wheeler met haar prachtige stem een al net zo prachtige, licht-ironische tekst over verlangens bezingt. Alleen de regel "England as happy, as England can be" al, wauw. (herman)
* denotes required fields.