MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metal Album Aller Tijden Toplijst

zoeken in:
Zack schreef:

Aantal deelnemers :43

Held

Zack
Rudi S schreef:
(quote)

Held
Neh... .Corona proof campagne voeren ,deelnemers , aanzuigende werking met stijging der deelnemers en hulp van mede taggers !

Zack
Gedurende de dag/avond loopt het tempo wat op wegens andere bezigheden dus overdag gaat het langzaam, wat wel weer leuk is voor de spanning .

Daarnaast was het voor mij ook leuk om te doen omdat zeker nadat de deelnemers toe gingen nemen er bij elk lijstje zo wat iets gebeurde.

Zeker onderin de lijst en de albums er net onder kon het zo veranderen. Er zijn wel 5-10 albums die voor hetzelfde geld er wel in hadden gestaan, zo dicht zit het opelkaar....

Zack
De eerste komt zo....

Zack
20.
Electric Wizard - Dopethrone (2000)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/9000/9922.jpg

Punten : 25
Nominaties : 3
Nr. 1 van : bennerd

25 punten waren uiteindelijk nodig om in de lijst te komen en dat lage aantal zegt al genoeg hoeveel verschillende albums er wel niet genoemd zijn. Het was ontzettend dringen in de onderste helft van de Top 20 om daarin een positie te krijgen dan wel te behouden....

Drie hoge waarderingen tilden Dopethrone net over een vijftal andere albums heen om op positie 20 te eindigen.

Fijn album, maar niet in mijn lijst te vinden, eindelijk los hier na die ondragelijke spanning

Ik denk dat de meerderheid van mijn lijstje de definitieve lijst niet gaat halen....

Zack
Zagato schreef:
Ik denk dat de meerderheid van mijn lijstje de definitieve lijst niet gaat halen....
Als ziet dat je er met 25 punten al in komt en er users meedoen van allerlei ' pluimage' heb je toch meer kans dan je misschien denkt met maar liefst 43 deelnemers....

Zack schreef:
(quote)
Als ziet dat je er met 25 punten al in komt en er users meedoen van allerlei ' pluimage' heb je toch meer kans dan je misschien denkt met maar liefst 43 deelnemers....

Ik ben benieuwd

Zack
19.
Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory (1999)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1199.jpg?cb=1572183174

Punten : 26
Nominaties : 4
Nr. 1 van : -

Metropolis was duidelijk ook niet zeker van een eindnotering zonder een 5e stemmer met aardig wat punten , maar hield toch nog stand en eindigde daarmee op positie 19....

Zack
Zagato schreef:
(quote)

Ik ben benieuwd
....alsjeblieft

Scènes viel bij mij af door de rock/metal zeef, maar die had anders heel hoog in mijn lijstje gestaan.
John Petrucci is wel echt een fenomeen wat mij betreft

Klopt, LTE 3 draait hier nu

Zack schreef:
(quote)
....alsjeblieft

Hmm, dat valt niet tegen inderdaad

Zagato schreef:
(quote)

Hmm, dat valt niet tegen inderdaad

Misschien komt Metallica later ook nog voorbij, je weet het hier maar nooit

Rudi S schreef:
(quote)

Misschien komt Metallica later ook nog voorbij, je weet het hier maar nooit

Of Slayer....beide in mijn lijst overigens.

Voor de gelegenheid maar weer Dream Theater opgezet, voor het eerst in 20 jaar. Ik ben na dit album in feite afgehaakt wellicht dat dit album mij nu wel bevalt.

Zack
18.
Iron Maiden - Iron Maiden (1980)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/627.jpg?cb=1507974555

Nr. 1 van : Cabeza Borradora

Zo om 20 minuten voor sluitingstijd kwam er nog een lijstje binnen en dat lijstje zorgde ervoor dat het debuut van Iron Maiden vanuit het achterveld op het laatste moment de Top 20 binnen glipte met een persoonlijke 1e positie voor deze klassieker.

Bij gelijke stand geeft dan na het aantal noteringen de hoogste positie de doorslag in lijstjes.....daarmee is zo,n grote band als Maiden in ieder geval present in de Top 20 !

Zack
Persoonlijk aangenaam wakker geworden vanmorgen toen ik nog een lijstje in mijn mail zag.... .

Het debuut is een favoriet Maiden al bum van mij en uit 1980 zelfs mijn favoriete Metal album....

Kijk aan, eentje uit mijn lijst ( nummertje 3 ).

Zack
17.
Tool - Ænima (1996)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/247.jpg?cb=1574264971

Nominaties : 5

1x vaker genoemd en daarom nipt over Iron Maiden heen. Het zit allemaal dicht bij mekaar zoals al gezegd....

Zack
16.
Death - Symbolic (1995)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3483.jpg?cb=1574666850

Punten : 28
Nr. 1 van : DargorDT

Bijna alle Death albums zijn wel minimaal 2x genoemd , dus ook deze grote Death Metal band heeft zijn plek in de eindlijst al vast staan.

Symbolic staat er in ieder geval in en bleef steeds zo wat rond plaats 15 hangen.

Death

De eerste uit mijn lijst

jordidj1 schreef:
Death

De eerste uit mijn lijst

Goede band, verkeerde album

Hier al 2 albums uit mijn lijst.

2 prima albums, niet in mijn lijst.

Zack
15.
Iron Maiden - Powerslave (1984)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/630.jpg

Punten : 28
Nr. 1 van : Rockfan

De 2e van Maiden die we tegenkomen , die goed van start ging in de eerste 10-15 lijstjes. In dat tempo zag ik het in ieder geval voor de Top 10 gaan, maar er werd niet veel meer binnengehaald en andere albums gingen er naar toe en behoorlijk over heen. Uiteindelijk zakte het album weg naar positie 15.....

Weer een Maiden en dan moet The Number of the Beast zeker nog komen

Ik leerde Death kennen met dat album, in een tijd dat ik metal net aan het ontdekken was. Ik ben van '74, en pas vanaf mijn twintigste leerde ik metal kennen/waarderen. Ik studeerde in Utrecht en had geld om cd's te kopen. Een zalige periode. Veel albums uit die tijd zijn nog altijd bijzonder voor me, er hoort gevoelswaarde bij. Ik heb hetzelfde met Prong (Cleansing), Life of Agony (Ugly) en het debuut van Machine Head.

Symbolic zal nooit vervelen. Ik kan niet zeggen wat het is, het is ongrijpbaar. De stem, de gitaren, de drums... Hard, maar minstens zo vol melodie. Eerdere Death-albums zijn misschien wel net zo goed, of beter. Ik ken ze natuurlijk allemaal. Het hangt puur af van je eigen gevoel, los van je smaak. Ik zal Symbolic altijd op #1 zetten, hoewel ik het album de laatste tien jaar niet vaker luister dan honderden andere metal-albums. Er zijn simpelweg te veel goede albums in dit genre.

Dream Theater is een van mijn favoriete bands trouwens, al vanaf 1994. En ik heb bij het samenstellen van mijn top 10 geen seconde aan Dream Theater gedacht, haha. Ik zal de enige niet zijn die is uitgegaan van 'traditionele' of klassieke metal (inclusief subgenres). Dream Theater is eerder progressive rock. Lastig, die tags...

Zack
14.
Black Sabbath - Heaven and Hell (1980)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7327.jpg

Punten : 29

Heaven and Hell leek het ook niet te gaan halen , maar naarbet einde toe kwamen er nog 2 lijstjes binnen met leuke scores die het 1e album na Ozzy en met Dio op plaats 14 deed belanden. Ook veel Sabbath albums werden minimaal 1 of meerdere keren genoemd .....

Zack
Death Metal is niet echt mijn ding, maar heb er wel een 10-tal in dat subgenre waaronder Symbolic.

Ook heb ik The Sound of Perseverance van Death.....

Ook niet in mijn lijstje (tja slechts een top 10) maar een sterk album van Sabbath met een puike Dio.
Het gelijknamige nummer blijft toch prachtig

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.