MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2022) FINALE

zoeken in:
Klopt. Die stats maken deel uit van de finale-presentatie.

De hoeveelheid nummers door het jaar heen is een gevolg van de verandering bij de selectie.

Voor wie het niet meer weet: De Outlaw41 had plots meer en meer last van een immense wildgroei aan nieuwigheden. Andere weken viel er dan weer niets te rapen. Heel onvoorspelbaar, moeilijk werkbaar. Daardoor zouden we regelmatig boven de 20 nummers gaan in bepaalde weken, wat veel te veel was voor de deelnemers. Vervolgens werd de luistertijd zo dicht mogelijk teruggebracht naar (maximum) 1 uur, maar dan wel geldend voor élke week. Tegelijkertijd werd het blok van de Outlaw41, omwille van de herhalende vraag naar de Free40, voortaan vervangen door een 50/50 verdeling tussen deze twee lijsten. Terzijde: Uiteindelijk zou de Outlaw41 opnieuw wat stabieler worden, maar het programma werd geschrapt bij de jaarwisseling van 2022 naar 2023.

JoaMuse schreef:

net als Chibi Ichigo (x2) die ik ook overwogen had als joker

Die had mijn stem(men) zeker wel gekregen, maar met maar 1 joker niet overwogen. Teveel andere goede nummers die het ook niet haalden.

SBube schreef:
Misschien een handig overzicht, hoe hebben de 129 finalisten het gedaan in de gewone jaar-rangschikking:
629 Fazerdaze - Break! 5,66

esteban schreef:

047  ▸ Fazerdaze - Break! ▸ JOKER ranja

Ik zie het al, dat gaat helemaal goed komen

Gelukkig hoeft dat niets te betekenen, ranja. Bij de finale doen veel meer mensen mee dan door het jaar heen en dat merk je steeds in de uitslag. Blijven geloven!

Over die uitslag ... Een handvol lijstjes binnen ondertussen en het kan werkelijk alle kanten op. Élke stem telt! Al is er voorlopig één song die, wat mij betreft ietwat onverwacht, een voorsprong genomen heeft. Benieuwd naar de eindspurt.

Voila, opgestuurd. De eerste 18 staan in mijn jaar top 100 dus ik heb die volgorde ook aangehouden.
Grappig is wel dat mijn nummer 1 vorig jaar op 2 stond (enkel de titel van het nummer bedoel ik dus voor alle duidelijkheid )

De inzendingen zijn een beetje stil gevallen, dat was vorig jaar hetzelfde. In de eerste dagen meer dan een handvol lijstjes, slechts een paar bij de herinnering en het merendeel op het allerlaatste moment.

TUSSENSTAND

The tables have turned. De eerste plaats gaat momenteel tussen 3 songs. En dat zijn toch niet de meest voor de hand liggende exemplaren. 1 song heeft duidelijk méér stemmen dan alle andere. 33 nummers kregen nog geen punten, 96 dus wel. Alle JOKERS kregen al punten, en dat is niet altijd van degene die hem heeft ingezet. 2 namen die met meerdere songs de finale haalden, kregen nog geen punten. Opvallend: 1 lijstje heeft haast enkel punten uitgedeeld aan nummers die anders (voorlopig) nog op 0 stonden. Spannend!

Laat de resterende TOP 25 exemplaren maar komen!

Wil je nog eens naar die afspeellijst kijken esteban, want die kan ik niet vinden.

Toen ik laatst op esteban z'n profiel keek, vond ik 'm ook niet meer. Al staat de playlist zeker nog ergens openbaar, want daarna vond ik 'm wel bij Onlangs afgespeeld.

Even nagekeken. De lijst staat nochtans openbaar en zou voor iedereen zichtbaar moeten zijn. Ik heb hem zonet ook nog even opnieuw aan mijn profiel toegevoegd, waardoor ie daar ook in de spotlight zou moeten staan. Als je de links van de playlist volgt, verschijnt het dan, marsupilami?

https://open.spotify.com/playlist/7r9aJhaFry04LRRM9agqhU

esteban schreef:
Ik heb hem zonet ook nog even opnieuw aan mijn profiel toegevoegd, waardoor ie daar ook in de spotlight zou moeten staan.

Dankjewel, ik heb de lijst een hartje gegeven, dan kan ik er maandag eens mee aan de slag.

Ik kijk er naar uit.

NOG ÉÉN WEEK + ÉÉN DAG TIJD = REMINDER TIME !

Er ontbreken nog héél wat lijstjes. Ook twee "ongeldige" exemplaren ontvangen, dus bij deze nog eens de uitleg:

https://i.imgur.com/ZqP9cTk.jpg

Het is zover. De scores die jullie wekelijks aan de nieuwkomers uit de alternatieve hitlijsten uitdeelden, hebben 12 keer 10 maandwinnaars opgebracht. 9 wekelijkse deelnemers hebben, als dank voor deelname door het jaar heen, elk afzonderlijk één JOKER ingezet. Samen 129 finalisten dus, door jullie gekozen uit 851 nummers.

Het is ook in 2022 weer een mooie lijst geworden, al zeg ik het zelf. Van meer ingetogen songs tot het stevigere gitaarwerk. En nummers die helemaal niet onder de term gitaarplaten vallen. Plaatsen werden zowel door de jonge garde als de oude rotten opgeëist. Daarnaast zijn er ook enkele (minder dan een handvol) artiesten te vinden die het ook in de commerciële lijsten wisten waar te maken. Voor ieder wat wils.

▶ De Definitieve Alternatieve Hitlijst ▸ TOP 100

Nu mogen jullie mee bepalen hoe De Definitieve Alternatieve Hitlijst, de uiteindelijke TOP 100, van 2022 er uit zal zien. Stuur jouw persoonlijke TOP 25 naar mij door via PRIVÉBERICHT, uiteraard te kiezen uit de 129 finalisten hieronder. Net als het geval is bij onze maandwinnaars, nemen ook jaarwinnaars deel aan de eerstvolgende editie van De Witte Trui!

▶ OPGELET ! Insturen als volgt ...

Rangschik aflopend volgens PUNTEN! Jouw persoonlijke #1 krijgt 25 punten en staat bovenaan de lijst, #2 krijgt 24 punten, #3 krijgt 23 punten ... en zo door naar 1 punt voor jouw #25. Plaats jouw aantal punten dus effectief voor het nummer. Liefst met de letter P achter het getal, zodat ik zeker ben dat het juist begrepen werd. Vorig jaar liep dit namelijk een paar keer verkeerd.

25 P - Band - Songtitel (= dus jouw #1)
24 P - Band - Songtitel (= dus jouw #2)
23 P - Band - Songtitel (= dus jouw #3)
...
01 P - Band - Songtitel (= dus jouw #25)

Hiervoor heb je tijd tot en met Di 7 FEB 2023. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat lijstje in deze thread te delen alvorens de uitslag bekend is. En het zou fijn zijn mochten jullie daadwerkelijk alle nummers beluisteren, maar ik kan niemand verplichten. Ik zou zeggen: Luister, geniet, ontdek!

▶ De Finalisten

001  ▸ (The) Afghan Whigs - I'll Make You See God
002  ▸ Airways - Out of Control
003  ▸ All The Young - Thugs 'n' Thieves
004  ▸ (The) Amazons - Bloodrush
005  ▸ (The) Amazons - Ready For Something
006  ▸ Arcade Fire - The Lightning I & II
007  ▸ Arcade Fire - Unconditional I (Lookout Kid)
008  ▸ Asylums - Understand The Psychology
009  ▸ Baby Strange - Under The Surface
010  ▸ Band of Horses - In Need of Repair

011  ▸ beabadoobee - 10:36
012  ▸ beabadoobee - Talk
013  ▸ Beach Bunny - Entropy
014  ▸ Beachdog - Swords Up In The Air
015  ▸ Bear's Den - Stitch In Time
016  ▸ Best Coast - Leading
017  ▸ (The) Beths - Expert In A Dying Field
018  ▸ Bill Callahan - Coyotes ▸ JOKER chartsmaster
019  ▸ (The) Black Keys - Wild Child
020  ▸ Block Party - If We Get Caught

021  ▸ Blood Red Shoes - MORBID FASCINATION
022  ▸ Bonnie Raitt - Made Up Mind
023  ▸ Boston Manor - Foxglove
024  ▸ Bruce Springsteen - Do I Love You (Indeed I Do)
025  ▸ Brutus - Liar
026  ▸ Brutus - Victoria
027  ▸ BUN - Words Fall Short
028  ▸ (The) Chats - 6L GTR
029  ▸ Circa Waves - Carry You Home
030  ▸ Circa Waves - Do You Wanna Talk

031  ▸ Citizen - Bash Out
032  ▸ (The) Clockworks - Blood on the Mind
033  ▸ Coach Party - Nothing Is Real
034  ▸ Coach Party - Shit TV
035  ▸ Coach Party - Weird Me Out
036  ▸ Cole Blue - Last Year's Model Club
037  ▸ (The) Dangerous Summer - Coming Home
038  ▸ Death Cab for Cutie - Here to Forever
039  ▸ dEUS - Must Have Been New
040  ▸ (The) Disaster Party - Dust off the Shame

041  ▸ DMA's - Everybody's Saying Thursday's The Weekend
042  ▸ DMA's - Olympia
043  ▸ Eddie Vedder - Brother the Cloud
044  ▸ Editors - Karma Climb
045  ▸ Eels - The Magic
046  ▸ Elephant - Calling
047  ▸ Fazerdaze - Break! ▸ JOKER ranja
048  ▸ Feeder - The Healing
049  ▸ First Aid Kit - Angels
050  ▸ First Aid Kit - Out of My Head

051  ▸ Florence + The Machine - Dream Girl Evil
052  ▸ Florence + The Machine - Free
053  ▸ Florence + The Machine - King
054  ▸ Florence + The Machine - My Love
055  ▸ Fontaines D.C. - Jackie Down The Line
056  ▸ Fontaines D.C. - Roman Holiday ▸ JOKER Simon77
057  ▸ Forgetting the Future - Small Town Syndrome
058  ▸ Frank Turner - A Wave Across A Bay
059  ▸ Gang of Youths - in the wake of your leave
060  ▸ Ghost Woman - The End of a Gun

061  ▸ Girl Scout - Do You Remember Sally Moore?
062  ▸ God Is An Astronaut - Spectres
063  ▸ (The) Haunted Youth - Broken
064  ▸ (The) Haunted Youth - Shadows
065  ▸ High Hi - All Cool All Fine
066  ▸ Inhaler - These Are The Days
067  ▸ (The) Interrupters, Tim Armstrong, Rhoda Dakar - As We Live ▸ JOKER marsupilami
068  ▸ Kamora - Feel Alive
069  ▸ (The) Katuns - Disguise
070  ▸ King Buffalo - Mammoth

071  ▸ Krooked Tongue - When the Beaches Bleed
072  ▸ (The) K's - Hometown
073  ▸ K's Choice - Time is a Parasite
074  ▸ LEAP - Sick Sense
075  ▸ Level Head - Comet
076  ▸ lostboy - The Wake Up
077  ▸ (The) Luka State - Bring Us Down
078  ▸ (The) Luka State - More Than This
079  ▸ Maggie Rogers - That's Where I Am
080  ▸ Manchester Orchestra - No Rule

081  ▸ Metallica - Lux Æterna
082  ▸ Moonradio - When Death
083  ▸ Moss - Simplify It
084  ▸ Muse - Kill Or Be Killed
085  ▸ Muse - Will Of The People
086  ▸ Muse - Won't Stand Down
087  ▸ (The) Muttons - Eating U ▸ JOKER Finn
088  ▸ (The) Mysterines - All These Things
089  ▸ (The) Mysterines - Dangerous
090  ▸ (The) Mysterines - Life's a Bitch (But I Like it So Much)

091  ▸ (The) Mysterines - The Bad Thing
092  ▸ Nikki Lane - Black Widow
093  ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow
094  ▸ Paolo Nutini - Radio
095  ▸ Paolo Nutini - Shine A Light
096  ▸ Pit Pony - Black Tar
097  ▸ Placebo - Happy Birthday in The Sky
098  ▸ Ramkot - I Can't Slow Down
099  ▸ Rammstein - Zeit ▸ JOKER SBube
100  ▸ (The) Reytons - Avalanche

101  ▸ (The) Reytons - Cash In Hand & Fake IDs
102  ▸ Rockford - Walkin' In
103  ▸ Sam Fender - Wild Grey Ocean
104  ▸ Sea Girls - DNA
105  ▸ SHEAFS - Spectator
106  ▸ (The) Sherlocks - On the Run
107  ▸ (The) Sherlocks - Wake Up
108  ▸ (A) Slice of Life - Seven Days
109  ▸ Somebody's Child - Broken Record
110  ▸ Somebody's Child - We could Start A War

111  ▸ Sprints - Literary Mind
112  ▸ STONE - Money (Hope Ain't Gone)
113  ▸ Stromae - L'enfer ▸ JOKER esteban
114  ▸ Suede - It's Always the Quiet Ones
115  ▸ Suede - Turn off Your Brain and Yell
116  ▸ Super American Eagle - Yes
117  ▸ Taylor Swift - Anti-Hero ▸ JOKER JoaMuse
118  ▸ Teen Jesus and the Jean Teasers - Girl Sports
119  ▸ Then Comes Silence - Tickets to Funerals
120  ▸ (The) Thieves - Get Down Low

121  ▸ Vistas - Follow You Down
122  ▸ Vistas - My Head Feels Strange
123  ▸ (The) War On Drugs - I don't Wanna Wait
124  ▸ (The) War On Drugs - Oceans of Darkness
125  ▸ Warhaus - Open Window ▸ JOKER kaj_666
126  ▸ WIES - Bandje
127  ▸ (The) Wombats - Is This What It Feels Like to Feel Like This?
128  ▸ (The) Wonder Years - Wyatt's Song (Your Name)
129  ▸ Yeah Yeah Yeahs - Burning

* Lijst is alfabetisch gerangschikt
* OPGELET : The Lightning I, II van Arcade Fire is één track, zo kwam die de hitlijst(en) binnen. In Spotify is die in twee delen achtereenvolgend te beluisteren.

▶ Deadline FINALE ▸ Di 7 FEB 2023

Leden die eerder deelgenomen hebben en/of een lijst instuurden voor de finale:

Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie - AstroStart - Bucquoy - Finn - musician - Robbie34 - Spul - Sundance - WhyNotSmile

Mogelijk geïnteresseerd:

Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie Pepino - ArthurDZ - dumb_helicopter - LucM - Scorpion_21 - Glen Hansard - AstroStart - zaaf - Rudi S - motel matches - Arrie - AOVV - catdog - pureshores - blur8 - musician - Mausie - SanderT - Sundance - MRDammann - nico1616 - RadioMad - iamsander - Titmeister - Vince vega - Dance Lover - Dim - ReHmO - Finn - Glen Hansard - chevy93 , 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aERodynamIC , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack, Dim

Mijn lijstje doorgestuurd. Fijn muziekjaar. Van de top 10 ben ik redelijk zeker, maar daarna wordt het toch appelen met peren vergelijken en komt het de ene keer zo uit, morgen zou het er anders kunnen uitzien. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik nog druk bezig!

Hopelijk volgen er dit weekend nog heel wat lijstjes, we zitten nog lang niet aan het aantal van vorig jaar. Laat ik nog eens een mini-update doen ...

TUSSENSTAND

Opvallend, niemand heeft tot nu toe hetzelfde nummer op #1 staan! De eerste plaats lijkt voorlopig weer een kleine voorsprong te nemen, vier finalisten strijden onderling voor de 2de plaats en lijken dus samen de TOP 5 te gaan vormen, heel nipt allemaal. Alles kan nog helemaal ondersteboven gegooid worden bij de best scorende kandidaten. Ze hebben wel een duidelijke voorsprong op al de anderen wat de punten betreft. 20 finalisten kregen nog geen punten, 109 dus wel.

Enfin, in blijde verwachting.

▶ Deadline FINALE ▸ Di 7 FEB 2023

Ik probeer vandaag van de laatste 40 naar de definitieve 25 te gaan!
Ik heb in 2022 niet meegedaan aan de wekelijkse stemmingen, dus had behoorlijk wat in te halen

Goody! (neem je tijd)

Ik ontbreek nog heel wat lijstjes van eerdere deelnemers trouwens. Gaan ze echt allemaal op 't allerlaatste moment komen? Geen probleem trouwens, daar dient een deadline voor, maar ik kan niet ontkennen dat het mij wat zenuwachtig maakt qua aantal inzendingen.

W̶e̶g̶e̶n̶s̶ ̶s̶u̶c̶c̶e̶s̶ verlengd!

Net de vraag gekregen of het nog later kon, dat insturen van die TOP 25. Omdat het aantal deelnames tot nu toe helaas ietwat tegenvalt in vergelijking met de vorige editie, heb ik beslist 4 dagen extra tijd te geven. Eerder kon ik toch niet aan de uitslag beginnen, dus op dat vlak geen verandering. Er ontbreken ook nog lijstjes van diegenen wiens TOP 3 vorig jaar nochtans erg goed scoorden.

▶ NIEUWE Deadline FINALE ▸ ZA 11 FEB 2023

Hopelijk mag ik nog een paar TOP 25 lijstjes in ontvangst nemen?

Zie instructies in eerdere post.

Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie - AstroStart - Bucquoy - Finn - musician - Robbie34 - Spul - Sundance - WhyNotSmile - Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie Pepino - ArthurDZ - dumb_helicopter - LucM - Scorpion_21 - Glen Hansard - AstroStart - zaaf - Rudi S - motel matches - Arrie - AOVV - catdog - pureshores - blur8 - musician - Mausie - SanderT - Sundance - MRDammann - nico1616 - RadioMad - iamsander - Titmeister - Vince vega - Dance Lover - Dim - ReHmO - Finn - Glen Hansard - chevy93 , 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aERodynamIC , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack, Dim

* Liever geen tag? Geen nood, dit was de laatste maal.

TUSSENSTAND

De mogelijke winnaar heeft een duidelijke voorsprong genomen. Al is het gevaar nog niet helemaal geweken. Bij de overige 4 binnen de TOP 5, die samen de rest van het peloton een beetje achter zich laten, is de spanning te snijden. Elk van hen is nog in staat de sprint in te zetten en alsnog eerst over de meet te eindigen. Op het podium van de TOP 100 kan dus nog eender wie van de 5 beste verschijnen. En ook een wijziging over wie tot de TOP 5 behoort is niet onmogelijk. Dat zal volledig van de laatste inzendingen afhangen!

Jij kent echt veel mensen!

Overigens vind ik het eigenlijk ook beter, als diegenen, die het hele jaar stemmen, nu niet opeens worden overruled door mensen, die zich eigenlijk nooit iets van dit topic aantrekken, dus zo rouwig zou ik er niet om zijn als er minder eindejaarsdeelnemers zijn, al begrijp ik dat het voor de maker wel leuker is!

Daar kan ik mij persoonlijk totaal niet in vinden. Die extra inbreng maakt het net veel interessanter. Anders is het wel een heel klein clubje met erg voorspelbaar resultaat. De 129 songs waaruit gekozen kan worden, zijn sowieso al "onze" keuze, dus op dat vlak blijft het sowieso dezelfde toplijst. Het merendeel van de uitsluitend finale-deelnemers geven ook aan dat ze de kandidaten-lijst wel goed vinden, best hun ding dus, maar bijvoorbeeld niet de tijd of moed vinden om zich daar effectief wekelijks mee bezig te houden. Wat ik prima vind. Bij hun TOP 25 lees ik vaak ook enthousiasme, wat fijn is. Het is ook niet zo dat hier plots een totaal ander publiek op afkomt. Dus absoluut welkom, die extra deelnemers. Gaarne!

Geheel terzijde: De maandwinnaars en het podium van de TOP 100 nemen deel aan De Witte Trui 2024.

Casartelli (moderator)
Goed nieuws voor de een, slecht nieuws voor de ander, maar om hier als party crasher uit 129 nummers die ik merendeels niet ken even een top 25 fabriceren is mij ook wat te gortig.

Ik zie het als party joiners, want altijd gewenst.

Ik merk wel dat de alt-rock van deze eeuw me gemiddeld veel minder boeit dan die van daarvoor. Geen idee of ik hier genoeg pareltjes uit kan pikken om de 25 vol te maken, maar ik ga eens door de playlist skimmen..

Veel luister- en ontdekplezier alvast. Of er nu een TOP 25 uitkomt of niet.

esteban schreef:
Veel luister- en ontdekplezier alvast. Of er nu een TOP 25 uitkomt of niet.

Ik zie wel wat oude helden van me ertussen (Suede, Bloc Party, Placebo, Eels, Afghan Whigs - die mij in 1994 nog bijna m'n trommelvliezen hebben gekost), maar daar is het scherpste wel van af, dus ik kijk uit naar de minder bekende namen..

The Beths en beabadoobee (met Eliana op bas ) vind ik sws wel leuk. Eens kijken wat die gebakken hebben afgelopen jaar..

ALLERLAATSTE uren om te stemmen!

▶ NIEUWE Deadline FINALE ▸ ZA 11 FEB 2023

Er zijn nog een paar spannende gevechten bezig in de TOP 5, dus ik hoop alsnog enkele lijstjes te mogen ontvangen. Alles kan nog.

Ik probeer het er nog door te krijgen voor middernacht!

TUSSENSTAND

Last-minute-lijstjes komen plots nog wat belangrijke posities overhoop gooien, dat had ik niet zien aankomen. Ook spannend tussen de twee best scorende JOKERS, die speelden tot nu toe voortdurend haasje over. De grote winnaar staat vast! Of er zouden in het laatste uur wel héél vreemde dingen moeten gaan gebeuren.

LIJNEN GESLOTEN

Ik kan aan de slag.

Fjieuw, dan tóch nog! *haalt opgelucht adem* Zagen we vorig jaar nog een stijging bij het aantal finale-deelnemers, bleef het dit jaar plots steken. Ook al waren onze finalisten meer dan ooit vertegenwoordigd in tal van andere threads. Enkele te verwachten leden waren niet op de afspraak. Bummer!

Gelukkig doken er plots enkele nieuwe enthousiastelingen op. Het uitstellen van de deadline heeft geholpen en we zijn op de valreep alsnog aan hetzelfde aantal deelnemers geraakt. Ik had het eerlijk gezegd echt niet meer verwacht. Nice! Fijn ook dat het aantal wekelijkse deelnemers in 2023 omhoog is gegaan. Een welkome opsteker!

Morgen (later vandaag) gaan we van start. Dank aan al diegenen die de tijd hebben genomen om een TOP 25 samen te stellen!

Wie waagt zich aan een pronostiekje voor de TOP 3 ?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:12 uur

geplaatst: vandaag om 22:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.