Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2024, 22:32 uur
EvilDrSmith schreef:
Nooit geweten dat er in die tijd al zó expliciet alles bij naam werd genoemd. 1935! Een gemiddelde gangstarap verbleekt erbij.
Nooit geweten dat er in die tijd al zó expliciet alles bij naam werd genoemd. 1935! Een gemiddelde gangstarap verbleekt erbij.
Vergeleken bij dit is Cocksucker Blues van The Stones nog 'n beschaafd nummer
.
1
geplaatst: 26 maart 2024, 00:30 uur
EvilDrSmith schreef:
captain scarlet schreef:
Vergeleken bij dit is Cocksucker Blues van The Stones nog 'n beschaafd nummer
.
En dat nummer is dan ook nog eens 35 jaar later uitgebracht: in die tijd was het al een soort van normaal om expliciet over intimiteiten te zingen. Alhoewel, op deze manier ook niet helemaal, haha! Die naughty Sir Mick Jagger. Ooit wel eens gehoord, maar nooit bewust naar de tekst geluisterd. Lekker ranzig. Thnx Vergeleken bij dit is Cocksucker Blues van The Stones nog 'n beschaafd nummer
. 
0
geplaatst: 26 maart 2024, 11:17 uur
40. Kitty Wells - Making Believe (1955) 5,0
41. The Rocky Horror Picture Show - The Time Warp (1975) 7,0 (musicalversie scoort iets hoger)
42. Corry Brokken - Weet je (1958) 6,5
43. Ma Rainey - Shave 'Em Dry (1924) 7,0
41. The Rocky Horror Picture Show - The Time Warp (1975) 7,0 (musicalversie scoort iets hoger)
42. Corry Brokken - Weet je (1958) 6,5
43. Ma Rainey - Shave 'Em Dry (1924) 7,0
0
geplaatst: 26 maart 2024, 18:12 uur
Ma Rainey - Shave 'Em Dry was het oudste nummer waar we tot nu toe naar geluisterd hebben in dit topic. Met een gemiddelde van 6,41 staat deze song op plek 34.
44. Pink Floyd - Time (1973)
Afkomstig van het album: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
Dit was alweer het 8ste studioalbum van Pink Floyd en Time was het B-kantje (of double A-side, vooruit dan) voor de single Us and Them.
Onder andere Dream Theater en Gov't Mule hebben dit nummer tijdens live concerten gespeeld, maar wij gaan naar het origineel luisteren.
44. Pink Floyd - Time (1973)
Afkomstig van het album: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
Dit was alweer het 8ste studioalbum van Pink Floyd en Time was het B-kantje (of double A-side, vooruit dan) voor de single Us and Them.
Onder andere Dream Theater en Gov't Mule hebben dit nummer tijdens live concerten gespeeld, maar wij gaan naar het origineel luisteren.
0
geplaatst: 26 maart 2024, 18:17 uur
Ja de klokken/bellen/wekkers aan het begin blijven indrukwekkend. Verder is het leuk en aardig net zoals het bijbehorende album, het zal zo wel negens en tienen gaan regenen.
7,5
7,5
2
geplaatst: 26 maart 2024, 18:49 uur
Eigenlijk moet je de hele A-kant van het album draaien, omdat dit een geheel is waarvan Time 'n onderdeel. Het is verder ook bijna 'n belediging voor het album om dit via Youtube te beluisteren.
Heb dus meteen maar weer even de LP opgezet, en wel de hele A-kant, zodat het nummer volledig tot z'n recht komt.
Om maar even 'n open deur in te trappen: dit blijft geniaal.
Daar komt bij: als je 'n nummer minstens vijfhonderd keer gehoord hebt, waarvan zo'n zes keer live, en je krijgt dan binnen enkele minuten toch al weer kippenvel over je hele lijf, dan kun je niet anders geven dan 'n 10.
Heb dus meteen maar weer even de LP opgezet, en wel de hele A-kant, zodat het nummer volledig tot z'n recht komt.
Om maar even 'n open deur in te trappen: dit blijft geniaal.
Daar komt bij: als je 'n nummer minstens vijfhonderd keer gehoord hebt, waarvan zo'n zes keer live, en je krijgt dan binnen enkele minuten toch al weer kippenvel over je hele lijf, dan kun je niet anders geven dan 'n 10.
1
geplaatst: 27 maart 2024, 01:38 uur
Tot nu toe valt het regenen nog erg mee, veel meer dan wat plaatselijke miezerbuitjes is het niet.
En al trekken er hier wel erg donkere wolken voorbij en lijkt de lucht zwanger van een hoosbui (zeker tijdens de eerste ruim twee minuten), uiteindelijk blijft het hier ook droog (de laatste minuut is zelfs vrij stoffig).
8,3
En al trekken er hier wel erg donkere wolken voorbij en lijkt de lucht zwanger van een hoosbui (zeker tijdens de eerste ruim twee minuten), uiteindelijk blijft het hier ook droog (de laatste minuut is zelfs vrij stoffig).
8,3
0
wavanbuuren
geplaatst: 27 maart 2024, 09:36 uur
Persoonlijk vind ik "The Wall" het meesterwerk van Pink Floyd, met een neuslengte voor "Wish You where Here" en voor mij blijft "Dark Side" daar altijd een stuk achter. "Time" heeft wel een sterretje.
Ben het overigens eens met de dokter dat de laatste minuut, de opmaat naar "Great Gig" indrukwekkender had gekund.
7.9
Ben het overigens eens met de dokter dat de laatste minuut, de opmaat naar "Great Gig" indrukwekkender had gekund.
7.9
1
geplaatst: 27 maart 2024, 12:57 uur
Is die laatste minuut stoffig? Ja, ik denk wel dat berusting zich in een soort stoffigheid etaleert. Wat mij betreft staat de muziek daar volledig in dienst van de boodschap, die zich overigens voortzet in het begin van Great Gig.
Wat mij betreft is die laatste minuut indrukwekkend genoeg en als je het puur muzikaal indrukwekkender wil maken is dat een bizarre stijlbreuk met het thema en juist geen goede opmaat naar het volgende nummer.
Anyway: 9,0
Wat mij betreft is die laatste minuut indrukwekkend genoeg en als je het puur muzikaal indrukwekkender wil maken is dat een bizarre stijlbreuk met het thema en juist geen goede opmaat naar het volgende nummer.
Anyway: 9,0
0
geplaatst: 27 maart 2024, 13:11 uur
Ik vind het suf geneuzel. Net als het merendeel van het Pink Floyd werk. Dit is nog één van de minder vervelende nummers van ze.
3,5
Overigens valt een liedje als Time voor mij niet onder de "oldies". Een gevoel dat ik eerder al had bij o.a. Deep Purple, Al Green, Françoise Hardy, The Rocky Horror Picture Show en een aantal anderen. Van mij mag er een wat scherpere grens worden gehanteerd. Laten we zeggen ergens half jaren '60. Maar goed, het is niet mijn spelletje, dus ik volg braaf de spelleider.
3,5
Overigens valt een liedje als Time voor mij niet onder de "oldies". Een gevoel dat ik eerder al had bij o.a. Deep Purple, Al Green, Françoise Hardy, The Rocky Horror Picture Show en een aantal anderen. Van mij mag er een wat scherpere grens worden gehanteerd. Laten we zeggen ergens half jaren '60. Maar goed, het is niet mijn spelletje, dus ik volg braaf de spelleider.
0
geplaatst: 27 maart 2024, 17:56 uur
Ma Rainey: Jammer van de slechte geluidskwaliteit maar wel aardig
6,5
Pink Floyd: de eerste keer dat ik hier een 10 geef. Die opbouw, spanning en sfeer ...
10
6,5
Pink Floyd: de eerste keer dat ik hier een 10 geef. Die opbouw, spanning en sfeer ...
10
* denotes required fields.