Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 20:03 uur
Arrie schreef:
Ik ben ook weleens totaal van mening omgedraaid over een nummer. Niet iedereen zit zo vastgeroest.
Je kunt best je mening bijstellen, maar je maakt mij niet wijs dat die van een 2 naar een 9,8 wijzigt, of vice versa.(quote)
Ik ben ook weleens totaal van mening omgedraaid over een nummer. Niet iedereen zit zo vastgeroest.
Voor mij een 3,5.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 20:08 uur
André van Duin - Willempie 6,7
André van Duin & Klazien uit Zalk - Jas Aan, Jas Uit 2,0
André van Duin & Klazien uit Zalk - Jas Aan, Jas Uit 2,0
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 20:16 uur
Chainsmokers feat. Halsey - Closer - 4
Het is muziek die je gemakkelijk door AI kunt laten maken. Dat zegt genoeg over de creativiteit ervan.
Het is muziek die je gemakkelijk door AI kunt laten maken. Dat zegt genoeg over de creativiteit ervan.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 21:12 uur
Poeha schreef:
Voor mij een 3,5.
Iedereen weet toch dat Johnny Marr niet wijs is? (quote)
Je kunt best je mening bijstellen, maar je maakt mij niet wijs dat die van een 2 naar een 9,8 wijzigt, of vice versa.Voor mij een 3,5.
Dus voor hem een volstrekt begrijpelijke ommezwaai.
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 06:46 uur
De Gen-Z-er in ons komt nog niet echt los. De millennial-klassieker Closer van The Chainsmokers Feat. Halsey moet het bij ons doen met een 5,09.
In 2016 behoorde ook het producerscollectief Major Lazer tot de beeldbepalende muzikale acts. Zo hadden ze vier Top 40 hits in 2016 waarvan twee in de Top 10 van de jaarlijst. Op 8 in de jaar Top 100 de sleeper hit Light It Up. Light It Up verscheen in juni 2015 als track op het album Peace Is the Mission van Major Lazer.
De Jamaicaanse Nyla, bekend van Brick & Lace, zong al op deze oorspronkelijke versie. Voor de remix werd haar vocal opnieuw gebruikt. De Ghanese artiest Fuse ODG schreef en nam een extra couplet op dat speciaal voor deze versie werd toegevoegd.
De remix wijkt op cruciale punten af van de originele albumversie. De productie werd versneld aangevuld met blazers. Door de toevoeging van Fuse ODG kreeg het nummer een duidelijker Afrobeats-profiel. De combinatie van Moombahton-ritmes en toegankelijke EDM-elementen maakte de track geschikt voor zowel radio als clubs en zorgde uiteindelijk voor een wereldwijde hit. In de Nederlandse Top 40 kwam Light It Up (Remix) binnen op 5 december 2015en bleef 25 weken genoteerd met een piek op de tweede plaats.
Er zijn twee opvallende video's voor het nummer uitgebracht: Een zogenaamde Ghana-versie. Een zwart-wit video gefilmd in Ghana waarin een traditionele begrafenisceremonie te zien is. De regisseur wilde hiermee een boodschap van samenkomen en het vieren van het leven overbrengen. En een CGI-versie. Een moderne animatievideo waarin computergegenereerde figuren (bijvoorbeeld bedekt met bont of slingers) dansen
# 2456 Major Lazer Feat. Nyla & Fuse ODG - Light it Up (Remix)
In 2016 behoorde ook het producerscollectief Major Lazer tot de beeldbepalende muzikale acts. Zo hadden ze vier Top 40 hits in 2016 waarvan twee in de Top 10 van de jaarlijst. Op 8 in de jaar Top 100 de sleeper hit Light It Up. Light It Up verscheen in juni 2015 als track op het album Peace Is the Mission van Major Lazer.
De Jamaicaanse Nyla, bekend van Brick & Lace, zong al op deze oorspronkelijke versie. Voor de remix werd haar vocal opnieuw gebruikt. De Ghanese artiest Fuse ODG schreef en nam een extra couplet op dat speciaal voor deze versie werd toegevoegd.
De remix wijkt op cruciale punten af van de originele albumversie. De productie werd versneld aangevuld met blazers. Door de toevoeging van Fuse ODG kreeg het nummer een duidelijker Afrobeats-profiel. De combinatie van Moombahton-ritmes en toegankelijke EDM-elementen maakte de track geschikt voor zowel radio als clubs en zorgde uiteindelijk voor een wereldwijde hit. In de Nederlandse Top 40 kwam Light It Up (Remix) binnen op 5 december 2015en bleef 25 weken genoteerd met een piek op de tweede plaats.
Er zijn twee opvallende video's voor het nummer uitgebracht: Een zogenaamde Ghana-versie. Een zwart-wit video gefilmd in Ghana waarin een traditionele begrafenisceremonie te zien is. De regisseur wilde hiermee een boodschap van samenkomen en het vieren van het leven overbrengen. En een CGI-versie. Een moderne animatievideo waarin computergegenereerde figuren (bijvoorbeeld bedekt met bont of slingers) dansen
# 2456 Major Lazer Feat. Nyla & Fuse ODG - Light it Up (Remix)
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 08:02 uur
6,7
Dat trompetje klinkt heerlijk, de zang is weer te veel autotune.
Dat trompetje klinkt heerlijk, de zang is weer te veel autotune.
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 08:05 uur
Closer een 8
Light It Up 7,5
Prime uitgaansleven jordi muziek
Light It Up 7,5
Prime uitgaansleven jordi muziek
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 09:12 uur
Major Lazer is idd prima uitgaansmuziek, al vind ik hun andere hits leuker.
7,4
7,4
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 09:25 uur
Dit doet mij ook niets, hun andere hits zijn beter. Veel liever muziek die het moet hebben van inhoud en een sterke melodie (en ritme) dan productietrucs (die blazers bv. voelen zó nep aan).
Cijfer: 3
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 10:00 uur
Poeha schreef:
(quote)
Je kunt best je mening bijstellen, maar je maakt mij niet wijs dat die van een 2 naar een 9,8 wijzigt, of vice versa.Ik was inderdaad aan het trollen, maar waarom zou dat niet kunnen?
Zoow, deze banger dan. Echte jordidj1 muziek idd. Ik zet zelfs nog ietsje hoger in dan jordi zelf:
9,9
*springt in de moshpit op de drop*
Je gaat wel lekker 50tracks, lekker jaartje was dat 2016 of niet dan?
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 12:39 uur
LucM schreef:
Dit doet mij ook niets, hun andere hits zijn beter. Veel liever muziek die het moet hebben van inhoud en een sterke melodie (en ritme) dan productietrucs (die blazers bv. voelen zó nep aan).
Ik vind de melodie en het ritme juist wel lekker.Dit doet mij ook niets, hun andere hits zijn beter. Veel liever muziek die het moet hebben van inhoud en een sterke melodie (en ritme) dan productietrucs (die blazers bv. voelen zó nep aan).
Alleen de productie zo godvergeten irritant en de vocalen bloedpropopwekkend vervormd dat het evenzogoed een hels karwei wordt om het uit te zitten.
Met echt blaaswerk had er een hoger cijfer ingezeten (misschien is het ook wel echt (yeah right!
), maar dan uitgevoerd door Muzieksmurf).Komen we toch op hetzelfde cijfer uit.
3
En Johnny Marr moet worden gediskwalificeerd om mee te doen met metalspelletjes.
Damn boy!

1
geplaatst: afgelopen woensdag om 13:00 uur
Het ritme en de melodie zijn in wezen inderdaad best aardig maar die productie verknalt alles.
0
geplaatst: afgelopen woensdag om 17:29 uur
Halsey GODIN O+
This Is What You Came For: 6,5
Closer: 7,7
Light It Up: 7,5
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 17:37 uur
LucM schreef:
Laten wij dan veel liever de top-40 van 1976 herontdekken toen Abba de plak zwaaide (met Drake, Rihanna, Justin Bieber en The Chainsmokers heb ik niets) of nog beter 1966 met The Beatles, Rolling Stones en The Kinks als voornaamste hitleveranciers.
(quote)
Laten wij dan veel liever de top-40 van 1976 herontdekken toen Abba de plak zwaaide (met Drake, Rihanna, Justin Bieber en The Chainsmokers heb ik niets) of nog beter 1966 met The Beatles, Rolling Stones en The Kinks als voornaamste hitleveranciers.
Toch juist leuker om deze week een vervlogen jaargang te behandelen waar we allemaal nog actieve herinneringen aan hebben? 2016 is een jaar dat voor elke MuMe'er nostalgische gevoelens kan oproepen. En ook niet te recent. Ga je 40 of 50 jaar terug in de tijd wordt dat al een stuk lastiger. En die 70s en 60s hitjes zijn ook veelal nummers die al ettelijke malen in andere spelletjes aan bod zijn gekomen. Dan snap ik wel dat 50tracks liever de crème de la crème van de 10s eens in het zonnetje zet.
De 2016 K.O.-finale bestond overigens uit 2 MuMeKlassiekers die helaas nooit de Top 40 hebben gehaald...datzelfde geldt overigens ook voor de finalisten van Knock-Out Songs 2016. De stelling dat veel prachtige, hedendaagse muziek nimmer meer de hitlijsten haalt zullen velen wel kunnen onderschrijven.
1
geplaatst: afgelopen woensdag om 17:47 uur
Tsja, LucM die afgeeft op moderne muziek is een plaat die inmiddels ook zo vaak is blijven haperen hier, dat dat de naald zich vastgegroefd heeft op de keldervloer. Net als zijn voorspelbare verweer dat hij echt wel naar moderne muziek luistert, om vervolgens met voorbeelden te komen die klinken alsof ze 50 jaar geleden uitgebracht hadden kunnen worden.
* denotes required fields.