MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metal Album Top 30 (Aller Tijden)

zoeken in:
Voorlopig nog maar twee overlappingen met mijn lijstje. Ik had Dream Theater - Images and Words op 2 staan, echt een briljante plaat. Pantera - Cowboys From Hell staat bij mij op 6!

Casartelli schreef:
Where Eagles Dare, Revelations en To Tame a Land zetten met zijn drieën zowat de hele rest van de discografie in het spreekwoordelijke hemd.

Dit. Piece of Mind is echt een toppertje hoor mensen. Number of the Beast natuurlijk net nog dat ietsje beter. En het debuut ook.

Dit is mij nummer 1 omdat dit mijn allereerste metalplaat was. Als jochie van 10 vond ik Guns N Roses wel gaaf, toen zei mijn vader; Hier zoon, dit is veel beter. Tot op de dag van vandaag (23 jaar later) nog steeds 1 van mijn favorieten.

wizard schreef:
Paranoid stond niet in mijn lijst, het debuut wel.
Paranoid viel me tegen vanaf het eerste moment dat ik het album hoorde (ook al omdat ik sommige nummers doodgeluisterd heb). Maar daarin ben ik een van de weinigen, geloof ik, dus het verbaast me niet het album in dit lijstje te zien.

Leuk trouwens dat Cured de lijst in delen bekend maakt. Is makkelijker om te volgen, en geeft ook wat extra tijd om een album nog eens te beluisteren.

Ik ben ook meer van het debuut; die stond dan ook in m'n top 15. Hopelijk komt die nog langs.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Dit. Piece of Mind is echt een toppertje hoor mensen. Number of the Beast natuurlijk net nog dat ietsje beter. En het debuut ook.

NotB is mijn favoriete Maiden-album, tevens mijn enige Maiden-nominatie. En we zijn de enigen niet schat ik. Die gaan we vast nog tegenkomen.

Mass IIII blaast nog steeds alles weg. Voor mij het beste metalalbum aller tijden. En dat van een paar jonge gasten uit een boerengat als Kortrijk

Gaan we eens uitproberen dat Amenra, die kende ik ook nog niet. Wel stoere verschijning tussen al die "Metal Goden"?

Geweldig dat Amenra erbij zit, ook al heeft dat album nog twee betere kompanen in de discografie.

Piece of Mind is natuurlijk ook geweldig. Ook niet mijn favoriet van Iron Maiden, maar er is dan ook moeilijke concurrentie.

Ik vind de IM platen Piece of Mind, Powerslave en Somewhere in Time absoluut het beste zangwerk van Dickinson bevatten. De manier waarop hij alleen al Where Eagles Dare doet krijg ik gewoon koppenvel van, zo ontzettend veel kracht had hij hier nog in zijn stem

buizen
Cured schreef:
24. Paranoid - Black Sabbath (1970)

Punten : 38
Nom. : 4x
H.n. : Nr. 2

(afbeelding)

Dat zo'n klassiek album slechts een 24e plek bereikt baart me wel een beetje zorgen.
Ik volg dit topic, en met name dan de jeugd, met argusogen.
We hebben het wel over Aller Tijden.

Tijden veranderen, buizen. Tijden veranderen

Die dekselse jeugd ook iedere keer!

Ja, ' aller tijden' is ook een momentopname van het heden.

Ik vind dat de jeugd hier nog behoorlijk respectvol tewerk gaat hoor. De 'moderne' bands die tot nu toe in deze lijst zijn komen opduiken (Agalloch en Amenra) zijn beiden oprecht unieke bands die in hun carrière al behoorlijk sterke muziek hebben uitgepoept.

Als nu plots een Asking Alexandria of dergelijke de eerste plaats komt wegkapen, dan heeft buizen natuurlijk alle recht om de jeugd te wantrouwen

De jeugd van tegenwoordig ook altijd (leuke muziek trouwens hoor)! Heb potverdrie twee 80's albums op 1 en 2 en wordt nog met argusogen gevolgd alsof ik niet weet wie Maiden, Sabbath, Slayer etc. zijn. Denk dat het eerder andersom is. De jeugd kent zowel de klassiekers van toen en de meesterwerken van nu

Mijn hart gaat nog niet veel sneller kloppen na de platen tot noch toe.

Cured
EttaJamesBrown schreef:
Ja, ' aller tijden' is ook een momentopname van het heden.
Precies en bovendien moet je er rekening mee houden dat er 'absoluut gezien ' niet heel veel meedoen en dan is het ook nog maar net wie (wat is diegene zijn voorkeur/smaak).

Ik met mijn 23 levensjaren, reken mezelf tot de jeugd. Mijn top 15 is ook een gezonde mengelmoes van klassieke oudere platen en nieuwer werk zoals Volbeat.

Volbeat zegt me niets, dus met mijn 41 lentes denk ik ook nog iets van de 'jeugd' te kunnen leren

Ik ben 33 lentes jong en probeer zover mogelijk bij te blijven maar het is onmogelijk om alles te kennen. Volbeat ken ik dan wel weer (vooral de eerste 2 platen, geweldig!) Maar ik moet wel bekennen dat ik met een hele hoop nieuwe "core" bands helemaal niks kan, maar omdat ik zoveel mogenlijk onbekende bands een kans geef ontdek ik ook daar zo heel af en toe iets leuks tussen, zoals Protest the Hero bijvoorbeeld.

Ik vind het wel gaaf dat ik nu al weer 2 nieuwe namen heb om te ontdekken, of ik ze goed ga vinden is natuurlijk ten 2e, ik ben reuze benieuwd wat de volgende in de lijst gaat worden?

De meeste "metalcore" bands kan je inderdaad beter ontwijken. Maar zelfs hierbinnen kun je dingen vinden die zeker de moeite zijn om te beluisteren en als 'moderne klassiekers' beschouwd worden. Ik denk hierbij aan de eerste 3 albums van Lamb of God, 'The War Within' van Shadows Fall, 'Perseverance' van Hatebreed en 'Alive or Just Breathing' en 'The End of Heartache' van Killswitch Engage. Aan de "mathcore" zijde heb je ook nog Converge en The Dillinger Escape Plan die wel meerdere sterke albums op hun naam hebben staan. En dan is er ook nog Between The Buried And Me die tot en met 'Parallax II' een soort van unieke mix speelden van erg technische metalcore vermengd met Pink Floyd- en King Crimson-achtige prog rock passages.

Colors van BtbaM had ik nog in gedachten voor de lijst... maar heeft de top 15 net niet gehaald.

BtBaM is een band die ik eerst niet kon aanhoren om een of andere reden, maar toen ik hun materiaal eens een echt goede kans gaf, groeide ik er zo in. Denk dat ik zelfs een paar maanden geleden nog bij Parallax II schreef dat ik het niks vond. In de tussentijd ben ik Colors ontzettend gaan appreciëren en is heb ik mijn mening over Parallax II serieus moeten bijschaven. Alaska is eerder sterk in bepaalde nummers, maar over de gehele lijn minder consistent dan Colors of Parallax II. The Great Misdirect een beetje van hetzelfde.
Hun meest recente album Coma Ecliptic heb ik nog maar een keer beluisterd, maar eindigde wat teleurgesteld. Misschien moet ik hem nog een paar keer draaien voordat het kwartje valt.

Ik heb mijn lijstje gebaseerd op de platen die mij een metalfan hebben gemaakt. Platen waarmee ik ben opgegroeid en zoveel mee heb beleefd en heb geluisterd dat ze als het ware een stukje van mij zijn geworden zeg maar, persoonlijke klassiekers.

De spanning wordt er kennelijk lang ingehouden met de volgende plaatsen..

orbit schreef:
Mijn hart gaat nog niet veel sneller kloppen na de platen tot noch toe.

Indeed. Mijn coffin staat ook nog niet op een kier

Cured
Sommige vergeten dat anderen het ook wel eens druk hebben dan alleen zijzelf .

Voor de 'mopperaars' onder ons die vaak aan de kant staan, met de neus omhoog lopen en alleen hun eigen muziek superieur vinden : de bizarre, aparte bakken brul/schreeuw herrie wordt door de grote meerderheid toch niet gekozen óf als 'muzikaal doorslaan' om het 'doorslaan' gezien.

Cured
MEDEDELING:

Nou , lekker.....door een 'computercrash' gisteravond ben ik nogal wat bestanden kwijt , ik heb alleen nog maar de einduitslag die ik uitgeprint had, maar alleen maar op rangschikking. Ik werk nu via een andere computer, dus ik baal als een stekker en helaas moet ik het nu zo doen :

Top 20 :

1. Master of Puppets – Metallica
2. Reign in Blood – Slayer
3. Operation: Mindcrime – Queensrÿche
4. Ride The Lightning – Metallica
5. The Number of the Beast - Iron Maiden
6. Blackwater Park – Opeth
7. Rust in Peace – Megadeth
8. Seasons in the Abyss – Slayer
9. Sunbather – Deafheaven
10. Black Sabbath - Black Sabbath
11. Through Silver In Blood – Neurosis
12. Metal Church- Metal Church
13. The Angel and The Dark River – MDB
14. Powerslave- Iron Maiden
15. Lateralus – Tool
16. Hell Awaits – Slayer
17. Don't Break the Oath- Mercyful Fate
18. Burn My Eyes – Machine Head
19. South of Heaven – Slayer
20. Draconian times – Paradise Lost

Balen zeg!!

Erg bedankt voor je moeite Cured... Harddisk kapot? Of hardware? Sterkte ermee.

Misschien kunnen we alsnog de top 20 bespreken van achter naar voren? Tot de jaarwisseling? Dat zou ik wel leuk vinden.

Paradise Lost - Draconian Times is een van mijn favoriete metal-albums... Icon had ik net iets hoger staan volgens mij, weet het niet zeker... In elk geval is Draconian Times ontzettend sfeervol. Kan even niets meer schrijven, ben nogal druk momenteel.

Opvallend vind ik verder de hoge score voor Operation: Mindcrime! Omdat deze verkiezing vooral metal-fans heeft aangesproken, en Queensrÿche toch wel 'softer' is dan pakweg Slayer of Neurosis Maar uiteraard een album dat de hoge klassering zeker verdient.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:10 uur

geplaatst: vandaag om 04:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.