Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2017, 11:29 uur
Dit album viel me destijds toch niet mee. Er staan ook een paar nummers op die ik oervervelend vind.
En ook een paar die ik nog jaren ben blijven draaien (Slow Hands en Evil).
En ook een paar die ik nog jaren ben blijven draaien (Slow Hands en Evil).
0
geplaatst: 17 juni 2017, 11:35 uur
Interpol kwam niet in mijn lijstje voor. Marbles uiteraard wel. Een meesterwerk wat mij betreft. Prachtig album, waar ik nog altijd door geroerd en geraakt kan worden, ook na de tientallen draaibeurten. In vrijwel ieder jaar zou die op 1 gestaan hebben, maar Marbles had de pech dat er dit jaar in mijn ogen een nog groter meesterwerk uitkwam.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 11:40 uur
Niet zo magisch als de debuutplaat, maar wel een waardige opvolger. Waardig genoeg voor de 6e stek in m'n lijstje.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 11:45 uur
Het fantastische debuut van Franz Ferdinand wat live nog beter was heb ik op 2 in mijn lijstje. Marbles van Marillion is een goede plaat, maar minder dan Brave & F.E.A.R vind ik, bij mij op 19 (had ook wat hoger gekund). Interpol met Antics is een prima plaat, die ik in dit sterke jaar 2004 op 13 heb staan.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 12:07 uur
Sterk album van Interpol, houdt mij goed bij de les.
Wat minder uniek dan het debuut, maar heel coherent.
Ik gunde deze een 3e plek in mijn lijst.
Marbles verrassend op 5.
Tja, duidelijk verschillende meningen.
Ik vind zeker niet alles goed met Hogarth, maar dit is een parel in het oevre.
Wat minder uniek dan het debuut, maar heel coherent.
Ik gunde deze een 3e plek in mijn lijst.
Marbles verrassend op 5.
Tja, duidelijk verschillende meningen.
Ik vind zeker niet alles goed met Hogarth, maar dit is een parel in het oevre.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 juni 2017, 12:09 uur
Marbles is niet perfect, met name op de 2e cd (de 2-cd-versie is hier altijd de 'standaard' geweest) laat de band wat steekjes vallen, maar het historisch belang van het album kan nauwelijks overschat worden. Er is een tijd voor en een tijd na... daarnaast geldt The Invisible Man nog altijd als het mooiste nummer dat de 21e eeuw tot dusverre voortgebracht heeft. Verder geen matches in het afgelopen kwartet; Franz Ferdinand en Interpol hadden in een minder jaar de top-20 wellicht wel gehaald.
Geen voltreffers in de voorspellingen (SS op 3, FF op 4, Marillion op 6 en Interpol op 5), maar in elk geval ook geen volmissers.
Geen voltreffers in de voorspellingen (SS op 3, FF op 4, Marillion op 6 en Interpol op 5), maar in elk geval ook geen volmissers.
2
zaaf
geplaatst: 17 juni 2017, 13:04 uur
3. Morrissey - You Are the Quarry
https://www.musicmeter.nl/album/10300
Punten : 426
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : Rudi S, johan de witt
Na de demasque (:D) van FF als runner-up pakte Morrissey deze rol op, tot vlak voor het einde.
Morrissey’s carrière na The Smiths verliep grillig, van hoogtepunt naar teleurstelling. Na de overvloed, direct na The Smiths (wegens verplichtingen – hij zong op Strangeways al: “Re–issue! Re-package! Re-package! Re-evaluate the songs / Double-pack with a photograph / Extra Track (and a tacky badge) en de stijlwisselingen die niet altijd begrepen werden, werd het introspectieve album uit ’94, Vauxhall and I, alom geprezen.
Maar toen kwamen de moeilijke jaren. Southpaw Grammar uit ’95 werd zeer kritisch ontvangen, Maladjusted (’97) vrijwel afgebrand. In deze tijd culmineerde de strijd met drummer Mike Joyce in een rechtszaak, met een voor Morrissey onverteerbare uitkomst (één miljoen pond schadevergoeding en 25% van de royalty's) en viel hij creatief stil, terwijl zijn platencontract afliep.
Dit leidde tot 7 jaren radiostilte. En een verhuizing naar California: “Disgusted, I left England. The good life is elsewhere”.
Hij was toe aan nieuwe invloeden: via een Mexicaans/Amerikaanse gemeenschap in LA ondernam hij vele tripjes naar de grens, snoof het heden en verleden van Hollywood op, genoot van het mooie weer en dito natuur en werd geconfronteerd met Amerika’s post-9/11 gekte. Hij kwam weer op gang, werd getekend door Sanctuary Records en nam in LA met producer Jerry Finn en een klassieke line-up waarbij vooral de melodieën en riffjes van gitaristen Boz Boorer en Alain Whyte opvallen, zijn nieuwe plaat op.
En de hoes spreekt boekdelen: een herboren Morrissey, in 1920’s gangsterpak met een machinegeweer, is weer op oorlogspad.
Sterke plaat van de Mozz. Zijn beste ever, imho.
https://www.musicmeter.nl/album/10300
Punten : 426
Nom. : 19 x
Nr. 1 van : Rudi S, johan de witt
Na de demasque (:D) van FF als runner-up pakte Morrissey deze rol op, tot vlak voor het einde.
Morrissey’s carrière na The Smiths verliep grillig, van hoogtepunt naar teleurstelling. Na de overvloed, direct na The Smiths (wegens verplichtingen – hij zong op Strangeways al: “Re–issue! Re-package! Re-package! Re-evaluate the songs / Double-pack with a photograph / Extra Track (and a tacky badge) en de stijlwisselingen die niet altijd begrepen werden, werd het introspectieve album uit ’94, Vauxhall and I, alom geprezen.
Maar toen kwamen de moeilijke jaren. Southpaw Grammar uit ’95 werd zeer kritisch ontvangen, Maladjusted (’97) vrijwel afgebrand. In deze tijd culmineerde de strijd met drummer Mike Joyce in een rechtszaak, met een voor Morrissey onverteerbare uitkomst (één miljoen pond schadevergoeding en 25% van de royalty's) en viel hij creatief stil, terwijl zijn platencontract afliep.
Dit leidde tot 7 jaren radiostilte. En een verhuizing naar California: “Disgusted, I left England. The good life is elsewhere”.
Hij was toe aan nieuwe invloeden: via een Mexicaans/Amerikaanse gemeenschap in LA ondernam hij vele tripjes naar de grens, snoof het heden en verleden van Hollywood op, genoot van het mooie weer en dito natuur en werd geconfronteerd met Amerika’s post-9/11 gekte. Hij kwam weer op gang, werd getekend door Sanctuary Records en nam in LA met producer Jerry Finn en een klassieke line-up waarbij vooral de melodieën en riffjes van gitaristen Boz Boorer en Alain Whyte opvallen, zijn nieuwe plaat op.
En de hoes spreekt boekdelen: een herboren Morrissey, in 1920’s gangsterpak met een machinegeweer, is weer op oorlogspad.
Sterke plaat van de Mozz. Zijn beste ever, imho.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 13:06 uur
Deze had ik in de voorspelling op 4, dus helaas interpol en Moz verkeerd om. Maar goed dat deze er in staat en ook zo hoog.
1
geplaatst: 17 juni 2017, 13:13 uur
Zeker zijn beste van de 21e eeuw.
Viva en Vauxhall schat ik nog net wat hoger in.
Maar mooi dat deze het podium haalt!
Viva en Vauxhall schat ik nog net wat hoger in.
Maar mooi dat deze het podium haalt!
0
geplaatst: 17 juni 2017, 13:16 uur
Een heerlijke plaat, die bij mij op 4 terecht kwam. Maar ik heb in bepaalde jaren wel platen op nummer 1 gehad die ik minder mooi acht dan deze van Morrissey. Een plaat met messcherpe teksten en geweldige composities!
0
geplaatst: 17 juni 2017, 13:21 uur
Moz niet op 1 wie dan 
Mijn nummer 2 Nick Cave zal ook zo wel komen

Mijn nummer 2 Nick Cave zal ook zo wel komen
0
geplaatst: 17 juni 2017, 13:50 uur
dix blijft inderdaad mooi 'the first of the gang', zou me verbazen als iemand 'm nog weet in te halen. Saai hoor 
Dit was de stand na de bekendmaking van de nummer 4 Interpol
107 Dix +19
96 motel matches** +20
94 ArthurDZ*** +18
91 EttaJamesBrown* +20
90 Casartelli +19
90 Koenr** +20
89 vigil* +19
86 wibro* +17
81 herman +16
73 Johnny Marr +19
71 Gretz +19
70 joezer49263* +19
En die evolueerde naar deze stand nadat ook Mozzer in de lijst bleek te staan (en terecht, ook mijn favoriete soloalbum van de beste man). Alleen Koenr dacht onterecht 'Morrissey is not the world'...
124 Dix +17
116 motel matches*** +20
113 ArthurDZ*** +19
108 EttaJamesBrown* +17
108 vigil* +19
105 Casartelli +15
105 wibro* +19
98 herman +17
90 Koenr**
89 Gretz +18
86 Johnny Marr +13
86 joezer49263* +16

Dit was de stand na de bekendmaking van de nummer 4 Interpol
107 Dix +19
96 motel matches** +20
94 ArthurDZ*** +18
91 EttaJamesBrown* +20
90 Casartelli +19
90 Koenr** +20
89 vigil* +19
86 wibro* +17
81 herman +16
73 Johnny Marr +19
71 Gretz +19
70 joezer49263* +19
En die evolueerde naar deze stand nadat ook Mozzer in de lijst bleek te staan (en terecht, ook mijn favoriete soloalbum van de beste man). Alleen Koenr dacht onterecht 'Morrissey is not the world'...
124 Dix +17
116 motel matches*** +20
113 ArthurDZ*** +19
108 EttaJamesBrown* +17
108 vigil* +19
105 Casartelli +15
105 wibro* +19
98 herman +17
90 Koenr**
89 Gretz +18
86 Johnny Marr +13
86 joezer49263* +16
1
geplaatst: 17 juni 2017, 13:57 uur
zaaf schreef:
waarbij vooral de melodieën en riffjes van gitaristen Boz Boorer en Alain Whyte opvallen]
waarbij vooral de melodieën en riffjes van gitaristen Boz Boorer en Alain Whyte opvallen]
Ja,ja die zijn heel fijn

0
zaaf
geplaatst: 17 juni 2017, 14:18 uur
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus
https://www.musicmeter.nl/album/14121
Punten : 455
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : niemand
En die floeperd die met rupsbanddikte Morrissey op de finishlijn klopt, is onze Nick. Hij kwam wat later op stoom, spaarde zich (?) en betrad einde week 1 de top 10 om zich via de slipstream van Marillion en de terugval van FF in het zog van de Mozz te begeven.
Blixa Bargeld verliet de Bad Seeds na de release van Nocturama, na 20 jaar trouwe dienst en werd vervangen door de organist tijdens de Lollapalooza-tour 10 jaar eerder, de Engelse acteur James Johnston, voormalig lid van Gallon Drunk. Bargeld wilde meer tijd aan zijn band Einstürzende Neubauten besteden.
Op dit album (deze albums) speelde Johnston alleen nog orgel – de gitaarpartijen nam Mick Harvey voor zijn rekening.
In Parijs werd dit album gebakken, met als Bad Seeds Harvey en Johnston dus, en Martyn Casey, Conway Savage, Thomas Wydler, Jim Sclavunos en Warren Ellis. De drumbijdragen zijn keurig opgesplitst in: Sclavunos op Abattoir Blues en Wydler op The Lyre of Orpheus.
Volgens producer Nick Launay is het klusje in 12 dagen geklaard.
Goeie Caveplaat, maar ben nou eenmaal geen adept. Vind een 2CD ook wat overdreven, in zijn geval dan.
https://www.musicmeter.nl/album/14121
Punten : 455
Nom. : 20 x
Nr. 1 van : niemand
En die floeperd die met rupsbanddikte Morrissey op de finishlijn klopt, is onze Nick. Hij kwam wat later op stoom, spaarde zich (?) en betrad einde week 1 de top 10 om zich via de slipstream van Marillion en de terugval van FF in het zog van de Mozz te begeven.
Blixa Bargeld verliet de Bad Seeds na de release van Nocturama, na 20 jaar trouwe dienst en werd vervangen door de organist tijdens de Lollapalooza-tour 10 jaar eerder, de Engelse acteur James Johnston, voormalig lid van Gallon Drunk. Bargeld wilde meer tijd aan zijn band Einstürzende Neubauten besteden.
Op dit album (deze albums) speelde Johnston alleen nog orgel – de gitaarpartijen nam Mick Harvey voor zijn rekening.
In Parijs werd dit album gebakken, met als Bad Seeds Harvey en Johnston dus, en Martyn Casey, Conway Savage, Thomas Wydler, Jim Sclavunos en Warren Ellis. De drumbijdragen zijn keurig opgesplitst in: Sclavunos op Abattoir Blues en Wydler op The Lyre of Orpheus.
Volgens producer Nick Launay is het klusje in 12 dagen geklaard.
Goeie Caveplaat, maar ben nou eenmaal geen adept. Vind een 2CD ook wat overdreven, in zijn geval dan.
1
geplaatst: 17 juni 2017, 14:31 uur
Nick had bijna iedereen wel op 2 voorspeld. En aangezien iedereen dezelfde nummer 1 had (vreemd genoeg) ben ik ook bijna zeker dat we met deze stand de winnaar kennen! Voor het officieel zover is wel nog een shout-out aan motel matches, die maar liefst de helft van de top 10 op de goede plek voorspeld heeft
(tenzij Keane plots op 1 blijkt te staan natuurlijk, dan blijft het aantal steken op een nog steeds indrukwekkend 4 perfecte matches
)
144 Dix* +20
136 motel matches**** +20
132 ArthurDZ*** +19
128 EttaJamesBrown** +20
125 Casartelli* +20
125 wibro** +20
116 herman +18
109 Gretz* +20
108 vigil*
107 Koenr** +17
106 Johnny Marr* +20
106 joezer49263** +20
(tenzij Keane plots op 1 blijkt te staan natuurlijk, dan blijft het aantal steken op een nog steeds indrukwekkend 4 perfecte matches
) 144 Dix* +20
136 motel matches**** +20
132 ArthurDZ*** +19
128 EttaJamesBrown** +20
125 Casartelli* +20
125 wibro** +20
116 herman +18
109 Gretz* +20
108 vigil*
107 Koenr** +17
106 Johnny Marr* +20
106 joezer49263** +20
0
geplaatst: 17 juni 2017, 14:33 uur
't Is nochtans een lekker hipsterfähige top 10 waar de 'ekte' muziekliefhebber zich prima een middagje mee kan opsluiten op de zolderkamer. 
Toch 2 op 10, had The Veils niet verwacht. Daarentegen überhipster Wilco wel.

Toch 2 op 10, had The Veils niet verwacht. Daarentegen überhipster Wilco wel.
2
zaaf
geplaatst: 17 juni 2017, 14:45 uur
Heb ik jullie nog mooi even een stief halfuurtje in spanning laten zitten.
1
zaaf
1. Arcade Fire - Funeral
https://www.musicmeter.nl/album/15508
Punten : 830
Nom. : 33 x
Nr. 1 van : 50tracks, GrafGantz, likeahurricane, herman, Renoir, ArthurDZ, catchup, Ataloona, LucM, west en Gretz
Soeverein. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/30x30/a3/f7/20/a3f720fdffcc1be15067f855fc614df0.jpg
(Ed)Win Butler, geboren en opgegroeid in de Verenigde Staten, verhuisde in 2001 van Boston naar Montreal om te studeren aan de McGill-universiteit. Hij studeerde theologie, maar was meer geïnteresseerd in het oprichten van een band en het schrijven van muziek. Wat in Boston niet lukte, gebeurde in Montreal wel: het ontstaan van zijn band, die hij Arcade Fire noemde.
Op zijn zoektocht naar bandleden, ontmoette Butler Régine Chassagne op een expositie. Zij was op dat moment jazz-standaarden aan het zingen bij een expositie. Butler was onder de indruk van haar verschijning en zang en benaderde Chassagne over het toetreden tot zijn band. Daarop begon het duo samen nummers te schrijven. Butlers muziek werd vooral beïnvloed door rockmuziek, waardoor Chassagne hem met haar kennis van oudere muziek kon aanvullen. Tegelijkertijd ontstond er ook een liefdesrelatie tussen de twee: meteen na hun eerste oefensessie ging het paar samen uit.
De eerste stappen van de band werden gezet in Butlers woonruimte boven een bar in Montreal. Er werden optredens gehouden in kelders, kleine zalen en bij exposities. In de zomer van 2002 begon het werk aan een eerste plaat: in Maine, waar Butlers ouders woonden, werd de Arcade Fire EP opgenomen. De EP werd in 2003 door de band zelf verspreid bij concerten. Tussen Butlers eerste aanzet tot een band in 2001 en 2003 waren er een reeks personeelswisselingen in de band. Uiteindelijk bleven alleen Win en broer Will Butler, Chassagne, Richard Reed Parry en Tim Kingsbury over. Allen spelen meerdere instrumenten voor de groep. De band had geen vaste drummer en kon daardoor van tijd tot tijd geen concerten geven.
Na het verschijnen van de EP ging de band door met het opnemen van nummers. Dit vond plaats in Hotel2Tango, een studio in Montreal. Bij de opnames waren in totaal meer dan 15 mensen betrokken, waaronder Howard Bilerman, die naast engineer-taken ook drumwerk verzorgde en Owen Pallett die meehielp met het orkestrale gedeelte. Het waren losse opnamen, contacten in de studio hield de band op de hoogte: als een groep had afgezegd, gingen ze de studio in om weer wat op te nemen.
Pas na verloop van tijd ging men zich bezig houden met het verwerven van een platencontract. Toen het album bijna afgerond was, tekende Arcade Fire een platencontract bij Merge Records.
Tijdens de opnamen kregen enkele bandleden te maken met sterfgevallen in hun familie, wat resulteerde in de titel Funeral voor het album.
Met grote tussenpozen oprecht geprobeerd. Staat in de kast, maar blijft er de laatste tijd stof happen. Dat blijft zo.
https://www.musicmeter.nl/album/15508
Punten : 830
Nom. : 33 x
Nr. 1 van : 50tracks, GrafGantz, likeahurricane, herman, Renoir, ArthurDZ, catchup, Ataloona, LucM, west en Gretz
Soeverein. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/30x30/a3/f7/20/a3f720fdffcc1be15067f855fc614df0.jpg
(Ed)Win Butler, geboren en opgegroeid in de Verenigde Staten, verhuisde in 2001 van Boston naar Montreal om te studeren aan de McGill-universiteit. Hij studeerde theologie, maar was meer geïnteresseerd in het oprichten van een band en het schrijven van muziek. Wat in Boston niet lukte, gebeurde in Montreal wel: het ontstaan van zijn band, die hij Arcade Fire noemde.
Op zijn zoektocht naar bandleden, ontmoette Butler Régine Chassagne op een expositie. Zij was op dat moment jazz-standaarden aan het zingen bij een expositie. Butler was onder de indruk van haar verschijning en zang en benaderde Chassagne over het toetreden tot zijn band. Daarop begon het duo samen nummers te schrijven. Butlers muziek werd vooral beïnvloed door rockmuziek, waardoor Chassagne hem met haar kennis van oudere muziek kon aanvullen. Tegelijkertijd ontstond er ook een liefdesrelatie tussen de twee: meteen na hun eerste oefensessie ging het paar samen uit.
De eerste stappen van de band werden gezet in Butlers woonruimte boven een bar in Montreal. Er werden optredens gehouden in kelders, kleine zalen en bij exposities. In de zomer van 2002 begon het werk aan een eerste plaat: in Maine, waar Butlers ouders woonden, werd de Arcade Fire EP opgenomen. De EP werd in 2003 door de band zelf verspreid bij concerten. Tussen Butlers eerste aanzet tot een band in 2001 en 2003 waren er een reeks personeelswisselingen in de band. Uiteindelijk bleven alleen Win en broer Will Butler, Chassagne, Richard Reed Parry en Tim Kingsbury over. Allen spelen meerdere instrumenten voor de groep. De band had geen vaste drummer en kon daardoor van tijd tot tijd geen concerten geven.
Na het verschijnen van de EP ging de band door met het opnemen van nummers. Dit vond plaats in Hotel2Tango, een studio in Montreal. Bij de opnames waren in totaal meer dan 15 mensen betrokken, waaronder Howard Bilerman, die naast engineer-taken ook drumwerk verzorgde en Owen Pallett die meehielp met het orkestrale gedeelte. Het waren losse opnamen, contacten in de studio hield de band op de hoogte: als een groep had afgezegd, gingen ze de studio in om weer wat op te nemen.
Pas na verloop van tijd ging men zich bezig houden met het verwerven van een platencontract. Toen het album bijna afgerond was, tekende Arcade Fire een platencontract bij Merge Records.
Tijdens de opnamen kregen enkele bandleden te maken met sterfgevallen in hun familie, wat resulteerde in de titel Funeral voor het album.
Met grote tussenpozen oprecht geprobeerd. Staat in de kast, maar blijft er de laatste tijd stof happen. Dat blijft zo.
0
zaaf
En de rest van de top 25:
11. Keane - Hopes and Fears
246 punten, 13 x genoemd nr 1 van chevy93
12. Kanye West - The College Dropout
233 punten, 13 x genoemd nr 1 van Johnny Marr
13. Wilco - A Ghost Is Born
198 punten, 11 x genoemd
14. Mark Lanegan Band - Bubblegum
184 punten, 9 x genoemd nr 1 van EttaJamesBrown
15. The Killers - Hot Fuss
167 punten, 10 x genoemd
16. Richmond Fontaine - Post to Wire
166 punten, 8 x genoemd
17. The Libertines - The Libertines
157 punten, 8 x genoemd
18. Drive-By Truckers - The Dirty South
154 punten, 9 x genoemd
19. Brian Wilson - SMiLE
135 punten, 6 x genoemd
20. Max Richter - The Blue Notebooks
128 punten, 7 x genoemd
21. Ray LaMontagne - Trouble
126 punten, 6 x genoemd
22. Archive - Noise
124 punten, 5 x genoemd nr 1 van Arno
23. Blackfield - Blackfield
120 punten, 6 x genoemd
24. Green Day - American Idiot
119 punten, 6 x genoemd nr 1 van Film Pegasus
25. IQ - Dark Matter
119 punten, 6 x genoemd
Met zo'n spreiding vallen er natuurlijk veel nummers 1 buiten de boot, in dit jaar zijn dat er 17: die van wibro (27), HugovdBos (51), Bonk (52), dix (54), Koenr (56), dynamo d (57), shinybeast en zaaf (62), Lying Mouth (63), Dwejkk_ (65), luigifort (79), andré (112) en achtereenvolgens Brunniepoo, Cellulord, J.J. Wever, Lura en Superbitch (146)
246 punten, 13 x genoemd nr 1 van chevy93
233 punten, 13 x genoemd nr 1 van Johnny Marr
198 punten, 11 x genoemd
184 punten, 9 x genoemd nr 1 van EttaJamesBrown
15. The Killers - Hot Fuss
167 punten, 10 x genoemd
166 punten, 8 x genoemd
17. The Libertines - The Libertines
157 punten, 8 x genoemd
154 punten, 9 x genoemd
19. Brian Wilson - SMiLE
135 punten, 6 x genoemd
128 punten, 7 x genoemd
126 punten, 6 x genoemd
22. Archive - Noise
124 punten, 5 x genoemd nr 1 van Arno
120 punten, 6 x genoemd
119 punten, 6 x genoemd nr 1 van Film Pegasus
25. IQ - Dark Matter
119 punten, 6 x genoemd
Met zo'n spreiding vallen er natuurlijk veel nummers 1 buiten de boot, in dit jaar zijn dat er 17: die van wibro (27), HugovdBos (51), Bonk (52), dix (54), Koenr (56), dynamo d (57), shinybeast en zaaf (62), Lying Mouth (63), Dwejkk_ (65), luigifort (79), andré (112) en achtereenvolgens Brunniepoo, Cellulord, J.J. Wever, Lura en Superbitch (146)
0
zaaf
geplaatst: 17 juni 2017, 14:46 uur
Voor de volledigheid nog even de top 25 op een rij:
1. Arcade Fire - Funeral
4. Interpol - Antics
5. Marillion - Marbles
6. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
7. Sufjan Stevens - Seven Swans
8. Veils - The Runaway Found
9. Madvillain - Madvillainy
10. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
15. Killers - Hot Fuss
17. Libertines - The Libertines
19. Brian Wilson - SMiLE
22. Archive - Noise
25. IQ - Dark Matter
1. Arcade Fire - Funeral
4. Interpol - Antics
5. Marillion - Marbles
6. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
7. Sufjan Stevens - Seven Swans
8. Veils - The Runaway Found
9. Madvillain - Madvillainy
10. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
15. Killers - Hot Fuss
17. Libertines - The Libertines
19. Brian Wilson - SMiLE
22. Archive - Noise
25. IQ - Dark Matter
2
zaaf
geplaatst: 17 juni 2017, 14:46 uur
Mijn faves
1. Coil - Black Antlers
2. Madvillain - Madvillainy
3. Sufjan Stevens - Seven Swans
4. The Roots - The Tipping Point
5. Morrissey - You Are the Quarry
6. Blonde Redhead - Misery Is a Butterfly
7. Lapsed - Twilight
8. Absynthe Minded - Acquired Taste
9. Kanye West - The College Dropout
10. Liars - They Were Wrong, So We Drowned
11. Masta Ace - A Long Hot Summer
12. Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
13. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
15. Stereolab - Margerine Eclipse
16. TV on the Radio - Desperate Youth, Blood Thirsty Babes
17. Solex - The Laughing Stock of Indie Rock
18. Sonic Youth - Sonic Nurse
19. Girls in Hawaii - From Here to There
20. Magnus - The Body Gave You Everything
1. Coil - Black Antlers
2. Madvillain - Madvillainy
3. Sufjan Stevens - Seven Swans
4. The Roots - The Tipping Point
5. Morrissey - You Are the Quarry
6. Blonde Redhead - Misery Is a Butterfly
7. Lapsed - Twilight
8. Absynthe Minded - Acquired Taste
9. Kanye West - The College Dropout
10. Liars - They Were Wrong, So We Drowned
11. Masta Ace - A Long Hot Summer
12. Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
13. Joanna Newsom - The Milk-Eyed Mender
15. Stereolab - Margerine Eclipse
16. TV on the Radio - Desperate Youth, Blood Thirsty Babes
17. Solex - The Laughing Stock of Indie Rock
18. Sonic Youth - Sonic Nurse
19. Girls in Hawaii - From Here to There
20. Magnus - The Body Gave You Everything
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.