MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Dat is ff rauw wakker worden op tweede kerstdag. Min ouders hadden vroeger The Final van Wham; die heb ik echt helemaal grijs gedraaid als klein jongetje. Dan zat ik in de speeltuin voor het huis van mijn vriendje te wachten tot hij kwam buiten spelen en dat zat ik ondertussen Wham Rap te zingen.

Beetje guilty pleasure misschien nu maar hij was een goeie zanger, dat bewees hij voor een hoop mensen met Don't Let the Sun Go Down on Me en Somebody to Love. Mijn favoriet blijft denk ik toch Careless Whisper.

RIP. Last Christmas indeed.

Rust in vrede, George.
You have been loved...

R.I.P. George Michael, leeftijdgenoot.
Ik wil deze ervaring volledig onderstrepen:

Bonk schreef:
(....) toen ik vol aandacht het Freddie Mercury Tribute volgde op de radio. Ik kon toen horen dat bij het 'covergedeelte' eigenlijk vrijwel niemand het lukte om maar in de buurt te komen bij de vertolkingen van Freddie. (...) Er was er maar één die de show stal op basis van zijn klasse en die liet horen hoe geweldig hij kon zingen, waardoor het lukte in de buurt van het origineel te komen. Dat was George Michael in zijn vertolking van Somebody To Love (....)

RIP Rick Parfitt en George Michael, wat een jaar.
Bowie, Prince, Glenn Frey, Leonard Cohen, Lemmy, Toots Tielemans etc. Toch niet de kleinste jongens die er tussenuit zijn geknepen, en het jaar is nog steeds niet voorbij.
Een zwart jaar voor de muziek.

Jezus wat is dít rauw wakker worden. Mijn allereerste echte muziekheld. Sprakeloos. Wat was hij live waanzinnig goed. En wat had ik graag nog meer van hem gehoord.

Maar het mocht niet zo zijn. Veel te jong. Rest in peace, topper.

Pfff, en weer een. Older vond en vind ik een prachtplaat. 't Gaat hard dit jaar inderdaad...

cosmic kid (moderator)
Verdomme, wat een verdrietig en slecht nieuws op deze morgen.

Met 5 CD's, 1 LP en 1 DVD is George Michael goed vertegenwoordig in huize Cosmic Kid.Faith was 1 van de allereerste LP's die ik zelf kocht en Listen without prejudice is nog steeds een klasseplaat die eens in de zoveel tijd in mijn top 10 staat.
Een aantal jaar geleden had zijn overlijden een minder grote verrassing geweest, ik had het idee dat hij in wat stabieler water was gekomen. Misschien is dat ook wel zo en is zijn overlijden een grote, tragische, mislukte grap. Hoe bizar wil je het hebben: George Michael overlijdt 25 jaar ná Freddie Mercury (de man die hij zo verdienstelijk coverde op diens Tribute concert) op de dag dat Last Christmas ons allen de neus uit komt en helaas ook toepasselijker is dan ooit.

Het rijtje overleden artiesten dit jaar is echt niet leuk meer. Met George Michael verliezen we weer een jaren 80 icoon, een superster en vooral een heel goede zanger, 1 van de beste van mijn generatie. Er zijn nog wel wat supersterren uit die tijd in leven (Madonna, Bruce Springsteen, U2, Duran Duran, GNR), het gaat alleen wel aardig hard zo.
Zullen we afspreken dat er volgend jaar niemand bij komt, gewoon even een jaar niemand?

RIP George Michael. Ik zal je missen, dankjewel voor je muziek die onlosmakelijk is en blijft verbonden met enkele mooie en soms minder mooie momenten in mijn leven.

Wat The Fuck

*Shock*

Wat een jaar na Bowie en Prince is dit de derde muzikale held.........

R.I.P. George Michael
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15672719_734111890070987_5091817922729602176_n.jpg?oh=4cceb350d5c726ac808afd471b8e1f80&oe=58DBDEFD

Hemels mooi, beter zelfs nog dan het origineel van Rufus.

musician schreef:
R.I.P. George Michael, leeftijdgenoot.

Ja, dat was vanmorgen ook zo'n beetje het eerste waar ik aan dacht... Ik onderschrijf ook de indruk die ik overhield aan het Freddie Mercury tribute: George Michael stal de show met zijn versie van Somebody to love.

Queen & George Michael - Somebody to Love (The Freddie Mercury Tribute Concert) - YouTube

Hoewel ik 'm nooit genoemd zou hebben in mijn lijstje van favoriete artiesten, ben ik toch wel een fan. Per saldo heb ik best flink wat CD's, LP's en singles van 'm in huis. Gewoon een erg goede zanger en songschrijver, zelfs al ten dage van Wham.

R.I.P. George Michael. Wat een jaar

Pffff wat een jaar zeg.

R.I.P. George Michael

Wakker worden en dit weer lezen, pff....wat een klote jaar zeg. Het gaat hard zo met de jeugdidolen.

ohmusica schreef:
In de biografie op Spotify staat beschreven dat hij de 'biggest British popstar' was in de 1980's... (voor het gemak wordt Bowie even vergeten) Hij was de zoon van een Grieks-Cypriotische emigrant. Oh wat was hij met zin hitgevoelige liedjes vaak op de radio te horen, we kregen er geen genoeg van. Hij vervulde zijn rol als popster met grote klasse en verkocht meer dan 100 miljoen platen. RIP

Heeft Bowie ook zoveel verkocht als in de 80s? Zoveel nummer 1 hits gehad?

Weer een popicoon overleden, het kan niet op!

R.I.P. George Michael.

lennon schreef:
GVD... met prince, bowie en George Michael verlies ik gewoon 3 muzikale helden. Wat een kut jaar zeg. Kan het gewoon niet anders verwoorden.

Hier repetitie beelden voor het tributeconcert van Freddy Mercury. George rockt de oefenruimte en Bowie klapt en geniet instemmend mee:

De dodentrein met machinist magere Hein blijft maar voorbij razen. Vol ongeloof heb ik het nieuws tot mij moeten nemen. Ben een groot liefhebber van zijn solo periode. En die is nu dus afgelopen !
Ben blij dat ik de man nog live heb mogen aanschouwen.

R.I.P. George !!

Nooit mijn muziek geweest maar ontegenzeggelijk een icoon in de popmuziek die toch een paar wonderschone nummers heeft achtergelaten. R.I.P. George Michael

Weergaloze zanger, met een paar mooie solo platen. Pff 53, veel te jong zeg. RIP

Extreem treurig jaar..

R.I.P George Micheal.

Je hebt een club van 27 jarigen maar je kan inmiddels al van de club van 2016 spreken.

R.I.P. George Michael

Gosssssssss... het wordt me nu echt te treurig, George Michael. Was geen echte fan, maar hij was wel een van de boegbeelden van mijn geliefde jaren '80! Veel te jong! Rust zacht, George!

R.I.P. George Michael

Martial
Tsja wat moet je hiervan nu weer zeggen .... en zo jong nog .....

Geen specifieke fan maar zijn Cowboys And Angels vond ik zelf altijd erg fraai.

R.I.P. George Michael

Joezer49263
Sprakeloos... Wat een klap is dit zeg. George was eigenlijk best wel een GP-tje van me.

R.I.P. George Michael,

Triest
Al die jaren 80 sterren die zo vroeg overlijden; Michael Jackson, Whitney Houston, Prince en nu George Michael, wat is dat toch?

ohmusica
herman

Heeft Bowie ook zoveel verkocht als in de 80s? Zoveel nummer 1 hits gehad?

Heb het proberen uit te zoeken. Volgens Wikipedia had George Michael. 7 grote hits, 2 x solo, 4 x Wham! en 1 x in duet met Aretha Franklin. Het zou best eens kunnen dat GM meer verkocht heeft dan Bowie zeker als het om hits en opbrengsten gaat.

Aanvulling de Sunday Times heeft ook een lijst samengesteld.
New list of the top 50 wealthiest pop stars in Britain gets revealed | Somerset Live - somersetlive.co.uk

ohmusica schreef:
herman
(quote)

Heb het proberen uit te zoeken. Volgens Wikipedia had George Michael. 7 grote hits, 2 x solo, 4 x Wham! en 1 x in duet met Aretha Franklin. Het zou best eens kunnen dat GM meer verkocht heeft dan Bowie zeker als het om hits en opbrengsten gaat.

Bowie had 10x een top 10 hit in Engeland, althans in de jaren '80. Wie wat netto meer hieraan overgehouden heeft is niet meer na te rekenen. Ben de nummer van hun accountants kwijt.

RIP George Michael.

Tuurlijk verkocht George meer dan David in de jaren '80. Op het hoogtepunt van het Faith-tijdperk stak hij zelfs Michael Jackson en Madonna naar de kroon qua verkoop.

Rust in vrede George Michael, zoals hem liepen er geen twee rond. You Have Been Loved.

Wat een rampjaar. Dit ook nog eens op de valreep erbij. Zucht... Hopelijk rust hij nu in vrede.

Absoluut niet mijn muziek maar ik vind het bijna ondraaglijk als iemand overlijdt op een relatief jonge leeftijd. Dat geldt niet alleen voor kunstenaars, artiesten e.d. maar ook voor mensen in het algemeen.
RIP George Michael.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:01 uur

geplaatst: vandaag om 09:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.