Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2022, 14:01 uur
Arrie schreef:
Nogmaals: het tellen zat in het nummer zelf. Nummers waarin wordt afgeteld voor het nummer begint.
(quote)
Nogmaals: het tellen zat in het nummer zelf. Nummers waarin wordt afgeteld voor het nummer begint.
Dan was het misschien het laatste album 10:20?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 maart 2022, 14:58 uur
Was er graag weer bij geweest, positieve test en Corona helaas.
Verassende winnaar ook, waar je outsiders, leiden calling en the imaginary boys zou verwachten in de top 3
0
geplaatst: 21 maart 2022, 15:15 uur
DjFrankie schreef:
Verassende winnaar ook, waar je outsiders, leiden calling en the imaginary boys zou verwachten in de top 3
(quote)
Outsiders en Leiden Calling waren 2 en 3. Net daarachter nog St. Paul.
0
geplaatst: 21 maart 2022, 18:59 uur
herman schreef:
.
Al met al een mooie middag, en met de Leidse Popquiz en een Posthoornquiz in het verschiet is er ook weer genoeg om naar uit te kijken.
.
Al met al een mooie middag, en met de Leidse Popquiz en een Posthoornquiz in het verschiet is er ook weer genoeg om naar uit te kijken.
Wanneer vinden de eerstvolgende Leidse Popquiz en Posthoornquiz plaats? Ik kan er geen Facebook-evenementen van terugvinden.
1
geplaatst: 21 maart 2022, 21:31 uur
DjFrankie schreef:
(quote)
IJzersterk team hoor, eindigen altijd bovenin. Maar volgens mij vooral actief in regio Den Haag/Delft en alles wat daar in de buurt ligt, dus kan me voorstellen dat je ze niet eerder was tegengekomen. 3IB was niet bij, al was St. Paul wel 4e met een ander team.
Gretz: Posthoornkerk is op woensdag 30 maart en de Leidse quiz eind mei, heb ik me laten vertellen.
0
geplaatst: 21 maart 2022, 22:56 uur
De quiz van Rob is tegenwoordig trouwens in de Nieuwe KHL (dat niet mensen naar de Posthoorn gaan). Hij gebruikt tegenwoordig alleen vinylsingles (dus ik denk niet zo geschikt voor Gretz, nauwelijks muziek van de laatste 25 jaar).
1
geplaatst: 23 maart 2022, 21:19 uur
Gretz; de Leidse popquiz in de Burcht is op 29 mei. Ik kan uit betrouwbare bron melden dat het een uitdagende quiz wordt, met ook nieuwe muziek
2
geplaatst: 16 april 2022, 21:38 uur
2
geplaatst: 17 april 2022, 09:05 uur
Johnny Marr schreef:
Leuke quiz gisteren van grote baas El Ninjo in Heikantje, jammer dat MuMe daddy Gretz niet aanwezig kon zijn vanwege autopech!
Leuke quiz gisteren van grote baas El Ninjo in Heikantje, jammer dat MuMe daddy Gretz niet aanwezig kon zijn vanwege autopech!
Het was inderdaad een leuke quiz! Het was 4 uur hard werken, maar wel een 3e plaats als resultaat. Vlak voor de laatste ronde stonden we nog 2e. Die laatste ronde had dus niet gehoeven
. Team The Outsiders - bekende naam in de quiz-wereld - waren terechte winnaar.Complimenten voor El Ninjo en consorten voor de mooie, originele quiz!
6
geplaatst: 6 mei 2022, 00:04 uur
De achtste editie van de legendarische Zwarte Gat 2000+ duoquiz te Gentje gewonnen met Johnny Marr!!

https://i.vgy.me/ccjWs9.jpg

https://i.vgy.me/ccjWs9.jpg
1
geplaatst: 6 mei 2022, 14:22 uur
Gretz schreef:
De achtste editie van de legendarische Zwarte Gat 2000+ duoquiz te Gentje gewonnen met Johnny Marr!!
Goed gedaan! En, mooie prijs gewonnen?
2
geplaatst: 6 mei 2022, 15:41 uur
0
geplaatst: 26 september 2022, 23:35 uur
Ook hier maar even reclame maken voor onze eigen popquiz op 8 oktober a.s. in Weert:
PopQuiz | Poppodium de Bosuil - debosuil.nl
Er kunnen nog een paar teams bij
PopQuiz | Poppodium de Bosuil - debosuil.nl
Er kunnen nog een paar teams bij

1
geplaatst: 3 november 2022, 16:15 uur
Inderdaad, laatste seizoen.
Korsakoff nog een keertje zou ook leuk zijn.
Korsakoff nog een keertje zou ook leuk zijn.
1
geplaatst: 3 november 2022, 16:39 uur
De data van de 3 eerstvolgende quizzen zijn inmiddels bekend:
woe. 23 november 2022
woe. 25 januari 2023
woe. 22 maart 2023
woe. 23 november 2022
woe. 25 januari 2023
woe. 22 maart 2023
0
geplaatst: 3 november 2022, 16:40 uur
Ik zie het nu ook. Wel met een makkelijker concept waarin je de artiesten kunt kiezen uit een lijstje. Om de minder doorgewinterde quizzers tegemoet te komen. Vind ik jammer.
0
geplaatst: 3 november 2022, 16:54 uur
Klopt, blijft alleen het juiste nummer raden/herkennen over. Jammer inderdaad.
0
geplaatst: 3 november 2022, 18:20 uur
Maar er is ook goed nieuws: de quiz in Q-factory schijnt weer terug te komen (op dinsdag).
0
geplaatst: 3 november 2022, 19:56 uur
Poek schreef:
Maar er is ook goed nieuws: de quiz in Q-factory schijnt weer terug te komen (op dinsdag).
Weet je ook wie de quiz gaat maken?
0
geplaatst: 11 november 2022, 18:09 uur
Haha. De quiz van Berry is inderdaad niet helemaal aan mij besteed. Bedankt voor het doorgeven iig.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 december 2022, 19:23 uur
Wie gaan er weer naar Den Bosch in Januari?
1
geplaatst: 23 december 2022, 15:00 uur
Met mijn Belgische team De Buis van Eustachius organiseren wij komend jaar onze allereerste Buisquiz 
Wanneer? Op zaterdag 4 maart 2023, vanaf 20:00 (prijsuitreiking omstreeks middernacht)
Waar? In zaal Steenberg, Molenbergstraat 113b, 2840 Rumst (ongeveer halverwege Antwerpen en Mechelen)
Kostprijs? 20 euro per ploeg (max. 4 personen)
Hoe inschrijven? Stuur pb naar mij of stardust_be of een mailtje sturen naar debuisvaneustachius at gmail dot com
Wat mogen jullie zoal verwachten?
- een kleine vier uur topmuziek van de jaren 60 tot nu, met een stevige klemtoon op de voorbije drie decennia (lees: 3/4 van de gevraagde platen is van na 1990
)
- een brede variëteit aan genres: alternatieve pop, rock, indie, hiphop, folk, elektronisch, singer-songwriter en natuurlijk af en toe ook eens iets uit het meer commerciële segment
- bekende oorwurmen afgewisseld met iets meer obscure parels
- rode draden, verborgen tips, tafelrondes en nog veel meer Spielerei
- niet alleen een uitgebreide drankkaart, maar ook hapjes, knabbeltjes en zoetigheden van eigen makelij
- een gevulde prijzentafel op maat van de muziekquizzer, met cd’s, vinyl, concerttickets en veel drank.
- ongetwijfeld enkele beginnersfoutjes (wees mild, lieve deelnemers)
Meer informatie
https://www.facebook.com/events/661698512140791]Facebook-evenement

Wanneer? Op zaterdag 4 maart 2023, vanaf 20:00 (prijsuitreiking omstreeks middernacht)
Waar? In zaal Steenberg, Molenbergstraat 113b, 2840 Rumst (ongeveer halverwege Antwerpen en Mechelen)
Kostprijs? 20 euro per ploeg (max. 4 personen)
Hoe inschrijven? Stuur pb naar mij of stardust_be of een mailtje sturen naar debuisvaneustachius at gmail dot com
Wat mogen jullie zoal verwachten?
- een kleine vier uur topmuziek van de jaren 60 tot nu, met een stevige klemtoon op de voorbije drie decennia (lees: 3/4 van de gevraagde platen is van na 1990
)- een brede variëteit aan genres: alternatieve pop, rock, indie, hiphop, folk, elektronisch, singer-songwriter en natuurlijk af en toe ook eens iets uit het meer commerciële segment
- bekende oorwurmen afgewisseld met iets meer obscure parels
- rode draden, verborgen tips, tafelrondes en nog veel meer Spielerei
- niet alleen een uitgebreide drankkaart, maar ook hapjes, knabbeltjes en zoetigheden van eigen makelij
- een gevulde prijzentafel op maat van de muziekquizzer, met cd’s, vinyl, concerttickets en veel drank.
- ongetwijfeld enkele beginnersfoutjes (wees mild, lieve deelnemers)
Meer informatie
https://www.facebook.com/events/661698512140791]Facebook-evenement
* denotes required fields.