De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
1
geplaatst: 3 september 2022, 20:26 uur
Dank in elk geval! Ik ga het proberen.
Ik ben notoir onhandig met zulke dingen en het verbaast me hoe dan ook dat dit zo plotseling is, op mijn beide laptops, en dat geen enkele andere site vergelijkbare problemen toont (bij mij). Met verbazing lees ik overigens ook hoe de toon in de berichten hierboven soms ineens heel nukkig, verwijtend of boos is. (Ik zit zelden op forumpagina's, maar wel al zestien jaar heel veel op albumpagina's en ik had deze interne verandering van 'tone of voice' even gemist.)
Ik ben notoir onhandig met zulke dingen en het verbaast me hoe dan ook dat dit zo plotseling is, op mijn beide laptops, en dat geen enkele andere site vergelijkbare problemen toont (bij mij). Met verbazing lees ik overigens ook hoe de toon in de berichten hierboven soms ineens heel nukkig, verwijtend of boos is. (Ik zit zelden op forumpagina's, maar wel al zestien jaar heel veel op albumpagina's en ik had deze interne verandering van 'tone of voice' even gemist.)
2
geplaatst: 3 september 2022, 21:07 uur
Het probleem zit ook echt op deze site, dus die bevinding klopt wel. Het probleem treedt echter alleen op bij bepaalde instellingen, en daar hebben we als users gelukkig zelf invloed op - tenminste, daar lijkt het tot nog toe op.
Voor wat betreft de toon: helemaal mee eens.
Voor wat betreft de toon: helemaal mee eens.
0
geplaatst: 3 september 2022, 21:36 uur
Michiel Cohen schreef:
De mogelijke oplossing van een technisch probleem is je nu toch echt aangedragen. Je kunt wachten op ene Jordy of Tim of zelf iets ondernemen. Wat zou sneller gaan denk je?
(quote)
De mogelijke oplossing van een technisch probleem is je nu toch echt aangedragen. Je kunt wachten op ene Jordy of Tim of zelf iets ondernemen. Wat zou sneller gaan denk je?
Ik ben niet zo'n liefhebber van opera eigenlijk...
1
geplaatst: 3 september 2022, 21:48 uur
Teunnis schreef:
Ze zouden de widget tijdelijk even moeten uitschakelen.
Ze zouden de widget tijdelijk even moeten uitschakelen.
In Chrome kun je delen van het css van een website verbergen, volgens mij. Heb zo zelf bv. de trending topics op Twitter uitgezet. Geen idee of dat ook in Firefox kan?
Een andere optie is wellicht de widget zelf blokkeren via een Adblocker, wie weet helpt dat in Firefox.
0
geplaatst: 3 september 2022, 22:27 uur
Ponty Mython schreef:
Het feit dat je 'ene Jordy' niet kent zegt me al genoeg over hoe serieus ik jou moet nemen.
(quote)
Het feit dat je 'ene Jordy' niet kent zegt me al genoeg over hoe serieus ik jou moet nemen.
Dan neem je me maar niet serieus en ga je lekker verder zwijmelen over vroeger en de goede ouwe tijd. Ondertussen zit je wel met het probleem om fatsoenlijk op MuMe te komen.
0
geplaatst: 3 september 2022, 22:30 uur
Prima toch. Ga je toch gewoon lekker verder klooien op de oude manier. Denk niet dat MuMe bij jou hierdoor sneller gaat werken.
0
geplaatst: 3 september 2022, 22:37 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik vind jouw bijdragen lijken op Dei ex machina, en dat is niet vervelend bedoeld
(quote)
Ik vind jouw bijdragen lijken op Dei ex machina, en dat is niet vervelend bedoeld
Vind ik allemaal prima. Zolang de muziekliefhebbers maar gewoon hun ding kunnen doen op MuMe zonder problemen.
2
geplaatst: 3 september 2022, 23:00 uur
Een bugje dat ik de laatste tijd wel eens tegenkom in het toevoegproces:
Als ik de toevoeging instuur krijg ik de melding 'het is niet toegestaan afbeeldingen groter dan 8MB te uploaden'. Echter wordt de toevoeging daarna gewoon doorgezet naar de wachtrij.
Ik weet niet of dergelijke bugs nog worden verzameld door iemand (Tim94 en op een actielijst worden gezet, maar ik meld het toch maar even.
Als ik de toevoeging instuur krijg ik de melding 'het is niet toegestaan afbeeldingen groter dan 8MB te uploaden'. Echter wordt de toevoeging daarna gewoon doorgezet naar de wachtrij.
Ik weet niet of dergelijke bugs nog worden verzameld door iemand (Tim94 en op een actielijst worden gezet, maar ik meld het toch maar even.
1
geplaatst: 4 september 2022, 19:28 uur
Ik heb hetzelfde probleem (in Firefox). De oplossing was vrij simpel: het 'element' blokkeren van die widget. Dat kan via o.a. uBlock.
1
Ponty Mython
geplaatst: 4 september 2022, 20:42 uur
Hoe heb je dat gedaan? Bij mij loopt de pagina al gelijk vast wanneer de widget wordt ingeladen.
4
Mssr Renard
geplaatst: 5 september 2022, 08:11 uur
Tim94 schreef:
[...] We krijgen voor het plaatsen de widget geld en vind het er ook niet gek uitzien. [...]
[...] We krijgen voor het plaatsen de widget geld en vind het er ook niet gek uitzien. [...]
Hoi Tim. De widget geeft perfomance-issues bij veel users. Zou je hier naar willen (laten) kijken?
Groet, het voltallige Musicmeter-gezelschap.
0
geplaatst: 5 september 2022, 08:30 uur
Mssr Renard schreef:
Hoi Tim. De widget geeft perfomance-issues bij veel users. Zou je hier naar willen (laten) kijken?
(quote)
Ik vrees dat Tim niet zoveel gaat doen.
6
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 september 2022, 09:27 uur
Dames en heren... of, volgens mij alleen heren,
Af en toe wordt hier nuttige feedback geplaatst of helpen mensen elkaar met tips and tricks om een niet altijd optimaal functionerende website beter te laten lopen. Dat is heel fijn.
Die berichten raken de laatste tijd weer steeds vaker ondergesneeuwd onder cynische berichten en running gags van matige kwaliteit. Verzoek om daar weer wat terughoudender mee te zijn. Dank!
Af en toe wordt hier nuttige feedback geplaatst of helpen mensen elkaar met tips and tricks om een niet altijd optimaal functionerende website beter te laten lopen. Dat is heel fijn.
Die berichten raken de laatste tijd weer steeds vaker ondergesneeuwd onder cynische berichten en running gags van matige kwaliteit. Verzoek om daar weer wat terughoudender mee te zijn. Dank!
1
geplaatst: 5 september 2022, 09:45 uur
Ponty Mython schreef:
Hoe heb je dat gedaan? Bij mij loopt de pagina al gelijk vast wanneer de widget wordt ingeladen.
Firefox vraagt op een gegeven moment of de pagina moet stoppen met laden. Dan zie je wel de widget (maar onvolledig geladen). Zodoende kun je deze wel blokkeren (rechtsklikken op de widget en dan element blokkeren via uBlock):Hoe heb je dat gedaan? Bij mij loopt de pagina al gelijk vast wanneer de widget wordt ingeladen.
https://i.gyazo.com/be7d1093e07a0c176e8684ea345da963.png
Een andere optie is het handmatig stoppen met laden door op het kruisje tijdens het laden te drukken (linksboven, bij de navigatieknoppen).
1
Ponty Mython
geplaatst: 5 september 2022, 18:14 uur
Casartelli schreef:
Als we als gebruiker door het management eens serieus zouden worden genomen, dan zou dat ook helemaal niet nodig zijn. Maar dat widget probleem is er alweer bijna een week.
Jammer dat Tim94 niet even reageert welke actie hij gaat nemen, terwijl hij 90 minuten geleden nog online was hier. Bij een hulpvraag op MovieMeter reageert hij (bijna) altijd direct. Waarom is dat?
1
Ponty Mython
geplaatst: 6 september 2022, 12:36 uur
ZAP! schreef:
Ik ga weer even lekker vakantie nemen van de Meters #mooigeweest. Men kan wel zeggen dat het aan mijn instellingen of wat dan ook ligt, maar ik heb dus helemaal niets veranderd. Mooi dat het voor sommigen dan kennelijk wel werkt.
Tim94 - jammer dat je hier niet reageert, terwijl je wel vlot reageert op MoMe wanneer een crewlid jou een vraag stelt...
Ik ga weer even lekker vakantie nemen van de Meters #mooigeweest. Men kan wel zeggen dat het aan mijn instellingen of wat dan ook ligt, maar ik heb dus helemaal niets veranderd. Mooi dat het voor sommigen dan kennelijk wel werkt.
Tim94 - jammer dat je hier niet reageert, terwijl je wel vlot reageert op MoMe wanneer een crewlid jou een vraag stelt...
Aangezien het albumgedeelte al een week nagenoeg onbruikbaar is voor mij dankzij die stomme widget, volg ik je voorbeeld. Ik kan me wel druk blijven maken om het totale, schijnbaar opzettelijke wanbeleid en doodse stilte vanuit de beheerders, die al meerdere keren zijn gewezen op hun (gebrek aan) communicatie, maar ik kan me ook gewoon bezig houden met leuke dingen. Ik zie wel weer wanneer ik weer inlog, als ik uberhaupt nog inlog... Ik heb weinig hoop dat het beter zal worden. Iedereen succes verder en wellicht tot ziens!
1
WhoAmI (crew)
geplaatst: 6 september 2022, 13:44 uur
Alwat ik te horen kreeg, was dat er later op werd teruggekomen; er is kennelijk een ander, groter probleem aan de hand, buiten de Meter-sites om. Meer weet ik ook helaas niet, jammer genoeg.
1
geplaatst: 6 september 2022, 19:11 uur
Ze gaan toch niet die stroomstoring in Flevoland de schuld geven he?...
Trieste zaak is het. En erg jammer dat Tim94 dat niet ook even hier kan melden.
Trieste zaak is het. En erg jammer dat Tim94 dat niet ook even hier kan melden.
0
Tim94 (developer)
geplaatst: 8 september 2022, 14:15 uur
Widget
De music widget op de pagina's duurt soms even voordat het volledig is geladen, maar dat beperkt het laden van de pagina niet. De widget is intern bepaald, dus die blijft staan. Bij mij werkt de widget altijd naar behoren.
Scripts die draaien in de nacht
get artist wiki link -> duurt 9 uur met draaien. Dit zorgt ervoor dat MusicMeter albums een juiste link naar wikipedia krijgt. Dit script heeft altijd gedraaid. Ook eerder. Wellicht dat we dit script eenmaal per maand kunnen draaien. Zal dit nadat Roy (collega) terug is, ook eens met hem bespreken.
De music widget op de pagina's duurt soms even voordat het volledig is geladen, maar dat beperkt het laden van de pagina niet. De widget is intern bepaald, dus die blijft staan. Bij mij werkt de widget altijd naar behoren.
get artist wiki link -> duurt 9 uur met draaien. Dit zorgt ervoor dat MusicMeter albums een juiste link naar wikipedia krijgt. Dit script heeft altijd gedraaid. Ook eerder. Wellicht dat we dit script eenmaal per maand kunnen draaien. Zal dit nadat Roy (collega) terug is, ook eens met hem bespreken.
1
geplaatst: 8 september 2022, 14:23 uur
Tim94 schreef:
Widget
De music widget op de pagina's duurt soms even voordat het volledig is geladen, maar dat beperkt het laden van de pagina niet. De widget is bepaalt vanaf bovenaf, dus die blijft staan. Bij mij werkt de widget altijd naar behoren.
Widget
De music widget op de pagina's duurt soms even voordat het volledig is geladen, maar dat beperkt het laden van de pagina niet. De widget is bepaalt vanaf bovenaf, dus die blijft staan. Bij mij werkt de widget altijd naar behoren.
Tja, dat laatste zal zo zijn, maar als een stuk of tien gebruikers aangeven wel problemen te ondervinden, dan is dit natuurlijk geen hele bevredigende reactie.
Niemand heeft overigens gevraagd om de widget weg te halen, alleen om te kijken waarom er (ineens) problemen kunnen optreden met het laden van de pagina.
0
geplaatst: 8 september 2022, 16:34 uur
Tim94 schreef:
Elke dag een script van 9 uur draaien om de Wikipedia-linkjes up to date te houden lijkt mij inderdaad wat té. Maar los daarvan, de site ligt er niet 9 uur uit in de nacht, dus ligt het dan niet aan een ander scriptje?
1
Tim94 (developer)
geplaatst: 8 september 2022, 16:54 uur
Arrie schreef:
Elke dag een script van 9 uur draaien om de Wikipedia-linkjes up to date te houden lijkt mij inderdaad wat té. Maar los daarvan, de site ligt er niet 9 uur uit in de nacht, dus ligt het dan niet aan een ander scriptje?
(quote)
Er zijn inderdaad meerdere grote oudere scripts. We moeten daar eens goed naar kijken. Of die nog relevant of minder vaak hoeven te draaien. De zoekmachines up to date houden kost ook 2 uur ofzo. Dit alles geldt in totaal voor alle metersites.
0
geplaatst: 8 september 2022, 21:48 uur
Ben ik de enige die last heeft van de schermvullende reclames op mijn smartphone, waardoor elke vervolgactie wordt belet? En dan niet 1x, maar continu...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 september 2022, 10:21 uur
Casartelli schreef:
Even wat berichten verwijderd. Nogmaals: houd het hier graag wat to-the-pointDie berichten raken de laatste tijd weer steeds vaker ondergesneeuwd onder cynische berichten en running gags van matige kwaliteit. Verzoek om daar weer wat terughoudender mee te zijn. Dank!
2
geplaatst: 12 september 2022, 19:34 uur
De albumpagina's lijken het bij mij nu gewoon weer prima te doen, zonder wijzigingen in die mysterieuze instellingen 

* denotes required fields.