MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2020: Musicmeter's eigen Grammy Awards

zoeken in:
Oei, twee doodvermoeiende acts samen...

EDIT: Ach, de boodschap, meer vrouwen in de Tweede Kamer, kan ik wel mee leven. Over de oplossing kan ik nog wel een flink boompje opzetten, maar dat is hier niet de plek.

En sneaky, Gretz, die autoplay. Die ga ik onthouden!

Begin februari. Het weer is guur en druilerig, we mogen niet op café en naar concerten, die zorgeloze strandvakanties in tropische oorden, zonnebril op de kop en cocktail in de hand, die lijken verder weg dan ooit...

Eind februari. Alle bovenstaande zaken gelden nog, maar...in dat laatste weekend van de maand gaan we hier wel beslissen welke platen, liedjes en artiesten verleden jaar de allerbeste waren! Laat je stem gelden en stem op de Jordy's, MuMe's eigen alternatief op die vervelende award shows samengesteld door mensen die er gewoon niet zo veel van kennen als jij, beste lezer!

Je hebt nog tot en met vrijdag 26 februari 23u59 om te stemmen op de shortlists waar jij je zegje wel in wil doen. 1 stem per categorie, in PM naar mij te sturen. Hopelijk tot binnenkort in mijn PM-box

Een overzicht van alle shortlists en genomineerden vind je hier (samen met een boel handige luisterlinkjes): De Jordy's 2020 finale: alle shortlists in één handig overzicht - MusicMeter.nl

Al lijstjes mogen ontvangen van:

Funky Bookie, blur8, SBube, deric raven, ranja, likeahurricane, Poek, Arno, yeahyeahyeah, dynamo d en MRDammann

Hopend op lijstjes van

aERodynamIC, Don Cappuccino, Shaky, Johnny Marr, LuukRamaker, bennerd, niels94, AstroStart, DjFrankie, , heicro, hoi123, AOVV, stoepkrijt, aerobag, , Koenr, Teunnis, Gretz, jordidj1,123poetertjes , 50tracks , adri1982 , andré ,, arcade monkeys , , , Arrie , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , dumb_helicopter , Dwejkk_ , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Gebruiker43757 , gerre , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m . Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , , laxus11 , , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , , Porcupine Head , postpunker , ranboy , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , rolandobabel , Rudi S , Rufus , SanderT , Scorpion_21 , , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , Sunderland , tafkat , tbouwh , thelion , the viking , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , Lura, , erwinz, Slowgaze, Ataloona, Barney Rubble, Masimo

ArthurDZ schreef:
Je hebt nog tot en met vrijdag 26 februari 23u59 om te stemmen op de shortlists waar jij je zegje wel in wil doen. 1 stem per categorie, in PM naar mij te sturen. Hopelijk tot binnenkort in mijn PM-box

Ik moet nog flink wat albums (en enkele nummers) beluisteren, voordat ik mijn stemmen gereed heb. Een toffe, maar tijdrovende klus, waar ik nu al een tijdje mee bezig ben. Je kunt dus zeker nog stemlijstjes van mij verwachten!

Choconas schreef:
(quote)

Ik moet nog flink wat albums (en enkele nummers) beluisteren, voordat ik mijn stemmen gereed heb. Een toffe, maar tijdrovende klus, waar ik nu al een tijdje mee bezig ben. Je kunt dus zeker nog stemlijstjes van mij verwachten!

Joepie!

Choconas schreef:
(quote)

Dit.

Dag iedereen! Een stiekeme wens van mij is dat er hier nog wat gespeculeerd/gedebateerd kan worden over wie nou het meeste kans maakt in welke categorie, welke beloftes jullie ingelost zien worden, en welke verrassingen jullie al van ver zien aankomen.

Zelf heb ik al iets te veel lijstjes verwerkt om nog mee te kunnen doen (en ook door de stemmen in de voorronde bij te houden, weet ik al welke albums heel vaak genoemd zijn en welke minder) dus ik laat het aan jullie.

Vul onderstaande ‘blank sheet’ in met je voorspellingen (motivatie erbij zou zeker leuk zijn), en wie weet mag jij je straks de JordyNostradamus 2021 noemen! Voila, toch nog één user award in het leven geroepen

Er zijn 33 categorieën, dus maximaal 33 punten te behalen. Elke correct voorspelde categorie levert je 1 punt op.

Dus vooruit, voorspellen (en stemmen, als je dat nog niet gedaan hebt!) maar! Al was het maar om die gruwelijk irritante uit zichzelf beginnen spelende video van Gretz naar de volgende pagina te krijgen

Albums:

Avant-garde:
Blues/country/roots:
Dance/electronic:
Folk:
Funk, soul, R&B:
Hiphop:
Jazz:
Live:
Metal:
Punk:
Neoklassiek:
Pop:
Rock:
Wereld:
Nederlandstalig:

Nummers:

Nummer van het jaar:
Avant-garde:
Blues, country, roots:
Dance, electronic:
Folk:
Funk, soul, R&B:
Hiphop:
Jazz:
Metal:
Punk:
Pop:
Rock:
Nederlandstalig:

Hitparade:

Overige

Artiest van het jaar:
Beste nieuwkomer:
Beste comeback:
Mooiste hoes:

ArthurDZ schreef:

Dus vooruit, voorspellen (en stemmen, als je dat nog niet gedaan hebt!) maar! Al was het maar om die gruwelijk irritante uit zichzelf beginnen spelende video van Gretz naar de volgende pagina te krijgen

Lol, bij mij spelen embedded video's op MuMe nooit vanzelf af

P.S. volgend jaar ook een categorie Hollands invoeren, net als de Edisons?

Gretz schreef:
(quote)

Haha vreemd, bij mij speelt de video soms vanzelf af, als enige video ooit op deze site

En we hebben toch al een categorie 'Nederlandstalig', gekkie?

ArthurDZ schreef:
Al was het maar om die gruwelijk irritante uit zichzelf beginnen spelende video van Gretz naar de volgende pagina te krijgen

Bij mij staat die zelfstartende video gelukkig al op de vorige pagina, dus ik zorg dat ik daar zoveel mogelijk vandaan blijf. Misschien moet je het aantal berichten per pagina aanpassen? =P

Wellicht dat ik me later nog aan een voorspelling waag, eerst maar eens zelf stemmen.

Gretz schreef:

Dan wil ik daar wel een categorie "Vloms" tegenover zien.

Gretz schreef:
(quote)

De link die geëmbed is, bevat o.a. "autoplay". Blijkbaar werkt dat voor geëmbedde video's.

De deadline voor de finale stemronde ligt alweer op vrijdagavond 23u59, wat vliegt de tijd Dit weekend ontdekken we welke albums, liedjes en artiesten (en hoezen) in de prijzen vallen!

Ik zal zaterdag iets minder tijd hebben dan eerst gedacht, dus ik zal noodgedwongen de Strenge Steven moeten spelen en de deadline vrij strak aanhouden, zodat we zaterdagochtend meteen van start kunnen gaan met de ontknoping. Het is maar dat jullie het weten!

Alle categorieën met alle shortlists vinden jullie hier: De Jordy's 2020 finale: alle shortlists in één handig overzicht - MusicMeter.nl

Ten slotte wil ik nog even aangeven dat ik zo'n 3/4de van de categorieën nog niks beslist is, en dat elke stem een gigantische impact kan hebben. Het devies is dus: stemmen stemmen stemmen (a man after midnight)!

Al llijstjes mogen ontvangen van:

Funky Bookie, blur8, SBube, deric raven, ranja, likeahurricane, Poek, Arno, yeahyeahyeah, dynamo d en MRDammann, aERodynamIC, dumb_helicopter, DjFrankie, stoepkrijt, Johnny Marr, LuukRamaker, Don Cappuccino, Shaky, AstroStart

Hopend op lijstjes van

LuukRamaker, , niels94, , heicro, hoi123, AOVV, aerobag, , Koenr, Teunnis, Gretz, jordidj1,
123poetertjes , 50tracks , adri1982 , andré ,, arcade monkeys , , , Arrie , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , , Dwejkk_ , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Gebruiker43757 , gerre , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m . Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , , laxus11 , , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , , Porcupine Head , postpunker , ranboy , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , rolandobabel , Rudi S , Rufus , SanderT , Scorpion_21 , , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , Sunderland , tafkat , tbouwh , thelion , the viking , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , Lura, , erwinz, Slowgaze, Ataloona, Barney Rubble, Masimo

Ik mag uit de lijst, gaat me niet lukken.

Nog een dikke 24u en dan sluit ik de stemhokjes!

Het is echt onmogelijk spannend, zo spannend dat ik begin te vrezen dat we veel ex-aequo's gaan hebben bij de winnaars. Dus: 1) elke stem kan het verschil maken, en 2) er kunnen best nog wel wat stemmen bij.

Er is eigenlijk slechts één (!) categorie waarin de koploper zodanig voorligt dat er niets meer in te halen valt, namelijk beste folksong. Verder ligt alles op 1 of 2 punten van elkaar, of zitten we met levensgrote tie-breaks die ik vanuit organisatorisch standpunt natuurlijk graag nog ontward zie worden. Maak dus gebruik van jullie stemrecht zou ik zeggen!

Geadresseerden van dit bericht:

LuukRamaker, , niels94, , heicro, hoi123, AOVV, aerobag, , Koenr, Teunnis, Gretz, jordidj1, 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , andré ,, arcade monkeys , , , Arrie , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , , Dwejkk_ , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Frenkie! , Gebruiker43757 , gerre , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m . Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , , laxus11 , , LucM , luigifort , Lukas , Magick1 , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , Mozzer , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , , Porcupine Head , postpunker , ranboy , Razoreater , remcodulac , Reijersen , Ries_72 , Riesdude , rolandobabel , Rudi S , Rufus , SanderT , Scorpion_21 , , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , Sunderland , tafkat , tbouwh , thelion , the viking , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , Lura, , erwinz, Slowgaze, Ataloona, Barney Rubble, Masimo

Ik waardeer het initiatief, en ga de uitslag zeker volgen, maar het kost mij echt te veel luisterwerk om hier iets zinnigs mee te kunnen.

Het lijkt misschien een hele klus, maar al stem je maar op één categorie waar je alle genomineerden (een handjevol liedjes dus) al kent, elke stem telt!

Iedereen die meedoet met de Song van het Jaar-competitie of de MuMeAfrekening moet sowieso wel in een paar categorieën kunnen meestemmen denk ik. Kom op mensen! Kleine moeite.

stoepkrijt schreef:
Het lijkt misschien een hele klus, maar al stem je maar op één categorie waar je alle genomineerden (een handjevol liedjes dus) al kent, elke stem telt!

Iedereen die meedoet met de Song van het Jaar-competitie of de MuMeAfrekening moet sowieso wel in een paar categorieën kunnen meestemmen denk ik. Kom op mensen! Kleine moeite.

Wat deze schat zegt

chevy93 schreef:
Ik waardeer het initiatief, en ga de uitslag zeker volgen, maar het kost mij echt te veel luisterwerk om hier iets zinnigs mee te kunnen.

+1

Hoeveel inzendingen zijn er nu ArthurDZ?

Gretz schreef:
Hoeveel inzendingen zijn er nu ArthurDZ?

26. Help jij ons nog even richting 30?

ArthurDZ schreef:
(quote)

26. Help jij ons nog even richting 30?

Ja, m'n stemmen staan al klaar. Nog even een laatste check doen

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ik heb van 29 dappere deelnemers lijstjes binnen gekregen! Hopelijk gaan we daar in de stemmingronde nog even dik overheen

Dat valt toch wat tegen dan

Misschien heeft last-minute luigifort nog zin/tijd

ArthurDZ schreef:
D
Ten slotte wil ik nog even aangeven dat ik zo'n 3/4de van de categorieën nog niks beslist is, en dat elke stem een gigantische impact kan hebben. Het devies is dus: stemmen stemmen stemmen (a man after midnight)!

Jongens help Tuur nog even uit de brand, we krijgen er waarschijnlijk een prachtige presentatie voor terug! Misschien dat de deadline nog iets verlengd kan worden?

Onder druk van Gretz, nog wat ingeleverd.

Gretz schreef:
(quote)

Dat valt toch wat tegen dan

Misschien heeft last-minute luigifort nog zin/tijd

(quote)

Jongens help Tuur nog even uit de brand, we krijgen er waarschijnlijk een prachtige presentatie voor terug! Misschien dat de deadline nog iets verlengd kan worden?

Ik had ms meegedaan als die dingen geen Jordy's genoemd werden...iets passenders verzinnen lijkt me niet zo moeilijk.

Mijn voorbeschouwing op de Jordy's.

Albums:

Avant-garde: Stuk voor stuk topnominaties, maar vier van de vijf zie ik nooit winnen en dus blijft er maar één kandidaat over. Lyra Pumak en Kaja Draksler zijn onbekende namen en kunnen het nooit opboksen tegen de meer vertrouwde namen. De Kift en CocoRosie zijn dan misschien wel wat grotere namen, maar al een tijdje niet meer de hipste namen. De eerste award gaat dus vrij ruim naar The Microphones - Microphones in 2020.

Blues/country/roots: De categorie waar ik het minst kaas van heb gegeten. Sturgill Simpson - Cuttin' Grass - Vol. 1 zie ik vaak langskomen als een aanrader voor mij, maar dat lijkt me in deze nou net geen positief signaal. Ik ga maar voor de meest veilige naam: Jason Isbell and The 400 Unit - Reunions.

Dance/electronic: Ook een lastige categorie. Ela Minus is dé naam op MuMe, maar het debuutalbum viel na de singles toch wat tegen, dus die gaat het niet redden. De grote namen (Caribou, Grimes, Sufjan Stevens en Tame Impala) werden ook niet overspoeld met hoge waarderingen. Dus dan denk ik dat de underdog er hiermee vandoor gaat: Gidge - New Light.

Folk: De winnaar gaat afhangen van hoeveel er gestemd wordt op deze categorie. Ik denk graag groot en optimistisch. Al wordt het resultaat daar aanmerkelijk minder van: Phoebe Bridgers - Punisher.

Funk, soul, R&B: Dit wordt een spannende tweestrijd, maar wel enkel en alleen omdat één van de twee favorieten met twee albums genomineerd is. Anders had die artiest wel met twee vingers in de neus gewonnen Dat winnen gaat ze alsnog lukken: SAULT - UNTITLED (Rise).

Hiphop: Een hoge mate arty farty tussen de genomineerden. Toch denk ik dat het mainstreamduo , RTJ, het hier gaat afleggen tegen een van die artyfartyalbums. Iets met wensen, vaders en gedachten. De winnaar wordt R.A.P. Ferreira - Purple Moonlight Pages.

Jazz: Deze categorie hebben "we" al gewonnen. Stuk voor stuk kwaliteitsalbums. De populairste zal dan bovendrijven: Shabaka and the Ancestors - We Are Sent Here by History.

Live: Appels. Peren. Nick Cave - Idiot Prayer.

Metal: Als hier een andere winnaar uit komt, zal het hoogstvermoedelijk treurig zijn. Dan wint het naampje in plaats van de kwaliteit. Laten we optimistisch blijven: Oranssi Pazuzu - Mestarin Kynsi.

Punk: Lastig te voorspellen, want als er enkel nicheliefhebbers op gaan stemmen is mijn voorspelde winnaar denk ik kansloos. Ik denk dat er genoeg rockliefhebbers gaan stemmen en dus wint IDLES - Ultra Mono.

Neoklassiek: De drie populaire namen maakten niet echt indruk, de twee oudjes zijn niet hip en dus wint een debutante: Sohnarr - Coral Dusk.

Pop: Hier mag geen discussie over zijn. Maar er zal stemfraude worden gepleegd. Dat poststemmen is bedacht door de linkse elite. STOP THE COUNT! Als er een god bestaat wint Charli XCX - how i'm feeling now.

Rock: Er zal iets smaakvoller gestemd worden dan op de algemene verkiezingen op deze site. Maar ook niet heel veel meer. Dus voor de tweede keer wint Phoebe Bridgers - Punisher.

Wereld: Lido Piementa zal de sympathiestemmen krijgen, maar kwaliteit zal boven komen drijven. En dus wint Shabaka and the Ancestors - We Are Sent Here by History.

Nederlandstalig: Ik doe er een extra voorspelling bij. Gretz gaat teleurgesteld zijn in ons. Ik ook. Eefje hoort dit te winnen. Maar als zelfs degenen die dat vinden niet op haar stemmen, dan gaat toch die verdomde vis ermee vandoor. Winnaar in deze categorie: Spinvis - 7.6.9.6.

Nummers:

Nummer van het jaar: THIS ELECTION IS RIGGED! Tenzij Charli XCX - visions.

Avant-garde: Zie opmerking bij albums, alleen nu wel nog stevige concurrentie van William Basinski. Toch ook hier: the Microphones - Microphones in 2020.

Blues, country, roots: Iene. Miene. Mutte. Chris Stapleton - Cold.

Dance, electronic: Oei. Ik heb hier verkeerd gestemd. Gelukkig nog voor 23:59 ontdekt. Dit gaat dé doorslag geven. Bicep stond op winst, verliest een stem, die gaat naar de concurrent en dat nummer wint deze award: Ela Minus - megapunk.

Folk: Oei, ik voorzie nu pas dat Phoebe echt belachelijk veel awards binnen gaat slepen. Als één van mijn Phoebe-voorspellingen mis is, dan hoop ik vooral deze. Maar mijn voorspelling is dus wel gewoon Phoebe Bridgers - I Know the End.

Funk, soul, R&B: Zelfde verhaal als bij de albums. Maar ik gun het Abel zo erg, dat ik maar doe alsof ik verwacht dat hij hier wél SAULT verslaat. De o zo terechte winnaar wordt The Weeknd - Blinding Lights.

Hiphop: Dit wordt een veldslagje. Als clipping er niet met twee in stond was ik daarvoor gegaan. Nu ga ik voor de bom genaamd Denzel Curry + Terrace Martin & Kamasi Washington - Pig Feet.

Jazz: Omdat we Choconas zo'n toffe peer vinden: Muriel Grossmann - African Call.

Metal: Omdat we allemaal wel eens haten op technocratie, maar stiekem willen we méér: Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia.

Punk: Deze vind ik lastig te peilen, maar eigenlijk zou het heel logisch moeten zijn: METZ - A Boat to Drown In.

Pop: Arme Eefje. Charli XCX - visions.

Rock: Baas boven baas. Of baas boven overschat huppeltrutje. Met tien vingers in de neus: Black Country, New Road - Science Fair.

Nederlandstalig: Nee, dit kan niet. En toch gebeurt het. Arme Geert. Spinvis - Niet Vandaag.

Hitparade: Ik heb niet op het beste nummer gestemd. Want categorie. En toch wint dat beste nummer. Want lief meisje. Seksistisch hol, dit MuMe. Arme Abel verliest van Billie Eilish - everything i wanted.

Overige

Artiest van het jaar: Ik had hier eerst iets zuurs staan. Toen iets hoopvols en troostends richting Geert. Toen bedacht ik me dat Geert weleens helemaal niet op Eefje zou kunnen stemmen in deze categorie. Eén van de velen die een paar jaar te laat het licht heeft gezien; het licht is al een paar jaar uit. Maar dat snapt "men" niet en dus wint P̶h̶o̶e̶b̶e̶ ̶B̶r̶i̶d̶g̶e̶r̶s̶ E̶e̶f̶j̶e̶ ̶d̶e̶ ̶V̶i̶s̶s̶e̶r̶ Taylor Swift.

Beste nieuwkomer: Makkelijkst te voorspellen categorie: Ela Minus.

Beste comeback: Niet de sterkst bezette categorie. En dus wint de populaire naam: Pearl Jam.

Mooiste hoes: Wie heeft deze nominaties bedacht? Nu ik erover nadenk had ik deze categorie moeten boycotten. Als je even door de albums gaat in de albumcategorieën, dan kom je zo al vijf betere hoezen tegen. Maar goed, we zullen als hijgerige mannen wel gaan voor de billen van Ichiko Aoba - Adan no Kaze.

Ik ga ook even een voorspellende voorbeschouwing schrijven, zodra alle stemmen binnen zijn en ArthurDZ de stembus definitief gesloten heeft

Albums:
Beste avant-garde: Microphones zullen inderdaad wel winnen, dat zie ik dan met lede ogen aan.

Beste blues/country/rootsL
Vermoed dat het gaat tussen Danny Vera en Margo Price, waarbij de laatste op het alternatieve MuMe iets mee fans heeft. Het is Price voordeel dat ze de enige vrouw is in deze categorie:

Beste dance/electronic:
Dit kan echt alle kanten op. Sufjan en Tame Impala lijken me kansloos, maar de rest zal minimaal een paar stemmen bemachtigen. Een tiebreak tussen Ela Minus en Gidge zou me niets verbazen.

Beste folk:
Makkie voor Adrianne Lenker, met Phoebe Bridgers en Ichiko Aoba op gepaste afstand op 2 en 3.

Beste funk/soul/R&B:
SAULT gaat hier zowel winnaar als runner-up worden. Hun tweede album (Rise) krijgt net iets meer stemmen:

Beste hiphop:
Dit wordt gewoon en prooi voor de bekendste naam Run the Jewels.

Beste jazz:
Ik heb werkelijk geen idee. Dan ga ik ook maar voor de bekendste naam, Shabaka and the Ancestors.

Beste live:
Nick Cave wint hier de populariteitsprijs.

Beste metal:
Categorie waar ik het minste van af weet. Doe maar Deftones, die zijn nog wel enigszins MuMeMainstream.

Beste Nederlandstalig:

Beste neoklassiek:
Verwacht ook dat Sohnarr de grote, oude namen achter zich laat met haar bijzondere debuut.

Beste pop:
Eefje met twee vingers in de neus.

Beste punk:
Gaat een verrassende winnaar opleveren met De Kift

Beste rock:
Phoebe met ogenschijnlijk gemak.

Beste wereld:
Lido Pimienta ex aequo met Shabaka

Nummers:
Nummer van het jaar:
Een prooi van ons aller Eefje, die in 2020 zo'n beetje alles won wat er te winnen viel:

Beste avant-garde:
The Microphones - Microphones in 2020 helaas (die albumaward was eigenlijk al wel genoeg)

Beste blues/country/roots:
Margo Price - Letting Me Down

Beste dance/electronic:
Gelijkspoel tussen Ela Minus - they told us it was hard, but they were wrong, Caribou - Never Come Back en Bicep - Atlas

Beste folk:
De populairste naam wint, dus Phoebe Bridgers - I Know the End. De meningen zullen altijd blijven verschillen of dit wel voldoende folk is.

Beste funk/soul/R&B:
Gelijkspel tussen Celeste en The Weeknd

Beste hiphop:
Remise tussen Pig Feet en a few words for the firing squad.

Beste jazz:
ChocoJazz kan inderdaad gaan juichen met Muriel Grossmann - African Call.

Beste metal:
Geen idee, dus ik ga maar gewoon mee met Teunnis: Oranssi Pazuzu - Uusi Teknokratia.

Beste Nederlandstalig:
Eefje verliest door concurrentie van binnenuit, helaasch. Had ze maar niet zoveel fantastische nummers moeten uitbrengen. Spinvis - Scherven Van Jou

Beste pop:
Gelijk tussen Eefje de Visser - De Parade en Matt Berninger - One More Second

Beste punk:
Lekker chauvinistisch: De Kift - Baragouine

Beste rock:
Nog een knikker voor Phoebe Bridgers - I Know the End

Beste hitparade:
Net als bij de Grammy's komt The Weeknd van een koude kermis thuis. Billie Eilish - everything i wanted profiteert.

Artiest van het jaar:
Eefje de Visser (L)

Beste nieuwkomer:
Ela Minus, makkie

Beste comeback:
Zal wel Pearl Jam worden, maar dat is absoluut niet wat ik hoop

Mooiste hoes:
Hele lastige. Ichiko Aoba mag hier nog wel een prijsje pakken, maar ik vind ze eigenlijk allemaal winnaarwaardig

ArthurDZ

Zolang Dua Lipa maar iets wint, dan vind ik het prima.

Gretz schreef:
Ik ga ook even een voorspellende voorbeschouwing schrijven, zodra alle stemmen binnen zijn en ArthurDZ de stembus definitief gesloten heeft

Ik poog de laatstemmers nog cryptisch stemadvies te geven.

luigifort schreef:
(quote)

Ik had ms meegedaan als die dingen geen Jordy's genoemd werden...iets passenders verzinnen lijkt me niet zo moeilijk.

Ik zal even een mod vragen om de topictitel aan te passen. Wat heb je liever als nieuwe naam: de luigi's, of de meter-fans?

Schitterend bericht trouwens Teunnis, nu al de beste post dat we nog gaan krijgen in dit topic, ik kan net zo goed inbinden met m'n finalepresentatie. Haha nee grapje natuurlijk, dit weekend ontdekken we hoe goed jouw voorspellende gaven zijn!

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ik zal even een mod vragen om de topictitel aan te passen. Wat heb je liever als nieuwe naam: de luigi's, of de meter-fans?

Schitterend bericht trouwens Teunnis, nu al de beste post dat we nog gaan krijgen in dit topic, ik kan net zo goed inbinden met m'n finalepresentatie. Haha nee grapje natuurlijk, dit weekend ontdekken we hoe goed jouw voorspellende gaven zijn!

Maar belangrijker: is mijn last-minute revisie goedgekeurd?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:24 uur

geplaatst: vandaag om 03:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.