Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2021, 18:21 uur
zaaf schreef:
zeg eh allergoeiste ForWhomThePeteTolls ik dacht toch echt dat je gek was op Metallica, aan je nick te zien. maar Canibus mag natuurlijk ook
enneh... ook al is het nog geen weekend, thanks voor je lijst. hoop ouwe meuk erin zeg!
zeg eh allergoeiste ForWhomThePeteTolls ik dacht toch echt dat je gek was op Metallica, aan je nick te zien. maar Canibus mag natuurlijk ook

enneh... ook al is het nog geen weekend, thanks voor je lijst. hoop ouwe meuk erin zeg!
Ik houd van ouwe meuk, dus dat verklaart ook mijn liefde voor jou!
1
geplaatst: 1 juli 2021, 22:02 uur
8. CunninLynguists - Dirty Acres
Zeker niet m'n favoriet, maar wederom weer een sterk album van CunninLynguists. Kunnen ook bij mij weinig verkeerd doen en nou ik dit typ ga ik gauw die plaat weer eens opzetten.
7. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
Bijzonder geslaagde debuutplaat van Ty, die toen al wat jaren opviel met zijn toffe featurings en energieke en enthousiaste optredens. Hoewel ik Lobi Da Basi zeker zo goed vind, verlang ik inmiddels vooral terug naar een Typhoon die zich meer in de hiphopscene beweegt dan daarbuiten en dus weer vooral goed gaat rappen met echte hiphopbeats. Maar goed, dat gaat niet meer gebeuren en dat moet ie verder ook zelf weten natuurlijk. Maar zo tof als Vlieger en Wind waait gaat ie ze denk ik niet meer maken.
Zeker niet m'n favoriet, maar wederom weer een sterk album van CunninLynguists. Kunnen ook bij mij weinig verkeerd doen en nou ik dit typ ga ik gauw die plaat weer eens opzetten.
Bijzonder geslaagde debuutplaat van Ty, die toen al wat jaren opviel met zijn toffe featurings en energieke en enthousiaste optredens. Hoewel ik Lobi Da Basi zeker zo goed vind, verlang ik inmiddels vooral terug naar een Typhoon die zich meer in de hiphopscene beweegt dan daarbuiten en dus weer vooral goed gaat rappen met echte hiphopbeats. Maar goed, dat gaat niet meer gebeuren en dat moet ie verder ook zelf weten natuurlijk. Maar zo tof als Vlieger en Wind waait gaat ie ze denk ik niet meer maken.
4
zaaf
geplaatst: 2 juli 2021, 07:11 uur
8. Aesop Rock - None Shall Pass
Intelligente teksten gevat in een ruime woordenschat, dat kan je wel aan Aesop overlaten. Met hulp van Blockhead valt er ook muzikaal genoeg te genieten.
7. Typhoon - Tussen Licht En Lucht
Ty, eigenzinnige held, komend uit de Zwolse scene en dat is hier nog goed te horen. De teksten en delivery zijn zijn sterkste troeven en samen met de goeddeels fijne beats leveren deze een erg goed nederlandstalig product op.
Intelligente teksten gevat in een ruime woordenschat, dat kan je wel aan Aesop overlaten. Met hulp van Blockhead valt er ook muzikaal genoeg te genieten.
Ty, eigenzinnige held, komend uit de Zwolse scene en dat is hier nog goed te horen. De teksten en delivery zijn zijn sterkste troeven en samen met de goeddeels fijne beats leveren deze een erg goed nederlandstalig product op.
5
geplaatst: 2 juli 2021, 07:25 uur
1. Sticks & Delic - Fakkelteit
2. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
3. Stropstrikkers - Donkere dagen
4. Hilltop Hoods - The Hardroad: Restrun
5. Blu & Exile - Below The Heavens
6. Army Of The Pharaohs - The Ritual of the Battle
7. Cunninlynguists - Dirty Acres
8. Winne - Onoverwinnelijk
9. Brother Ali - The Undisputed Truth
10. Grieves - Irreversible
3. Stropstrikkers - Donkere dagen
4. Hilltop Hoods - The Hardroad: Restrun
6. Army Of The Pharaohs - The Ritual of the Battle
7. Cunninlynguists - Dirty Acres
8. Winne - Onoverwinnelijk
9. Brother Ali - The Undisputed Truth
10. Grieves - Irreversible
2
geplaatst: 2 juli 2021, 13:56 uur
HM:
CunninLynguists - Dirty Acres
DJ Yo-Yo Dieting - Unborn Faces Withering
Dizzee Rascal - Maths + English
G&D - The Message Uni Versa
Lapsed & Nonnon - The Death of Convenience
Madlib - Beat Konducta Vol 3: Beat Konducta in India
Wiley - Playtime Is Over
Y Society - Travel at Your Own Pace
Overig:
Hydeout Productions: 2nd Collection
Dälek - Deadverse Massive Vol. 1: Dälek Rarities 1999-2006
CunninLynguists - Dirty Acres
DJ Yo-Yo Dieting - Unborn Faces Withering
Dizzee Rascal - Maths + English
G&D - The Message Uni Versa
Lapsed & Nonnon - The Death of Convenience
Madlib - Beat Konducta Vol 3: Beat Konducta in India
Wiley - Playtime Is Over
Y Society - Travel at Your Own Pace
Overig:
Hydeout Productions: 2nd Collection
Dälek - Deadverse Massive Vol. 1: Dälek Rarities 1999-2006
1
geplaatst: 2 juli 2021, 14:00 uur
2. Kanye West - Graduation
3. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
1
geplaatst: 2 juli 2021, 21:49 uur
Als deze albums buiten de top vallen moet het wel een mooi jaar zijn geweest:
J Dilla - Jay Love Japan
Onra - Chinoiseries
Common - Finding Forever
Killah Priest - The Offering
Marco Polo - Port Authority
Hell Razah - Renaissance Child
Devin The Dude - Waitin’ To Inhale
One Be Lo - The R.E.B.I.R.T.H.
Percee P - Perseverance
Cunninlynguists - Dirty Acres
Y Society - Travel At Your Own Pace
El-P - I’ll Sleep When You’re Dead
Evidence - The Weatherman LP
UGK - Underground Kingz
Canibus - For Whom The Beat Tolls
J Dilla - Jay Love Japan
Onra - Chinoiseries
Common - Finding Forever
Killah Priest - The Offering
Marco Polo - Port Authority
Hell Razah - Renaissance Child
Devin The Dude - Waitin’ To Inhale
One Be Lo - The R.E.B.I.R.T.H.
Percee P - Perseverance
Cunninlynguists - Dirty Acres
Y Society - Travel At Your Own Pace
El-P - I’ll Sleep When You’re Dead
Evidence - The Weatherman LP
UGK - Underground Kingz
Canibus - For Whom The Beat Tolls
5
geplaatst: 2 juli 2021, 21:52 uur
Zoveel toppers dit jaar 
1. Blu & Exile - Below The Heavens
3. Kanye West - Graduation
4. Brother Ali - The Undisputed Truth
5. Sage Francis - Human The Death Dance
6. Army Of The Pharaohs - Ritual Of Battle
7. Sean Price - Jesus Price Supastar
8. Blue Scholars - Bayani
9. Lupe Fiasco - The Cool
10. Aesop Rock - None Shall Pass

1. Blu & Exile - Below The Heavens
3. Kanye West - Graduation
5. Sage Francis - Human The Death Dance
6. Army Of The Pharaohs - Ritual Of Battle
7. Sean Price - Jesus Price Supastar
8. Blue Scholars - Bayani
9. Lupe Fiasco - The Cool
10. Aesop Rock - None Shall Pass
5
geplaatst: 2 juli 2021, 21:54 uur
Pfoe, 2007, wat een jaar inderdaad! Had genoeg om uit te kiezen; dit was voor mij dan ook wel echt een van de jaren waar in ik de meest obscure albums digitaal probeerde op te sporen in de duistere hoekjes der internet...
Honourable Tracks:
Def3 & Moka Only - Eat a Bomb
Lekker niemendalletje, vooral door Moka Only's flow
Kay the Aquanaut - '89 Grey Cup
Deze destijds helemaal grijsgedraaid... Kinda funny at midnight I'm always daydreaming..
Mr. J. Medeiros - Constance
Sterk staaltje storystelling van Mr. J. Medeiros
Engel - Kinkerstraat
Engels zal nooit m'n favoriete rapper worden, maar degelijk is ie altijd, en hier komt ie erg open uit de hoek.
En dan beginnen we met de Honourable Mentions; een lijst waar platen in zitten die in de jaren die we al behandeld hebben een goede kans hadden gemaakt op een top-10 notering. Ik heb de prioriteit gegeven aan iets minder bekende albums, terwijl ik toch ook echt kan genieten van Finding Forever, Dirty Acres, None Shall Pass, Graduation...
Honourable mentions (willekeurige volgorde)
HM. Percee P - Perserverance - De combo Percee P & Madlib had op meer kunnen uitlopen, maar zitten een paar heerlijke bangers op
HM. Symmetry - Dusty Pick Up - Dit is gewoon een heel fijn plaatje, zonder teveel poespas. Vind zelf het ietwat duistere Little Girl zeer sterk.
HM. The Cool Kids - Totally Flossed Out EP - Kent men The Cool Kids nog? Volgens mij hierna niet meer zoveel van gehoord, maar dit zijn stuk voor stuk keiharde beats met prima, straightforward raps.
HM. Shape of Broad Minds - Craft of the Lost Art - Heb deze nog niet genoemd zien worden, terwijl dit toendertijd toch echt wel jaarlijstjes materiaal was.
HM. Iller than Theirs - Iller Than Theirs - Album uit het Nuk Fam collectief, waar Junk Science ook vandaan komt. Fijn album, check bijv. It Is What It Is
HM. Robust - El Foto Grande - Fantastisch undergroud album van Galapagos. Robust is een sterke rapper, en de producties op dit album zijn ook van hoog niveau. Link.
HM. Serengeti & Polyphonic - Don't Give Up - Deze haalt net m'n top-10 niet. Heerlijk alternatief en vreemd hiphop album. Vreemde producties, en Serengeti meet zich een slome, zangerige manier van rappen aan, zoals in Sunrise.
HM. edIT - Certified Air Raid Material - Electronic artiest edIT waagt zich aan hip-hop - heerlijke glitchy beats.
HM. ide - force fed - Er hangt hier een typisch underground-sfeertje wat me doet denken aan JMT, mede door de aggressieve raps
HM. Brother Reade - Rap Music - Het duo Brother Reade stapte voor dit album over naar iets meer bonkende beats dan hun vorige, introspectieve EPs. Toch een erg fijn album, Life Ain't Easy For Y'all zet ik nog regelmatig op.
Pfoe.. en dan ergens dit weekend nog m'n top-10 uittypen!
Honourable Tracks:
Def3 & Moka Only - Eat a Bomb
Lekker niemendalletje, vooral door Moka Only's flow
Kay the Aquanaut - '89 Grey Cup
Deze destijds helemaal grijsgedraaid... Kinda funny at midnight I'm always daydreaming..
Mr. J. Medeiros - Constance
Sterk staaltje storystelling van Mr. J. Medeiros
Engel - Kinkerstraat
Engels zal nooit m'n favoriete rapper worden, maar degelijk is ie altijd, en hier komt ie erg open uit de hoek.
En dan beginnen we met de Honourable Mentions; een lijst waar platen in zitten die in de jaren die we al behandeld hebben een goede kans hadden gemaakt op een top-10 notering. Ik heb de prioriteit gegeven aan iets minder bekende albums, terwijl ik toch ook echt kan genieten van Finding Forever, Dirty Acres, None Shall Pass, Graduation...
Honourable mentions (willekeurige volgorde)
HM. Percee P - Perserverance - De combo Percee P & Madlib had op meer kunnen uitlopen, maar zitten een paar heerlijke bangers op
HM. Symmetry - Dusty Pick Up - Dit is gewoon een heel fijn plaatje, zonder teveel poespas. Vind zelf het ietwat duistere Little Girl zeer sterk.
HM. The Cool Kids - Totally Flossed Out EP - Kent men The Cool Kids nog? Volgens mij hierna niet meer zoveel van gehoord, maar dit zijn stuk voor stuk keiharde beats met prima, straightforward raps.
HM. Shape of Broad Minds - Craft of the Lost Art - Heb deze nog niet genoemd zien worden, terwijl dit toendertijd toch echt wel jaarlijstjes materiaal was.
HM. Iller than Theirs - Iller Than Theirs - Album uit het Nuk Fam collectief, waar Junk Science ook vandaan komt. Fijn album, check bijv. It Is What It Is
HM. Robust - El Foto Grande - Fantastisch undergroud album van Galapagos. Robust is een sterke rapper, en de producties op dit album zijn ook van hoog niveau. Link.
HM. Serengeti & Polyphonic - Don't Give Up - Deze haalt net m'n top-10 niet. Heerlijk alternatief en vreemd hiphop album. Vreemde producties, en Serengeti meet zich een slome, zangerige manier van rappen aan, zoals in Sunrise.
HM. edIT - Certified Air Raid Material - Electronic artiest edIT waagt zich aan hip-hop - heerlijke glitchy beats.
HM. ide - force fed - Er hangt hier een typisch underground-sfeertje wat me doet denken aan JMT, mede door de aggressieve raps
HM. Brother Reade - Rap Music - Het duo Brother Reade stapte voor dit album over naar iets meer bonkende beats dan hun vorige, introspectieve EPs. Toch een erg fijn album, Life Ain't Easy For Y'all zet ik nog regelmatig op.
Pfoe.. en dan ergens dit weekend nog m'n top-10 uittypen!
1
zaaf
geplaatst: 3 juli 2021, 09:29 uur
6. Doomtree - False Hopes
Debuut van dit hiphopcollectief en bam die knalt er lekker in. Stevig, maar meer nog dan POS' solowerk hiphop van de eerste orde (ik bedoel minder rockerig). Heerlijk.
Dit blijf ik een moeilijk album vinden. Grotendeels erg goed, verrassend goed, maar soms komen de tracks niet binnen of liever, komen sommige tracks niet binnen. Hoge toppen diepe dalen doet zeker geen recht, maar hoge toppen en kabbelende beekjes klopt voor mij wel (hoewel dat toch weer een fraai geheel kan vormen
)
Debuut van dit hiphopcollectief en bam die knalt er lekker in. Stevig, maar meer nog dan POS' solowerk hiphop van de eerste orde (ik bedoel minder rockerig). Heerlijk.
Dit blijf ik een moeilijk album vinden. Grotendeels erg goed, verrassend goed, maar soms komen de tracks niet binnen of liever, komen sommige tracks niet binnen. Hoge toppen diepe dalen doet zeker geen recht, maar hoge toppen en kabbelende beekjes klopt voor mij wel (hoewel dat toch weer een fraai geheel kan vormen
)
8
geplaatst: 3 juli 2021, 10:53 uur
Geweldig jaar voor hip-hop waarin de meeste album uit mijn top 10 elkaar niet ontlopen qua kwaliteit.
10. Devin the Dude - Waitin' to Inhale
Ik ontdekte dit album via het mooie nummer Lil' Girl Gone en was direct onder de indruk van de rest. Vooral veel luchtige en grappige verhalen, maar stuk voor stuk soepeltjes gerapt door Devin.
9. Jay-Z - American Gangster
Als ik mijn lijstje zo bekijk is het ook wel een jaar van sterke conceptalbums. Ik vond dit album soms wat flauw vanwege het 'makkelijke' concept, maar ik kan na zoveel jaar nog steeds geen zwakke momenten ontdekken.
8. Consequence - Don't Quit Your Day Job!
De hoogtijdagen van G.O.O.D Music. Een album dat altijd een beetje ondergesneeuwd is van een veteraan die altijd een beetje ondergesneeuwd is. Consequence een bijzonder fijne en sterke rapper, die het helaas nooit echt waar heeft kunnen maken.
7. Aesop Rock - None Shall Pass
Aesop Rocks meest toegankelijke album, maar misschien ook wel direct zijn beste. Ik heb vaak bij (de oudere) Aesop dat ik echt moet opletten. Vaak gruizige beats en ingewikkelde teksten. Hier is alles net wat meer gepolijst, waardoor het automatisch mijn aandacht trekt.
6. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
Eén van de beste hip-hop albums van Nederlandse bodem. Naast een ongelooflijke sterke Typhoon zijn de beats ook geweldig. Ze zijn uniek en voelen soms bijna buitenlands aan (wat uiteraard nergens op slaat).
5. Chamillionaire - Ultimate Victory
In de media was een AOTY-strijd gaande tussen Kanye West en 50 Cent, maar bij ging het tussen Kanye West en Chamillionaire. Ik was net gevallen voor de charmes van Southern hip-hop en toen kwam dit album... Geweldig album met o.a. het heerlijke Pimp Mode[/i].
4. El-P - I'll Sleep When You're Dead
Waar El-P voorheen vooral subtiele, industriële hip-hop beats maakt, trekt hij hier alles uit de kast. De 13 tracks denderen voorbij. Wat een geweld!
3. Lupe Fiasco - The Cool
Lupe Fiasco blijft één van mijn favoriete rappers. Hoewel ik al zijn album eigenlijk wel goed vind, is dit toch wel zijn laatste hoogstandje. The Cool is een conceptalbum dat voortborduurt op verhalen van zijn debuut. Een mooie balans tussen sterke teksten, complexe verhalen en toch een lekkere, toegankelijke sound. Bij zijn recentere album is die balans helaas zoek.
2. Blu & Exile - Below the Heavens
Een album dat voor mij met Time Being en A Piece of Strange op eenzame hoogte staat als underground classic. De unieke chemie tussen rapper en producer zie je (tegenwoordig) zelden. Het lukt ze zelf ook niet meer. Eigenlijk klopt alles aan dit album. Van de levendige verhalen van Blu, tot aan het feit dat Exile alle samples waarin het woord 'Blue' voorkomt opgeduikeld heeft. Briljant album en nog steeds één van de beste.
1. Kanye West - Graduation
2007 was het jaar waarin gangsterrap terrein verloor en een consious rap de charts overnam. Dit kwam grotendeels door de in de media breed uitgemeten strijd tussen Graduation en Curtis. Voor mij was dit ook een kantelpunt: niet heel lang daarvoor had ik Kanye West ontdekt en was diep onder de indruk. Aangezien ik de impact van College Dropout en Late Registration nooit meegemaakt had, keek ik enorm uit naar de release van Graduation. Alles werd waargemaakt: de muziek, de video's, de artwork van Takashi Murakami. Ik was echt destijds helemaal in de ban van dit album, ook als beginnend ontwerper. De impact van dit album in de (mainstream) muziek is uiteindelijk ook heel groot gebleken en niet onterecht.
10. Devin the Dude - Waitin' to Inhale
Ik ontdekte dit album via het mooie nummer Lil' Girl Gone en was direct onder de indruk van de rest. Vooral veel luchtige en grappige verhalen, maar stuk voor stuk soepeltjes gerapt door Devin.
9. Jay-Z - American Gangster
Als ik mijn lijstje zo bekijk is het ook wel een jaar van sterke conceptalbums. Ik vond dit album soms wat flauw vanwege het 'makkelijke' concept, maar ik kan na zoveel jaar nog steeds geen zwakke momenten ontdekken.
8. Consequence - Don't Quit Your Day Job!
De hoogtijdagen van G.O.O.D Music. Een album dat altijd een beetje ondergesneeuwd is van een veteraan die altijd een beetje ondergesneeuwd is. Consequence een bijzonder fijne en sterke rapper, die het helaas nooit echt waar heeft kunnen maken.
7. Aesop Rock - None Shall Pass
Aesop Rocks meest toegankelijke album, maar misschien ook wel direct zijn beste. Ik heb vaak bij (de oudere) Aesop dat ik echt moet opletten. Vaak gruizige beats en ingewikkelde teksten. Hier is alles net wat meer gepolijst, waardoor het automatisch mijn aandacht trekt.
6. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
Eén van de beste hip-hop albums van Nederlandse bodem. Naast een ongelooflijke sterke Typhoon zijn de beats ook geweldig. Ze zijn uniek en voelen soms bijna buitenlands aan (wat uiteraard nergens op slaat).
5. Chamillionaire - Ultimate Victory
In de media was een AOTY-strijd gaande tussen Kanye West en 50 Cent, maar bij ging het tussen Kanye West en Chamillionaire. Ik was net gevallen voor de charmes van Southern hip-hop en toen kwam dit album... Geweldig album met o.a. het heerlijke Pimp Mode[/i].
4. El-P - I'll Sleep When You're Dead
Waar El-P voorheen vooral subtiele, industriële hip-hop beats maakt, trekt hij hier alles uit de kast. De 13 tracks denderen voorbij. Wat een geweld!
3. Lupe Fiasco - The Cool
Lupe Fiasco blijft één van mijn favoriete rappers. Hoewel ik al zijn album eigenlijk wel goed vind, is dit toch wel zijn laatste hoogstandje. The Cool is een conceptalbum dat voortborduurt op verhalen van zijn debuut. Een mooie balans tussen sterke teksten, complexe verhalen en toch een lekkere, toegankelijke sound. Bij zijn recentere album is die balans helaas zoek.
2. Blu & Exile - Below the Heavens
Een album dat voor mij met Time Being en A Piece of Strange op eenzame hoogte staat als underground classic. De unieke chemie tussen rapper en producer zie je (tegenwoordig) zelden. Het lukt ze zelf ook niet meer. Eigenlijk klopt alles aan dit album. Van de levendige verhalen van Blu, tot aan het feit dat Exile alle samples waarin het woord 'Blue' voorkomt opgeduikeld heeft. Briljant album en nog steeds één van de beste.
1. Kanye West - Graduation
2007 was het jaar waarin gangsterrap terrein verloor en een consious rap de charts overnam. Dit kwam grotendeels door de in de media breed uitgemeten strijd tussen Graduation en Curtis. Voor mij was dit ook een kantelpunt: niet heel lang daarvoor had ik Kanye West ontdekt en was diep onder de indruk. Aangezien ik de impact van College Dropout en Late Registration nooit meegemaakt had, keek ik enorm uit naar de release van Graduation. Alles werd waargemaakt: de muziek, de video's, de artwork van Takashi Murakami. Ik was echt destijds helemaal in de ban van dit album, ook als beginnend ontwerper. De impact van dit album in de (mainstream) muziek is uiteindelijk ook heel groot gebleken en niet onterecht.
0
geplaatst: 3 juli 2021, 12:15 uur
Johnny Marr schreef:
Ben Jay-Z nog vergeten toevoegen *aapje met hand voor de ogen smiley*
4. Jay-Z - American Gangster
3
zaaf
geplaatst: 3 juli 2021, 12:20 uur
je bent nog wel meer vergeten, ik wacht nog ff met invoeren 

2
geplaatst: 3 juli 2021, 14:40 uur
6. Blu & Exile - Below The Heavens
Perfecte match. Exile vind ik bijna altijd fantastisch, Blu als hij werkt met Exile ook. Haalt het beste in hem naar boven en deze plaat is de tofste van de samenwerkingen. Heerlijk soulvolle hiphop met een aantal klassiekers voor mij persoonlijk.
5. Sean Price - Jesus Price Supastar
Haha wat een held. Alleen die schrale titel al. Eigenlijk vond ik deze stiekem nog toffer dan Monkey Barz, al ben ik daar een van de weinige in geloof ik. Wat meer toptracks voor mij en even toffe humor.
Perfecte match. Exile vind ik bijna altijd fantastisch, Blu als hij werkt met Exile ook. Haalt het beste in hem naar boven en deze plaat is de tofste van de samenwerkingen. Heerlijk soulvolle hiphop met een aantal klassiekers voor mij persoonlijk.
Haha wat een held. Alleen die schrale titel al. Eigenlijk vond ik deze stiekem nog toffer dan Monkey Barz, al ben ik daar een van de weinige in geloof ik. Wat meer toptracks voor mij en even toffe humor.
2
geplaatst: 4 juli 2021, 13:06 uur
4. Kanye West - Graduation
Sterke plaat van Kanye die hier nog met warme producties komt en een mooi samenhangende sfeer neerzet (al heb ik nog altijd een hekel aan die Drunk and hot girls track).
3. Black Milk - Popular Demand
En nog een rappende producer, want zo zie ik beide heren toch wel. Black Milk kwam hier met een plaat vol Detroit bangers. Is later veel meer zijn muziek gaan overdenken naar mijn idee, maar deze vrij ongecompliceerde boombap met gewoon fijne raps blijft favoriet van de beste man. Sound the alarm was mijn track altijd.
Sterke plaat van Kanye die hier nog met warme producties komt en een mooi samenhangende sfeer neerzet (al heb ik nog altijd een hekel aan die Drunk and hot girls track).
En nog een rappende producer, want zo zie ik beide heren toch wel. Black Milk kwam hier met een plaat vol Detroit bangers. Is later veel meer zijn muziek gaan overdenken naar mijn idee, maar deze vrij ongecompliceerde boombap met gewoon fijne raps blijft favoriet van de beste man. Sound the alarm was mijn track altijd.
1
geplaatst: 4 juli 2021, 19:37 uur
zaaf schreef:
10. Lupe Fiasco - The Cool
Lupe, ruimschoots toebedeeld met skills, naar mijn idee toch wat zoekend wat daarmee te doen. Credits of fame
? Wat hij in aanvang van zijn carrière deed trof mij nog het best. Dit album is erg sterk met af en toe een te slick momentje.
Lupe, ruimschoots toebedeeld met skills, naar mijn idee toch wat zoekend wat daarmee te doen. Credits of fame
? Wat hij in aanvang van zijn carrière deed trof mij nog het best. Dit album is erg sterk met af en toe een te slick momentje.Serieus? Lupe maakt muziek voor gasten die hun benen scheren in de badkuip terwijl ze aan hun theetje zitten te nippen. Sheeeheeeit!!
1
geplaatst: 4 juli 2021, 20:56 uur
Gelijk maar even afronden:
2. Sticks & Delic - Fakkelteit
In de lijn van Eigen Wereld, net een tikkeltje minder, maar nog altijd een klassieker in NL hiphop wat mij betreft.
1. Common - Finding Forever
Na Be uit 2005 vonden velen dit geloof ik wat tegenvallen, maar ik vind het een heerlijke voortzetting van de samenwerking tussen Kanye en Common met alleen maar sterke tracks inclusief een aantal classics zoals The People en The Game.
In de lijn van Eigen Wereld, net een tikkeltje minder, maar nog altijd een klassieker in NL hiphop wat mij betreft.
Na Be uit 2005 vonden velen dit geloof ik wat tegenvallen, maar ik vind het een heerlijke voortzetting van de samenwerking tussen Kanye en Common met alleen maar sterke tracks inclusief een aantal classics zoals The People en The Game.
7
geplaatst: 4 juli 2021, 20:59 uur
2007:
1. El-P - I'll Sleep When You're Dead
2. Talib Kweli & Madlib - Liberation
3. Evidence - The Weatherman LP
4. Blu & Exile - Below the Heavens
5. Aesop Rock - None Shall Pass
6. Common - Finding Forever
7. Little Brother - Getback
8. Pharoahe Monch - Desire
9. Black Milk - Popular Demand
10. Y Society - Travel at Your Own Pace
2. Talib Kweli & Madlib - Liberation
4. Blu & Exile - Below the Heavens
5. Aesop Rock - None Shall Pass
6. Common - Finding Forever
7. Little Brother - Getback
8. Pharoahe Monch - Desire
10. Y Society - Travel at Your Own Pace
6
geplaatst: 4 juli 2021, 21:02 uur
Hele top 10 2007 (mooi jaartje):
10. Winne - Onoverwinnelijk
9. Evidence - The Weatherman LP
10. Winne - Onoverwinnelijk
9. Evidence - The Weatherman LP
3
zaaf
geplaatst: 4 juli 2021, 21:22 uur
Eerste plaat van Ali die ik leerde kennen en die diepe indruk maakte. Ali is een baas!
3. Blue Scholars - Bayani
Fantastische tijdloze plaat. Mellow, muzikaal en met af en toe een lekker Oostersch tintje.
Eerste plaat van Ali die ik leerde kennen en die diepe indruk maakte. Ali is een baas!
Fantastische tijdloze plaat. Mellow, muzikaal en met af en toe een lekker Oostersch tintje.
1
geplaatst: 5 juli 2021, 12:18 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Serieus? Lupe maakt muziek voor gasten die hun benen scheren in de badkuip terwijl ze aan hun theetje zitten te nippen. Sheeeheeeit!!
(quote)
Serieus? Lupe maakt muziek voor gasten die hun benen scheren in de badkuip terwijl ze aan hun theetje zitten te nippen. Sheeeheeeit!!
Come on zeurpete, je weet zelf dat een Lupe in vorm > je favoriete MC
2
zaaf
geplaatst: 5 juli 2021, 13:05 uur
2. Y Society - Travel at Your Own Pace
Toch wel de fijnste van Insight, met de beats van Damu moest dit wel een topplaat worden en dat werd het ook.
Dreunende beats klappen je knock out. En El-P in zijn element met zijn raps als guns. Hij speelt met ons en slaapt pas tot we dood zijn.
Toch wel de fijnste van Insight, met de beats van Damu moest dit wel een topplaat worden en dat werd het ook.
Dreunende beats klappen je knock out. En El-P in zijn element met zijn raps als guns. Hij speelt met ons en slaapt pas tot we dood zijn.
6
zaaf
geplaatst: 5 juli 2021, 13:06 uur
e tutti
0
geplaatst: 6 juli 2021, 11:56 uur
Lupe gaat gewoon over je hoofd Pete, die man zijn skills zijn

Ik voel wel een nieuw MuMe concept aankomen, de MuMe verzuz battles...

0
zaaf
geplaatst: 6 juli 2021, 12:26 uur
Flipm0de schreef:
o dat is wel leuk ja! ik hou niet zo van battles, maar hiphopbattles zijn dacht ik niet eerder gedaan? #digibeet(quote)

5
geplaatst: 6 juli 2021, 15:26 uur
Zie dat ik 2008 helemaal vergeten ben te droppen
. Hierbij 2007:
1. Blu & Exile - Below the Heavens
5. Kanye West - Graduation
6. Blue Scholars - Bayani
7. CunninLynguists - Dirty Acres
8. Grieves - Irreversible
9. Blockhead - Uncle Tony's Coloring Book
10. Army of the Pharaohs - Ritual of Battle
. Hierbij 2007:1. Blu & Exile - Below the Heavens
5. Kanye West - Graduation
6. Blue Scholars - Bayani
7. CunninLynguists - Dirty Acres
8. Grieves - Irreversible
9. Blockhead - Uncle Tony's Coloring Book
10. Army of the Pharaohs - Ritual of Battle
2
geplaatst: 6 juli 2021, 20:05 uur
Op naar mijn top-10. Helaas weinig tijd deze week, dus geen uitgebreide uitleg. Mag nogmaals gezegd worden wat een fijn jaar dit was, hoog replay-gehalte en een paar albums waar ik ook echt goede herinneringen aan heb.
10. Shad - The Old Prince
09. Brother Ali - The Undisputed Truth
08. Intuition - Stories About Nothing
07. Kubus & BangBang - Learning Curve
06. Blu & Exile - Below the Heavens
05. Junk Science - Gran'dad's Nerve Tonic
04. 100dbs & Ryan O'Neil - The Adventures of the One Hand Bandit and the Slum Computer Wizard
03. El-P - I'll Sleep When You're Dead
02. Sticks & Delic - Fakkelteit
01. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
10. Shad - The Old Prince
09. Brother Ali - The Undisputed Truth
08. Intuition - Stories About Nothing
07. Kubus & BangBang - Learning Curve
06. Blu & Exile - Below the Heavens
05. Junk Science - Gran'dad's Nerve Tonic
04. 100dbs & Ryan O'Neil - The Adventures of the One Hand Bandit and the Slum Computer Wizard
03. El-P - I'll Sleep When You're Dead
02. Sticks & Delic - Fakkelteit
01. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
* denotes required fields.