Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
1
geplaatst: 31 januari 2022, 12:47 uur
JayM schreef:
(quote)
Dit is toch een '96 release? (quote)
3x al in de top10, hoogste positie plek 2 (quote)
jwz(quote)
4x eerder genoemd, waarvan 3 welverdiende top10 plekken (incl een dikke nummer 1 notering) My bad, ik zag alleen de laatste 2 posts, I feel kinda silly now! Ik snap niet dat ik over die posts heb heen gekeken, ik vind die lijstjes altijd heerlijk om doorheen te gaan... Maar goed.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 12:49 uur
Je hebt gelijk, schuif Piet Rots en CL Gladjes maar door naar 10 en 10 naar 9.
0
geplaatst: 31 januari 2022, 14:05 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
My bad, ik zag alleen de laatste 2 posts, I feel kinda silly now! Ik snap niet dat ik over die posts heb heen gekeken, ik vind die lijstjes altijd heerlijk om doorheen te gaan... Maar goed.
Nergens voor nodig, ken gebeuren. Voordat ik je wijzigingen doorvoer: wat komt er ipv je nr 5?My bad, ik zag alleen de laatste 2 posts, I feel kinda silly now! Ik snap niet dat ik over die posts heb heen gekeken, ik vind die lijstjes altijd heerlijk om doorheen te gaan... Maar goed.
1
geplaatst: 31 januari 2022, 15:03 uur
JayM schreef:
(quote)
Nergens voor nodig, ken gebeuren. Voordat ik je wijzigingen doorvoer: wat komt er ipv je nr 5? Doorschuiven, en dan op 10: Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik
2
geplaatst: 31 januari 2022, 15:23 uur
Haha ja toch
ForWhomThePeteTolls's top10 2.0:
1. O.C. - Word...Life
2. Saafir - Boxcar Sessions
3. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
4. A.D.O.R. - The Concrete
5. Gang Starr - Hard to Earn
6. Bushwackass - How Real Israel?
7. Beatnuts - Beatnuts
8. Mysterme & DJ 20/20 - Let Me Explain
9. Pete Rock & CL Smooth - The Main Ingredient
10: Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik
ForWhomThePeteTolls's top10 2.0:
1. O.C. - Word...Life
2. Saafir - Boxcar Sessions
3. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
4. A.D.O.R. - The Concrete
5. Gang Starr - Hard to Earn
6. Bushwackass - How Real Israel?
7. Beatnuts - Beatnuts
8. Mysterme & DJ 20/20 - Let Me Explain
9. Pete Rock & CL Smooth - The Main Ingredient
10: Outkast - Southernplayalisticadillacmuzik
0
geplaatst: 31 januari 2022, 15:38 uur
Ik had eigenlijk de behoefte om Saafir op #1 te zetten... En nog steeds twijfel ik een beetje...te dope met zijn onorthodoxe flow!
0
geplaatst: 31 januari 2022, 16:05 uur
Mooie lijsten allemaal!
Ik had op mijn werk een keurig top 40 lijstje klaarstaan, krijg ik Covid.... Ik zal eens opnieuw beginnen.
Ik had op mijn werk een keurig top 40 lijstje klaarstaan, krijg ik Covid.... Ik zal eens opnieuw beginnen.
7
geplaatst: 31 januari 2022, 16:57 uur
Met plezier!
1. Nas - Illmatic
Misschien niet de meest verrassende nummer 1, maar hier kan ik niet omheen. Wat mij betreft een nagenoeg perfect hiphop album. Classic der classics voor mij, tijdloos!
2. Artifacts - Between a Rock and a Hard Place
Behoort tot mijn meest beluisterde hiphop platen. Tracks als C'mon Wit da Git Down kan ik 10 keer achter elkaar draaien. Kan alles meezingen, van voor naar achter genieten.
3. Gravediggaz - 6 Feet Deep
Het was stuivertje wisselen tussen de nummer 2 en 3. Ik vind deze plaat zo belachelijk goed, toen ik nog veel moest rijden voor mijn werk deze cd letterlijk stukgedraaid. 1-800-Suicide en Diary of a Madman zijn favoriet, de storytelling is geweldig. Misschien had deze toch op 2 gemoeten…
Dit is zo’n album die ik, als ik rapper was geweest, zou hebben willen maken. Jammer dat ik de vinyl nergens betaalbaar kan vinden.
4. Scientifik - Criminal
Deze enige tijd eindelijk op vinyl gescoord, ik moest en zou hem hebben. Vorig jaar misschien wel mijn meestgedraaide. Mooi dat deze veel liefde krijgt in dit topic! Favoriete track is momenteel Fallen Star.
5. Kurious - A Constipated Monkey
Hier komt humor en keiharde flow perfect samen. Heerlijke beats (let op de blazers), ik kan hier niet bij stil blijven zitten.
6. O.C. - Word... Life
Hier is, terecht, het nodige positieve over gezegd. Time’s Up stond ook hoog in mijn hiphop top 100.
7. Lords of the Underground - Keepers of the Funk
I'm after the gold then after that the platnium! Ik stel me bij beluisteren voor hoe het moet zijn geweest om deze als cassette te draaien in de 90’s. Heerlijk headboppen met je oor dicht bij de speaker, ze hebben zoveel karakter in hun stem. Ik ga deze ook maar eens op lp zoeken.
8. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
Dit album heeft (ook) alles, wat een sfeer, wat een verhalen en die beats! Lekker grimey en ze klinken allemaal gretig. Bring it on motherfucker bring it on!!
9. Gang Starr - Hard to Earn
Deze plaat heeft wat tijd nodig gehad bij me, ik vond het eerder wat saai en zijn stem wat monotoon, maar toen ik er eens goed in was gedoken was ik om. Zo worden ze niet meer gemaakt helaas.
10. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
Pff, ik luister deze platen uit het lijstje weer deels en 1994 is toch echt wel een bijzonder jaar. De sound is uniek, zoveel te vertellen en de producties zijn uniek. Echt de hoogtijdagen van het genre wat mij betreft, waar dit album zeker een belangrijk aandeel in heeft.
11. Method Man - Tical
12. Boogiemonsters - Riders of the Storm: The Underwater Album
13. M.O.P. - To the Death
14. Hard 2 Obtain - Ism and Blues
15. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
16. UGK - Super Tight...
17. OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik
18. Redman - Dare Iz a Darkside
19. Scarface - The Diary
20. Beastie Boys - Ill Communication
21. The Beatnuts - Street Level
22. Warren G - Regulate...G Funk Era
23. Black Sheep - Non-Fiction
24. SFC - Illumination
25. Gospel Gangstas - Gang Affiliated
26. The Notorious B.I.G. - Ready to Die
27. Brand Nubian - Everything Is Everything
28. Above the Law - Uncle Sam's Curse
29. Da Youngsta's - No Mercy
30. Spearhead - Home
31. Keith Murray - The Most Beautifullest Thing in This World
32. Casual - Fear Itself
33. MC Solaar - Prose Combat
34. Bushwackass - How Real Israel?
35. Digable Planets - Blowout Comb
36. Down South - Lost in Brooklyn
37. Grand Daddy I.U. - Lead Pipe
38. The Roots - Do You Want More?!!!??!
39. The Legion - Theme + Echo = Krill
40. Saafir - Boxcar Sessions
41. Justice System - Rooftop Soundcheck
42. G. Love & Special Sauce - G. Love & Special Sauce
43. R.B.L. Posse - Ruthless by Law
44. Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny
45. Extra Prolific - Like It Should Be
46. Ouderkerk Kaffers - Wie Zijn Wij?
47. Common Sense - Resurrection
48. Dred Scott - Breakin' Combs
49. MC Eiht - We Come Strapped
50. Thug Life - Volume 1
Wat een jaar.
1. Nas - Illmatic
Misschien niet de meest verrassende nummer 1, maar hier kan ik niet omheen. Wat mij betreft een nagenoeg perfect hiphop album. Classic der classics voor mij, tijdloos!
2. Artifacts - Between a Rock and a Hard Place
Behoort tot mijn meest beluisterde hiphop platen. Tracks als C'mon Wit da Git Down kan ik 10 keer achter elkaar draaien. Kan alles meezingen, van voor naar achter genieten.
3. Gravediggaz - 6 Feet Deep
Het was stuivertje wisselen tussen de nummer 2 en 3. Ik vind deze plaat zo belachelijk goed, toen ik nog veel moest rijden voor mijn werk deze cd letterlijk stukgedraaid. 1-800-Suicide en Diary of a Madman zijn favoriet, de storytelling is geweldig. Misschien had deze toch op 2 gemoeten…
Dit is zo’n album die ik, als ik rapper was geweest, zou hebben willen maken. Jammer dat ik de vinyl nergens betaalbaar kan vinden.
4. Scientifik - Criminal
Deze enige tijd eindelijk op vinyl gescoord, ik moest en zou hem hebben. Vorig jaar misschien wel mijn meestgedraaide. Mooi dat deze veel liefde krijgt in dit topic! Favoriete track is momenteel Fallen Star.
5. Kurious - A Constipated Monkey
Hier komt humor en keiharde flow perfect samen. Heerlijke beats (let op de blazers), ik kan hier niet bij stil blijven zitten.
6. O.C. - Word... Life
Hier is, terecht, het nodige positieve over gezegd. Time’s Up stond ook hoog in mijn hiphop top 100.
7. Lords of the Underground - Keepers of the Funk
I'm after the gold then after that the platnium! Ik stel me bij beluisteren voor hoe het moet zijn geweest om deze als cassette te draaien in de 90’s. Heerlijk headboppen met je oor dicht bij de speaker, ze hebben zoveel karakter in hun stem. Ik ga deze ook maar eens op lp zoeken.
8. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
Dit album heeft (ook) alles, wat een sfeer, wat een verhalen en die beats! Lekker grimey en ze klinken allemaal gretig. Bring it on motherfucker bring it on!!
9. Gang Starr - Hard to Earn
Deze plaat heeft wat tijd nodig gehad bij me, ik vond het eerder wat saai en zijn stem wat monotoon, maar toen ik er eens goed in was gedoken was ik om. Zo worden ze niet meer gemaakt helaas.
10. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
Pff, ik luister deze platen uit het lijstje weer deels en 1994 is toch echt wel een bijzonder jaar. De sound is uniek, zoveel te vertellen en de producties zijn uniek. Echt de hoogtijdagen van het genre wat mij betreft, waar dit album zeker een belangrijk aandeel in heeft.
11. Method Man - Tical
12. Boogiemonsters - Riders of the Storm: The Underwater Album
13. M.O.P. - To the Death
14. Hard 2 Obtain - Ism and Blues
15. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
16. UGK - Super Tight...
17. OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik
18. Redman - Dare Iz a Darkside
19. Scarface - The Diary
20. Beastie Boys - Ill Communication
21. The Beatnuts - Street Level
22. Warren G - Regulate...G Funk Era
23. Black Sheep - Non-Fiction
24. SFC - Illumination
25. Gospel Gangstas - Gang Affiliated
26. The Notorious B.I.G. - Ready to Die
27. Brand Nubian - Everything Is Everything
28. Above the Law - Uncle Sam's Curse
29. Da Youngsta's - No Mercy
30. Spearhead - Home
31. Keith Murray - The Most Beautifullest Thing in This World
32. Casual - Fear Itself
33. MC Solaar - Prose Combat
34. Bushwackass - How Real Israel?
35. Digable Planets - Blowout Comb
36. Down South - Lost in Brooklyn
37. Grand Daddy I.U. - Lead Pipe
38. The Roots - Do You Want More?!!!??!
39. The Legion - Theme + Echo = Krill
40. Saafir - Boxcar Sessions
41. Justice System - Rooftop Soundcheck
42. G. Love & Special Sauce - G. Love & Special Sauce
43. R.B.L. Posse - Ruthless by Law
44. Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny
45. Extra Prolific - Like It Should Be
46. Ouderkerk Kaffers - Wie Zijn Wij?
47. Common Sense - Resurrection
48. Dred Scott - Breakin' Combs
49. MC Eiht - We Come Strapped
50. Thug Life - Volume 1
Wat een jaar.
5
geplaatst: 31 januari 2022, 20:29 uur
1 digable planets - blowout comb
2 beastie boys - Ill communication
3 Outkast - southernplayalisticadilacmuzik
4 Nas - illmatic
5 notorious BIG - ready to die
6 gravediggaz - 6 feet deep
2 beastie boys - Ill communication
3 Outkast - southernplayalisticadilacmuzik
4 Nas - illmatic
5 notorious BIG - ready to die
6 gravediggaz - 6 feet deep
6
geplaatst: 2 februari 2022, 22:58 uur
Ga ook eens beginnen aan 1994.
10. Jeru The Damaja - The Sun Rises In The East
Een van de komende dagen moet ik deze even herluisteren. Heb namelijk de opvolger hoger gewaardeerd zie ik, maar als ik dan deze tracklist weer bekijk, dan kan ik dat bijna niet geloven. Gruwelijk vette tracks stuk voor stuk, met Ain't the devil happy als persoonlijke favoriet. Leuk jaartje ook wel voor Premier.
9. Scarface - The Diary
Sowieso fan van Scarface en deze is met The Fix samen favoriet (hoewel ze qua sound nogal verschillen). Weinig rappers die ellende, pijn en gevoel zo in hun raps kunnen leggen als Face. I seen a man die vind ik gruwelijk goed. Een van de weinige rappers die ik vroeger wel eens uit de wagens van de stoere mannen uit de buurt hoorde knallen.
10. Jeru The Damaja - The Sun Rises In The East
Een van de komende dagen moet ik deze even herluisteren. Heb namelijk de opvolger hoger gewaardeerd zie ik, maar als ik dan deze tracklist weer bekijk, dan kan ik dat bijna niet geloven. Gruwelijk vette tracks stuk voor stuk, met Ain't the devil happy als persoonlijke favoriet. Leuk jaartje ook wel voor Premier.
9. Scarface - The Diary
Sowieso fan van Scarface en deze is met The Fix samen favoriet (hoewel ze qua sound nogal verschillen). Weinig rappers die ellende, pijn en gevoel zo in hun raps kunnen leggen als Face. I seen a man die vind ik gruwelijk goed. Een van de weinige rappers die ik vroeger wel eens uit de wagens van de stoere mannen uit de buurt hoorde knallen.
3
zaaf
geplaatst: 3 februari 2022, 16:48 uur
Ralph. schreef:
Fok inactiviteit!
is dat niet van Kendrick?Fok inactiviteit!
5
geplaatst: 3 februari 2022, 19:18 uur
I don't give a fuck if youre
online, offline, at work, a day off, goddamn it
that don't mean shit to me
fuck yo inactivity
online, offline, at work, a day off, goddamn it
that don't mean shit to me
fuck yo inactivity
1
geplaatst: 4 februari 2022, 07:27 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
1994, als ik zo eens kijk naar het selecteren, rangschikken en schrappen is dit idd wel een overvloed aan dope albums. Ik doe 30 HM's omdat ik hoop dat iemand die albums op pikt om in zijn playlist te stoppen of hem/haar (zijn er eigenlijk vrouwelijke stemmers in dit topic...??) te herinneren aan albums die ze eventueel vergeten zijn. Bij sommige HM's zeg ik iets...bij de meeste niet (zoals ik er nu over denk...kan gaandeweg veranderen). Top 10 is wel wat anders dan die van de meeste. Illmatic ben ik niet vergeten, ik vind het een heel dope album and all... Maar momenteel ben ik zo moe van Nas, dat ik dat album even erbuiten laat. En het wint dit jaar toch wel zonder enige tegenstand...
t.
1994, als ik zo eens kijk naar het selecteren, rangschikken en schrappen is dit idd wel een overvloed aan dope albums. Ik doe 30 HM's omdat ik hoop dat iemand die albums op pikt om in zijn playlist te stoppen of hem/haar (zijn er eigenlijk vrouwelijke stemmers in dit topic...??) te herinneren aan albums die ze eventueel vergeten zijn. Bij sommige HM's zeg ik iets...bij de meeste niet (zoals ik er nu over denk...kan gaandeweg veranderen). Top 10 is wel wat anders dan die van de meeste. Illmatic ben ik niet vergeten, ik vind het een heel dope album and all... Maar momenteel ben ik zo moe van Nas, dat ik dat album even erbuiten laat. En het wint dit jaar toch wel zonder enige tegenstand...
t.
Flinke lijst! Er staan een aantal albums op die ik niet ken, die zet ik meteen op mijn nog luisteren lijst.
8
geplaatst: 4 februari 2022, 09:46 uur
Dit is 'm denk ik, mijn favie hip hop jaartje van de '90's. Genieten met een capital G
1. Digable Planets - Blowout Comb
2. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
3. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
4. Gravediggaz - 6 Feet Deep
5. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
6. Redman - Dare Iz a Darkside
7. Nas - Illmatic
8. Justice System - Rooftop Soundcheck
9. Beastie Boys - Ill Communication
10. The Beatnuts - The Beatnuts
en heul veul HM's
1. Digable Planets - Blowout Comb
2. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
3. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
4. Gravediggaz - 6 Feet Deep
5. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East
6. Redman - Dare Iz a Darkside
7. Nas - Illmatic
8. Justice System - Rooftop Soundcheck
9. Beastie Boys - Ill Communication
10. The Beatnuts - The Beatnuts
en heul veul HM's
8
geplaatst: 4 februari 2022, 10:00 uur
1. Nas - Illmatic
2. Common Sense - Resurrection
3. The Notorious B.I.G. - Ready to Die
4. Gang Starr - Hard to Earn
5. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
6. Warren G - Regulate...G Funk Era
7. OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik
8. Artifacts - Between a Rock and a Hard Place
9. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
10. Lords of the Underground - Keepers of the Funk
2. Common Sense - Resurrection
3. The Notorious B.I.G. - Ready to Die
4. Gang Starr - Hard to Earn
5. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient
6. Warren G - Regulate...G Funk Era
7. OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik
8. Artifacts - Between a Rock and a Hard Place
9. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
10. Lords of the Underground - Keepers of the Funk
1
geplaatst: 4 februari 2022, 10:33 uur
Nadeel van zo'n sterk jaar en een top 10 is dat albums als Tical toch wat weinig liefde krijgt.
4
geplaatst: 4 februari 2022, 10:45 uur
1. Nas - Illmatic
2. The Notorious B.I.G. - Ready to Die
3. OutKast - Southernplayalisticadillacmuzik
0
geplaatst: 4 februari 2022, 12:07 uur
-SprayIt- schreef:
Nadeel van zo'n sterk jaar en een top 10 is dat albums als Tical toch wat weinig liefde krijgt.
Het "kill your darlings" gehalte is hoog deze jaren

1
geplaatst: 4 februari 2022, 12:50 uur
Johnny Marr schreef:
1. Nas - Illmatic
Haha je blijft het stug proberen. In zulke jaren van overvloed zit er toch wel een top5 in?1. Nas - Illmatic
1
geplaatst: 4 februari 2022, 13:35 uur
JayM schreef:
In zulke jaren van overvloed zit er toch wel een top5 in?
In zulke jaren van overvloed zit er toch wel een top5 in?
Haha je blijft het stug proberen.
1
geplaatst: 4 februari 2022, 14:09 uur
Alweer dik over de helft van '94, maar er komt nog veel moois aan. Kalikula, Osiris Apis, Gyzzz, principal2000, Harderwiek, Fred B., niels94, Flipm0de, Koenr en panjoe jullie mogen los!
3
geplaatst: 4 februari 2022, 14:15 uur
JayM schreef:
Alweer dik over de helft van '94, maar er komt nog veel moois aan. Kalikula, Osiris Apis, Gyzzz, principal2000, Harderwiek, Fred B., niels94, Flipm0de, Koenr en panjoe jullie mogen los!
En misschien nog jordidj1?
2
geplaatst: 4 februari 2022, 14:42 uur
JayM schreef:
Komt er aan baas, weekend is weer in aantocht en heb mijn rotatielijst klaar staan voor een paar uurtjes genieten.
8
geplaatst: 4 februari 2022, 16:47 uur
1. Nas - Illmatic (1994)
2. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda (1994)
3. Gang Starr - Hard to Earn (1994)
4. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East (1994)
5. Gravediggaz - 6 Feet Deep (1994)
6. Warren G - Regulate...G Funk Era (1994)
7. Scientifik - Criminal (1994)
8. O.C. - Word... Life (1994)
9. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient (1994)
10. Havoc & Prodeje - Kickin' Game (1994)
2. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda (1994)
3. Gang Starr - Hard to Earn (1994)
4. Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East (1994)
5. Gravediggaz - 6 Feet Deep (1994)
6. Warren G - Regulate...G Funk Era (1994)
7. Scientifik - Criminal (1994)
8. O.C. - Word... Life (1994)
9. Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient (1994)
10. Havoc & Prodeje - Kickin' Game (1994)
* denotes required fields.