Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2022)
zoeken in:
4
geplaatst: 23 april 2021, 09:11 uur
Mooi lijstje albums, dus fijn jaar weer, maar niet zo fijn als 2012 inderdaad. Ik heb vast weer heel veel niet gecheckt dat wel de moeite waard is. Maar eerst eens jullie 2012-lijstjes af op zoek naar dingen die ik wil horen
1. Danny Brown - XXX
2. The Roots - undun
3. Shabazz Palaces - Black Up
4. Evidence - Cats & Dogs
5. Doomtree - No Kings
6. Atmosphere - The Family Sign
7. Death Grips - Exmilitary
8. Random Axe - Random Axe
9. Black Milk & Danny Brown - Black and Brown
10. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
1. Danny Brown - XXX
2. The Roots - undun
3. Shabazz Palaces - Black Up
4. Evidence - Cats & Dogs
5. Doomtree - No Kings
6. Atmosphere - The Family Sign
7. Death Grips - Exmilitary
8. Random Axe - Random Axe
9. Black Milk & Danny Brown - Black and Brown
10. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
2
geplaatst: 23 april 2021, 11:04 uur
MAS schreef:
- OFWGKTA was deze tijd een enorme hype en na het geweldige Yonkers verwachte ik (en vele met mij) extreem veel van Goblin. Dit bleek uiteindelijk een veel te lang en veel te gemiddeld album te zijn, waarbij Yonkers ver boven de rest uit stak.
Aaah ja de goede oude tijd van de OFWGKTA hype. Net als jou had ik zulke hoge verwachtingen, album ge-pre-ordered, etc. Viel uiteindelijk flink tegen. Voldoet achteraf perfect aan het (business) concept "de hype cycle".- OFWGKTA was deze tijd een enorme hype en na het geweldige Yonkers verwachte ik (en vele met mij) extreem veel van Goblin. Dit bleek uiteindelijk een veel te lang en veel te gemiddeld album te zijn, waarbij Yonkers ver boven de rest uit stak.
2
geplaatst: 23 april 2021, 11:05 uur
Voor mij ook een minder jaar dan 2012, maar alsnog een leuk jaar voor de hiphop.
Mijn top 10 over het jaar 2011, waarbij er voor mij weinig verschil zit in kwaliteit in de top 5.
10. Lowkey - Soundtrack to the Struggle
9. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
8. CYNE - Wasteland Volume 1
7. Epidemic - Illin Spree
6. Evidence - Cats & Dogs
5. A$AP Rocky - Live. Love. A$AP
4. eLZhi - Elmatic
3. Atmosphere - The Family Sign
2. Long Arm - The Branches
1. CunninLynguists - Oneirology
Mijn top 10 over het jaar 2011, waarbij er voor mij weinig verschil zit in kwaliteit in de top 5.
10. Lowkey - Soundtrack to the Struggle
9. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
8. CYNE - Wasteland Volume 1
7. Epidemic - Illin Spree
6. Evidence - Cats & Dogs
5. A$AP Rocky - Live. Love. A$AP
4. eLZhi - Elmatic
3. Atmosphere - The Family Sign
2. Long Arm - The Branches
1. CunninLynguists - Oneirology
2
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 april 2021, 11:13 uur
MAS schreef:
2011 was een interessant en goed hiphop jaar en wat mij betreft ook een van de leukere jaren om op het hiphop gedeelte van MuMe te zitten.
2011 was een interessant en goed hiphop jaar en wat mij betreft ook een van de leukere jaren om op het hiphop gedeelte van MuMe te zitten.
Zo waar, hiphop was toen nog niet zo mainstream op de site en de hiphop sectie op het forum en bij de albumpagina’s was daardoor echt zijn eigen mini community. Goeie tijden.
2
geplaatst: 23 april 2021, 13:33 uur
zonder wie dan ook te willen schofferen drop ik toch de volgende stapel lollige albums:
Dela - Translation Lost
Elphomega - Phantom Pop
Has-Lo - In Case I Don't Make It
Long Arm - The Branches - Deluxe Edition
Dela - Translation Lost
Elphomega - Phantom Pop
Has-Lo - In Case I Don't Make It
Long Arm - The Branches - Deluxe Edition
5
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 april 2021, 14:00 uur
Sja, dit was een beetje aan het einde van mijn hoogtijdagen als pure hiphophead, waardoor ik makkelijk al aan 20 goeie albums kom. Leuk om weer een beetje terug te luisteren ook. Ik zie tussen mijn hoge stemmen uit 2011 al veel voorzichtige uitstapjes naar meer experimentele muziek, electronic, soul, etc.
Dit is alvast een mooie bubbling under:
11. Apollo Brown - Clouds
12. Evidence - Cats & Dogs
13. Big K.R.I.T. - Return of 4eva
14. Madlib - Madlib Medicine Show No. 11: Low Budget High Fi Music
15. The Extremities - The Mint Condition
16. CYNE - Wasteland Volume 1
17. Blue Sky Black Death - NOIR
18. Dela - Translation Lost
19. Clams Casino - Instrumental Tape
20. Black Milk & Danny Brown - Black and Brown
Dit is alvast een mooie bubbling under:
11. Apollo Brown - Clouds
12. Evidence - Cats & Dogs
13. Big K.R.I.T. - Return of 4eva
14. Madlib - Madlib Medicine Show No. 11: Low Budget High Fi Music
15. The Extremities - The Mint Condition
16. CYNE - Wasteland Volume 1
17. Blue Sky Black Death - NOIR
18. Dela - Translation Lost
19. Clams Casino - Instrumental Tape
20. Black Milk & Danny Brown - Black and Brown
1
geplaatst: 24 april 2021, 09:49 uur
hier de laatste gooi, voor de echte lijst start. dit zijn zeker geen beroerde platen:
Big K.R.I.T. - ReturnOf4Eva
Childish Gambino - Camp
CunninLynguists - Oneirology
Big K.R.I.T. - ReturnOf4Eva
Childish Gambino - Camp
CunninLynguists - Oneirology
0
geplaatst: 24 april 2021, 12:43 uur
Chrisseh schreef:
(quote)
Aaah ja de goede oude tijd van de OFWGKTA hype. Net als jou had ik zulke hoge verwachtingen, album ge-pre-ordered, etc. Viel uiteindelijk flink tegen. Voldoet achteraf perfect aan het (business) concept "de hype cycle". In het begin te wisselvallig, maar kunnen nu toch wel stellen dat Tyler, Frank, en Earl in ieder geval allemaal een meer dan prima discografie hebben. De creativiteit van de oude dagen is er nog steeds alleen is de kwaliteit er sterk op vooruit gegaan.
2
geplaatst: 24 april 2021, 21:44 uur
2011. We enteren de jaren waaraan ik echt veel herinneringen heb vanuit m'n school- en studiejaren. Zo zeg maar vanaf 1999 tot ongeveer 2011-2012. Daarna gaan werken en wordt toch veel anders. Helaas in het geval van muziekbeleving ook. Betekent dat m'n lijstjes vanaf nu nog meer dan tot dusver subjectief zijn. Wel erg vet om weer meer in te duiken, al komt er nog best veel hiervan regelmatig voorbij in huize Nr.4. Anyway, let's go.
10. Christov & Reggy Lines - Orgeldrank
Brabant en Haagse lowlife hiphop van producer Christov en rapper Reggy Lines. Geen muziek om vrolijk van te worden, maar daar word ik dan weer vrolijk van. Duister en lomp. Onder andere toffe featurings van Ciph Barker, wat ik in die jaren een van de hardste MC's uit NL vond. Paar knallers op deze zijn Geldwolven, Fiasco en Glas in Lood. En natuurlijk live versie van Klootzakken, dat was toen ook wel vet met mooie feestjes in Zoetermeer vaak.
9. Hassaan Mackey & Apollo Brown - Daily Bread
Beetje ondergesneeuwd album van AB hier, omdat ie simpelweg zoveel uitbrengt met vaak legendarischere MC's als partners, maar toch echt keiharde plaat. Die Megaphone track knalt hier nog heel vaak door de speakers.
10. Christov & Reggy Lines - Orgeldrank
Brabant en Haagse lowlife hiphop van producer Christov en rapper Reggy Lines. Geen muziek om vrolijk van te worden, maar daar word ik dan weer vrolijk van. Duister en lomp. Onder andere toffe featurings van Ciph Barker, wat ik in die jaren een van de hardste MC's uit NL vond. Paar knallers op deze zijn Geldwolven, Fiasco en Glas in Lood. En natuurlijk live versie van Klootzakken, dat was toen ook wel vet met mooie feestjes in Zoetermeer vaak.
9. Hassaan Mackey & Apollo Brown - Daily Bread
Beetje ondergesneeuwd album van AB hier, omdat ie simpelweg zoveel uitbrengt met vaak legendarischere MC's als partners, maar toch echt keiharde plaat. Die Megaphone track knalt hier nog heel vaak door de speakers.
2
geplaatst: 25 april 2021, 21:24 uur
8. Action Bronson - Dr. Lecter
Dit was me even een toffe kennismaking met de heer Action Bronson. Ondanks de gelijkenissen in stemgeluid met Ghostface toch wel vanaf het begin een uniek figuur in hiphop, dat kan ik altijd wel waarderen. En humor/zelfspot, erg fijn ook. Producties simpel maar wel m'n smaak. Barry Horowitz.
7. Apollo Brown - Clouds
Talloze keren met deze instrumentale plaat op liggen relaxen om de stress wat uit m'n systeem te krijgen. Veel ingetogener dan de meeste van Apollo's platen, wat meer chill vibe en dat pakt wat mij betreft goed uit. Time Passed Autumn.
Dit was me even een toffe kennismaking met de heer Action Bronson. Ondanks de gelijkenissen in stemgeluid met Ghostface toch wel vanaf het begin een uniek figuur in hiphop, dat kan ik altijd wel waarderen. En humor/zelfspot, erg fijn ook. Producties simpel maar wel m'n smaak. Barry Horowitz.
7. Apollo Brown - Clouds
Talloze keren met deze instrumentale plaat op liggen relaxen om de stress wat uit m'n systeem te krijgen. Veel ingetogener dan de meeste van Apollo's platen, wat meer chill vibe en dat pakt wat mij betreft goed uit. Time Passed Autumn.
2
geplaatst: 25 april 2021, 21:29 uur
10. Kendrick Lamar - Section.80
Nog een beetje hit 'n' miss, maar de hits zijn hard! Kendrick geraakt on a roll…
9. Deca - The Veil
Na twee 'uitprobeersels' (oei wat oneerbiedig) het eerste volwaardige album van Deca en damn, het is spot-on! Sterke producties en Deca laat horen dat hij eigenlijk stiekem een baas is.
Nog een beetje hit 'n' miss, maar de hits zijn hard! Kendrick geraakt on a roll…
9. Deca - The Veil
Na twee 'uitprobeersels' (oei wat oneerbiedig) het eerste volwaardige album van Deca en damn, het is spot-on! Sterke producties en Deca laat horen dat hij eigenlijk stiekem een baas is.
4
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 april 2021, 23:09 uur
Mijn top 10:
1. Young Fathers - TAPE ONE
2. Long Arm - The Branches
3. Random Axe - Random Axe
4. Phill Most Chill - All Cuts Recorded Raw
5. Epidemic - Illin Spree
6. The Four Owls - Nature's Greatest Mystery
7. Rashad & Confidence - The Element of Surprise
8. eLZhi - Elmatic
9. Kubus & Rico - DMT
10. The Roots - undun
1. Young Fathers - TAPE ONE
2. Long Arm - The Branches
3. Random Axe - Random Axe
4. Phill Most Chill - All Cuts Recorded Raw
5. Epidemic - Illin Spree
6. The Four Owls - Nature's Greatest Mystery
7. Rashad & Confidence - The Element of Surprise
8. eLZhi - Elmatic
9. Kubus & Rico - DMT
10. The Roots - undun
5
bennerd
geplaatst: 26 april 2021, 13:27 uur
HM's:
Apollo Brown - Clouds
Junk Science & Scott Thorough - Phoenix Down
Welcome to the Great Outdoors EP
Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
10. Z-Ro - Meth
9. A$AP Rocky - Live. Love. A$AP
8. Nacho Picasso - For the Glory
7. Action Bronson - Dr. Lecter
6. Curren$y & The Alchemist - Covert Coup
5. Rock La Flow - The Flowgram E.P. Pt.1
4. Prodigy - The Ellsworth Bumpy Johnson EP
3. Big K.R.I.T. - Return of 4eva
2. Phill Most Chill - All Cuts Recorded Raw
1. Froze - Sprookjes Duren Nooit Lang...
Apollo Brown - Clouds
Junk Science & Scott Thorough - Phoenix Down
Welcome to the Great Outdoors EP
Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
10. Z-Ro - Meth
9. A$AP Rocky - Live. Love. A$AP
8. Nacho Picasso - For the Glory
7. Action Bronson - Dr. Lecter
6. Curren$y & The Alchemist - Covert Coup
5. Rock La Flow - The Flowgram E.P. Pt.1
4. Prodigy - The Ellsworth Bumpy Johnson EP
3. Big K.R.I.T. - Return of 4eva
2. Phill Most Chill - All Cuts Recorded Raw
1. Froze - Sprookjes Duren Nooit Lang...
1
geplaatst: 26 april 2021, 13:52 uur
Was voor mij rond deze tijd het moment dat ik begon te denken: Dat hiphop is zo'n gek genre nog niet eigenlijk. Ook geen slecht jaar om te besluiten om in te stappen. Buiten de engelstalige grenzen ook heel wat moois te vinden.
Top 10 2011
1. Shabazz Palaces - Black Up
2. Danny Brown - XXX
3. Есть есть есть - Дорогой мой человек
4. ArtOfficial - Vitamins and Minerals
5. Akua Naru - The Journey Aflame
6. CunninLynguists - Oneirology
7. Criolo - Nó na orelha
8. Łona i Webber - Cztery i pół
9. Stupeflip - The Hypnoflip Invasion
10. Dark City - The Paradoxical State
Top 10 2011
1. Shabazz Palaces - Black Up
2. Danny Brown - XXX
3. Есть есть есть - Дорогой мой человек
4. ArtOfficial - Vitamins and Minerals
5. Akua Naru - The Journey Aflame
6. CunninLynguists - Oneirology
7. Criolo - Nó na orelha
8. Łona i Webber - Cztery i pół
9. Stupeflip - The Hypnoflip Invasion
10. Dark City - The Paradoxical State
1
geplaatst: 26 april 2021, 13:55 uur
aerobag schreef:
1. Shabazz Palaces - Black Up
3. Danny Brown - XXX
4. Есть есть есть - Дорогой мой человек
5. ArtOfficial - Vitamins and Minerals
6. Akua Naru - The Journey Aflame
7. CunninLynguists - Oneirology
8. Criolo - Nó na orelha
9. Łona i Webber - Cztery i pół
10. Stupeflip - The Hypnoflip Invasion
1. Shabazz Palaces - Black Up
3. Danny Brown - XXX
4. Есть есть есть - Дорогой мой человек
5. ArtOfficial - Vitamins and Minerals
6. Akua Naru - The Journey Aflame
7. CunninLynguists - Oneirology
8. Criolo - Nó na orelha
9. Łona i Webber - Cztery i pół
10. Stupeflip - The Hypnoflip Invasion
Heb je geen nummer 2?
0
geplaatst: 26 april 2021, 13:58 uur
Zag Phill Most Chill al een paar keer langskomen, normaliter zou die wel verzekerd zijn van een plek. Echter geen flauw idee van releasejaar en zo...plus dat hij niet correct daarop gesorteerd stond in de files. Helaas maar jammer...
1
geplaatst: 26 april 2021, 13:58 uur
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 26 april 2021, 14:18 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Zag Phill Most Chill al een paar keer langskomen, normaliter zou die wel verzekerd zijn van een plek. Echter geen flauw idee van releasejaar en zo...plus dat hij niet correct daarop gesorteerd stond in de files. Helaas maar jammer...
Zag Phill Most Chill al een paar keer langskomen, normaliter zou die wel verzekerd zijn van een plek. Echter geen flauw idee van releasejaar en zo...plus dat hij niet correct daarop gesorteerd stond in de files. Helaas maar jammer...
Zijn idd tracks uit 1987-1990 geloof ik, maar destijds niet als album uitgebracht dus als hij ooit in een lijstje kan is het in dit releasejaar...
Grappig genoeg had ik dit ook als reden om hem in 2011 niet in mijn jaarlijst op te nemen zag ik op de albumpagina, maar bennerd had het w.m.b. destijds (en nu nog steeds) bij het juiste eind: gewoon lekker ertussen zetten!
2
bennerd
geplaatst: 26 april 2021, 15:20 uur
panjoe schreef:
Zijn idd tracks uit 1987-1990 geloof ik, maar destijds niet als album uitgebracht dus als hij ooit in een lijstje kan is het in dit releasejaar...
Grappig genoeg had ik dit ook als reden om hem in 2011 niet in mijn jaarlijst op te nemen zag ik op de albumpagina, maar bennerd had het w.m.b. destijds (en nu nog steeds) bij het juiste eind: gewoon lekker ertussen zetten!
Het was een release uit 2011, voor alle andere argumenten ben ik doof (quote)
Zijn idd tracks uit 1987-1990 geloof ik, maar destijds niet als album uitgebracht dus als hij ooit in een lijstje kan is het in dit releasejaar...
Grappig genoeg had ik dit ook als reden om hem in 2011 niet in mijn jaarlijst op te nemen zag ik op de albumpagina, maar bennerd had het w.m.b. destijds (en nu nog steeds) bij het juiste eind: gewoon lekker ertussen zetten!
3
Rene1979
geplaatst: 26 april 2021, 21:48 uur
Daar gaat hij dan, mijn top 10 van 2011...
1. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
2. Neek the Exotic & Large Professor - Still on the Hustle
3. Atmosphere - The Family Sign
4.eLZhi - Elmatic
5. CunninLynguists - Oneirology
6.Epidemic - Illin Spree
7. Rasheed Chappell - Future Before Nostalgia
8. Evidence - Cats & Dogs
9, Apollo Brown & Hassaan Mackey - Daily Bread
10. Exile - 4TRK Mind
1. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
2. Neek the Exotic & Large Professor - Still on the Hustle
3. Atmosphere - The Family Sign
4.eLZhi - Elmatic
5. CunninLynguists - Oneirology
6.Epidemic - Illin Spree
7. Rasheed Chappell - Future Before Nostalgia
8. Evidence - Cats & Dogs
9, Apollo Brown & Hassaan Mackey - Daily Bread
10. Exile - 4TRK Mind
1
geplaatst: 26 april 2021, 22:41 uur
6. Evidence - Cats & Dogs
Een van de meest consistente rappers wat mij betreft, zeker ook vanwege een erg goed oor voor beats. The Red Carpet, Late For The Sky, en natuurlijk de Primo track You. Toffe plaat.
5. CunninLynguists - Oneirology
Ook deze mannen leveren eigenlijk altijd kwaliteit. Deze is ook weer erg meeslepend, geniaal geproduceerd. Weinig hiphopacts die me met hun muziek elke keer zo weten te raken. Verbaas me er altijd over dat ik vrij weinig over ze hoor altijd, maar dat standaard bij shows het volle bak is, maar dat terzijde.
Een van de meest consistente rappers wat mij betreft, zeker ook vanwege een erg goed oor voor beats. The Red Carpet, Late For The Sky, en natuurlijk de Primo track You. Toffe plaat.
5. CunninLynguists - Oneirology
Ook deze mannen leveren eigenlijk altijd kwaliteit. Deze is ook weer erg meeslepend, geniaal geproduceerd. Weinig hiphopacts die me met hun muziek elke keer zo weten te raken. Verbaas me er altijd over dat ik vrij weinig over ze hoor altijd, maar dat standaard bij shows het volle bak is, maar dat terzijde.
1
geplaatst: 26 april 2021, 22:45 uur
Ook 2011 was weer een heerlijk jaar met een lading aan vette albums.
HMs:
11. Elzhi - Elmatic
12. Big KRIT - Return of 4Eva
13. Atmosphere - Family Sign
14. Doomtree - No Kings
15. Evidence - Cats & Dogs
16. Lil B - I’m Gay (I’m Happy)
17. Shabazz Palaces - Black Up
18. Blue Sky Black Death - NOIR
19. One Be Lo - L.A.B.O.R.
20. Apathy - Honky Kong
21. J. Cole - Cole World: The Sideline Story
22. Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two
23. Childish Gambino - Camp
24. Murs - Love & Rockets, Vol. 1: The Transformation
25. Tyler the Creator - Goblin
HMs:
11. Elzhi - Elmatic
12. Big KRIT - Return of 4Eva
13. Atmosphere - Family Sign
14. Doomtree - No Kings
15. Evidence - Cats & Dogs
16. Lil B - I’m Gay (I’m Happy)
17. Shabazz Palaces - Black Up
18. Blue Sky Black Death - NOIR
19. One Be Lo - L.A.B.O.R.
20. Apathy - Honky Kong
21. J. Cole - Cole World: The Sideline Story
22. Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two
23. Childish Gambino - Camp
24. Murs - Love & Rockets, Vol. 1: The Transformation
25. Tyler the Creator - Goblin
0
geplaatst: 26 april 2021, 23:30 uur
Rene1979 schreef:
Daar gaat hij dan, mijn top 10 van 2011...
1. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
2. Neek the Exotic & Large Professor - Still on the Hustle
3. Atmosphere - The Family Sign
4.eLZhi - Elmatic
5. CunninLynguists - Oneirology
6.Epidemic - Illin Spree
7. Rasheed Chappell - Future Before Nostalgia
8. Evidence - Cats & Dogs
9, Apollo Brown & Hassaan Mackey - Daily Bread
10. Exile - 4TRK Mind
Daar gaat hij dan, mijn top 10 van 2011...
1. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
2. Neek the Exotic & Large Professor - Still on the Hustle
3. Atmosphere - The Family Sign
4.eLZhi - Elmatic
5. CunninLynguists - Oneirology
6.Epidemic - Illin Spree
7. Rasheed Chappell - Future Before Nostalgia
8. Evidence - Cats & Dogs
9, Apollo Brown & Hassaan Mackey - Daily Bread
10. Exile - 4TRK Mind
Ik had bij jou ook wel Phill Most Chill verwacht. Nieuwe Moves is wel een goede nummer 1 overigens. Voor mij de beste plaat van Zo Moeilijk.
0
geplaatst: 26 april 2021, 23:35 uur
Ongelofelijk dope album, echter heb ik dergelijk negatieve associaties (door persoonlijke ervaringen met deze gast) bij Neek dat ik vorig jaar al zijn albums heb verkocht voor lage prijzen en dat ik nooit meer een eigen release van hem zal aanschaffen. Zelfs niet met Extra P, wat een van de grootste helden ooit is en voor mij de belichaming van Hip Hop samen met Rakim...
0
Rene1979
geplaatst: 27 april 2021, 06:32 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Ongelofelijk dope album, echter heb ik dergelijk negatieve associaties (door persoonlijke ervaringen met deze gast) bij Neek dat ik vorig jaar al zijn albums heb verkocht voor lage prijzen en dat ik nooit meer een eigen release van hem zal aanschaffen. Zelfs niet met Extra P, wat een van de grootste helden ooit is en voor mij de belichaming van Hip Hop samen met Rakim...
(quote)
Ongelofelijk dope album, echter heb ik dergelijk negatieve associaties (door persoonlijke ervaringen met deze gast) bij Neek dat ik vorig jaar al zijn albums heb verkocht voor lage prijzen en dat ik nooit meer een eigen release van hem zal aanschaffen. Zelfs niet met Extra P, wat een van de grootste helden ooit is en voor mij de belichaming van Hip Hop samen met Rakim...
Ik ken het gevoel veroordeel je er ook zeker niet om
6
geplaatst: 28 april 2021, 14:21 uur
De toppers van 2011:
10. Superstar Quamallah & Deqawn - Talkin' All That Jazz
Een jazz-rap fan must listen, hoogtepunten Feels Good Right? en Guerilla Tactics. Een album die ik eigenlijk wel op ForWhomThePeteTolls zijn lijstje had verwacht.
9. Kendrick Lamar - Section.80
Een aantal filler tracks, maar de genialiteit van Kendrick scheen hier ook al met heerlijke tracks als Hiiipower en Ronald Reagan Era
8. Rashad & Confidence - The Element of Surprise
Niks nieuws onder de zon, maar luistert oh zo lekker weg.
7. The Four Owls - Nature's Greatest Mystery
Four Owls zijn een van de beste dingen dat de UK heeft voortgebracht. Rauw, hard, en lyrical met een JMT/AOTP achtige vibe.
6. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
Was in eerste instantie niet direct omver geblazen, maar dit album is erg gegroeid en het beste wat Jay-Z sinds The Black Album heeft uitgebracht. Voornamelijk Murder To Excellence is enorm hard.
5. CunninLynguists - Oneirology
Wellicht wat minder dan hun 4 eerdere albums, maar nog steeds hip hop van de bovenste plank.
4. The Doppelgangaz - Lone Sharks
Mijn favoriete album van de sharks met deze track als dikke classic.
3. Random Axe - Random Axe
Een gouden combo van Black Milk, Guilty Simpson, en Sean Price met zoals verwacht veel recht voor je raap rap zonder fratsen. Sean P blijft een van mijn favoriete MCs aller tijden.
2. Vakill - Armor of God
Na twee classics in de jaren '00 te hebben gedropt weet Vakill ook op Armor of God mij weer blij te maken. De punchline king op knallende beats, meer is niet nodig. Hoog tijd voor een nieuw album, al betwijfel ik of die ooit gaat komen.
1. The Roots - undun
Met een discografie zo groot en geweldig als die van The Roots is een favoriet uitkiezen moeilijk, maar undun is mijn favo Roots album. Tracks als Make My en Tip The Scale staan onafgebroken in mijn rotatie.
10. Superstar Quamallah & Deqawn - Talkin' All That Jazz
Een jazz-rap fan must listen, hoogtepunten Feels Good Right? en Guerilla Tactics. Een album die ik eigenlijk wel op ForWhomThePeteTolls zijn lijstje had verwacht.
9. Kendrick Lamar - Section.80
Een aantal filler tracks, maar de genialiteit van Kendrick scheen hier ook al met heerlijke tracks als Hiiipower en Ronald Reagan Era
8. Rashad & Confidence - The Element of Surprise
Niks nieuws onder de zon, maar luistert oh zo lekker weg.
7. The Four Owls - Nature's Greatest Mystery
Four Owls zijn een van de beste dingen dat de UK heeft voortgebracht. Rauw, hard, en lyrical met een JMT/AOTP achtige vibe.
6. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
Was in eerste instantie niet direct omver geblazen, maar dit album is erg gegroeid en het beste wat Jay-Z sinds The Black Album heeft uitgebracht. Voornamelijk Murder To Excellence is enorm hard.
5. CunninLynguists - Oneirology
Wellicht wat minder dan hun 4 eerdere albums, maar nog steeds hip hop van de bovenste plank.
4. The Doppelgangaz - Lone Sharks
Mijn favoriete album van de sharks met deze track als dikke classic.
3. Random Axe - Random Axe
Een gouden combo van Black Milk, Guilty Simpson, en Sean Price met zoals verwacht veel recht voor je raap rap zonder fratsen. Sean P blijft een van mijn favoriete MCs aller tijden.
2. Vakill - Armor of God
Na twee classics in de jaren '00 te hebben gedropt weet Vakill ook op Armor of God mij weer blij te maken. De punchline king op knallende beats, meer is niet nodig. Hoog tijd voor een nieuw album, al betwijfel ik of die ooit gaat komen.
1. The Roots - undun
Met een discografie zo groot en geweldig als die van The Roots is een favoriet uitkiezen moeilijk, maar undun is mijn favo Roots album. Tracks als Make My en Tip The Scale staan onafgebroken in mijn rotatie.
* denotes required fields.