Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
1
geplaatst: 31 oktober 2022, 14:52 uur
Denk dat Rob vergeten is de mensen eruit te halen die al ingestuurd hebben. 
6 november.

6 november.
0
geplaatst: 31 oktober 2022, 15:09 uur
Dit jaar gaat mij helaas niet lukken. Probeert volgend jaar weer mee te doen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 oktober 2022, 19:27 uur
Jongens, welke nieuwe nummers zijn voor deze editie grote hypes waar ik me ongegeneerd bij aan kan stemmen?
1
geplaatst: 31 oktober 2022, 19:31 uur
Onweerwolf schreef:
Jongens, welke nieuwe nummers zijn voor deze editie grote hypes waar ik me ongegeneerd bij aan kan stemmen?
S10 - De Diepte
Son Mieux - Multicolor
1
geplaatst: 1 november 2022, 12:42 uur
Onweerwolf schreef:
Dodenbonus voor Henny Vrienten (iets van Doe Maar, SInds een Dag of 2 ofzo)
Joni Mitchell-comebackbonus
Tramhaus - Make It Happen
1
geplaatst: 1 november 2022, 22:23 uur
Onweerwolf schreef:
Poeh... Dat vind ik dit jaar heel lastig. Maar ik ga ervan uit (en wat jij daarvan vindt kan ik niet voor je invullen) dat Son Mieux met Multicolor een goeie kans gaat maken.
Persoonlijk vind ik dat There'd Better Be A Mirroball van Arctic Monkeys erin moet.
En dat geldt ook voor 'iets' van Gang of Youths (Angel of 8th ave danwel In the Wake Of Your Leave)
4
geplaatst: 2 november 2022, 16:45 uur
Mijn lijst is zojuist verzonden!
Uiteraard eentje met 500 nummers, 46 nieuwe binnenkomers t.o.v. vorig jaar waarvan drie bij de beste 100. De hoogste op 15, daarna volgen binnenkomers op 53 en 78. De laagste nieuwe binnenkomer is op 485.
Random (het 2de cijfer is plek van vorig jaar)
40. 34. Peter Gabriel - Family Snapshot
90. 96. Genesis - Eleventh Earl of Mar
140 156 Killing Joke - Adorations
190 195 Blur - To the End
240 177 King Crimson - Red
290 312 The Lightning Seeds - Waiting for Today to Happen
340 321 Bewilder - Forza (it is)
390 357 Is Ook Schiterend - Als Ik Mijn Ogen Sluit
440 403 Placebo - Song to Say Goodbye
490 456 Mylene Farmer - Pourvu Qu'Elles Soient Douces [Remix Club]
p.s. Geen Son Mieux in mijn lijst, geen onaardig nummer maar geen onaardige nummers hebben geen kans om binnen te komen.
Uiteraard eentje met 500 nummers, 46 nieuwe binnenkomers t.o.v. vorig jaar waarvan drie bij de beste 100. De hoogste op 15, daarna volgen binnenkomers op 53 en 78. De laagste nieuwe binnenkomer is op 485.
Random (het 2de cijfer is plek van vorig jaar)
40. 34. Peter Gabriel - Family Snapshot
90. 96. Genesis - Eleventh Earl of Mar
140 156 Killing Joke - Adorations
190 195 Blur - To the End
240 177 King Crimson - Red
290 312 The Lightning Seeds - Waiting for Today to Happen
340 321 Bewilder - Forza (it is)
390 357 Is Ook Schiterend - Als Ik Mijn Ogen Sluit
440 403 Placebo - Song to Say Goodbye
490 456 Mylene Farmer - Pourvu Qu'Elles Soient Douces [Remix Club]
p.s. Geen Son Mieux in mijn lijst, geen onaardig nummer maar geen onaardige nummers hebben geen kans om binnen te komen.
1
geplaatst: 3 november 2022, 12:05 uur
28. Echo & the Bunnymen - Bring On The Dancing Horses
luigifort
Ik zit nu op 364, zaterdag stuur ik hem in
luigifort
Ik zit nu op 364, zaterdag stuur ik hem in

2
geplaatst: 3 november 2022, 12:28 uur
1
geplaatst: 3 november 2022, 12:38 uur
Ai, en als je geen Excel hebt?
Of kun je makkelijk van Word naar Excel kopiëren?
Of kun je makkelijk van Word naar Excel kopiëren?
2
geplaatst: 3 november 2022, 12:52 uur
Als je i.p.v. spaties tabs gebruikt tussen artiest en titel zeer makkelijk zelfs.
Tabel invoegen binnen Word doet ook wonderen.
Tabel invoegen binnen Word doet ook wonderen.
2
geplaatst: 3 november 2022, 13:08 uur
Dit is al teveel abracadabra voor mij 
En nee Abacab staat niet in mn lijst

En nee Abacab staat niet in mn lijst

3
geplaatst: 3 november 2022, 15:46 uur
Als je wel een Google account hebt, maar geen Excel, kun je je lijstje ook in Google Sheets maken. Excel klinkt allemaal eng als je niet weet hoe het werkt, maar in z'n meest basale vorm is het gewoon virtueel ruitjespapier, dus kun je gewoon je lijstje daar in typen. Vervolgens kun je het bestand downloaden als Excelbestand (.xlsx) en opsturen naar [email protected]
En als het nou allemaal écht niet lukt, dan doe maar gewoon in Word. Maar aangezien dat voor mij allemaal weer meer tijd kost om te verwerken, zou ik het wel fijn vinden als iedereen in ieder geval een poging doet tot een excel-achtige aanlevering
En als het nou allemaal écht niet lukt, dan doe maar gewoon in Word. Maar aangezien dat voor mij allemaal weer meer tijd kost om te verwerken, zou ik het wel fijn vinden als iedereen in ieder geval een poging doet tot een excel-achtige aanlevering

2
Onweerwolf
geplaatst: 3 november 2022, 18:04 uur
Mooi, ik ga mijn lijst dan in Word inleveren straks. 
Excel is voor vage hipsters

Excel is voor vage hipsters
1
geplaatst: 3 november 2022, 19:10 uur
Lijst zonet aangeleverd.
Tipjes van de sluier:
123. The Triffids - Stolen Property
234. Echo & the Bunnymen - Ocean Rain
345. Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
456. Los Lobos - Kiko and the Lavender Moon
Tipjes van de sluier:
123. The Triffids - Stolen Property
234. Echo & the Bunnymen - Ocean Rain
345. Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
456. Los Lobos - Kiko and the Lavender Moon
1
Onweerwolf
geplaatst: 3 november 2022, 22:02 uur
Zo, lijstje opgestuurd! 
Heel klein, nietszeggend tipje van de sluier:
01. Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)

0
geplaatst: 3 november 2022, 23:22 uur
Onweerwolf schreef:
Zo, lijstje opgestuurd!
Zo, lijstje opgestuurd!

Heb je 'm ook in Word?

0
geplaatst: 4 november 2022, 09:40 uur
kaj_666 schreef:
Als je wel een Google account hebt, maar geen Excel, kun je je lijstje ook in Google Sheets maken. Excel klinkt allemaal eng als je niet weet hoe het werkt, maar in z'n meest basale vorm is het gewoon virtueel ruitjespapier, dus kun je gewoon je lijstje daar in typen. Vervolgens kun je het bestand downloaden als Excelbestand (.xlsx) en opsturen naar [email protected]
Het is inmiddels toch ook 2022 zou je zeggen. Als je wel een Google account hebt, maar geen Excel, kun je je lijstje ook in Google Sheets maken. Excel klinkt allemaal eng als je niet weet hoe het werkt, maar in z'n meest basale vorm is het gewoon virtueel ruitjespapier, dus kun je gewoon je lijstje daar in typen. Vervolgens kun je het bestand downloaden als Excelbestand (.xlsx) en opsturen naar [email protected]

1
geplaatst: 4 november 2022, 10:58 uur
vigil schreef:
Jammer, uitgeschreven is uiteindelijk gewoon t beste
En dan zonder gekras of gebruik van tipp-ex, want dan begon je gewoon opnieuw.Jammer, uitgeschreven is uiteindelijk gewoon t beste
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 november 2022, 11:11 uur
Ekte bazen maakte hun lijstjes vroeger in Wordperfect. 

1
geplaatst: 4 november 2022, 14:29 uur
Hipste manier om tegenwoordig in te zenden: Een via Whatsapp verstuurde link naar een zelfgemaakte Spotify Playlist! "En succes ermee!"

2
geplaatst: 4 november 2022, 15:01 uur
Ervan uitgaande dat de échte harde werkers zo tegen 3-en wel een vrijmibo-afleiding hebben verdiend, de werkende luiwammesen de hele dag afleiding nodig hebben en de niet-werkers nu zo langzamerhand wel uit bed zijn en aan de koffie hangen met hun mobiel of laptop op schoot... Lijkt me dít het ideale moment om erop te wijzen dat het laatste weekend voor inzending van de Verrukkelijke 500 is ingegaan! 
De regels blijven simpel:
- Volledig vrije keuze
- Minimaal top25, maximaal top500
- Volgorde telt! Maar als je geen volgorde kunt maken, stuur dan in op alfabetische volgorde
- Liefst in Excel, Google Docs of ander spreadsheet-achtig programma (zoals kaj_666 zo treffend omschreef: digitaal ruitjespapier) - 1 kolom voor de artiest, 1 kolom voor de titel van het nummer.
- sturen naar [email protected]
Uiterste inzendmoment: zondag 6 november a.s. 23:59
Het regent inmiddels lijstjes, en dat is goed, maar ook hard nodig. En zéker van dit Forum verwacht ik nog de nodige hoogwaardige lijstjes. Stel nou dat je je had voorgenomen om dit jaar eens deel te nemen met een lange lijst met de juiste volgorde, weloverwogen samengesteld etc. en je nu denkt: daqt ga ik nooit meer halen... Realiseer je dan dat 25 van jouw favoriete nummers, zo uit de mouw geschud zonder al te lang nadenken, altijd nog betekent dat 25 héle goeie platen punten gaan krijgen om in de V500 te komen. En dat lijkt me altijd beter dan niks!
Schroom dus niet en doe mee!
Oh ja: Dit hele weekend zenden we uit met ruime aandacht voor de binnenkomende lijsten en andere V500-gerelateerde zaken!
De Stemfinaledagen op Orinoco Radio:
Vrijdag 4 november:
20:00 - 01:00: De Weekendstart met Ro - Do the V500 Shuffle!
Zaterdag 5 november:
18:00 - 20:00: Ries draait warm
20:00 - 23:00: DaveE, Ro & Ard blikken vooruit... En terug!
23:00 - 01:00: V500 Late Night met Roche
Zondag 6 november:
15:00 - 17:30: Kaj's last minute tips & tricks
17:30 - 20:00: Ries ronselt lijstjes
20:00 - 22:00: De Stemfinale met Ard
22:00 - 23:00: Afterparty
Kom maar door! (ik kan niet nagaan wie al heeft ingezonden, dus word je getagd terwijl je al hebt ingezonden, mijn excuus). Wil je van de taglijst afgehaald worden? Stuur mij een PB! Wil je erbij op...? Stuur me een PB!)
Onweerwolf, Arrie, freitzen, Corporal Clegg, GrafGantz, ArthurDZ, Arno, El Ninjo, Teunnis, Dwejkk_, Misterfool, Casartelli, Dungeon, jasper1991, Outlaw104, AOVV, jordidj1, herman, Bardt1980, hoi123, stoepkrijt, aERodynamIC, Don Cappuccino, The_CrY, Snoeperd, Co Jackso, The Eraser, laxus11, kobe bryant fan, Frejarius, JoaMuse, Ralph., Edgar18, arcade monkeys, 2MY, Stefan1979, Rvdz, HugovdBos, bashaan67, EttaJamesBrown, Johnny Marrissey, Gebruiker43757, Simon77, stickyfish, Lukas, titan, Gretz, Dim, Salvadore, vigil, Cor, deric raven, bennerd, ariedirk, heicro, Ward, Nicolage Rico, cosmic kid, Ploppesteksel, nelis, wvv89, tangmaster, johannesA, jellorum, van elst, pauljojo, Noordpool, Titmeister, Alicia, Robbie34, berken, dynamo d, blur8, Sander14, Koenr, TEQUILA SUNRISE, Telamon, thetinderstick, WhyNotSmile, fatima, likeahurricane, LucM, gherdt, brt, FRNKY, ohmusica, stardust_be, Wickerman, Poa, Lying Mouth, Mjuman, andré, Forza, musician, rkdev, dumb_helicopter, sj0n88, Poles Apart, gerre, BeatHoven, Sparks, Slowgaze, Rudi S, pim556, teus, Bert Wasbeer, johan de witt, Rogyros, zaaf, Tonio, panjoe, DjFrankie, Gringo_m, legian, Spiritwalker, angelin, Ataloona, fabrice, Wallie1985, B.Robertson, judgepaddy, Jester, Venceremos, Brunniepoo, Masimo, BuzzLightyear, Grizzly Bear, Gyzzz, namsaap, Flipm0de, nedbed, Marjet, frolunda, jeb777, Poepgezicht, Martial, niels94, wibro, Scorpion_21, nico1616, adri1982, Metropolis, Screenager, Tom., Bravejester, SirPsychoSexy, Mathough, Sfeermaker, luigifort, 1980Joost, Johnny Marr, Funky Bookie, viking1, AstroStart, Lontanovicolo, Superbitch, Manfield, El Stepperiño, Finidi, sokra, Spikky7, mauricedegier, Santos, 50tracks, Erwin.c, Vento Vivimus, Lura, Jelle78, Frenz, zalwelnikszijn!, Echo01, spinout, Bonk, gigage, Tomio, Minneapolis, MDRAIJER, WoNa, Kimmyboy, PaulKemp48, Riesdude, catchup, Henri-S, jetstreamer, Franck Maudit, Jaep, brandos, Tom Traubert, Mendax, Cellulord, hrmnbstr, 123poetertjes, E40, Joezer49263, Grecio, Erwin72, Nicolaib88, BBeukers, Verweggistan, Jupiter, Benos, ElPatron, IMPULS, E-Clect-Eddy, orbit, Marty McFly, J.J. Wever, PUbu, MusicFreak, Mastroianni, Mart, Jan Wessels, starsailor, Grafmat, mjk87, Sjaakspeare

De regels blijven simpel:
- Volledig vrije keuze
- Minimaal top25, maximaal top500
- Volgorde telt! Maar als je geen volgorde kunt maken, stuur dan in op alfabetische volgorde
- Liefst in Excel, Google Docs of ander spreadsheet-achtig programma (zoals kaj_666 zo treffend omschreef: digitaal ruitjespapier) - 1 kolom voor de artiest, 1 kolom voor de titel van het nummer.
- sturen naar [email protected]
Uiterste inzendmoment: zondag 6 november a.s. 23:59
Het regent inmiddels lijstjes, en dat is goed, maar ook hard nodig. En zéker van dit Forum verwacht ik nog de nodige hoogwaardige lijstjes. Stel nou dat je je had voorgenomen om dit jaar eens deel te nemen met een lange lijst met de juiste volgorde, weloverwogen samengesteld etc. en je nu denkt: daqt ga ik nooit meer halen... Realiseer je dan dat 25 van jouw favoriete nummers, zo uit de mouw geschud zonder al te lang nadenken, altijd nog betekent dat 25 héle goeie platen punten gaan krijgen om in de V500 te komen. En dat lijkt me altijd beter dan niks!
Schroom dus niet en doe mee!
Oh ja: Dit hele weekend zenden we uit met ruime aandacht voor de binnenkomende lijsten en andere V500-gerelateerde zaken!
De Stemfinaledagen op Orinoco Radio:
Vrijdag 4 november:
20:00 - 01:00: De Weekendstart met Ro - Do the V500 Shuffle!
Zaterdag 5 november:
18:00 - 20:00: Ries draait warm
20:00 - 23:00: DaveE, Ro & Ard blikken vooruit... En terug!
23:00 - 01:00: V500 Late Night met Roche
Zondag 6 november:
15:00 - 17:30: Kaj's last minute tips & tricks
17:30 - 20:00: Ries ronselt lijstjes
20:00 - 22:00: De Stemfinale met Ard
22:00 - 23:00: Afterparty
Kom maar door! (ik kan niet nagaan wie al heeft ingezonden, dus word je getagd terwijl je al hebt ingezonden, mijn excuus). Wil je van de taglijst afgehaald worden? Stuur mij een PB! Wil je erbij op...? Stuur me een PB!)
Onweerwolf, Arrie, freitzen, Corporal Clegg, GrafGantz, ArthurDZ, Arno, El Ninjo, Teunnis, Dwejkk_, Misterfool, Casartelli, Dungeon, jasper1991, Outlaw104, AOVV, jordidj1, herman, Bardt1980, hoi123, stoepkrijt, aERodynamIC, Don Cappuccino, The_CrY, Snoeperd, Co Jackso, The Eraser, laxus11, kobe bryant fan, Frejarius, JoaMuse, Ralph., Edgar18, arcade monkeys, 2MY, Stefan1979, Rvdz, HugovdBos, bashaan67, EttaJamesBrown, Johnny Marrissey, Gebruiker43757, Simon77, stickyfish, Lukas, titan, Gretz, Dim, Salvadore, vigil, Cor, deric raven, bennerd, ariedirk, heicro, Ward, Nicolage Rico, cosmic kid, Ploppesteksel, nelis, wvv89, tangmaster, johannesA, jellorum, van elst, pauljojo, Noordpool, Titmeister, Alicia, Robbie34, berken, dynamo d, blur8, Sander14, Koenr, TEQUILA SUNRISE, Telamon, thetinderstick, WhyNotSmile, fatima, likeahurricane, LucM, gherdt, brt, FRNKY, ohmusica, stardust_be, Wickerman, Poa, Lying Mouth, Mjuman, andré, Forza, musician, rkdev, dumb_helicopter, sj0n88, Poles Apart, gerre, BeatHoven, Sparks, Slowgaze, Rudi S, pim556, teus, Bert Wasbeer, johan de witt, Rogyros, zaaf, Tonio, panjoe, DjFrankie, Gringo_m, legian, Spiritwalker, angelin, Ataloona, fabrice, Wallie1985, B.Robertson, judgepaddy, Jester, Venceremos, Brunniepoo, Masimo, BuzzLightyear, Grizzly Bear, Gyzzz, namsaap, Flipm0de, nedbed, Marjet, frolunda, jeb777, Poepgezicht, Martial, niels94, wibro, Scorpion_21, nico1616, adri1982, Metropolis, Screenager, Tom., Bravejester, SirPsychoSexy, Mathough, Sfeermaker, luigifort, 1980Joost, Johnny Marr, Funky Bookie, viking1, AstroStart, Lontanovicolo, Superbitch, Manfield, El Stepperiño, Finidi, sokra, Spikky7, mauricedegier, Santos, 50tracks, Erwin.c, Vento Vivimus, Lura, Jelle78, Frenz, zalwelnikszijn!, Echo01, spinout, Bonk, gigage, Tomio, Minneapolis, MDRAIJER, WoNa, Kimmyboy, PaulKemp48, Riesdude, catchup, Henri-S, jetstreamer, Franck Maudit, Jaep, brandos, Tom Traubert, Mendax, Cellulord, hrmnbstr, 123poetertjes, E40, Joezer49263, Grecio, Erwin72, Nicolaib88, BBeukers, Verweggistan, Jupiter, Benos, ElPatron, IMPULS, E-Clect-Eddy, orbit, Marty McFly, J.J. Wever, PUbu, MusicFreak, Mastroianni, Mart, Jan Wessels, starsailor, Grafmat, mjk87, Sjaakspeare
1
Onweerwolf
geplaatst: 4 november 2022, 16:01 uur
Grafmat schreef:
Hipste manier om tegenwoordig in te zenden: Een via Whatsapp verstuurde link naar een zelfgemaakte Spotify Playlist! "En succes ermee!"
In theorie zou dat best handig zijn. Als iedereen dat doet dan is het super makkelijk om een eindresultaat te genereren en zit je niet of nauwelijks met verschillende spellingswijzen. Nadeel is alleen wel dat heel veel muziek niet op Spotify staat natuurlijk.
edit: hmz, nu ik dit zo zeg.. ik ga er eens serieus over nadenken of ik zoiets kan opzetten om te kijken wat het resultaat zou kunnen zijn.
2
geplaatst: 4 november 2022, 16:08 uur
Ik heb Exportify gebruikt om de lijst te exporteren. Werkt eigenlijk bijna perfect (waarom in csv bestanden toch altijd een paar regels sluipen die niet komma-separated zijn, maar al in verschillende kolommen staan is beyond me).
Nou nog een functie om alle playlists van alle inzenders in 1 aparte bilbliotheek te krijgen, de puntentelling erin mee te laten nemen, en het resultaat in 1 keer in weer een nieuwe playlist onder de titel "Verrukkelijke 500 2022" te publiceren en heel veel werk én het zelf uitzenden van de V500 is overbodig geworden...
Nou nog een functie om alle playlists van alle inzenders in 1 aparte bilbliotheek te krijgen, de puntentelling erin mee te laten nemen, en het resultaat in 1 keer in weer een nieuwe playlist onder de titel "Verrukkelijke 500 2022" te publiceren en heel veel werk én het zelf uitzenden van de V500 is overbodig geworden...

0
Onweerwolf
geplaatst: 4 november 2022, 16:10 uur
Grafmat schreef:
Dat is allemaal niet zo moeilijk.

* denotes required fields.