MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
luigifort schreef:
Benieuwd wat de love/hate deviatie is

Ik heb de gemiddelde positie toegevoegd, berekend enkel over de lijstjes waarin het nummer is opgenomen, Hoe hoger de gemiddelde positie, hoe meer love/hate het nummer en hoe minder allemansvriend

10. Silver Soul (2010) [76 punten, 13x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 4.2]
Teen Dream
Hoogste positie bij: zaaf (1)

Silver Soul maakt de tongen los. Ook Kate Bush wordt regelmatig genoemd als referentiebron. Onder de hiphoppers is deze klasbak van Teen Dream ook bekend vanwege de sample in Kendrick Lamar's Money Trees. Magistraal mantra in het refrein

Lost Highway schreef:
Ik hoor vooral de invloed van de VU. Neem nu Silver Soul, dat had zo op de banaan kunnen staan. Instrumentaal doet het me denken aan Venus In Furs, maar dan minder geschift, en de stem van de zangeres klinkt over de gehele plaat als een moderne versie van Nico.

LucM schreef:
Erg dromerig nummer gedragen door de orgel en de aparte zang, een interessant - vertrouwd maar toch nieuw - geluid.

Silver Soul schreef:
It is happening again
It is happening again
It is happening again
It is happening again

Gretz schreef:
(quote)

Ik heb de gemiddelde positie toegevoegd, berekend enkel over de lijstjes waarin het nummer is opgenomen, Hoe hoger de gemiddelde positie, hoe meer love/hate het nummer en hoe minder allemansvriend

En hoe meer zuchtmeisjesbliss

9. Dark Spring (2018) [76 punten, 16x genoemd, 4x geëlimineerd, gem. positie 5.3]
7
Hoogste positie bij: dumb_helicopter (2)

De een-na-hoogste single van het laatste album. Werd in Song van het Jaar 2018 verdienstelijk 83e en haalde daar ook een maandfinale (4e). Keihard gebubbeld in de laatste Witte Trui, maar met de tijd zal Dark Spring vast ook uitgroeien tot een brede MuMeClassic

AstroStart schreef:
Dark Spring is een typische BH-song met een fijne pulserende gitaar, lekkere synths en de overduidelijke shoegaze invloed. Het is dromerig, maar ook euforisch en dansbaar.

E-Clect-Eddy schreef:
Met name de intro van Dark Spring lijkt veel op het oude werk van M83.

NieuwePlaat.nl schreef:
Afkomstig van het meest sfeervolle en volmaakte album dat Beach House tot nu toe heeft gemaakt. Sommige nummers hebben zoveel lagen dat ze onmogelijk op het podium gespeeld kunnen worden. Legrand en Scally kozen er voor om hun creatieve buien voorrang te geven in plaats van zich te limiteren tot hun eigen instrumenten. Dat begint al met het opzwepende Dark Spring; harde drums en snerende gitaren knallen in de rondte. Door de gelaagde dubbelzang hangt er een mysterieuze sfeer.

Dark Spring schreef:
The world's colliding
A new dividing
The colour's missing
Upon the dark spring

Silver Soul schreef:
It is happening again
It is happening again
It is happening again
It is happening again

En nog ronder.

8. Irene (2012) [77 punten, 19x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 5.9]
Bloom
Hoogste positie bij: Teunnis, Johnny Marr (1)

Die eigenaardige, lange afsluiter van Bloom met de mysterieuze hidden track Wherever You Go. Een van de mooiste albumafsluiters uit de recente popgeschiedenis? JM zou zeggen tussen merg en been, of iets met afv(l)oeren. Irene maakt ook in ieder geval veel indruk door het minutenlang durende hypnotiserende mantra.

En vreemd genoeg moet ik bij de titel ook altijd denken aan een zekere Jerry Williams, en dan niet die dude van Goodnight Irene
Bart schreef:
Maar het meest opvallende nummer is natuurlijk 'Irene', dat opvalt door zijn lengte. Acht minuten. Weg vrolijkheid: het is zwaar, loom, melancholisch nummer dat stoelt op één zin dat alsmaar wordt herhaald: 'It's a strange paradise'. Nergens verlies ik mijn aandacht bij dit nummer. Op drie minuten wordt de spanning opgebouwd met een heerlijk tussenstuk voor de drums. Langzaam brengt het orgel er melodie in. Wow!

Mousique schreef:
Het slotnummer Irene begint als een Beach House oude stijl: een krakend en zoemend keyboard, een eenvoudige ritmebox, de stem krijgt flink wat echo mee, maar naar het einde toe wordt het toch wat heavier. Vooral die drums knallen er flink in! En het gaat lang door. Niet te lang, want de orkestratie is wederom fraai.

Irene schreef:
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise
It's a strange paradise

7. Walk in the Park (2010) [82 punten, 13x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 3.7, startlijst]
Teen Dream
Hoogste positie bij: motel matches (1)

Nee, appeltje eitje cq. piece of cake is het niet geworden voor Walk in the Park, de een-na-hoogste finalist die geen notering heeft in de MuMeLadder (schande!). De finale werd wel gemakkelijk bereikt, maar het scheelde ook weer niet heel veel of de top-10 was buiten zicht geraakt. Voor mij persoonlijk het eerste nummer dat ik van Beach House ooit hoorde, in januari 2012. Vond het in eerste instantie maar een vreemde eend, vooral die eigenaardige stem. Het zou nog tot Myth duren (maart later dat jaar) voordat ik compleet in de ban raakte van de goddelijke melodieën van Victoria en Alex en al hun albums begon grijs te draaien. Als ik me goed herinner kwam ik er ook pas bij het verschijnen van Myth achter dat ik luisterde naar een duo met een zangeres. Bij Walk in the Park dacht ik toch vrij stellig zeker te zijn een mannenstem te horen Ik ben vast niet de enige die bij de eerste kennismaking in twijfel zat.

Pepino schreef:
Mijn eerste kennismaking met Beach House. Bij Starlight schreef ik al dat ik een zwak heb voor mooie deuntjes, en Walk In The Park is daar geen uitzondering op. Dat keyboard-melodietje in combinatie met de stem van Victoria Legrand (“In a matter of time” - tum tum tum tum tum - “Would slip from my mind.”) is prachtig.
Over de gehele lijn is Teen Dream een subliem, dromerig en poëtisch album. De grote meerderheid van de tracks laten je hart sneller kloppen. Wat een heerlijk zweverige plaat!

Walk in the Park schreef:
In a matter of time
It would slip from my mind
In and out of my life
You would slip from my mind
In a matter of time

6. Norway (2010) [82 punten, 15x genoemd, 1x geëlimineerd, gem. positie 4.5, startlijst]
Teen Dream
Hoogste positie bij: Choconas, Rudi S (2)

πŸ‡³πŸ‡΄, vermoedelijk dé signature song van Beach House totdat ze met Bloom en die ene (andere) moderne klassieker op de proppen kwamen? Dit nummer bevat echt alles wat de muziek van Beach House zo kenmerkend maakt imo. Een superb sfeerschepping, de kenmerkende zwevende gitaar en een refrein uit duizenden met Victoria's majestueuze uithalen. Vergeet ook niet de hemelse (haha) zuchtjes van Victoria in de intro Norway schijnt onder de fans wel een beetje typische love-hate song te zijn, daar snap ik dan weer niks van.
ArthurDZ schreef:
Prijsnummer van doorbraakalbum Teen Dream, dat het beste dreampopgroepje van het moment bij het grote publiek introduceerde. Moeilijk uit te leggen waarom dit zo goed is. Net al bij zowat alle nummers van Beach House heeft het vooral te maken met de sfeer die wordt overgebracht.

Arrie schreef:
Norway is zeker wel mijn favoriet van het album, geweldig nummer! Ontzettend fijne drums in dat nummer, en dan die gelukzalige "ha-ha-ha's", prachtig!

Norway schreef:
Where you thinking that you gotta run to now
With the beating of a tiny heart?
Hang on to the things that you're supposed to say
Millions of stars, they hold onto your breath

5. Space Song (2015) [89 punten, 17x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 4.8, startlijst]
Depression Cherry
Hoogste positie bij: EttaJamesBrown (1)

Opmerkelijk genoeg is Space Song als allergrootste -klassieker op het internet (check het verschil in plays op Spotify tussen Space Song (197 mln. en Myth 81 mln.) dat zeker niet op MuMe. In De Witte Trui is een teleurstellende plek #199 voorlopig het hoogst haalbare. In Song van het Jaar werd de maandfinale gemist en volgde ook een snelle uitschakeling in de Grote Finale. En in de MuMeLadder heeft het nummer tot noch toe nooit gestaan (edit: al gaat daar in 2021 verandering in komen, want het heeft zich geplaatst voor Ronde 2. Dank curufin) voor het nomineren!
Is het überhaupt wel genomineerd geweest? (edit: ja dus). Toevallig kun je er overmorgen op stemmen in de Ladder, hup naar de bovenste 1000.

Sommige stemmen beweren dat Beach House met Space Song leentjebuur speelt bij henzelf omdat het nummer qua melodielijnen verdacht veel weg zou hebben van Myth. Oordeel zelf.
aerobag schreef:
Om positief af te sluiten: Sparks en Space song zijn wel twee duimpjes omhoog, die mogen wel op een voetstuk gezet worden.

Space Song schreef:
Tender is the night
For a broken heart
Who will dry your eyes
When it falls apart?

4. Lemon Glow (2018) [96 punten, 21x genoemd, 3x geëlimineerd, gem. positie 5.4, startlijst]
7
Hoogste positie bij: Arno, sj0n88 (1)

De leadsingle van de laatste worp. Een van meest afwijkende Beach House-nummers kunnen we wel stellen. Lemon Glow miste ook in Song van het Jaar 2018 op een 'haar' na het podium (als is het hier eerder een landslide als je naar absolute punten kijkt ), maar mag zeker content zijn met een mooie vierde plek in dit ijzersterke deelnemersveld.
Lemon Glow schreef:
Feel it coming right through you
The color of your mind
The color of your mind
The color of your mind

mol schreef:
Het recept van Beach House was al een tijdje een publiek geheim: dromerige synths, zuchtende zang. En net als oma’s cake niet iets om snel aan te tornen: jaar in jaar uit blijft zo’n plakje goed smaken. Echt iets om naar uit te kijken is het op een gegeven moment niet meer – het risico loert dat je in het vervolg zo’n plakje laat liggen en een ander taartje probeert. Toen kwam daar ‘Lemon Glow’ met z’n harde baslijnen en elektronica: het vertrouwde cakeje, maar met een spannende dot slagroom. Toch maar weer een stukje proeven.

jordidj1 schreef:
Bij het uitkomen van 7 wist ik het al: dit is een album voor de eeuwigheid. Een erg fijne luistertrip, maar ook de nummers op zichzelf zijn de moeite waard. Lemon Glow was al gauw een favoriet. Stom genoeg viel ik op de valreep voor de schoonheid van dit nummer, want die melodie is echt om van te smullen zeg! Durf haast wel te zeggen dat ik geen beter dreampop-nummer ken.

Titmeister schreef:
In de afrekening noemde ik dit al het beste Beach House-nummers sinds Bloom, en daar blijf ik bij - ik zou zelfs durven te stellen dat deze in mijn BH Top 3 komt. Naast de vertrouwde dromerige synthpop komt er in dit nummer een wat donkerder ondertoon naar voren. Die is vaker te horen op het album 7, maar nergens zo sterk uitgevoerd als op Lemon Glow.

dumb_helicopter schreef:
Typische Beach House-sound maar zeker de moeite waard. Enige probleem dat ik heb met Beach House is dat het bij momenten vrij inwisselbaar is, maar dit nummer steekt er wat bovenuit (hoewel Dark Spring nog een stukje beter is van de laatste plaat) en heeft voldoende spanning in zich om het tot de laatste noot uit te zitten.

hoi123 schreef:
Eens in de paar jaar brengt Beach House een album uit. Op dat album staat dan, laten we eerlijk zijn, grotendeels enigszins vergeetbare nummers, en dan een paar ongelooflijke bangers waarin ze hun traditionele geluid nét wat manipuleren (PPP, Walk in the Park, Myth). Hier zijn het die wiebelige synths die het hem doen: Lemon Glow klinkt net wat abstracter dan het rest van hun oeuvre en is daardoor meteen een superinteressant nummer. Zangmelodieën schrijven is namelijk het echte sterke punt van mevrouw LaGrand, en als je dan ondersteund wordt door zo’n toffe combinatie van vreemde synthesizers en scheurende gitaren, krijg je een liedje dat uitblinkt in zijn afstandelijkheid én warmheid.

3. Zebra (2010) [139 punten, 20x genoemd, 3x geëlimineerd, gem. positie 3.1, startlijst]
Teen Dream
Hoogste positie bij: Choconas, aERodynamIC, Titmeister, Hedser, Simon77 (1)

Op ruime, ruime afstand van de nummer 4 vinden we die andere evergreen van Teen Dream (waarmee dit album nu is uitgespeeld).
Wel gek dat het zwart-witte paard niet is genomineerd voor Songs with Horse in the Title K.O.. luigifort zeg er eens wat van
Zebra schreef:
Anyway you run, you run before us
Black and white horse arching among us
Any way you run, you run before us
Black and white horse arching among us

hoi123 schreef:
In de eerste minuut doet deze het dromerige sfeertje van Only Shallow mooi uitgeleide, om hierna met zijn eigen ideeën door te gaan; de laatste minuten bewijzen dat uitgelaten en ontspannen goed met elkaar samen gaan, zelfs als ook een melancholische ondertoon wat ruimte opeist. Mooi uitgewerkte melodieën in ieder geval en ook de subtiele elektronische invloeden bewijzen dat muziek van de laatste jaren echt niet onderdoet voor vroegah, al kabbelt het in het middenstuk wel wat te veel voort. Eigenzinnig popliedje dus, en ondertussen kennen jullie me lang genoeg om te weten dat ik daar wel van houd.

Achtste. Hoe dan? Zeg er wat van Johnny Marr!

2. Lazuli (2012) [144 punten, 24x genoemd, 1x geëlimineerd, gem. positie 4.0, startlijst]

Bloom slaat hiermee een dubbelslag door zowel de nummers 1 en 2 af te leveren voor deze Greatest Hits. Beetje eigenaardig wel als je je bedenkt dat Teen Dream wel in de Album Top 250 staat en Bloom niet. Maar jullie als diehard fans cq. MuMe'ers zullen er wel het meeste verstand van hebben
Lazuli is ook absoluut een grote MuMeKlassieker, een nummer dat al sinds het prille begin (dat het mee mocht doen) in de grote lijsten te vinden is. Hier hoefde het maar 1 verwachte winnaar voor zich te laten.

ArthurDZ schreef:
Tot nader order is Bloom van Beach House nog steeds het beste album van dit decennium voor mij. Lazuli kan, als een van de prijsnummers van die plaat, dan ook niet meer stuk hier. Zelden ben ik een nummer tegengekomen dat zo goed de pracht en rust van een winters sneeuwlandschap kan oproepen. Of dat is in ieder geval wat ik ervan maak. Het zou me niets verbazen als andere mensen hier een tropisch strand bij verzinnen of zo. Kortom, een wegdroomnummer van het zuiverste water!

Lazuli schreef:
Like no other you can't be replaced (There's nothing like lapis lazuli)

1. Myth (2012) [212 punten, 27x genoemd, 0x geëlimineerd, gem. positie 2.1, startlijst]
Bloom
Hoogste positie bij: Mausie, johan de witt, dumb_helicopter, ArthurDZ, The Eraser, Superbitch, WhyNotSmile, likeahurricane, luigifort, stardust_be, Gretz (1)

En de winnaar is....de leadsingle van Bloom dus met een verpletterende landslide zege; Lazuli is immers in de verste verte niet meer te herkennen. Het verschil is maar liefst 7 (!) lijstjes. ik geloof dat ik niet de enige was die deze afgetekende winst voorspelde Niet minder dan 11 van de 29 users hadden Myth bovenaan in hun lijst staan. En slechts in twee van jullie lijstjes is het nummer niet genoemd. De score ven 212 is 73,1% van het maximaal aantal te behalen punten. Het valt dan ook niet te ontkennen dat Myth - afkomstig uit het meesterlijke muziekjaar 2012 - in minder dan een decennium daadwerkelijk is uitgegroeid tot een énorme moderne (alternatieve) klassieker. In ieder geval binnen de MuMe-muren*. Sinds jaar en dag vaste finalist in De Witte Trui (nu 4x op rij) en ook in de almachtige Ladder komt deze classic steeds dichterbij de grote jongens (in 2020 op #159, haar hoogste positie ooit). Mijn voorspelling is dat het dit jaar minimaal Top 100 wordt en dat onze geliefde dreampopparel in de Trui
weer terug zal keren in de Top 10, want 2021 wordt het jaar van Myth Als het écht nodig is vragen we de poeltjes luigifort wel even om te lobbyen.
*Als je aan de gemiddelde Nederlander vraagt of ie Beach House kent zal waarschijnlijk toch zeker meer dan de helft eerder aan zo'n houten bouwsel in het zand denken dan aan een muziekgroep Nee, een radiobandje is Beach House in de lage landen nooit geworden en ze deden enkel een keer BKS aan van de grote Nederlandse festivals
luigifort schreef:
Ik zal de eerste zijn om te bekennen dat ik weinig recente muziek of bands ken. In de eerste plaats, omdat ik er te weinig moeite voor doe. In de tweede plaats, omdat ik veel recente muziek niet veel aan vind. In de derde plaats, omdat ik te druk ben met mijn decennia: 80s en 90s. De muziek die ik daaruit al ken en nog moet ontdekken
Maar eens in de zoveel tijd zet ik zelf eens iets op of ga ik online op zoek en kan ik aangenaam verrast worden. In dit geval kwam ik deze hemelse song tegen bij een topic genaamd de Witte Trui op een of andere muziekcommunity . Ik was gevloerd. Dit is als Brighter, de band die we hier al tegenkwamen, maar dan veel beter en recenter of beter gezegd: ik ken nog geen betere recentere muziek die me zo aan Cocteau Twins doet denken op een bepaalde manier dan deze song.

Maar Beach House verdient natuurlijk zijn eigen merites. Die synth/gitaarklanken alleen al die we vanaf het begin horen verdienen al een plek in de Rock 'n Roll hall of fame, of beter gezegd Dreampop hall of fame. Zelden zulke mooie, ijle en ook verdrietige klanken gehoord, zucht. Het raakt me diep. The Pains of Being Pure At Heart benaderen deze klanken ook met hun muziek.
En dan de ontroerende stem van Victoria Legrand, oef. Wat een stem! Mooi dat diepe, bijna mannelijke in haar stem, maakt de song zoveel rijker. Maar als ze de hoogte in gaat met Help me to name it... kun je me helemaal opvegen. Halverwege krijgen we ook nog een prachtige CT achtige break die we helemaal niet zien aankomen, maar perfect past...
En dan die prachtige uithalen van Victoria op het eind en de aanzwellende muziek, elke keer kippenvel en kun je de poeltjes Luigi opdweilen   ;(

Teunnis schreef:
Beach House is een echte kwaliteitsband. Alles wat ik van ze gehoord heb ik op z'n minst redelijk goed en dat komt omdat ze weten hoe ze liedjes moeten schrijven. Myth is misschien wel het beste voorbeeld. Alles aan dit nummer klopt. Het melodietje die in de intro gecreëerd wordt, de stem van Victoria Legrand, de jengelende gitaar, de tempowisseling. Het klinkt allemaal zo organisch, alsof het liedje zichzelf geschreven heeft.

MΓ΄rthul schreef:
Myth is het eerste nummer uit mijn lijst dat al vaker in een top 100 is voorgekomen. Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij heb ik dit nummer (en deze band) zelfs via dit topic ontdekt! Het begin van dit nummer alleen al is geweldig. Met alleen een simpel gitaarlijntje en een pianodeuntje wordt een enorm warm geluid gecreëerd, en als de baslijn binnen komt rollen rond de 40e seconde is het beste gedeelte van het nummer aangebroken. Het enige wat ik minder vind aan dit nummer is het tussenstukje rond de tweede minuut, het past niet helemaal bij de rest van het nummer en doet leidt af van de heersende sfeer, die toch wat grimmiger en donkerder is dan dit blije middenstuk. Gelukkig begint het nummer daarna opnieuw en kan ik weer wegdromen tot het nummer voorbij is.

Choconas schreef:
Myth werd als single uitgebracht op 26 maart 2012. Eerder in maart verscheen het nummer al op de website van de band. Myth kreeg zeer positieve kritieken van muziekcritici. Het nummer werd bij verschijning bijvoorbeeld gekozen als "Best New Track" van Pitchfork. In de loop der jaren is Myth misschien nog niet uitgegroeid tot mythische proporties, maar het is onmiskenbaar een van hun bekendste en meest typische Beach House-nummers geworden. Myth wordt gedragen door Alex Scally's gitaar, een stevige backbeat en Victoria Legrand's rokerige stem. Als Victoria vraagt "Wat komt er na deze kortstondige gelukzaligheid?", kun je alleen maar je hoofd schudden en hopen dat er snel meer gelukzaligheid zal volgen, al dan niet kortstondig. Bijvoorbeeld door Myth nog eens te draaien, en nog eens, en nog eens. En nu maar hopen dat die twee binnenkort weer eens ergens een popzaal komen betoveren.

MRDammann schreef:
Ik heb Myth echt zo vaak gehoord, maar dit nummer lijkt niet kapot te krijgen. Het begint al met de eerste tonen waardoor je je gelijk in een hele andere wereld begeeft.

ArthurDZ schreef:
Ik geef niet snel van de eerste keer vijf sterren aan een plaat, maar Bloom van Beach House was een van die albums waar ik gewoon een uitzondering voor moest maken. Ik kende Teen Dream al een beetje, doordat een goede vriend van me op een bepaald moment helemaal gek was van die cd, maar zelf kwam ik in mijn beoordeling niet verder dan ‘wel aardig’. Op zijn aanraden heb ik Bloom vrijwel direct na de release geluisterd, en al bij de eerste tonen van Myth viel plots het kwartje, wat ervoor zorgde dat het dus meteen dikke liefde was tussen mij en Bloom. Een heerlijk atmosferisch nummer, dat desondanks niet uit het oog verliest dat het een liedje moet zijn in plaats van alleen een sfeerschepping. Vooral dat stukje ‘Found yourself in a new direction’ vind ik echt geweldig, het muzikale equivalent van de zon die eindelijk door een pak regenwolken weet te breken.

Gretz schreef:
Dreampop heb ik het afgelopen jaar eigenlijk pas echt ontdekt. En dat begon allemaal bij het derde album van dit bijzondere duo (Teen Dream). Intussen kan ik wel zeggen dat Beach House een van mijn favoriete bands is geworden. Myth is voor mij het op een na beste nummer van 2012. Dit is er namelijk een van buitencategorie. Het heeft een fenomenale opening die me volledig in het nummer zuigt. Daarnaast wordt de betoverende stem van Victoria Legrand gecombineerd met een hemelse melodie. Ook vind ik de intermezzo's tussen de vocale stukken ontzettend sfeervol. Het nummer heeft voor mij iets ongrijpbaars/buitenaards wat ik niet kan plaatsen maar wat wel maakt dat het mijn absolute favoriet is van dit rijtje. Ook na zo'n 250x luisteren staat het nummer nog steeds als een huis. Ik hoop dat Myth een moderne klassieker wordt in het dreampopgenre.

Myth schreef:
If you built yourself a myth
You'd know just what to give
What comes after this
Momentary bliss
The consequence
Of what you do to me
Help me to name it
Help me to name it

Found yourself in a new direction
Arrows falling from the sun
Can you come?
Would they come to breach you?
Let you know you're not the only one

Lazuli
Myth

Thanx Gretz voor een mythisch weekje en dito presentatie

https://i.pinimg.com/originals/98/45/41/9845412c8c3b6dad8b20f0c676e2a1ca.jpg

En hier nog even het totaaloverzicht van de gehele Beach House Top 20.

πŸ‡ΊπŸ‡Έ Greatest Hits of Beach House πŸ‡ΊπŸ‡Έ
spotify:playlist:08bTZZVDhMy4vY0fcAKAMb

20. Other People (2012) [18 punten, 5x genoemd, 6x geëlimineerd, gem. positie 6.4]
19. Wishes (2012) [43 punten, 12x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 6.4, startlijst]
18. Sparks (2015) [44 punten, 11x genoemd, 3x geëlimineerd, gem. positie 6.0, startlijst]
17. Wild (2012) [48 punten, 9x genoemd, 6x geëlimineerd, gem. positie 4.7]
16. Chariot (2017) [52 punten, 10x genoemd, 6x geëlimineerd, gem. positie 4.8]
15. 10 Mile Stereo (2010) [53 punten, 14x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 6.2]
14. Dive (2018) [57 punten, 12x genoemd, 7x geëlimineerd, gem. positie 5.3, startlijst]
13. Take Care (2010) [62 punten, 10x genoemd, 3x geëlimineerd, gem. positie 3.8]
12. The Hours (2012) [71 punten, 10x genoemd, 7x geëlimineerd, gem. positie 2.9]
11. PPP (2015) [74 punten, 12x genoemd, 5x geëlimineerd, gem. positie 3.8, startlijst]
10. Silver Soul (2010) [76 punten, 13x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 4.2]
09. Dark Spring (2018) [76 punten, 16x genoemd, 4x geëlimineerd, gem. positie 5.3]
08. Irene (2012) [77 punten, 19x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 5.9]
07. Walk in the Park (2010) [82 punten, 13x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 3.7, startlijst]
06. Norway (2010) [82 punten, 15x genoemd, 1x geëlimineerd, gem. positie 4.5, startlijst]
05. Space Song (2015) [89 punten, 17x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. positie 4.8, startlijst]
04. Lemon Glow (2018) [96 punten, 21x genoemd, 3x geëlimineerd, gem. positie 5.4, startlijst]
03. Zebra (2010) [139 punten, 20x genoemd, 3x geëlimineerd, gem. positie 3.1, startlijst]
02. Lazuli (2012) [144 punten, 24x genoemd, 1x geëlimineerd, gem. positie 4.0, startlijst]
01. Myth (2012) [212 punten, 27x genoemd, 0x geëlimineerd, gem. positie 2.1, startlijst]

Dank allemaal voor het meespelen! Fijn dat Beach House zoveel belangstelling genoot van jullie. Dan is het nu aan Casartelli om Big Country in the spotlights te zetten.

Nu moet ik er snel vandoor, ik kijk de stukjes vannacht nog wel even na op extra fun facts en recensies die er nog bij kunnen

Teunnis schreef:
(quote)

Achtste. Hoe dan? Zeg er wat van Johnny Marr!

Kan echt niet toch?! Hun beste, zeker live

dix
Ik kwam niet tot een lijst. Waarom niet? Nou, omdat daarin Black Car sowieso bovenaan had moeten staan. De plekken 2 t/m 9 maakten mij niet zoveel uit maar ik kan mij vinden in wat jullie ervan gemaakt hebben.

Blijkbaar begrijpt enkel trebremmit dat 10 Mile Stereo het hoogtepunt van Teen Dream is.

Bedankt voor de Beach House week, Geert! Ondanks mijn gezeur heb ik toch wat fijne nummers herontdekt.

Gretz schreef:
Nu moet ik er snel vandoor, ik kijk de stukjes vannacht nog wel even na op extra fun facts en recensies die er nog bij kunnen

Ja, het is nu nog wel een beetje karig.

Helaas geen lijstje kunnen maken, net als die SVHJ-finale met Lemon Glow destijds kwam ik pas er na maanden achter dat het nummer eigenlijk super fijn is. Dat zal nu ook wel gebeuren met de nummers die ik tijdens de eliminatieronde luisterde . Behalve Myth. Myth is leven.

Alles is kapotje briljant, beste post 90s-band of niet dan luigifort? Other People pas op 20, hoe dan?? Maar ja, wat had daar wel moeten staan dan? Lemon Glow misschien?

Hartelijk dank Geert, dit moet een jaarlijkste traditie worden. En ja, Beach House > The National. Ho.

Bedankt Geert, net nu het mooi weer begint te worden moeten wij de strandhuisjes achter ons laten.

Johnny Marr schreef:
Alles is kapotje briljant, beste post 90s-band of niet dan luigifort? Other People pas op 20, hoe dan?? Maar ja, wat had daar wel moeten staan dan? Lemon Glow misschien?

Hartelijk dank Geert, dit moet een jaarlijkste traditie worden. En ja, Beach House > The National. Ho.

Helemaal waar! Kapotgeniaal schuimbekkend afvloerend TRANEspul
Ecstatic girl Twodance Girl

Wegens vakantie heb ik niet deel kunnen nemen. Maar leuk om alles terug te lezen, Gretz!

luigifort schreef:
(quote)

Helemaal waar! Kapotgeniaal schuimbekkend afvloerend TRANEspul
Ecstatic girl Twodance Girl

https://www.forumsmileys.nl

https://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gifhttps://fokstatic.nl/s/cheerlie-groen.gif
https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gif
https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gif

Casartelli (moderator)
Gelukkig ligt achter het strandhuisje nog een groot land.
https://cultuurpodiumboerderij.nl/assets/Big-Country-history.jpg
GREATEST HITS OF BIG COUNTRY

De Schotse U2? Nee, niet de Simple Minds, maar die met de e-bow? Meer gelijkenis was er wellicht met The Alarm, maar met "de Schotse Alarm" trek je de aandacht allicht minder.

Enfin, komende week richten we het vizier op de band die zijn grootste successen behaalde in de samenstelling Stuart Adamson (zang/gitaar), Bruce Watson (gitaar), Tony Butler (bas) en virtuoos Mark Brzezicki (drums). Een en ander vond met name in de jaren '80 plaats, maar ook in de jaren '90 wisten de liefhebbers de band nog te vinden. Met Adamsons zelfmoord in 2001 kwam een tragisch einde aan de band. Later was er nog een comeback met achter de microfoon Mike Peters, zanger van The Alarm. Wie? De Welshe U2.

Dit is de startlijst:

Alone
Broken Heart (Thirteen Valleys)
Chance
I'm Not Ashamed
In a Big Country
Just a Shadow
King of Emotion
Long Way Home
Look Away
Peace in Our Time
Porrohman
Ships
Steeltown
The Crossing
The One I Love
The Seer
We're Not in Kansas
Where the Rose Is Sown
Wonderland
You Dreamer

Voeg hier 10 nummers aan toe.

Deadline: maandag 19.00 uur

Fields of Fire
Harvest Home
The Storm
The Teacher

Voor 10 songs zou ik de eerste drie albums nog eens geheel moeten draaien, maar met deze vier komen we al wat verder. In ieder geval moet The Storm erbij, want die mag ook het spel winnen. En The teacher want dat is toch ook een bekende single geweest.

Ken de band niet op ms 1 of 2 songs na, zal eens wat luisteren vd week...

DjFrankie (moderator)
Ik kom dadelijk met mijn lijst

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:40 uur

geplaatst: vandaag om 03:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.