MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Vroege jaren '60 zijn bij mij heel slecht vertegenwoordigd, heb voor 1961 bijvoorbeeld maar 6 stemmen staan. Gaat het dus niet worden voor mij dit jaar, excuses.

Hier 10 stemmen op 1961-albums, dus nog wel wat inluisterwerk te verrichten.

zaaf schreef:
nee hoor, of je moet een correctie voor elkaar krijgen. MuMe is leidend. als album er niet op staat -> RYM.

[16:27] Je correctie van Max Roach - We Insist! Max Roach's Freedom Now Suite (1961) is geaccepteerd door aslan.

zaaf
nou dan mag ie weer. alleen.... aerobag heeft zijn lijst al ingeleverd

zaaf schreef:
nou dan mag ie weer. alleen.... aerobag heeft zijn lijst al ingeleverd

Ben ik een keer op tijd, is het wéér niet goed.

En Max staat er op, dus er komt een aangepast lijstje je kant op, waarde Zaaf

Ik heb gisterenmiddag mijn lijstje doorgestuurd zaaf.

zaaf
Film Pegasus schreef:
Ik heb gisterenmiddag mijn lijstje doorgestuurd zaaf.
mijn nederige verontschuldiging, heb m nog niet verwerkt - ga dadelijk aan de slag

MAS
Ik hou het topic in de gaten, maar kan helaas nog steeds geen lijst maken.

Teunnis schreef:
[
[16:27] Je correctie van Max Roach - We Insist! Max Roach's Freedom Now Suite (1961) is geaccepteerd door aslan.

ach dan wacht ik nog een weekje met mijn correctie om hem weer op 1960 te zetten
Op de wikivan het album staat deze link met tamelijk overtuigend bewijs dat ie toch echt in dec. 1960 uitgebracht is.

Verrek!

Ik heb ze bij RYM en Discogs ook maar meteen op de hoogte gebracht. En ik ga hier de correctie weer terugdraaien, mijn lijstje komt ie niet meer in!

Deze mag dan wel weer meedoen - mits de correctie wordt goedgekeurd.

EDIT: Ik heb er ook nog eentje gewijzigd naar 1961 voor de liefhebbers van compilaties, gypsy's en/of Belgen: klik

EDIT 2: En weer één: Art Blakey mag ook voor een tweede maal meedingen.

dan wacht ik even met inzenden tot de correcties zijn doorgevoerd

Ja, laten we anders het hele jaar gewoon even doorlopen er valt vast bij elke plaat wel wat te vinden

Teunnis schreef:
Verrek!

Ik heb ze bij RYM en Discogs ook maar meteen op de hoogte gebracht. En ik ga hier de correctie weer terugdraaien, mijn lijstje komt ie niet meer in!

Jongens kap nou eens, zo blijf ik zaaf met de aangepaste lijstjes om de oren slaan.

Ben benieuwd of de wijzigingen sowieso op tijd door komen, heb al langer dan 10 dagen wat albums toegevoegd die nog wachten op goedkeuring, dus het lijkt druk in Crew-land

Je kunt ook gewoon lekker je eigen gang gaan en mijn neurotische drang om alle jaartallen precies juist te hebben negeren.

Heb 1962 ook alvast gestuurd, opdat ik geen last heb van die jaarverschuivingen.

zaaf
Teunnis schreef:
Je kunt ook gewoon lekker je eigen gang gaan en mijn neurotische drang om alle jaartallen precies juist te hebben negeren.
nee Teun, niet zo streng voor jezelf. jij gaat ook lekker je eigen gang!

zaaf
Deadline deze editie: 17-3-2022 20:00
Dus nog 2,54 dagen over voor de editie 1961, 15 lijsten binnen...

Ik hoop in ieder geval nog op:
Flipm0de, herman, J.J. Wever, jeroentjuhh, Koenr, Lying Mouth, rudolphS, Teunnis, west

Lying Mouth schreef:
(quote)

ach dan wacht ik nog een weekje met mijn correctie om hem weer op 1960 te zetten
Op de wikivan het album staat deze link met tamelijk overtuigend bewijs dat ie toch echt in dec. 1960 uitgebracht is.

Het verhaal krijgt een nieuwe wending:

https://worldradiohistory.com/hd2/IDX-Business/Music/Archive-Cash-Box-IDX/60s/1961/CB-1961-01-28-OCR-Page-0032.pdf#search=%22presents%20charles%20mingus%22

"Candid Records (Cadence’s jazz line) finally made the release scene with a first issue of four albums, after much hoopla about signings, sessions and schedules."

The Cash Box-—January 28, 1961

zaaf
23 deelnemers dienden hun voorkeuren in. het was echt enorm spannend, tot de laatste lijst aan toe en uiteraard velde deze het vonnis.
morgen een klein tipje en ook wat duidelijkheid over de timing, want er staat weer allelei gezelligs op me te wchten

Ik heb er dankzij de luistersessies voor dit spel weer een 5*-album bij

zaaf schreef:
23 deelnemers dienden hun voorkeuren in. het was echt enorm spannend, tot de laatste lijst aan toe en uiteraard velde deze het vonnis.

Graag gedaan

zaaf
https://assets.catawiki.nl/assets/2019/8/22/8/d/b/8db04262-3ff8-4a15-9e37-29943b946295.jpg

TOP 15 1961

Geen gemakkelijk jaar, het kostte me moeite om tot een knappe toplijst te komen en ik heb vele uren in het YouTubewoud verkeerd, om tot de conclusie te komen dat niet alle albums kunnen worden voorzien van bevredigende beelden. My bad, I tried though.

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/5386

Robert Johnson - King of the Delta Blues Singers

87 p - 5 x genoemd - 1 HP (door west )

Dit was de eerste uitdaging, de beelden dan.
Ondanks dat het een verzamelaar is, is de prestatie van het album niet onverwacht.

Oeps, ik dacht dat deze uit de jaren '90 kwam
Hij staat best laag eigenlijk.

Rudi S schreef:
Oeps, ik dacht dat deze uit de jaren '90 kwam

Die opmerking kan je steken "where the sun don't ever shine".

GrafGantz schreef:
(quote)

Die opmerking kan je steken "where the sun don't ever shine".

Hm,een Gündoganetje

Ik wist zelfs niet dat er bewegende beelden bestonden van Robert Johnson. Fijn!

Ga je nu gewoon mijn top-15 plaatsen, zaaf?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:06 uur

geplaatst: vandaag om 02:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.