MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 Finale Albums

zoeken in:
Aangezien de 4 voorgaande edities een redelijk succes waren gaan we ook dit jaar weer de albums waarop de nummers van de MuMe Ladder Finale staan op een zelfde manier als de MuMe Ladder Finale rangschikken.

MuMeLadder 2015 Finale Albums

Het principe is simpel maak van onderstaande albums een Top 29 en stuur die via PM naar mij toe. Ik zal alle inzendingen verwerken tot een eindlijst die vanaf 1 januari 2016 hier zal verschijnen. Plaats dus geen lijsten in dit Topic.

Het betreft (voor zo ver als mogelijk is) de originele studio albums en dan hebben we dus een probleem New Order - Blue Monday is gekoppeld aan Power, Corruption & Lies waar het nummer als bonus track opstaat het zelfde geld voor How Soon Is Now van The Smiths die is gekoppeld aan Meat is Murder.
Zie MuMeLadder Finale Albums 2014 Discussie waarom ik het zo doe.

We hebben dus deze 29 albums:

Arcade Fire - Funeral (2004) Neighborhood #1 (Tunnels) / Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes" (1977) "Heroes"
Depeche Mode - Violator (1990) Enjoy the Silence
Gorky - Gorky (1992) Mia
Kate Bush - The Kick Inside (1978) Wuthering Heights
Massive Attack - Blue Lines (1991) Unfinished Sympathy
New Order - Power, Corruption & Lies (1983) Blue Monday
Nick Cave & The Bad Seeds - Tender Prey (1988) The Mercy Seat
Pearl Jam - Ten (1991) Black
Pixies - Doolittle (1989) Debaser
Pulp - Different Class (1995) Common People
R.E.M. - Automatic for the People (1992) Drive
Radiohead - The Bends (1995) Street Spirit (Fade Out)
Radiohead - OK Computer (1997) Exit Music (For a Film) / Paranoid Android
Sam Cooke - Ain't That Good News (1964) A Change Is Gonna Come
Sigur Rós - ( ) (2002) Untitled #8 (Popplagið)
Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987) Troy
Songs: Ohia - The Lioness (2000) Lioness
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) A Day In the Life
The Beatles - Revolver (1966) Eleanor Rigby
The Cure - Seventeen Seconds (1980) A Forets
The Knife - Silent Shout (2006) Silent Shout
The National - Boxer (2007) Fake Empire
The Rolling Stones - Let It Bleed (1969) Gimme Shelter
The Smiths - The Queen Is Dead (1986) Bigmouth Strikes Again / There Is a Light That Never Goes Out
The Smiths - Meat Is Murder (1985) How Soon Is Now?
The The - Soul Mining (1983) Uncertain Smile
The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967) Venus in Furs
U2 - The Unforgettable Fire (1984) The Unforgettable Fire

Ik snap best dat niet iedereen die albums allemaal "gewoon" in de kast heeft staan, maar via pindakazen / spotify moet men toch wel een heel eind komen denk ik zo.
Lukt het echter niet om een Top 29 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 20, maar hoop natuurlijk dat ik alleen maar volledige lijsten krijg.
Graag je lijst nummeren 1. artiest - titel dit om misverstanden te voorkomen.

De punten verdeling is simpel nr. 1 29 pt, nr. 2 28pt, nr. 3 27pt. enz tot nr. 29 1pt. (ofwel omgekeerd evenredig)
Als er een kortere lijst word ingezonden is de punten verdeling afhankelijk van het aantal albums in de lijst. Je benadeeld dus je favorieten als je een kortere lijst instuurt.

De deadline voor het inzenden is 01-01-2016 10.00 uur.

De Eindlijst zal ik op 01-01, 02-01 en 03-01-2016 bekend maken.

PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

Dus laat de lijsten maar komen.

50tracks, arcade monkeys, cornstars , dynamo d, Edgar18, Gebruiker43757, Glen Hansard, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, mol, Simon77, starbright boy, Gyzzz, madmadder, luigifort , 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, Casartelli, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, GrafGantz, Gretz, herman, hoi123, jassn, johannesA, Johnny Marr, kemm, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Salvadore, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah, #koen, [[YaTaMiNo]], akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, AriTupari, Aroentje, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Brunniepoo, Ceasar, Cerclezot, cherksken, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Comrade, cosmic kid, cosmo, Cured, CWTAB, Cygnus, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dircky007, divart, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dystopia, Edwynn, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, Hermy, hmaeghs, HugovdBos, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, Kasperbert, Kees-Jan, Klumpie, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, maaartjje, Madjack71, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, pauljojo, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Poa, Poek , Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Scorpion_21 , Screenager, sebas, sheep67, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, sokra, sq, stardust_be , STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, tbouwh , Telamon, the hustler, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, VladTheImpaler, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, wendyvortex, west, wibro, willemdeux, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki

Lijst overgenomen uit het MuMe Ladder Topic.

Onweerwolf
Ik zal weer meedoen.

Ik ken alle albums, al heb ik er "slechts" 22 van in de kast staan. Gaat dus geen probleem opleveren

GrafGantz schreef:
Ik ken alle albums, al heb ik er "slechts" 22 van in de kast staan. Gaat dus geen probleem opleveren

Zelfs ik mis er 1 Tis een schande ik weet het..........

thelion schreef:
(quote)

Zelfs ik mis er 1 Tis een schande ik weet het..........

Nou ja, misschien is het je ding niet?

Gokje: Gorky?

*ja knikkende smiley*

Leuk dat je dit weer doet!

En de eerste inzending is binnen..............

Leuk! Mijn favoriete album ooit doet nu ook mee.

Volledig naar traditie ken ik weer niet genoeg albums helemaal om een lijstje van 20 samen te stellen, dus ik pas.

Casartelli (moderator)
Mijn favoriete album ooit in deze lijst lijkt me een vrij utopisch perspectief, maar met drie albums uit mijn toptien heb ik toch niet al te veel te mopperen. Ik ken er 22, waarvan ik er 21 in de lijst heb gezet.

Drie albums nog nooit (volledig) gehoord:
Gorky - Gorky (1992) Mia
Nick Cave & The Bad Seeds - Tender Prey (1988) The Mercy Seat
Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987) Troy

Alle albums zijn me bekend maar ik ga nog wel voor een extra luisterbeurt bij:

The Knife - Silent Shout (2006) Silent Shout
The The - Soul Mining (1983) Uncertain Smile

Casartelli schreef:
Mijn favoriete album ooit in deze lijst lijkt me een vrij utopisch perspectief, maar met drie albums uit mijn toptien heb ik toch niet al te veel te mopperen.

Utopisch of niet mij is het al wel 2 keer gebeurt dat mijn beste album ever in de lijst stond, dit jaar helaas niet............

Ik ken ze allemaal (heb er slechts 3 niet in bezit maar wel op mp3) dus mijn lijstje komt er weer aan.

Casartelli (moderator)
thelion schreef:
Utopisch of niet mij is het al wel 2 keer gebeurt dat mijn beste album ever in de lijst stond, dit jaar helaas niet............

Volslagen offtopic maar ik zie nu dat ik nog niet op jouw beste album ever gestemd heb, terwijl ik die toch ook al enige tijd heb... daar gaan we binnenkort even iets aan doen.

Vier albums ken ik niet. Voor R.E.M. en Sinéad O'Connor blijft dat zo. Gorky ga ik zeker nog wel even luisteren, Sam Cooke misschien.

De verdeling tot nu toe:

5*: 5 albums
4,5*: 4
4*: 4
3,5*: 9
3*: 3

Gemiddelde van 3,84*. Je verwacht toch wel wat beter van de albums van de 32 "beste nummers aller tijden". Vooral het aantal 3,5* is (zeker voor mij doen; ik deel snel 4* uit) veel te groot. EDIT: Nog een middelmatig album bij gekomen: Gorky heeft muzikaal weinig te bieden (wel sterke teksten van Luc de Vos uiteraard). EDIT2: De afsluiter heeft maakt nog veel goed, maar meer dan 3,5* gaat het niet worden.

Alle albums heb ik in mijn bezit behalve die van The Knife, die moet ik nog beluisteren.

Lijstje verzonden, ik heb een Top 23 ingezonden waarvan ik er 22 bezit.

Vreemd dat 'How Soon Is Now?' niet gerekend wordt tot 'Hatful of Hollow'. Daar verscheen ie toch echt wel als eerste op. En ja, het is misschien een verzamelalbum, maar het is geen typische. Op mijn vinylplaat van Meat Is Murder staat ie niet.

Van mij mag je ook een lijstje verwachten, ik ken enkel het album van The The nog niet.

Onweerwolf
Johnny Marr schreef:
Vreemd dat 'How Soon Is Now?' niet gerekend wordt tot 'Hatful of Hollow'. Daar verscheen ie toch echt wel als eerste op. En ja, het is misschien een verzamelalbum, maar het is geen typische. Op mijn vinylplaat van Meat Is Murder staat ie niet.

Volgens mij is daar vorig jaar over gediscussieerd en is er toen besloten om alleen studio albums mee te laten doen. Althans er is in ieder geval iets over gezegd.

Het loopt nog niet storm, maar toch al 15 inzendingen verwerkt en nog een paar in de wachtrij.

Morgen ochtend eerste tussenstand.

Onweerwolf
Ik heb zo'n 75% van de albums gedraaid de afgelopen week.

Gorky, Tender Prey, Soul Mining en Ain't That Good News ken ik niet en er zijn nog een paar albums die ik maar één keer in z'n volledigheid heb gehoord (bvb. The Lion and the Cobra en Power, Corruption & Lies) omdat zij ook vorig jaar meededen.

1st tussenstand na 15 verwerkte inzendingen

01. 362
02. 271
03. 268
04. 261
05. 258
06. 256
07. 247
08. 231
09. 222
10. 222
11. 222
12. 219
13. 218
14. 213
15. 213
16. 203
17. 198
18. 191
19. 189
20. 177
21. 169
22. 160
23. 160
24. 147
25. 146
26. 143
27. 135
28. 124
29. 087

Tsja de nummer 1 lijkt nu al duidelijk met een gemiddelde van 24.13 = gemiddeld plaats 6 en das hoog.
De nummer 1 van 2014 had gemiddeld 20.12 en dat is dus positie 10, bij de eerste tussenstand van 2014 had de nummer 1 23.13 en ook het gat tussen nr. 1 en nr. 2 is nu al bijna 100 punten en dat was in 2014 maar bijna 50 punten.

Hoogste nieuwe binnenkomer staat op 3 en de laagste op 28.

Volgende update na 25 verwerkte lijsten met een top10 van de best scorende albums van de laatste 10 lijsten (nr.16 t/m nr. 25) en de volgende tussenstand na 30 verwerkte inzendingen.

20 lijsten verwerkt...........

De MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter] is ten einde dus kan iedereen zich storten op de albumlijst

arcade monkeys, cornstars , dynamo d, Edgar18, Gebruiker43757, Glen Hansard, JoaMuse, kaj_666, mol, Simon77, starbright boy, Gyzzz, madmadder, 7744leon, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, Gretz, herman, hoi123, jassn, kemm, Koenr, laxus11, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Salvadore, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, yeahyeahyeah, #koen, [[YaTaMiNo]], akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, AriTupari, Aroentje, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Brunniepoo, Ceasar, Cerclezot, cherksken, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Comrade, cosmic kid, cosmo, CWTAB, Cygnus, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dircky007, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dystopia, Edwynn, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, Hermy, hmaeghs, HugovdBos, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, Kasperbert, Kees-Jan, Klumpie, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, maaartjje, Madjack71, Magick1, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Poa, Poek , Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Scorpion_21 , Screenager, sebas, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, sokra, sq, stardust_be , STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, tbouwh , Telamon, the hustler, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, VladTheImpaler, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, west, wibro, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki

Lijst overgenomen uit het MuMe Ladder Topic.

Momenteel 24 lijsten verwerkt, wie stuur lijst 25 zodat er weer een update komt.

Als je al hebt ingezonden en bevestigning per PM hebt gehad maar nu wel bent getaged sorry hiervoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:02 uur

geplaatst: vandaag om 15:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.