MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / RateYourMusic's Album Top 1000

zoeken in:
Die Donkey Kong-soundtrack is nog beter dan verwacht. Geen jeugdsentiment hier, want heb dat nooit echt gespeeld, geloof ik.

De twee metalplaten zijn zoals verwacht niet mijn ding.

Nieuwe update is overigens erg interessant. Weet nog niet zo goed wat ik ervan vind.

Oh, die Hammill plaat vind ik zo mooi

Onweerwolf
Bolt Thrower!

Those Once Loyal is een steengoed album en dat terwijl bijna al hun andere albums nog beter zijn.

Ook al klinken ze natuurlijk allemaal grotendeels hetzelfde. Maar als je Bolt Thrower heet hoef je natuurlijk al lang niet meer te innoveren. Sterker nog; dat mag niet eens.

Beste live death metal band ter wereld overigens.

985. Kreator - Pleasure to Kill (1986)

(afbeelding)
Pleasure to Kill by Kreator (Album, Thrash Metal): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,87 (2417) | Score MusicMeter: 3,89 (60)
Genre: Trash Metal
YouTube: Kreator - Pleasure To Kill (FULL ALBUM) - YouTube
Edwynn schreef:
Wie op zoek is naar melodie en vernuftigheid moet bij Pleasure To Kill niet zijn.
Als tegenhanger van de op dat moment bijna salonfahige Amerikaanse thrashbands richtte Kreator met het grootste plezier een brute massaslachting aan onder de thrashers. Rauw, hard, snel en vooral bruut en kwaadaardig.
Compromisloze thrash met een duistere rand. Dat is wat Pleasure To Kill je biedt.

984. Jackie McLean - One Step Beyond (1963)

(afbeelding)
One Step Beyond by Jackie McLean (Album, Post-Bop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: () | Score MusicMeter: 4,15 (10)
Genre: Post-Bop
Spotify: One Step Beyond (Rudy Van Gelder Edition) by Jackie McLean on Spotify - open.spotify.com
Pruimpit schreef:
De muziek op dit album is een kruising tussen hardbop en meer progressieve / avant-garde klanken, de composities hebben degelijke melodieën en structuur, maar bevatten ook veel ruimte voor meer vrije improvisatie. Lastig om dit in woorden uit te drukken, maar de muziek heeft ook wel iets duisters en spookachtigs (niet voor niets heet één van de tracks ook 'Ghost Town').

983. David Crosby - If I Could Only Remember My Name (1971)

(afbeelding)
If I Could Only Remember My Name by David Crosby (Album, Singer/Songwriter): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,90 (1616) | Score MusicMeter: 4,04 (171)
Genre: Singer/Songwriter, Folk Rock
Spotify: If I Could Only Remember My Name by David Crosby on Spotify - open.spotify.com
Simon-Hans schreef:
Een typische plaat! Erg dromerig, een beetje vaag kwa sfeer. Muzikaal is ie erg eenvoudig opgezet, alles rond mooi gitaarspel (orleans! .........nee grapje). Ik heb deze plaat vanaf de derde luisterbeurt heel erg gewaardeerd. Mooi is ook de inbreng van al die andere muziekanten, in twee nummers (Music is Love en What are their names) Je hoort de typische Neil Young harmonien of de Jerry Garcia nootjes en de prachtige Grace Slic stem..........en dat alles heel subtiel.
Werkelijk prachtige plaat!

982. Scott Walker - Tilt (1995)

(afbeelding)
Tilt by Scott Walker (Album, Experimental): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,85 (1949) | Score MusicMeter: 3,82 (69)
Genre: Experimental, Singer/Songwriter
Spotify: Tilt by Scott Walker on Spotify - open.spotify.com
Alfagamabetizado schreef:
Meesterwerk! Pakte me vanaf de eerste draaibeurt. Ik vind de plaat helemaal niet ontoegankelijk, heb zelf iets meer moeite met The Drift. Ben er nog niet uit of dat komt omdat ik die ontoegankelijker vind of juist meer een herhalingsoefening. In ieder geval zit er een duidelijke rode draad in Scott's ontwikkeling: hij abstraheert steeds meer. Vergelijk het met het schilderproces van Mondriaan. Wat dat betreft waardeer ik Scott's latere werk (nóg) meer dan zijn oudere albums: hij treedt inmiddels buiten alle gebaande paden, het is geen pop, geen klassiek, geen jazz... het is volstrekt uniek. Scott heeft een eenzame weg gekozen, en die bevalt me... muzikaal dan

981. Sparks - Kimono My House (1974)

(afbeelding)
Kimono My House by Sparks (Album, Glam Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,86 (2636) | Score MusicMeter: 3,69 (101)
Genre: Glam Rock, Pop Rock, Art Pop
Spotify: Kimono My House by Sparks on Spotify - open.spotify.com
Dibbel schreef:
LP nummer 28:
Ik ben hem in ieder geval nooit kwijtgeraakt.
Sterker nog: heb een aantal jaren geleden in de kringloopwinkel de binnenhoes met teksten nog een keer erbij 'gevonden', die bij mijn originele LP niet zat.
Maakt het nog leuker natuurlijk.
Want dit is echt wel een jaren-70 klassieker.
Werd vroeger ook bij de glamrock ingedeeld, maar het is natuurlijk veel beter wat hier gedaan word, dan wat menig glamrock-groepje deed.
Jagende, toch melodieuze en derhalve beklijvende songs, die blijven hangen dus.
Na zoveel jaren is het net of je een oude bekende weer in de oren sluit.

980. Banco del Mutuo Soccorso - Darwin! (1972)

(afbeelding)
Darwin! by Banco del Mutuo Soccorso (Album, Progressive Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,89 (1110) | Score MusicMeter: 4,09 (26)
Genre: Progressive Rock, Symphonic Prog
Spotify: Darwin! by Banco Del Mutuo Soccorso on Spotify - open.spotify.com
Misterfool schreef:
Een van mijn favoriete symfonische rock albums. Deze RPI-klassieker van Banco del Mutuo Soccorso blinkt uit in energie. De ene na de andere opzwepende passage volgt elkaar op. Hoewel de nadruk ligt op de toetsenpartijen en de opera-zang van, onzer dikke monnik, Di Giacomo, voegt de band daar dikwijls gitaren en, op het openingsnummer, zelfs blazers aan toe. Er zit eigenlijk geen slecht nummer tussen.

Jackie McLean zit ergens in het midden tussen de meer geïmproviseerde jazz en de meer gestructureerde jazz. Aangenaam als achtergrondmuziek, bv. tijdens het werk aan school, maar als echte luistermuziek raakt het me nog niet echt. Maar zeker een album om in de gaten te houden.

David Crosby is het eerste album tot nu toe dat ik al echt ken en dat is inderdaad een zeer sterk album en misschien wel het beste album van alle CSN&Y-projecten.

Scott Walker is inderdaad wat zware kost en daar kan ik eigenlijk nog weinig over zeggen. Wat lichtvoetiger is Peter Hammill, maar ook dat is geen artiest die je in één keer echt kan waarderen, denk ik.

Sparks is niet zo mijn ding. Daar kan ik kort over zijn.

Rest alleen nog de Italo-prog.

Misterfool
Dan heb je het mooiste voor het laatst bewaard!

Inderdaad een goed album. Heb hem ook gelijk volledig beluisterd. Voor het eerst dat ik echt onder de indruk ben van zo'n Italiaanse progband.

catchup
Ziet er uit als een heel interessante lijst. De enige muziek die ik goed ken zijn Peter Hammill, Donkey Kong (ooit op Koninginnedag gekocht) en Don Giovanni (hoewel niet deze uitvoering). Sparks ken ik van de vreemde hitjes bij Toppop. Het lijkt hier trouwens verdacht veel op het lelijke-hoezen-topic dat ik onlangs tegenkwam (David Crosby!). De lelijkste kop is wel die van Morton Feldman, die ik maar eens ga luisteren, eerbetoon aan Philip Guston die ik een geweldige schilder vind. En Italiaanse progrock klinkt als de slechtste aanbeveling die ik ken.

979. Nick Cave & The Bad Seeds - Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus (2004)

(afbeelding)
Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus by Nick Cave & The Bad Seeds (Album, Art Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,86 (3182) | Score MusicMeter: 4,06 (466)
Genre: Art Rock, Alternative Rock
Spotify: Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus by Nick Cave & The Bad Seeds on Spotify - open.spotify.com
Madjack71 schreef:
Na het beluisteren van de laatste vrucht van Nick Cave & The Bad Seeds, dit album eens uit de cd kast tevoorschijn getoverd. Had het -shame on me- nog niet echt veel geluisterd. Hier dus maar eens vlug verandering in gebracht en idd. een magnum opus past hier wel bij. Een soort van wat een Ontdekking van de Hemel voor Harry Mulisch was. Juist de tegenstellingen van beide albums zorgt ervoor dat het over de gehele linie de aandacht weet vast te houden en te onderscheiden. Wat ik op zich heel knap vind bij een speelduur van bijna 1,5u. De ene na de andere prachtige melodie komt naar voren. Waarbij het niets uitmaakt of de aanzet stevig of ingetogen is. Knap staaltje muziek.

978. X-Ray Spex - Germfree Adolescents (1978)

(afbeelding)
Germfree Adolescents by X-Ray Spex (Album, Punk Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,89 (1485) | Score MusicMeter: 3,67 (54)
Genre: Punk Rock
Spotify: Germ Free Adolescents by X-Ray Spex on Spotify - open.spotify.com
jellorum schreef:
Hoekige, catchy gitaren, snerpende sax-solo’s en de fierceness van Poly Styrene.
Neem deze ingrediënten, voeg daarbij uitstekende songs als het titelnummer, Identity, I Am a Poseur, Artificial, I Am a Cliche enzoverder.
Songs van een constant hoog niveau, nergens een minder moment..
Wat krijg je dan?
Een meer dan goeie plaat..

Ik heb de indruk dat muziek vandaag de dag vooral erg serieus moet zijn, geef mij maar deze gasten die het niet te nauw nemen met zichzelf….…my idea

977. Don Cherry - Brown Rice (1975)

(afbeelding)
Don Cherry by Don Cherry (Album, Avant-Garde Jazz): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,97 (473) | Score MusicMeter: 3,97 (17)
Genre: Avant-Garde Jazz, Spiritual Jazz
Spotify: Brown Rice by Don Cherry on Spotify - open.spotify.com
dj maus schreef:
Helemaal te gek.
Waanzinnige experimentele jazz.
Om stoned te worden zonder drugs.

Na een moeizaam begin komen er nu toch wel hele mooie albums voorbij.
Gisteren het geweldige Kimono My House van Sparks en vandaag het geniale debuut van X-Ray Spex.
En de albums van David Crosby en Peter Hammill mogen er ook zijn.

976. Siouxsie and the Banshees - Juju (1981)

(afbeelding)
Juju by Siouxsie and the Banshees (Album, Gothic Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,87 (2405) | Score MusicMeter: 4,01 (205)
Genre: Gothic Rock, Post-Punk
Siouxsie and the Banshees - Juju (full album) - YouTube
Coen schreef:
Alleen maar prachtige nummers. En met mijn fave guitarist John Mc Geogh, die, na Kaleidoscope echt de studio ingerold was, in dezelfde tijd dat ik hem in NL bij Magazine zag spelen, nu echt helemaal aanwezig met ziel en zaligheid.

Wat een treat om ze toen meermaals live te zien in Nederland. Veel mensen uit Arnhem, waaronder ik, reden naar Tiel. Deze era van Siouxsi mocht je niet missen. Echt een 5 sterren. Perfectie ? Hangt er vanaf. In de sfeer van de band liet ze zien, hoe zeer je je eigen geluid tot een eigen hoogtepunt kan brengen.

Wat een prachtplaat in ook een pracht muziektijd, btw.

975. The Jesus Lizard - Goat (1991)

(afbeelding)
Goat by The Jesus Lizard (Album, Noise Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,83 (2732) | Score MusicMeter: 4,02 (69)
Genre: Noise Rock
Spotify: Goat by The Jesus Lizard on Spotify - open.spotify.com
paranoidandroid schreef:
Heerlijke bak herrie dit. Agressieve, noisepunk. Wel aan mij besteedt.

974. Negurã Bunget - Om (2006)

(afbeelding)
OM by Negur? Bunget (Album, Atmospheric Black Metal): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,86 (1898) | Score MusicMeter: 3,78 (28)
Genre: Atmospheric Black Metal, Pagan Black Metal, Progressive Metal
Spotify: OM by Negura Bunget on Spotify - open.spotify.com
Don Cappuccino schreef:
Het intro is heel sfeervol en duister en je hoort iemand iets fluisteren, ik heb bijna het idee dat ik naar Lord of the Rings aan het kijken ben. Met Tesarul de Lumini wordt je echt het album ingeslingerd en word ik echt overdonderd. Geweldige gitaar, geweldige productie en wanneer de zanger zijn strot opentrekt..wow! Wat een geluid komt daar uit! Van heel laag brullen naar krijsen zonder probleem. Op de koptelefoon hoor je af en toe ook traditionele instrumenten uit Roemenie, echt diep op de achtergrond, dit album is perfect voor op de koptelefoon. En wanneer de man normaal gaat zingen wordt het al helemaal geweldig. En met Primal OM krijg je eigenlijk gewoon ambient.

973. Hound Dog Taylor & The Houserockers - Hound Dog Taylor and the Houserockers (1971)

(afbeelding)
Hound Dog Taylor and the Houserockers by Hound Dog Taylor (Album, Electric Blues): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,94 (431) | Score MusicMeter: 3,81 (11)
Genre: Electric Blues
Spotify: Hound Dog Taylor & The Houserockers by Hound Dog Taylor on Spotify - open.spotify.com
Harald schreef:
Hound Dog Taylor was niet echt een smoth viriuose op zijn guitar en dat weet ie ook. En zo heeft Hound Dog Taylor dan ook gezegt:

"When I die, they'll say, 'He couldn't play shit, but he sure made it sound good!'"

Zijn stem was rough en zijn guitar louder dan die van Elmore James

Blues met Soul! ...

972. Current 93 - Thunder Perfect Mind (1992)

(afbeelding)
Thunder Perfect Mind by Current 93 (Album, Neofolk): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,84 (1915) | Score MusicMeter: 3,92 (40)
Genre: Neofolk
Spotify: Thunder Perfect Mind by Current 93 on Spotify - open.spotify.com
aERodynamIC schreef:
Ik heb dit album nu 1 keer beluisterd en het smaakt zeker naar meer........

Het deed me denken aan het sprookjesachtige van een Mercury Rev, alleen nu met wat folky invloeden. Het album Soft Black Stars (dat me weer deed denken aan Antony and the Johnsons) bracht mij op dit album, en ik moet zeggen dat dit toch wel weer een ontdekking is.

971. Young Marble Giants - Colossal Youth (1980)

(afbeelding)
Colossal Youth by Young Marble Giants (Album, Post-Punk): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,85 (2792) | Score MusicMeter: 3,86 (121)
Genre: Post-Punk
Spotify: Colossal Youth by Young Marble Giants on Spotify - open.spotify.com
fatima schreef:
Een echte klassieker.
Beperkt talent, beperkte muzikale vaardigheid, maar wat een geweldige en bovenal sfeervolle muziek.
Helpt je absoluut in één uur van je symforock-verslaving af.

Aparte muziek van Don Cherry. Erg zweverig en "spiritual jazz" is inderdaad een aparte, doch treffende benaming. Niettemin is het Malkauns een erg goed nummer!

Hoorde het nummer 'Brown Rice' een keer op Radio 6 en was daar erg van onder de indruk. Wordt tijd om een keer het volledige album te checken.

Zeker doen Ontzettend goed album. Samen met zijn ''Mu'' (m.i. zijn meesterwerk), Organic Music Society en Symphony for Improvisers mijn favorieten van de man.

Misterfool
Ha, die aanprijzing van Fatima bij Collosal Youth; maakt mij wel benieuwd naar de muziek eigenlijk

Collosol Youth wordt vaak als voornaamste invloed voor The XX aangehaald, dus als je die band kunt waarderen kan je hier wellicht ook wel wat mee.

Collosol, dat klinkt als een medicijn.

Current93 is toch wel een aparte ontdekking. Een beetje een moderne, sprookjesachtige progvariant zonder oeverloos gesoleer en een combinatie met de vele indiefolkzangers die je tegenwoordig hebt, maar zonder dat het 13-in-een-dozijn wordt.

970. Morbid Saint - Spectrum of Death (1990)

(afbeelding)
Spectrum of Death by Morbid Saint (Album, Thrash Metal): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,90 (1172) | Score MusicMeter: 3,66 (18)
Genre: Trash Metal
Spotify: Spectrum of Death by Morbid Saint on Spotify - open.spotify.com
trebremmit schreef:
Death/Thrash Metal, snel, hard en meedogenloos. Heerlijke bak herrie.

969. The Allman Brothers Band - The Allman Brothers Band (1969)

(afbeelding)
The Allman Brothers Band by The Allman Brothers Band (Album, Southern Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,93 (1494) | Score MusicMeter: 3,93 (86)
Genre: Souther Rock, Blues Rock
Spotify: The Allman Brothers Band by The Allman Brothers Band on Spotify - open.spotify.com
Kingsnake schreef:
Dit is het dan.
De ultieme blues en southern rock plaat.

slepend, up-tempo, gritty, rauw, melodieus, groovy, stoney, jazzy, funky, noem-maar-op

Zonder deze plaat zag de hedendaagse muziek er maar saai uit, me dunkt.
Elke stoner zou deze plaat verplicht moeten hebben.

Erg laag cijfer voor zo'n landmark in de muziek.

Deze is trouwens nog met god Duane op lead en slide.

968. The Jam - Sound Affects (1980)

(afbeelding)
Sound Affects by The Jam (Album, Mod Revival): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,90 (1903) | Score MusicMeter: 3,91 (93)
Genre: Mod Revival, New Wave, Post-Punk
Spotify: Sound Affects (Remastered Version) by The Jam on Spotify - open.spotify.com
tondeman schreef:
Dit heeft bar weinig met de Sex Pistols te maken vind ik. Laat je niet verrassen, veel Jam songs hebben verdomd listige akkoord-wisselingen.
Hun debuut album (In The City) is nog al eens (deels terecht) in het punk-hoekje geduwd maar ze hebben in hun carriere wel laten zien dat ze zich veel meer stijlen eigen maakten. Wat hier op staat is pop met een flinke dosis rock en ook hun soul kant komt hier voor het eerst om de hoek kijken.

chevy93 schreef:
Collosol, dat klinkt als een medicijn.

Heb ik weer, neem ik klakkeloos de foute spelling over van Luke. Was te lui om het uit te typen dus ben voor copy/paste gegaan. Dat zal me leren om niet zelf na te denken...

967. Mother 2: ?????? by ???? [Hirokazu Tanaka] & Keiichi Suzuki (Album, Video Game Music): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
http://images.grooveshark.com/static/albums/200_4362656.jpg
Score RYM: 4,06 (157) | Score MusicMeter: ()
Genre: Video Game Music, 16-bit
01 - Catherine Warwick - Pollyanna (I Believe in You) - YouTube
THE dadaist masterpiece of video game music. Everyone else is trying too hard. Effortlessly runs circles around everyone else with free-spirited musical creativity that just doesn't give a crap about bogstandard tropes and conventions. And that bass... GOD! The rating would stand even if reduced to the bass tracks alone.

It is no small task walking the line between light-hearted goofiness, tense epicness, and heart-breaking profundity like this. Even with the small number of tracks that I personally don't enjoy as much, there's a sense of coherence, of continuity regarding their artistic vision, and who am I to judge such a work from a subjective point of view? ...Apart from that being the very purpose of this site... errr... ahem.

...Fucking awesome, is my point.

966. Nobuo Uematsu - Final Fantasy IX Original Soundtrack (2000)

(afbeelding)
Final Fantasy IX Original Soundtrack by ???? [Nobuo Uematsu] (Album, Video Game Music): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,96 (376) | Score MusicMeter: 4,05 (10)
Genre: Video Game Music, Sequencer & MIDI
Final Fantasy IX - Complete Soundtrack - YouTube
None of it would have been as amazing if it weren't for the music.

The music in this game...let me tell you something about this glorious music. Nobuo Uematsu has a sense of melody unlike any other person I've ever encountered. He rivals Buckethead in meaning for me and impresses me on a level that has made me want to discover and explore every period of classical music ever made. Nobuo has crafted an amazingly bold array of music for this video game. It's suspenseful. It's overwhelming. It keeps me on the edge of my seat. Nobuo presents a blend of classical music and electronic music to bring together the story of these heroes, allowing for a seemingly endless array of moods, atmospheres, and feelings. No two tracks have the same atmosphere, yet they all have a cohesive whole of sentiment. Does this make sense? I sure hope so. Of course...

...there is no reason for me to deny my love for Final Fantasy IX's music. Sure, I may be a colossal nerd for having a video game soundtrack as one of my favorite albums ever, but I see no shame in this. Many people don't understand how truly stunning storytelling can be, and good music helps enhance such experience to the max.

965. John Mayall & The Bluesbreakers - Bluesbreakers with Eric Clapton (1966)

(afbeelding)
Blues Breakers by John Mayall With Eric Clapton (Album, Blues Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,89 (1887) | Score MusicMeter: 4,06 (162)
Genre: Blues Rock, British Blues
Spotify: Bluesbreakers by John Mayall & The Bluesbreakers on Spotify - open.spotify.com
SnelleSnake schreef:
Heerlijk bluesalbum. Vooral 'All Your Love' is subliem. Alleen 'What'd I Say' vind ik een iets minder geslaagde cover.
De deluxe edition is een echte aanrader. Staan heel veel goede singles op uit diezelfde periode zoals 'I'm Your Witchdoctor' met als b-kant 'Telephone Blues', 'Crocodele Walk' en 'Bernard Jerkins' (Allereerste Eric Clapton compositie) en dan nog wat live opnames uit de korte periode dat Jack Bruce John McVie verving op bas. Vooral van historisch belang omdat Eric Clapton enkel de Bluesbreakers wou verlaten voor een nieuwe groep met Ginger Baker als het met Jack Bruce erbij was, ondanks dat Jack Bruce door ruzie met Ginger Baker bij de Graham Bond Organisation was buitengesmeten door Ginger Baker.

Misterfool
2 maal een gamescore... toe maar.

En nog best goede ook!

964. Muddy Waters - Hard Again (1977)

(afbeelding)
Hard Again by Muddy Waters (Album, Chicago Blues): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,94 (817) | Score MusicMeter: 4,02 (65)
Genre: Chicago Blues
Spotify: Hard Again by Muddy Waters on Spotify - open.spotify.com
ThirdEyedCitizen schreef:
Deze Muddy plaat heeft echt alles; Fijn gitaarspel, goeie ritmesectie, lekkere piano en mondharmonica, veel rauwe energie en het swingt als de neten. Bovendien knalt de geweldige productie ook heerlijk lomp je boxen uit. Top!

963. Tom Waits - Alice (2002)

(afbeelding)
Alice by Tom Waits (Album, Singer/Songwriter): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,86 (3014) | Score MusicMeter: 4,11 (264)
Genre: Singer/Songwriter
Spotify: Alice by Tom Waits on Spotify - open.spotify.com
kobe bryant fan schreef:
Tom Waits kan blijkbaar niets fout doen, want ook Alice is een erg sterke plaat.
De rauwe stem van Tom Waits samen met de instrumentale begeleiding (die meestal bestaat uit een piano, cello, viool, bass en gitaar) is een erg sterke combinatie. Wat me ook opvalt is dat de meeste songs op deze plaat geen drums hebben en dat is zeker geen minpunt.
Ook is deze plaat zeer intiem en klinkt de productie zeer warm en gezellig.

962. Morbid Angel - Covenant (1993)

(afbeelding)
Covenant by Morbid Angel (Album, Death Metal): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,88 (2111) | Score MusicMeter: 4,03 (52)
Genre: Death Metal
Spotify: Covenant by Morbid Angel on Spotify - open.spotify.com
Metallica-jansen schreef:
Geweldige riffs, beestachtig drumwerk [echt, ik kan alleen voor de drums naar dit album luisteren], geniale solo's [man, die eerste solo van Pain Divine, hoe krijg je het uit een gitaar!], en David Vincent in zijn beste dagen maken van dit werk samen met
Domination mijn meest gedraaide death metal schijven.

961. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Texas Flood (1983)

(afbeelding)
Texas Flood by Stevie Ray Vaughan and Double Trouble (Album, Blues Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,88 (2268) | Score MusicMeter: 4,05 (216)
Genre: Blues Rock, Electric Texas Blues
Spotify: Texas Flood by Stevie Ray Vaughan on Spotify - open.spotify.com
LucM schreef:
Stevie Ray Vaughan was wellicht de beste bluesgitarist in de 80's, een decennium waarin blues weinig gespeeld werd. Sterk beïnvloed door Jimi Hendrix, weliswaar minder experimenteel en inventief maar technisch niet de mindere van hem (en zingen kon hij zelfs beter). Zijn gitaarspel klinkt soepel en virtuoos zonder pretentieus over te komen, het komt mij eerder speels en spontaan over. Het geluid is ook bijzonder goed, alsof je naar een live-concert luistert. Een sterk debuut van een groots muzikant die (net als Jimi) veel te vroeg overleed.

960. Duke Ellington & John Coltrane - Duke Ellington & John Coltrane (1962)

(afbeelding)
Duke Ellington & John Coltrane by Duke Ellington & John Coltrane (Album, Hard Bop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,96 (778) | Score MusicMeter: 4,09 (57)
Genre: Hard Bop, Jazz
Spotify: Duke Ellington & John Coltrane by Duke Ellington on Spotify - open.spotify.com
Thoommusic schreef:
Schitterende combinatie en mijn favoriete versie van Sentimental Mood. Weinig solo's van Ellington en heel van Coltrane. Maar dat is natuurlijk ook zo de bedoeling geweest. Duke Ellington speelde meestal geen heel lange solo's maar schreef wel ontzettend goede nummers. De afwissling tussen Coltrane's rimtesectie Jimmy Garrison en Elvin Jones en Die van Duke's Aaron Bell en Sam Woodyard geven het album extra spanning.

959. Nick Cave and The Bad Seeds - Murder Ballads (1996)

(afbeelding)
Murder Ballads by Nick Cave and The Bad Seeds (Album, Alternative Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,83 (4251) | Score MusicMeter: 3,86 (374)
Genre: Alternative Rock, Singer/Songwriter
Spotify: Murder Ballads (Remastered) by Nick Cave & The Bad Seeds on Spotify - open.spotify.com
Ronald5150 schreef:
"Murder Ballads" is een donker en dreigend album. Dat wordt versterkt door de manier waarop Nick Cave zijn teksten ten gehoor brengt. Hij vertelt het meer dan dat hij het zingt. Hierdoor worden de liedjes verhalen. Verhalen met donkere, duistere en angstaanjagende thema's. De ene keer wordt het muzikaal begeleidt in diezelfde sfeer, de andere keer hoor je sprookjesachtige muziek. Dat contrast maakt "Murder Ballads" tot een spannende luisterervaring. "Stagger Lee" is een van de eerste hoogtepunten. Ook het samen met PJ Harvey gezongen "Henry Lee" is mooi, vooral vanwege de samenzang. Verrassend is het duet met Kylie Minogue. Alleen deze ballad met Nick Cave is muzikaal interessanter dan haar gehele muzikale carrière. Absolute topper is "O' Malley's Bar". Ruim veertien minuten word ik gegrepen door de intrigerende en beklemmende muziek en dito teksten. "Murder Ballads" is zo'n plaat die onder je huid gaat zitten, intrigerend, meeslepend, verrassend, confronterend en vooral verslavend.

Ook een mooi aantal blues-albums die langskomen. Wel jammer dat nu al zo'n beetje de beste komt. Qua studioalbums vind ik Texas Flood sowieso de beste en in het algemeen gaat het bij mij vooralsnog alleen de strijd aan met At Fillmore East en John Mayers Where The Light Is.

Niettemin ben ik nog pas een beginneling in het blueswereldje hoor.

Nick Cave is dus de eerste artiest die twee keer langskomt en gezien de waardering voor de overige albums zal hij nog wel een paar keer langskomen.

Misterfool
John coltrane zal vast en zeker ook nog wel een paar keer ;langskomen.

958. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)

(afbeelding)
Fear of a Blank Planet by Porcupine Tree (Album, Progressive Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,79 (5449) | Score MusicMeter: 4,12 (768)
Genre: Progressive Rock
Spotify: Fear Of A Blank Planet by Porcupine Tree on Spotify - open.spotify.com
ChiefRocka schreef:
Wat een heerlijk album! Veel duideljker kan ik er niet over zijn. Eigenlijk raakt elk nummer op deze cd me wel. Al ben ik het wel met de meeste personen hier eens dat Anesthetize wel de absolute topper is op dit album vol met ijzersterke songs. Heerlijk zo'n haast eindeloos durend prog nummer. Grappig voor mezelf is dat ik bij de eerste keer dat ik dit nummer hoorde, een apart vertrouwd gevoel kreeg tijdens de gitaar solo. Op dat moment was ik er niet van op de hoogte dat deze solo door niemand minder dan Alex Lifeson ingespeeld werd. Verliefd was ik al op het nummer, maar toen ik dit ontdekte kreeg het nummer als groot Rush fan voor mij toch nog wel een klein beetje extra waarde erbij. Verder is dit voor mij zo'n album dat met elke luisterbeurt verder groeit op me. Het type album dat ik niet snel tot nooit zat zal raken.

957. The B-52's - The B-52's (1979)

(afbeelding)
The B-52's by The B-52's (Album, New Wave): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,86 (2832) | Score MusicMeter: 3,77 (122)
Genre: New Wave
Spotify: B-52's by The B-52's on Spotify - open.spotify.com
EVANSHEWSON schreef:
Wàt een jeugdsentiment!

Dit plaatje werd gewoon grijs gedraaid, dat kon toen nog, het was toch op vinyl, destijds.

Het werd grijs gedraaid in ons jeugdhuis, JH Den Hert in Lokeren, het jeugdhuis is al jààren terziele gegaan, deze muziek heeft toch een veel tijdlozere aard.
Planet Claire, Dance This Mess Around, Rock Lobster, Lava... héérlijk om af en toe terug te horen!
Maar voor mij is dit dus jeugdsentiment.

Ik dacht trouwens dat de titel van deze plaat PLAY IT LOUD was...

956. Little Richard - Here's Little Richard (1957)

(afbeelding)
Here's Little Richard by Little Richard (Album, Rock & Roll): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Score RYM: 3,92 (1062) | Score MusicMeter: 4,06 (95)
Genre: Rock & Roll, Rhythm & Blues
Spotify: Here's Little Richard by Little Richard on Spotify - open.spotify.com
Drs. DAJA schreef:
En opeens waren eind jaren '50 al die andere rock 'n' roll artiesten ingetogen mietjes... wat een album. Zelden iemand met zo veel energie horen spelen en vervolgens houdt hij dat ook nog eens een heel album vol. Zijn lyrics zijn pushy, z'n performance heerlijk over-the-top en z'n pianospel staccato en supersnel. Here's Little Richard legt hem fantastisch vast en is een trein aan fantastische nummers.

Misterfool
Lage notering voor het beste album van Porcupine tree

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.