Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete Suede album
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2023, 18:55 uur
Ja, zoiets 
Overigens moet er verder op zn tijd ook wel eens ruimte zijn voor de cultheld hoor

Overigens moet er verder op zn tijd ook wel eens ruimte zijn voor de cultheld hoor
0
geplaatst: 24 januari 2023, 19:18 uur
Het klopt wel dat dit topic ergens tussen een ranking spelletje en een favorieten lijstje hangt.
Wat denkt Casartelli?
Wat denkt Casartelli?
0
geplaatst: 24 januari 2023, 19:30 uur
3. Mike Oldfield - Discovery (1984) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3498.jpg
In de zomer van 1983 kocht ik mijn eerste vinyl album. Crises kwam dus net te vroeg. Discovery was het eerste Oldfield album dat ik vers van de pers kocht. Met To France, Poison Arrows en The Lake als absolute meesterwerken. Op de voet gevolgd door Crystal Gazing, Discovery en Talk About Your Life. Het duet Tricks Of The Light is aardig. Saved By A Bell hoefde niet. In The Pool en Afghan zijn toffe b-kantjes.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3498.jpg
In de zomer van 1983 kocht ik mijn eerste vinyl album. Crises kwam dus net te vroeg. Discovery was het eerste Oldfield album dat ik vers van de pers kocht. Met To France, Poison Arrows en The Lake als absolute meesterwerken. Op de voet gevolgd door Crystal Gazing, Discovery en Talk About Your Life. Het duet Tricks Of The Light is aardig. Saved By A Bell hoefde niet. In The Pool en Afghan zijn toffe b-kantjes.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2023, 15:21 uur
dazzler schreef:
Het klopt wel dat dit topic ergens tussen een ranking spelletje en een favorieten lijstje hangt.
Wat denkt Casartelli?
Casartelli denkt dat vigil en johan de witt de spijker al op de kop geslagen hebben.Het klopt wel dat dit topic ergens tussen een ranking spelletje en een favorieten lijstje hangt.
Wat denkt Casartelli?
Het topic is mij verder wel sympathiek, juist vanwege de wat andere opzet. Daarom probeer ik zo veel mogelijk wel mee te doen als ik met enig fatsoen een topvijf kan maken, maar de goede verstaander haalt er alsnog wel uit dat ik bij de ene artiest een stuk meer te melden heb dan bij de andere.
3
geplaatst: 25 januari 2023, 15:28 uur
vigil schreef:
Verder is dit een topic met persoonlijke lijst voorzien van een persoonlijke gedachtegang en dat vinden sommige ook eng. Die doen liever 1-0, 1-3, 2-2 e.d.
Verder is dit een topic met persoonlijke lijst voorzien van een persoonlijke gedachtegang en dat vinden sommige ook eng. Die doen liever 1-0, 1-3, 2-2 e.d.
Schuldig! Al is het bij mij meer dat ik onder werktijd eigenlijk alleen tijd heb voor een incidentele 1-0 en niet voor hele verhalen over albums. En buiten werktijd eigenlijk ook niet aangezien ik de laatste jaren meer tijd in films steek dan in muziek

Ik lees hier overigens met veel plezier mee, ongeacht of het nu gaat om een persoonlijke favoriet (Kate, Talk Talk) of een artiest waar ik niet zo veel mee heb (Boudewijn, Mike).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2023, 15:33 uur
5. Incantations
4. Ommadawn
https://www.musicmeter.nl/images/covers/3000/3498.jpg
3. Discovery
De vreemde eend in mijn lijstje, maar in mijn liefde voor Discovery blijk ik dan weer niet alleen te staan. De artistieke relevantie van Oldfield zit voor mij verder in zijn jaren '70 suites - de vingeroefeningen met Maggie Reilly Crises en met name Five Miles Out krijgen hier de handen niet bovenmatig op elkaar (Moonlight Shadow niet te na gesproken). Maar op Discovery valt alles op zijn plek. Met To France en Poison Arrows (met Reilly's vocale tegenspeler Barry Palmer) zijn de twee beste nummers meteen vergeven. De rest komt weinig tekort, al bromt bij Talk About Your Life en Saved by a Bell het tandglazuur wel wat. The Lake is de traditionele lange(re) instrumental, maar wel een die beter in de tijdgeest past dan recente plaatkantvullende stukken. Al met al Mike Oldfields perfecte popalbum.
4. Ommadawn
https://www.musicmeter.nl/images/covers/3000/3498.jpg
3. Discovery
De vreemde eend in mijn lijstje, maar in mijn liefde voor Discovery blijk ik dan weer niet alleen te staan. De artistieke relevantie van Oldfield zit voor mij verder in zijn jaren '70 suites - de vingeroefeningen met Maggie Reilly Crises en met name Five Miles Out krijgen hier de handen niet bovenmatig op elkaar (Moonlight Shadow niet te na gesproken). Maar op Discovery valt alles op zijn plek. Met To France en Poison Arrows (met Reilly's vocale tegenspeler Barry Palmer) zijn de twee beste nummers meteen vergeven. De rest komt weinig tekort, al bromt bij Talk About Your Life en Saved by a Bell het tandglazuur wel wat. The Lake is de traditionele lange(re) instrumental, maar wel een die beter in de tijdgeest past dan recente plaatkantvullende stukken. Al met al Mike Oldfields perfecte popalbum.
1
geplaatst: 25 januari 2023, 17:59 uur
05. Tubular Bells II
04. Music of the Spheres
03. Tubular Bells
02. Hergest Ridge
Mike Oldfield - Hergest Ridge (1974) - MusicMeter.nl
Dit album uit 1974 heeft één van de mooiste albumopener ooit en dit album heeft één van de mooiste album afsluiters ooit. Nou dan is de rekensom redelijk simpel, dit album is één van de allerbeste albums ooit. Het album werd door Oldfield in alle afzondering gemaakt. Hij stond onder immense druk, met bijbehorende paniekaanvallen, om het giga-succes van TB door te zetten. Het album kwam in Engeland op één binnen om deze felbegeerde plek na drie weken weer af te staan aan, juist..., TB!
04. Music of the Spheres
03. Tubular Bells
02. Hergest Ridge
Mike Oldfield - Hergest Ridge (1974) - MusicMeter.nl
Dit album uit 1974 heeft één van de mooiste albumopener ooit en dit album heeft één van de mooiste album afsluiters ooit. Nou dan is de rekensom redelijk simpel, dit album is één van de allerbeste albums ooit. Het album werd door Oldfield in alle afzondering gemaakt. Hij stond onder immense druk, met bijbehorende paniekaanvallen, om het giga-succes van TB door te zetten. Het album kwam in Engeland op één binnen om deze felbegeerde plek na drie weken weer af te staan aan, juist..., TB!
0
geplaatst: 25 januari 2023, 19:36 uur
2. Mike Oldfield - Ommadawn (1975) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2072.jpg
Mike's folk album en misschien wat melodieën betreft zijn allermooiste. Maar toch net niet de plaat die het meeste indruk op me heeft gemaakt. Er was Moonlight Shadow op de radio en een buurjongen die In Dulci Jubilo / On Horseback op single had. De optelsom van die drie tracks zou tot mijn nummer 1 leiden.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2072.jpg
Mike's folk album en misschien wat melodieën betreft zijn allermooiste. Maar toch net niet de plaat die het meeste indruk op me heeft gemaakt. Er was Moonlight Shadow op de radio en een buurjongen die In Dulci Jubilo / On Horseback op single had. De optelsom van die drie tracks zou tot mijn nummer 1 leiden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 januari 2023, 21:54 uur
5. Incantations
4. Ommadawn
3. Discovery
https://www.musicmeter.nl/images/covers/1000/1704.jpg
2. Tubular Bells
Ook ik heb hem niet op 1, maar dat zou ergens in het verleden vast anders geweest zijn. Met dit legendarische debuut had Oldfield in één klap zijn eigen genre geschapen. Vooral de A-kant is magistraal, vol functioneel lelijk gitaarwerk en andere onheilszwangere wendingen. De opsomming der instrumenten is allicht een beetje een gimmick, maar het hoort er nou eenmaal bij. De B-kant is een maatje minder, maar houdt het totaalplaatje niet van een dikke 4½* af.
4. Ommadawn
3. Discovery
https://www.musicmeter.nl/images/covers/1000/1704.jpg
2. Tubular Bells
Ook ik heb hem niet op 1, maar dat zou ergens in het verleden vast anders geweest zijn. Met dit legendarische debuut had Oldfield in één klap zijn eigen genre geschapen. Vooral de A-kant is magistraal, vol functioneel lelijk gitaarwerk en andere onheilszwangere wendingen. De opsomming der instrumenten is allicht een beetje een gimmick, maar het hoort er nou eenmaal bij. De B-kant is een maatje minder, maar houdt het totaalplaatje niet van een dikke 4½* af.
1
geplaatst: 26 januari 2023, 19:21 uur
05. Tubular Bells II
04. Music of the Spheres
03. Tubular Bells
02. Hergest Ridge
https://www.musicmeter.nl/images/covers/3000/3543.jpg?cb=1512832960
01. The Songs of Distant Earth (1994)
Mike Oldfield - The Songs of Distant Earth (1994) - MusicMeter.nl
Een album welke sinds het uitkomen daarvan wel in mijn Top 10 Allertijden staat. Heel even is die plek ingenomen door Hergest Ridge maar dat is weer in ere hersteld. Ik vind dit een meesterwerk en elke keer weer een mooie luistertrip. Voor mij de nummer één van deze artiest!
04. Music of the Spheres
03. Tubular Bells
02. Hergest Ridge
https://www.musicmeter.nl/images/covers/3000/3543.jpg?cb=1512832960
Mike Oldfield - The Songs of Distant Earth (1994) - MusicMeter.nl
Een album welke sinds het uitkomen daarvan wel in mijn Top 10 Allertijden staat. Heel even is die plek ingenomen door Hergest Ridge maar dat is weer in ere hersteld. Ik vind dit een meesterwerk en elke keer weer een mooie luistertrip. Voor mij de nummer één van deze artiest!
0
geplaatst: 26 januari 2023, 19:39 uur
Dit topic heeft er toch maar mooi voor gezorgd dat ik me in Oldfields muziek heb laten onderdompelen de afgelopen week. Veel van zijn reguliere werk had ik van de jewelcases ontdaan en in een a-romantische cd-map gestopt maar van de week op een avond heb ik alles weer in elkaar geschoven en een mooi enigszins prominent plekje gegeven in de kamer, dat verdient hij ook wel.
Maar goed, 25 op een rij:
02. Hergest Ridge
03. Tubular Bells
04. Music of the Spheres
05. Tubular Bells II
06. Incantations (1978)
07. Return to Ommadawn (2017)
08. Five Miles Out (1982)
09. Ommadawn (1975)
10. Amarok (1990)
11. QE2 (1980)
12. Crises (1983)
13. Platinum (1979)
14. Man on the Rocks (2014)
15. Discovery (1984)
16. Tubular Bells III (1998)
17. Voyager (1996)
18. Tr3s Lunas (2002)
19. The Killing Fields (1984)
20. Guitars (1999)
21. Light + Shade (2005)
22. Islands (1987)
23. Heaven's Open (1991)
24. Earth Moving (1989)
25. The Millennium Bell (1999)
Maar goed, 25 op een rij:
02. Hergest Ridge
03. Tubular Bells
04. Music of the Spheres
05. Tubular Bells II
06. Incantations (1978)
07. Return to Ommadawn (2017)
08. Five Miles Out (1982)
09. Ommadawn (1975)
10. Amarok (1990)
11. QE2 (1980)
12. Crises (1983)
13. Platinum (1979)
14. Man on the Rocks (2014)
15. Discovery (1984)
16. Tubular Bells III (1998)
17. Voyager (1996)
18. Tr3s Lunas (2002)
19. The Killing Fields (1984)
20. Guitars (1999)
21. Light + Shade (2005)
22. Islands (1987)
23. Heaven's Open (1991)
24. Earth Moving (1989)
25. The Millennium Bell (1999)
0
geplaatst: 26 januari 2023, 22:10 uur
1. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1704.jpg?cb=1512832075
Ik was 14 en nog geen 10 platen ver in mijn prille vinyl collectie toen ik Tubular Bells in huis haalde. Het duurde even voor ik die symfonische opbouw van de twee plaatkanten doorhad. Maar het is zonder twijfel de oudste soundtrack uit mijn leven als popliefhebber. En ik vind kant 2 niet onderdoen voor kant 1.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1704.jpg?cb=1512832075
Ik was 14 en nog geen 10 platen ver in mijn prille vinyl collectie toen ik Tubular Bells in huis haalde. Het duurde even voor ik die symfonische opbouw van de twee plaatkanten doorhad. Maar het is zonder twijfel de oudste soundtrack uit mijn leven als popliefhebber. En ik vind kant 2 niet onderdoen voor kant 1.
0
geplaatst: 26 januari 2023, 22:14 uur
Ik zal ze niet alle 25 rangschikken want daarvoor ken ik het post Tubular Bells III werk te weinig.
01. Tubular Bells
02. Ommadawn
03. Discovery
04. Crises
05. The Songs Of Distant Earth
06. Incantations
07. Hergest Ridge
08. Amarok
09. Five Miles Out
10. Tubular Bells II
11. QE2
12. Platinum
13. Islands
14. The Killing Fields
15. Heaven's Open
16. Voyager
17. Tubular Bells III
18. Earth Moving
01. Tubular Bells
02. Ommadawn
03. Discovery
04. Crises
05. The Songs Of Distant Earth
06. Incantations
07. Hergest Ridge
08. Amarok
09. Five Miles Out
10. Tubular Bells II
11. QE2
12. Platinum
13. Islands
14. The Killing Fields
15. Heaven's Open
16. Voyager
17. Tubular Bells III
18. Earth Moving
1
geplaatst: 27 januari 2023, 00:16 uur
Ik heb niet meegedaan (keuzes, keuzes), maar mijn weinig verrassende Top 5 is deze (met de toevoeging dat ook ik nauwelijks kennis heb van zijn werk uit dit millennium, want het uitkauwen van zijn Tubular Bells sedert de jaren 90 begon zelfs mij, idolaat van het origineel, behoorlijk de keel uit te hangen):
En ik sluit me aan bij de mening van Dazzler: de B-kant van het origineel is net zo gaaf als de A-kant. En die grunts avant la lettre zijn natuurlijk superstoer!
Jullie liefde voor The Songs Of Distant Earth deed mij nieuwsgierig maken naar die plaat, maar die is mij te glad en new agerig.
01. Tubular Bells
02. Ommadawn
03. Incantations
04. Crises
05. Discovery
Eerste en tweede reserven:
06. Hergest Ridge
07. Amarok
En ik sluit me aan bij de mening van Dazzler: de B-kant van het origineel is net zo gaaf als de A-kant. En die grunts avant la lettre zijn natuurlijk superstoer!
Jullie liefde voor The Songs Of Distant Earth deed mij nieuwsgierig maken naar die plaat, maar die is mij te glad en new agerig.
01. Tubular Bells
02. Ommadawn
03. Incantations
04. Crises
05. Discovery
Eerste en tweede reserven:
06. Hergest Ridge
07. Amarok
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 januari 2023, 09:47 uur
25. The Millennium Bell
24. Tr3s Lunas
23. Light + Shade
22. Islands
21. Tubular Bells 2003
20. The Killing Fields
19. Guitars
18. Heaven's Open
17. Earth Moving
16. Tubular Bells III
15. Voyager
14. Music of the Spheres
13. Platinum
12. Tubular Bells II
11. QE2
10. Five Miles Out
9. Crises
8. Amarok
7. The Songs of Distant Earth
6. Return to Ommadawn
Ik heb het werk ooit nog eens gemarathond, waardoor Man on the Rocks nu het enige nooit beluisterde Oldfield-album is. For the record de boel dus ook maar even op volgorde gezet, al slaat vanaf pakweg nummer 15 de willekeur wel behoorlijk toe. Songs of Distant Earth heeft zijn momenten, maar ik herken de indruk van de kwade dokter ook wel wat. QE2 leunt op één erg fraaie Taurus 1 maar is verder niet erg boeiend. Over de eerste herkauwing van Tubular Bells heb ik me ook nog wel eens gematigd positief uitgelaten, maar qua eeuwigheidswaarde valt dat verder ook wel mee. Crises dicht ik nog het meeste groeipotentieel toe - dat valt of staat met of het titelnummer nog wat verder landt.
5. Incantations
4. Ommadawn
3. Discovery
2. Tubular Bells
https://www.musicmeter.nl/images/covers/3000/3501.jpg
1. Hergest Ridge
Dit is toch gewoon zijn magnum opus. Waar Tubular Bells grillig is en Ommadawn hier en daar wat vrijblijvend, is dit een en al adembenemende muzikale pracht, met het 'hardrock' deel op de B-kant als climax, omlijst door een symfonische cyclus uit het boekje. Dit was een van de cd's die ik meehad bij het uitzoeken van mijn huidige muziekinstallatie. Ik kreeg en nam de tijd, maar hier moest ik mezelf toch wel herinneren aan de primaire reden waarom ik daar zat.
24. Tr3s Lunas
23. Light + Shade
22. Islands
21. Tubular Bells 2003
20. The Killing Fields
19. Guitars
18. Heaven's Open
17. Earth Moving
16. Tubular Bells III
15. Voyager
14. Music of the Spheres
13. Platinum
12. Tubular Bells II
11. QE2
10. Five Miles Out
9. Crises
8. Amarok
7. The Songs of Distant Earth
6. Return to Ommadawn
Ik heb het werk ooit nog eens gemarathond, waardoor Man on the Rocks nu het enige nooit beluisterde Oldfield-album is. For the record de boel dus ook maar even op volgorde gezet, al slaat vanaf pakweg nummer 15 de willekeur wel behoorlijk toe. Songs of Distant Earth heeft zijn momenten, maar ik herken de indruk van de kwade dokter ook wel wat. QE2 leunt op één erg fraaie Taurus 1 maar is verder niet erg boeiend. Over de eerste herkauwing van Tubular Bells heb ik me ook nog wel eens gematigd positief uitgelaten, maar qua eeuwigheidswaarde valt dat verder ook wel mee. Crises dicht ik nog het meeste groeipotentieel toe - dat valt of staat met of het titelnummer nog wat verder landt.
5. Incantations
4. Ommadawn
3. Discovery
2. Tubular Bells
https://www.musicmeter.nl/images/covers/3000/3501.jpg
1. Hergest Ridge
Dit is toch gewoon zijn magnum opus. Waar Tubular Bells grillig is en Ommadawn hier en daar wat vrijblijvend, is dit een en al adembenemende muzikale pracht, met het 'hardrock' deel op de B-kant als climax, omlijst door een symfonische cyclus uit het boekje. Dit was een van de cd's die ik meehad bij het uitzoeken van mijn huidige muziekinstallatie. Ik kreeg en nam de tijd, maar hier moest ik mezelf toch wel herinneren aan de primaire reden waarom ik daar zat.
0
geplaatst: 27 januari 2023, 19:35 uur
2
geplaatst: 28 januari 2023, 00:56 uur
Haha, een beetje meeliften op het succes van ArthurDZ? Je bent al net zo opportuun als Madonna zelf. 

1
geplaatst: 28 januari 2023, 12:17 uur
Bitch is my middle name.
Alle albums in huis: ooit in bulk gekocht op CD.
Maar nog niet geluisterd. Een top 3 heb ik vermoedelijk al.
Ik zal dus even aan de slag moeten om nog twee krenten uit de Madonnapap te vissen.
Alle albums in huis: ooit in bulk gekocht op CD.
Maar nog niet geluisterd. Een top 3 heb ik vermoedelijk al.
Ik zal dus even aan de slag moeten om nog twee krenten uit de Madonnapap te vissen.
0
geplaatst: 28 januari 2023, 13:06 uur
Voor iemand die vooral actief is op de metalspelletjes op MM heb ik vermoedelijk veel meer Madonna in huis dan je/ik zou verwachten, al zou ik evenzogoed niet veel verder komen dan überhaupt een Top 5. Bij een korte inventarisatie zie ik nu dat ik al zeker 17 jaar lang 'Confessions On A Dance Floor' niet heb meegehomen voor een habbekrats: haar laatste studioalbum die ik nog wel wil hebben, maar waarvan ik al zeker 17 jaar lang dacht dat ik 'em al had. Zo erg missen doe ik 'em dus ook weer niet.
1
geplaatst: 29 januari 2023, 23:02 uur
5. Madonna - Confessions on a Dance Floor (2005) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/31000/31381.jpg?cb=1612390021
Hier had een verzamelaar moeten staan want bovenal is Madonna voor mij een artieste met een aantal erg puike singles en niet iemand waarvan ik (op uitzondering van het podium na misschien) meteen een album zou draaien. Probleem is dat er op al die Madonna verzamelaars nauwelijks een originele 7" versie terug te vinden is. Ik zag ooit in de jaren '90 een CD-singles box van haar die tot de vroege jaren '90 liep. Te duur om aan te kopen. Toch slaagde ik erin om ze een jaar of vijftien geleden van het web te plukken. Maar een album is dat niet. Ik ga toch maar voor wat volgens mij haar laatste relevante album was. Al baseer ik me ook hier vooral op de status van de singles: Madonna was nog een laatste keer echt fris bij de tijd.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/31000/31381.jpg?cb=1612390021
Hier had een verzamelaar moeten staan want bovenal is Madonna voor mij een artieste met een aantal erg puike singles en niet iemand waarvan ik (op uitzondering van het podium na misschien) meteen een album zou draaien. Probleem is dat er op al die Madonna verzamelaars nauwelijks een originele 7" versie terug te vinden is. Ik zag ooit in de jaren '90 een CD-singles box van haar die tot de vroege jaren '90 liep. Te duur om aan te kopen. Toch slaagde ik erin om ze een jaar of vijftien geleden van het web te plukken. Maar een album is dat niet. Ik ga toch maar voor wat volgens mij haar laatste relevante album was. Al baseer ik me ook hier vooral op de status van de singles: Madonna was nog een laatste keer echt fris bij de tijd.
0
geplaatst: 30 januari 2023, 19:57 uur
4. Madonna - Like a Virgin (1984) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/166.jpg
Dit wordt een weekje masturberen, vrees ik. Maar daar draait Madonna haar hand niet voor om. Mijn nummer 4 bevat onsterfelijke singles als Like A Virgin, Material Girl en Dress You Up. Angel vond ik iets minder pakkend. En als ik er Into The Groove nog naast leg, verteer ik de andere nummers beter.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/166.jpg
Dit wordt een weekje masturberen, vrees ik. Maar daar draait Madonna haar hand niet voor om. Mijn nummer 4 bevat onsterfelijke singles als Like A Virgin, Material Girl en Dress You Up. Angel vond ik iets minder pakkend. En als ik er Into The Groove nog naast leg, verteer ik de andere nummers beter.
0
geplaatst: 31 januari 2023, 20:32 uur
3. Madonna - Like a Prayer (1989) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/160.jpg?cb=1572149443
En zo stierf dit spelletje een stille dood. Madonna's vierde werd geroemd omwille van de maturiteit van zowel de teksten als composities. De zangeres heeft steeds nadrukkelijker de hand in haar muzikale output. En een paar controversiële videoclips helpen natuurlijk altijd.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/160.jpg?cb=1572149443
En zo stierf dit spelletje een stille dood. Madonna's vierde werd geroemd omwille van de maturiteit van zowel de teksten als composities. De zangeres heeft steeds nadrukkelijker de hand in haar muzikale output. En een paar controversiële videoclips helpen natuurlijk altijd.
0
geplaatst: 1 februari 2023, 20:28 uur
2. Madonna - Ray of Light (1998) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/153.jpg?cb=1534415324
Hoewel omringd door de juiste namen, maakte Madonna met Ray of Light (1998) eindelijk nog eens een album dat wat langer bleef nazinderen dan de doorsnee doortocht in de hitparade. Frozen, Ray Of Light, The Power Of Good-Bye en - in de marge van het album - Beautiful Stranger waren allemaal voltreffers.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/153.jpg?cb=1534415324
Hoewel omringd door de juiste namen, maakte Madonna met Ray of Light (1998) eindelijk nog eens een album dat wat langer bleef nazinderen dan de doorsnee doortocht in de hitparade. Frozen, Ray Of Light, The Power Of Good-Bye en - in de marge van het album - Beautiful Stranger waren allemaal voltreffers.
0
geplaatst: 2 februari 2023, 18:11 uur
1. Madonna - True Blue (1986) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/164.jpg
Voelt aan als een Greatest Hits album en met La Isla Bonita, Papa Don't Preach en Live To Tell (in die volgorde) bevat het tweede Madonna album met drie favoriete Madonna singles. En dan krijg je er nog gratis True Blue en Open Your Heart bij. Niet veel meer dan een verzameling puike singles maar ook niet minder.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/164.jpg
Voelt aan als een Greatest Hits album en met La Isla Bonita, Papa Don't Preach en Live To Tell (in die volgorde) bevat het tweede Madonna album met drie favoriete Madonna singles. En dan krijg je er nog gratis True Blue en Open Your Heart bij. Niet veel meer dan een verzameling puike singles maar ook niet minder.
0
geplaatst: 2 februari 2023, 18:12 uur
Ik ga het hier bij laten.
Mocht iemand anders het topic willen verderzetten, dan zeg ik: ga gerust je gang.
Dank aan iedereen die de afgelopen maanden meespeelde.
Mocht iemand anders het topic willen verderzetten, dan zeg ik: ga gerust je gang.
Dank aan iedereen die de afgelopen maanden meespeelde.
0
geplaatst: 2 februari 2023, 18:18 uur
Ik denk dat het best kans van slagen heeft, maar dan wel met een spelopzet. Een beetje zoals het Greatest Hits-topic, een van de succesvolste en langslopende spellen hier, maar dan voor albums. Daar zie ik wel muziek in.
4
geplaatst: 2 februari 2023, 18:34 uur
Ik vind juist een topic zonder spelonderdeel wel eens fijn. Mijn lijst met mijn verhaal er bij. Het stoorde me soms zelfs dat andere daar dan een mening over wilde hebben of oordeel. Zeg maar een mening over een eigen keuze maar dan tot slot nog even plompverloren toevoegen waarom iemands andere keuze niet de zijne/hare is.
Uiteraard kan er bij een aantal lijstjes wel een ranglijstje gemaakt worden zoals in t begin maar een spel met nomineren en elimineren enzo hoeft van mij niet.
Het succes van dit topic is het kennen van de smaak van Mume in het algemeen en je deelnemers in t bijzonder.
Ik hoop in ieder geval wel dat het doorgaat al kan Ik daar natuurlijk zelf ook gewoon een aandeel in hebben.
Uiteraard kan er bij een aantal lijstjes wel een ranglijstje gemaakt worden zoals in t begin maar een spel met nomineren en elimineren enzo hoeft van mij niet.
Het succes van dit topic is het kennen van de smaak van Mume in het algemeen en je deelnemers in t bijzonder.
Ik hoop in ieder geval wel dat het doorgaat al kan Ik daar natuurlijk zelf ook gewoon een aandeel in hebben.
0
geplaatst: 4 februari 2023, 20:01 uur
Ik zocht en vond een formule die geen rekenwerk van de presentator vraagt want dat was een vereiste.
Probleem blijft dat het me teveel inspanning kost om hier dagelijks paraat te staan. Hoe groter het deelnemersveld, hoe kleiner die inspanning wordt natuurlijk. Maar ik ben geen "tagger". Ik ben de laatste jaren te vaak afwezig geweest om me te herinneren wie er voor welke artiest in aanmerking zou komen.
Probleem blijft dat het me teveel inspanning kost om hier dagelijks paraat te staan. Hoe groter het deelnemersveld, hoe kleiner die inspanning wordt natuurlijk. Maar ik ben geen "tagger". Ik ben de laatste jaren te vaak afwezig geweest om me te herinneren wie er voor welke artiest in aanmerking zou komen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 februari 2023, 21:25 uur
Ik vond de kern van het topic ook goed zoals het was: per dag een van vijf favoriete albums bespreken. Kort of lang, gelardeerd met kennis van zaken, persoonlijke herinneringen of even een dagje niet. Volgens mij kunnen we daar nog een flinke tijd mee voort.
Als dazzler (begrijpelijkerwijs) geen zin heeft die kar week in week uit te trekken, kunnen we dat ook bij toerbeurt doen, via een inschrijflijst of hoe dan ook. Zo'n inschrijflijst kan dan met vooraf bekendmaken van de artiest (dan kan de liefhebber zich vast wat inluisteren) of juist niet (dan zit er vrijdagavond nog een verrassingselement in). Aan het eind van de week de topvijven optellen? Voor mij ook niet de essentie van het topic, maar het zit ook beslist niet in de weg.
Als dazzler (begrijpelijkerwijs) geen zin heeft die kar week in week uit te trekken, kunnen we dat ook bij toerbeurt doen, via een inschrijflijst of hoe dan ook. Zo'n inschrijflijst kan dan met vooraf bekendmaken van de artiest (dan kan de liefhebber zich vast wat inluisteren) of juist niet (dan zit er vrijdagavond nog een verrassingselement in). Aan het eind van de week de topvijven optellen? Voor mij ook niet de essentie van het topic, maar het zit ook beslist niet in de weg.
* denotes required fields.