Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete Suede album
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2023, 22:18 uur
Als het bij maximaal een handjevol deelnemers blijft, is zo’n einduitslag idd niet zo boeiend.
Maar er zit denk ik wel een groter bereik in dit topic, als er bv mensen getagd worden en als er wat soepeler met de regels omgegaan wordt, zoals dat het bespreken optioneel blijft.
Maar er zit denk ik wel een groter bereik in dit topic, als er bv mensen getagd worden en als er wat soepeler met de regels omgegaan wordt, zoals dat het bespreken optioneel blijft.
1
geplaatst: 4 februari 2023, 22:50 uur
Deze doen vanaf morgenavond?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWhcIdBZAmbrtW0hl4AGGOIO7gOp3uRn38Sw&usqp=CAU
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWhcIdBZAmbrtW0hl4AGGOIO7gOp3uRn38Sw&usqp=CAU
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 februari 2023, 23:10 uur
vigil schreef:
Deze doen vanaf morgenavond?
Dat zou ook mijn voorstel geweest zijn.Deze doen vanaf morgenavond?
Klein wijzigingsvoorstel op het format: prima om vanaf zondag de nummer 5 te presenteren, vanaf maandag de nummer 4, etc., maar er hoeft wat mij betreft niet per se op de spelleider van dienst gewacht te worden.

0
geplaatst: 4 februari 2023, 23:19 uur
Ow nee hoor, zeker niet.
Vanaf morgenochtend 8 uur is t bal geopend
Vanaf morgenochtend 8 uur is t bal geopend

1
geplaatst: 5 februari 2023, 08:37 uur
1
geplaatst: 5 februari 2023, 10:29 uur
Veel van die jaren 80 bands waar de "vaste kern" hier zo van houdt, zijn niet zo mijn ding, zoals Cocteau Twins en The Smiths (alhoewel ik voor die laatsten wel steeds meer waardering krijg). Vandaar dat ik het topic uit mijn updates heb gehaald. Bij Madonna bijvoorbeeld had ik dan wel weer kunnen inhaken.
Het zelfde euvel heb ik bij het Greatest Hits topic. Soms teveel artiesten achter elkaar waar ik wat minder mee heb en dan gooi ik het topic ook uit mijn updates. Want ik ken mezelf, dan ben ik teveel tijd kwijt aan MusicMeter. En dat ging nog wel eens ten koste van andere zaken in het leven. Niet te zwaar aan tillen
, maar dat verwijt kreeg ik nog wel eens van mevrouw Poeha 
Een enkele keer loop ik wel alle topics, die ik niet volg, hier langs en dan heb ik af en toe mazzel dat ik nog tijdig kan inhaken, maar vaak ben ik dan te laat.
Het zelfde euvel heb ik bij het Greatest Hits topic. Soms teveel artiesten achter elkaar waar ik wat minder mee heb en dan gooi ik het topic ook uit mijn updates. Want ik ken mezelf, dan ben ik teveel tijd kwijt aan MusicMeter. En dat ging nog wel eens ten koste van andere zaken in het leven. Niet te zwaar aan tillen
, maar dat verwijt kreeg ik nog wel eens van mevrouw Poeha 
Een enkele keer loop ik wel alle topics, die ik niet volg, hier langs en dan heb ik af en toe mazzel dat ik nog tijdig kan inhaken, maar vaak ben ik dan te laat.
1
geplaatst: 5 februari 2023, 11:57 uur
vigil schreef:
Pas jij de topictitel even aan?
Zitten Poeha, Ries_72en luigifort ook al klaar?
(quote)
Pas jij de topictitel even aan?
Zitten Poeha, Ries_72en luigifort ook al klaar?
Super! I do have some time actually for a very great top 5
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 5 februari 2023, 12:07 uur
Ik ben geen poster in dit topic maar een redelijk frequente lezer. De opzet vond ik wel aardig. Het deed me denken aan een rubriek die een nederlands muziektijdschrift in de jaren 90/jaren 00 had (ik meen dat het Revolver was): Het Basispakket. Daarin werden van een bepaalde artiest 4 essentiële albums genoemd, een essentiële verzamerlaar, een essentieel live-album en een beter-links-laten-liggen.
Zo'n opzet lijkt met ook wel aardig maar mij ontbeert ook de tijd hiervoor en het zou teveel lijken op deze opzet.
Zo'n opzet lijkt met ook wel aardig maar mij ontbeert ook de tijd hiervoor en het zou teveel lijken op deze opzet.
2
geplaatst: 5 februari 2023, 12:36 uur
we beginnen met een kleine introductie:
Pet Shop Boys is mijn favoriete popduo, ook wel gewoon favoriete muzikale duo. Misschien zelfs wel gewoon favoriete groep. Oke dat gaat iets te ver... Feit is wel dat Pet Shop Boys de 1ste artiest was waar ik echt fan van werd en dingen van ging kopen en sparen. Mijn 1ste grote concert was ook van beide mannen. 24 mei 1991 in de Roterdamse Ahoy. De setlist?
This Must Be the Place I Waited Years to Leave
It's a Sin
Losing My Mind
What Have I Done to Deserve This?
My October Symphony
I'm Not Scared
We All Feel Better in the Dark
So Sorry, I Said
Suburbia
So Hard
Opportunities (Let's Make Lots of Money)
How Can You Expect to Be Taken Seriously?
Rent
Where the Streets Have No Name (I Can't Take My Eyes Off You)
West End Girls
Jealousy
Always on My Mind
Your Funny Uncle
Een handje vol b kanten,het maakt de mannen niet uit. Ze zijn niet voor niets de koningen van de B kant.
Het zijn ook een van de weinige zeer succesvolle 80's acts die er anno nu nog echt te doen met regelmatig goed ontvangen nieuw werk, de grootste zalen laat uitverkopen en populairste festivals mag headlinen. Een Top 5 maken is dan ook niet zo makkelijk voor mij. Een snelle check leert mij dat ik 4 albums op 5 sterren heb staan en 12 albums op een 4,5* (ik moet wel eerlijk zeggen dat dit incl verzamel en livewerk is dat neem ik verder voor deze Top 5 niet mee) maar toch er blijven meer dan genoeg vrijwel perfecte (dance)pop albums over.
https://www.musicmeter.nl/images/covers/351000/351187.jpg
05. Electric
Pet Shop Boys - Electric (2013) - MusicMeter.nl
Op vijf deze prachtplaat vol met dancebangers. PSB samen met producer Stuart Price, die veel met de band werkte, komen met een plaat vol positieve energie. De band wil nog wel eens hun melancholische troefkaart spelen maar die komt hier op dit album niet tot nauwelijks voorbij. Uitbundigheid troef, soms echt tot diep de dansvloer op (Axis, Shouting in the Evening, Vocal en Fluorescent) en de andere keer meer richting electropop (Love Is a Bourgeois Construct en The Last to Die) en soms daar ergens tussenin (Inside a Dream en Thursday). Enkel Bolshy doet mij wat minder maar dat mag ook gewoon.
Pet Shop Boys is mijn favoriete popduo, ook wel gewoon favoriete muzikale duo. Misschien zelfs wel gewoon favoriete groep. Oke dat gaat iets te ver... Feit is wel dat Pet Shop Boys de 1ste artiest was waar ik echt fan van werd en dingen van ging kopen en sparen. Mijn 1ste grote concert was ook van beide mannen. 24 mei 1991 in de Roterdamse Ahoy. De setlist?
This Must Be the Place I Waited Years to Leave
It's a Sin
Losing My Mind
What Have I Done to Deserve This?
My October Symphony
I'm Not Scared
We All Feel Better in the Dark
So Sorry, I Said
Suburbia
So Hard
Opportunities (Let's Make Lots of Money)
How Can You Expect to Be Taken Seriously?
Rent
Where the Streets Have No Name (I Can't Take My Eyes Off You)
West End Girls
Jealousy
Always on My Mind
Your Funny Uncle
Een handje vol b kanten,het maakt de mannen niet uit. Ze zijn niet voor niets de koningen van de B kant.
Het zijn ook een van de weinige zeer succesvolle 80's acts die er anno nu nog echt te doen met regelmatig goed ontvangen nieuw werk, de grootste zalen laat uitverkopen en populairste festivals mag headlinen. Een Top 5 maken is dan ook niet zo makkelijk voor mij. Een snelle check leert mij dat ik 4 albums op 5 sterren heb staan en 12 albums op een 4,5* (ik moet wel eerlijk zeggen dat dit incl verzamel en livewerk is dat neem ik verder voor deze Top 5 niet mee) maar toch er blijven meer dan genoeg vrijwel perfecte (dance)pop albums over.
05. Electric
Pet Shop Boys - Electric (2013) - MusicMeter.nl
Op vijf deze prachtplaat vol met dancebangers. PSB samen met producer Stuart Price, die veel met de band werkte, komen met een plaat vol positieve energie. De band wil nog wel eens hun melancholische troefkaart spelen maar die komt hier op dit album niet tot nauwelijks voorbij. Uitbundigheid troef, soms echt tot diep de dansvloer op (Axis, Shouting in the Evening, Vocal en Fluorescent) en de andere keer meer richting electropop (Love Is a Bourgeois Construct en The Last to Die) en soms daar ergens tussenin (Inside a Dream en Thursday). Enkel Bolshy doet mij wat minder maar dat mag ook gewoon.
2
geplaatst: 5 februari 2023, 16:29 uur
05. Pet Shop Boys - Actually
Verzamelaars kiezen is bij deze band niet nodig om tot een top 5 te komen. Alhoewel, dit is feitelijk een mini greatest hits album waarbij de leukste single volgens mij juist geen echte hit werd: Rent.
De heren zaten in 1987 sowieso in een heerlijke creatieve periode. Dat merk je goed als je de expanded edition (further listening) erbij pakt. Favo's: Rent, Heart, You Know Where You Went Wrong, I Want A Dog.
Verzamelaars kiezen is bij deze band niet nodig om tot een top 5 te komen. Alhoewel, dit is feitelijk een mini greatest hits album waarbij de leukste single volgens mij juist geen echte hit werd: Rent.
De heren zaten in 1987 sowieso in een heerlijke creatieve periode. Dat merk je goed als je de expanded edition (further listening) erbij pakt. Favo's: Rent, Heart, You Know Where You Went Wrong, I Want A Dog.
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 februari 2023, 17:26 uur
Depeche Mode
U2
R.E.M.
Kraftwerk
New Order et.al.
Orchestral Manoeuvres in the Dark
Roxy Music
Nits
Peter Gabriel
Boudewijn de Groot
Kate Bush
Mike Oldfield
5. Electric
Ook hier uit principe geen verzamelaars, maar Discography had een heel serieuze kans gemaakt. De mudvolle verzamelaar met de voornaamste hits van (met name) hun eerste vier albums hoort tot de eerste cd's in mijn collectie en is als zodanig een peiler onder mijn muzikale vorming. Als je eenmaal alle albums hebt (waarop flink wat nummers in afwijkende versies staan, maar dan nog) zijn Alternative en Format als verzamelaars allicht een stuk waardevoller - alleen heb ik ze een stuk minder in het hart gesloten. Ook de Disco-albums komen hier niet al te vaak uit de kast.
Enfin, geen verzamelaars dus en dan is de nummer 5 betrekkelijk recent. Het bijbehorende concert was ook mijn eerste Pet Shop Boys-optreden (tja, ik kwam iets later kijken, qua concerten met name) en dat geeft de plaat een streepje voor. Verder ligt het tempo hier inderdaad lekker hoog en dat heeft (een paar voor de hand liggende uitzonderingen daargelaten) bij deze heren toch wel mijn voorkeur. Met name bijna-instrumental Axis was hun beste nummer sinds... erg lang.
U2
R.E.M.
Kraftwerk
New Order et.al.
Orchestral Manoeuvres in the Dark
Roxy Music
Nits
Peter Gabriel
Boudewijn de Groot
Kate Bush
Mike Oldfield
5. Electric
Ook hier uit principe geen verzamelaars, maar Discography had een heel serieuze kans gemaakt. De mudvolle verzamelaar met de voornaamste hits van (met name) hun eerste vier albums hoort tot de eerste cd's in mijn collectie en is als zodanig een peiler onder mijn muzikale vorming. Als je eenmaal alle albums hebt (waarop flink wat nummers in afwijkende versies staan, maar dan nog) zijn Alternative en Format als verzamelaars allicht een stuk waardevoller - alleen heb ik ze een stuk minder in het hart gesloten. Ook de Disco-albums komen hier niet al te vaak uit de kast.
Enfin, geen verzamelaars dus en dan is de nummer 5 betrekkelijk recent. Het bijbehorende concert was ook mijn eerste Pet Shop Boys-optreden (tja, ik kwam iets later kijken, qua concerten met name) en dat geeft de plaat een streepje voor. Verder ligt het tempo hier inderdaad lekker hoog en dat heeft (een paar voor de hand liggende uitzonderingen daargelaten) bij deze heren toch wel mijn voorkeur. Met name bijna-instrumental Axis was hun beste nummer sinds... erg lang.
3
geplaatst: 5 februari 2023, 17:36 uur
5. Very (1993)
Hun laatste echt (very) goede album, wat mij betreft. Daarna heb ik ze nog wel gevolgd, maar voornamelijk op singles niveau. Die zijn altijd van hoog niveau bij PSB, ook hier, met prijsnummers Can You Forgive Her? en I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing. In titels waren ze ook altijd goed
Andere hoogtepunten zijn The Theatre, Dreaming of the Queen en A Different Point Of View.
Hun laatste echt (very) goede album, wat mij betreft. Daarna heb ik ze nog wel gevolgd, maar voornamelijk op singles niveau. Die zijn altijd van hoog niveau bij PSB, ook hier, met prijsnummers Can You Forgive Her? en I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing. In titels waren ze ook altijd goed
Andere hoogtepunten zijn The Theatre, Dreaming of the Queen en A Different Point Of View.
1
geplaatst: 5 februari 2023, 19:53 uur
5. Pet Shop Boys - Please (1986) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5698.jpg
Ik heb vier reguliere albums in huis waarvan drie uit de 2CD further listening serie. Ik was een paar weken geleden begonnen aan mijn huiswerk om een editie van de Pet Shop Boys te kunnen organiseren. Maar ik werd meteen een beetje teleurgesteld door dit debuut. Buiten de vier singles (waarbij Suburbia niet eens kan tippen aan de latere single versie) vond ik het niet zo veel soeps.
Maar wel leuk dat we nog even doorgaan met dit spelletje.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5698.jpg
Ik heb vier reguliere albums in huis waarvan drie uit de 2CD further listening serie. Ik was een paar weken geleden begonnen aan mijn huiswerk om een editie van de Pet Shop Boys te kunnen organiseren. Maar ik werd meteen een beetje teleurgesteld door dit debuut. Buiten de vier singles (waarbij Suburbia niet eens kan tippen aan de latere single versie) vond ik het niet zo veel soeps.
Maar wel leuk dat we nog even doorgaan met dit spelletje.
1
geplaatst: 5 februari 2023, 20:20 uur
Ries_72 schreef:
dit is feitelijk een mini greatest hits album waarbij de leukste single volgens mij juist geen echte hit werd: Rent.
dit is feitelijk een mini greatest hits album waarbij de leukste single volgens mij juist geen echte hit werd: Rent.
Wat is geen echte hit, voor Pet Shop Boys in 1985 t/m 1988 misschien

In Nederland slechts de 28ste plek maar in de grote muzieklanden Engeland en Duitsland "gewoon" keurig Top 10 maar ik geef toe daar deden de heren het toen eigenlijk niet voor denk ik.
Voor mij ook nog altijd zo ongeveer de beste.
2
geplaatst: 5 februari 2023, 21:36 uur
5. Pet Shop Boys - Introspective (1988)
Het album met de geweldige hoes. Zo vond ik het toen en het rakelt nog steeds fijne herinneringen op.
Het bevat een aantal toptracks dit wat tracks betreft korte album, qua speelduur dan weer niet. De heren zijn ook voor mij het beste muzikale duo, samen met Hall & Oates, dat dan wel. Ben vooral liefhebber van hun eerste zeven albums en daarna van wat losse tracks, zoals Johan ook al omschreef.
Het album met de geweldige hoes. Zo vond ik het toen en het rakelt nog steeds fijne herinneringen op.
Het bevat een aantal toptracks dit wat tracks betreft korte album, qua speelduur dan weer niet. De heren zijn ook voor mij het beste muzikale duo, samen met Hall & Oates, dat dan wel. Ben vooral liefhebber van hun eerste zeven albums en daarna van wat losse tracks, zoals Johan ook al omschreef.
3
geplaatst: 5 februari 2023, 23:30 uur
5. https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3258.jpg
Very goeie band uiteraard
De langspeler met veel lange tracks
Kocht ik op vinyl in Frankrijk in een oude antiekschuur, way voordat ik een platenspeler had. De hoes was inderdaad opvallend. Left to My Own Devices, Domino Dancing en vooral uiteraard Always on My Mind (zelden zo'n prachtig sprankelende uptempo disco-y liefdesverklaring gehoord en ms wel de mooiste cover ooit) zijn de prijsnummers hier.
Very goeie band uiteraard

De langspeler met veel lange tracks
Kocht ik op vinyl in Frankrijk in een oude antiekschuur, way voordat ik een platenspeler had. De hoes was inderdaad opvallend. Left to My Own Devices, Domino Dancing en vooral uiteraard Always on My Mind (zelden zo'n prachtig sprankelende uptempo disco-y liefdesverklaring gehoord en ms wel de mooiste cover ooit) zijn de prijsnummers hier.
1
geplaatst: 6 februari 2023, 14:33 uur
'k Sla over hier. PSB is, wat reguliere albums betreft, grotendeels aan mij voorbij gegaan.
Alleen de verzamelaar Pop Art zit tussen mijn cd collectie.
En op vinyl enkel West End Girls op 12".
Alleen de verzamelaar Pop Art zit tussen mijn cd collectie.
En op vinyl enkel West End Girls op 12".
3
geplaatst: 6 februari 2023, 17:44 uur
05. Electric
Wat een enorm goede brug is naar...
https://www.musicmeter.nl/images/covers/5000/5698.jpg
04. Please
Pet Shop Boys - Please (1986) - MusicMeter.nl
Voor de meeste mensen leek het alsof in 1985 ineens vanuit het niets Pet Shop Boys top of the bill waren met hun single West End Girls (luigifort brug 1). Op 1 in Engeland en Amerika (drie in Nederland) wat wil je nog meer. Echter waren ze al een paar jaar bezig. Zoals wellicht bekend was Neil Tennant popjournalist bij het Engelse Smash Hits magazine en toen hij in Amerika was voor een interview met The Police (luigifort brug 2
) gaf hij een demobandje af bij disco producer Bobby O en die kon er wel wat mee. Hij maakte een versie van West End Girls (en ook One More Chance) en die verscheen in 1984 op single. Die single deed enkel in Belgie (chapeau zuiderburen!) wat maar flopte verder overal. De mannen gaven niet op en kwamen een jaar later uit bij Stephen Hague die de single een veel meer (zoals hij zelf zegt) Brits geluid geeft en de rest is historie. In 2020 werd het nummer nog verkozen door The Guardian tot de beste Engelse nummer 1 hit ooit. De altijd moeilijke 2de single Love Comes Quickly flopte compleet (oke, 19 in Engeland) en veel minder succesvolle carrières stranden daar al weer. Met Opportunities (Let's Make Lots of Money) (welke een jaar eerder ook al vruchteloos in een andere versie was uitgebracht) pakte ze de draad al weer aardig op (11 in Engeland, 10 in Amerika en 23 in Nederland) waarna ze met Suburbia definitief sterren werden en weer in (vrijwel) heel de wereld de Top 5 behaalde (8 in Engeland, 2 in Duitsland, 2 in Nederland en daar zijn ze weer nummer 1 in Belgie!)
Maar goed het gaat om mijn lijstje... Het is een fantastisch album beste mensen. De band start hun debuutalbum met Two Divided by Zero, een fantastische albumopener. Ook een traditie die band inmiddels al lang en breed heeft (One More Chance, Being Boring, Can You Forgive Her?, For Your Own Good, Axis enz). Het album is wat minder vet geproduceerd dan de meeste albums die later kwamen. Persoonlijk favoriet Suburbia is op de albumversie ook een slag rauwer dan op de succesvolle single versie. Later Tonight is de tranentrekker en Tonight Is Forever de hitsingle die geen single en dus geen hit werd.
Overigens werd Opportunities (Let's Make Lots of Money) zon 35 jaar later in 2021 weer een hit in Amerika doordat dit lied rond de Super Bowl van 2021 werd ingezet in een grote reclame campagne en dat bracht ze in de Billboard's Dance/Electronic charts naar de 1ste plek en die bleef daar maar liefst vier weken staan!
luigifort schreef:
Call the police...
Call the police...
Wat een enorm goede brug is naar...
https://www.musicmeter.nl/images/covers/5000/5698.jpg
04. Please
Pet Shop Boys - Please (1986) - MusicMeter.nl
Voor de meeste mensen leek het alsof in 1985 ineens vanuit het niets Pet Shop Boys top of the bill waren met hun single West End Girls (luigifort brug 1). Op 1 in Engeland en Amerika (drie in Nederland) wat wil je nog meer. Echter waren ze al een paar jaar bezig. Zoals wellicht bekend was Neil Tennant popjournalist bij het Engelse Smash Hits magazine en toen hij in Amerika was voor een interview met The Police (luigifort brug 2
) gaf hij een demobandje af bij disco producer Bobby O en die kon er wel wat mee. Hij maakte een versie van West End Girls (en ook One More Chance) en die verscheen in 1984 op single. Die single deed enkel in Belgie (chapeau zuiderburen!) wat maar flopte verder overal. De mannen gaven niet op en kwamen een jaar later uit bij Stephen Hague die de single een veel meer (zoals hij zelf zegt) Brits geluid geeft en de rest is historie. In 2020 werd het nummer nog verkozen door The Guardian tot de beste Engelse nummer 1 hit ooit. De altijd moeilijke 2de single Love Comes Quickly flopte compleet (oke, 19 in Engeland) en veel minder succesvolle carrières stranden daar al weer. Met Opportunities (Let's Make Lots of Money) (welke een jaar eerder ook al vruchteloos in een andere versie was uitgebracht) pakte ze de draad al weer aardig op (11 in Engeland, 10 in Amerika en 23 in Nederland) waarna ze met Suburbia definitief sterren werden en weer in (vrijwel) heel de wereld de Top 5 behaalde (8 in Engeland, 2 in Duitsland, 2 in Nederland en daar zijn ze weer nummer 1 in Belgie!)Maar goed het gaat om mijn lijstje... Het is een fantastisch album beste mensen. De band start hun debuutalbum met Two Divided by Zero, een fantastische albumopener. Ook een traditie die band inmiddels al lang en breed heeft (One More Chance, Being Boring, Can You Forgive Her?, For Your Own Good, Axis enz). Het album is wat minder vet geproduceerd dan de meeste albums die later kwamen. Persoonlijk favoriet Suburbia is op de albumversie ook een slag rauwer dan op de succesvolle single versie. Later Tonight is de tranentrekker en Tonight Is Forever de hitsingle die geen single en dus geen hit werd.
Overigens werd Opportunities (Let's Make Lots of Money) zon 35 jaar later in 2021 weer een hit in Amerika doordat dit lied rond de Super Bowl van 2021 werd ingezet in een grote reclame campagne en dat bracht ze in de Billboard's Dance/Electronic charts naar de 1ste plek en die bleef daar maar liefst vier weken staan!
1
geplaatst: 6 februari 2023, 18:23 uur
4. Pet Shop Boys - Disco (1986) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/6000/6184.jpg
Een verbeterde versie van het debuut, durf ik te beweren. De singles in vol ornaat met nog twee b-kantjes als toemaatje. Loop ik niet zo hoog op met hun albumtracks, dan durf ik alweer te beweren dat deze Pet Shop Boys 12" single-gewijs New Order waardig naar de kroon staken in de tweede helft van de jaren '80.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/6000/6184.jpg
Een verbeterde versie van het debuut, durf ik te beweren. De singles in vol ornaat met nog twee b-kantjes als toemaatje. Loop ik niet zo hoog op met hun albumtracks, dan durf ik alweer te beweren dat deze Pet Shop Boys 12" single-gewijs New Order waardig naar de kroon staken in de tweede helft van de jaren '80.
1
geplaatst: 6 februari 2023, 18:23 uur
vigil schreef:
Zoals wellicht bekend was Neil Tennant
Ik begreep dat deze openbaring Zoals wellicht bekend was Neil Tennant
in 2019 aan je verscheen?

vigil schreef:
De altijd moeilijke 2de single Love Comes Quickly flopte compleet (oke, 19 in Engeland) en veel succesvolle carrières stranden daar al weer.
Heb ik altijd onbegrijpelijk gevonden, zo'n tof nummer. Was de tijd er nog niet rijp voor? Of werd het te weinig geplugd?De altijd moeilijke 2de single Love Comes Quickly flopte compleet (oke, 19 in Engeland) en veel succesvolle carrières stranden daar al weer.
1
geplaatst: 6 februari 2023, 18:51 uur
Love Comes Quickly is mijn fave song van de boys. Maar 't is ms geen typische single...
1
geplaatst: 6 februari 2023, 18:59 uur
Tja lastig te zeggen. Als je een wereldwijde Top 3 hit hebt dan gaat pluggen vanzelf want ipv dat de pluggers het brengen komen de Dj's, radiostations en platenwinkels het wel halen.
Wellicht wat FJ zegt iets te weinig catchy en single achtig. Ook Rent en Beinig Boring had het bv moeilijk om echt hoog en breed te scoren en krijgt bv wel alle waardering van de fans en muziek liefhebbers.
Wellicht wat FJ zegt iets te weinig catchy en single achtig. Ook Rent en Beinig Boring had het bv moeilijk om echt hoog en breed te scoren en krijgt bv wel alle waardering van de fans en muziek liefhebbers.
1
geplaatst: 6 februari 2023, 19:01 uur
Being Boring ligt id wel in het verlengde van Love Comes Quickly qua singlewaardigheid. En Rent (heerlijk nummer overigens) heeft ms een iets te upper class feel voor t gewone singles kopende plebs. Alhoewel West End Girls ook die upper class feel heeft, maar wel duidelijk meer een single is...
2
geplaatst: 6 februari 2023, 19:10 uur
Meteen maar een brug vigil 
4. https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5438.jpg?cb=1535011003
Zeer fijn en organisch album van de boys, als geheel ms hun beste "album". Genoeg fijne nummers en hits op, maar de 2 parels staan meteen vooraan voor mij. This Must Be the Place I Waited Years to Leave is ontzettend ontroerend en Being Boring is een beetje de anthem van de 90's partygeneratie. De generatie die niet wist wat ze met hun leven aanmoesten behalve een beetje partyen, chillen en hangen

4. https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5438.jpg?cb=1535011003
Zeer fijn en organisch album van de boys, als geheel ms hun beste "album". Genoeg fijne nummers en hits op, maar de 2 parels staan meteen vooraan voor mij. This Must Be the Place I Waited Years to Leave is ontzettend ontroerend en Being Boring is een beetje de anthem van de 90's partygeneratie. De generatie die niet wist wat ze met hun leven aanmoesten behalve een beetje partyen, chillen en hangen

2
geplaatst: 6 februari 2023, 19:24 uur
4. Introspective (1988)
Pas veel later leren kennen, ik denk ergens begin deze eeuw pas, maar de helft was uiteraard al wel bekend vanwege de geniale singles. In extra lange versies uiteraard nog genietbaarder. Voeg daarbij het geweldige I Want a Dog (sorry kattenliefhebbers
) en hun eigen versie van I’m Not Scared (hoewel Patsy hem wel nailt in de hitversie). Alleen It’s Alright vind ik een wat mindere single. Al met al toch een dikke 4* plaat.
Pas veel later leren kennen, ik denk ergens begin deze eeuw pas, maar de helft was uiteraard al wel bekend vanwege de geniale singles. In extra lange versies uiteraard nog genietbaarder. Voeg daarbij het geweldige I Want a Dog (sorry kattenliefhebbers
) en hun eigen versie van I’m Not Scared (hoewel Patsy hem wel nailt in de hitversie). Alleen It’s Alright vind ik een wat mindere single. Al met al toch een dikke 4* plaat.
2
geplaatst: 6 februari 2023, 19:35 uur
Please zeg inderdaad, dat is actually een very introspective plaat 

* denotes required fields.