MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
dix schreef:
Ik zie nu pas dat Paysage d'Hiver echt in de top 10 staat.

wtf

Gewoon helemaal terecht. Mocht op 1 hebben gestaan.

EvilDrSmith schreef:

Rorcal - Világvége (2013) ZWI

Dit is echt zo'n gemeen nasty plaatje hé, echt been en steenhard.

Mijn 78-85 lijstje voor Oostenrijk/Zwitserland:

1. Falco - Einzelhaft (1982)
2. Patrick Juvet - Got a Feeling - I Love America (1978)
3. Yello - Stella (1985)
4. Falco - Junge Roemer (1984)
5. Yello - You Gotta Say Yes to Another Excess (1983)
6. Falco - Falco 3 (1985)

Daarna is er alleen nog maar gejodel tot mij gekomen vanuit de Alpen.

Ik ben er mee bezig...dit weekend eerst 2 dagen festival (Vestrock) , zal begin volgende week worden.

Mijn lijstje is ook nog even in de maak. De albums zijn geselecteerd maar zit nog even over de volgorde te twijfelen. Een van de komende dagen stuur ik hem in.

Mijn lijstje is op de bus. Normaal neem ik wel de volle 2 weken de tijd, maar de ondergrens ligt nu zo hoog dat ik niet verwacht dat een nieuwe ontdekking zomaar de top 20 haalt.

Top 20 verzonden. Sinds Finland doe ik weer mee!

herman schreef:
Mijn lijstje is op de bus. Normaal neem ik wel de volle 2 weken de tijd, maar de ondergrens ligt nu zo hoog dat ik niet verwacht dat een nieuwe ontdekking zomaar de top 20 haalt.

+1

Ken je trouwens die biografie van die electronica pionier die veel praat met een erotische ondertoon? Dat boek heet Jarretells

vigil schreef:
Ken je trouwens die biografie van die electronica pionier die veel praat met een erotische ondertoon? Dat boek heet Jarretells

Ik vrees dat ik morgen weinig tot geen tijd ga hebben om de top 20 voorbij te laten gaan, dus ik ga de deadline een dagje opschuiven naar donderdag 8 juni 23:59. Doe er je voordeel mee.

Misschien ontvang ik dan nog een lijstje van:
123poetertjes, aerobag, Bonk, Brunniepoo, El Ninjo, esteban, EvilDrSmith, Finn, jordidj1, Justus18, Koenr, Manfield, Ries_72, rudolphS, Teunnis, west

Momenteel al aan 27 lijstjes. De top 2 lijkt me wel vast te staan, maar ik denk dat de laatste lijstjes doorslaggevend zullen zijn voor de rest van de top 20.

Iedereen die al wel gestemd heeft kan natuurlijk al verder nadenken over de Belgische inzending.

marsupilami schreef:
Iedereen die al wel gestemd heeft kan natuurlijk al verder nadenken over de Belgische inzending.

Ha, daar ga ik proberen deel aan te nemen. Moet lukken.

esteban schreef:
(quote)

Ha, daar ga ik proberen deel aan te nemen. Moet lukken.

20 goede belgische albums

De stemmen zijn alweer geteld, ditmaal maar liefst 33 users die hebben gestemd en dat zijn:
123poetertjes, aERodynamIC, Arno, BlackFinch, Bonk, Casartelli, dix, DjFrankie, dynamo d, El Ninjo, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, GrafGantz, Gyzzz, herman, johan de witt, Johnny Marr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, ranja, remcodulac, Superbitch, Teunnis, vigil, wendyvortex, west, zaaf

In totaal zijn er 353 albums opgesomd, 110 daarvan haalden meer dan één stem. Voor de top 20 had je deze editie wel minstens 3 stemmen nodig.

De verdeling per decennium ziet er als volgt uit:
1940 - 1 (0,28%)
1950 - 5 (1,42%)
1960 - 24 (6,80%)
1970 - 36 (10,20%)
1980 - 33 (9,35%)
1990 - 37 (10,48%)
2000 - 90 (25,50%)
2010 - 91 (25,78%)
2020 - 36 (10,20%)

De verdeling per genre is als volgt:
Pop - 118 (37,94%)
Rock - 88 (28,30%)
Electronic - 45 (14,47%)
Metal - 22 (7,07%)
Jazz - 10 (3,22%)
Wereld - 9 (2,89%)
Score - 9 (2,89%)
Folk - 7 (2,25%)
Avant-Garde - 3 (0,96%)

20. Les négresses vertes - Mlah (1989) (Pop / Wereld) (Frankrijk)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/6000/6055.300.jpg
Punten: 106
Aantal stemmen: 5 - Hoogste positie: 2 (El Ninjo)

Populairste lied op MuMe: Zobi La Mouche

Beluister op Spotify

We beginnen de top 20 met het debuutalbum van de négresses. 5 stemmen mooi verdeeld, 2 hoge, 2 lage en eentje tussenin. Net voldoende voor plaatsje 20.

19. Catherine Ribeiro + 2 Bis - Catherine Ribeiro + 2 Bis (1969) (Rock / Folk) (Frankrijk)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/87000/87521.300.jpg
Punten: 108
Aantal stemmen: 3 - Hoogste positie: 2 (123poetertjes, EvilDrSmith)

Populairste lied op MuMe: Les Fées Carabosses

Beluister op Spotify

Kreeg pas op 5 lijstjes van het einde de eerste stem, maar dan volgden er nog 2 hoge stemmen en dat was voldoende voor de top 20.

Leuk begin EDIT: En nog leuker met de nummer 18.

Mooi dat de groene negerinnen het gehaald hebben. Dit najaar zie ik ze in Oosterpoort. Zin an

18. Brigitte Fontaine, Areski & Art Ensemble of Chicago - Comme à la radio (1970) (Jazz / Avant-Garde) (Frankrijk / Verenigde Staten)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/117000/117624.300.jpg
Punten: 110
Aantal stemmen: 5 - Hoogste positie: 5 (Teunnis)

Populairste lied op MuMe: Comme à La Radio

Beluister op Spotify

De 70s krijgen heel wat aandacht in de top 20. Dit is de eerste.

17. Jarre - Magnetic Fields (1981) (Electronic) (Frankrijk)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7443.300.jpg
Punten: 111
Aantal stemmen: 4 - Hoogste positie: 3 (Casartelli)

Populairste lied op MuMe: Magnetic Fields Part 1

Beluister op Spotify

Drie keer een hoge stem was voldoende voor de top 20. Het langste nummer is hier favoriet.

16. Jean Michel Jarre - Equinoxe (1978) (Electronic) (Frankrijk)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7442.300.jpg
Punten: 113
Aantal stemmen: 3 - Hoogste positie: 2 (vigil)

Populairste lied op MuMe: Equinoxe, Pt. 4

Beluister op Spotify

En nog een elektronisch album van Jean Michel. Dit keer is het vierde nummer favoriet. Een stem minder dan het vorige album, maar wel telkens top 5.

Casartelli (moderator)
't Is weer een MuMe-waardig kwintet. Ik neem aan dat van Catherine Ribeiro de bekendere nog komt. Met beide Jarres had ik allicht een flinke match. Dat van Magnetic Fields het langste nummer favoriet is, lijkt me een understatement; het album ís dat nummer en nog wat gefröbel.

03 [17] Jarre - Magnetic Fields
04 [16] Jean Michel Jarre - Equinoxe

dix
Mlah vergeten. Meh.

Prima begin!

12. Brigitte Fontaine, Areski & Art Ensemble of Chicago - Comme à La Radio (1970)
15. Les Négresses Vertes - Mlah (1989)

dix schreef:
Mlah vergeten. Meh.

Als je Mglaaaaaaaaaa maar niet vergeet. Polen is al geweest zeker?

Ik ben Mlah trouwens niet vergeten:

18. Les Négresses Vertes - Mlah (1989)

Brigitte et al had ik op 9.

Woah met Catherine en Brigitte alvast twee heel dikke vissen, vermoedelijk gaan dat ook de twee beste albums uit de uiteindelijke eindlijst blijken. Equinoxe ook fijn en LNV moet ik nog altijd een keertje uitchecken. Prima begin derhalve.

18. Brigitte Fontaine, Areski & Art Ensemble of Chicago - Comme à la radio (1970) (Jazz / Avant-Garde) (Frankrijk / Verenigde Staten)
(afbeelding)
Punten: 110
Aantal stemmen: 5 - Hoogste positie: 5.
Oh, wat stom van mij. Ik vond 'Les Stances à Sophie' net een verwaarloosbare fractie gaver dan 'Comme à La Radio', maar dat is een album door alleen het Art Ensemble of Chicago, zonder Franse medewerking. Door de Franstalige titel abusievelijk niet bij stilgestaan en 'Comme à la Radio' niet genoemd (ihkv één artiest in mijn lijst). Dat kost kostbare punten.

15. Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Jane Birkin & Serge Gainsbourg (1969) (Pop) (Frankrijk)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/62000/62023.300.jpg
Punten: 115
Aantal stemmen: 5 - Hoogste positie: 2 (wendyvortex)

Populairste lied op MuMe: Je t'aime... Moi non plus

Beluister op Spotify

Het tweede (en laatste) album uit de sixties in deze top 20.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.