Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2021, 17:23 uur
Volgens mij zijn er nog best wat te vinden. De vraag is eerder hoe actief zijn ze op het forum/met het luisteren
0
geplaatst: 27 januari 2021, 18:03 uur
zaaf schreef:
We worden massaal gevolgd!
We worden massaal gevolgd!
Lurkers, let yourself be known!
2
geplaatst: 27 januari 2021, 18:53 uur
De echte hip hoppers zijn natuurlijk in de streets en hebben helemaal geen tijd voor MuMe
0
geplaatst: 27 januari 2021, 19:06 uur
Flipm0de schreef:
De echte hip hoppers zijn natuurlijk in de streets en hebben helemaal geen tijd voor MuMe

3
geplaatst: 27 januari 2021, 20:02 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Zijn er hier op het forum trouwens zo relatief weinig mensen die Hip Hop luisteren?? En dan heb ik het nog niet eens over mensen voor wie Hip Hop het #1 genre was en/of is... Want die lijken er hier helemaal weinig te zijn helaas
Zijn er hier op het forum trouwens zo relatief weinig mensen die Hip Hop luisteren?? En dan heb ik het nog niet eens over mensen voor wie Hip Hop het #1 genre was en/of is... Want die lijken er hier helemaal weinig te zijn helaas
Beste manier om het forum (weer) actief te krijgen is door leuke topics zoals deze! Ben weer aardig wat aan het (her)beluisteren. Plus heb het voornemen voor 2021 om een weloverwogen top-10 (i.p.v. top-5) te kunnen plaatsen

7
geplaatst: 27 januari 2021, 21:34 uur
Tof topic, ik schuif voor dit jaar ook maar eens aan. Wel pas rond 2015/16 echt veel hip-hop gaan luisteren, dus ik ga maar eens kijken hoelang ik actief mee kan doen. Blijf ook zeker rondhangen voor de aanraders/ hidden gems
Hierbij mijn top 10 lijstje:
Hip-hop top 10 2017
1. Jay Z - 4:44
2. Tyler, The Creator - Flower Boy
3. Joey Bada$$ - All AmeriKKKan Bada$$
4. Kendrick Lamar - DAMN.
5. BROCKHAMPTON - Saturation III
6. BROCKHAMPTON - Saturation II
7. Rapsody - Laila’s Wisdom
8. BIG K.R.I.T - 4eva Is A Mighty Long Time
9. Vince Staples - Big Fish Theory
10. Freddie Gibbs - You Only Live 2wice
Honorable Mentions:
Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (niet genoeg geluisterd)
Milo - Who Told You To Think ?!?!
Aminé - Good For You
Drake - More Life
Rick Ross - Rather You Than Me
Big Sean - I Decided
Migos - Culture
Hierbij mijn top 10 lijstje:
Hip-hop top 10 2017
1. Jay Z - 4:44
2. Tyler, The Creator - Flower Boy
3. Joey Bada$$ - All AmeriKKKan Bada$$
4. Kendrick Lamar - DAMN.
5. BROCKHAMPTON - Saturation III
6. BROCKHAMPTON - Saturation II
7. Rapsody - Laila’s Wisdom
8. BIG K.R.I.T - 4eva Is A Mighty Long Time
9. Vince Staples - Big Fish Theory
10. Freddie Gibbs - You Only Live 2wice
Honorable Mentions:
Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (niet genoeg geluisterd)
Milo - Who Told You To Think ?!?!
Aminé - Good For You
Drake - More Life
Rick Ross - Rather You Than Me
Big Sean - I Decided
Migos - Culture
2
geplaatst: 27 januari 2021, 22:03 uur
10. Hus Kingpin x Big Ghost Ltd - Cocaine Beach
Eén van de weinige Daupe releases die ik echt dope vindt. Veel bekende samples en toffe beat switches.
9. Billy Woods - Known Unknowns
Billy Woods met Blockhead achter de knoppen, maar ook Aesop Rock en Homeboy Sandman komen even langs.
8. Roc Marciano - Rosebudd's Revenge
Ijzersterke 'comeback' van Marci met een hele toffe sfeer en lekkere samples. Mijn favoriet sinds zijn jarenlange break.
Eén van de weinige Daupe releases die ik echt dope vindt. Veel bekende samples en toffe beat switches.
9. Billy Woods - Known Unknowns
Billy Woods met Blockhead achter de knoppen, maar ook Aesop Rock en Homeboy Sandman komen even langs.
8. Roc Marciano - Rosebudd's Revenge
Ijzersterke 'comeback' van Marci met een hele toffe sfeer en lekkere samples. Mijn favoriet sinds zijn jarenlange break.
2
geplaatst: 27 januari 2021, 22:35 uur
2017 lijstje. Vond het wel een goed jaar met enkele grote namen die kwaliteit leverden. De nummers 10 en 9, en even ideetje gejat om er een clippie bij te linken.
10. The Doppelgangaz - Dopp Hopp
Zelfde beschrijving als bij hun plaat uit 2018 zou hier passen. Twee wazige helden van me. Rapamycin als favoriete track van deze release.
9. Loyle Carner - Yesterday's Gone
M'n favoriete Britse rapper. Mooie, soulvolle producties, al zijn die op z'n tweede plaat uit 2019 nog wat fijner afgewerkt. Toffe flow, down to earth figuur en accent is ook genieten. The Isle of Arran .
Zelfde beschrijving als bij hun plaat uit 2018 zou hier passen. Twee wazige helden van me. Rapamycin als favoriete track van deze release.
9. Loyle Carner - Yesterday's Gone
M'n favoriete Britse rapper. Mooie, soulvolle producties, al zijn die op z'n tweede plaat uit 2019 nog wat fijner afgewerkt. Toffe flow, down to earth figuur en accent is ook genieten. The Isle of Arran .
2
geplaatst: 27 januari 2021, 22:39 uur
Even een vraag, met name gericht aan JayM: Tot welk jaar wil je doorgaan?? Gewoon deze eeuw uitbehandelen of daarna ook de 90s en een stukje 80s?? Gewoon nieuwsgierig... Ik moest al behoorlijk graven voor 2017, en dat zal bij de meeste jaren van deze eeuw niet anders zijn.
Even een vraag, met name gericht aan JayM: Tot welk jaar wil je doorgaan?? Gewoon deze eeuw uitbehandelen of daarna ook de 90s en een stukje 80s?? Gewoon nieuwsgierig... Ik moest al behoorlijk graven voor 2017, en dat zal bij de meeste jaren van deze eeuw niet anders zijn.
Zou leuk zijn tot en met 1988 terug te gaan. Als lijstjesfreak en hiphopidioot heb ik de top 10 klaar staan voor elk jaar. Alleen van voor 1988 heb ik wat te weinig om goede top 10 van te vormen.
2
geplaatst: 27 januari 2021, 23:00 uur
Nr.4 schreef:
Na Peace Khed heb ik niks nieuws meer van hun gecheckt, maar deze beat klinkt weer vertrouwd lekker. Ga deze en AAAGGHH toch eens luisteren.10. The Doppelgangaz - Dopp Hopp
2
geplaatst: 27 januari 2021, 23:25 uur
Ik zal de topictitel ook steeds weer veranderen. Dat houdt eventuele spectators scherp
(en mezelf) 
Goed idee zo op deze manier, JayM ?
(en mezelf) 
Goed idee zo op deze manier, JayM ?
1
zaaf
geplaatst: 28 januari 2021, 09:35 uur
8. Gata Cattana - Banzai
Betreurde Spaanse rapper, overleden in '17 aan een anafylactische shock. Dame met diepzinnige teksten op fijne muziek.
7. Big K.R.I.T. - 4eva Is A Mighty Long Time
Lang album, goed album, gevarieerd album. KRIT op zijn best? Het is tot nog toe zijn biggest.
Betreurde Spaanse rapper, overleden in '17 aan een anafylactische shock. Dame met diepzinnige teksten op fijne muziek.
7. Big K.R.I.T. - 4eva Is A Mighty Long Time
Lang album, goed album, gevarieerd album. KRIT op zijn best? Het is tot nog toe zijn biggest.
0
geplaatst: 28 januari 2021, 10:52 uur
Nr.4 schreef:
Zou leuk zijn tot en met 1988 terug te gaan. Als lijstjesfreak en hiphopidioot heb ik de top 10 klaar staan voor elk jaar. Alleen van voor 1988 heb ik wat te weinig om goede top 10 van te vormen.
(quote)
1988 is ook het eerste echte jaar met een dergelijk aantal kwaliteitsalbums en dat je nog keuze hebt imho. Mijn favoriete Hip Hop-album ooit, en het imho GOAT-album komen beiden uit dat jaar... Nee dat hoeft niet hetzelfde te zijn.
3
geplaatst: 28 januari 2021, 12:30 uur
7. Hex One - Words Worth a Thousand Pictures
Dikke boompbap plaat van Hex One die de mic ripped! Peep the steeze yo
6. Apollo Brown & Planet Asia - Anchovies
Dit album werkt het beste als je hem in zijn geheel draait. Sit back, relax and enjoy the vibe.
5. Meyhem Lauren & DJ Muggs - Gems from the Equinox
Een lompe Meyhem en nog lompere beats van Muggs. Plus een aantal dope featurings (Sean P, Marci, Action B en Conway). By far mijn favo Muggs-project van de laatste jaren.
Dikke boompbap plaat van Hex One die de mic ripped! Peep the steeze yo
6. Apollo Brown & Planet Asia - Anchovies
Dit album werkt het beste als je hem in zijn geheel draait. Sit back, relax and enjoy the vibe.
5. Meyhem Lauren & DJ Muggs - Gems from the Equinox
Een lompe Meyhem en nog lompere beats van Muggs. Plus een aantal dope featurings (Sean P, Marci, Action B en Conway). By far mijn favo Muggs-project van de laatste jaren.
2
geplaatst: 28 januari 2021, 17:04 uur
1. Damu the Fudgemunk - Vignettes (2017)
2. Hahyeem - Silence (2017)
3. Public Enemy - Nothing Is Quick in the Desert (2017)
4. Action Bronson - Blue Chips 7000 (2017)
5. Westside Gunn - Hitler Wears Hermes 5 (2017)
6. Meyhem Lauren & DJ Muggs - Gems from the Equinox (2017)
7. Oskar Hahn - Vater & Sohn (2017)
8. Karriem Riggins - Headnod Suite (2017)
9. Jay-Z - 4:44 (2017)
10. Pete Rock - Lost Sessions (2017)
Geen bijzonder sterk jaar, maar wel heel tevreden met de top 4. Veel instrumentale hiphop (Pete Rock, Karriem Riggins, Oskar Hahn, Damu) ook.
Geen bijzonder sterk jaar, maar wel heel tevreden met de top 4. Veel instrumentale hiphop (Pete Rock, Karriem Riggins, Oskar Hahn, Damu) ook.
1
geplaatst: 28 januari 2021, 18:39 uur
1988 is ook het eerste echte jaar met een dergelijk aantal kwaliteitsalbums en dat je nog keuze hebt imho. Mijn favoriete Hip Hop-album ooit, en het imho GOAT-album komen beiden uit dat jaar... Nee dat hoeft niet hetzelfde te zijn.
(quote)
Zoveel mooie jaren te gaan - dit topic houdt mijn hip hop verslaving wel even zoet.
2
geplaatst: 28 januari 2021, 19:53 uur
Flipm0de schreef:
Zoveel mooie jaren te gaan - dit topic houdt mijn hip hop verslaving wel even zoet.
(quote)
Hip Hop is voor mij meer dan een verslaving, een levensstijl en denkwijze die er ook op is gebaseerd. Die uitspattinkjes die jullie hier wel eens zien, staan echt totaal los van hoe ik in het echte leven ben... Maar dit terzijde. Ik weet niet bij elk album een leuk verhaaltje te vertellen maar ga dat vanaf 2016 wel weer proberen. Het om me heen trappen omdat ik in een onbewaakt slecht moment (omdat ik een zeer aparte stemmingswisselingsziekte heb, waarvan ze altijd dachten dat het bi-polair type 2 met rapid cycling was, en ik er toen geen vat op had) in mijn ogen onheus werd bejegend, is echt een uitzondering tegenwoordig. Groei is het sleutelwoord... Waarom ik dit typ hier? Ik ben een gevoelsmens en wil nu dit uiten, dus doe ik dat. Sorry naar de complete posse van beatsense en speciaal een kusje voor zaaf, die ik toch wel erg hoog heb zitten.
0
geplaatst: 28 januari 2021, 19:55 uur
bennerd schreef:
Hahyeem is toch een Chopped Herring release met ouder materiaal??
3
geplaatst: 28 januari 2021, 20:24 uur
8. Oddisee - The Iceberg
Net als m'n nummer 9 een rapper die je aan je hele familie kunt laten horen. Is lang niet altijd een pre, maar vind dit een alleraardigst album van multitalent Oddisee. Relaxte soulvolle plaat wederom uit de Mello Music stal. Hoeveel uur muzikaal plezier heeft dat label me al wel niet gegeven? You Grew Up.
7. Joey Bada$$ - All AmeriKKKan Bada$$
Hier moest ik wel even aan wennen. Wat minder gretig klinkend dan op z'n eerder werk, allemaal net wat gelikter ofzo, maar uiteindelijk kon ik er toch goed van genieten. Nog altijd een van mijn favorieten van de jongere generatie, track met ScHoolboy Q is erg vet.
Net als m'n nummer 9 een rapper die je aan je hele familie kunt laten horen. Is lang niet altijd een pre, maar vind dit een alleraardigst album van multitalent Oddisee. Relaxte soulvolle plaat wederom uit de Mello Music stal. Hoeveel uur muzikaal plezier heeft dat label me al wel niet gegeven? You Grew Up.
7. Joey Bada$$ - All AmeriKKKan Bada$$
Hier moest ik wel even aan wennen. Wat minder gretig klinkend dan op z'n eerder werk, allemaal net wat gelikter ofzo, maar uiteindelijk kon ik er toch goed van genieten. Nog altijd een van mijn favorieten van de jongere generatie, track met ScHoolboy Q is erg vet.
2
zaaf
geplaatst: 28 januari 2021, 21:08 uur
6. Como Asesinar a Felipes - Elipse
Experimentele jazz spokenwordhiphop. Best heftig en erg fraai!
5. milo - Who told you to think??!!?!?!?!
milo legt de lat weer erg hoog, qua vibes en qua teksten/referenties. En trekt daarmee ook de features naar een hoger plan. Fantastische plaat!
Experimentele jazz spokenwordhiphop. Best heftig en erg fraai!
5. milo - Who told you to think??!!?!?!?!
milo legt de lat weer erg hoog, qua vibes en qua teksten/referenties. En trekt daarmee ook de features naar een hoger plan. Fantastische plaat!
0
geplaatst: 28 januari 2021, 21:56 uur
Hahyeem is toch een Chopped Herring release met ouder materiaal??
Is zijn debuut EP. Idd op Chopped HerringHahyeem is toch een Chopped Herring release met ouder materiaal??
2
geplaatst: 28 januari 2021, 22:10 uur
Net buiten de boot gevallen:
Sadistik - Altars
Duister, boos, top.
Kendrick Lamar - DAMN.
Prima album voor vele standaarden, maar voor een Kendrick project was dit toch wel een kleine teleurstelling te noemen.
L'Orange - The Ordinary Man
Heerlijke producties zoals we gewend zijn van L'Orange en voornamelijk de eerste helft kan op repeat.
Vince Staples - Big Fish Theory
Gewoon een heel dik album met een aantal bangers van jewelste.
P.O.S - Chill, Dummy
P.O.S. is een baas.
Sadistik - Altars
Duister, boos, top.
Kendrick Lamar - DAMN.
Prima album voor vele standaarden, maar voor een Kendrick project was dit toch wel een kleine teleurstelling te noemen.
L'Orange - The Ordinary Man
Heerlijke producties zoals we gewend zijn van L'Orange en voornamelijk de eerste helft kan op repeat.
Vince Staples - Big Fish Theory
Gewoon een heel dik album met een aantal bangers van jewelste.
P.O.S - Chill, Dummy
P.O.S. is een baas.
7
geplaatst: 29 januari 2021, 10:20 uur
10. Rick Ross - Rather You Than Me
Na Teflon Don duurde het even voordat Rick Ross weer met een goed album op de proppen kwam, maar Rather You Than Me is toch wel één van zijn betere albums.
9. Hex One - Words Worth a Thousand Pictures
Heerlijk boom-bap album zonder opsmuk.
8. CunninLynguists - Rose Azura Njano
CunninLynguists hebben met APOS de lat natuurlijk heel hoog gelegd, waardoor elk album daarna automatisch minder is. Deze vond ik vrij matig in het begin, maar ik merk dat ik hem toch zeer regelmatig met plezier afspeel sinds ik hem op LP heb.
7. Joey Bada$$ - All-AmeriKKKan Bada$$
Ik blijf bij Joey Bada$$ het gevoel houden dat er echt veel meer inzit, maar desalniettemin is dit een goed album met een paar heel sterke nummers.
6. Sadistik - Altars
Ik zet niet vaak een album van Sadistik op, maar wanneer ik dit wel doe vraag ik mij altijd af waarom ik het niet vaker doe. Echt steengoede muziek!
5. Sean Price - Imperius Rex
Postuum albums zijn altijd een dingetje, maar er zijn afgelopen jaren toch een paar sterke albums uitgebracht van overleden artiesten. Imperius Rex is ook gewoon een dikke banger geworden, die waarschijnlijk niet veel anders had geklonken als Price nog had geleefd.
4. Anti-Lilly & Phoniks - It's Nice Outside
(Zie mijn comments bij vorige posts)
3. Jay-Z - 4:44
Echt een goed album. Ik vind het tof dat Jay-Z qua raps mee gaat in zijn huidige levensstijl en niet krampachtig vasthoudt aan zijn gangster-imago.
2. Brother Ali - All the Beauty in This Whole Life
Brother Ali vind ik soms net iets teveel dominee en zijn album na The Undisputed Truth werden een beetje gezapig (als vind ik US ook goed). Op dit album klinkt hij gelukkig weer fris en scherp met soms echt prachtige teksten over diverse onderwerpen.
1. Kendrick Lamar - DAMN.
Deze man heeft drie major albums. Alledrie zijn ze totaal verschillend en toch van ongekend hoog niveau. Er zijn maar een paar artiesten die dit kunnen.
Na Teflon Don duurde het even voordat Rick Ross weer met een goed album op de proppen kwam, maar Rather You Than Me is toch wel één van zijn betere albums.
9. Hex One - Words Worth a Thousand Pictures
Heerlijk boom-bap album zonder opsmuk.
8. CunninLynguists - Rose Azura Njano
CunninLynguists hebben met APOS de lat natuurlijk heel hoog gelegd, waardoor elk album daarna automatisch minder is. Deze vond ik vrij matig in het begin, maar ik merk dat ik hem toch zeer regelmatig met plezier afspeel sinds ik hem op LP heb.
7. Joey Bada$$ - All-AmeriKKKan Bada$$
Ik blijf bij Joey Bada$$ het gevoel houden dat er echt veel meer inzit, maar desalniettemin is dit een goed album met een paar heel sterke nummers.
6. Sadistik - Altars
Ik zet niet vaak een album van Sadistik op, maar wanneer ik dit wel doe vraag ik mij altijd af waarom ik het niet vaker doe. Echt steengoede muziek!
5. Sean Price - Imperius Rex
Postuum albums zijn altijd een dingetje, maar er zijn afgelopen jaren toch een paar sterke albums uitgebracht van overleden artiesten. Imperius Rex is ook gewoon een dikke banger geworden, die waarschijnlijk niet veel anders had geklonken als Price nog had geleefd.
4. Anti-Lilly & Phoniks - It's Nice Outside
(Zie mijn comments bij vorige posts)
3. Jay-Z - 4:44
Echt een goed album. Ik vind het tof dat Jay-Z qua raps mee gaat in zijn huidige levensstijl en niet krampachtig vasthoudt aan zijn gangster-imago.
2. Brother Ali - All the Beauty in This Whole Life
Brother Ali vind ik soms net iets teveel dominee en zijn album na The Undisputed Truth werden een beetje gezapig (als vind ik US ook goed). Op dit album klinkt hij gelukkig weer fris en scherp met soms echt prachtige teksten over diverse onderwerpen.
Deze man heeft drie major albums. Alledrie zijn ze totaal verschillend en toch van ongekend hoog niveau. Er zijn maar een paar artiesten die dit kunnen.
1
zaaf
geplaatst: 29 januari 2021, 13:37 uur
4. BROCKHAMPTON - SATURATION 2
Uit hun meest productieve jaar, hun beste leg (scheelt niet eens veul hoor). Wat een bravoure, wat een klasse leggen deze gasten hier vast. Toen het allemaal nog een soort van vanzelf kwam.
3. Tyler, The Creator - Flower Boy
A small step for Tyler the man, a giant leap for the world of hiphop. Fikse ontwikkeling van deze man en hoe grilligheid toch stijlvast klinkt.
Uit hun meest productieve jaar, hun beste leg (scheelt niet eens veul hoor). Wat een bravoure, wat een klasse leggen deze gasten hier vast. Toen het allemaal nog een soort van vanzelf kwam.
3. Tyler, The Creator - Flower Boy
A small step for Tyler the man, a giant leap for the world of hiphop. Fikse ontwikkeling van deze man en hoe grilligheid toch stijlvast klinkt.
2
geplaatst: 29 januari 2021, 17:55 uur
4. Armand Hammer - Rome
Eerste album waar de stijlen van Billy Woods en Elucid echt goed samenkomen. Rauw als Rocky die een lading ongekookte eieren naar binnen werkt.
3. Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream
aerobag noemde terecht al het geweldige (How Could Anyone) Feel At Home, maar de indrukwekkende afsluiter My Auntie's Building is ook zeker het benoemen waard. Erg knap hoe Mike emoties weet over te brengen.
2. Anti-Lilly & Phoniks - It's Nice Outside
Enorm persoonlijk album over de demonen in Anti-Lilly's leven. Een album met een ziel, perfect ondersteund door de mooie, breekbare melodieën van Phoniks.
1. milo - who told you to think??!!?!?!?!
Avontuurlijke plaat met veel variatie in tempo, ritme en geluid. Je merkt duidelijk dat er een ontwikkeling gaande is en Milo experimenteert er dan ook flink op los. Veruit mijn meest gedraaide plaat van 2017 die nog steeds met grote regelmaat de weg naar de speler weet te vinden.
Eerste album waar de stijlen van Billy Woods en Elucid echt goed samenkomen. Rauw als Rocky die een lading ongekookte eieren naar binnen werkt.
3. Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream
aerobag noemde terecht al het geweldige (How Could Anyone) Feel At Home, maar de indrukwekkende afsluiter My Auntie's Building is ook zeker het benoemen waard. Erg knap hoe Mike emoties weet over te brengen.
2. Anti-Lilly & Phoniks - It's Nice Outside
Enorm persoonlijk album over de demonen in Anti-Lilly's leven. Een album met een ziel, perfect ondersteund door de mooie, breekbare melodieën van Phoniks.
1. milo - who told you to think??!!?!?!?!
Avontuurlijke plaat met veel variatie in tempo, ritme en geluid. Je merkt duidelijk dat er een ontwikkeling gaande is en Milo experimenteert er dan ook flink op los. Veruit mijn meest gedraaide plaat van 2017 die nog steeds met grote regelmaat de weg naar de speler weet te vinden.
3
geplaatst: 29 januari 2021, 18:00 uur
It's Nice Outside ziet er uit als een goede tip.
Ik begin ook, heb een en ander nog kunnen bij- of herluisteren deze week.
HM:
BROCKHAMPTON - Saturation
BROCKHAMPTON - Saturation II
BROCKHAMPTON - Saturation III
Dälek - Endangered Philosophies
Iglooghost - Neō Wax Bloom
Kendrick Lamar - DAMN.
MIKE - May God Bless Your Hustle
Prabh Deep - Class-Sikh
Rapsody - Laila's Wisdom
scallops hotel - over the carnage rose a voice prophetic
EPs:
01. Haru Nemuri - Hello New World / Love from Sleeping Town
02. Lyzza - Powerplay
03. MIKE - By the Water
04. Coucou Chloe - Erika Jane
05. Haru Nemuri - Atom Heart Mother
06. Aesop Rock & Homeboy Sandman - Triple Fat Lice
Ik begin ook, heb een en ander nog kunnen bij- of herluisteren deze week.
HM:
BROCKHAMPTON - Saturation
BROCKHAMPTON - Saturation II
BROCKHAMPTON - Saturation III
Dälek - Endangered Philosophies
Iglooghost - Neō Wax Bloom
Kendrick Lamar - DAMN.
MIKE - May God Bless Your Hustle
Prabh Deep - Class-Sikh
Rapsody - Laila's Wisdom
scallops hotel - over the carnage rose a voice prophetic
EPs:
01. Haru Nemuri - Hello New World / Love from Sleeping Town
02. Lyzza - Powerplay
03. MIKE - By the Water
04. Coucou Chloe - Erika Jane
05. Haru Nemuri - Atom Heart Mother
06. Aesop Rock & Homeboy Sandman - Triple Fat Lice
4
zaaf
geplaatst: 29 januari 2021, 19:42 uur
2. Billy Woods - Known Unknowns
Erg fijn album. Billy rapt zeer vaardig over de producties van de welbekende Blockhead. Introspectief en constant van kwaliteit. Dikke tip van de sluier mocht die nog over zijn solowerk hangen.
Zoals bij het album gepost: dit album heeft veel tijd nodig bij mij. Na een aanvankelijke stevige teleurstelling pakte track voor track mij. De mindere nummers werden er steeds minder (begrijpt u me nog?). Maar FEAR. is voor mij al die tijd wel een enorm hoogtepunt gebleven. Het album is tekstueel diep en muzikaal baanbrekend.
Erg fijn album. Billy rapt zeer vaardig over de producties van de welbekende Blockhead. Introspectief en constant van kwaliteit. Dikke tip van de sluier mocht die nog over zijn solowerk hangen.
Zoals bij het album gepost: dit album heeft veel tijd nodig bij mij. Na een aanvankelijke stevige teleurstelling pakte track voor track mij. De mindere nummers werden er steeds minder (begrijpt u me nog?). Maar FEAR. is voor mij al die tijd wel een enorm hoogtepunt gebleven. Het album is tekstueel diep en muzikaal baanbrekend.
* denotes required fields.