Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
3
zaaf
geplaatst: 11 maart 2021, 09:26 uur
achjee vergeet ik bijna die daverende ontknoping!
2. The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin
Aanvankelijk een lichte teleurstelling, maar over de jaren staat dit album als een huis. Bijzonder dat de groep honderden nummers creëert voordat een concept en bijbehorende keuzes worden gemaakt. Je zou toch zeggen dat ze way productiever zouden kunnen zijn. Maar, back to the album, stekelig, donker, bijna depressief, met een lichtvoetig einde. En over voor je er erg in hebt. Een stevige luisteroefening, maar lonend!
1. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
Alweer zo'n album dat rijpingstijd nodig heeft. Aanvankelijk vond ik m vrij sterk, beetje wennen aan Freddie maar Madlib toonde zich weer meester. En toch… en toch… dat van die som en het geheel der delen…. Het totaalplaatje bevalt me nu echt enorm. Fred natuurlijk inmiddels meer gehoord, wellicht dat dat van invloed is, maar ik denk toch: ouder en wijzer.
Aanvankelijk een lichte teleurstelling, maar over de jaren staat dit album als een huis. Bijzonder dat de groep honderden nummers creëert voordat een concept en bijbehorende keuzes worden gemaakt. Je zou toch zeggen dat ze way productiever zouden kunnen zijn. Maar, back to the album, stekelig, donker, bijna depressief, met een lichtvoetig einde. En over voor je er erg in hebt. Een stevige luisteroefening, maar lonend!
Alweer zo'n album dat rijpingstijd nodig heeft. Aanvankelijk vond ik m vrij sterk, beetje wennen aan Freddie maar Madlib toonde zich weer meester. En toch… en toch… dat van die som en het geheel der delen…. Het totaalplaatje bevalt me nu echt enorm. Fred natuurlijk inmiddels meer gehoord, wellicht dat dat van invloed is, maar ik denk toch: ouder en wijzer.
2
zaaf
geplaatst: 11 maart 2021, 09:33 uur
2014
3. Erik Urano & Zar1 - Cosmonautica
4.Run The Jewels - Run The Jewels 2
5. CunninLynguists - Strange Journey Volume 3
6. Jam Baxter - ...So We Ate Them Whole
7. milo - a toothpaste suburb
8. Kid Cudi - SATELLITE FLIGHT: The Journey To Mother Moon
9. Travis Scott - Days Before Rodeo
10. Corona - Lo-Fi Hipster Sheat
3. Erik Urano & Zar1 - Cosmonautica
4.Run The Jewels - Run The Jewels 2
5. CunninLynguists - Strange Journey Volume 3
7. milo - a toothpaste suburb
8. Kid Cudi - SATELLITE FLIGHT: The Journey To Mother Moon
9. Travis Scott - Days Before Rodeo
10. Corona - Lo-Fi Hipster Sheat
3
geplaatst: 11 maart 2021, 16:59 uur
10. Open Mike Eagle - Dark Comedy
Ik ontdekte Mike (en dit album) pas in 2015, maar met zijn humoristische, eigenzinnige en openhartige lyrics stal hij vrijwel direct mijn hart. Mijn liefde voor zijn werk zou enkel groeien met de jaren.
09. Conjunto Corona - Lo-Fi Hipster Sheat
Hele lekkere plaat weer uit Portugal: eigenzinnige producties vol toffe samples, fijne flows & een druggy atmosfeer. Ik zie deze enkel in mijn waardering stijgen met meerdere luisterbeurten.
08. Young Fathers - DEAD
Deze eerste langspeler van de Young Fathers - hoewel licht tegenvallend na de 2 geweldige EPs die eraan vooraf gingen - voelt achteraf gezien een beetje als de soundtrack van mijn laatste jaar in m'n studentenpand in Leiden. Vele weekenden kwam deze beneden uit de speakers knallen en tracks als Low en War staan in mijn geheugen gegrift. 3 jaar later bleek het beste aspect aan - het eveneens enigszins tegenvallende - Trainspotting 2 de soundtrack te zijn. Young Fathers wisten de Britse tijdsgeest net zo goed te vangen als Underworld in de 90s.
07. Death Grips - Niggas on the Moon
c/p van mijn teksten bij andere DG-platen. Al hun albums hebben een eigen vibe, maar minder werk zit er eigenlijk nauwelijks tussen.
06. milo - a toothpaste suburb
En hier kan ik hetzelfde zeggen, want net als eigenlijk alle andere milo releases tussen 2012 en 2020 is ook deze eerste worp ontzettend geslaagd en gelaagd. Met gastbijdrages van Busdriver, Anderson .Paak & Open Mike Eagle.
Ik ontdekte Mike (en dit album) pas in 2015, maar met zijn humoristische, eigenzinnige en openhartige lyrics stal hij vrijwel direct mijn hart. Mijn liefde voor zijn werk zou enkel groeien met de jaren.
Hele lekkere plaat weer uit Portugal: eigenzinnige producties vol toffe samples, fijne flows & een druggy atmosfeer. Ik zie deze enkel in mijn waardering stijgen met meerdere luisterbeurten.
08. Young Fathers - DEAD
Deze eerste langspeler van de Young Fathers - hoewel licht tegenvallend na de 2 geweldige EPs die eraan vooraf gingen - voelt achteraf gezien een beetje als de soundtrack van mijn laatste jaar in m'n studentenpand in Leiden. Vele weekenden kwam deze beneden uit de speakers knallen en tracks als Low en War staan in mijn geheugen gegrift. 3 jaar later bleek het beste aspect aan - het eveneens enigszins tegenvallende - Trainspotting 2 de soundtrack te zijn. Young Fathers wisten de Britse tijdsgeest net zo goed te vangen als Underworld in de 90s.
c/p van mijn teksten bij andere DG-platen. Al hun albums hebben een eigen vibe, maar minder werk zit er eigenlijk nauwelijks tussen.
En hier kan ik hetzelfde zeggen, want net als eigenlijk alle andere milo releases tussen 2012 en 2020 is ook deze eerste worp ontzettend geslaagd en gelaagd. Met gastbijdrages van Busdriver, Anderson .Paak & Open Mike Eagle.
0
geplaatst: 12 maart 2021, 08:40 uur
Koenr schreef:
Ik weet nog dat ik deze blind kocht en teleurgesteld was dat de briljante "titelsong" Dark Comedy Late Show hier niet op bleek te staan.
0
geplaatst: 12 maart 2021, 09:01 uur
Silky & Smooth schreef:
Ik weet nog dat ik deze blind kocht en teleurgesteld was dat de briljante "titelsong" Dark Comedy Late Show hier niet op bleek te staan.
Idem. Alhoewel de oorspronkelijk versie er natuurlijk wel op staat, maar de nog betere Exile-‘remix’ niet. Die staat op deze en deze.Ik weet nog dat ik deze blind kocht en teleurgesteld was dat de briljante "titelsong" Dark Comedy Late Show hier niet op bleek te staan.
4
geplaatst: 12 maart 2021, 10:33 uur
10. The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin
Na undun, voor mij het beste Roots album, was dit wel even wennen. Het voelde eerst als een stap terug, maar het is toch wel een een mooi album met een eigen sound geworden.
9. Anti-Lilly & Phoniks - Stories from the Brass Section
Anti-Lilly. Phoniks.
8. Pharoahe Monch - PTSD
Misschien wel het beste Pharoahe Monch-album. Een nummer als Broken Again zit nog steeds in mijn hoofd.
7. CunninLynguists - Strange Journey Volume Three
Het concept om het publiek de gastartiesten te laten kiezen vond ik een heel tof concept. En het is nog geslaagd ook!
6. Typhoon - Lobi da Basi
Sterke opvolger van TL&L met een compleet andere sound. Mooi om te zien hoe een artiest kan veranderen in 7 jaar tijd. Misschien had hij toch tot 2021 moeten wachten met Lichthuis...
5. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
Toffe combinatie die heel goed werkt. Het vervolg vind ik denk ik iets beter, maar het scheelt niet veel.
4. ScHoolboy Q - Oxymoron
Het beste werk van Schoolboy tot nu toe. Het album gaat heerlijk van start en Prescription / Oxymoron op de helft is echt briljant.
3. Kid Cudi - Satellite Flight: The Journey to Mother Moon
Cudi liet met zijn debuut al horen dat er niemand is zoals hij. Satellite Flight is echt een prachtige trip en unieke plaat binnen het genre. Ben echt heel blij dat ik deze LP ooit uit de 2e hands bak bij HHV heb kunnen vissen...
2. Atmosphere - Southsiders
In 2014 maakte mijn vriendin en ik een roadtrip door de VS en rond de tijd dat dit album uitkwam kwamen wij aan in Minneapolis. Uiteraard mocht een bezoekje aan Fifth Element niet ontbreken en daar heb ik deze CD gekocht. Het was een welkome afwisseling na een reis lang country, DJ Mustard producties en uptempo-remixen van John Legend. Al denk ik dat mijn vriendin deze plaat niet meer kan horen...
1. Run the Jewels - Run the Jewels 2
De beste RTJ-plaat (op R.A.P. Music na). Misschien ook omdat het de meest toegankelijke plaat is, maar dat zegt in dit geval niks. Alleen maar dikke bangers zoals Blockbuster Night en Angel Duster.
Na undun, voor mij het beste Roots album, was dit wel even wennen. Het voelde eerst als een stap terug, maar het is toch wel een een mooi album met een eigen sound geworden.
9. Anti-Lilly & Phoniks - Stories from the Brass Section
Anti-Lilly. Phoniks.
8. Pharoahe Monch - PTSD
Misschien wel het beste Pharoahe Monch-album. Een nummer als Broken Again zit nog steeds in mijn hoofd.
Het concept om het publiek de gastartiesten te laten kiezen vond ik een heel tof concept. En het is nog geslaagd ook!
6. Typhoon - Lobi da Basi
Sterke opvolger van TL&L met een compleet andere sound. Mooi om te zien hoe een artiest kan veranderen in 7 jaar tijd. Misschien had hij toch tot 2021 moeten wachten met Lichthuis...
5. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
Toffe combinatie die heel goed werkt. Het vervolg vind ik denk ik iets beter, maar het scheelt niet veel.
4. ScHoolboy Q - Oxymoron
Het beste werk van Schoolboy tot nu toe. Het album gaat heerlijk van start en Prescription / Oxymoron op de helft is echt briljant.
3. Kid Cudi - Satellite Flight: The Journey to Mother Moon
Cudi liet met zijn debuut al horen dat er niemand is zoals hij. Satellite Flight is echt een prachtige trip en unieke plaat binnen het genre. Ben echt heel blij dat ik deze LP ooit uit de 2e hands bak bij HHV heb kunnen vissen...
In 2014 maakte mijn vriendin en ik een roadtrip door de VS en rond de tijd dat dit album uitkwam kwamen wij aan in Minneapolis. Uiteraard mocht een bezoekje aan Fifth Element niet ontbreken en daar heb ik deze CD gekocht. Het was een welkome afwisseling na een reis lang country, DJ Mustard producties en uptempo-remixen van John Legend. Al denk ik dat mijn vriendin deze plaat niet meer kan horen...
De beste RTJ-plaat (op R.A.P. Music na). Misschien ook omdat het de meest toegankelijke plaat is, maar dat zegt in dit geval niks. Alleen maar dikke bangers zoals Blockbuster Night en Angel Duster.
2
geplaatst: 14 maart 2021, 15:02 uur
05. Ana Tijoux - Vengo
Chileens-Franse rapper Ana Tijoux mixt traditionele muziek uit de Andes met moderne hip-hop; het resultaat is een warme, gedreven plaat die zichzelf moeiteloos onderscheidt van de concurrentie. Ook de guest features van o.a. Shadia Mansou maken indruk.
04. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
Freddie Gibbs zal nooit mijn favo MC worden, maar de combi met Madlib is wel goud. Ik vind dit de beste van hun 2 albums als duo.
03. Erik Urano & Zar1 - Cosmonáutica
zaaf schreef al een mooie mini-ode aan deze plaat waar ik me helemaal bij aan kan sluiten. Met hun duistere, futuristische beats en abstracte, politieke flows wisten Erik en Zar1 me meteen bij de lurven te grijpen. Als deze plaat in het Engels was, hadden we ongetwijfeld van een moderne cult classic gesproken.
02. Run the Jewels - Run the Jewels 2
Ook voor mij hun beste, met toch wel enige afstand. Dit is de enige plaat van het duo waar ik in zijn geheel nog wel eens naar teruggrijp, terwijl ik van de andere platen toch vooral naar losse nummers terugkeer.
01. clipping. - CLPPNG
Ondanks het succes van enkele tracks in SvhJ wordt clipping. op deze site helaas steevast ondergewaardeerd, met een schamele 3,65 als hoogste albumgemiddelde. Ze kwamen destijds met deze onheilspellende, industriële plaat op mijn radar en sindsdien zijn ze met elke nieuwe release een andere richting ingeslagen, tot ze vorig jaar voor het eerst een trucje (behoorlijk succesvol) herhaalden. 6 jaar later staat ook het debuut nog steeds als een huis en Work Work is uitgegroeid tot 1 van mijn favoriete hip-hop tracks van de jaren '10. Ik ben alvast benieuwd welke richting ze met een volgende project in zullen slaan.
Chileens-Franse rapper Ana Tijoux mixt traditionele muziek uit de Andes met moderne hip-hop; het resultaat is een warme, gedreven plaat die zichzelf moeiteloos onderscheidt van de concurrentie. Ook de guest features van o.a. Shadia Mansou maken indruk.
Freddie Gibbs zal nooit mijn favo MC worden, maar de combi met Madlib is wel goud. Ik vind dit de beste van hun 2 albums als duo.
zaaf schreef al een mooie mini-ode aan deze plaat waar ik me helemaal bij aan kan sluiten. Met hun duistere, futuristische beats en abstracte, politieke flows wisten Erik en Zar1 me meteen bij de lurven te grijpen. Als deze plaat in het Engels was, hadden we ongetwijfeld van een moderne cult classic gesproken.
Ook voor mij hun beste, met toch wel enige afstand. Dit is de enige plaat van het duo waar ik in zijn geheel nog wel eens naar teruggrijp, terwijl ik van de andere platen toch vooral naar losse nummers terugkeer.
01. clipping. - CLPPNG
Ondanks het succes van enkele tracks in SvhJ wordt clipping. op deze site helaas steevast ondergewaardeerd, met een schamele 3,65 als hoogste albumgemiddelde. Ze kwamen destijds met deze onheilspellende, industriële plaat op mijn radar en sindsdien zijn ze met elke nieuwe release een andere richting ingeslagen, tot ze vorig jaar voor het eerst een trucje (behoorlijk succesvol) herhaalden. 6 jaar later staat ook het debuut nog steeds als een huis en Work Work is uitgegroeid tot 1 van mijn favoriete hip-hop tracks van de jaren '10. Ik ben alvast benieuwd welke richting ze met een volgende project in zullen slaan.
1
geplaatst: 14 maart 2021, 15:36 uur
En 't overzichtje voor JayM.
01. clipping. - CLPPNG
05. Ana Tijoux - Vengo
08. Young Fathers - DEAD
01. clipping. - CLPPNG
05. Ana Tijoux - Vengo
08. Young Fathers - DEAD
4
geplaatst: 15 maart 2021, 01:05 uur
Lekker hiphop jaartje geweest
top 10 2014:
1. Busdriver - Perfect Hair
2. Run the Jewels - Run The Jewels 2
3. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
4. Hail Mary Mallon - Bestiary
5. Erik Urano & Zar1 - Cosmonautica
7. Open Mike Eagle - Dark Comedy
8. Black Milk - If there’s A Hell Below
9. Clipping. - CLPPNG
10. milo - a toothpaste suburb
top 10 2014:
1. Busdriver - Perfect Hair
2. Run the Jewels - Run The Jewels 2
4. Hail Mary Mallon - Bestiary
5. Erik Urano & Zar1 - Cosmonautica
7. Open Mike Eagle - Dark Comedy
8. Black Milk - If there’s A Hell Below
9. Clipping. - CLPPNG
10. milo - a toothpaste suburb
1
geplaatst: 15 maart 2021, 08:04 uur
Het einde van 2014 begint langzaamaan in zicht te komen, maar we hebben er nog een aantal te gaan. panjoe, Rene1979, Harderwiek, Frank West, Ralph., zijn jullie weer van de partij? En mochten waxs en jordidj1 alsnog besluiten om weer aan te haken, dan zijn ook zij natuurlijk van harte welkom.
0
geplaatst: 16 maart 2021, 18:17 uur
Ik moet helaas passen, ik denk dat het voor mij lastig wordt om de komende jaren te behandelen. Daar heb ik simpelweg te weinig albums voor geluisterd, misschien dat ik op een later punt nog in kan haken.
0
geplaatst: 16 maart 2021, 20:14 uur
Frank West schreef:
Ik moet helaas passen, ik denk dat het voor mij lastig wordt om de komende jaren te behandelen. Daar heb ik simpelweg te weinig albums voor geluisterd, misschien dat ik op een later punt nog in kan haken.
Tuurlijk, je bent altijd welkom.Ik moet helaas passen, ik denk dat het voor mij lastig wordt om de komende jaren te behandelen. Daar heb ik simpelweg te weinig albums voor geluisterd, misschien dat ik op een later punt nog in kan haken.
3
geplaatst: 16 maart 2021, 20:33 uur
4. CunninLynguists - Strange Journey Volume Three
5. Dilated Peoples - Directors of Photography
6. HexOne & 5th Element - Hologramz
7. The Doppelgangaz - Peace Kehd
8. Big K.R.I.T. - Cadillactica
9. ScHoolboy Q - Oxymoron
10. Diabolic - Fightin' Words
Geen heel uitzonderlijk jaar. Run the Jewels 2 is het enige 4,5* album van dit jaar voor mij - wat een knaller van een plaat. Kan mij nog als de dag van gisteren herinneren dat ik die voor het eerst luisterde. Van de 'middelmatig goede' albums was het even puzzelen om de overige 9 plaatsen te verdelen.
Grappig genoeg bleek Oxymoron van Schoolboy Q op 3* te staan, terwijl ik die afgelopen jaren veel meer geluisterd heb dan de meeste 4,0* albums. Deze dus gelijk maar even verhoogd en in de top 10 geknald. Anti-Lilly & Phoniks kan ik mij verder herinneren als een super tof album, maar heb ik na de release eigenlijk nooit meer geluisterd, dus maar er tussenuit gelaten. Verder te weinig respect van Diabolic en Big K.R.I.T. in dit topic
4. CunninLynguists - Strange Journey Volume Three
5. Dilated Peoples - Directors of Photography
6. HexOne & 5th Element - Hologramz
7. The Doppelgangaz - Peace Kehd
8. Big K.R.I.T. - Cadillactica
9. ScHoolboy Q - Oxymoron
10. Diabolic - Fightin' Words
Geen heel uitzonderlijk jaar. Run the Jewels 2 is het enige 4,5* album van dit jaar voor mij - wat een knaller van een plaat. Kan mij nog als de dag van gisteren herinneren dat ik die voor het eerst luisterde. Van de 'middelmatig goede' albums was het even puzzelen om de overige 9 plaatsen te verdelen.
Grappig genoeg bleek Oxymoron van Schoolboy Q op 3* te staan, terwijl ik die afgelopen jaren veel meer geluisterd heb dan de meeste 4,0* albums. Deze dus gelijk maar even verhoogd en in de top 10 geknald. Anti-Lilly & Phoniks kan ik mij verder herinneren als een super tof album, maar heb ik na de release eigenlijk nooit meer geluisterd, dus maar er tussenuit gelaten. Verder te weinig respect van Diabolic en Big K.R.I.T. in dit topic

1
geplaatst: 18 maart 2021, 10:49 uur
Niet iedereen heeft evenveel tijd en vind het belangrijker dat iedereen die wil de mogelijkheid heeft om mee te doen, dan heel strict de 2 weken aan te houden. Zodra de laatste reacties binnen zijn, ga ik de balans opmaken en kunnen we starten met 2013.
4
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 maart 2021, 12:09 uur
2014:
2. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
3. Open Mike Eagle - Dark Comedy
4. Young Fathers - DEAD
5. The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin
6. CYNE - All My Angles Are Right
8. Atmosphere - Southsiders
9. Typhoon - Lobi da Basi
10. Big K.R.I.T. - Cadillactica
2. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
3. Open Mike Eagle - Dark Comedy
4. Young Fathers - DEAD
5. The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin
6. CYNE - All My Angles Are Right
8. Atmosphere - Southsiders
9. Typhoon - Lobi da Basi
10. Big K.R.I.T. - Cadillactica
3
Rene1979
geplaatst: 18 maart 2021, 19:36 uur
Dit is dan mijn top 10 van 2014..
Een jaar zonder 5 stemmen en maar een paar keer 4,5:
1. Your Old Droog - Your Old Droog
3. The Doppelgangaz - Peace Kehd
4. Step Brothers - Lord Steppington
5. Run the Jewels - Run the Jewels 2
6. ChillxWill - Almighty
7. Anti-Lilly & Phoniks - Stories from the Brass Section
8. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
9. Atmosphere - Southsiders
10. Dilated Peoples - Directors of Photography
Ik zie dat ik Charizma en PB Wolf een 5 heb gegeven maar dat is geen 2014 album imo
Een jaar zonder 5 stemmen en maar een paar keer 4,5:
1. Your Old Droog - Your Old Droog
3. The Doppelgangaz - Peace Kehd
4. Step Brothers - Lord Steppington
5. Run the Jewels - Run the Jewels 2
6. ChillxWill - Almighty
7. Anti-Lilly & Phoniks - Stories from the Brass Section
8. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata
9. Atmosphere - Southsiders
10. Dilated Peoples - Directors of Photography
Ik zie dat ik Charizma en PB Wolf een 5 heb gegeven maar dat is geen 2014 album imo
0
geplaatst: 18 maart 2021, 21:48 uur
Rene1979 schreef:
Op mijn CD en Vinyl staat 2003 Stones Throw... Ook dat zou dubieus zijn natuurlijk gezien de omstandigheden, maar toen kwam die wel uit zover ik weet.
0
Rene1979
geplaatst: 18 maart 2021, 22:30 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Op mijn CD en Vinyl staat 2003 Stones Throw... Ook dat zou dubieus zijn natuurlijk gezien de omstandigheden, maar toen kwam die wel uit zover ik weet.
(quote)
Precies daarom buiten beschouwing gelaten.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 11:12 uur
Ik denk dat René het had over de verzamelaar ‘Circa ‘90-‘93’ die idd uit 2014 komt, maar ja Charizma blijft qua releases natuurlijk altijd een geval apart.
2
geplaatst: 19 maart 2021, 11:14 uur
Ondanks dat het aantal stemmers deze keer was afgenomen (18 deden er deze ronde mee), zijn er toch een aantal records verbroken. Met bijna 90% van alle stemmen (16/18) en het hoogste puntenaantal ooit (146) liep het goud geen moment gevaar. Ook werd voor het eerst door de nummer 2 de 100-punten grens doorbroken. Deze wist 78% (14/18) van de stemmen te verzilveren. 3 albums streden om het brons en de rest van in het totaal 69 albums vocht voor een plekkie in de top10 of top20.
18. Rick Ross - Mastermind (13)
18. Hail Mary Mallon - Bestiary (13)
18. Dag Savage - E&J (13)
16. Apollo Brown & Ras Kass - Blasphemy (13)
16. Young Fathers - DEAD (13)
15. ChillxWill - Almighty (14)
14. Anti-Lilly & Phoniks - Stories from the Brass Section(14)
13. Ratking - So It Goes (16)
12. Homeboy Sandman - Hallways (16)
11. Open Mike Eagle - Dark Comedy (20)
18. Rick Ross - Mastermind (13)
18. Hail Mary Mallon - Bestiary (13)
18. Dag Savage - E&J (13)
16. Apollo Brown & Ras Kass - Blasphemy (13)
16. Young Fathers - DEAD (13)
15. ChillxWill - Almighty (14)
14. Anti-Lilly & Phoniks - Stories from the Brass Section(14)
13. Ratking - So It Goes (16)
12. Homeboy Sandman - Hallways (16)
11. Open Mike Eagle - Dark Comedy (20)
4
geplaatst: 19 maart 2021, 11:15 uur
En wat waren volgens ons de beste 10 albums van 2014:
10. clipping. - CLPPNG (21)
9. Erik Urano & Zar1 - Cosmonautica (22)
8. ScHoolboy Q - Oxymoron (22)
7. The Doppelgangaz - Peace Kehd (24)
6. Typhoon - Lobi da Basi (34)
5. CunninLynguists - Strange Journey Vol 3 (43)
4. The Roots - ..And then You Shoot Your Cousin (49)
3. Atmosphere - Southsiders (54)
2. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata (102)
1. Run the Jewels - Run the Jewels 2 (149)
10. clipping. - CLPPNG (21)
9. Erik Urano & Zar1 - Cosmonautica (22)
8. ScHoolboy Q - Oxymoron (22)
7. The Doppelgangaz - Peace Kehd (24)
6. Typhoon - Lobi da Basi (34)
5. CunninLynguists - Strange Journey Vol 3 (43)
4. The Roots - ..And then You Shoot Your Cousin (49)
3. Atmosphere - Southsiders (54)
2. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata (102)
1. Run the Jewels - Run the Jewels 2 (149)
2
zaaf
geplaatst: 19 maart 2021, 12:18 uur
vind het toch wel weer een prima lijst met de vaste kwaliteit en hier en daar een goede verrassing
0
geplaatst: 19 maart 2021, 14:04 uur
Ja inderdaad, mooie lijst weer. Had even gedacht dat Freddie nog ging winnen van Elpie, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
1
geplaatst: 19 maart 2021, 15:30 uur
Mooi lijstje inderdaad!
60% van mijn top 10 heeft het gehaald, dus jullie hebben een goede smaak
60% van mijn top 10 heeft het gehaald, dus jullie hebben een goede smaak

0
zaaf
geplaatst: 19 maart 2021, 17:11 uur
tja en als deze er in 2013 al niet in staan, welke dan wel??
A$AP Rocky - Long.Live.A$AP
Armand Hammer - Race Music
CULT FAVORITE - FOR MADMEN ONLY
Deca - The Ocean
Epidemic - Somethin' For Tha Listeners
A$AP Rocky - Long.Live.A$AP
Armand Hammer - Race Music
CULT FAVORITE - FOR MADMEN ONLY
Deca - The Ocean
Epidemic - Somethin' For Tha Listeners
2
geplaatst: 20 maart 2021, 14:00 uur