Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (editie 6): 70s
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:17 uur
Wel opvallend dat Animals het hier beter doet dan The Wall, het is meestal omgekeerd.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:22 uur
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gedaald.png 7. Kate Bush - The Kick Inside (1978) | 1266 punten | 24x genoemd
Nr. 1 van: aERodynamIC, Snoeperd | Aantal keer Top 5: 6
2015: 6 | 2014: 4 | 2013: 9 | 2012: 32 | 2011: 20
Positie na [X] lijstjes: [30]: 4 | [48]: 6 | [62]: 12

Spotify: The Kick Inside by Kate Bush on Spotify - open.spotify.com
Het debuut van Kate Bush gooit de afgelopen jaren hoge ogen met top 10-plekken. Dat is dit jaar eigenlijk niet anders. Eén plekje gezakt naar de zevende stek.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gestegen.png 6. Pink Floyd - Animals (1977) | 1354 punten | 22x genoemd
Nr. 1 van: Noordpool | Aantal keer Top 5: 8
2015: 7 | 2014: 15 | 2013: 12 | 2012: 9 | 2011: 8
Positie na [X] lijstjes: [30]: 15 | [48]: 4 | [62]: 5

Spotify: Animals (2011 Remastered Version) by Pink Floyd on Spotify - open.spotify.com
Hoger dan ooit. Pink Floyd beleefd vooralsnog een geweldig jaar, want nu maar liefst vier albums van Pink Floyd in de top 10. Dat kun je tamelijk overdreven vinden, maar ik vind het vooral opvallend aangezien bijna alle andere progbands in lijken te leveren. Veel verder zie ik Animals eigenlijk niet stijgen. Ondanks dat er ook een moment geweest is dat Pink Floyd drie maal bij de bovenste vier heeft gestaan.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gedaald.png 5. Fleetwood Mac - Rumours (1977) | 1432 punten | 27x genoemd
Nr. 1 van: Salvadore | Aantal keer Top 5: 6
2015: 1 | 2014: 2 | 2013: 3 | 2012: 4 | 2011: 5
Positie na [X] lijstjes: [30]: 22 | [48]: 11 | [62]: 18

Spotify: Rumours by Fleetwood Mac on Spotify - open.spotify.com
Een scorebordjournalist zou hier ‘same old’ op kunnen merken. De opvallende overwinning van vorig jaar kan niet opgevolgd worden met een nieuwe verrassing. Nee, eigenlijk is het bizar dat Rumours nog tot plek vijf is gekomen. Op geen enkel moment heeft Rumours aanspraak kunnen maken op de bovenste plaatsen. Iets meer dan tien lijstjes voor het einde stond het zelfs bijna buiten de top 20. Ik heb het vaak over eindsprints, maar volgens mij heb ik nog nooit zo’n grote gezien als bij Rumours dit jaar.
Nr. 1 van: aERodynamIC, Snoeperd | Aantal keer Top 5: 6
2015: 6 | 2014: 4 | 2013: 9 | 2012: 32 | 2011: 20
Positie na [X] lijstjes: [30]: 4 | [48]: 6 | [62]: 12

Spotify: The Kick Inside by Kate Bush on Spotify - open.spotify.com
Het debuut van Kate Bush gooit de afgelopen jaren hoge ogen met top 10-plekken. Dat is dit jaar eigenlijk niet anders. Eén plekje gezakt naar de zevende stek.
Thorgal schreef:
Ik was 11 toen ik kennismaakte met Kate. Ze scoorde haar eerste hit Wuthering Heights. In het begin vond ik het niets. Werd denk ik ook wel beinvloed door mijn omgeving die het kattengejank noemde. Maar ik denk dat ik na een paar weken al mijn mening wijzigde. Uit het raam van een buurmeisje hoorde ik deze lp komen toen ik buiten veelvuldig tenniste. Ik had tijd om er aan te wennen en plots vond ik het prachtig.
Of het nostalgie is of niet, maar dit is nu mijn favoriete cd van deze mevrouw. Vooral het openingsnummer, en dan de eerste zin ervan blijft magisch voor me. Mezelf slecht voelen bij dit openingsnummer is voor mij onmogelijk.
Ik was 11 toen ik kennismaakte met Kate. Ze scoorde haar eerste hit Wuthering Heights. In het begin vond ik het niets. Werd denk ik ook wel beinvloed door mijn omgeving die het kattengejank noemde. Maar ik denk dat ik na een paar weken al mijn mening wijzigde. Uit het raam van een buurmeisje hoorde ik deze lp komen toen ik buiten veelvuldig tenniste. Ik had tijd om er aan te wennen en plots vond ik het prachtig.
Of het nostalgie is of niet, maar dit is nu mijn favoriete cd van deze mevrouw. Vooral het openingsnummer, en dan de eerste zin ervan blijft magisch voor me. Mezelf slecht voelen bij dit openingsnummer is voor mij onmogelijk.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gestegen.png 6. Pink Floyd - Animals (1977) | 1354 punten | 22x genoemd
Nr. 1 van: Noordpool | Aantal keer Top 5: 8
2015: 7 | 2014: 15 | 2013: 12 | 2012: 9 | 2011: 8
Positie na [X] lijstjes: [30]: 15 | [48]: 4 | [62]: 5

Spotify: Animals (2011 Remastered Version) by Pink Floyd on Spotify - open.spotify.com
Hoger dan ooit. Pink Floyd beleefd vooralsnog een geweldig jaar, want nu maar liefst vier albums van Pink Floyd in de top 10. Dat kun je tamelijk overdreven vinden, maar ik vind het vooral opvallend aangezien bijna alle andere progbands in lijken te leveren. Veel verder zie ik Animals eigenlijk niet stijgen. Ondanks dat er ook een moment geweest is dat Pink Floyd drie maal bij de bovenste vier heeft gestaan.

Nicholas123 schreef:
Animals is met gemak het beste Pink Floyd album. Op geen enkel ander album komen al hun kwaliteiten op zo'n overtuigende manier samen. Waters bijtende maatschappelijke kritiek, prachtige composities met een perfecte spanningsboog en Gilmour's geweldige gitaarspel laten zien dat Pink Floyd helemaal geen oude mannenmuziek hoeft te zijn.
Dit is scherp, grauw, dromerig en ambitieus zonder ook maar een moment te vervelen. Nummers van 17 minuten waar geen noot te veel gespeeld wordt hoor je niet vaak, maar Dogs is er één van. Het experiment wordt niet geschuwd en het betaalt zich uit. De dierengeluiden zetten Waters teksten kracht bij en houden de composities interessant. Het bevat geen instant hits zoals WYWH of The Wall, maar wie dit album de tijd geeft zal ontdekken dat het geheel hier sterker is dan alle andere albums die Pink Floyd op de wereld heeft losgelaten.
Animals is met gemak het beste Pink Floyd album. Op geen enkel ander album komen al hun kwaliteiten op zo'n overtuigende manier samen. Waters bijtende maatschappelijke kritiek, prachtige composities met een perfecte spanningsboog en Gilmour's geweldige gitaarspel laten zien dat Pink Floyd helemaal geen oude mannenmuziek hoeft te zijn.
Dit is scherp, grauw, dromerig en ambitieus zonder ook maar een moment te vervelen. Nummers van 17 minuten waar geen noot te veel gespeeld wordt hoor je niet vaak, maar Dogs is er één van. Het experiment wordt niet geschuwd en het betaalt zich uit. De dierengeluiden zetten Waters teksten kracht bij en houden de composities interessant. Het bevat geen instant hits zoals WYWH of The Wall, maar wie dit album de tijd geeft zal ontdekken dat het geheel hier sterker is dan alle andere albums die Pink Floyd op de wereld heeft losgelaten.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gedaald.png 5. Fleetwood Mac - Rumours (1977) | 1432 punten | 27x genoemd
Nr. 1 van: Salvadore | Aantal keer Top 5: 6
2015: 1 | 2014: 2 | 2013: 3 | 2012: 4 | 2011: 5
Positie na [X] lijstjes: [30]: 22 | [48]: 11 | [62]: 18

Spotify: Rumours by Fleetwood Mac on Spotify - open.spotify.com
Een scorebordjournalist zou hier ‘same old’ op kunnen merken. De opvallende overwinning van vorig jaar kan niet opgevolgd worden met een nieuwe verrassing. Nee, eigenlijk is het bizar dat Rumours nog tot plek vijf is gekomen. Op geen enkel moment heeft Rumours aanspraak kunnen maken op de bovenste plaatsen. Iets meer dan tien lijstjes voor het einde stond het zelfs bijna buiten de top 20. Ik heb het vaak over eindsprints, maar volgens mij heb ik nog nooit zo’n grote gezien als bij Rumours dit jaar.
Luuk-DireStraits schreef:
Dit album kan tegenwoordig nog steeds gezien worden als hét voorbeeld van hoe softrock gemaakt moet worden. Heden ten dage zijn er nog maar weinig bands in de stijl van Fleetwood Mac, en dat is een eeuwig gemis. Het is op poprock gebied tegenwoordig Coldplay en toch ook een beetje Lady Gaga wat de klok slaat, en dat is zeer schadelijk voor de muziekwereld. Vooral laastgenoemde slaat het laatste stukje muzieknostalgie vakkundig aan diggelen. We kunnen tegenwoordig slechts nog genieten van wat er vroeger werd gemaakt, en ik als 18-jarige vind het eeuwige zonde dat ik die fantastische tijd niet fysiek heb kunnen meemaken. Ik laat met nu nog slechts meevoeren.
Dit album kan tegenwoordig nog steeds gezien worden als hét voorbeeld van hoe softrock gemaakt moet worden. Heden ten dage zijn er nog maar weinig bands in de stijl van Fleetwood Mac, en dat is een eeuwig gemis. Het is op poprock gebied tegenwoordig Coldplay en toch ook een beetje Lady Gaga wat de klok slaat, en dat is zeer schadelijk voor de muziekwereld. Vooral laastgenoemde slaat het laatste stukje muzieknostalgie vakkundig aan diggelen. We kunnen tegenwoordig slechts nog genieten van wat er vroeger werd gemaakt, en ik als 18-jarige vind het eeuwige zonde dat ik die fantastische tijd niet fysiek heb kunnen meemaken. Ik laat met nu nog slechts meevoeren.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:24 uur
En dan de ontknoping. De top 4 was ver verwijderd van de rest. Het verschil tussen de nummer 4 en 5 is 268 punten (een nummer 1-positie levert 100 punten op).
Wel interessant om te laten zien, is de stand volgens de OUDE puntentelling:
1. Unknown Pleasures (174 punten)
2. Ziggy Stardust (173 punten)
3. Dark Side of the Moon (172 punten)
4. Wish You Were Here (161 punten)
Kortom, het kan alle kanten op!

0
Franck Maudit
geplaatst: 15 mei 2016, 21:36 uur
Johnny Marr schreef:
Wel opvallend dat Animals het hier beter doet dan The Wall, het is meestal omgekeerd.
Wij zijn dan ook coole jongens hé.
0
Franck Maudit
geplaatst: 15 mei 2016, 21:39 uur
Heel spannend chevy93 
Sterke terugval van Rumours, ook al vond ik een hernieuwde nr.1 notering onwaarschijnlijk.
Hoe goed ik Pink Floyd ook vind, 4 keer top-10 is inderdaad van het goeie teveel.
Low
Dat album hoort echt thuis in de hoogste regionen.

Sterke terugval van Rumours, ook al vond ik een hernieuwde nr.1 notering onwaarschijnlijk.
Hoe goed ik Pink Floyd ook vind, 4 keer top-10 is inderdaad van het goeie teveel.
Low
Dat album hoort echt thuis in de hoogste regionen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 21:47 uur
chevy93 schreef:
En dan de ontknoping. De top 4 was ver verwijderd van de rest. Het verschil tussen de nummer 4 en 5 is 268 punten (een nummer 1-positie levert 100 punten op).
Ben wel benieuwd naar de hele top 50 in oude telling. Om een beeld te krijgen van het effect van het verschil in rekenen.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 22:28 uur
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gestegen.png 4. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972) | 1700 punten | 35x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 5
2015: 9 | 2014: 5 | 2013: 6 | 2012: 7 | 2011: 3
Positie na [X] lijstjes: [30]: 2 | [48]: 1 | [62]: 1

Spotify: The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (Remastered Version) by David Bowie on Spotify - open.spotify.com
Liefst 35 keer genoemd en het gros van het spel bovenaan gestaan. En uiteindelijk ruimschoots (ruim 200 punten) tekort komen voor de eindoverwinning. Dat is het lot van Bowie deze editie. Zelfs een podiumplaat is Bowie niet gegund. Al zijn albums zijn gestegen (ook Ziggy Stardust) en liefst 11 albums van hem werden genoemd, maar toch heeft deze prestatie een nare bijsmaak voor de Bowie-liefhebbers.
35 keer genoemd dus, dat is het meest van iedereen en liefst acht keer vaker dan de nummer 2 en zes keer vaker dan het album bovenaan. Toch kwam Ziggy Stardust nergens bovenaan.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gestegen.png 3. Joy Division - Unknown Pleasures (1979) | 1838 punten | 32x genoemd
Nr. 1 van: Echo01, Lying Mouth, Teunnis | Aantal keer Top 5: 9
2015: 4 | 2014: 8 | 2013: 4 | 2012: 3 | 2011: 1
Positie na [X] lijstjes: [30]: 1 | [48]: 5 | [62]: 3

Spotify: Unknown Pleasures by Joy Division on Spotify - open.spotify.com
Halverwege was Unknown Pleasures even teruggezakt en redelijk ver van de bovenste plaats, maar zo richting het einde leek een herhaling van de allereerste editie mogelijk. Het verschil met de nummer één is binnen 100 punten gebleven, dus met één lijstje had alles andersom kunnen zijn. Wie weet volgend jaar. In ieder geval is Unknown Pleasures voor het eerst sinds 2012 weer op het podium te vinden.
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 5
2015: 9 | 2014: 5 | 2013: 6 | 2012: 7 | 2011: 3
Positie na [X] lijstjes: [30]: 2 | [48]: 1 | [62]: 1

Spotify: The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (Remastered Version) by David Bowie on Spotify - open.spotify.com
Liefst 35 keer genoemd en het gros van het spel bovenaan gestaan. En uiteindelijk ruimschoots (ruim 200 punten) tekort komen voor de eindoverwinning. Dat is het lot van Bowie deze editie. Zelfs een podiumplaat is Bowie niet gegund. Al zijn albums zijn gestegen (ook Ziggy Stardust) en liefst 11 albums van hem werden genoemd, maar toch heeft deze prestatie een nare bijsmaak voor de Bowie-liefhebbers.
35 keer genoemd dus, dat is het meest van iedereen en liefst acht keer vaker dan de nummer 2 en zes keer vaker dan het album bovenaan. Toch kwam Ziggy Stardust nergens bovenaan.
brandos schreef:
Er zijn eigenlijk weinig redenen te bedenken om geen vijf sterren aan dit album toe te kennen. Ziggy Stardust klopt conceptueel als een bus en bestaat louter uit klassiekers die ook nog eens uiterst geïnspireerd op de band zijn geslingerd. Misschien is het iets persoonlijks. Ik ontdekte Bowie via 'Scary Monsters' en ben vanaf daar terug gaan vlooien in zijn oeuvre. Op die manier heb ik toch de sterkste band ontwikeld met mijn eerste liefde 'Scary Monsters' en vervolgens 'Station to station'. Het enige rationele argument die ik kan geven is dat ik vind dat Bowie zich vanaf 'Young Americans' vocaal nog sterker heeft ontwikkeld, waarmee ik niets af wil doen aan het feit dat Bowie op Ziggy Stardust geweldig speelt en zingt.
Er zijn eigenlijk weinig redenen te bedenken om geen vijf sterren aan dit album toe te kennen. Ziggy Stardust klopt conceptueel als een bus en bestaat louter uit klassiekers die ook nog eens uiterst geïnspireerd op de band zijn geslingerd. Misschien is het iets persoonlijks. Ik ontdekte Bowie via 'Scary Monsters' en ben vanaf daar terug gaan vlooien in zijn oeuvre. Op die manier heb ik toch de sterkste band ontwikeld met mijn eerste liefde 'Scary Monsters' en vervolgens 'Station to station'. Het enige rationele argument die ik kan geven is dat ik vind dat Bowie zich vanaf 'Young Americans' vocaal nog sterker heeft ontwikkeld, waarmee ik niets af wil doen aan het feit dat Bowie op Ziggy Stardust geweldig speelt en zingt.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gestegen.png 3. Joy Division - Unknown Pleasures (1979) | 1838 punten | 32x genoemd
Nr. 1 van: Echo01, Lying Mouth, Teunnis | Aantal keer Top 5: 9
2015: 4 | 2014: 8 | 2013: 4 | 2012: 3 | 2011: 1
Positie na [X] lijstjes: [30]: 1 | [48]: 5 | [62]: 3

Spotify: Unknown Pleasures by Joy Division on Spotify - open.spotify.com
Halverwege was Unknown Pleasures even teruggezakt en redelijk ver van de bovenste plaats, maar zo richting het einde leek een herhaling van de allereerste editie mogelijk. Het verschil met de nummer één is binnen 100 punten gebleven, dus met één lijstje had alles andersom kunnen zijn. Wie weet volgend jaar. In ieder geval is Unknown Pleasures voor het eerst sinds 2012 weer op het podium te vinden.
Funky Bookie schreef:
Geen plaat die je gezellig opzet voor een opgewekt deuntje. In een depressieve bui kan dit album fataal zijn.
Dat buitenbeschouwing gelaten: wat een juweeltje. De heren hebben een schitterend muzikaal kunststukje afgeleverd. Als je de sombere zang wegdenkt, dan hoor je ook hoe goed het muzikaal inelkaar zit. Met de zang erbij wordt het hypnotiserend op een manier die sinds The Doors niet meer is vertoond.
Geen plaat die je gezellig opzet voor een opgewekt deuntje. In een depressieve bui kan dit album fataal zijn.
Dat buitenbeschouwing gelaten: wat een juweeltje. De heren hebben een schitterend muzikaal kunststukje afgeleverd. Als je de sombere zang wegdenkt, dan hoor je ook hoe goed het muzikaal inelkaar zit. Met de zang erbij wordt het hypnotiserend op een manier die sinds The Doors niet meer is vertoond.
0
geplaatst: 15 mei 2016, 22:35 uur
En aangezien de winnaar voor velen toch lood om oud ijzer zal zijn gelijk de nummers 1 en 2. Overigens ben ik me bewust hoe oneerbiedig dat klinkt, want we hebben het hier wel over twee van de beste albums ooit! Vind ik dan (en jullie ook). 
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gelijk.png 2. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) | 1864 punten | 27x genoemd
Nr. 1 van: adri1982, HugovdBos, Martial, Sander14, WoNa | Aantal keer Top 5: 13
2015: 2 | 2014: 3 | 2013: 1 | 2012: 2 | 2011: 2
Positie na [X] lijstjes: [30]: 8 | [48]: 2 | [62]: 2

Spotify: Wish You Were Here [2011 - Remaster] (2011 Remastered Version) by Pink Floyd on Spotify - open.spotify.com
De enige plaat die tot nu toe altijd het podium haalde. In de zes edities heeft hij nu vier keer het zilver gehaald. Wish You Were Here stond het vaakst op één, maar komt voor de zoveelste keer net te kort. Dat de overwinning gelaten moet worden aan een andere van Pink Floyd zal de heren ongetwijfeld verblijden.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gestegen.png 1. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) | 1932 punten | 29x genoemd
Nr. 1 van: Manfield, Rogyros, Simon77 | Aantal keer Top 5: 14
2015: 3 | 2014: 1 | 2013: 2 | 2012: 1 | 2011: 4
Positie na [X] lijstjes: [30]: 3 | [48]: 3 | [62]: 4

Spotify: The Dark Side Of The Moon (2011 Remastered Version) by Pink Floyd on Spotify - open.spotify.com
En zo is het niet Bowie en niet Joy Division, maar wederom Pink Floyd. Na de eerste tussenstand was het Unknown Pleasures, na de tweede en derde tussenstand vonden we Bowie bovenaan. Ondanks dat Dark Side of the Moon nooit ver weggeweest is, duurde het heel lang, voordat het album daadwerkelijk bovenaan kwam, maar uiteindelijk is het daar dus wel gekomen.
adri1982, aERodynamIC, Alicia, arcade monkeys, ArthurDZ, Ataloona, B.Robertson, BeatHoven, bennerd, bikkel2, Bonk, Brunniepoo, buizen, Casartelli, catchup, Chevy, dumb_helicopter, Dwejkk_, Echo01, E-Clect-Eddy, Edgar18, EttaJamesBrown, fatima, Franck Maudit, gjvc, GrafGantz, Gretz, heartofsoul, herman, hoi123, HugovdBos, J.J. Wever, Jan Wessels, Jelle78, jetstreamer, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, judgepaddy, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, Mart, Martial, Marty McFly, Masimo, Mathough, Misterfool, Mjuman, nelis, nico1616, niels94, Noordpool, Razoreater, Rogyros, Rudi S, Salvadore, Sander14, sheep67, shinybeast, Simon77, Sleepy House, Snoeperd, spinout, Superbitch, Teunnis, teus, Toon1, trebremmit, vanwijk, vigil, Ward, wibro, WoNa, zaaf

https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gelijk.png 2. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) | 1864 punten | 27x genoemd
Nr. 1 van: adri1982, HugovdBos, Martial, Sander14, WoNa | Aantal keer Top 5: 13
2015: 2 | 2014: 3 | 2013: 1 | 2012: 2 | 2011: 2
Positie na [X] lijstjes: [30]: 8 | [48]: 2 | [62]: 2

Spotify: Wish You Were Here [2011 - Remaster] (2011 Remastered Version) by Pink Floyd on Spotify - open.spotify.com
De enige plaat die tot nu toe altijd het podium haalde. In de zes edities heeft hij nu vier keer het zilver gehaald. Wish You Were Here stond het vaakst op één, maar komt voor de zoveelste keer net te kort. Dat de overwinning gelaten moet worden aan een andere van Pink Floyd zal de heren ongetwijfeld verblijden.
Serpico schreef:
Wish You Were Here had maar 5 nummertjes, spuwde muziek uit die meer klonk als het brein van een briljante natuurkundige, maar dan in noten en instrumenten, bracht mij prachtige teksten als SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND! en kon me de eerste keer totaal niet bekoren. Wat is dit nou weer?, vroeg een (ik schat) veertienjarige Bastiaan zich af. En het waren niet zozeer de 2 sindsdien verstreken jaren, het waren de meerdere luisterbeurten die desondanks tóch kwamen. Wish You Were Here kruipt ontzettend onder de huid, het album verveelt geen moment, maar bovenal fascineert het. Ieder liedje zet je fantasie aan het werk: waarop heeft deze tekst betrekking, wat is er gaande, wat houdt het in?
Wish You Were Here had maar 5 nummertjes, spuwde muziek uit die meer klonk als het brein van een briljante natuurkundige, maar dan in noten en instrumenten, bracht mij prachtige teksten als SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND! en kon me de eerste keer totaal niet bekoren. Wat is dit nou weer?, vroeg een (ik schat) veertienjarige Bastiaan zich af. En het waren niet zozeer de 2 sindsdien verstreken jaren, het waren de meerdere luisterbeurten die desondanks tóch kwamen. Wish You Were Here kruipt ontzettend onder de huid, het album verveelt geen moment, maar bovenal fascineert het. Ieder liedje zet je fantasie aan het werk: waarop heeft deze tekst betrekking, wat is er gaande, wat houdt het in?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/75917504/Gestegen.png 1. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) | 1932 punten | 29x genoemd
Nr. 1 van: Manfield, Rogyros, Simon77 | Aantal keer Top 5: 14
2015: 3 | 2014: 1 | 2013: 2 | 2012: 1 | 2011: 4
Positie na [X] lijstjes: [30]: 3 | [48]: 3 | [62]: 4

Spotify: The Dark Side Of The Moon (2011 Remastered Version) by Pink Floyd on Spotify - open.spotify.com
En zo is het niet Bowie en niet Joy Division, maar wederom Pink Floyd. Na de eerste tussenstand was het Unknown Pleasures, na de tweede en derde tussenstand vonden we Bowie bovenaan. Ondanks dat Dark Side of the Moon nooit ver weggeweest is, duurde het heel lang, voordat het album daadwerkelijk bovenaan kwam, maar uiteindelijk is het daar dus wel gekomen.
titan57nl schreef:
Geen enkel ander album kan je in 20 seconden zo in een andere wereld onderdompelen als TDSOTM..
Kracht van het album is het relativerende, daar we allemaal in hetzelfde schuitje zitten van geboorte tot dood, het voelt als een goede vriend die naar je toe komt en een vriendelijk tikje op je schouder geeft, in de trant van.... dont worry, everything will be allright, heel kalmerend en gerustellend.
Dank aan de volgende 75 deelnemers: Geen enkel ander album kan je in 20 seconden zo in een andere wereld onderdompelen als TDSOTM..
Kracht van het album is het relativerende, daar we allemaal in hetzelfde schuitje zitten van geboorte tot dood, het voelt als een goede vriend die naar je toe komt en een vriendelijk tikje op je schouder geeft, in de trant van.... dont worry, everything will be allright, heel kalmerend en gerustellend.
adri1982, aERodynamIC, Alicia, arcade monkeys, ArthurDZ, Ataloona, B.Robertson, BeatHoven, bennerd, bikkel2, Bonk, Brunniepoo, buizen, Casartelli, catchup, Chevy, dumb_helicopter, Dwejkk_, Echo01, E-Clect-Eddy, Edgar18, EttaJamesBrown, fatima, Franck Maudit, gjvc, GrafGantz, Gretz, heartofsoul, herman, hoi123, HugovdBos, J.J. Wever, Jan Wessels, Jelle78, jetstreamer, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, judgepaddy, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, Mart, Martial, Marty McFly, Masimo, Mathough, Misterfool, Mjuman, nelis, nico1616, niels94, Noordpool, Razoreater, Rogyros, Rudi S, Salvadore, Sander14, sheep67, shinybeast, Simon77, Sleepy House, Snoeperd, spinout, Superbitch, Teunnis, teus, Toon1, trebremmit, vanwijk, vigil, Ward, wibro, WoNa, zaaf
0
geplaatst: 15 mei 2016, 22:40 uur
Daarmee is dit de top 100 geworden:
1. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) | 1932 punten | 29x genoemd
2. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) | 1864 punten | 27x genoemd
3. Joy Division - Unknown Pleasures (1979) | 1838 punten | 32x genoemd
4. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972) | 1700 punten | 35x genoemd
5. Fleetwood Mac - Rumours (1977) | 1432 punten | 27x genoemd
6. Pink Floyd - Animals (1977) | 1354 punten | 22x genoemd
7. Kate Bush - The Kick Inside (1978) | 1266 punten | 24x genoemd
8. David Bowie - Low (1977) | 1253 punten | 20x genoemd
9. Neil Young - Harvest (1972) | 1176 punten | 23x genoemd
10. Pink Floyd - The Wall (1979) | 1164 punten | 19x genoemd
11. Lou Reed - Berlin (1973) | 1147 punten | 21x genoemd
12. The Doors - L.A. Woman (1971) | 1113 punten | 21x genoemd
13. Marvin Gaye - What's Going On (1971) | 1111 punten | 19x genoemd
14. Pere Ubu - The Modern Dance (1978) | 1108 punten | 15x genoemd
15. The Clash - London Calling (1979) | 1048 punten | 20x genoemd
16. David Bowie - Station to Station (1976) | 1001 punten | 19x genoemd
17. Nick Drake - Pink Moon (1972) | 983 punten | 16x genoemd
18. Tom Waits - Closing Time (1973) | 977 punten | 17x genoemd
19. Bruce Springsteen - Born to Run (1975) | 958 punten | 16x genoemd
20. Television - Marquee Moon (1977) | 900 punten | 17x genoemd
21. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971) | 895 punten | 19x genoemd
22. Nick Drake - Bryter Layter (1970) | 889 punten | 15x genoemd
23. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975) | 859 punten | 19x genoemd
24. Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson (1971) | 814 punten | 15x genoemd
25. Black Sabbath - Paranoid (1970) | 780 punten | 13x genoemd
26. The Rolling Stones - Exile On Main St. (1972) | 772 punten | 12x genoemd
27. Supertramp - Crime of the Century (1974) | 765 punten | 16x genoemd
28. Neil Young - After the Gold Rush (1970) | 755 punten | 15x genoemd
29. Genesis - Selling England by the Pound (1973) | 746 punten | 12x genoemd
30. Can - Tago Mago (1971) | 675 punten | 12x genoemd
31. David Bowie - Hunky Dory (1971) | 674 punten | 14x genoemd
32. King Crimson - Red (1974) | 672 punten | 12x genoemd
33. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970) | 659 punten | 12x genoemd
34. Joni Mitchell - Blue (1971) | 638 punten | 9x genoemd
35. Patti Smith - Horses (1975) | 626 punten | 12x genoemd
36. Lou Reed - Transformer (1972) | 614 punten | 13x genoemd
37. Stevie Wonder - Innervisions (1973) | 599 punten | 11x genoemd
38. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town (1978) | 596 punten | 11x genoemd
39. The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976) | 596 punten | 11x genoemd
40. Wire - 154 (1979) | 580 punten | 11x genoemd
41. Steve Reich - Music for 18 Musicians (1978) | 550 punten | 9x genoemd
42. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971) | 549 punten | 10x genoemd
43. David Bowie - "Heroes" (1977) | 547 punten | 11x genoemd
44. Miles Davis - Bitches Brew (1970) | 546 punten | 9x genoemd
45. Roxy Music - For Your Pleasure (1973) | 543 punten | 11x genoemd
46. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970) | 531 punten | 13x genoemd
47. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974) | 521 punten | 8x genoemd
48. Kraftwerk - The Man-Machine (1978) | 519 punten | 13x genoemd
49. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971) | 513 punten | 12x genoemd
50. Neil Young - On the Beach (1974) | 490 punten | 10x genoemd
51. Camel - Mirage (1974) | 452 punten | 9x genoemd
52. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974) | 451 punten | 7x genoemd
53. Japan - Quiet Life (1979) | 449 punten | 9x genoemd
54. Curtis Mayfield - Curtis (1970) | 439 punten | 9x genoemd
55. Queen - Queen II (1974) | 434 punten | 6x genoemd
56. Ramones - Ramones (1976) | 433 punten | 8x genoemd
57. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water (1970) | 414 punten | 9x genoemd
58. The Who - Who's Next (1971) | 407 punten | 9x genoemd
59. Talking Heads - Fear of Music (1979) | 407 punten | 8x genoemd
60. Paul & Linda McCartney - Ram (1971) | 400 punten | 7x genoemd
61. George Harrison - All Things Must Pass (1970) | 397 punten | 8x genoemd
62. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) | 394 punten | 8x genoemd
63. AC/DC - Let There Be Rock (1977) | 382 punten | 7x genoemd
64. The Doors - Morrison Hotel (1970) | 378 punten | 7x genoemd
65. Kraftwerk - Trans-Europe Express (1977) | 367 punten | 8x genoemd
66. Bob Dylan - Desire (1976) | 364 punten | 5x genoemd
67. Neil Young & Crazy Horse - Rust Never Sleeps (1979) | 362 punten | 6x genoemd
68. Can - Future Days (1973) | 361 punten | 7x genoemd
69. Yes - Close to the Edge (1972) | 354 punten | 9x genoemd
70. Iggy & The Stooges - Raw Power (1973) | 336 punten | 7x genoemd
71. Queen - A Night at the Opera (1975) | 328 punten | 10x genoemd
72. Can - Ege Bamyasi (1972) | 327 punten | 7x genoemd
73. Gene Clark - No Other (1974) | 326 punten | 7x genoemd
74. Pink Floyd - Meddle (1971) | 320 punten | 8x genoemd
75. Rush - Hemispheres (1978) | 315 punten | 6x genoemd
76. Rainbow - Rising (1976) | 306 punten | 5x genoemd
77. Tim Buckley - Lorca (1970) | 299 punten | 4x genoemd
78. John Cale - Paris 1919 (1973) | 295 punten | 8x genoemd
79. Big Star - #1 Record (1972) | 295 punten | 6x genoemd
80. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973) | 290 punten | 6x genoemd
81. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band (1978) | 284 punten | 5x genoemd
82. Earth & Fire - Song of the Marching Children (1971) | 281 punten | 6x genoemd
83. Van der Graaf Generator - Godbluff (1975) | 276 punten | 5x genoemd
84. Rodriguez - Cold Fact (1970) | 275 punten | 5x genoemd
85. Deep Purple - Made In Japan (1972) | 268 punten | 5x genoemd
86. Black Sabbath - Black Sabbath (1970) | 268 punten | 4x genoemd
87. Nico - Desertshore (1970) | 267 punten | 7x genoemd
88. Magazine - Secondhand Daylight (1979) | 267 punten | 6x genoemd
89. Suicide - Suicide (1977) | 267 punten | 6x genoemd
90. Jethro Tull - Thick as a Brick (1972) | 265 punten | 5x genoemd
91. John Lennon - John Lennon / Plastic Ono Band (1970) | 264 punten | 5x genoemd
92. Wipers - Is This Real? (1979) | 264 punten | 4x genoemd
93. Van Morrison - Moondance (1970) | 259 punten | 7x genoemd
94. Neil Young - Tonight's the Night (1975) | 259 punten | 5x genoemd
95. Van der Graaf Generator - Pawn Hearts (1971) | 257 punten | 4x genoemd
96. Curtis Mayfield - Super Fly (1972) | 250 punten | 5x genoemd
97. The Stooges - Fun House (1970) | 249 punten | 6x genoemd
98. The Police - Reggatta de Blanc (1979) | 249 punten | 5x genoemd
99. Bill Withers - Just As I Am (1971) | 246 punten | 3x genoemd
100. Queen - Sheer Heart Attack (1974) | 237 punten | 4x genoemd
1. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973) | 1932 punten | 29x genoemd
2. Pink Floyd - Wish You Were Here (1975) | 1864 punten | 27x genoemd
3. Joy Division - Unknown Pleasures (1979) | 1838 punten | 32x genoemd
4. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972) | 1700 punten | 35x genoemd
5. Fleetwood Mac - Rumours (1977) | 1432 punten | 27x genoemd
6. Pink Floyd - Animals (1977) | 1354 punten | 22x genoemd
7. Kate Bush - The Kick Inside (1978) | 1266 punten | 24x genoemd
8. David Bowie - Low (1977) | 1253 punten | 20x genoemd
9. Neil Young - Harvest (1972) | 1176 punten | 23x genoemd
10. Pink Floyd - The Wall (1979) | 1164 punten | 19x genoemd
11. Lou Reed - Berlin (1973) | 1147 punten | 21x genoemd
12. The Doors - L.A. Woman (1971) | 1113 punten | 21x genoemd
13. Marvin Gaye - What's Going On (1971) | 1111 punten | 19x genoemd
14. Pere Ubu - The Modern Dance (1978) | 1108 punten | 15x genoemd
15. The Clash - London Calling (1979) | 1048 punten | 20x genoemd
16. David Bowie - Station to Station (1976) | 1001 punten | 19x genoemd
17. Nick Drake - Pink Moon (1972) | 983 punten | 16x genoemd
18. Tom Waits - Closing Time (1973) | 977 punten | 17x genoemd
19. Bruce Springsteen - Born to Run (1975) | 958 punten | 16x genoemd
20. Television - Marquee Moon (1977) | 900 punten | 17x genoemd
21. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971) | 895 punten | 19x genoemd
22. Nick Drake - Bryter Layter (1970) | 889 punten | 15x genoemd
23. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975) | 859 punten | 19x genoemd
24. Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson (1971) | 814 punten | 15x genoemd
25. Black Sabbath - Paranoid (1970) | 780 punten | 13x genoemd
26. The Rolling Stones - Exile On Main St. (1972) | 772 punten | 12x genoemd
27. Supertramp - Crime of the Century (1974) | 765 punten | 16x genoemd
28. Neil Young - After the Gold Rush (1970) | 755 punten | 15x genoemd
29. Genesis - Selling England by the Pound (1973) | 746 punten | 12x genoemd
30. Can - Tago Mago (1971) | 675 punten | 12x genoemd
31. David Bowie - Hunky Dory (1971) | 674 punten | 14x genoemd
32. King Crimson - Red (1974) | 672 punten | 12x genoemd
33. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970) | 659 punten | 12x genoemd
34. Joni Mitchell - Blue (1971) | 638 punten | 9x genoemd
35. Patti Smith - Horses (1975) | 626 punten | 12x genoemd
36. Lou Reed - Transformer (1972) | 614 punten | 13x genoemd
37. Stevie Wonder - Innervisions (1973) | 599 punten | 11x genoemd
38. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town (1978) | 596 punten | 11x genoemd
39. The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976) | 596 punten | 11x genoemd
40. Wire - 154 (1979) | 580 punten | 11x genoemd
41. Steve Reich - Music for 18 Musicians (1978) | 550 punten | 9x genoemd
42. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971) | 549 punten | 10x genoemd
43. David Bowie - "Heroes" (1977) | 547 punten | 11x genoemd
44. Miles Davis - Bitches Brew (1970) | 546 punten | 9x genoemd
45. Roxy Music - For Your Pleasure (1973) | 543 punten | 11x genoemd
46. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970) | 531 punten | 13x genoemd
47. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974) | 521 punten | 8x genoemd
48. Kraftwerk - The Man-Machine (1978) | 519 punten | 13x genoemd
49. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971) | 513 punten | 12x genoemd
50. Neil Young - On the Beach (1974) | 490 punten | 10x genoemd
51. Camel - Mirage (1974) | 452 punten | 9x genoemd
52. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974) | 451 punten | 7x genoemd
53. Japan - Quiet Life (1979) | 449 punten | 9x genoemd
54. Curtis Mayfield - Curtis (1970) | 439 punten | 9x genoemd
55. Queen - Queen II (1974) | 434 punten | 6x genoemd
56. Ramones - Ramones (1976) | 433 punten | 8x genoemd
57. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water (1970) | 414 punten | 9x genoemd
58. The Who - Who's Next (1971) | 407 punten | 9x genoemd
59. Talking Heads - Fear of Music (1979) | 407 punten | 8x genoemd
60. Paul & Linda McCartney - Ram (1971) | 400 punten | 7x genoemd
61. George Harrison - All Things Must Pass (1970) | 397 punten | 8x genoemd
62. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976) | 394 punten | 8x genoemd
63. AC/DC - Let There Be Rock (1977) | 382 punten | 7x genoemd
64. The Doors - Morrison Hotel (1970) | 378 punten | 7x genoemd
65. Kraftwerk - Trans-Europe Express (1977) | 367 punten | 8x genoemd
66. Bob Dylan - Desire (1976) | 364 punten | 5x genoemd
67. Neil Young & Crazy Horse - Rust Never Sleeps (1979) | 362 punten | 6x genoemd
68. Can - Future Days (1973) | 361 punten | 7x genoemd
69. Yes - Close to the Edge (1972) | 354 punten | 9x genoemd
70. Iggy & The Stooges - Raw Power (1973) | 336 punten | 7x genoemd
71. Queen - A Night at the Opera (1975) | 328 punten | 10x genoemd
72. Can - Ege Bamyasi (1972) | 327 punten | 7x genoemd
73. Gene Clark - No Other (1974) | 326 punten | 7x genoemd
74. Pink Floyd - Meddle (1971) | 320 punten | 8x genoemd
75. Rush - Hemispheres (1978) | 315 punten | 6x genoemd
76. Rainbow - Rising (1976) | 306 punten | 5x genoemd
77. Tim Buckley - Lorca (1970) | 299 punten | 4x genoemd
78. John Cale - Paris 1919 (1973) | 295 punten | 8x genoemd
79. Big Star - #1 Record (1972) | 295 punten | 6x genoemd
80. Mike Oldfield - Tubular Bells (1973) | 290 punten | 6x genoemd
81. Nina Hagen Band - Nina Hagen Band (1978) | 284 punten | 5x genoemd
82. Earth & Fire - Song of the Marching Children (1971) | 281 punten | 6x genoemd
83. Van der Graaf Generator - Godbluff (1975) | 276 punten | 5x genoemd
84. Rodriguez - Cold Fact (1970) | 275 punten | 5x genoemd
85. Deep Purple - Made In Japan (1972) | 268 punten | 5x genoemd
86. Black Sabbath - Black Sabbath (1970) | 268 punten | 4x genoemd
87. Nico - Desertshore (1970) | 267 punten | 7x genoemd
88. Magazine - Secondhand Daylight (1979) | 267 punten | 6x genoemd
89. Suicide - Suicide (1977) | 267 punten | 6x genoemd
90. Jethro Tull - Thick as a Brick (1972) | 265 punten | 5x genoemd
91. John Lennon - John Lennon / Plastic Ono Band (1970) | 264 punten | 5x genoemd
92. Wipers - Is This Real? (1979) | 264 punten | 4x genoemd
93. Van Morrison - Moondance (1970) | 259 punten | 7x genoemd
94. Neil Young - Tonight's the Night (1975) | 259 punten | 5x genoemd
95. Van der Graaf Generator - Pawn Hearts (1971) | 257 punten | 4x genoemd
96. Curtis Mayfield - Super Fly (1972) | 250 punten | 5x genoemd
97. The Stooges - Fun House (1970) | 249 punten | 6x genoemd
98. The Police - Reggatta de Blanc (1979) | 249 punten | 5x genoemd
99. Bill Withers - Just As I Am (1971) | 246 punten | 3x genoemd
100. Queen - Sheer Heart Attack (1974) | 237 punten | 4x genoemd
0
geplaatst: 15 mei 2016, 22:46 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ben wel benieuwd naar de hele top 50 in oude telling. Om een beeld te krijgen van het effect van het verschil in rekenen.
Het effect is niet heel groot. Alle albums uit de top 50 zouden daar ook met de oude puntentelling gestaan hebben. En in dit uitzonderlijke geval scheelt het dus bovenin, maar alleen omdat het zo bizar dicht bij elkaar stond.(quote)
De grootste stijgers:
+29 Tim Buckley - Lorca (1970) Van 106 naar 77
+27 Black Sabbath - Black Sabbath (1970) Van 113 naar 86
+25 Rodriguez - Cold Fact (1970) Van 109 naar 84
+25 Bill Withers - Just As I Am (1971) Van 124 naar 99
+11 Robert Wyatt - Rock Bottom (1974) Van 63 naar 52
+11 Queen - Queen II (1974) Van 66 naar 55
En binnen de top 40:
+9 Joni Mitchell - Blue (1971) Van 43 naar 34
+7 Pere Ubu - The Modern Dance (1978) Van 21 naar 14
+6 Steve Reich - Music for 18 Musicians (1978) Van 47 naar 41
De volgende platen hadden juist pech:
-10 Kraftwerk - The Man-Machine (1978) Van 38 naar 48
-10 Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970) Van 36 naar 46
-13 Queen - A Night at the Opera (1975) Van 58 naar 71
-15 The Stooges - Fun House (1970) Van 82 naar 97
-16 Van Morrison - Moondance (1970) Van 77 naar 93
0
geplaatst: 15 mei 2016, 23:34 uur
Ik zag dat Nelis bij Joy Division als titel Unknown Pleasure had geschreven. Is die wel goed meegeteld?
0
geplaatst: 15 mei 2016, 23:34 uur
Wow hé, vier keer Pink Floyd in de Top-10. Dat is geweldig! Overigens een mooie lijst daaromheen.
0
geplaatst: 16 mei 2016, 02:26 uur
adri1982 schreef:
Wow hé, vier keer Pink Floyd in de Top-10. Dat is geweldig!
Schromelijk overdreven. Dat is mijn mening. Het blijkt dus dat de Pink Floyd fanclub zich stevig heeft geroerd in deze MM top 40 editie van de jaren zeventig. Wow hé, vier keer Pink Floyd in de Top-10. Dat is geweldig!

Niettemin chevy93, bedankt voor de organisatie en op naar de jaren tachtig waar U2 waarschijnlijk wel de scepter zal zwaaien, hoewel zij mijn medewerking evenals over Pink Floyd niet zullen krijgen.

0
geplaatst: 16 mei 2016, 10:09 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik zag dat Nelis bij Joy Division als titel Unknown Pleasure had geschreven. Is die wel goed meegeteld?
Ja, alle spelfouten en ontbrekende jaartallen zijn eruit gehaald.Ik zag dat Nelis bij Joy Division als titel Unknown Pleasure had geschreven. Is die wel goed meegeteld?
0
geplaatst: 16 mei 2016, 11:10 uur
Voor zoveel monnikenwerk moet het toch haalbaar zijn dat Supertramp een keer Pink Floyd verslaat.
Eindbaas, inderdaad.
0
geplaatst: 16 mei 2016, 12:48 uur
Bedankt voor het mooie werk weer, chevy93!
Ben blij met de hoge noteringen voor Serge Gainsbourg en Low. Al stond het album (net) niet in mijn lijst ben ik ook positief verrast met de hoge notering voor Pere Ubu, is het album zeker gegund.
Ben blij met de hoge noteringen voor Serge Gainsbourg en Low. Al stond het album (net) niet in mijn lijst ben ik ook positief verrast met de hoge notering voor Pere Ubu, is het album zeker gegund.
0
geplaatst: 16 mei 2016, 12:59 uur
Weer goed werk geleverd chevy93, veel dank!
Wel teleurgesteld in de lage notering voor Who's Next, toch echt een juweeltje uit de 70s. Dat Machine Head van Deep Purple niet terug te vinden is in de lijst is mij een compleet raadsel, ook gezien de hoge waardering voor het album hier op MuMe. Mooie stijging voor Black Sabbath's debuutalbum en daarnaast heeft de prog ook weer een mooie stijgende lijn ingezet (King Crimson, Camel, Genesis, Rush, Van der Graaf Generator)
Wel teleurgesteld in de lage notering voor Who's Next, toch echt een juweeltje uit de 70s. Dat Machine Head van Deep Purple niet terug te vinden is in de lijst is mij een compleet raadsel, ook gezien de hoge waardering voor het album hier op MuMe. Mooie stijging voor Black Sabbath's debuutalbum en daarnaast heeft de prog ook weer een mooie stijgende lijn ingezet (King Crimson, Camel, Genesis, Rush, Van der Graaf Generator)
0
geplaatst: 16 mei 2016, 13:34 uur
Goed werk, Chev! Ondertussen vraag ik mij af hoe deze MuMe-lijst zich zou verhouden tot een vergelijkbare OOR-lijst. OOR, veelal beschouwd als het meest ingedutte, mainstreamistische muziekmedium van de Lage Landen. Edoch, ik ervaar de quadruple presentie der Pink Floyd in de toptien als een pijnlijk shiboleth van vergaande vertrutting. Ik ben dan ook iemand die de "mooie stijgende lijn die de prog heeft ingezet" duidt als een mogelijk teken van het naderend einde der tijden.
Over progressie boeken gesproken; dus take it away, Cho Cho san
0
geplaatst: 16 mei 2016, 16:00 uur
0
geplaatst: 16 mei 2016, 16:06 uur
Mjuman schreef:
Goed werk, Chev! Ondertussen vraag ik mij af hoe deze MuMe-lijst zich zou verhouden tot een vergelijkbare OOR-lijst. OOR, veelal beschouwd als het meest ingedutte, mainstreamistische muziekmedium van de Lage Landen. Edoch, ik ervaar de quadruple presentie der Pink Floyd in de toptien als een pijnlijk shiboleth van vergaande vertrutting. Ik ben dan ook iemand die de "mooie stijgende lijn die de prog heeft ingezet" duidt als een mogelijk teken van het naderend einde der tijden.
Waar is dat van? Ik ken het van het magistrale madam butterfly, malcolm McLaren .
0
geplaatst: 16 mei 2016, 16:07 uur
Wederom puik werk Chevy!! 
Inderdaad wel een beetje jammer van de blanke prog mainstream overheersing (Waren de 70's niet de ook de hoogtijdagen van Soul, Funk e.d.) maar zo zij het dan maar.

Inderdaad wel een beetje jammer van de blanke prog mainstream overheersing (Waren de 70's niet de ook de hoogtijdagen van Soul, Funk e.d.) maar zo zij het dan maar.
* denotes required fields.