Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
12
geplaatst: 21 december 2022, 15:08 uur
Lekker 'ip 'op jaartje weer hoor, was weer genieten met een capital G. Billy Double-U toch wel (weer) de grote winnaar voor mij, alhoewel zijn optreden op LGW om te janken was.
Die van Ka mag ik zeker niet als dubbelalbum zien, of wel JayM? in dat geval mag Black Thought naar de honorable mentions en languish arts op 2 en woeful studies op 3. Stop de tijd. Ik zet geen joker in.
1. billy woods & Preservation - Aethiopes
2. Ka - Woeful Studies/Ka - Languish Arts
3. Lil Supa - Yeyo
4. $ilkMoney - I Don't Give a Fuck About This Rap Shit, Imma Just Drop Until I Don't Feel Like It Anymore
5. Moor Mother - Jazz Codes
6. Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave
7. JID - The Forever Story
8. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
9. billy woods x Messiah Musik - Church
10. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
Ook leuk:
AKAI SOLO - Spirit Roaming
Avantdale Bowling Club - Trees
Backxwash - His Happiness Shall Come First Even Though We Are Suffering
Black Star - No Fear of Time
Boldy James & Real Bad Man - Killing Nothing
Cities Aviv - Man Plays the Horn
Cities Aviv - Working Title for the Album Secret Waters
Conway the Machine - God Don't Make Mistakes
Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
Earl Sweatshirt - Sick!
Elucid - I Told Bessie
Killah Priest - Mother
Little Simz - No Thank You
Open Mike Eagle - Component System with the Auto Reverse
Pink Siifu & Real Bad Man - Real Bad Flights
Quelle Chris - DEATHFAME
Roc Marciano & The Alchemist - The Elephant Man's Bones
ShrapKnel featuring Curly Castro & PremRock - Metal Lung
Die van Ka mag ik zeker niet als dubbelalbum zien, of wel JayM? in dat geval mag Black Thought naar de honorable mentions en languish arts op 2 en woeful studies op 3. Stop de tijd. Ik zet geen joker in.
1. billy woods & Preservation - Aethiopes
2. Ka - Woeful Studies/Ka - Languish Arts
3. Lil Supa - Yeyo
4. $ilkMoney - I Don't Give a Fuck About This Rap Shit, Imma Just Drop Until I Don't Feel Like It Anymore
5. Moor Mother - Jazz Codes
6. Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave
7. JID - The Forever Story
8. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
9. billy woods x Messiah Musik - Church
10. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
Ook leuk:
AKAI SOLO - Spirit Roaming
Avantdale Bowling Club - Trees
Backxwash - His Happiness Shall Come First Even Though We Are Suffering
Black Star - No Fear of Time
Boldy James & Real Bad Man - Killing Nothing
Cities Aviv - Man Plays the Horn
Cities Aviv - Working Title for the Album Secret Waters
Conway the Machine - God Don't Make Mistakes
Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
Earl Sweatshirt - Sick!
Elucid - I Told Bessie
Killah Priest - Mother
Little Simz - No Thank You
Open Mike Eagle - Component System with the Auto Reverse
Pink Siifu & Real Bad Man - Real Bad Flights
Quelle Chris - DEATHFAME
Roc Marciano & The Alchemist - The Elephant Man's Bones
ShrapKnel featuring Curly Castro & PremRock - Metal Lung
13
geplaatst: 21 december 2022, 15:57 uur
TROMGEROFFEL
Ik drop ‘m ook mensen, hij staat klaar en ik ga niet meer schuiven.
Leuk jaar! Deze hebben het eindlijstje niet gehaald, maar hebben wel een voldoende gescoord:
Canibus - One Step Closer to Infinity (2022)
Emapea - Still Got It (2022)
Kenny Beats - Louie (2022)
Onyx - 1993 (2022)
Prop Dylan - Bushido Code (2022)
Rafting Goods - Volume 1 (2022)
S10 - Ik Besta voor Altijd Zolang Jij aan Mij Denkt (2022)
Saba - Few Good Things (2022)
Snowgoons - 1st of da Month (2022) & Snowgoons - Renaissance Kings (2022)
STIKSTOF - Moeras (2022)
En deze 10 vond ik sterk tot goed:
20. R.A.P. Ferreira - 5 to the Eye with Stars (2022)
19. Dalek - Precipice (2022)
18. Ka - Languish Arts (2022)
17. Earl Sweatshirt - Sick! (2022)
16. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes (2022)
15. Frukwan / Gravediggaz / Shaka Amazulu the 7th - Nightmare in B-Minor (2022)
14. The Game - Drillmatic: Heart vs. Mind (2022)
13. Benny the Butcher - Tana Talk 4 (2022)
12. billy woods & Preservation – Aethiopes (2022)
11. Logic - Vinyl Days (2022)
Mijn top 10 hiphop over 2022:
10. Nas - King's Disease III (2022)
9. Kae Tempest - The Line Is a Curve (2022)
8. Pusha T - It's Almost Dry (2022)
7. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured (2022)
6. JID - The Forever Story (2022)
5. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers (2022)
Kwam er eerst niet zo doorheen en ik skip wel het een en ander, maar toch wel weer een paar fraaie tracks. Niet de classic die het had kunnen zijn. De live performance was wel erg sterk, ook van de tracks op dit album.
4. Little Simz - No Thank You (2022)
Onverwachte release voor mij. Met vorig jaar een klapper van een album, maar deze is ook niet mis. Een mooi persoonlijk album, waar veel liefde in zit. Qua productie en beats wat kaler, maar tekstueel zeer rijk. Van genoten tijdens een nachtwandeling.
3. Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble (2022)
Zo, die kwam wel even binnen. Mijn relatie is net uit en al was ik degene die de beslissing maakte, brengt het de nodige emoties teweeg. Niet alleen over de relatiebreuk, maar ook gedachten over waar ik sta in het leven en gemaakte en te maken keuzes. Op de fiets in de regen dit album binnen laten komen en voelde me gesterkt in het menszijn, omdat ik me herken in de teksten. Fraai album!
2. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future (2022)
Heerlijke plaat! Bijzonder fijne producties, wat een lekker sfeertje wordt er neergezet en het zit boordevol toffe details, knap album!
1. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes (2022)
Ik zie deze meer en meer hoog eindigen in lijstjes, en terecht wat mij betreft. Heerlijke producties en sterke raps. Misschien wel het enige hiphop album uit dit jaar dat de potentie heeft om enigszins een classic te worden.
Ik zie mooie lijstjes waar nog veel te ontdekken valt, waarvoor dank! Echt genoten van dit topic het afgelopen jaar, ook iets om terug te kijken! Iedereen alvast fijne dagen gewenst en alle goeds!
Ik drop ‘m ook mensen, hij staat klaar en ik ga niet meer schuiven.
Leuk jaar! Deze hebben het eindlijstje niet gehaald, maar hebben wel een voldoende gescoord:
Canibus - One Step Closer to Infinity (2022)
Emapea - Still Got It (2022)
Kenny Beats - Louie (2022)
Onyx - 1993 (2022)
Prop Dylan - Bushido Code (2022)
Rafting Goods - Volume 1 (2022)
S10 - Ik Besta voor Altijd Zolang Jij aan Mij Denkt (2022)
Saba - Few Good Things (2022)
Snowgoons - 1st of da Month (2022) & Snowgoons - Renaissance Kings (2022)
STIKSTOF - Moeras (2022)
En deze 10 vond ik sterk tot goed:
20. R.A.P. Ferreira - 5 to the Eye with Stars (2022)
19. Dalek - Precipice (2022)
18. Ka - Languish Arts (2022)
17. Earl Sweatshirt - Sick! (2022)
16. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes (2022)
15. Frukwan / Gravediggaz / Shaka Amazulu the 7th - Nightmare in B-Minor (2022)
14. The Game - Drillmatic: Heart vs. Mind (2022)
13. Benny the Butcher - Tana Talk 4 (2022)
12. billy woods & Preservation – Aethiopes (2022)
11. Logic - Vinyl Days (2022)
Mijn top 10 hiphop over 2022:
10. Nas - King's Disease III (2022)
9. Kae Tempest - The Line Is a Curve (2022)
8. Pusha T - It's Almost Dry (2022)
7. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured (2022)
6. JID - The Forever Story (2022)
5. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers (2022)
Kwam er eerst niet zo doorheen en ik skip wel het een en ander, maar toch wel weer een paar fraaie tracks. Niet de classic die het had kunnen zijn. De live performance was wel erg sterk, ook van de tracks op dit album.
4. Little Simz - No Thank You (2022)
Onverwachte release voor mij. Met vorig jaar een klapper van een album, maar deze is ook niet mis. Een mooi persoonlijk album, waar veel liefde in zit. Qua productie en beats wat kaler, maar tekstueel zeer rijk. Van genoten tijdens een nachtwandeling.
3. Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble (2022)
Zo, die kwam wel even binnen. Mijn relatie is net uit en al was ik degene die de beslissing maakte, brengt het de nodige emoties teweeg. Niet alleen over de relatiebreuk, maar ook gedachten over waar ik sta in het leven en gemaakte en te maken keuzes. Op de fiets in de regen dit album binnen laten komen en voelde me gesterkt in het menszijn, omdat ik me herken in de teksten. Fraai album!
2. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future (2022)
Heerlijke plaat! Bijzonder fijne producties, wat een lekker sfeertje wordt er neergezet en het zit boordevol toffe details, knap album!
1. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes (2022)
Ik zie deze meer en meer hoog eindigen in lijstjes, en terecht wat mij betreft. Heerlijke producties en sterke raps. Misschien wel het enige hiphop album uit dit jaar dat de potentie heeft om enigszins een classic te worden.
Ik zie mooie lijstjes waar nog veel te ontdekken valt, waarvoor dank! Echt genoten van dit topic het afgelopen jaar, ook iets om terug te kijken! Iedereen alvast fijne dagen gewenst en alle goeds!
0
geplaatst: 21 december 2022, 23:50 uur
aerobag schreef:
Zien wel, maar gelukkig weet je het antwoord al.Die van Ka mag ik zeker niet als dubbelalbum zien, of wel JayM? in dat geval mag Black Thought naar de honorable mentions en languish arts op 2 en woeful studies op 3. Stop de tijd. Ik zet geen joker in.
8
geplaatst: 22 december 2022, 11:56 uur
Ik gooi hem er ook op.
Op papier een mooi lijstje, maar er staat bijna niets tussen dat lang op repeat heeft gestaan. Ondanks alle mooie lijstjes hierboven (en straks hieronder) was het voor mij toch een mager jaartje qua hip hop. Ik vind het tof om te zien dat men echt genieten van de nieuwe generaties / ontwikkelingen, maar het gaat allemaal wat aan mij voorbij. Ik vrees dat de meeste albums mijn algemene top-10 niet gaan halen.
Maar goed, ik heb toch 10 goede albums die ik zo nu en dan met plezier op de (digitale) platenspeler leg.
1. Little Simz - NO THANK YOU
De enige echte verrassing dit jaar. Het is veelzeggend dat ik dit album in zo'n korte tijd vaker heb gedraaid dan de meeste albums uit dit lijstje. Ondanks de kale beats, monotone raps en zware thema's heeft Simz toch een heel sfeervolle plaat afgeleverd. Nog even kijken of dit de tand des tijds doorstaat, maar voor nu stipt op nummer één!
2. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured
Eén van de rapper / producer combo's die niet mis kon gaan en dat gebeurde gelukkig ook niet. Kno levert hier echt uitstekend werk af en Sadistik heeft altijd wel wat interessants te melden. De gasten zorgen ervoor dat het qua raps niet té eentonig wordt. Heerlijk album, zeker in deze donkere maanden!
3. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
Een moderne hip hop plaat die mij wel erg goed beviel. De bijzondere producties en sterke raps komen mooi samen op dit album. Eén van mijn meest gedraaide albums dit jaar.
4. Awon & Soul.Dope.95 - Infinite Wisdom
Het is bij Awon (of een andere Don't Sleep rapper) zelden zo dat ik de hele dag met zijn muziek in hoofd rondloop, maar iedere keer als ik zijn muziek op zet denk ik: "Zo hoort hip hop te klinken". Zo ook bij dit album. Heerlijke, no-nonsense raps, sterke teksten en toffe producties.
5. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
Nog een rapper / producer combo die niet mis kon gaan en dat gebeurde helaas wel. Gelukkig zijn het beide heren ervaren en talentvol genoeg om een album van hoog niveau te maken, maar ik kan niet ontkennen dat ik lichtelijk teleurgesteld was. Alsnog wel een fijn album dat een plaatsje in mijn top-10 verdient.
6. Lupe Fiasco - DRILL MUSIC IN ZION
Lupe blijft één van de meest getalenteerde rappers die op aarde rondloopt, maar ik had hem toch een beetje afgeschreven. Tot dit album. Minder catchy dan zijn eerste twee albums, maar verder zijn wel alle ingrediënten aanwezig voor een goede Lupe-album. Een toegankelijke plaat, die kwalitatief ook gewoon overeind blijft staan.
7. Pusha T - It's Almost Dry
Pusha had de lat voor hemzelf natuurlijk ongelooflijk hoog gelegd met Daytona. De eerste nummer komen in de buurt van dat niveau, maar als geheel toch niet helemaal. Desondanks weer een keihard album van één van mijn favoriete rappers.
8. Jermiside & The Expert - The Overview Effect
Ik kwam dit album tegen in het lijstje dat ForWhomThePeteTolls hier eerder postte. Goede raps en unieke, experimentele producties (à la Edan) die niet onnodig ingewikkeld klinken. Leuk detail is dat de LP op het Nederlandse Rucksack Records is uitgebracht.
9. RZA & DJ Scratch - Saturday Afternoon Kung Fu Theater
Ik heb gezegd het beste hip hop album van het jaar was, maar toen was het nog maart. Toch staat dit album ook in December nog. DJ Scratch levert erg fijne, bijna Wu-Tang-achtige producties af en de lompe raps van RZA zijn eigenlijk altijd goed.
10. Phife Dawg - Forever
Er waren nog een paar gegadigden voor nummer 10, maar ik gun het Phife gewoon. Een postuumalbum waarover gelukkig niet iedereen zijn plasje wilde doen. Resultaat is een Phife-waardige plaat met fijne hip hop die ook door een levende Phife uitgebracht had kunnen worden.
Op papier een mooi lijstje, maar er staat bijna niets tussen dat lang op repeat heeft gestaan. Ondanks alle mooie lijstjes hierboven (en straks hieronder) was het voor mij toch een mager jaartje qua hip hop. Ik vind het tof om te zien dat men echt genieten van de nieuwe generaties / ontwikkelingen, maar het gaat allemaal wat aan mij voorbij. Ik vrees dat de meeste albums mijn algemene top-10 niet gaan halen.
Maar goed, ik heb toch 10 goede albums die ik zo nu en dan met plezier op de (digitale) platenspeler leg.
1. Little Simz - NO THANK YOU
De enige echte verrassing dit jaar. Het is veelzeggend dat ik dit album in zo'n korte tijd vaker heb gedraaid dan de meeste albums uit dit lijstje. Ondanks de kale beats, monotone raps en zware thema's heeft Simz toch een heel sfeervolle plaat afgeleverd. Nog even kijken of dit de tand des tijds doorstaat, maar voor nu stipt op nummer één!
2. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured
Eén van de rapper / producer combo's die niet mis kon gaan en dat gebeurde gelukkig ook niet. Kno levert hier echt uitstekend werk af en Sadistik heeft altijd wel wat interessants te melden. De gasten zorgen ervoor dat het qua raps niet té eentonig wordt. Heerlijk album, zeker in deze donkere maanden!
Een moderne hip hop plaat die mij wel erg goed beviel. De bijzondere producties en sterke raps komen mooi samen op dit album. Eén van mijn meest gedraaide albums dit jaar.
4. Awon & Soul.Dope.95 - Infinite Wisdom
Het is bij Awon (of een andere Don't Sleep rapper) zelden zo dat ik de hele dag met zijn muziek in hoofd rondloop, maar iedere keer als ik zijn muziek op zet denk ik: "Zo hoort hip hop te klinken". Zo ook bij dit album. Heerlijke, no-nonsense raps, sterke teksten en toffe producties.
5. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
Nog een rapper / producer combo die niet mis kon gaan en dat gebeurde helaas wel. Gelukkig zijn het beide heren ervaren en talentvol genoeg om een album van hoog niveau te maken, maar ik kan niet ontkennen dat ik lichtelijk teleurgesteld was. Alsnog wel een fijn album dat een plaatsje in mijn top-10 verdient.
6. Lupe Fiasco - DRILL MUSIC IN ZION
Lupe blijft één van de meest getalenteerde rappers die op aarde rondloopt, maar ik had hem toch een beetje afgeschreven. Tot dit album. Minder catchy dan zijn eerste twee albums, maar verder zijn wel alle ingrediënten aanwezig voor een goede Lupe-album. Een toegankelijke plaat, die kwalitatief ook gewoon overeind blijft staan.
7. Pusha T - It's Almost Dry
Pusha had de lat voor hemzelf natuurlijk ongelooflijk hoog gelegd met Daytona. De eerste nummer komen in de buurt van dat niveau, maar als geheel toch niet helemaal. Desondanks weer een keihard album van één van mijn favoriete rappers.
8. Jermiside & The Expert - The Overview Effect
Ik kwam dit album tegen in het lijstje dat ForWhomThePeteTolls hier eerder postte. Goede raps en unieke, experimentele producties (à la Edan) die niet onnodig ingewikkeld klinken. Leuk detail is dat de LP op het Nederlandse Rucksack Records is uitgebracht.
9. RZA & DJ Scratch - Saturday Afternoon Kung Fu Theater
Ik heb gezegd het beste hip hop album van het jaar was, maar toen was het nog maart. Toch staat dit album ook in December nog. DJ Scratch levert erg fijne, bijna Wu-Tang-achtige producties af en de lompe raps van RZA zijn eigenlijk altijd goed.
10. Phife Dawg - Forever
Er waren nog een paar gegadigden voor nummer 10, maar ik gun het Phife gewoon. Een postuumalbum waarover gelukkig niet iedereen zijn plasje wilde doen. Resultaat is een Phife-waardige plaat met fijne hip hop die ook door een levende Phife uitgebracht had kunnen worden.
7
geplaatst: 22 december 2022, 15:45 uur
1. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
2. JID - The Forever Story
4. Pusha T - It's Almost Dry
5. Metro Boomin - Heroes & Villains
6. Nas - King's Disease III
7. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
8. Smino - Luv 4 Rent
9. R.A.P. Ferreira - 5 to the Eye with Stars
10. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes
Honorable Mentions:
Benny the Butcher - Tana Talk 4
Earl Sweatshirt - Sick!
Freddie Gibbs - $oul $old $eparately
Future - I Never Liked You
Joey Bada$$ - 2000
STIKSTOF - Moeras
Vince Staples - RAMONA PARK BROKE MY HEART
2. JID - The Forever Story
5. Metro Boomin - Heroes & Villains
6. Nas - King's Disease III
7. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
8. Smino - Luv 4 Rent
9. R.A.P. Ferreira - 5 to the Eye with Stars
10. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes
Honorable Mentions:
Benny the Butcher - Tana Talk 4
Earl Sweatshirt - Sick!
Freddie Gibbs - $oul $old $eparately
Future - I Never Liked You
Joey Bada$$ - 2000
STIKSTOF - Moeras
Vince Staples - RAMONA PARK BROKE MY HEART
0
geplaatst: 22 december 2022, 18:30 uur
Geen Pusha en Gibbs in aerobags lijst tho? Zelfs geen honorable mention??
TIMONA PARK BROKE MY HEART
1
geplaatst: 22 december 2022, 18:36 uur
Johnny Marr schreef:
Die van Gibbs hadde ik nog niet geluisterd, en Pusha T was ik eigenlijk alweer vergeten. Vreemd he, geen indruk achtergelaten schijnbaar. Zal m nog es draaibeurt geven
0
geplaatst: 22 december 2022, 23:38 uur
Was al een tijdje niet ingelogd, en zag mijn naam hier getagd. Heb helemaal niets qua hiphop gecheckt dit jaar (shame on me). Behalve dit, weliswaar geen album, maar wel the fucking bomb:
0
geplaatst: 22 december 2022, 23:48 uur
Kalikula schreef:
Was al een tijdje niet ingelogd, en zag mijn naam hier getagd. Heb helemaal niets qua hiphop gecheckt dit jaar (shame on me). Behalve dit, weliswaar geen album, maar wel the fucking bomb:
(embed)
(embed)
Ze hebben ook een album gedropt, wat imho ronduit teleurstellend was!
0
geplaatst: 22 december 2022, 23:54 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)
Zo vader, zo zonen dus. Pappa Ras Kass had daar ook een handje naar.
Zoals gezegd heb ik niets gecheckt dit jaar. Is er nog authentieke boombap hiphop verschenen dit jaar?
Off topic. Meest geluisterd dit jaar: Yazz Ahmed - La Saboteuse, alweer uit 2017.
Verder Khruangbin en Benny Sings op repeat, daarnaast heel veel Tiny Desk optredens. Dat was het weer, sorry voor de vervuiling van dit topic.
PS, meest gespinde hiphoptrack van het jaar Ghetto Chilldren–Court's In Session. Staat in mijn top 100, maar daar durf ik eigenlijk niet over te beginnen.
1
geplaatst: 23 december 2022, 17:01 uur
Ben ook wel benieuwd naar de top 10 van Yestsida eigenlijk.
1
geplaatst: 23 december 2022, 21:46 uur
Kalikula schreef:
Zoals gezegd heb ik niets gecheckt dit jaar. Is er nog authentieke boombap hiphop verschenen dit jaar?
Off topic. Meest geluisterd dit jaar: Yazz Ahmed - La Saboteuse, alweer uit 2017.
Verder Khruangbin en Benny Sings op repeat, daarnaast heel veel Tiny Desk optredens. Dat was het weer, sorry voor de vervuiling van dit topic.
PS, meest gespinde hiphoptrack van het jaar Ghetto Chilldren–Court's In Session. Staat in mijn top 100, maar daar durf ik eigenlijk niet over te beginnen.
(quote)
Zat ouderwetse BoomBap in de manier zoals jij het leuk zult vinden... Ik drop je wel een DM hier of daar!
6
geplaatst: 23 december 2022, 23:17 uur
Een 2-tal weken geleden had ik deze voorlopige top 10 geplaatst in het algemene "Top 10 2022"-topic. Aangezien ik exclusief Hip Hop beluister (sporadisch iets anders, vooral R&B) moet ik toch geen rekening houden met andere genres.
1. Pusha T - It's Almost Dry
2. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
3. Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble
4. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes
5. YG - I GOT ISSUES
6. JID - The Forever Story
7. Wiz Khalifa, Big K.R.I.T.(, Smoke DZA) & Girl Talk - Full Court Press
8. Benny the Butcher - Tana Talk 4
9. Lloyd Banks - The Course of the Inevitable 2
10. Ransom - No Rest for the Wicked
Met toen als honorable mentions: Digital Roses Don't Die (Big K.R.I.T.), Mo Trill (Bun B & Cory Mo), Cheat Codes (Danger Mouse & Black Thought) en MOERAS (STIKSTOF).
Nu ben ik nog volop aan het puzzelen en is dit niet de definitieve top 10 van 2022. Zo zal Heroes & Villains van Metro Boomin nog een hoge plaats krijgen, No Rest for the Wicked van Ransom hoger eindigen (want wat een MC!) en Tana Talk 4 van Benny de top 10 toch niet halen.
Pusha T is de enige dat zeker is van zijn plaats, wat mij betreft komt er niets in de buurt van dat project (de enige 4,5* dat ik uitgedeeld heb dit jaar).
Nog een weekje puzzelen en de topalbums nog wat meer draaien en zo hoop ik voor 2023 een definitieve top 10 te kunnen afleveren!
1
geplaatst: 24 december 2022, 09:03 uur
Yestsida schreef:
Nog een weekje puzzelen en de topalbums nog wat meer draaien en zo hoop ik voor 2023 een definitieve top 10 te kunnen afleveren!
Dan wacht ik nog even met verwerken op je definitieve. Deadline voor dit topic is 6 januari 20u.Nog een weekje puzzelen en de topalbums nog wat meer draaien en zo hoop ik voor 2023 een definitieve top 10 te kunnen afleveren!
7
zaaf
geplaatst: 24 december 2022, 09:32 uur
Ja! De beste van 2022, voor zover mij bekend en het in mijn kleine oortjes past. Ook moet een en ander nog op me groeien, heheheh:
1. Cities Aviv - Working Title for the Album Secret Waters
2. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
3. Metro Boomin - HEROES & VILLAINS
4. billy woods & Preservation - Aethiopes
5. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
7. Avantdale Bowling Club - Trees
8. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
9. Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave
10. Pusha T - It's Almost Dry
1. Cities Aviv - Working Title for the Album Secret Waters
2. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
3. Metro Boomin - HEROES & VILLAINS
4. billy woods & Preservation - Aethiopes
5. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
7. Avantdale Bowling Club - Trees
8. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
9. Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave
10. Pusha T - It's Almost Dry
7
geplaatst: 24 december 2022, 12:04 uur
01. Ka - Woeful Studies
02. Moor Mother - Jazz Codes
03. Yung Lean - Stardust
04. billy woods & Preservation - Aethiopes
05. Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave
06. Pusha T - It's Almost Dry
07. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured
08. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
09. JID - The Forever Story
10. Lupe Fiasco - DRILL MUSIC IN ZION
02. Moor Mother - Jazz Codes
03. Yung Lean - Stardust
04. billy woods & Preservation - Aethiopes
05. Ghais Guevara - There Will Be No Super-Slave
06. Pusha T - It's Almost Dry
07. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured
08. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future
09. JID - The Forever Story
10. Lupe Fiasco - DRILL MUSIC IN ZION
5
geplaatst: 24 december 2022, 13:18 uur
Ik kan eigenlijk hetzelfde praatje als Silky & Smooth houden. Hiphop was een stuk minder aanwezig in de muziek die ik dit jaar beluisterd heb. Het doet mij allemaal niet heel veel wat er uitkomt, de hype rondom artiesten al Ka, billy wood, etc. doet mij ook niet echt iets.
Ik voel verder niet meer echt de behoefte om diep te gaan zitten graven naar allemaal underground pareltjes die uitkomen, die vervolgens toch hetzelfde klinken als de goede underground platen van afgelopen 10 jaar.
Little Simz staat hier al een week op repeat, wat een ontzettend sterk album. Tweede jaar op rij dat ze de beste plaat van het jaar scoort voor mij. Verder een teleurstellende Danger Mouse & Black Thought, een verassende Denzel Curry en Ransom misschien wel de beste ontdekking voor mij dit jaar.
1. Little Simz - No Thank You
2. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
5. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes
6. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
7. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured
8. Ransom - No Rest for the Wicked
9. Kae Tempest - The Line Is a Curve
10. Quelle Chris - DEATHFAME
Ik voel verder niet meer echt de behoefte om diep te gaan zitten graven naar allemaal underground pareltjes die uitkomen, die vervolgens toch hetzelfde klinken als de goede underground platen van afgelopen 10 jaar.
Little Simz staat hier al een week op repeat, wat een ontzettend sterk album. Tweede jaar op rij dat ze de beste plaat van het jaar scoort voor mij. Verder een teleurstellende Danger Mouse & Black Thought, een verassende Denzel Curry en Ransom misschien wel de beste ontdekking voor mij dit jaar.
1. Little Simz - No Thank You
2. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
5. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes
6. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
7. Sadistik x Kno - Bring Me Back When the World Is Cured
8. Ransom - No Rest for the Wicked
9. Kae Tempest - The Line Is a Curve
10. Quelle Chris - DEATHFAME
3
geplaatst: 24 december 2022, 15:14 uur
Leuk om te lezen allemaal. Ben ook druk aan het terug luisteren. Vond het al met al wel een vet hiphopjaar. Ben ook wel blij dat ik na al die jaren nog enthousiast van veel albums kan worden, misschien wel juist doordat ik er zo bovenop zit naar mijn idee. Drie radioshows in de week checken, paar blogs in de gaten houden en af en toe wat tips van vrienden of uit overige media. Genoeg tofs dat ik het aanschaffen waard vond dit jaar, met ook een paar echte toppers.
Dat gezegd hebbende, snap ik echt niet dat al meerdere mensen die plaat van Sadistik en Kno hebben gekozen in hun top 10. Ik ken weinig rappers waarbij ik zo weinig connectie voel als bij deze gast. Hoewel de teksten er wel om vragen, ontbreekt voor mijn gevoel elke ziel in stem en voordracht bij hem. Dat vond ik live ook, zeker toen daarna Natti en Deacon het overnamen. Maar goed, smaken verschillen. Misschien dat ik 'm tegen beter weten in nog eens probeer een dezer dagen.
Dat gezegd hebbende, snap ik echt niet dat al meerdere mensen die plaat van Sadistik en Kno hebben gekozen in hun top 10. Ik ken weinig rappers waarbij ik zo weinig connectie voel als bij deze gast. Hoewel de teksten er wel om vragen, ontbreekt voor mijn gevoel elke ziel in stem en voordracht bij hem. Dat vond ik live ook, zeker toen daarna Natti en Deacon het overnamen. Maar goed, smaken verschillen. Misschien dat ik 'm tegen beter weten in nog eens probeer een dezer dagen.
1
geplaatst: 24 december 2022, 15:34 uur
Hoor nu pas de laatste plaat van Backxwash voor het eerst. Die gaat ook weer hard zeg. Jeetje.
1
geplaatst: 26 december 2022, 20:43 uur
Nr.4 schreef:
Leuk om te lezen allemaal. Ben ook druk aan het terug luisteren. Vond het al met al wel een vet hiphopjaar. Ben ook wel blij dat ik na al die jaren nog enthousiast van veel albums kan worden, misschien wel juist doordat ik er zo bovenop zit naar mijn idee. Drie radioshows in de week checken, paar blogs in de gaten houden en af en toe wat tips van vrienden of uit overige media. Genoeg tofs dat ik het aanschaffen waard vond dit jaar, met ook een paar echte toppers.
Check je Penjoints van Emskee of iets anders op WRAP??
3
geplaatst: 26 december 2022, 21:03 uur
Btw: Iets van een beatsense-avond voor de top 20 van dit jaar?? Een nummer per album, gepresenteerd door JayM
0
geplaatst: 26 december 2022, 22:41 uur
Nee, dat kende ik dan weer niet. Ziet er wel interessant uit. Waar kun je afleveringen terug luisteren?
Ik luister standaard elke week naar Rap Is Outta Control met DJ Eclipse, Southern Vangard met DJ Jon Doe en Eddie Meeks en WeFunk. Laatste is lang niet alleen hiphop, maar wel al 20 jaar een bron van inspiratie.
0
geplaatst: 27 december 2022, 11:32 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Btw: Iets van een beatsense-avond voor de top 20 van dit jaar?? Een nummer per album, gepresenteerd door JayM
Tof idee!! Januari zit alleen zo ramvol bij mij dat ik niet weet wanneer ik tijd zou hebben om dit te hosten.Btw: Iets van een beatsense-avond voor de top 20 van dit jaar?? Een nummer per album, gepresenteerd door JayM
1
geplaatst: 27 december 2022, 12:25 uur
Nr.4 schreef:
Nee, dat kende ik dan weer niet. Ziet er wel interessant uit. Waar kun je afleveringen terug luisteren?
Ik luister standaard elke week naar Rap Is Outta Control met DJ Eclipse, Southern Vangard met DJ Jon Doe en Eddie Meeks en WeFunk. Laatste is lang niet alleen hiphop, maar wel al 20 jaar een bron van inspiratie.
(quote)
Sowieso op zijn Mixcloud zijn de episodes van Pen Joints terug te luisteren:
Hier dus! en je kunt ze ook op wrap.fm terugluisteren!
0
geplaatst: 27 december 2022, 12:28 uur
JayM schreef:
(quote)
Tof idee!! Januari zit alleen zo ramvol bij mij dat ik niet weet wanneer ik tijd zou hebben om dit te hosten. 2 uurtjes ergens zou toch moeten lukken denk ik dan met mijn niet altijd even drukke leven...
5
geplaatst: 28 december 2022, 11:30 uur
In mijn top 10 staan 3 keer Griselda- en 2 Nederlandse releases. Sowieso was 2022 een goed jaar qua Nederlandse hiphop. Veel mooie release vanuit de underground/rauwe hiphop hoek, relatief veel vinyl releases en weer een aantal classics op vinyl uitgebracht.
1. Meyhem Lauren & Daringer - Black Vladimir
2. Sadistik X Kno - Bring Me Back When The World Is Cured
3. Black Thought & Dangermouse - Cheat Codes
4. Benny The Butcher - Tana Talk 4
5. Conway The Machine - God Don’t Make Mistakes
6. DJ Muggs & Rigz - Gold
7. Mooch & Oh Jay - Keeper Of The Flame
8. Rafting Goods - Volume 1
9. Javi Darko - 111
10. Phife Dawg - Forever
Kanttekening: ik heb Rome Streetz - KISS THE RING en Little Simz - No Thank You nog niet gecheckt, terwijl dit wel mogelijke kanshebbers zijn voor mijn top 10 van 2022.
1. Meyhem Lauren & Daringer - Black Vladimir
2. Sadistik X Kno - Bring Me Back When The World Is Cured
3. Black Thought & Dangermouse - Cheat Codes
4. Benny The Butcher - Tana Talk 4
5. Conway The Machine - God Don’t Make Mistakes
6. DJ Muggs & Rigz - Gold
7. Mooch & Oh Jay - Keeper Of The Flame
8. Rafting Goods - Volume 1
9. Javi Darko - 111
10. Phife Dawg - Forever
Kanttekening: ik heb Rome Streetz - KISS THE RING en Little Simz - No Thank You nog niet gecheckt, terwijl dit wel mogelijke kanshebbers zijn voor mijn top 10 van 2022.
1
geplaatst: 28 december 2022, 11:45 uur
JayM schreef:
(quote)
Tof idee!! Januari zit alleen zo ramvol bij mij dat ik niet weet wanneer ik tijd zou hebben om dit te hosten. 31 december anders?
* denotes required fields.