Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 21 juni 2021, 08:29 uur
jamaarnatuurlijk sweet Pete...
4. Black Milk - Tronic
Qua rapping skills is Curtis zeker niet het grootste talent, maar hij kan met zijn productievaardigheden dit zodanig ombuigen tot een krachtig geheel dat het een genot wordt om naar hem te luisteren.
3. Sadistik - The Balancing Act
Debuutalbum van Sadistik en t is geen vrolijk gebeuren. De producties zijn fantastisch, invloeden van Kno en P.O.S. zijn te horen en in de stem en voordracht van rapper Sadistik is Slug niet heel ver weg. Maar het geheel is meer….. Jaja.... Erg goed album dit.
4. Black Milk - Tronic
Qua rapping skills is Curtis zeker niet het grootste talent, maar hij kan met zijn productievaardigheden dit zodanig ombuigen tot een krachtig geheel dat het een genot wordt om naar hem te luisteren.
Debuutalbum van Sadistik en t is geen vrolijk gebeuren. De producties zijn fantastisch, invloeden van Kno en P.O.S. zijn te horen en in de stem en voordracht van rapper Sadistik is Slug niet heel ver weg. Maar het geheel is meer….. Jaja.... Erg goed album dit.
1
geplaatst: 21 juni 2021, 08:30 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Deze verwacht ik ook wel top 3 bij zaaf, wat mij betreft kan dit album niet genoeg liefde krijgen. Niet echt alledaagse raps en ook de productie van met name Emancipator en Equilibrium zijn niet bepaald standaard. Het begint eigenlijk al met het niet alledaagse (voor Hip Hop) artwork.
Ik ga deze kans aangrijpen om de joint te promoten die op mijn uitvaart gedraaird zal worden, of misschien dat ik het dan laat inkorten tot het 3de couplet. Even te tekst pompen van dat couplet, ik het natuurlijk over The Exception to Everything. Luister en lees de gespoilerde de tekst van het derde couplet en je begrijpt misschien waarom ik zo sterk hier aan hecht...
(quote)
Deze verwacht ik ook wel top 3 bij zaaf, wat mij betreft kan dit album niet genoeg liefde krijgen. Niet echt alledaagse raps en ook de productie van met name Emancipator en Equilibrium zijn niet bepaald standaard. Het begint eigenlijk al met het niet alledaagse (voor Hip Hop) artwork.
Ik ga deze kans aangrijpen om de joint te promoten die op mijn uitvaart gedraaird zal worden, of misschien dat ik het dan laat inkorten tot het 3de couplet. Even te tekst pompen van dat couplet, ik het natuurlijk over The Exception to Everything. Luister en lees de gespoilerde de tekst van het derde couplet en je begrijpt misschien waarom ik zo sterk hier aan hecht...
Heel dope album inderdaad. Mijn persoonlijke favorieten zijn Ashes to Ashley en November.
6
geplaatst: 21 juni 2021, 10:46 uur
Mijn top 10 over 2008:
10. The Game - LAX (2008)
We komen een beetje in de buurt van de jaren dat ik echt veel hiphop ging luisteren. Ik heb The Game destijds nog live gezien in de Melkweg, echt genoten van het hele sfeertje. Qua performance was het maar zo-zo, maar die man maakt toch wel indruk, zeker als hij een hele fles Hennesy in een keer naar binnen werkt on stage. Ik was destijds niet zo van de verfijnde hiphop, het moest vooral hard en agressief zijn, The Game wist me echt mee te nemen in zijn verhalen, favoriete tracks: Dope Boys en My Life.
9. Common Market - Tobacco Road (2008)
Funky en relaxed album, kwaliteitsrap. Favoriete track: Tobacco Road.
8. Dela - Changes of Atmosphere (2008)
Misschien wel 1 van mijn favoriete hoezen van een hiphop album, prachtig. Ook de muziek is geweldig, vol soul en gevoel. Favoriete track: Long Life.
7. The Loyalists - Redemption (2008)
6. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green (2008)
5. Ill Bill - The Hour of Reprisal (2008)
Toch ook ondergewaardeerd hier. Wat een bruut album is dit. Je moet ervoor in de stemming zijn, maar ik kan hier nog altijd heel lekker op gaan. Een mix van stijlen, harde teksten op creatieve beats. Het is bijna fout, maar laat het dan gerust een guilty pleasure zijn. Favoriete tracks: White Nigger, My Uncle en Coka Moschiach.
4. Sadistik - The Balancing Act (2008)
Lekker depri deze gast, maar wel echt een unieke eigen stijl en vrij constant als het gaat om kwaliteit, vind al zijn albums sterk. Heb hem in Groningen live gezien als voorprogramma van CunninLynguists, vond hem bijna of eigenlijk harder dan de heren zelf.
3. Snowgoons - Black Snow (2008)
Misschien wel een van mijn meest beluisterde hiphop albums. Ik ging hier zo ontzettend lekker op, die rauwe en agressieve beats en scherpe teksten. Verreweg het beste wat de mannen hebben voortgebracht, al was Goon Bap ook niet onverdienstelijk. Ook hier eigenlijk alleen maar favorieten op het album, maar na weer wat stukjes beluisteren, favoriete track: Raining. Ook The Hatred is heerlijk.
2. Kanye West - 808s & Heartbreak (2008)
Eigenlijk mijn favoriete plaat van Ye. Destijds kapotgedraaid, ondanks mijn initiële hekel aan autotune en aanverwanten. Wat mij betreft 1 van de meest ondergewaardeerde platen op MusicMeter, elke track is geweldig. Hij was hier zijn tijd ver vooruit. Favoriete track: Robocop.
1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
Met redelijke afstand het beste album van 2008 voor mij. Echt een album dat ik van voor naar achter wil luisteren voor de ervaring. Een heel gevarieerd album met geweldige producties. Mooi dat dit album ook een plekje heeft in de reguliere top 250 op deze site. Wat mij betreft een klassieker. Favoriete track: lastig, maar vandaag ga ik voor You. Moet altijd aan R&P denken bij de dit album, RIP!
10. The Game - LAX (2008)
We komen een beetje in de buurt van de jaren dat ik echt veel hiphop ging luisteren. Ik heb The Game destijds nog live gezien in de Melkweg, echt genoten van het hele sfeertje. Qua performance was het maar zo-zo, maar die man maakt toch wel indruk, zeker als hij een hele fles Hennesy in een keer naar binnen werkt on stage. Ik was destijds niet zo van de verfijnde hiphop, het moest vooral hard en agressief zijn, The Game wist me echt mee te nemen in zijn verhalen, favoriete tracks: Dope Boys en My Life.
9. Common Market - Tobacco Road (2008)
Funky en relaxed album, kwaliteitsrap. Favoriete track: Tobacco Road.
8. Dela - Changes of Atmosphere (2008)
Misschien wel 1 van mijn favoriete hoezen van een hiphop album, prachtig. Ook de muziek is geweldig, vol soul en gevoel. Favoriete track: Long Life.
7. The Loyalists - Redemption (2008)
6. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green (2008)
5. Ill Bill - The Hour of Reprisal (2008)
Toch ook ondergewaardeerd hier. Wat een bruut album is dit. Je moet ervoor in de stemming zijn, maar ik kan hier nog altijd heel lekker op gaan. Een mix van stijlen, harde teksten op creatieve beats. Het is bijna fout, maar laat het dan gerust een guilty pleasure zijn. Favoriete tracks: White Nigger, My Uncle en Coka Moschiach.
4. Sadistik - The Balancing Act (2008)
Lekker depri deze gast, maar wel echt een unieke eigen stijl en vrij constant als het gaat om kwaliteit, vind al zijn albums sterk. Heb hem in Groningen live gezien als voorprogramma van CunninLynguists, vond hem bijna of eigenlijk harder dan de heren zelf.
3. Snowgoons - Black Snow (2008)
Misschien wel een van mijn meest beluisterde hiphop albums. Ik ging hier zo ontzettend lekker op, die rauwe en agressieve beats en scherpe teksten. Verreweg het beste wat de mannen hebben voortgebracht, al was Goon Bap ook niet onverdienstelijk. Ook hier eigenlijk alleen maar favorieten op het album, maar na weer wat stukjes beluisteren, favoriete track: Raining. Ook The Hatred is heerlijk.
2. Kanye West - 808s & Heartbreak (2008)
Eigenlijk mijn favoriete plaat van Ye. Destijds kapotgedraaid, ondanks mijn initiële hekel aan autotune en aanverwanten. Wat mij betreft 1 van de meest ondergewaardeerde platen op MusicMeter, elke track is geweldig. Hij was hier zijn tijd ver vooruit. Favoriete track: Robocop.
1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
Met redelijke afstand het beste album van 2008 voor mij. Echt een album dat ik van voor naar achter wil luisteren voor de ervaring. Een heel gevarieerd album met geweldige producties. Mooi dat dit album ook een plekje heeft in de reguliere top 250 op deze site. Wat mij betreft een klassieker. Favoriete track: lastig, maar vandaag ga ik voor You. Moet altijd aan R&P denken bij de dit album, RIP!
1
geplaatst: 21 juni 2021, 12:15 uur
Oja The Hour of Reprisal. Inderdaad echt de moeite waard. Destijds veel geluisterd en sommige tracks echt grijsgedraaid.
6
geplaatst: 21 juni 2021, 17:36 uur
10. Common Market - Tobacco Road
Heerlijk underground album met o.a. het prachtige nummer Nina Sing.
9. Uyama Hiroto - A Son of the Sun
Briljante artiest uit het kamp van Nujabes. Net als hij maakt Uyama Hiroto ook prachtige, sfeervolle hip-hop beats.
8. Grieves - 88 Keys and Counting
Het tweede album van Grieves, maar mijn eerste kennismaking met hem. Geweldig album!
7. Q-Tip - The Renaissance
Uniek album van deze unieke rapper. Q-Tip is en blijft een van de beste rappers ooit voor mij.
6. 88-Keys - The Death of Adam
Heel tof concept album met gastartiesten waar ik destijds erg veel naar luisterde.
5. Lil' Wayne - Tha Carter III
2008 is een topjaartje voor de underground hip-hop, maar luisterde destijds enorm veel naar mainstream southern hip-hop. Lil' Wayne maakte destijds de beloftes waar met dit album en ik vind het nog steeds een sterk album met een paar fenomenale tracks.
4. Dela - Changes of Atmosphere
Alles klopt aan dit album, van de prachtige hoes tot aan de jazzy sfeer. Perfect album voor de zomer.
Een vrij jonge en nog wat minder extreme Sadistik over voornamelijk Emancipator beats (waar ik groot fan van ben). Ashes to Ashley is voor mij één van de beste hip-hop tracks ooit.
2. Grip Grand - Brokelore
Zolderkamer hip-hop van hoog niveau. Ergens klinkt het behoorlijk amateuristisch en soms bijna als een parodie, maar dat heeft juist een bepaalde charme. Daarnaast is Grip Grand gewoon een hele fijne rapper.
1. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
Mijn eerste kennismaking met Atmosphere en die liefde is altijd gebleven. Dit album is het breekpunt van de oude en de nieuwe Atmosphere, maar torent als geheel nog steeds boven alle albums (oud en nieuw) uit.
Heerlijk underground album met o.a. het prachtige nummer Nina Sing.
9. Uyama Hiroto - A Son of the Sun
Briljante artiest uit het kamp van Nujabes. Net als hij maakt Uyama Hiroto ook prachtige, sfeervolle hip-hop beats.
8. Grieves - 88 Keys and Counting
Het tweede album van Grieves, maar mijn eerste kennismaking met hem. Geweldig album!
7. Q-Tip - The Renaissance
Uniek album van deze unieke rapper. Q-Tip is en blijft een van de beste rappers ooit voor mij.
6. 88-Keys - The Death of Adam
Heel tof concept album met gastartiesten waar ik destijds erg veel naar luisterde.
2008 is een topjaartje voor de underground hip-hop, maar luisterde destijds enorm veel naar mainstream southern hip-hop. Lil' Wayne maakte destijds de beloftes waar met dit album en ik vind het nog steeds een sterk album met een paar fenomenale tracks.
Alles klopt aan dit album, van de prachtige hoes tot aan de jazzy sfeer. Perfect album voor de zomer.
Een vrij jonge en nog wat minder extreme Sadistik over voornamelijk Emancipator beats (waar ik groot fan van ben). Ashes to Ashley is voor mij één van de beste hip-hop tracks ooit.
2. Grip Grand - Brokelore
Zolderkamer hip-hop van hoog niveau. Ergens klinkt het behoorlijk amateuristisch en soms bijna als een parodie, maar dat heeft juist een bepaalde charme. Daarnaast is Grip Grand gewoon een hele fijne rapper.
Mijn eerste kennismaking met Atmosphere en die liefde is altijd gebleven. Dit album is het breekpunt van de oude en de nieuwe Atmosphere, maar torent als geheel nog steeds boven alle albums (oud en nieuw) uit.
0
zaaf
geplaatst: 21 juni 2021, 18:23 uur
2. Charles Hamilton - The Pink Lavalamp
Beste tape van Hamilton voordat zijn labiliteit de overhand nam. Vrij goed geproduceerd, teksten zijn behoorlijk, maar het geheel klopt. Echte selfmade hiphop, van een echt talentvolle gast.
Hoogtepunt in de output van Slug en Ant. Veel bangers en goeie teksten. Hier klopt heel veel van.
Beste tape van Hamilton voordat zijn labiliteit de overhand nam. Vrij goed geproduceerd, teksten zijn behoorlijk, maar het geheel klopt. Echte selfmade hiphop, van een echt talentvolle gast.
Hoogtepunt in de output van Slug en Ant. Veel bangers en goeie teksten. Hier klopt heel veel van.
6
zaaf
geplaatst: 21 juni 2021, 18:23 uur
en zodoende
4. Black Milk - Tronic
5. Horrorshow - The Grey Space
6. Sagopa Kajmer - Kötü İnsanları Tanıma Senesi
7. Prolyphic & Reanimator - The Ugly Truth
8. Kamau - Non Ducor Duco
9. CYNE - Pretty Dark Things
10. The Jonesz - Season One
4. Black Milk - Tronic
5. Horrorshow - The Grey Space
6. Sagopa Kajmer - Kötü İnsanları Tanıma Senesi
7. Prolyphic & Reanimator - The Ugly Truth
8. Kamau - Non Ducor Duco
9. CYNE - Pretty Dark Things
10. The Jonesz - Season One
7
geplaatst: 21 juni 2021, 21:41 uur
Chrisseh schreef:
En dan de eerste vijf van m'n top-10:
10. Everliven Sound - Freedom
Ik zet 'm eigenlijk nooit meer op, maar toentertijd toch nog best vaak gedraaid. Original Rudeboys blijft een lekkere track.
09. Johnson&Jonson - Johnson&Jonson
Voor wat dit had moeten zijn, met de teaser/intro van dit album, heeft het de belofte niet waard gemaakt. Toch fijn plaatje.
08. Knonam - Length of the Blade
Fijn (en tevens het enige) album van Knonam - allicht meer een mixtape te noemen - wat in het teken staat van 80s samples, en wat mij betreft werkt het thema prima.
07. Cecil Otter - Rebel Yellow
Ondergesneeuwd lid van het Doomtree-kamp. Doet me het meest denken aan het, mijns inziens, geslaagde hiphop-folk-country mix album Li(f)e van Sage Francis. De titeltrack bevalt mij het meest.
06. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green
Ik keek zeer uit naar dit album, toen Eye of The Needle en Children Sing gereleased waren als zoethoudertjes voor het album. Zeer effectief sample gebruik en lekker beukende beats, met een prima rappende Pacewon.
En dan de eerste vijf van m'n top-10:
10. Everliven Sound - Freedom
Ik zet 'm eigenlijk nooit meer op, maar toentertijd toch nog best vaak gedraaid. Original Rudeboys blijft een lekkere track.
09. Johnson&Jonson - Johnson&Jonson
Voor wat dit had moeten zijn, met de teaser/intro van dit album, heeft het de belofte niet waard gemaakt. Toch fijn plaatje.
08. Knonam - Length of the Blade
Fijn (en tevens het enige) album van Knonam - allicht meer een mixtape te noemen - wat in het teken staat van 80s samples, en wat mij betreft werkt het thema prima.
07. Cecil Otter - Rebel Yellow
Ondergesneeuwd lid van het Doomtree-kamp. Doet me het meest denken aan het, mijns inziens, geslaagde hiphop-folk-country mix album Li(f)e van Sage Francis. De titeltrack bevalt mij het meest.
06. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green
Ik keek zeer uit naar dit album, toen Eye of The Needle en Children Sing gereleased waren als zoethoudertjes voor het album. Zeer effectief sample gebruik en lekker beukende beats, met een prima rappende Pacewon.
En we gaan door...
05. Elemental Zazen - The Glass Should Be Full
Dit ademt '00s underground hiphop voor mij. Sterke producties (Kno, Joe Beats, Maker), en Elemental Zazen is een kundig rapper. Het is eigenlijk een tijd geleden dat ik dit album heb geluisterd, daarvoor is het net te zwaarmoedig, maar blijft gewoon een sterk album.
04. The Roots - Rising Down
Een van de minder "critically acclaimed" albums van The Roots. Ergens schuilt hier een sterk album, het lijdt vooral aan een gebrek aan Black Thought (en teveel gastartiesten); plus aan het begin van dit album staan voornamelijk gewoon sterke tracks.
03. Prolyphic & Reanimator - The Ugly Truth
Dit is een zeer robuust album. Prolyphic is een enorm sterke MC, en wordt hier ook nog eens ondersteund door solide producties van Reanimator's hand. On The Side is een geweldig voorproefje.
02. Grip Grand - Brokelore
Geweldig album van Grip Grand. Grip Grand is een fijn MC; lekkere stem om naar te luisteren, leuke spitsvondigheden, en goede flow. Hij neemt op dit album ook de producties voor z'n rekening; en ook dit gaat hem goed af! Uitschieter voor mij is Love/Drama.
01. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
Onbetwiste winnaar van 2008. Ook hier, wil zou ik dit toch als moderne klassieker willen bestempelen - ik sluit me wat dat betreft aan bij -SprayIt-. Dit is ook zo'n fijn album waarbij m'n favoriete track constant rouleert - is het minimalistische Guarantees, het vervreemende Glass House, openhartige Yesterday? En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
0
zaaf
geplaatst: 21 juni 2021, 21:49 uur
Chrisseh schreef:
04. The Roots - Rising Down
Een van de minder "critically acclaimed" albums van The Roots. Ergens schuilt hier een sterk album, het lijdt vooral aan een gebrek aan Black Thought (en teveel gastartiesten); plus aan het begin van dit album staan voornamelijk gewoon sterke tracks.
Volledig eens. Alleen pakt je waardering iets hoger uit.04. The Roots - Rising Down
0
geplaatst: 21 juni 2021, 23:33 uur
[quote]Chrisseh schreef:
Deze heb ik gemist om erbij te zetten, is absoluut een die in de top 5 zou komen... Deze plaat zit in mijn hart. De man rapt helaas niet meer, en de laatste keer dat ik checkte was zijn FB behoorlijk leeg kwa activiteit... In ieder geval, een van de aardigste mensen die er rondliep die tijd die me benaderde om muziek te kopen.
(quote)
Deze heb ik gemist om erbij te zetten, is absoluut een die in de top 5 zou komen... Deze plaat zit in mijn hart. De man rapt helaas niet meer, en de laatste keer dat ik checkte was zijn FB behoorlijk leeg kwa activiteit... In ieder geval, een van de aardigste mensen die er rondliep die tijd die me benaderde om muziek te kopen.
1
geplaatst: 22 juni 2021, 06:45 uur
Zo te zien heb ik in 2008 best een aantal albums gemist. Nieuwsgierig naar die van Prolyphic, Common Market en Dela.
0
geplaatst: 22 juni 2021, 08:23 uur
1
geplaatst: 22 juni 2021, 12:22 uur
[quote]Silky & Smooth schreef:
Leek goed gegaan te zijn maar toch niet, was iig Elemental Zazen. Edit, als ik hem quote zie ik de goede tekst verschijnen...
(quote)
Leek goed gegaan te zijn maar toch niet, was iig Elemental Zazen. Edit, als ik hem quote zie ik de goede tekst verschijnen...
3
zaaf
geplaatst: 22 juni 2021, 14:10 uur
We zijn alweer eventjes op streek met 2008, ik hoop dat
Harderwiek aerobag Rene1979 Koenr Flipm0de shaadiq haynes niels94 lowieke
op een mooi lijstje aan het broeien zijn.
Ik ben een beetje confuus van de inzendingen van Johnny Marr en jordidj1. Two is a crowd maar een lijstje.... en staat de inzending van Jordi nou op volgorde?
Ik ben in gespannen verwachting, en wel van het restant van de lijst van Nr.4 en ik kijk steeds naar buiten om te zien of het weer kut genoeg is voor Ralph....
Harderwiek aerobag Rene1979 Koenr Flipm0de shaadiq haynes niels94 lowieke
op een mooi lijstje aan het broeien zijn.
Ik ben een beetje confuus van de inzendingen van Johnny Marr en jordidj1. Two is a crowd maar een lijstje.... en staat de inzending van Jordi nou op volgorde?
Ik ben in gespannen verwachting, en wel van het restant van de lijst van Nr.4 en ik kijk steeds naar buiten om te zien of het weer kut genoeg is voor Ralph....
1
geplaatst: 22 juni 2021, 20:05 uur
Danku voor de reminder zaaf!
HMs in de meest willekeurige order:
Doomtree - Doomtree
Q-Tip - The Renaissance
Grip Grand - Brokelore
Prolyphic & Reanimator - The Ugly Truth
The Roots - Rising Down
J Live - Then What Happened?
Invincible - Shapeshifters
Vast Aire - Dueces Wild
Killer Mike - I Pledge Allegiance to the Grind II
Awon - Beautiful Loser
Snowgoons - Black Snow
Blue Sky Black Death & Jean Grae - Evil Jeanius
Guilty Simpson - Ode To The Ghetto
Heltah Skeltah - D.I.R.T.
Uyama Hiroto - A Son of the Sun
HMs in de meest willekeurige order:
Doomtree - Doomtree
Q-Tip - The Renaissance
Grip Grand - Brokelore
Prolyphic & Reanimator - The Ugly Truth
The Roots - Rising Down
J Live - Then What Happened?
Invincible - Shapeshifters
Vast Aire - Dueces Wild
Killer Mike - I Pledge Allegiance to the Grind II
Awon - Beautiful Loser
Snowgoons - Black Snow
Blue Sky Black Death & Jean Grae - Evil Jeanius
Guilty Simpson - Ode To The Ghetto
Heltah Skeltah - D.I.R.T.
Uyama Hiroto - A Son of the Sun
1
geplaatst: 22 juni 2021, 21:04 uur
Dat Grip Grand album heb ik nooit begrepen, maar zal aan mij liggen
. Ga proberen top 10 voor weekend te fixen
. Ga proberen top 10 voor weekend te fixen
5
geplaatst: 22 juni 2021, 21:10 uur
En gelijk maar de toppers:
Een album dat zonder twijfel de stempel “classic” verdient. De producties van Ant springen er uit met de live instrumenten en Slug is in topvorm.
2. Kanye - 808s & Heartbreak
Wat was ik teleurgesteld toen dit album uit kwam - autotune, bah! Gelukkig een aantal jaar later een tweede kans gegeven; het kwartje viel hard en voornamelijk de producties zijn om je vingers bij af te likken.
3. Dela - Changes Of Atmosphere
Prachtige producties van Deal die vandaag ook nog even heerlijk klinken als toen deze tape uit kwam. Tikt met regelmaat het topniveau van Nujabes aan op dit album. De titeltrack met een geweldige Supastition springt boven alles uit.
4. Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo
Een van de hoogtepunten in de Nederhop en die Nijmeegse accenten zijn
5. Mike Mictlan & Lazerbeak - Hand Over Fist
Enorm sterk album uit de Doomtree hoek. All killer, no filler.
6. Sadistik - The Balancing Act
In een minder vrolijke mood zijn er weinig albums zo sterk als deze van Sadistik.
7. Elzhi - The Preface
Het beste wat Elzhi te bieden heeft met Motown 25 als absoluut hoogtepunt - een van de hardste Black Milk beats en een als altijd sterke feature van Royce.
8. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green
Eind ’00 en begin ’10 had ik dit album staan als een dikke classic. Het album is nog steeds genieten maar kinkt ondertussen wel wat gedateerd.
9. Nas - Untitled
Een erg ondergewaardeerd album van Nasty Nas. Buiten de twee commerciële tracks die er jammer genoeg op staan snijdt Nas veel politiek gewaagde topics aan op minimalistische producties. Tracks als Queens Get The Money en N.I.G.G.E.R. zijn Nas op zijn best.
10. Black Milk - Tonic
Zoveel knallers op dit album met vooral Long Story Short en Losing Out die nog steeds als een huis staan.
Een album dat zonder twijfel de stempel “classic” verdient. De producties van Ant springen er uit met de live instrumenten en Slug is in topvorm.
2. Kanye - 808s & Heartbreak
Wat was ik teleurgesteld toen dit album uit kwam - autotune, bah! Gelukkig een aantal jaar later een tweede kans gegeven; het kwartje viel hard en voornamelijk de producties zijn om je vingers bij af te likken.
3. Dela - Changes Of Atmosphere
Prachtige producties van Deal die vandaag ook nog even heerlijk klinken als toen deze tape uit kwam. Tikt met regelmaat het topniveau van Nujabes aan op dit album. De titeltrack met een geweldige Supastition springt boven alles uit.
4. Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo
Een van de hoogtepunten in de Nederhop en die Nijmeegse accenten zijn

5. Mike Mictlan & Lazerbeak - Hand Over Fist
Enorm sterk album uit de Doomtree hoek. All killer, no filler.
6. Sadistik - The Balancing Act
In een minder vrolijke mood zijn er weinig albums zo sterk als deze van Sadistik.
7. Elzhi - The Preface
Het beste wat Elzhi te bieden heeft met Motown 25 als absoluut hoogtepunt - een van de hardste Black Milk beats en een als altijd sterke feature van Royce.
8. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green
Eind ’00 en begin ’10 had ik dit album staan als een dikke classic. Het album is nog steeds genieten maar kinkt ondertussen wel wat gedateerd.
9. Nas - Untitled
Een erg ondergewaardeerd album van Nasty Nas. Buiten de twee commerciële tracks die er jammer genoeg op staan snijdt Nas veel politiek gewaagde topics aan op minimalistische producties. Tracks als Queens Get The Money en N.I.G.G.E.R. zijn Nas op zijn best.
10. Black Milk - Tonic
Zoveel knallers op dit album met vooral Long Story Short en Losing Out die nog steeds als een huis staan.
2
geplaatst: 22 juni 2021, 23:35 uur
1 Kanye 808s
By far... Nog altijd een geniale plaat
2 the roots - rising down
3 atmosphere - when life gives you lemons
By far... Nog altijd een geniale plaat
2 the roots - rising down
3 atmosphere - when life gives you lemons
1
geplaatst: 23 juni 2021, 17:22 uur
Restant komt eraan zaaf, druk met EK enzo.
Moet op basis van inzendingen tot nu toe Atmosphere weer gaan proberen. Misschien dat bij de zoveelste poging het kwartje valt?
Moet op basis van inzendingen tot nu toe Atmosphere weer gaan proberen. Misschien dat bij de zoveelste poging het kwartje valt?
1
geplaatst: 23 juni 2021, 19:08 uur
Nr.4 schreef:
Misschien dat bij de zoveelste poging het kwartje valt?
Ik blijf het ook maar proberen en het lukt niet. Een aantal goede tracks, God Loves Ugly heeft nog een leuk sfeertje, maar tot nu toe valt alles op de 3*.Misschien dat bij de zoveelste poging het kwartje valt?
2
geplaatst: 23 juni 2021, 20:38 uur
Ik houd het bij een top 5'je voor dit jaar. Met een plek voor beide mannen van Cannibal Ox, waarbij ik met name het album van Vordul Mega heel erg kan aanraden. De plek voor Lil' Wayne heeft zeker ook te maken met enige nostalgie.
2. Flying Lotus - Los Angeles
3. Vordul Mega - Megagraphitti
4. Mighty Joseph - Empire State
2. Flying Lotus - Los Angeles
3. Vordul Mega - Megagraphitti
4. Mighty Joseph - Empire State
4
geplaatst: 24 juni 2021, 22:53 uur
2008:
1. Q-Tip - The Renaissance
2. Black Milk - Tronic
3. eLZhi - The Preface
5. Guilty Simpson - Ode to the Ghetto
6. Jake One - White Van Music
7. Murs - Murs for President
8. Illa J - Yancey Boys
9. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
10. Raashan Ahmad - The Push
2. Black Milk - Tronic
3. eLZhi - The Preface
5. Guilty Simpson - Ode to the Ghetto
6. Jake One - White Van Music
7. Murs - Murs for President
8. Illa J - Yancey Boys
9. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
10. Raashan Ahmad - The Push
5
geplaatst: 25 juni 2021, 00:00 uur
Kan niet zeggen dat het mijn favoriete Hip Hop jaar is, verre van
Uitzonderingen daargelaten
Maar kan ook niet zeggen dat ik veel tijd heb gehad om het jaar goed te herbeleven, ook verre van.
2. Black Milk - Tronic
3. Uyama Hiroto - A Son of the Sun
4. Asa - Loppuasukas
5. Jazz Liberatorz - Clin d'Oeil
6. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
7. Jean Grae & 9th Wonder - Jeanius
8. Madlib - Beat Konducta Vol. 5: Dil Cosby Suite
9. eLZhi - The Preface
10. Sadistik - The Balancing Act
Uitzonderingen daargelaten
Maar kan ook niet zeggen dat ik veel tijd heb gehad om het jaar goed te herbeleven, ook verre van.
2. Black Milk - Tronic
3. Uyama Hiroto - A Son of the Sun
4. Asa - Loppuasukas
5. Jazz Liberatorz - Clin d'Oeil
6. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
7. Jean Grae & 9th Wonder - Jeanius
8. Madlib - Beat Konducta Vol. 5: Dil Cosby Suite
9. eLZhi - The Preface
10. Sadistik - The Balancing Act
4
Rene1979
geplaatst: 25 juni 2021, 21:15 uur
Ja zijn we weer
2008:
2. Common Market - Tobacco Road
3. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green
4. Illa J - Yancey Boys
5. Kohfie Konnect - HETISZOVER
6. Mighty Joseph - Empire State
7. eLZhi - The Preface
8. Pseudo Intellectuals - Resourceful Illery
9. The Loyalists - Redemption
10. Snowgoons - Black Snow
2008:
2. Common Market - Tobacco Road
3. Pacewon & Mr. Green - The Only Color That Matters Is Green
4. Illa J - Yancey Boys
5. Kohfie Konnect - HETISZOVER
6. Mighty Joseph - Empire State
7. eLZhi - The Preface
8. Pseudo Intellectuals - Resourceful Illery
9. The Loyalists - Redemption
10. Snowgoons - Black Snow
2
geplaatst: 25 juni 2021, 22:18 uur
6. Gnarls Barkley - The Odd Couple
Onder soul/hiphop op de site, dus heb 'm toch maar meegenomen. Gek genoeg is deze vooral de laatste jaren een favoriet geworden. Minder hits natuurlijk dan de voorganger, wat meer melancholisch, donker geheel. Vind Cee-Lo een baas.
5. Black Milk - Tronic
Fantastisch album waarop vooral de producties ongelofelijk dik zijn in mijn ogen/oren. Knallen uit de speakers en staan echt een paar persoonlijke favorieten op zoals Long Story Short, Losing Out en The Matrix.
Onder soul/hiphop op de site, dus heb 'm toch maar meegenomen. Gek genoeg is deze vooral de laatste jaren een favoriet geworden. Minder hits natuurlijk dan de voorganger, wat meer melancholisch, donker geheel. Vind Cee-Lo een baas.
5. Black Milk - Tronic
Fantastisch album waarop vooral de producties ongelofelijk dik zijn in mijn ogen/oren. Knallen uit de speakers en staan echt een paar persoonlijke favorieten op zoals Long Story Short, Losing Out en The Matrix.
3
geplaatst: 26 juni 2021, 20:30 uur
4. Heltah Skeltah - DIRT (Da Incredible Rap Team)
Hoewel ik weet dat dit niet het favoriete Heltah Skeltah album is voor velen, had ik 'm toch wat vaker verwacht in de lijstjes van dit jaar. Ik zit dit album altijd al hoofdknikkend met een big smile van begin tot eind te luisteren. Lekker over de top stoer en lomp doen door Sean Price en Rock met de nodige zelfspot. Beats vind ik over het algemeen ook hard.
3. Elzhi - The Preface
Elzhi is zo'n MC die amper moeite lijkt te hoeven doen om te rappen. Altijd erg prettig om naar te luisteren en dit album is denk ik wel mijn persoonlijke favoriet van hem, met veel toffe Black Milk producties. Die had een goei jaar in 2008 realiseer ik me nu.
Hoewel ik weet dat dit niet het favoriete Heltah Skeltah album is voor velen, had ik 'm toch wat vaker verwacht in de lijstjes van dit jaar. Ik zit dit album altijd al hoofdknikkend met een big smile van begin tot eind te luisteren. Lekker over de top stoer en lomp doen door Sean Price en Rock met de nodige zelfspot. Beats vind ik over het algemeen ook hard.
3. Elzhi - The Preface
Elzhi is zo'n MC die amper moeite lijkt te hoeven doen om te rappen. Altijd erg prettig om naar te luisteren en dit album is denk ik wel mijn persoonlijke favoriet van hem, met veel toffe Black Milk producties. Die had een goei jaar in 2008 realiseer ik me nu.
1
geplaatst: 26 juni 2021, 22:37 uur
Nr.4 schreef:
4. Heltah Skeltah - DIRT (Da Incredible Rap Team)
Hoewel ik weet dat dit niet het favoriete Heltah Skeltah album is voor velen, had ik 'm toch wat vaker verwacht in de lijstjes van dit jaar
Ik was destijds (en nog steeds) zo’n groot fan van Nocturnal dat alles van HS daarna aanvoelde als een teleurstelling. Alleen Sean Price solo wist een vergelijkbaar gevoel bij mij los te maken, maar wellicht moet ik deze nog eens een herkansing geven.4. Heltah Skeltah - DIRT (Da Incredible Rap Team)
Hoewel ik weet dat dit niet het favoriete Heltah Skeltah album is voor velen, had ik 'm toch wat vaker verwacht in de lijstjes van dit jaar
1
geplaatst: 27 juni 2021, 16:03 uur
2. Guilty Simpson - Ode To The Ghetto
Ben fan van die lome Guilty Simpson flows, z'n humor gemixt met rauwe raps. Beats zijn op deze ook prima in orde. Echt een topplaat.
1. Manu - De Vloek op de Overvloed
Toen deze plaat uitkwam zat ik behoorlijk in hetzelfde hoekje qua denkbeelden en heb ik deze maanden achter elkaar gedraaid. Helemaal los ook altijd bij die liveshows. De overtuigingskracht, het fanatisme en beuken tegen het systeem, ik vond het altijd fantastisch. Het was een beetje zoals ik dat internationaal had bij Immortal Technique. Daarbij zit het qua producties goed in elkaar, vooral door PCM. Manu is verder geen geweldige rapper qua flow of wat dan ook en heeft hierna wat ik weet ook nooit meer iets noemenswaardigs uitgebracht. Toch vind ik het elke keer bij terug luisteren weer een keiharde plaat met aantal knallers erop.
Ben fan van die lome Guilty Simpson flows, z'n humor gemixt met rauwe raps. Beats zijn op deze ook prima in orde. Echt een topplaat.
Toen deze plaat uitkwam zat ik behoorlijk in hetzelfde hoekje qua denkbeelden en heb ik deze maanden achter elkaar gedraaid. Helemaal los ook altijd bij die liveshows. De overtuigingskracht, het fanatisme en beuken tegen het systeem, ik vond het altijd fantastisch. Het was een beetje zoals ik dat internationaal had bij Immortal Technique. Daarbij zit het qua producties goed in elkaar, vooral door PCM. Manu is verder geen geweldige rapper qua flow of wat dan ook en heeft hierna wat ik weet ook nooit meer iets noemenswaardigs uitgebracht. Toch vind ik het elke keer bij terug luisteren weer een keiharde plaat met aantal knallers erop.
5
geplaatst: 27 juni 2021, 16:05 uur
Hele top 10 voor het gemak:
10. Immortal Technique - The 3rd World
9. Evidence - The Layover EP
8. Jake One - White Van Music
7. eMC - The Show
5. Black Milk - Tronic
4. Heltah Skeltah - DIRT
3. Elzhi - The Preface
10. Immortal Technique - The 3rd World
9. Evidence - The Layover EP
8. Jake One - White Van Music
7. eMC - The Show
5. Black Milk - Tronic
4. Heltah Skeltah - DIRT
3. Elzhi - The Preface
1
geplaatst: 28 juni 2021, 11:22 uur
Nr.4 schreef:
Vet om De Vloek op de Overvloed hier terug te zien. Heb deze destijds ook veel beluisterd.
* denotes required fields.