Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2018, 16:17 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/38000/38521.jpg
25 . Donny Hathaway - Extension of a Man (1973)
Vocale perfectie, legendarisch pianospel, tomeloze emoties en muzikale genialiteit samengebonden door één artiest en op een schijfje gezet. Donny Hathaway is zonder meer één van de aangrijpendste vocalisten die er ooit is geweest. Zoveel emotie in een stem is ongehoord, het raakt me gewoon. Helaas wordt deze man vaak niet in lijstjes genoemd, maar des te meer is het ietwat onbekende virtuoos. De man begeleidt je op deze cd door zijn emotionele toestand en elk nummer is prachtig.
Sterk instrumentaal begin, Someday We'll All be Free is één van de meest intense soulsongs die ik ooit gehoord heb en eigenlijk zijn er geen superlatieven genoeg om de genialiteit van dit album uit te leggen. Gewoon luisteren en laat je overdonderen en emotioneren.
25 . Donny Hathaway - Extension of a Man (1973)
Vocale perfectie, legendarisch pianospel, tomeloze emoties en muzikale genialiteit samengebonden door één artiest en op een schijfje gezet. Donny Hathaway is zonder meer één van de aangrijpendste vocalisten die er ooit is geweest. Zoveel emotie in een stem is ongehoord, het raakt me gewoon. Helaas wordt deze man vaak niet in lijstjes genoemd, maar des te meer is het ietwat onbekende virtuoos. De man begeleidt je op deze cd door zijn emotionele toestand en elk nummer is prachtig.
Sterk instrumentaal begin, Someday We'll All be Free is één van de meest intense soulsongs die ik ooit gehoord heb en eigenlijk zijn er geen superlatieven genoeg om de genialiteit van dit album uit te leggen. Gewoon luisteren en laat je overdonderen en emotioneren.
0
geplaatst: 22 april 2018, 17:39 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/700.jpg
24 . Curtis Mayfield - Superfly (1972)
Funk swingt, Soul swingt, dus een combinatie van beide swingt helemaal de pan uit. Deze cd van Curtis is echt een cd waarbij je niet stil kan blijven zitten. Naast de geweldige funky ritmes heeft Curtis een geweldige stem met een erg herkenbaar en eigen stemgeluid. De muzikale stukjes (bijv. aardig wat gitaarriffs) spatten van de plaat af.
Eingelijk is de plaat dus een soundtrack van de gelijknamige blaxploitation flim, maar dat merk je er niet echt vanaf. Het album staat geheel op zichzelf.
24 . Curtis Mayfield - Superfly (1972)
Funk swingt, Soul swingt, dus een combinatie van beide swingt helemaal de pan uit. Deze cd van Curtis is echt een cd waarbij je niet stil kan blijven zitten. Naast de geweldige funky ritmes heeft Curtis een geweldige stem met een erg herkenbaar en eigen stemgeluid. De muzikale stukjes (bijv. aardig wat gitaarriffs) spatten van de plaat af.
Eingelijk is de plaat dus een soundtrack van de gelijknamige blaxploitation flim, maar dat merk je er niet echt vanaf. Het album staat geheel op zichzelf.
0
geplaatst: 22 april 2018, 20:01 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4184.jpg
23 . Curtis Mayfield - Roots (1971)
Een debuut als Curtis evenaren is onbegonnen werk. Alle lof dat hij al zo erg in de buurt kwam.
23 . Curtis Mayfield - Roots (1971)
Een debuut als Curtis evenaren is onbegonnen werk. Alle lof dat hij al zo erg in de buurt kwam.
0
geplaatst: 23 april 2018, 16:25 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2621.jpg
22 . Erykah Badu - Mama's Gun (2000)
Na het erg sterke Baduizm overtreft Badu zichzelf met dit topalbum. Eigenzinnig, origineel en heel erg Badu. Funky, rocky, laidback, en vooral erg veel soul.
22 . Erykah Badu - Mama's Gun (2000)
Na het erg sterke Baduizm overtreft Badu zichzelf met dit topalbum. Eigenzinnig, origineel en heel erg Badu. Funky, rocky, laidback, en vooral erg veel soul.
1
geplaatst: 23 april 2018, 17:53 uur
Wow, Badu boven o.a. Superfly, Otis Blue en A Man Needs a Woman. Aan lef en eigenzinnigheid ontbreekt het je niet.
0
geplaatst: 23 april 2018, 18:49 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/35000/35119.jpg
21 . Billy Preston - That's the Way God Planned It (1969)
The Beatles, Ray Charles en Little Richard zijn een kleine greep uit de lijst vol met namen waarmee Billy Preston samenspeelde. Voor een echt solosucces moest hij wachten tot dit album. Een album vol met beroemde namen. George Harrison produceerde het, Keith Richards speelt bass, Clapton gitaar en Ginger Baker de drums. Belangrijkste van allemaal zijn de keys van Preston zelf. Voeg daar zijn warme stem aan toe en vele gospelinvloeden en niemand mag dit album overslaan.
21 . Billy Preston - That's the Way God Planned It (1969)
The Beatles, Ray Charles en Little Richard zijn een kleine greep uit de lijst vol met namen waarmee Billy Preston samenspeelde. Voor een echt solosucces moest hij wachten tot dit album. Een album vol met beroemde namen. George Harrison produceerde het, Keith Richards speelt bass, Clapton gitaar en Ginger Baker de drums. Belangrijkste van allemaal zijn de keys van Preston zelf. Voeg daar zijn warme stem aan toe en vele gospelinvloeden en niemand mag dit album overslaan.
0
geplaatst: 23 april 2018, 20:29 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/106000/106791.jpg
20 . José James - The Dreamer (2008)
Zang en jazz, dan hoor je snel de term easylistening voorbij komen. Maar nee hoor, deze man zingt de jazz, de echte jazz. Bijna achteloos, maar o zo talentvol en muzikaal bezingt deze man de liedjes. Het raakt je, verbaast je en laat je genieten. Vocaal, muzikaal en tekstueel is dit debuut van ongekend topniveau.
20 . José James - The Dreamer (2008)
Zang en jazz, dan hoor je snel de term easylistening voorbij komen. Maar nee hoor, deze man zingt de jazz, de echte jazz. Bijna achteloos, maar o zo talentvol en muzikaal bezingt deze man de liedjes. Het raakt je, verbaast je en laat je genieten. Vocaal, muzikaal en tekstueel is dit debuut van ongekend topniveau.
0
geplaatst: 24 april 2018, 08:35 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/32000/32237.jpg
19 . Donnie - The Colored Section (2002)
Fantastische cd van Donnie. Tekstueel van ongekend niveau, muzikaal behoren bij de top en vocaal erg sterk. Het funkt aan alle kanten, maar is toch ook op een bepaalde manier erg innemend. Perfecte sfeer en erg origineel.
19 . Donnie - The Colored Section (2002)
Fantastische cd van Donnie. Tekstueel van ongekend niveau, muzikaal behoren bij de top en vocaal erg sterk. Het funkt aan alle kanten, maar is toch ook op een bepaalde manier erg innemend. Perfecte sfeer en erg origineel.
0
geplaatst: 24 april 2018, 13:21 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/38000/38246.jpg
18 . Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin' (2006)
De kracht van dit album ligt vooral in het geheel. Het heeft een bepaalde sfeer die je ongelooflijk kan raken, maar dit kan vooral als je het gehele album beluisterd en niet zomaar een paar losse nummers. Ik ben er in ieder geval over uit dat Anthony Hamilton een zanger met een erg eigen sound. Een sound die mij heel erg bevalt
18 . Anthony Hamilton - Ain't Nobody Worryin' (2006)
De kracht van dit album ligt vooral in het geheel. Het heeft een bepaalde sfeer die je ongelooflijk kan raken, maar dit kan vooral als je het gehele album beluisterd en niet zomaar een paar losse nummers. Ik ben er in ieder geval over uit dat Anthony Hamilton een zanger met een erg eigen sound. Een sound die mij heel erg bevalt
0
geplaatst: 24 april 2018, 19:20 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/33000/33777.jpg
17 . Otis Redding - Love Man (1969)
Die titeltrack is echt fenomenaal goed En de rest is ook 100% pure soul zoals alleen Otis die kan brengen. Rauw, doorleefd, gevoelig. Wederom heeft deze man een topalbum gemaakt.
17 . Otis Redding - Love Man (1969)
Die titeltrack is echt fenomenaal goed En de rest is ook 100% pure soul zoals alleen Otis die kan brengen. Rauw, doorleefd, gevoelig. Wederom heeft deze man een topalbum gemaakt.
1
geplaatst: 24 april 2018, 19:39 uur
Zozo dat album heeft een flink hoge waardering, met zoveel stemmers. En we komen al dichterbij de top 10. Kwaliteit verloochent zich vast niet, dus dit album maar eens snel checken.
0
geplaatst: 25 april 2018, 06:57 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8794.jpg
16 . Al Green - I'm Still in Love With You (1972)
Misschien is dit wel mijn Al Green favoriet! Of toch het album Let's Stay Together? of Call Me?
Ach, het is gewoonweg heerlijke soul met de prachtige beleving in Green's stem die ontroert. Bijzonder mooi en o zo breekbaar.,
16 . Al Green - I'm Still in Love With You (1972)
Misschien is dit wel mijn Al Green favoriet! Of toch het album Let's Stay Together? of Call Me?
Ach, het is gewoonweg heerlijke soul met de prachtige beleving in Green's stem die ontroert. Bijzonder mooi en o zo breekbaar.,
0
geplaatst: 25 april 2018, 16:07 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8862.jpg
15 . Marvin Gaye - Let's Get it On(1973)
Wat mij vooral bijzonder bevalt is de mooie, relaxte sfeer die elk nummer en daarmee het album als geheel heeft. Daarnaast behoord Marvin Gaye bij de beste vocalisten die ooit op deze aardbol hebben rondgelopen, is deze man ook nog eens bijzonder muzikaal en ongekend talentvol.
Alle nummers zijn van absolute wereldtop en just can't get enough of it.
15 . Marvin Gaye - Let's Get it On(1973)
Wat mij vooral bijzonder bevalt is de mooie, relaxte sfeer die elk nummer en daarmee het album als geheel heeft. Daarnaast behoord Marvin Gaye bij de beste vocalisten die ooit op deze aardbol hebben rondgelopen, is deze man ook nog eens bijzonder muzikaal en ongekend talentvol.
Alle nummers zijn van absolute wereldtop en just can't get enough of it.
0
geplaatst: 25 april 2018, 18:18 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/41000/41410.jpg
14 . Marlena Shaw - The Spice of Life (1969)
Bij Marlena’s Spice of Life zijn kwaliteitsmuziek en politiek geladen teksten nooit ver van elkaar. Bijvoorbeeld een Woman of the Ghetto en Liberation Conversation zijn daar voorbeelden van op dit legendarische album. Wat kan je verwachten? Veel verschillende stijlen (soul, funk, jazz etc) en een prachtstem, met inhoud.
14 . Marlena Shaw - The Spice of Life (1969)
Bij Marlena’s Spice of Life zijn kwaliteitsmuziek en politiek geladen teksten nooit ver van elkaar. Bijvoorbeeld een Woman of the Ghetto en Liberation Conversation zijn daar voorbeelden van op dit legendarische album. Wat kan je verwachten? Veel verschillende stijlen (soul, funk, jazz etc) en een prachtstem, met inhoud.
1
geplaatst: 25 april 2018, 21:38 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/30000/30751.jpg
13 . James Carr - You Got My Mind Messed Up (1967)
Blind kopen kan je deze zeker. James Carr is een topzanger en muzikaal zit het allemaal meer dan dik in orde. Geen slecht nummer te bekennen.
13 . James Carr - You Got My Mind Messed Up (1967)
Blind kopen kan je deze zeker. James Carr is een topzanger en muzikaal zit het allemaal meer dan dik in orde. Geen slecht nummer te bekennen.
0
geplaatst: 26 april 2018, 06:55 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/22000/22574.jpg
12 . Roberta Flack - First Take (1969)
Jeetjemina, dit zou toch je debuut zijn zeg! De stijl van Flack is misschien wel te zien als een combinatie van de stemmen van Nina Simone, Aretha Franklin en folkzangeressen als Judy Collins, maar bovenal als die Flack zelf. Bij dit album is het eigenlijk heel simpel. Zet ‘m op, neem je tijd en laat je meevoeren door alle nummers die zullen verbazen van kwaliteit en intensiteit.
12 . Roberta Flack - First Take (1969)
Jeetjemina, dit zou toch je debuut zijn zeg! De stijl van Flack is misschien wel te zien als een combinatie van de stemmen van Nina Simone, Aretha Franklin en folkzangeressen als Judy Collins, maar bovenal als die Flack zelf. Bij dit album is het eigenlijk heel simpel. Zet ‘m op, neem je tijd en laat je meevoeren door alle nummers die zullen verbazen van kwaliteit en intensiteit.
0
geplaatst: 26 april 2018, 16:05 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/1000/1081.jpg
11 . D'Angelo - Voodoo (2000)
Dit album is meer één geheel dan 'Brown Sugar'. De beats zijn dieper, dampender en grooven nog meer als voorheen. D'Angelo herhaalt niet zijn kunstje, maar doet iets anders helemaal goed. Alles lijkt gewoon perfect te passen.
11 . D'Angelo - Voodoo (2000)
Dit album is meer één geheel dan 'Brown Sugar'. De beats zijn dieper, dampender en grooven nog meer als voorheen. D'Angelo herhaalt niet zijn kunstje, maar doet iets anders helemaal goed. Alles lijkt gewoon perfect te passen.
0
geplaatst: 26 april 2018, 18:28 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/76.jpg
10 . Marvin Gaye - What's Going On(1971)
Meneer Gaye is zo ontzettend perfectionist bezig geweest met het maken van al zijn albums dat hij vond dat alleen zijn eigen stem het best op de achtergrond paste. Dus besloot hij behalve de leadzang ook de backing vocals zelf in te zingen. Een prachtig staaltje van perfect productiewerk.
De stem van Marv staat als een huis, hij weet je vast te pakken en nooit meer los te laten. Hij zingt ook daadwerkelijk ergens over. Een maatschappelijk betrokken zanger. Dat is in vergelijking met de 'Bitch', 'Shit', 'Nigga' zingende R&B zangers van nu wel anders.
Marv zingt niet alleen die teksten, hij brengt ook echt het gevoel over dat het hem zeer naar het hart ligt. Hij zingt die teksten niet alleen, hij beleeft ze. En jij ook, door hem.
10 . Marvin Gaye - What's Going On(1971)
Meneer Gaye is zo ontzettend perfectionist bezig geweest met het maken van al zijn albums dat hij vond dat alleen zijn eigen stem het best op de achtergrond paste. Dus besloot hij behalve de leadzang ook de backing vocals zelf in te zingen. Een prachtig staaltje van perfect productiewerk.
De stem van Marv staat als een huis, hij weet je vast te pakken en nooit meer los te laten. Hij zingt ook daadwerkelijk ergens over. Een maatschappelijk betrokken zanger. Dat is in vergelijking met de 'Bitch', 'Shit', 'Nigga' zingende R&B zangers van nu wel anders.
Marv zingt niet alleen die teksten, hij brengt ook echt het gevoel over dat het hem zeer naar het hart ligt. Hij zingt die teksten niet alleen, hij beleeft ze. En jij ook, door hem.
0
geplaatst: 27 april 2018, 07:56 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/9000/9076.jpg
9 . Gil Scott-Heron - Pieces of a Man (1971)
Legendarisch album! Gil Scott-Heron, de man met de aparte maar o zo interessante manier van zingen. De man met de teksten die écht nog ergens over gaan, zoals vroeger bij de soul weleens vaker de stok in het hoenderhok werd gegooid. De man die een inspiratiebron is voor artiesten over alle genres. De man die met dit album een album van wereldformaat heeft gemaakt
9 . Gil Scott-Heron - Pieces of a Man (1971)
Legendarisch album! Gil Scott-Heron, de man met de aparte maar o zo interessante manier van zingen. De man met de teksten die écht nog ergens over gaan, zoals vroeger bij de soul weleens vaker de stok in het hoenderhok werd gegooid. De man die een inspiratiebron is voor artiesten over alle genres. De man die met dit album een album van wereldformaat heeft gemaakt
1
geplaatst: 27 april 2018, 15:00 uur
Je begint je top 10 met 2 absolute grootheden (of koningen lijkt me meer van toepassing vandaag)!
Ik ben benieuwd naar de rest.
Ik ben benieuwd naar de rest.
0
geplaatst: 27 april 2018, 17:01 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/15000/15908.jpg
8 . Bill Withers - Just As I Am (1971)
Bill Withers is een bijzondere artiest. Een man die voor mijn gevoel in de vele soullijstjes weleens vergeten wordt. Zijn bluesy stijl is heerlijk om naar te luisteren en denk dat dit toch wel zijn beste plaat is. Lastig, want hij heeft louter sterke platen gemaakt. Maar dit is over geheel van zo'n hoog niveau. Prachtig!
8 . Bill Withers - Just As I Am (1971)
Bill Withers is een bijzondere artiest. Een man die voor mijn gevoel in de vele soullijstjes weleens vergeten wordt. Zijn bluesy stijl is heerlijk om naar te luisteren en denk dat dit toch wel zijn beste plaat is. Lastig, want hij heeft louter sterke platen gemaakt. Maar dit is over geheel van zo'n hoog niveau. Prachtig!
1
geplaatst: 28 april 2018, 00:00 uur
Bedankt nog voor het subtiel herinneren dat ik James Carr - You Got My Mind Messed Up toch maar eens moet aanschaffen. Vandaag nog eens geluisterd en geen idee waarom ik dat nog nooit heb gedaan.
Het wordt in dit geval wel de cd vanwege de vele bonusnummers.
Hetzelfde geldt voor de lp van Marie Queenie Lyons, hoewel ik haar See and don't see (een nummer waar ik al lang gek op ben) al op verzamelaars heb.
Het wordt in dit geval wel de cd vanwege de vele bonusnummers.
Hetzelfde geldt voor de lp van Marie Queenie Lyons, hoewel ik haar See and don't see (een nummer waar ik al lang gek op ben) al op verzamelaars heb.
0
geplaatst: 28 april 2018, 10:36 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/51000/51040.jpg
7 . Donny Hathaway - Donny Hathaway (1971)
Wat ik zo bijzonder mooi vind aan dit album is dat je echt de gospelroots van Hathaway terughoort (bijvoorbeel din nummer 3). Donny Hathaway benut hierop zijn vocale en muzikale talenten volledig. Heb maar weinig zangers met zoveel gevoel en tegelijkertijd met zoveel muzikaliteit muziek horen maken.
7 . Donny Hathaway - Donny Hathaway (1971)
Wat ik zo bijzonder mooi vind aan dit album is dat je echt de gospelroots van Hathaway terughoort (bijvoorbeel din nummer 3). Donny Hathaway benut hierop zijn vocale en muzikale talenten volledig. Heb maar weinig zangers met zoveel gevoel en tegelijkertijd met zoveel muzikaliteit muziek horen maken.
0
geplaatst: 28 april 2018, 16:12 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4690.jpg
6 . Stevie Wonder - Innervisions (1973)
Op dit album bewijst hij in ieder geval wederom dat hij misschien wel het grootste muzikaal talent ooit is. Van heerlijke funky soul tot ballads. Alles zit in deze plaat. En alles van een ongeëvenaard niveau. Vooral het gehoor voor detail is verbluffend. Het zijn vaak de kleine dingetjes die het doen bij Stevie. 'Living for the City' heeft voor mij een status an siech vanwege het baanbrekende ietwat rapachtige manier van zingen. Prachtig nummer. Met erg veel gevoel gebracht.
'Don't You Worry Bout a Thing' zal menig persoon wel bekend zijn. Die swingt gewoon aan alle kanten. Erg sterk nummer.
Ik kan nog wel even doorgaan met elk nummer. Geen zwak nummer te bekennen. Een erg intens album voor mij. Het gevoel spat ervanaf.
6 . Stevie Wonder - Innervisions (1973)
Op dit album bewijst hij in ieder geval wederom dat hij misschien wel het grootste muzikaal talent ooit is. Van heerlijke funky soul tot ballads. Alles zit in deze plaat. En alles van een ongeëvenaard niveau. Vooral het gehoor voor detail is verbluffend. Het zijn vaak de kleine dingetjes die het doen bij Stevie. 'Living for the City' heeft voor mij een status an siech vanwege het baanbrekende ietwat rapachtige manier van zingen. Prachtig nummer. Met erg veel gevoel gebracht.
'Don't You Worry Bout a Thing' zal menig persoon wel bekend zijn. Die swingt gewoon aan alle kanten. Erg sterk nummer.
Ik kan nog wel even doorgaan met elk nummer. Geen zwak nummer te bekennen. Een erg intens album voor mij. Het gevoel spat ervanaf.
1
geplaatst: 28 april 2018, 17:17 uur
Ze passen mooi bij elkaar die hoezen.
Ik heb zo'n vermoeden dat Stevland nog een keer langs komt.
Ik heb zo'n vermoeden dat Stevland nog een keer langs komt.
2
geplaatst: 28 april 2018, 17:43 uur
Dat mag ik wel hopen want anders nemen we Soul professor Reijersen niet meer serieus
Ben dit topic pas aan het volgen en kan het mis hebben maar denk dat er nog een zanger langs komt met een achternaam ook beginnende met een W
0
geplaatst: 28 april 2018, 20:35 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/74000/74295.jpg
5 . Sam Dees - The Show Must Go On (1975)
Fantastisch! Geweldig! Fenomenaal! Subliem!
Alle superlatieven kan ik voor dit album wel uit de kast trekken, maar het staat als een paal boven water. Dit is perfect.
Van de eerste beste noot af aan pakt dit album je bij de strot om je in een prachtige en groovende soultrip pas los te laten als je ten volle overutigd ben van alle pracht en praal die hoornvliezen hebben gekieteld en je zenuwen hebben gestreeld. Prachtig album.
5 . Sam Dees - The Show Must Go On (1975)
Fantastisch! Geweldig! Fenomenaal! Subliem!
Alle superlatieven kan ik voor dit album wel uit de kast trekken, maar het staat als een paal boven water. Dit is perfect.
Van de eerste beste noot af aan pakt dit album je bij de strot om je in een prachtige en groovende soultrip pas los te laten als je ten volle overutigd ben van alle pracht en praal die hoornvliezen hebben gekieteld en je zenuwen hebben gestreeld. Prachtig album.
0
geplaatst: 29 april 2018, 13:39 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/62000/62470.jpg
4 . Bill Withers - Still Bill (1972)
Topalbum van Withers. Ja, alweer! Deze man maakt louter ijzersterke soulsongs met een laidback en warme inslag. Ik ga geen hoogtepunten opnoemen want die zijn er alleen maar.
4 . Bill Withers - Still Bill (1972)
Topalbum van Withers. Ja, alweer! Deze man maakt louter ijzersterke soulsongs met een laidback en warme inslag. Ik ga geen hoogtepunten opnoemen want die zijn er alleen maar.
0
geplaatst: 29 april 2018, 15:33 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4181.jpg
3 . Curtis Mayfield - Curtis (1970)
Wat een debuut kan je hebben zeg! En daarmee nochtans onovertroffen door Mayfield, want zo'n magistraal debuut is haast niet te overtroffen cq. onmogelijk te overtreffen. De muzikaliteit knalt er echt vanaf!
3 . Curtis Mayfield - Curtis (1970)
Wat een debuut kan je hebben zeg! En daarmee nochtans onovertroffen door Mayfield, want zo'n magistraal debuut is haast niet te overtroffen cq. onmogelijk te overtreffen. De muzikaliteit knalt er echt vanaf!
* denotes required fields.