Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
2
geplaatst: 27 maart 2021, 22:07 uur
Voor het gemak m'n hele 2013 top 10:
10. Quasimoto - Yessir Whatever
9. Oddisee - Tangible Dream
8. Ugly Heroes - Ugly Heroes
7. Run The Jewels - Run The Jewels
6. Black Milk - No Poison No Paradise
5. Ghostface Killah & Adrian Younge - Twelve Reasons To Die
4. L'Orange & Stik Figa - The City Under The City
3. Great Minds - Great Minds
2. The Doppelgangaz - HARK
1. Ka - The Night's Gambit
10. Quasimoto - Yessir Whatever
9. Oddisee - Tangible Dream
8. Ugly Heroes - Ugly Heroes
7. Run The Jewels - Run The Jewels
6. Black Milk - No Poison No Paradise
5. Ghostface Killah & Adrian Younge - Twelve Reasons To Die
4. L'Orange & Stik Figa - The City Under The City
3. Great Minds - Great Minds
2. The Doppelgangaz - HARK
2
geplaatst: 29 maart 2021, 21:28 uur
Het was een hete strijd tussen de 20 shortlisted albums, maar deze 10 hebben het net niet gehaald:
Roc Marciano - Marci Beaucoup
L'Orange & Stik Figa - The City Under the City
Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die
CZARFACE - CZARFACE
Earl Sweatshirt - Doris
Clear Soul Forces - Gold PP7's
Tyler, the Creator - Wolf
Awon & Phoniks - Return to the Golden Era
Natti - Still Motion
Shad - Flying Colours
En de grootste honorable mention gaat naar de beste track van het jaar dat helaas op een album met te veel matige tracks staat: Pusha T - Numbers On The Boards
Roc Marciano - Marci Beaucoup
L'Orange & Stik Figa - The City Under the City
Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die
CZARFACE - CZARFACE
Earl Sweatshirt - Doris
Clear Soul Forces - Gold PP7's
Tyler, the Creator - Wolf
Awon & Phoniks - Return to the Golden Era
Natti - Still Motion
Shad - Flying Colours
En de grootste honorable mention gaat naar de beste track van het jaar dat helaas op een album met te veel matige tracks staat: Pusha T - Numbers On The Boards
3
geplaatst: 30 maart 2021, 09:18 uur
2010 - 2013 was hele interessante periode in hiphop. Waar underground- en commerciele hiphop voorheen vaak strikt gescheiden waren en een andere groep luisteraars hadden (zeker hier op MuMe), waren er in deze tijd veel artiesten die zowel de commerciele rap luistereraar als de underground heads bedienden. Rappers als Action Bronson, Big K.R.I.T., Run the Jewels en (al wat eerder) OFWGKTA sloegen een brug tussen beide werelden en hebben er bij mij in ieder geval gezorgd voor een flinke verbreding van mijn smaak.
1. Action Bronson - Blue Chips 2
2. Action Bronson - Saaab Stories
3. Run the Jewels - Run the Jewels
4. Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die
5. Great Minds - Great Minds
6. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time
7. Busta Rhymes & Q-Tip - The Abstract & the Dragon
8. DJ Format & Phill Most Chill - The Foremost
9. Earl Sweatshirt - Doris
10. Kay LC and DC Real67 - Ups 'n Downs
1. Action Bronson - Blue Chips 2
2. Action Bronson - Saaab Stories
3. Run the Jewels - Run the Jewels
4. Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die
5. Great Minds - Great Minds
6. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time
7. Busta Rhymes & Q-Tip - The Abstract & the Dragon
8. DJ Format & Phill Most Chill - The Foremost
9. Earl Sweatshirt - Doris
10. Kay LC and DC Real67 - Ups 'n Downs
0
geplaatst: 30 maart 2021, 09:40 uur
Flipm0de schreef:
Word, matig album, wat was dat een teleurstelling bij beluistering. Heel jammer. Nosetalgia tho, die vind ik nóg beter. Ook dat moment wanneer je The Wire kijkt en beseft dat Pusha die albumtitel geript heeft van een uitspraak van Marlo Stanfield

1
geplaatst: 30 maart 2021, 14:54 uur
BOOM! Jij bent in een klap mijn favoriete user in dit subgedeelte, G. Helemaal niet aan gedacht... Rest In Paradise btw...Toentertijd die LP gekocht van een persoonlijke homie van beide heren.
1
geplaatst: 30 maart 2021, 16:05 uur
Johnny Marr schreef:
Word, matig album, wat was dat een teleurstelling bij beluistering. Heel jammer. Nosetalgia tho, die vind ik nóg beter. Ook dat moment wanneer je The Wire kijkt en beseft dat Pusha die albumtitel geript heeft van een uitspraak van Marlo Stanfield
(quote)
Ook een hele harde track natuurlijk, al is het voornamelijk de ijskoude en ongemakkelijke beat van Numbers On The Boards wat voor mij de show steelt.
1
geplaatst: 30 maart 2021, 18:19 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
BOOM! Jij bent in een klap mijn favoriete user in dit subgedeelte, G. Helemaal niet aan gedacht... Rest In Paradise btw...Toentertijd die LP gekocht van een persoonlijke homie van beide heren.
(quote)

Heel vet album, heb destijds ook de LP en 12" gekocht. Spijtig dat ze geen 2e plaat hebben kunnen maken samen.
RIP DC Real 67!
1
geplaatst: 31 maart 2021, 22:20 uur
Volgens mij kunnen de lijsten van Koenr en Flipm0de elk moment droppen, maar hierbij even een remindertje voor de andere vaste garde: niels94, Silky & Smooth, aerobag, Ralph., Frank West en wellicht waxs als ie de tijd ervoor kan vinden.
3
geplaatst: 1 april 2021, 12:23 uur
01. Signor Benedick the Moor - El Negro
Wat vleugjes punk, een snufje metal en klassiek, een scheutje Danny Brown, en een boel ontzettend gedreven verses. Unieke en geweldig meesleepende plaat van Signor Benedick.
02. Yugen Blakrok - Return of the Astro-Goth
Sterk debuut van deze Zuid-Afrikaanse rapper. Met haar diepe stem, duistere stijl & sterke teksten moet ze hier toch een groter publiek kunnen aanspreken. Check ook haar performance bij Colors 2 jaar geleden.
03. Danny Brown - Old
Niet zo goed en consistent als de voorganger of de opvolger, maar Old was destijds een bevestiging van Brown's veelzijdigheid en kwaliteit. Klappers als 25 Bucks, Wonderbread en vooral Dip zijn niet uit mijn hoofd te krijgen.
04. Karol Conka - Batuk Freak
Funky, poppy hip-hop vol eigenzinnige, kleurrijke producties. Klinkt bij momenten als een speelse variant op M.I.A.
05. Airospace - Senjougahara Hitagi [Vol. II]
06. Earl Sweatshirt - Doris
07. Ka - The Night's Gambit
08. Farazi v Kayra - Hayalet Islığı
09. Ghostpoet - Some Say I So I Say Light
10. YAYAYI - YAYAYI
Wat vleugjes punk, een snufje metal en klassiek, een scheutje Danny Brown, en een boel ontzettend gedreven verses. Unieke en geweldig meesleepende plaat van Signor Benedick.
02. Yugen Blakrok - Return of the Astro-Goth
Sterk debuut van deze Zuid-Afrikaanse rapper. Met haar diepe stem, duistere stijl & sterke teksten moet ze hier toch een groter publiek kunnen aanspreken. Check ook haar performance bij Colors 2 jaar geleden.
03. Danny Brown - Old
Niet zo goed en consistent als de voorganger of de opvolger, maar Old was destijds een bevestiging van Brown's veelzijdigheid en kwaliteit. Klappers als 25 Bucks, Wonderbread en vooral Dip zijn niet uit mijn hoofd te krijgen.
04. Karol Conka - Batuk Freak
Funky, poppy hip-hop vol eigenzinnige, kleurrijke producties. Klinkt bij momenten als een speelse variant op M.I.A.
05. Airospace - Senjougahara Hitagi [Vol. II]
06. Earl Sweatshirt - Doris
07. Ka - The Night's Gambit
08. Farazi v Kayra - Hayalet Islığı
09. Ghostpoet - Some Say I So I Say Light
10. YAYAYI - YAYAYI
1
geplaatst: 1 april 2021, 15:48 uur
Interessante nummer 1 Koen. Nog nooit een volledig album van SB The Moor geluisterd, dus wellicht tijd dat daar verandering in gaat komen.
Yugen Blakrok klinkt op het eerste gehoor als *vul hier elke willekeurige femcee in* minus het Afrikaanse accent, maar vooral Sa-Roc schiet me binnen en laat ik die nu juist wel tof vinden. Ga ik ook nog eens wat aandachtiger luisteren.
Yugen Blakrok klinkt op het eerste gehoor als *vul hier elke willekeurige femcee in* minus het Afrikaanse accent, maar vooral Sa-Roc schiet me binnen en laat ik die nu juist wel tof vinden. Ga ik ook nog eens wat aandachtiger luisteren.
4
geplaatst: 1 april 2021, 19:18 uur
10. Denzel Curry - Nostalgic 64
Eerste aanraking met Denzel en gewoon een heerlijk album.
9. Tall Black Guy - 8 Miles to Moenart
Niet vaak dat een voornamelijk instrumentaal album in mijn top 10 staat, maar dit moody album met zijn typische Detroit sound ligt bij mij erg goed. Voor liefhebbers van Dilla (wie niet?) en het latere werk van Black Milk zullen deze tape ook wel kunnen waarderen denk ik.
8. Qwel & Maker - Beautiful Raw
Fijne beats en fijne raps, ideaal voor de komende zonnige maanden.
7. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time
Big K.R.I.T. mixtapes > zijn albums. In 2012 had hij een nog betere mixtape, maar dit is ook weer een pareltje. Voornamelijk als story teller zijn er weinig zo sterk als KRIT.
6. Oddisee - Tangible Dream
Oddisee is al op meerdere top 10 lijstjes van mij terecht gekomen en ook dit album verdient het.
Eerste aanraking met Denzel en gewoon een heerlijk album.
9. Tall Black Guy - 8 Miles to Moenart
Niet vaak dat een voornamelijk instrumentaal album in mijn top 10 staat, maar dit moody album met zijn typische Detroit sound ligt bij mij erg goed. Voor liefhebbers van Dilla (wie niet?) en het latere werk van Black Milk zullen deze tape ook wel kunnen waarderen denk ik.
8. Qwel & Maker - Beautiful Raw
Fijne beats en fijne raps, ideaal voor de komende zonnige maanden.
7. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time
Big K.R.I.T. mixtapes > zijn albums. In 2012 had hij een nog betere mixtape, maar dit is ook weer een pareltje. Voornamelijk als story teller zijn er weinig zo sterk als KRIT.
6. Oddisee - Tangible Dream
Oddisee is al op meerdere top 10 lijstjes van mij terecht gekomen en ook dit album verdient het.
0
geplaatst: 1 april 2021, 22:34 uur
Op die K.R.I.T.-tape staan ook twee van zijn beste nummers, nl My Trunk en How U Luv That. Zeer lang geleden dat ik degelijk naar wat muziek van die man geluisterd heb. Komt vooral omdat hij eigenlijk niks meer gemaakt heeft dat zo indrukwekkend was als zijn tapes van 2010 tem 2013.
3
geplaatst: 2 april 2021, 09:31 uur
5. Ka - The Night's Gambit
2021 voor mij is tot nu toe een muziekale tocht geweest door Ka zijn discografie. Geen idee waarom ik het voorheen nauwelijks een kans heb gegeven, maar alle kwartjes vallen dit jaar en en ook dit project is erg dope met Jungle als favoriet.
4. Run the Jewels - Run the Jewels
En weer een RTJ project in mijn top 10. Dit is waarschijnlijk mijn minst favoriete deel van de 4, maar oh zo sterk weer met A Christmas Fucking Miracle als uitschieter.
3. The Doppelgangaz - Hark
Gekke mannen die Doppelgangaz, maar muziek maar kunnen ze zeer zeker. Barbiturates
2. Brother Ali - Left in the Deck
A la The Lost Tapes, een verzameling van Brother Ali tracks die niet op zijn albums terecht zijn gekomen. Een rauwe verzameling welteverstaan. Hier te beluisteren.
1. Black Milk - No Poison No Paradise
Alles klopt. Van de toffe cover, tot de creatieve en rauwe producties, tot de persoonlijke lyrics. Het tweeluik Sunday's Best / Moday's Worst steelt de show, maar ook tracks als Interpret Sabotage en Ghetto DMF shinen nog steeds na 8 jaar.
2021 voor mij is tot nu toe een muziekale tocht geweest door Ka zijn discografie. Geen idee waarom ik het voorheen nauwelijks een kans heb gegeven, maar alle kwartjes vallen dit jaar en en ook dit project is erg dope met Jungle als favoriet.
4. Run the Jewels - Run the Jewels
En weer een RTJ project in mijn top 10. Dit is waarschijnlijk mijn minst favoriete deel van de 4, maar oh zo sterk weer met A Christmas Fucking Miracle als uitschieter.
3. The Doppelgangaz - Hark
Gekke mannen die Doppelgangaz, maar muziek maar kunnen ze zeer zeker. Barbiturates

2. Brother Ali - Left in the Deck
A la The Lost Tapes, een verzameling van Brother Ali tracks die niet op zijn albums terecht zijn gekomen. Een rauwe verzameling welteverstaan. Hier te beluisteren.
1. Black Milk - No Poison No Paradise
Alles klopt. Van de toffe cover, tot de creatieve en rauwe producties, tot de persoonlijke lyrics. Het tweeluik Sunday's Best / Moday's Worst steelt de show, maar ook tracks als Interpret Sabotage en Ghetto DMF shinen nog steeds na 8 jaar.
1
geplaatst: 2 april 2021, 09:34 uur
Johnny Marr schreef:
4eva Is a Mighty Long Time zegt hallo!
Ah klopt, die komt wel nog in de buurt. Maar ook sinds enkele weken na de release niet meer gedraaid.4eva Is a Mighty Long Time zegt hallo!
7
geplaatst: 2 april 2021, 09:53 uur
10. Great Minds - Great Minds
Prima Nederlands hip-hop album waarop Kleine Viezerik (slechts een paar minuten) echt de show steelt
9. Danny Brown - Old
Zijn laatste album vond ik echt geweldig, omdat beide werelden van Danny Brown daar samensmelten. Op dit album staan ze nog ver uiteen, zie Dip vs. Lonely. Beide geniale tracks op een toch uitstekend album.
8. Natti - Still Motion
Natti is het minst opvallende lid van CunninLynguists, maar zeker van enorme waarde. Dat bewijst hij ook op dit solo album.
7. Kid Cudi - Indicud
Velen zien dit album als het begin van zijn dip, maar ik vind dit ook nog een geweldig album. Grotendeels zelf geproduceerd, volledig in eigen stijl en ook weer volkomen uniek binnen hip-hop.
6. De Jeugd van Tegenwoordig - "Ja, Natúúrlijk!"
Mijn persoonlijk JVT favoriet. Alle leden lijken op hun top van hun kunnen en doen daar nog een schepje bovenop. Geweldig!
5. Kanye West - Yeezus
Ik blijf erbij dat Kanye West driemaal het landschap van mainstream muziek heeft veranderd met een album, zo ook met Yeezus. Compleet nieuwe weg binnen zijn repertoire en volkomen gestoord. Over the top borstklopperij, waarbij je een beetje het vergeten dat hij het destijds allemaal ook 100% meende.
4. Ugly Heroes - Ugly Heroes
Apollo Brown is een goede en redelijk unieke producers, maar ik schaar hem niet tot topproducers. Wel komt het af en toe voor dat alles op z'n plaats valt bij een album van hem en dat gebeurt hier.
3. R.A. the Rugged Man - Legends Never Die
R.A. the Rugged Man is één van mijn favoriete rappers, mede vanwege zijn vakmanschap. Dit laat hij op Legends Never Die eigenlijk echt voor het eerst horen en dat pakt enorm goed uit.
2. Adrian Younge & Ghostface Killah
Nog zo'n album waaraan alles klopt. Van de muziek tot aan de hoes, de hele sfeer klopte gewoon. Dikke domper destijds dat Soul Temple alle fysieke orders verneukte...
1. Mac Miller - Watching Movies with the Sound Off
Veel mensen waren in deze tijd al lyrisch over Mac Miller, maar zijn mixtapes deden, en doen, mij weinig. Des te groter was de verrassing toen dit album gereleased werd. Alles zit in dit album: humor, producties van FlyLo tot aan Tyler The Creator en vette gastbijdrages. Het feit dat Mac Miller zich hier heel kwetsbaar en open opstelt vond ik misschien wel het meest bijzonder en mooi. Toch ook wel een beetje uniek binnen hip-hop.
Prima Nederlands hip-hop album waarop Kleine Viezerik (slechts een paar minuten) echt de show steelt
9. Danny Brown - Old
Zijn laatste album vond ik echt geweldig, omdat beide werelden van Danny Brown daar samensmelten. Op dit album staan ze nog ver uiteen, zie Dip vs. Lonely. Beide geniale tracks op een toch uitstekend album.
8. Natti - Still Motion
Natti is het minst opvallende lid van CunninLynguists, maar zeker van enorme waarde. Dat bewijst hij ook op dit solo album.
7. Kid Cudi - Indicud
Velen zien dit album als het begin van zijn dip, maar ik vind dit ook nog een geweldig album. Grotendeels zelf geproduceerd, volledig in eigen stijl en ook weer volkomen uniek binnen hip-hop.
6. De Jeugd van Tegenwoordig - "Ja, Natúúrlijk!"
Mijn persoonlijk JVT favoriet. Alle leden lijken op hun top van hun kunnen en doen daar nog een schepje bovenop. Geweldig!
5. Kanye West - Yeezus
Ik blijf erbij dat Kanye West driemaal het landschap van mainstream muziek heeft veranderd met een album, zo ook met Yeezus. Compleet nieuwe weg binnen zijn repertoire en volkomen gestoord. Over the top borstklopperij, waarbij je een beetje het vergeten dat hij het destijds allemaal ook 100% meende.
4. Ugly Heroes - Ugly Heroes
Apollo Brown is een goede en redelijk unieke producers, maar ik schaar hem niet tot topproducers. Wel komt het af en toe voor dat alles op z'n plaats valt bij een album van hem en dat gebeurt hier.
3. R.A. the Rugged Man - Legends Never Die
R.A. the Rugged Man is één van mijn favoriete rappers, mede vanwege zijn vakmanschap. Dit laat hij op Legends Never Die eigenlijk echt voor het eerst horen en dat pakt enorm goed uit.
2. Adrian Younge & Ghostface Killah
Nog zo'n album waaraan alles klopt. Van de muziek tot aan de hoes, de hele sfeer klopte gewoon. Dikke domper destijds dat Soul Temple alle fysieke orders verneukte...
1. Mac Miller - Watching Movies with the Sound Off
Veel mensen waren in deze tijd al lyrisch over Mac Miller, maar zijn mixtapes deden, en doen, mij weinig. Des te groter was de verrassing toen dit album gereleased werd. Alles zit in dit album: humor, producties van FlyLo tot aan Tyler The Creator en vette gastbijdrages. Het feit dat Mac Miller zich hier heel kwetsbaar en open opstelt vond ik misschien wel het meest bijzonder en mooi. Toch ook wel een beetje uniek binnen hip-hop.
3
geplaatst: 2 april 2021, 12:58 uur
2. Signor Benedick the Moor - El Negro
3. Armand Hammer - Race Music
4. Quasimoto - Yessir Whatever
5. Black Milk - No Poison No Paradise
6. Kanye West - Yeezus
7. WWW - Atomová včela
8. Run the Jewels - Run the Jewels
9. Cult Favorite - For Madmen Only
10. Danny Brown - Old
2. Signor Benedick the Moor - El Negro
3. Armand Hammer - Race Music
4. Quasimoto - Yessir Whatever
5. Black Milk - No Poison No Paradise
6. Kanye West - Yeezus
7. WWW - Atomová včela
8. Run the Jewels - Run the Jewels
9. Cult Favorite - For Madmen Only
10. Danny Brown - Old
1
geplaatst: 3 april 2021, 13:39 uur
Ik skip dit keer, heb te weinig voor een goed lijstje, dus ik ga zeker een aantal albums uit jullie lijstjes oppikken.
3
geplaatst: 3 april 2021, 15:30 uur
Mooi om te zien dat de veteranen hier trouw blijven mee doen. Dit keer hadden 17 users samen 74 albums geselecteerd en hoewel de nummer 1 ook de meeste stemmen wist te pakken (11 tov 7/8 voor de top 5), lag het dit jaar erg dicht bij elkaar. De gehele top 5 maakte kans op die felbegeerde plek, iets wat tot nu toe niet eerder is voorgekomen. Ook is er voor het eerst een gedeelde 3de plek. De opmerkelijke afwezige in de lijst is Lil' Wayne - I Am Not a Human Being II. Deze waren wel dichtbij, maar wisten de top10 (net) niet te halen:
20. DJ Format & Phill Most Chill - The Foremost (15)
19. Action Bronson - Blue Chips 2 (16)
17. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time (16)
17. Quasimoto - Yessir Whatever (16)
16. Signor Benedick the Moor - El Negro (19)
15. Mac Miller - Watching Movies With the Sound Off (20)
14. Shad - Flying Colours (20)
13. Young Fathers - TAPE TWO (23)
12. Awon & Phoniks - Return To The Golden Era (26)
11. Great Minds - Great Minds (27)
20. DJ Format & Phill Most Chill - The Foremost (15)
19. Action Bronson - Blue Chips 2 (16)
17. Big K.R.I.T. - King Remembered in Time (16)
17. Quasimoto - Yessir Whatever (16)
16. Signor Benedick the Moor - El Negro (19)
15. Mac Miller - Watching Movies With the Sound Off (20)
14. Shad - Flying Colours (20)
13. Young Fathers - TAPE TWO (23)
12. Awon & Phoniks - Return To The Golden Era (26)
11. Great Minds - Great Minds (27)
4
geplaatst: 3 april 2021, 15:31 uur
En 10 beste van 2013:
10. Drake - Nothing Was the Same (29)
9. Oddisee - Tangible Dream (29)
8. Danny Brown - Old (29)
7. Ugly Heroes - Ugly Heroes (30)
6. Kanye West - Yeezus (33)
5. The Doppelgangaz - Hark (42)
3. Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die (51)
3. Ka - The Night's Gambit (51)
2. Black Milk - No Poison, No Paradise (52)
1. Run the Jewels - Run the Jewels (62)
10. Drake - Nothing Was the Same (29)
9. Oddisee - Tangible Dream (29)
8. Danny Brown - Old (29)
7. Ugly Heroes - Ugly Heroes (30)
6. Kanye West - Yeezus (33)
5. The Doppelgangaz - Hark (42)
3. Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die (51)
3. Ka - The Night's Gambit (51)
2. Black Milk - No Poison, No Paradise (52)
1. Run the Jewels - Run the Jewels (62)
1
zaaf
geplaatst: 3 april 2021, 16:24 uur
Prima top 10. Bevestigt voor mij wel dat 2013 geen hoogvlieger was.
Wel bijzonder dat Mac 2 keer een nr 1 scoort en verder nop.
Maar we koersen verder in het verleden!
Wel bijzonder dat Mac 2 keer een nr 1 scoort en verder nop.
Maar we koersen verder in het verleden!
1
zaaf
geplaatst: 3 april 2021, 16:26 uur
Om te beginnen met deze sterke 2012 albums
Karriem Riggins - Alone Together
Masta Ace - MA DOOM: Son Of Yvonne
Roc Marciano - Reloaded
Roi Heenok - Noirs et professionnels
Ukendt Kunstner - Hælervarer
Karriem Riggins - Alone Together
Masta Ace - MA DOOM: Son Of Yvonne
Roc Marciano - Reloaded
Roi Heenok - Noirs et professionnels
Ukendt Kunstner - Hælervarer
1
geplaatst: 3 april 2021, 16:58 uur
Mijn HMs:
Curren$y - Muscle Car Chronicles
Curren$y & Harry Fraud - Cigarette Boats
Westside Gunn - Hitler Wears Hermes
Z-Ro - Angel Dust
De bezige-bij-fakkel wordt door WSG doorgegeven aan Curren$y. Z-Ro trekt het zich niet aan.
Curren$y - Muscle Car Chronicles
Curren$y & Harry Fraud - Cigarette Boats
Westside Gunn - Hitler Wears Hermes
Z-Ro - Angel Dust
De bezige-bij-fakkel wordt door WSG doorgegeven aan Curren$y. Z-Ro trekt het zich niet aan.
5
geplaatst: 3 april 2021, 17:10 uur
Fijn jaartje geweest, zo te zien.
1. El-P - C4C
2. Killer Mike - R.A.P. Music
3. Death Grips - The Money Store
4. Aesop Rock - Skelethon
5. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city
6. P.O.S - We Don't Even Live Here
7. Quakers - Quakers
8. Sticks & Moon - Stick Bukowski
9. Death Grips - No Love Deep Web
10. Substantial - Home Is Where the Art Is
1. El-P - C4C
2. Killer Mike - R.A.P. Music
3. Death Grips - The Money Store
4. Aesop Rock - Skelethon
5. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city
6. P.O.S - We Don't Even Live Here
7. Quakers - Quakers
8. Sticks & Moon - Stick Bukowski
10. Substantial - Home Is Where the Art Is
4
geplaatst: 3 april 2021, 18:21 uur
Damn. 2012 was echt een mighty fine hip hop jaar.
1. Billy Woods - History Will Absolve Me
2. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city
3. Death Grips - Money Store
4. Killer Mike - R.A.P. Music
5. roadside.picnic - Rigor Mortis
6. Como Asesinar a Felipes - Comenzará de nuevo
7. Aesop Rock - Skelethon
8. Fresku - Maskerade
10. El-P - Cancer 4 Cure
11. Lil Ugly Mane - Mista Thug Isolation
12. Canserbero - Muerte
13. Shaban & Käptn Peng - Die Zähmung der Hydra
14. Dark Time Sunshine - ANX
15. Myka 9 & Factor - Sovereign Soul
16. Ka - Grief Pedigree
17. Home Brew - Home Brew
18. Coin locker kid - Traumnovelle
19. Large Professor - Professor @ Large
20. Yūrei Tachi - Moe and ghosts
1. Billy Woods - History Will Absolve Me
2. Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d city
3. Death Grips - Money Store
4. Killer Mike - R.A.P. Music
5. roadside.picnic - Rigor Mortis
6. Como Asesinar a Felipes - Comenzará de nuevo
7. Aesop Rock - Skelethon
8. Fresku - Maskerade
10. El-P - Cancer 4 Cure
11. Lil Ugly Mane - Mista Thug Isolation
12. Canserbero - Muerte
13. Shaban & Käptn Peng - Die Zähmung der Hydra
14. Dark Time Sunshine - ANX
15. Myka 9 & Factor - Sovereign Soul
16. Ka - Grief Pedigree
17. Home Brew - Home Brew
18. Coin locker kid - Traumnovelle
20. Yūrei Tachi - Moe and ghosts
1
geplaatst: 3 april 2021, 19:37 uur
aerobag schreef:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZ-SvCRwZjSrcc-yoSR0airgPcAWjqnV80SA&usqp=CAU
0
geplaatst: 3 april 2021, 19:50 uur
Top 2 notering dat jaar, veel te laag. Gewoon een beetje dollen, lekkertje!
* denotes required fields.