Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2018, 17:41 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/83000/83390.jpg
136 . Minnie Riperton - Come to My Garden(1970)
Jij, Minnie, haar muziek en haar tuin.
136 . Minnie Riperton - Come to My Garden(1970)
Jij, Minnie, haar muziek en haar tuin.
0
geplaatst: 12 maart 2018, 21:08 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/72000/72426.jpg
135 . Mavis Staples - Only for the Lonely(1970)
Mavis Staples is een zangeres van het rauwere werk en past daarmee perfect bij het Stax-label. Dit is een lekker album van deze dame.
135 . Mavis Staples - Only for the Lonely(1970)
Mavis Staples is een zangeres van het rauwere werk en past daarmee perfect bij het Stax-label. Dit is een lekker album van deze dame.
1
geplaatst: 13 maart 2018, 07:48 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/101000/101247.jpg
134 . Ray Charles - Ray Charles(1957)
Ray Charles, een bekende naam die al zeer vroeg in de geschiedenis ook al steengoede muziek maakte. Iedereen die de film Ray heeft gezien kent de scene waarin Ray Charles (gespeeld door Jamie Foxx) het nummer I Got a Woman zingt en hiermee de brug legt tussen R&B, jazz en gospel. Dit is niet voor niks nog steeds één van zijn bekendste nummers.
Niet alleen dit nummer is top op zijn gelijknamige album. Dat zijn ze eigenlijk alle 14, met eigen composities als Ain’t That Love en Hallelujah I Love Her So.
134 . Ray Charles - Ray Charles(1957)
Ray Charles, een bekende naam die al zeer vroeg in de geschiedenis ook al steengoede muziek maakte. Iedereen die de film Ray heeft gezien kent de scene waarin Ray Charles (gespeeld door Jamie Foxx) het nummer I Got a Woman zingt en hiermee de brug legt tussen R&B, jazz en gospel. Dit is niet voor niks nog steeds één van zijn bekendste nummers.
Niet alleen dit nummer is top op zijn gelijknamige album. Dat zijn ze eigenlijk alle 14, met eigen composities als Ain’t That Love en Hallelujah I Love Her So.
0
geplaatst: 13 maart 2018, 15:34 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8501.jpg
133 . India.Arie - Acoustic Soul(2001)
Trots! Dat is het ijkwoord voor dit album. India.Arie is een trotse en ietwat verlegen zangeres die vol vervoering bezingt was beschrijft. De producties zijn erg functioneel gehouden en vaak best catchy. Tekstueel blijft het vaak en nooit storend hangen. En haar stem, tsja, die is van onvoorstelbare schoonheid.
133 . India.Arie - Acoustic Soul(2001)
Trots! Dat is het ijkwoord voor dit album. India.Arie is een trotse en ietwat verlegen zangeres die vol vervoering bezingt was beschrijft. De producties zijn erg functioneel gehouden en vaak best catchy. Tekstueel blijft het vaak en nooit storend hangen. En haar stem, tsja, die is van onvoorstelbare schoonheid.
0
geplaatst: 13 maart 2018, 16:44 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/69000/69696.jpg
132 . Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Midnight Band: the First Minute of a New Day(1975)
Een meer "in your face" plaat van Gil en Brian.
132 . Gil Scott-Heron & Brian Jackson - Midnight Band: the First Minute of a New Day(1975)
Een meer "in your face" plaat van Gil en Brian.
0
geplaatst: 13 maart 2018, 20:19 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/370000/370618.jpg?cb=1514207374
131 . Gregory Porter - Liquid Spirit(2013)
Tekstueel persoonlijk en vocaal in den perfectie. Genieten van zijn stem en de ruimte die de muzikanten krijgen.
131 . Gregory Porter - Liquid Spirit(2013)
Tekstueel persoonlijk en vocaal in den perfectie. Genieten van zijn stem en de ruimte die de muzikanten krijgen.
0
geplaatst: 14 maart 2018, 16:14 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/59000/59457.jpg
130 . James Brown - There it Is(1972)
Grote intensiteit op dit funky werk van James Brown.
130 . James Brown - There it Is(1972)
Grote intensiteit op dit funky werk van James Brown.
0
geplaatst: 14 maart 2018, 18:44 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/85000/85119.jpg
29 . Nina Simone - Pastel Blues(1965)
Hoe soul is de muziek van Nina Simone eigenlijk? Naar onze mening soul genoeg, helemaal als je naar dit album luistert. Nina Simone is natuurlijk altijd te herkennen aan haar eigen geluid en op dit album pakt ze die ook nog eens prachtig in. Of het nu een cover als Strange Fruit is of good old Sinnerman, het is allemaal spot on. Geweldig album!
29 . Nina Simone - Pastel Blues(1965)
Hoe soul is de muziek van Nina Simone eigenlijk? Naar onze mening soul genoeg, helemaal als je naar dit album luistert. Nina Simone is natuurlijk altijd te herkennen aan haar eigen geluid en op dit album pakt ze die ook nog eens prachtig in. Of het nu een cover als Strange Fruit is of good old Sinnerman, het is allemaal spot on. Geweldig album!
0
geplaatst: 14 maart 2018, 20:22 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/66000/66210.jpg
128 . Clarence Carter - Patches(1970)
Clarence Carter levert hier met 'Patches' een geweldig album. Vooral de gehele sound, zowel vocaal en muzikaal, is een prachtig geheel.
128 . Clarence Carter - Patches(1970)
Clarence Carter levert hier met 'Patches' een geweldig album. Vooral de gehele sound, zowel vocaal en muzikaal, is een prachtig geheel.
1
geplaatst: 14 maart 2018, 21:38 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/224000/224437.jpg
127 . Father's Children - Who's Gonna Save the World(2011)
Het heeft even geduurd voordat het materiaal gereleased werd (40 jaar). Wat een goed verborgen parel!
127 . Father's Children - Who's Gonna Save the World(2011)
Het heeft even geduurd voordat het materiaal gereleased werd (40 jaar). Wat een goed verborgen parel!
0
geplaatst: 15 maart 2018, 16:47 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/307000/307406.jpg
126 . Charles Bradley - Victim of Love(2013)
Bij Charles Bradley kan je er in ieder geval prat op gaan dat hij vol bezieling zingt. Hij zingt wat een ander zou zeggen, met al zijn gevoel en gevoel voor drama en soul komen de teksten uit zijn rauwe strot.
126 . Charles Bradley - Victim of Love(2013)
Bij Charles Bradley kan je er in ieder geval prat op gaan dat hij vol bezieling zingt. Hij zingt wat een ander zou zeggen, met al zijn gevoel en gevoel voor drama en soul komen de teksten uit zijn rauwe strot.
0
geplaatst: 15 maart 2018, 17:22 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/41000/41771.jpg
125 . Cannonball Adderley - Somethin' Else(1958)
Mijn favoriete jazzplaat aller tijden.
125 . Cannonball Adderley - Somethin' Else(1958)
Mijn favoriete jazzplaat aller tijden.
0
geplaatst: 15 maart 2018, 19:06 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/37.jpg
124 . Michael Jackson - Bad(1987)
MJ heeft met dit album een zeer relaxte cd gemaakt. Nummers 1,2, 5, 7, 9 en 10 zijn allemaal top. Maar de rest doet er zekers ook niet teveel voor onder.
124 . Michael Jackson - Bad(1987)
MJ heeft met dit album een zeer relaxte cd gemaakt. Nummers 1,2, 5, 7, 9 en 10 zijn allemaal top. Maar de rest doet er zekers ook niet teveel voor onder.
0
geplaatst: 16 maart 2018, 12:36 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/243000/243693.jpg
123 . Lee Fields - Faithful Man(2012)
Lee Fields heeft een album gemaakt waarin de sfeer als een geheel aanvoelt. Probleem daarin is dat het soms als te veel van hetzelfde klinkt, maar gelukkig weet Fields met zijn emotioneel geladen stem ons toch bijna altijd bij de kladden te grijpen, onze aandacht te houden.
123 . Lee Fields - Faithful Man(2012)
Lee Fields heeft een album gemaakt waarin de sfeer als een geheel aanvoelt. Probleem daarin is dat het soms als te veel van hetzelfde klinkt, maar gelukkig weet Fields met zijn emotioneel geladen stem ons toch bijna altijd bij de kladden te grijpen, onze aandacht te houden.
1
geplaatst: 16 maart 2018, 16:08 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/54000/54423.jpg
122 . Nina Simone - Wild is the Wind(1966)
Album opgebouwd uit leftovers. Maar als je leftovers van deze kwaliteit zijn dan is dat zeker te prijzen.
122 . Nina Simone - Wild is the Wind(1966)
Album opgebouwd uit leftovers. Maar als je leftovers van deze kwaliteit zijn dan is dat zeker te prijzen.
0
geplaatst: 16 maart 2018, 18:06 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/183000/183250.jpg
121 . Hank Ballard - You Can't Keep a Good Man Down(1969)
Deze man had al zo zijn successen met the Midnighters. Dit door James Brown geproduceerde album moest dat succes weer terugbrengen.
121 . Hank Ballard - You Can't Keep a Good Man Down(1969)
Deze man had al zo zijn successen met the Midnighters. Dit door James Brown geproduceerde album moest dat succes weer terugbrengen.
1
geplaatst: 16 maart 2018, 20:46 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/75000/75074.jpg
120 . Harlem River Drive - Harlem River Drive(1971)
Funk van de bovenste plank. Goede afwisseling tussen uptempo funk en het wat rustiger werk.
120 . Harlem River Drive - Harlem River Drive(1971)
Funk van de bovenste plank. Goede afwisseling tussen uptempo funk en het wat rustiger werk.
0
geplaatst: 17 maart 2018, 08:25 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/33000/33267.jpg
119 . Nina Simone - High Priestess of Soul(1966)
Album dat meer richting de soul gaat, maar nog steeds de duidelijke mix van soul, jazz, pop, blues en gospel. Met natuurlijk prijsnummer Come Ye.
119 . Nina Simone - High Priestess of Soul(1966)
Album dat meer richting de soul gaat, maar nog steeds de duidelijke mix van soul, jazz, pop, blues en gospel. Met natuurlijk prijsnummer Come Ye.
0
geplaatst: 17 maart 2018, 09:56 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/328.jpg?cb=1502963506
118 . Michael Jackson - Thriller(1982)
Toch wel HET album van MJ. Alleen maar top popsongs waar ze nu vaak een puntje aan kunnen zuigen in dit genre. MJ ten top, catchy, mooi, en alles zit erin.
118 . Michael Jackson - Thriller(1982)
Toch wel HET album van MJ. Alleen maar top popsongs waar ze nu vaak een puntje aan kunnen zuigen in dit genre. MJ ten top, catchy, mooi, en alles zit erin.
0
geplaatst: 17 maart 2018, 14:16 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/35000/35675.jpg
117 . Marvin Gaye - M.P.G.(1969)
In de jaren '60 was hij nog niet zo sterk als in de 70's. In de sixties is dit wel zijn beste plaat.
117 . Marvin Gaye - M.P.G.(1969)
In de jaren '60 was hij nog niet zo sterk als in de 70's. In de sixties is dit wel zijn beste plaat.
0
geplaatst: 17 maart 2018, 18:37 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/117000/117073.jpg
116 . Buddy Miles - Them Changes(1970)
Stuk voor stuk ijzersterk, funky songs.
116 . Buddy Miles - Them Changes(1970)
Stuk voor stuk ijzersterk, funky songs.
0
geplaatst: 17 maart 2018, 20:35 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/59000/59460.jpg
115 . James Brown - Say it Loud! I'm Black and I'm Proud(1969)
Vooral de titeltrack is wereldberoemd.
115 . James Brown - Say it Loud! I'm Black and I'm Proud(1969)
Vooral de titeltrack is wereldberoemd.
0
geplaatst: 18 maart 2018, 09:56 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/64000/64757.jpg
[url=https://www.musicmeter.nl/album/64757114 . Lee Dorsey - Ride Your Pony-Get Out of My Life Woman(1966)
Op de hoes prijken twee tophits. De titeltrack en de cover Get Out of My Life Woman. Dan heb je nog tien andere nummers over die van een evengereed hoge kwaliteit zijn. Misschien niet de bekendste titels, maar zeer genietbaar. De stijl ligt in de lijn van de New Orleans soul.
[url=https://www.musicmeter.nl/album/64757114 . Lee Dorsey - Ride Your Pony-Get Out of My Life Woman(1966)
Op de hoes prijken twee tophits. De titeltrack en de cover Get Out of My Life Woman. Dan heb je nog tien andere nummers over die van een evengereed hoge kwaliteit zijn. Misschien niet de bekendste titels, maar zeer genietbaar. De stijl ligt in de lijn van de New Orleans soul.
0
geplaatst: 18 maart 2018, 17:08 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/64000/64811.jpg
113 . Allen Toussaint - Southern Nights(1975)
Afwisselend, warme plaat van Toussaint. Een muzikaal genie in het liedjes schrijven.
113 . Allen Toussaint - Southern Nights(1975)
Afwisselend, warme plaat van Toussaint. Een muzikaal genie in het liedjes schrijven.
0
geplaatst: 18 maart 2018, 20:13 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/161000/161572.jpg
112 . Clarence Reid - Running Water(1973)
Niet de bekendste naam, maar luister deze plaat maar gewoon. Prachtige liedjes en mooie teksten.
112 . Clarence Reid - Running Water(1973)
Niet de bekendste naam, maar luister deze plaat maar gewoon. Prachtige liedjes en mooie teksten.
0
geplaatst: 19 maart 2018, 16:05 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/9000/9091.jpg
111 . Gil Scott-Heron - Moving Target(1982)
Gil heeft op deze plaat de groove duidelijk goed te pakken
111 . Gil Scott-Heron - Moving Target(1982)
Gil heeft op deze plaat de groove duidelijk goed te pakken
0
geplaatst: 19 maart 2018, 19:14 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/40000/40644.jpg
110 . James Brown and the Famous Flames - Please Please Please(1959)
Wie o wie kent de oude zwart-wit beelden niet van James Brown op het podium die zich bij de eerste noten van Please Please ten aarde stort en zijn mantel afgooit. Kijk anders nog even hier.
JB kennen we natuurlijk van zijn latere funkwerk, maar op dit album brengt hij vooral prachtige soulsongs. Onversneden en recht je ziel in.
110 . James Brown and the Famous Flames - Please Please Please(1959)
Wie o wie kent de oude zwart-wit beelden niet van James Brown op het podium die zich bij de eerste noten van Please Please ten aarde stort en zijn mantel afgooit. Kijk anders nog even hier.
JB kennen we natuurlijk van zijn latere funkwerk, maar op dit album brengt hij vooral prachtige soulsongs. Onversneden en recht je ziel in.
0
geplaatst: 19 maart 2018, 21:03 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/13000/13545.jpg
109 . James Brown - Black Caesar(1973)
JB doet hier een soundtrack. Speciale aandacht voor het nummer 'The Boss'
109 . James Brown - Black Caesar(1973)
JB doet hier een soundtrack. Speciale aandacht voor het nummer 'The Boss'
0
geplaatst: 20 maart 2018, 12:41 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/19000/19996.jpg
108 . Ann Peebles - Part Time Love(1971)
Ann Peebles is een van mijn favoriete soulzangeressen (misschien wel de meest favoriete). Ze weet me met haar stem altijd te raken. En haar nummers zitten muzikaal ook altijd ik in orde in elkaar.
108 . Ann Peebles - Part Time Love(1971)
Ann Peebles is een van mijn favoriete soulzangeressen (misschien wel de meest favoriete). Ze weet me met haar stem altijd te raken. En haar nummers zitten muzikaal ook altijd ik in orde in elkaar.
1
geplaatst: 20 maart 2018, 16:12 uur
https://www.musicmeter.nl/images/cover/7000/7191.jpg
107 . Isaac Hayes - Shaft(1971)
Misschien is Shaft wel het bekendste werk van Isaac Hayes. Wat me vooral erg interesseerde aan deze musicus waren die prachtige wauw-gitaargeluiden in de composities. Wederom een legendarische plaat dit.
107 . Isaac Hayes - Shaft(1971)
Misschien is Shaft wel het bekendste werk van Isaac Hayes. Wat me vooral erg interesseerde aan deze musicus waren die prachtige wauw-gitaargeluiden in de composities. Wederom een legendarische plaat dit.
* denotes required fields.