Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
2
geplaatst: 10 februari 2021, 18:58 uur
Persoonlijk zou ik Paak eerder onder hip hop scharen dan Joe Hawley. Nu hebben ze beide een plekkie dus zou zeggen lekker laten staan.
6
geplaatst: 10 februari 2021, 21:21 uur
Moest gisteren verstek laten gaan vanwege drukte, dus haal ik vandaag in.
4. L'Orange & Mr. Lif - The Life & Death of Scenery
EP of niet, dit is de Lif waar ik sinds I Phantom op zat te wachten en bewijst hiermee dat hij ook zonder El-P en consorten een razend sterke plaat kan maken, die van het begin tot eind blijft boeien. Toffe video ook .
3. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
Er zijn weinig artiesten die ik zo hoog heb zitten als Tribe en ook maar weinig die me in zo'n korte tijd zo euforisch als verdrietig tegelijkertijd hebben laten voelen. A Tribe Called Quest is en zal voor mij altijd de beste (meest constante) hip hop formatie ooit blijven.
2. Danny Brown - Atrocity Exhibition
Belachelijk sterk album van Danny die misschien wel de allerbeste plaat van 2016 heeft gemaakt. Wat een groei maakt die gast door zeg en wat een tour de force is deze plaat.
1. Ka - Honor Killed the Samurai
Een album die zich langzaam onder mijn huid nestelde en zich gestaag ontpopte tot persoonlijke favoriet. Eigenlijk niet een album om één nummer uit te lichten, maar het beste werkt wanneer je die van voor naar achteren draait. En dat doe ik dan ook erg graag en met zeer grote regelmaat.
4. L'Orange & Mr. Lif - The Life & Death of Scenery
EP of niet, dit is de Lif waar ik sinds I Phantom op zat te wachten en bewijst hiermee dat hij ook zonder El-P en consorten een razend sterke plaat kan maken, die van het begin tot eind blijft boeien. Toffe video ook .
3. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
Er zijn weinig artiesten die ik zo hoog heb zitten als Tribe en ook maar weinig die me in zo'n korte tijd zo euforisch als verdrietig tegelijkertijd hebben laten voelen. A Tribe Called Quest is en zal voor mij altijd de beste (meest constante) hip hop formatie ooit blijven.
Belachelijk sterk album van Danny die misschien wel de allerbeste plaat van 2016 heeft gemaakt. Wat een groei maakt die gast door zeg en wat een tour de force is deze plaat.
1. Ka - Honor Killed the Samurai
Een album die zich langzaam onder mijn huid nestelde en zich gestaag ontpopte tot persoonlijke favoriet. Eigenlijk niet een album om één nummer uit te lichten, maar het beste werkt wanneer je die van voor naar achteren draait. En dat doe ik dan ook erg graag en met zeer grote regelmaat.
2
geplaatst: 11 februari 2021, 10:21 uur
2016:
Top 10
1. Kanye West - The Life of Pablo
3. A Tribe Called Quest - We Got It From Here... Thank You 4 Your Service
4. ScHoolboy Q - Blank Face LP
5. NxWorries - Yes Lawd!
6. Isaiah Rashad - The Sun's Tirade
7. Skepta - Konnichiwa
8. Run The Jewels - Run The Jewels 3
9. Kid Cudi - Passion, Pain & Demon Slayin'
10. Injury Reserve - Floss
Top 10
1. Kanye West - The Life of Pablo
3. A Tribe Called Quest - We Got It From Here... Thank You 4 Your Service
4. ScHoolboy Q - Blank Face LP
5. NxWorries - Yes Lawd!
6. Isaiah Rashad - The Sun's Tirade
7. Skepta - Konnichiwa
8. Run The Jewels - Run The Jewels 3
9. Kid Cudi - Passion, Pain & Demon Slayin'
2
zaaf
geplaatst: 11 februari 2021, 12:52 uur
En mijn totaalplaatje 2016
1. A Tribe Called Quest - We got it from Here... Thank You 4 Your service
2. Edward Scissortongue + Lamplighter - Tell Them It's Winter
3. Danny Brown - Atrocity Exhibition
4. Sammus - Pieces in Space
5. Denzel Curry - Imperial
6. Joe Hawley - Joe Hawley
7. Epidemic - 4 Dimensions On A Paper
8. RSPC - Le Cafard
9. Ukendt Kunstner - Den Anden Side
10. Noname - Telefone
8. RSPC - Le Cafard
10. Noname - Telefone
0
geplaatst: 11 februari 2021, 16:33 uur
zaaf schreef:
8. RSPC - Le Cafard
10. Noname - Telefone
8. RSPC - Le Cafard
10. Noname - Telefone
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar die nummer 2. Eens kijken of ik een evaluatiekopie kan scoren.
Edit: en gevonden op Spotify, net zo makkelijk natuurlijk

3
geplaatst: 11 februari 2021, 20:05 uur
10. Danny Brown - Atrocity Exhibition
Als Danny Brown los gaat, dan graag zoals op dit album.
9. Run the Jewels - Run the Jewels 3
Samen met deel 4 toch minder memorable dan deel 1 & 2, maar ondanks dat staat ook dit album weer als een huis.
8. Kid Cudi - Passion, Pain & Demon Slayin'
Een swingend en fris album. Cudi herpakt zich goed t.o.v. het album hiervoor en gaat min of meer verder in de lijn van Satellite Flight
7. Nosa - Novi
Heel sterk (en tamelijk onbekend) plaatje van eigen bodem. Echt een aanrader!
6. Aesop Rock - The Impossible Kid
Het lukt Aesop Rock niet om slechte albums te maken...
5. Kanye West - The Life of Pablo
Dit album klopt van geen enkele kant en toch valt alles op z'n plaats.
4. Atmosphere - Fishing Blues
Niet mijn favoriete Atmosphere plaat, maar toch wel een ongelooflijk goed album.
3. Diggy Dex - Golven
Ik heb een ongelooflijk zwak voor dit album.
2. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
Dit was destijds mijn nummer 1, maar het is toch iets minder geworden in de loop der jaren. Desalniettemin blijft dit album dat nog een verrassend goede ATCQ-vibe heeft.
1. Apollo Brown & Skyzoo - The Easy Truth
Apollo Brown weet soms het beste in rappers naar boven te halen en het beste voorbeeld is Skyzoo; een uitstekende, maar toch vaak erg saaie rapper. De producties van Apollo zijn zoals altijd behoorlijk bombastisch en toch weet de doorgaans onopvallende Skyzoo heel goed overeind te blijven. Dit blijft tot op de dag van vandaag mijn favoriete album van 2016 (en meerdere jaren).
Als Danny Brown los gaat, dan graag zoals op dit album.
9. Run the Jewels - Run the Jewels 3
Samen met deel 4 toch minder memorable dan deel 1 & 2, maar ondanks dat staat ook dit album weer als een huis.
8. Kid Cudi - Passion, Pain & Demon Slayin'
Een swingend en fris album. Cudi herpakt zich goed t.o.v. het album hiervoor en gaat min of meer verder in de lijn van Satellite Flight
7. Nosa - Novi
Heel sterk (en tamelijk onbekend) plaatje van eigen bodem. Echt een aanrader!
6. Aesop Rock - The Impossible Kid
Het lukt Aesop Rock niet om slechte albums te maken...
5. Kanye West - The Life of Pablo
Dit album klopt van geen enkele kant en toch valt alles op z'n plaats.
4. Atmosphere - Fishing Blues
Niet mijn favoriete Atmosphere plaat, maar toch wel een ongelooflijk goed album.
3. Diggy Dex - Golven
Ik heb een ongelooflijk zwak voor dit album.
Dit was destijds mijn nummer 1, maar het is toch iets minder geworden in de loop der jaren. Desalniettemin blijft dit album dat nog een verrassend goede ATCQ-vibe heeft.
1. Apollo Brown & Skyzoo - The Easy Truth
Apollo Brown weet soms het beste in rappers naar boven te halen en het beste voorbeeld is Skyzoo; een uitstekende, maar toch vaak erg saaie rapper. De producties van Apollo zijn zoals altijd behoorlijk bombastisch en toch weet de doorgaans onopvallende Skyzoo heel goed overeind te blijven. Dit blijft tot op de dag van vandaag mijn favoriete album van 2016 (en meerdere jaren).
3
geplaatst: 11 februari 2021, 21:52 uur
Mijn top fünf
5. Isaiah Rashad - The Sun's Tirade
Dit album helemaal grijs gedraaid de afgelopen jaren. Niet omdat het zo hoogstaand is, maar hij luistert zo lekker weg met 4r Da Squaw zonder twijfel als hoogtepunt.
4. Aesop Rock - The Impossible Kid
Aesop is niet makkelijk te verteren als MC, maar als je er wat moeite (+ Genius) insteekt kom je veel moois tegen. The Impossible Kid is daarentegen denk ik wel zijn meest persoonlijke album en daardoor waarschijnlijk mijn favoriete Aesop album. Moeilijk een nummer uit te kiezen, maar Blood Sandwich heeft wel veel kippenvel momenten.
3. Run the Jewels - Run the Jewels 3
Van R.A.P. Music tot RTJ4, alles wat deze heren samen aanraken veranderd in goud. Best of both worlds met de hoogstaande knallende beats van El-P gecombineerd met de dirty south recht-voor-je-raap stijl van Killer Mike. Ondertussen kan Run The Jewels zo in het rijtje van duo's als Mobb Deep, Gang Starr, en OutKast.
2. Kanye West - The Life of Pablo
Een wild Kanye album. De eerdere versies van dit album bliezen mij niet weg, maar de laatste versie is uiteindelijk toch enorm sterk geworden. Een aantal van Kanye zijn beste tracks staan hier op. Ultralight Beam, Real Friends, Wolves, 30 Hours, No More Parties In LA, FML... stuk voor stuk geweldig. Zonder twijfel mijn meest gedraaide album uit 2016.
1. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
Al genoeg over deze plaat gezegd hier. Denk dat weinig mensen zo'n sterke comeback hadden verwacht, maar wat een parel van een album met The Space Program als een van mijn favoriete tracks in de afgelopen jaren.
5. Isaiah Rashad - The Sun's Tirade
Dit album helemaal grijs gedraaid de afgelopen jaren. Niet omdat het zo hoogstaand is, maar hij luistert zo lekker weg met 4r Da Squaw zonder twijfel als hoogtepunt.
4. Aesop Rock - The Impossible Kid
Aesop is niet makkelijk te verteren als MC, maar als je er wat moeite (+ Genius) insteekt kom je veel moois tegen. The Impossible Kid is daarentegen denk ik wel zijn meest persoonlijke album en daardoor waarschijnlijk mijn favoriete Aesop album. Moeilijk een nummer uit te kiezen, maar Blood Sandwich heeft wel veel kippenvel momenten.
Van R.A.P. Music tot RTJ4, alles wat deze heren samen aanraken veranderd in goud. Best of both worlds met de hoogstaande knallende beats van El-P gecombineerd met de dirty south recht-voor-je-raap stijl van Killer Mike. Ondertussen kan Run The Jewels zo in het rijtje van duo's als Mobb Deep, Gang Starr, en OutKast.
2. Kanye West - The Life of Pablo
Een wild Kanye album. De eerdere versies van dit album bliezen mij niet weg, maar de laatste versie is uiteindelijk toch enorm sterk geworden. Een aantal van Kanye zijn beste tracks staan hier op. Ultralight Beam, Real Friends, Wolves, 30 Hours, No More Parties In LA, FML... stuk voor stuk geweldig. Zonder twijfel mijn meest gedraaide album uit 2016.
1. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
Al genoeg over deze plaat gezegd hier. Denk dat weinig mensen zo'n sterke comeback hadden verwacht, maar wat een parel van een album met The Space Program als een van mijn favoriete tracks in de afgelopen jaren.
1
geplaatst: 11 februari 2021, 23:18 uur
10. Open Mike Eagle & Paul White - Hella Personal Film Festival
Vanaf Rappers Will Die of Natural Causes tot aan deze release liet Mike eigenlijk keer op keer horen dat zijn voorlopige meesterwerkje uit 2017 er al die tijd al in zat. Grappig, relevant en on point.
09. Linafornia - Yung
Eigenzinnige, speelse, frisse instrumentale plaat. Aanrader voor liefhebbers van Madlib.
08. Sammus - Pieces in Space
Volwassen, nerdy hiphop vol game-referenties & introspectieve teksten. Ontdekt door haar feature op Open Mike Eagle's plaat, maar inmiddels ook behoorlijk gek op haar solowerk. Haar EP uit dit jaar is nog beter.
Vanaf Rappers Will Die of Natural Causes tot aan deze release liet Mike eigenlijk keer op keer horen dat zijn voorlopige meesterwerkje uit 2017 er al die tijd al in zat. Grappig, relevant en on point.
09. Linafornia - Yung
Eigenzinnige, speelse, frisse instrumentale plaat. Aanrader voor liefhebbers van Madlib.
Volwassen, nerdy hiphop vol game-referenties & introspectieve teksten. Ontdekt door haar feature op Open Mike Eagle's plaat, maar inmiddels ook behoorlijk gek op haar solowerk. Haar EP uit dit jaar is nog beter.
0
zaaf
geplaatst: 12 februari 2021, 17:49 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
...
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar die nummer 2. Eens kijken of ik een evaluatiekopie kan scoren.
En, wat vind je ervan dude?...
2
geplaatst: 12 februari 2021, 18:29 uur
07. Noname - Telefone
Ook Noname's eerste release maakte direct indruk. Speels, fris, lief en oprecht. Met Room 28 overtrof ze deze worp twee jaar later, maar haar debuut was al behoorlijk sterk.
06. Moor Mother - Fetish Bones
Sterke, politieke, intense, donkere plaat van alleskunner Moor Mother. Ze zou de jaren hierna haar niche compleet gaan domineren en haar invloed naar allerlei andere genres uitstrekken. Dit was haar eerste complete statement als artiest.
05. Kate Tempest - Let Them Eat Chaos
Nog meer spoken word op deze andere intense en donkere plaat. Kate's hoogtepunt, by far. Europe Is Lost vat zo even een heel decennium samen.
04. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
De comeback-plaat die niemand aan zag komen. Phife en Q-Tip hebben 1 van de fijnste back-and-forths in de hele scene en deze worp doet nauwelijks onder voor de 2 meesterwerken uit de 90s. We the People... was één van de sterkste tracks van het jaar.
Ook Noname's eerste release maakte direct indruk. Speels, fris, lief en oprecht. Met Room 28 overtrof ze deze worp twee jaar later, maar haar debuut was al behoorlijk sterk.
Sterke, politieke, intense, donkere plaat van alleskunner Moor Mother. Ze zou de jaren hierna haar niche compleet gaan domineren en haar invloed naar allerlei andere genres uitstrekken. Dit was haar eerste complete statement als artiest.
Nog meer spoken word op deze andere intense en donkere plaat. Kate's hoogtepunt, by far. Europe Is Lost vat zo even een heel decennium samen.
De comeback-plaat die niemand aan zag komen. Phife en Q-Tip hebben 1 van de fijnste back-and-forths in de hele scene en deze worp doet nauwelijks onder voor de 2 meesterwerken uit de 90s. We the People... was één van de sterkste tracks van het jaar.
1
zaaf
geplaatst: 12 februari 2021, 18:32 uur
Koenr schreef:
Een telfout zullen wij u niet euvel duiden 04. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service

0
geplaatst: 12 februari 2021, 21:59 uur
Experimenteel op een manier die ik niet zo tof vond, heb het na 3 of 4 nummers afgezet.
0
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 12 februari 2021, 23:27 uur
Is wel dope en ze zijn van High Focus label waar ook The Four Owls en Ocean Wisdom bij zitten en dat kan bijna niet misgaan.
Ik vind Little Simz, Kate Tempest en Kojey Radical ook tof o ja en Loyle Garner ook cool
0
geplaatst: 13 februari 2021, 08:48 uur
Recap:
10. Run The Jewels - Run The Jewels 3
9. ElZhi - Lead Poison
8. Elucid - Save Yourself
7. Beneficence - Basement Chemistry
6. Apollo Brown & Skyzoo - The Easy Truth
5. Aesop Rock - The Impossible Kid
4. L’Orange & Mr. Lif - The Life & Death of Scenery
3. A Tribe Called Quest - We Got It from Here… Thank You 4 Your Service
1. Ka - Honor Killed The Samurai
10. Run The Jewels - Run The Jewels 3
9. ElZhi - Lead Poison
8. Elucid - Save Yourself
7. Beneficence - Basement Chemistry
6. Apollo Brown & Skyzoo - The Easy Truth
5. Aesop Rock - The Impossible Kid
4. L’Orange & Mr. Lif - The Life & Death of Scenery
3. A Tribe Called Quest - We Got It from Here… Thank You 4 Your Service
1. Ka - Honor Killed The Samurai
0
geplaatst: 13 februari 2021, 09:54 uur
Koenr schreef:
Hey, die had er bij mij natuurlijk ook in gemoeten, blijkbaar even over het hoofd gezien ofzo...
0
geplaatst: 13 februari 2021, 12:03 uur
Diederik d(-_-)b schreef:
Is wel dope en ze zijn van High Focus label waar ook The Four Owls en Ocean Wisdom bij zitten en dat kan bijna niet misgaan.
Ik vind Little Simz, Kate Tempest en Kojey Radical ook tof o ja en Loyle Garner ook cool
Gooi je lijstje(s) er maar bijIs wel dope en ze zijn van High Focus label waar ook The Four Owls en Ocean Wisdom bij zitten en dat kan bijna niet misgaan.
0
zaaf
geplaatst: 13 februari 2021, 12:55 uur
ja iemand die dit topic zo snel vindt, daar ben ik wel benieuwd naar!
4
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 13 februari 2021, 13:16 uur
01 - Aesop Rock - The Impossible Kid
02 - Epidemic - 4 Dimensions On A paper
03 - Elucid - Save Yourself
04 - Ocean Wisdom - Chaos '93
05 - Lando Chill - For Mark, Your Son
06 - Little Simz - Stillness In Wonderland
07 - Thes One - Where The Piecelock Ends
08 - Klaus Layer - Society Colapse
09 - KA - Honor Killed The Samurai
10 - Apollo Brown & Skyzo
1
geplaatst: 13 februari 2021, 19:47 uur
5. Kendrick Lamar - untitled unmastered.
4. MHD - MHD
Geweldige Franstalige trap plaat, waardoor MHD een glansrijke cariere in het verschiet had. Glansrijk is zijn cariere echter nooit geworden. MHD werd namelijk een paar jaar later opgepakt, omdat hij werd verdacht van een moord. Deze zaak moet (volgens mij) nog steeds voor de rechter komen...
Waardig laatste album van een van mijn favorierten hiphop groepen.
1. Mula B & Louis - Drugs & Geld, Vol. 1
Een van mijn favoriete Nederlandse hiphopalbums ooit! Deze hoort wat mij betreft thuis tussen albums als Eigen Wereld, Flessepost, Tussen Licht en Lucht, enz. Mula B en Louis Vos komen met harde straatraps, gekke flows en nieuwe slang op keiharde trapbeats van Illiasopdebeat. Dit vernieuwende album heeft een een dusdanige invloed gehad op de Nederlandse hiphopscene dat het anno 2021 zeker een klassieker mag worden genoemd.
4. MHD - MHD
Geweldige Franstalige trap plaat, waardoor MHD een glansrijke cariere in het verschiet had. Glansrijk is zijn cariere echter nooit geworden. MHD werd namelijk een paar jaar later opgepakt, omdat hij werd verdacht van een moord. Deze zaak moet (volgens mij) nog steeds voor de rechter komen...
Waardig laatste album van een van mijn favorierten hiphop groepen.
1. Mula B & Louis - Drugs & Geld, Vol. 1
Een van mijn favoriete Nederlandse hiphopalbums ooit! Deze hoort wat mij betreft thuis tussen albums als Eigen Wereld, Flessepost, Tussen Licht en Lucht, enz. Mula B en Louis Vos komen met harde straatraps, gekke flows en nieuwe slang op keiharde trapbeats van Illiasopdebeat. Dit vernieuwende album heeft een een dusdanige invloed gehad op de Nederlandse hiphopscene dat het anno 2021 zeker een klassieker mag worden genoemd.
5
geplaatst: 14 februari 2021, 10:53 uur
Mijn top 10:
1. Danny Brown - Atrocity Exhibition
Voor mij geen Kendrick, voor mij geen Kanye (alhoewel meer dan prima artiesten natuurlijk), maar DB is voor mij toch wel de hiphop-man van de '10's waarvan ik het meest onder de indruk ben. Vooral de chaos en samenhangende geheel van deze geniet ik exceptioneel hard van
2. Aesop Rock - The Impossible Kid
Woordsmit Aesop met zijn beste imo. Album voelt erg surrealistisch en tekstueel weer buiten de buitenbanen van de buitencategorie.
3. Ka - Honor Killed The Samurai
Ik slik elk project van Ka als zoete koek, maar deze is me extra dierbaar, want hiermee speelde hij zichzelf in mijn kijker
4. Steve Lehman - Sélébéyone
Ik ben een sucker voor jazz, zeker als het wat aan de experimentele kant is, en dan gaat Lehman ook nog samenwerken met een paar exoten van de underground hiphop scene. Draag mij maar weg.
5. Run The Jewels - Run The Jewels 3
Mijn favie van RTJ. Producties en raps gewoon weer top notch zoals altijd bij dit duo en deze vind ik ook gewoon net wat lekkerder flowen dan de 2 voorgangers
6. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
7. RSPC - Le Cafard
8. Noname - Telefone
9. Kate Tempest - Let Them Eat Chaos
1. Danny Brown - Atrocity Exhibition
Voor mij geen Kendrick, voor mij geen Kanye (alhoewel meer dan prima artiesten natuurlijk), maar DB is voor mij toch wel de hiphop-man van de '10's waarvan ik het meest onder de indruk ben. Vooral de chaos en samenhangende geheel van deze geniet ik exceptioneel hard van
2. Aesop Rock - The Impossible Kid
Woordsmit Aesop met zijn beste imo. Album voelt erg surrealistisch en tekstueel weer buiten de buitenbanen van de buitencategorie.
3. Ka - Honor Killed The Samurai
Ik slik elk project van Ka als zoete koek, maar deze is me extra dierbaar, want hiermee speelde hij zichzelf in mijn kijker
4. Steve Lehman - Sélébéyone
Ik ben een sucker voor jazz, zeker als het wat aan de experimentele kant is, en dan gaat Lehman ook nog samenwerken met een paar exoten van de underground hiphop scene. Draag mij maar weg.
5. Run The Jewels - Run The Jewels 3
Mijn favie van RTJ. Producties en raps gewoon weer top notch zoals altijd bij dit duo en deze vind ik ook gewoon net wat lekkerder flowen dan de 2 voorgangers
6. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
7. RSPC - Le Cafard
8. Noname - Telefone
9. Kate Tempest - Let Them Eat Chaos
0
geplaatst: 14 februari 2021, 21:42 uur
Die Klaus Layer is aan me voorbij gegaan en die Thes One was helemaal van de radar verdwenen, (onbegrijpelijk na recente gebeurtenissen) dayum.
1
Diederik d(-_-)b
geplaatst: 15 februari 2021, 08:30 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Die Klaus Layer is aan me voorbij gegaan en die Thes One was helemaal van de radar verdwenen, (onbegrijpelijk na recente gebeurtenissen) dayum.
(quote)
Er staan een heleboel albums niet op Mume Klaus Layer | Discography | Discogs van Klaus Layer die officieel gewoon op LP en cd zijn uitgebracht. Thes One heeft gehoorschade en kopstem schade wat het onmogelijk maakt om door te kunnen rappen en muziekmaken wat ik al zei in andere topic. Als onderdeel van PUTS is hij druk genoeg geweest en deed ook alle promoties en boekhoudkundige zaken.
0
geplaatst: 15 februari 2021, 12:31 uur
Dit zijn fijne toevoegingen. Op het eerste gehoor klinkt die Thes One tape heerlijk. Al geeft Spotify wel 2014 aan als releasejaar, maar dat mag de pret niet drukken.
0
geplaatst: 15 februari 2021, 14:17 uur
Er staan een heleboel albums niet op Mume Klaus Layer | Discography | Discogs van Klaus Layer die officieel gewoon op LP en cd zijn uitgebracht. Thes One heeft gehoorschade en kopstem schade wat het onmogelijk maakt om door te kunnen rappen en muziekmaken wat ik al zei in andere topic. Als onderdeel van PUTS is hij druk genoeg geweest en deed ook alle promoties en boekhoudkundige zaken.
(quote)
Ik gebruik MuMe, RYM en Discogs ook niet als referenties voor albums te zoeken... Dat doe ik op eigen initiatief en heb thuis heel wat albums liggen die nog op Discogs moeten worden toegevoegd!
1
geplaatst: 15 februari 2021, 14:40 uur
03. Death Grips - Bottomless Pit
MC Ride & Zach Hill waren on a roll tussen 2012 en 2018, met elke plaat bleven ze zichzelf vernieuwen en lieten ze een andere invalshoek op hun karakterestieke sound horen. Ook Bottomless Pit was een echte topper. Donker, Chaotisch, Absurd en Nihilistisch. Dadaïsme in hip-hop vorm.
02. Aesop Rock - The Impossible Kid
Aesop Rock zijn meest directe, persoonlijke en minst abstracte plaat is 1 van de 3 hoogtepunten uit zijn oeuvre. Voor 1 keer schudt Aesop zijn abstracte schild van zich af en krijgen we een directe blik in zijn ziel. Alles valt samen op het intieme, zelf-reflectieve tweeluik Get Out of the Car & Shrunk.
01. Danny Brown - Atrocity Exhibition
Er is hier al genoeg gezegd over Danny. Het was even wennen aan zijn flow & stem-geluid, maar als het kwartje eenmaal valt, wil je niet meer zonder. Atrocity Exhibition is zijn beste en meest complete plaat tot nu toe en weet zelfs Aesop van een gouden plak af te houden dit jaar. Ain't it Funny behoort bovendien tot de beste tracks van de jaren '10.
MC Ride & Zach Hill waren on a roll tussen 2012 en 2018, met elke plaat bleven ze zichzelf vernieuwen en lieten ze een andere invalshoek op hun karakterestieke sound horen. Ook Bottomless Pit was een echte topper. Donker, Chaotisch, Absurd en Nihilistisch. Dadaïsme in hip-hop vorm.
Aesop Rock zijn meest directe, persoonlijke en minst abstracte plaat is 1 van de 3 hoogtepunten uit zijn oeuvre. Voor 1 keer schudt Aesop zijn abstracte schild van zich af en krijgen we een directe blik in zijn ziel. Alles valt samen op het intieme, zelf-reflectieve tweeluik Get Out of the Car & Shrunk.
Er is hier al genoeg gezegd over Danny. Het was even wennen aan zijn flow & stem-geluid, maar als het kwartje eenmaal valt, wil je niet meer zonder. Atrocity Exhibition is zijn beste en meest complete plaat tot nu toe en weet zelfs Aesop van een gouden plak af te houden dit jaar. Ain't it Funny behoort bovendien tot de beste tracks van de jaren '10.
0
geplaatst: 15 februari 2021, 14:46 uur
En het overzichtje:
07. Noname - Telefone
09. Linafornia - Yung
07. Noname - Telefone
09. Linafornia - Yung
0
geplaatst: 15 februari 2021, 14:56 uur
5
geplaatst: 15 februari 2021, 15:00 uur
zaaf en ForWhomThePeteTolls staan waarschijnlijk al in hun grote, ruwe mannenhanden te wrijven om aan 1989 te beginnen!
https://i.imgflip.com/38iqvl.png
https://i.imgflip.com/38iqvl.png
1
geplaatst: 15 februari 2021, 16:26 uur
Johnny Marr schreef:
zaaf en ForWhomThePeteTolls staan waarschijnlijk al in hun grote, ruwe mannenhanden te wrijven om aan 1989 te beginnen!
(afbeelding)
(afbeelding)
1988 verheug ik me meer op.
* denotes required fields.