menu

Muziek / Muziekgames / Witte Trui 2020 Finale Albums

zoeken in:
avatar van marsupilami
We gaan nog eens een poging wagen om ook de albums te beoordelen van de songs die de finale speelden van de Witte Trui. Zet de onderstaande albums in een lijstje en stuur die via PM naar mij. Gelieve dus geen lijstjes te plaatsen in dit topic!!

Het gaat dus over deze 21 albums:
Arcade Fire - Reflektor (2013) (Reflektor)
Arcade Fire - The Suburbs (2010) (Ready to Start, Sprawl II (Mountains Beyond Mountains))
Beach House - Bloom (2012) (Myth)
Chvrches - The Bones of What You Believe (2013) (The Mother We Share)
DIIV - Oshin (2012) (Doused)
First Aid Kit - The Lion's Roar (2012) (Emmylou)
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015) (King Kunta)
Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! (2019) (Venice Bitch)
Let's Eat Grandma - I'm All Ears (2018) (Donnie Darko)
M83 - Hurry Up, We're Dreaming (2011) (Midnight City, Wait)
Michael Kiwanuka - Love & Hate (2016) (Cold Little Heart)
Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013) (Jubilee Street)
Phosphorescent - Muchacho (2013) (Song for Zula)
PJ Harvey - Let England Shake (2011) (The Glorious Land)
Röyksopp & Robyn - Do It Again (2014) (Monument)
Santigold - Master of My Make-Believe (2012) (Disparate Youth)
Slowdive - Slowdive (2017) (Sugar for the Pill)
Spinvis - Tot ziens, Justine Keller (2011) (Kom terug)
Tame Impala - Currents (2015) (Let It Happen)
The National - High Violet (2010) (Bloodbuzz Ohio, Conversation 16)
The War on Drugs - Lost in the Dream (2014) (Red Eyes)

Alle albums zijn beschikbaar op Spotify, dus dat kan alvast geen excuus zijn om het album niet te kunnen beluisteren. Lukt het echter niet om de volledige top 21 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 15.

De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 21 punten, de nummer 2 krijgt 20 punten enz. tot de nummer 21 en die dan nog 1 puntje).

Nog eens: PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

De deadline zet ik op donderdag 7 januari 14:00 a.s.

Iedereen die gestemp heeft op de Witte Trui finale lijst krijgt een tagje:
dominicano fonso, forzautregivo, Johnny Marrissey, Mausie, tafkat, aerobag, andré, esteban, inquestos, jeroentjuhh, marsupilami, Marzipaintree, Porcupine Head, sj0n88, cosmic kid, Guessmaker, Joren999, MRDammann, Poek, ranja, Salvadore, SanderT, SBube, STaRS, The Eraser, VladTheImpaler, wibro, Finidi, gerre, jordidj1, pauljojo, Riesdude, Robbie34, 123poetertjes, AstroStart, charlotte2807, Grafmat, Gyzzz, sokra, WhyNotSmile, Brunniepoo, Casartelli, Glen Hansard, GrafGantz, luigifort, Mastroianni, mauricedegier, Outlaw104, stardust_be, Vince vega, willemdeux, 50tracks, arcade monkeys, corn1holio1, curufin, Edgar18, Gebruiker43757, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, Maartenn, mol, Scorpion_21, Simon77, Snoeperd, tbouwh,Teunnis, thelion, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, chevy93, Choconas, Co Jackso, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, Gretz, herman, Johnny Marr, Koenr, laxus11, nico1616, Onweerwolf, Ploppesteksel, Poeha, remcodulac, Silent_shout, stoepkrijt, Titmeister, vigil, yeahyeahyeah

avatar van sj0n88
Ik ben dit keer van de partij. De top-3 onderaan is alvast makkelijk. Bij de 18 albums daarboven wordt het een stuk spannender.

avatar van jordidj1
Je bent lekker bezig!

Ik ken 2 of 3 albums niet volledig, dus ik kom wel met een volledig lijstje denk ik.

avatar van ranja
Verder dan een top 5 kom ik niet en heb ook geen behoefte de rest te horen. Dus weer nee.

avatar van marsupilami
Ik moest zelf ook nog twee albums beluisteren voordat ik een lijstje kon opstellen. Persoonlijk vind ik de albums van de MuMe Finale over het algemeen toch wel sterker, hoewel er tegenwoordig wel wat overlap is.

avatar van Teunnis
Ja, vind dit ook heel wat zwakker dan de MML-albums. Kom aan vier platen van 4,5* of hoger. Ter vergelijking: bij de MML had ik zeven keer 5*.

avatar van jordidj1
Oneens. Deze editie heeft Lana del Rey, die andere niet.

avatar van herman
Ik heb hier geen tijd voor helaas, dus je kunt me weer uit de taglijst halen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik ken er zo 14, maar er staan 2 op mijn luisterlijst voor de komende periode - die kan ik wat naar voren halen. Dus verwacht van mij binnenkort een lijstje van 16.

avatar van JoaMuse
16 van de 21 heb ik al eens gehoord, dus een top 15 moet zeker lukken. En die andere 5 zal ik misschien ook nog eens beluisteren.

avatar van inquestos
Top16 ingestuurd. Van de overige 5 albums bevalt mij het bekendste nummer niet, dus zou me verbazen als die veel hoger zou komen dan plek 15.

avatar van Brunniepoo
Volledig lijstje ingestuurd. In de top minstens zo sterk als de albumlijst van de Top2000, maar daar staat dan weer tegenover dat ik de onderste tien weinig boeiend tot uitermate vervelend vind.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Ik ken er zo 14, maar er staan 2 op mijn luisterlijst voor de komende periode - die kan ik wat naar voren halen. Dus verwacht van mij binnenkort een lijstje van 16.
Aldus geschiedde

5 x 4,0*
6 x 3,5*
2 x 3,0*
3 x 2,5*

De MML albumfinale had nog een 5,0* en twee 4,5*, maar verder een tamelijk gelijkaardige verdeling.

avatar van marsupilami
We zitten momenteel aan 11 deelnemers. Dus da's al wel goed, denk ik. Maar er mogen er nog wel een paar bij. Het zit allemaal nog heel dicht bij elkaar. Nog meer dan bij de andere Finale albums gaat elke stem hier tellen....

avatar van MRDammann
Mijn lijstje komt er waarschijnlijk nog aan. 7 januari gaat voor mij net lukken.

avatar van Gretz
Vergeten om een lijstje in te leveren voor de Ladder Finale Albums (druk en dacht dat de deadline later was), maar bij het beste albumspel ben ik uiteraard van de partij. Ik heb hier maar 4 albums die niet tenminste 4,0* scoren

5x 5,0*
8x 4,5*
4x 4,0*
2x 3,5*
2x 3,0*

avatar van Johnny Marr
Ik moet M83 en Royksopp & Robyn nog luisteren, maar als dat niet meer lukt drop ik nog een lijstje zonder die albums.


avatar van Poeha
Ik ken exact 3 albums integraal, dus dat gaat hem van mijn kant niet worden.

avatar van Johnny Marr
Blij dat ik M83 nog heb beluisterd. Iets te lang album, maar wel heel sterk. Ik stuur m'n lijstje vandaag nog in.

avatar van marsupilami
Dan zitten we nu op 20 stemmers. Ik weet niet of er nog stemmen gaan bijkomen. De top 4 ligt wel zo goed als vast, daaronder liggen nog 5 albums heel dicht op elkaar. Helemaal onderaan ligt het ook wel vast, vrees ik.

avatar van jordidj1
Ik kom nog met een lijstje.

avatar van marsupilami
Dan is het enkel nog wachten op de stem van jordidj1 en dan kunnen we afsluiten...

avatar van GrafGantz
Het zijn ook altijd dezelfden waar we op moeten wachten

avatar van jordidj1
marsupilami schreef:
Dan is het enkel nog wachten op de stem van jordidj1 en dan kunnen we afsluiten...


Gretz ook?

avatar van Gretz
Zondag al ingeleverd

avatar van jordidj1
Gretz schreef:
Zondag al ingeleverd


Wow

Dan was ik echt de laatste

avatar van marsupilami
Dan sluiten we hier de lijnen. We zijn uiteindelijk aan 22 stemmers geraakt.

Slechts 6 albums kregen van iedereen stemmen. Eén album kreeg maar 16 stemmen.

avatar van marsupilami
We hebben op de valreep nog een extra stem binnengekregen. Ga nog even wat rekenen...

avatar van marsupilami
21. Santigold - Master of My Make-Believe (2012)
Lied in de finale: Disparate Youth
https://www.musicmeter.nl/images/cover/244000/244633.300.jpg

Behaalde punten: 103

Witte Trui Album 2020: 21
Witte Trui Album 2019: ==
Witte Trui Album 2018: 18
Witte Trui Album 2017: 22

Stand. Dev: 1e met 3,32%
Gemiddelde punten: 16,58

Aantal stemmen: 19
Nummer 1 van niemand
Nummer 21 van GrafGantz, MRDammann

Aantal top 5 noteringen: 0
Aantal bottom 5 noteringen: 10

Scoorde dankzij de laatste deelnemer nog net boven de 100 punten. Een fenomenaal lage standaarddeviatie, slechts 3,3. Maar jammer genoeg zijn het bijna allemaal hoge punten, met een gemiddelde van 16,5 kan je natuurlijk niet hoog eindigen. En dat ligt ook volledig in lijn met de vorige prestaties.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.