Muziek / Muziekgames / Mijn favoriete Suede album
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2023, 15:36 uur
Dat viel uiteindelijk nog wel mee, want dit was echt alleen in Nederland en België een hit.
Nooit geweten
Nooit geweten

3
geplaatst: 3 maart 2023, 21:26 uur
1. David Bowie - Low (1977) - MusicMeter.nl
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5372.jpg
Als new wave liefhebber mag deze natuurlijk niet ontbreken in je top 5. Met een Bowie kant (1) en een Eno kant (2). Want zo beleef ik dit album toch wel. Less Bowie more Eno en dus niet toevallig op nummer 1.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5372.jpg
Als new wave liefhebber mag deze natuurlijk niet ontbreken in je top 5. Met een Bowie kant (1) en een Eno kant (2). Want zo beleef ik dit album toch wel. Less Bowie more Eno en dus niet toevallig op nummer 1.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 maart 2023, 17:54 uur
Morgen gaan we hier dus van start met INXS. Iedereen mag nu 3-2-1 punten uitdelen aan de artiesten uit onderstaand lijstje en aldus medebepalen welke artiesten we in de weken 11, 12 en 13 behandelen.
3 Toto
2 Big Country
1 The Stranglers
Echo & the Bunnymen
Suede
Bruce Springsteen
Drake
Waterboys
3 Toto
2 Big Country
1 The Stranglers
Echo & the Bunnymen
Suede
Bruce Springsteen
Drake
Waterboys
0
geplaatst: 4 maart 2023, 19:05 uur
Morgen gaan we hier dus van start met INXS. Iedereen mag nu 3-2-1 punten uitdelen aan de artiesten uit onderstaand lijstje en aldus medebepalen welke artiesten we in de weken 11, 12 en 13 behandelen.
3 Echo & the Bunnymen 3
3 Toto
2 Big Country
2 Suede 2
1 The Stranglers
1 Waterboys 1
Bruce Springsteen
Drake
3 Echo & the Bunnymen 3
3 Toto
2 Big Country
2 Suede 2
1 The Stranglers
1 Waterboys 1
Bruce Springsteen
Drake
0
geplaatst: 4 maart 2023, 19:57 uur
4 Toto 1
3 Waterboys 2
3 Bruce Springsteen 3
3 Echo & the Bunnymen
2 Big Country
2 Suede
1 The Stranglers
Drake
4 Toto 1
3 Waterboys 2
3 Bruce Springsteen 3
3 Echo & the Bunnymen
2 Big Country
2 Suede
1 The Stranglers
Drake
1
geplaatst: 4 maart 2023, 21:37 uur
6 Toto 2
6 Waterboys 3
3 Bruce Springsteen
3 Echo & the Bunnymen
2 Big Country
3 Suede 1
1 The Stranglers
Drake
6 Toto 2
6 Waterboys 3
3 Bruce Springsteen
3 Echo & the Bunnymen
2 Big Country
3 Suede 1
1 The Stranglers
Drake
0
geplaatst: 5 maart 2023, 00:14 uur
6 Toto
6 Waterboys
5 Echo & the Bunnymen 2
4 The Stranglers 3
3 Big Country 1
3 Bruce Springsteen
3 Suede
Drake
6 Toto
6 Waterboys
5 Echo & the Bunnymen 2
4 The Stranglers 3
3 Big Country 1
3 Bruce Springsteen
3 Suede
Drake
2
geplaatst: 5 maart 2023, 09:48 uur
Veel te weinig tijd voor dit topic, maar wilde toch nog even mijn David Bowie top vijf vermelden:
5. ★ (2016) (3,5*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/517000/517968.jpg?cb=1642456555
Tja, een mooi sluitstuk. Een aantal tracks met diepgaande teksten zeker in retrospectie. De blauwe sterretjes staan bij I Can't Give Everything Away en Lazarus.
4. Let's Dance (1983) (3,5*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/5000/5433.jpg
Zijn meest commerciële album. Mijn introductie met Bowie's werk. Zal dus altijd wel, al is het maar uit nostalgische overwegingen een van zijn topalbums voor me blijven.
3. The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972) (3,5*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/1000/1029.jpg
Met toppers Starman, Ziggy en zijn Lady. Blijft genieten geblazen.
2. Diamond Dogs (1974) (4,0*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/0/243.jpg?cb=1617026776
Met het fantastische Rebel Rebel en het prachtige Sweet Thing incluis reprise en We Are the Dead. Plus ik kan altijd wel genieten van Chant of the Ever Circling Skeletal Family, scheelt vast wel dat het zo kort is. Over de hele breedte een fraai album sowieso.
1. Young Americans (1975) (4,0*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/4000/4144.jpg?cb=1588350856
Hierop staat mijn all time favoriet van David Robert Jones, de titeltrack. Heerlijke semi soul/gospelachtige track, kun je me altijd voor wakker maken. Fascination, Can You Hear Me, Fame en Right zijn ook fijne tracks. De overige drie net een tandje minder waardoor ik op 4 sterren uitkom. "Jammer" dat hij hierna naar Berlijn toog (uitzonderingen daargelaten), had graag nog wel een opvolger hiervan willen horen. Maar misschien is het ook maar beter zo, dan blijft YA een pareltje binnen zijn oeuvre.
5. ★ (2016) (3,5*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/517000/517968.jpg?cb=1642456555
Tja, een mooi sluitstuk. Een aantal tracks met diepgaande teksten zeker in retrospectie. De blauwe sterretjes staan bij I Can't Give Everything Away en Lazarus.
4. Let's Dance (1983) (3,5*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/5000/5433.jpg
Zijn meest commerciële album. Mijn introductie met Bowie's werk. Zal dus altijd wel, al is het maar uit nostalgische overwegingen een van zijn topalbums voor me blijven.
3. The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972) (3,5*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/1000/1029.jpg
Met toppers Starman, Ziggy en zijn Lady. Blijft genieten geblazen.
2. Diamond Dogs (1974) (4,0*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/0/243.jpg?cb=1617026776
Met het fantastische Rebel Rebel en het prachtige Sweet Thing incluis reprise en We Are the Dead. Plus ik kan altijd wel genieten van Chant of the Ever Circling Skeletal Family, scheelt vast wel dat het zo kort is. Over de hele breedte een fraai album sowieso.
1. Young Americans (1975) (4,0*)
https://www.musicmeter.nl/images/covers/4000/4144.jpg?cb=1588350856
Hierop staat mijn all time favoriet van David Robert Jones, de titeltrack. Heerlijke semi soul/gospelachtige track, kun je me altijd voor wakker maken. Fascination, Can You Hear Me, Fame en Right zijn ook fijne tracks. De overige drie net een tandje minder waardoor ik op 4 sterren uitkom. "Jammer" dat hij hierna naar Berlijn toog (uitzonderingen daargelaten), had graag nog wel een opvolger hiervan willen horen. Maar misschien is het ook maar beter zo, dan blijft YA een pareltje binnen zijn oeuvre.
3
geplaatst: 5 maart 2023, 10:58 uur
1
geplaatst: 5 maart 2023, 12:18 uur
7 Waterboys 1
7 Echo & the Bunnymen 2
6 Suede 3
6 Toto
4 The Stranglers
3 Big Country
3 Bruce Springsteen
Drake
7 Waterboys 1
7 Echo & the Bunnymen 2
6 Suede 3
6 Toto
4 The Stranglers
3 Big Country
3 Bruce Springsteen
Drake
0
geplaatst: 5 maart 2023, 12:57 uur
9 Waterboys 2
7 Echo & the Bunnymen
7 Suede 1
6 Big Country 3
6 Toto
4 The Stranglers
3 Bruce Springsteen
Drake
9 Waterboys 2
7 Echo & the Bunnymen
7 Suede 1
6 Big Country 3
6 Toto
4 The Stranglers
3 Bruce Springsteen
Drake
1
geplaatst: 5 maart 2023, 13:11 uur
Wat een draak ben je toch!

Maar ik wilde dat ook doen maar doe dat ook bij al INXS dus ik heb not enough time

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 maart 2023, 13:14 uur
Jammer dat jullie niet openstaan voor deze new sensation
0
geplaatst: 5 maart 2023, 13:54 uur
Ik sla een week je over. Ik heb van INXS enkel een verzamelaar, Kick, en X.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 13:55 uur
Nu maar hopen dat dit omtrent Drake ons groepje niet apart teared.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 14:15 uur
5.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8016.jpg?cb=1616200183
Voor mijn eerste liefde maak ik graag wat tijd
Dit album luister ik nooit in zijn geheel meer, als tiener was dat wel anders. Van een aantal songs op kant B kan ik me niet meer herinneren hoe ze gaan, maar dat deert niet. Er staan genoeg tijdloze pareltjes op nog. What You Need heb ik altijd een haat/liefde verhouding mee gehad. Tegenwoordig wel iets meer liefde, maar er is iets met die track dat me niet helemaal meekrijgt. Listen Like Thieves is de straightforward radio rocksong, niks mis mee. Maar het gaat mij vooral om Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain) en Shine Like It Does die ik allebei prachtig vind. Zeker wel in mijn top zoveel INXS songs. Voeg daarbij nog de stamper This Time dat wel een staple was op mijn cassettebandjes in mijn kindertijd en toen echt een tijdje mijn fave song van de band was en dan is het genoeg om op plek 5 te komen. De rest van de songs luister ik dan nog wel weer eens een keer 
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8016.jpg?cb=1616200183
Voor mijn eerste liefde maak ik graag wat tijd
Dit album luister ik nooit in zijn geheel meer, als tiener was dat wel anders. Van een aantal songs op kant B kan ik me niet meer herinneren hoe ze gaan, maar dat deert niet. Er staan genoeg tijdloze pareltjes op nog. What You Need heb ik altijd een haat/liefde verhouding mee gehad. Tegenwoordig wel iets meer liefde, maar er is iets met die track dat me niet helemaal meekrijgt. Listen Like Thieves is de straightforward radio rocksong, niks mis mee. Maar het gaat mij vooral om Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain) en Shine Like It Does die ik allebei prachtig vind. Zeker wel in mijn top zoveel INXS songs. Voeg daarbij nog de stamper This Time dat wel een staple was op mijn cassettebandjes in mijn kindertijd en toen echt een tijdje mijn fave song van de band was en dan is het genoeg om op plek 5 te komen. De rest van de songs luister ik dan nog wel weer eens een keer 
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 maart 2023, 14:27 uur
Depeche Mode
U2
R.E.M.
Kraftwerk
New Order et.al.
Orchestral Manoeuvres in the Dark
Roxy Music
Nits
Peter Gabriel
Boudewijn de Groot
Kate Bush
Mike Oldfield
Pet Shop Boys
Duran Duran
Simple Minds
David Bowie
https://www.musicmeter.nl/images/covers/8000/8020.jpg
5. X
Na het hitalbum kwam nog een hitalbum. Qua hits zouden heel wat bands een moord doen om nummers van het kaliber Suicide Blonde, Disappear, By My Side en Bitter Tears op één album te krijgen, maar het succes van de gladde (over-perfectionistische?) productie is wat wisselend. Waar het werkt, werkt het goed, zoals op de albumtrack Lately, alsook op Hear That Sound waarmee het beste tot het laatst bewaard wordt. De aanstekerballade onder de hits pakt het derde blauwe sterretje. Per saldo een fijn album om op te zetten, al staan met name op de B-kant ook enkele nummers die hardnekkig weigeren indruk te maken.
U2
R.E.M.
Kraftwerk
New Order et.al.
Orchestral Manoeuvres in the Dark
Roxy Music
Nits
Peter Gabriel
Boudewijn de Groot
Kate Bush
Mike Oldfield
Pet Shop Boys
Duran Duran
Simple Minds
David Bowie
https://www.musicmeter.nl/images/covers/8000/8020.jpg
5. X
Na het hitalbum kwam nog een hitalbum. Qua hits zouden heel wat bands een moord doen om nummers van het kaliber Suicide Blonde, Disappear, By My Side en Bitter Tears op één album te krijgen, maar het succes van de gladde (over-perfectionistische?) productie is wat wisselend. Waar het werkt, werkt het goed, zoals op de albumtrack Lately, alsook op Hear That Sound waarmee het beste tot het laatst bewaard wordt. De aanstekerballade onder de hits pakt het derde blauwe sterretje. Per saldo een fijn album om op te zetten, al staan met name op de B-kant ook enkele nummers die hardnekkig weigeren indruk te maken.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 14:42 uur
5. The Swing (1984)
Hun doorbraakalbum. Hoewel het buiten Europa nog niet zoveel deed. Original Sin is natuurlijk de blikvanger. Nog altijd een ijzersterke single. Ook Message en Jetty waren singles en zijn ook erg lekker. Sowieso de eerste 6 tracks zijn fave bij mij, daarna verlies ik wel wat interesse. Maar dat komt bij meer albums van ze voor. Lekker plaatje.
Hun doorbraakalbum. Hoewel het buiten Europa nog niet zoveel deed. Original Sin is natuurlijk de blikvanger. Nog altijd een ijzersterke single. Ook Message en Jetty waren singles en zijn ook erg lekker. Sowieso de eerste 6 tracks zijn fave bij mij, daarna verlies ik wel wat interesse. Maar dat komt bij meer albums van ze voor. Lekker plaatje.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 14:47 uur
05. Kick
INXS - Kick (1987) - MusicMeter.nl
INXS heeft best wat redelijk albums daarnaast een paar best goede tot zeer goede albums en ze hebben precies vijf geniale albums! Nu nog even die vijf in de juiste volgorde zetten.
Dan kom ik uit op een vijfde plaats voor Kick. Een album wat de echt grote doorbraak veroorzaakte waarbij de band richting U2 achtige populariteit ging, een album ook vol met singles en ook met hits. Mijn sterren zijn voor Devil Inside, Mystify en signature anthem Never Tear Us Apart. Maar het niveau is hoog en constant.
INXS - Kick (1987) - MusicMeter.nl
INXS heeft best wat redelijk albums daarnaast een paar best goede tot zeer goede albums en ze hebben precies vijf geniale albums! Nu nog even die vijf in de juiste volgorde zetten.
Dan kom ik uit op een vijfde plaats voor Kick. Een album wat de echt grote doorbraak veroorzaakte waarbij de band richting U2 achtige populariteit ging, een album ook vol met singles en ook met hits. Mijn sterren zijn voor Devil Inside, Mystify en signature anthem Never Tear Us Apart. Maar het niveau is hoog en constant.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 maart 2023, 14:50 uur
vigil schreef:
signature arnhem
Er zijn best wat redelijke tot zeer goede Arnhems, maar er is maar één signature Arnhem.signature arnhem
1
geplaatst: 6 maart 2023, 08:44 uur
4.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8015.jpg?cb=1616200230
Ik heb een erg zwak voor dit album, een beetje het album van mijn jeugd. Het zal dus altijd een speciaal plekje bij me houden
Voor mij beter dan het album dat hierna kwam, het heeft een bepaalde magische sfeer. Niet zo gek met heerlijke songs als Johnson's Aeroplane en vooral het alomvattende Burn for You met dat zalige intro. Original Sin maakte als kind een daverende indruk op me, bij wie niet
Het titelnummer is altijd erg fijn om te horen en dan hebben we mijn persoonlijke favoriet Love Is (What I Say) nog niet eens gehad, prachtig! En de rest van de singles en tracks zijn ook gewoon goed tot erg goed. The Swing had ook op het podium gekund 
https://www.musicmeter.nl/images/cover/8000/8015.jpg?cb=1616200230
Ik heb een erg zwak voor dit album, een beetje het album van mijn jeugd. Het zal dus altijd een speciaal plekje bij me houden
Voor mij beter dan het album dat hierna kwam, het heeft een bepaalde magische sfeer. Niet zo gek met heerlijke songs als Johnson's Aeroplane en vooral het alomvattende Burn for You met dat zalige intro. Original Sin maakte als kind een daverende indruk op me, bij wie niet
Het titelnummer is altijd erg fijn om te horen en dan hebben we mijn persoonlijke favoriet Love Is (What I Say) nog niet eens gehad, prachtig! En de rest van de singles en tracks zijn ook gewoon goed tot erg goed. The Swing had ook op het podium gekund 
1
geplaatst: 6 maart 2023, 09:09 uur
4. Listen Like Thieves (1985)
Mist een superknaller als Original Sin en Don't Change op de vorige twee albums, maar als album wel net wat beter dan de vorige twee. Opener What You Need knalt er zalig in, wat een track, had ook zo op Kick kunnen staan. Ik hoor al wat New Sensation. Ik denk dat ze hier hun kenmerkende sound echt onder de knie kregen. Geldt ook voor de titeltrack trouwens, ook een grote fave van me. En uiteraard This Time. Andere hoogtepunten inderdaad Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain) en Shine Like It Does.
Echt een opmaat voor een totale internationale doorbraak dit album.
Mist een superknaller als Original Sin en Don't Change op de vorige twee albums, maar als album wel net wat beter dan de vorige twee. Opener What You Need knalt er zalig in, wat een track, had ook zo op Kick kunnen staan. Ik hoor al wat New Sensation. Ik denk dat ze hier hun kenmerkende sound echt onder de knie kregen. Geldt ook voor de titeltrack trouwens, ook een grote fave van me. En uiteraard This Time. Andere hoogtepunten inderdaad Kiss the Dirt (Falling Down the Mountain) en Shine Like It Does.
1
geplaatst: 6 maart 2023, 09:35 uur
johan de witt schreef:
Hun woestijnalbum, die feel...hun Born Sandy Devotional

1
geplaatst: 6 maart 2023, 09:39 uur
Ja, het heeft wel dat uitgestrekte Australische.
Hun Diesel and Dust
Hun Starfish.
Wel bizar hoeveel goeie muziek er in die jaren uit Australië kwam.
Hun Diesel and Dust
Hun Starfish.Wel bizar hoeveel goeie muziek er in die jaren uit Australië kwam.
* denotes required fields.