Muziek / Toplijsten en favorieten / Prog Ladder Intermezzo - de toplijsten
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 13:27 uur
11
Labradford - S [6:15]

Mi Media Naranja | 1997 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
2018: ---
2017: ---
2016: ---
2015: ---
We gaan verder met de eerste van een behoorlijk aantal deelnemers uit de VS. Met ook nog wat inzendingen uit diverse andere delen van de wereld kunnen we vaststellen dat Post Rock / Math Rock niet het typisch Britse onderonsje is dat voor nogal wat conventionelere progstromingen geldt. Het zwaartepunt van Labradford lag in de jaren '90. De band wordt hier gerepresenteerd met het openingsnummer van hun vierde album (dat louter efficiënte songtitels bevat).
Labradford - S [6:15]

Mi Media Naranja | 1997 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
We gaan verder met de eerste van een behoorlijk aantal deelnemers uit de VS. Met ook nog wat inzendingen uit diverse andere delen van de wereld kunnen we vaststellen dat Post Rock / Math Rock niet het typisch Britse onderonsje is dat voor nogal wat conventionelere progstromingen geldt. Het zwaartepunt van Labradford lag in de jaren '90. De band wordt hier gerepresenteerd met het openingsnummer van hun vierde album (dat louter efficiënte songtitels bevat).
0
geplaatst: 29 maart 2020, 14:43 uur
Deze heb ik op 7.
Het hele album heb ik gedraaid en er ook nog het een en ander over gelezen.
Ondanks dat er meerdere fans van Labradford andere letters (het album kent de trackvolgorde in letters) als favoriet hadden, heb ik voor 'S' gekozen. Dit nummer vind ik toch wel hun sterkste.
Bij het afluisteren hoorde ik er zelfs nog iets van Theme From The Deerhunter van The Shadows in. Dat zal wel heel persoonlijk zijn ben ik bang.
Het hele album heb ik gedraaid en er ook nog het een en ander over gelezen.
Ondanks dat er meerdere fans van Labradford andere letters (het album kent de trackvolgorde in letters) als favoriet hadden, heb ik voor 'S' gekozen. Dit nummer vind ik toch wel hun sterkste.
Bij het afluisteren hoorde ik er zelfs nog iets van Theme From The Deerhunter van The Shadows in. Dat zal wel heel persoonlijk zijn ben ik bang.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 16:06 uur
10
Cul de Sac - The Colomber [6:12]

China Gate | 1996 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
Ik heb nog mijn best gedaan de surfpostrock van Cul de Sac onder de aandacht te brengen, maar dit (andermaal VS, andermaal vooral jaren '90) lijkt toch een privéfeestje te blijven. Ach, het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen, zullen we maar zeggen.
Cul de Sac - The Colomber [6:12]

China Gate | 1996 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
Ik heb nog mijn best gedaan de surfpostrock van Cul de Sac onder de aandacht te brengen, maar dit (andermaal VS, andermaal vooral jaren '90) lijkt toch een privéfeestje te blijven. Ach, het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen, zullen we maar zeggen.
1
geplaatst: 29 maart 2020, 16:25 uur
Ik heb er eind januari naar geluisterd.
Als je 't niet erg vindt laat ik de slingers in de doos.
Als je 't niet erg vindt laat ik de slingers in de doos.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 17:38 uur
9
Mogwai - Mogwai Fear Satan [16:18]

Young Team | 1997 | Verenigd Koninkrijk
Prog Top 300 noteringen:
Het lot van postrock lijkt toch wel een beetje te zijn dat er niet al te veel consensus is over wat nu de beste nummers van een artiest zijn. Derhalve duiken diverse grote namen uit het genre 'slechts' in de artiestenlijst op. Ook Mogwai was in 4 van de 5 lijstjes aanwezig, maar de songkeuze was 4 keer een andere. Mogwai Fear Satan gooide de hoogste ogen.
Mogwai - Mogwai Fear Satan [16:18]

Young Team | 1997 | Verenigd Koninkrijk
Prog Top 300 noteringen:
Het lot van postrock lijkt toch wel een beetje te zijn dat er niet al te veel consensus is over wat nu de beste nummers van een artiest zijn. Derhalve duiken diverse grote namen uit het genre 'slechts' in de artiestenlijst op. Ook Mogwai was in 4 van de 5 lijstjes aanwezig, maar de songkeuze was 4 keer een andere. Mogwai Fear Satan gooide de hoogste ogen.
1
geplaatst: 29 maart 2020, 18:28 uur
Dat zal dan die van mij zijn. Een top 10 notering op 8.
Het is waar, om te zoeken naar een postrock song die zich positief onderscheidt van overige tracks op meerdere albums is niet bepaald een sinecure.
Komt nog bij dat het vaak lange nummers zijn waar - en dat is mijn ervaring - moeilijk snel 'een vinger achter te krijgen is' wat nu het ultieme nummer is.
Het is waar, om te zoeken naar een postrock song die zich positief onderscheidt van overige tracks op meerdere albums is niet bepaald een sinecure.
Komt nog bij dat het vaak lange nummers zijn waar - en dat is mijn ervaring - moeilijk snel 'een vinger achter te krijgen is' wat nu het ultieme nummer is.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 18:57 uur
4
Mono - Halcyon (Beautiful Days) [8:09]

Walking Cloud and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined | 2004 | Japan
Prog Top 300 noteringen:
Wat voor Mogwai gold, geldt evenzeer voor Mono. Drie stemmers brachten liefst zes nummers van de band in, maar daar zat geen enkele doublure tussen. De Japanners zijn inmiddels twee decennia en tien albums actief. Voor deze lijst doen we het met een betrekkelijk oudje.
Mono - Halcyon (Beautiful Days) [8:09]

Walking Cloud and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined | 2004 | Japan
Prog Top 300 noteringen:
Wat voor Mogwai gold, geldt evenzeer voor Mono. Drie stemmers brachten liefst zes nummers van de band in, maar daar zat geen enkele doublure tussen. De Japanners zijn inmiddels twee decennia en tien albums actief. Voor deze lijst doen we het met een betrekkelijk oudje.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 20:08 uur
Vanwege de hiervoor al benoemde betrekkelijk geringe consensus over de nummers, is de nummerlijst ditmaal slechts een Top 9. Daar beginnen we zodadelijk mee. Eerst nog even dit:
25
Explosions in the Sky - The Only Moment We Were Alone [10:14]

The Earth Is Not a Cold Dead Place | 1826 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
Er was een tijd dat Explosions in the Sky een heel grote naam was op MusicMeter. Inmiddels lijkt de grootste sensatie er wel weer wat af. Hun derde album, The Earth Is Not a Cold Dead Place, kan nog steeds voor hun beste doorgaan. Twee bescheiden noteringen voor The Only Moment We Were Alone leveren dat nummer een 25e plek in de Post Rock/Math Rock nummerlijst op.
25
Explosions in the Sky - The Only Moment We Were Alone [10:14]

The Earth Is Not a Cold Dead Place | 1826 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
Er was een tijd dat Explosions in the Sky een heel grote naam was op MusicMeter. Inmiddels lijkt de grootste sensatie er wel weer wat af. Hun derde album, The Earth Is Not a Cold Dead Place, kan nog steeds voor hun beste doorgaan. Twee bescheiden noteringen voor The Only Moment We Were Alone leveren dat nummer een 25e plek in de Post Rock/Math Rock nummerlijst op.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 21:11 uur
9
Ulver - Eos [5:05]

Shadows of the Sun | 2007 | Noorwegen
Prog Top 300 noteringen:
De Top 9 trappen we af met Ulver, de Noorse band die alweer bijna dertig jaar aan de weg timmert. Op 8 in onze nummertoplijst vinden we het openingsnummer van hun 7e (van in totaal 12) album.
Ulver - Eos [5:05]

Shadows of the Sun | 2007 | Noorwegen
Prog Top 300 noteringen:
De Top 9 trappen we af met Ulver, de Noorse band die alweer bijna dertig jaar aan de weg timmert. Op 8 in onze nummertoplijst vinden we het openingsnummer van hun 7e (van in totaal 12) album.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 maart 2020, 22:30 uur
8
Swans - The Apostate [23:01]

The Seer | 2012 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
En nog een heel grote naam uit de VS. Swans timmerde al lang aan de weg toen de termen postrock en mathrock nog uitgevonden moesten worden. Op 8 vinden we een recente bijdrage: het pièce de resistance van het ambitieuze album The Seer.
Swans - The Apostate [23:01]

The Seer | 2012 | Verenigde Staten
Prog Top 300 noteringen:
En nog een heel grote naam uit de VS. Swans timmerde al lang aan de weg toen de termen postrock en mathrock nog uitgevonden moesten worden. Op 8 vinden we een recente bijdrage: het pièce de resistance van het ambitieuze album The Seer.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 00:56 uur
7
God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright [4:14]

All Is Violent, All Is Bright | 2005 | Ierland
Prog Top 300 noteringen:
En zo kunnen we ook Ierland afvinken op onze imaginaire postrockwereldkaart. God Is an Astronaut timmert al bijna de hele 21e eeuw aan de weg met een wat toegankelijker vorm van postrock. Volgens de communis opinio kwam het hoogtepunt al met hun tweedeling, All Is Violent, All Is Bright, waarvan het titelnummer een 7e plek haalt.
God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright [4:14]

All Is Violent, All Is Bright | 2005 | Ierland
Prog Top 300 noteringen:
En zo kunnen we ook Ierland afvinken op onze imaginaire postrockwereldkaart. God Is an Astronaut timmert al bijna de hele 21e eeuw aan de weg met een wat toegankelijker vorm van postrock. Volgens de communis opinio kwam het hoogtepunt al met hun tweedeling, All Is Violent, All Is Bright, waarvan het titelnummer een 7e plek haalt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 10:15 uur
6
Blueneck - Lilitu [9:31]

The Fallen Host | 2009 | Verenigd Koninkrijk
Prog Top 300 noteringen:
Het Britse Blueneck mocht zich ook verheugen in belangstelling in vier van de vijf ingezonden lijstjes. Lilitu mocht zich bovendien verheugen in een post in het intermezzotopic. Zou er een verband zijn met die 6e plek? We zullen het nooit zeker weten, maar een muziekje delen kan sowieso nooit kwaad.
Blueneck - Lilitu [9:31]

The Fallen Host | 2009 | Verenigd Koninkrijk
Prog Top 300 noteringen:
Het Britse Blueneck mocht zich ook verheugen in belangstelling in vier van de vijf ingezonden lijstjes. Lilitu mocht zich bovendien verheugen in een post in het intermezzotopic. Zou er een verband zijn met die 6e plek? We zullen het nooit zeker weten, maar een muziekje delen kan sowieso nooit kwaad.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 11:35 uur
5
Long Distance Calling - Into the Black Wide Open [8:32]

Long Distance Calling | 2011 | Duitsland
Prog Top 300 noteringen:
Dan is het nu tijd voor wat rock met ballen. Ook Long Distance Calling kon zich verheugen in belangstelling van vier van de vijf deelnemers (nee, die dwarsligger is niet telkens dezelfde). En, nog altijd zijn correlatie en causaliteit niet per se hetzelfde, maar ook Into the Black Wide Open, het openingsnummer van Long Distance Callings titelloze derdeling, kwam in het intermezzotopic langs. En nu dus op 5.
Long Distance Calling - Into the Black Wide Open [8:32]

Long Distance Calling | 2011 | Duitsland
Prog Top 300 noteringen:
Dan is het nu tijd voor wat rock met ballen. Ook Long Distance Calling kon zich verheugen in belangstelling van vier van de vijf deelnemers (nee, die dwarsligger is niet telkens dezelfde). En, nog altijd zijn correlatie en causaliteit niet per se hetzelfde, maar ook Into the Black Wide Open, het openingsnummer van Long Distance Callings titelloze derdeling, kwam in het intermezzotopic langs. En nu dus op 5.
0
geplaatst: 30 maart 2020, 11:50 uur
Even een inhaalslag:
Uit de laatst besproken nummers heb ik Mono, weliswaar met een andere track op 13. Ulver met Eos op 18.
God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright op 9 en de nu net genoemde Blueneck was bij mij goed voor 2 noteringen.
Niet het nummer Lilitu wat zich mocht verheugen in een post, zoals Casartelli aangaf, maar bij mij was het meer het album King Nine dat mij het meeste aansprak. Ik heb daarvan een 1e en een 4e plaats.
Blueneck was hier wel een fraaie ontdekking tijdens mijn zoektocht binnen het hele postrockgebied.
Inmiddels zie ik weer al een nieuwe notering oplichten.
Uit de laatst besproken nummers heb ik Mono, weliswaar met een andere track op 13. Ulver met Eos op 18.
God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright op 9 en de nu net genoemde Blueneck was bij mij goed voor 2 noteringen.
Niet het nummer Lilitu wat zich mocht verheugen in een post, zoals Casartelli aangaf, maar bij mij was het meer het album King Nine dat mij het meeste aansprak. Ik heb daarvan een 1e en een 4e plaats.
Blueneck was hier wel een fraaie ontdekking tijdens mijn zoektocht binnen het hele postrockgebied.
Inmiddels zie ik weer al een nieuwe notering oplichten.

0
geplaatst: 30 maart 2020, 12:01 uur
Long Distance Calling heb ik ook en wel op 3, met een totaal ander nummer.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 12:48 uur
4
Godspeed You! Black Emperor - Moya [10:51]

Slow Riot for New Zerø Kanada | 1999 | Canada
Prog Top 300 noteringen:
Het lijkt geen heel gewaagde stelling dat Godspeed You Black Emperor! toch de meest beklijfde postrockband is… op wellicht nog iets noordelijks na. De band grossiert in, het genre kenmerkende, pretentieuze en soms domweg onuitspreekbare albumtitels en ter verhoging van de feestvreugde is er ook nog een debuutcassette met eenhoornstatus. Tussen de twee succesvolste langspelers zat nog deze EP, waarvan het openingsnummer op 4 staat.
Godspeed You! Black Emperor - Moya [10:51]

Slow Riot for New Zerø Kanada | 1999 | Canada
Prog Top 300 noteringen:
Het lijkt geen heel gewaagde stelling dat Godspeed You Black Emperor! toch de meest beklijfde postrockband is… op wellicht nog iets noordelijks na. De band grossiert in, het genre kenmerkende, pretentieuze en soms domweg onuitspreekbare albumtitels en ter verhoging van de feestvreugde is er ook nog een debuutcassette met eenhoornstatus. Tussen de twee succesvolste langspelers zat nog deze EP, waarvan het openingsnummer op 4 staat.
0
geplaatst: 30 maart 2020, 13:04 uur
Casartelli schreef:
Het lijkt geen heel gewaagde stelling dat Godspeed You Black Emperor! toch de meest beklijfde postrockband is…
Dat kan wel waar zijn en daarom stond GYBE ook aanvankelijk bij mij op mijn to do-lijst, maar na een paar luisterbeurten had ik ineens - om het eens plat te zeggen - mijn buik ervan vol.Het lijkt geen heel gewaagde stelling dat Godspeed You Black Emperor! toch de meest beklijfde postrockband is…
Geen notering derhalve.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 14:33 uur
Jacoto schreef:
Dat kan wel waar zijn en daarom stond GYBE ook aanvankelijk bij mij op mijn to do-lijst, maar na een paar luisterbeurten had ik ineens - om het eens plat te zeggen - mijn buik ervan vol.
Geen notering derhalve.
Het is bij mij ook maar een kortdurende fascinatie geweest en die zal inmiddels gerust tien jaar geleden zijn (een bescheiden waardering voor een handjevol van hun nummers bleef over). Maar zo om me heen kijkend heb ik wel de indruk dat het meer een blijvertje is geweest dan bijvoorbeeld Explosions in the Sky eerder.Dat kan wel waar zijn en daarom stond GYBE ook aanvankelijk bij mij op mijn to do-lijst, maar na een paar luisterbeurten had ik ineens - om het eens plat te zeggen - mijn buik ervan vol.
Geen notering derhalve.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 14:34 uur
3
Sigur Rós - Svefn-G-Englar [10:06]

Ágætis Byrjun | 1999 | IJsland
Prog Top 300 noteringen:
Het gebeurt, met gevoel voor understatement geformuleerd, niet dagelijks dat een hoge notering in de Prog Ladder Intermezzo toplijsten ook een regelmatig geziene gast in de MuMeLadderfinale is. Dat dit nummer bovendien niet in de Prog Top 300 staat (het bleef bij een vruchteloze nominatie in de eerste laddereditie), maakt het er allemaal niet minder opmerkelijk op. Van het eerste van hun drie klassieke albums pakt klapstuk Svefn-G-Englar het brons.
Sigur Rós - Svefn-G-Englar [10:06]

Ágætis Byrjun | 1999 | IJsland
Prog Top 300 noteringen:
Het gebeurt, met gevoel voor understatement geformuleerd, niet dagelijks dat een hoge notering in de Prog Ladder Intermezzo toplijsten ook een regelmatig geziene gast in de MuMeLadderfinale is. Dat dit nummer bovendien niet in de Prog Top 300 staat (het bleef bij een vruchteloze nominatie in de eerste laddereditie), maakt het er allemaal niet minder opmerkelijk op. Van het eerste van hun drie klassieke albums pakt klapstuk Svefn-G-Englar het brons.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 15:40 uur
2
Sigur Rós - Untitled #8 [11:45]

( ) | 2002 | IJsland
Prog Top 300 noteringen:
2018: 257
2017: 285
2016: 125
2015: 237
Ik heb altijd een beeld van IJsland als een donker land, wat naast de vele natuurschoon die het herbergt ook een bepaalde triestheid en leegheid uitstraalt. Dat komt gedeeltelijk bijvoorbeeld ook door de thrillers van Arnaldur Indriðason die ik lees, die wat mij betreft die sfeer heel goed kan neerzetten.
En wat ik dan zie als de ideale soundtrack bij die verhalen, komt de muziek van Sigur Rós heel dicht in de buurt. Natuurlijk ook niet geheel toevallig een Ijslandse band. Want als er een band is die sfeer kan neerzetten! Er gaat bijna een hypnotiserend effect uit van hun muziek , want heel veel gebeurt er nu ook weer niet op het eerste gehoor, maar wat is de muziek toch intens!
Want als je je laat hypnotiseren door dit prachtige nummer (wat mij betreft nog steeds hun mooiste), nemen ze je mee op een prachtige trip (al dan niet door het desolate IJslandse landschap, afhankelijk van je fantasie en voorstellingsvermogen
)! (Bonk)
Sigur Rós - Untitled #8 [11:45]

( ) | 2002 | IJsland
Prog Top 300 noteringen:
2018: 257
2017: 285
2016: 125
2015: 237
Ik heb altijd een beeld van IJsland als een donker land, wat naast de vele natuurschoon die het herbergt ook een bepaalde triestheid en leegheid uitstraalt. Dat komt gedeeltelijk bijvoorbeeld ook door de thrillers van Arnaldur Indriðason die ik lees, die wat mij betreft die sfeer heel goed kan neerzetten.
En wat ik dan zie als de ideale soundtrack bij die verhalen, komt de muziek van Sigur Rós heel dicht in de buurt. Natuurlijk ook niet geheel toevallig een Ijslandse band. Want als er een band is die sfeer kan neerzetten! Er gaat bijna een hypnotiserend effect uit van hun muziek , want heel veel gebeurt er nu ook weer niet op het eerste gehoor, maar wat is de muziek toch intens!
Want als je je laat hypnotiseren door dit prachtige nummer (wat mij betreft nog steeds hun mooiste), nemen ze je mee op een prachtige trip (al dan niet door het desolate IJslandse landschap, afhankelijk van je fantasie en voorstellingsvermogen
)! (Bonk)
0
geplaatst: 30 maart 2020, 15:42 uur
Wel een terechte plaats vind ik. In mijn lijst op 2 en ook de enige SR. Ik heb het over Ágætis Byrjun.
Zonder dat ik mezelf een Sigur Rós fan noem vind ik dit wel een gaaf nummer.
Hun muziek is een mooi pallet van klanken, allemaal waar, toch haal ik meestal niet het eind van een album.
Muzikaal gezien dan.
Zonder dat ik mezelf een Sigur Rós fan noem vind ik dit wel een gaaf nummer.
Hun muziek is een mooi pallet van klanken, allemaal waar, toch haal ik meestal niet het eind van een album.
Muzikaal gezien dan.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 17:26 uur
1
Godspeed You! Black Emperor - Sleep [23:17]

Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven | 2000 | Canada
Prog Top 300 noteringen:
Net als, om eens een dwarsstraat te noemen, Yes, nam Godspeed You Black Emperor! een dubbelelpee op waar domweg elke plaatkant één nummer was. Anders dan bij Yes leverde het Godspeed You Black Emperor! hun meest beklijvende album op. En het stuk dat binnen dat album de rest toch wel weer royaal op achterstand zet is Sleep, dat hiermee ook de Post Rock / Math Rock nummerlijst aanvoert.
Godspeed You! Black Emperor - Sleep [23:17]

Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven | 2000 | Canada
Prog Top 300 noteringen:
Net als, om eens een dwarsstraat te noemen, Yes, nam Godspeed You Black Emperor! een dubbelelpee op waar domweg elke plaatkant één nummer was. Anders dan bij Yes leverde het Godspeed You Black Emperor! hun meest beklijvende album op. En het stuk dat binnen dat album de rest toch wel weer royaal op achterstand zet is Sleep, dat hiermee ook de Post Rock / Math Rock nummerlijst aanvoert.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 17:27 uur
De artiestenlijst:
1 Sigur Rós
2 Godspeed You! Black Emperor
3 Blueneck
4 Mono
5 God is an Astronaut
6 Long Distance Calling
7 Swans
8 Ulver
9 Mogwai
10 Cul de sac
11 Labradford
12 Jambinai
13 Bark Psychosis
14 Jakob
15 Midas Fall
16 EF
17 Sky Architects
18 Explosions in the Sky
19 Hope of the States
20 Battles
21 Mooncake
22 Arbor Lights
23 Junius
24 Lis Er Stille
25 Lights & Motion
26 Tortoise
27 Adebisi Shank
28 Yndi Halda
29 Disco Inferno
30 Toe
31 Hammock
32 Don Caballero
33 You Pictures Of Florance Henderson
34 A Silver Mt. Zion
1 Sigur Rós
2 Godspeed You! Black Emperor
3 Blueneck
4 Mono
5 God is an Astronaut
6 Long Distance Calling
7 Swans
8 Ulver
9 Mogwai
10 Cul de sac
11 Labradford
12 Jambinai
13 Bark Psychosis
14 Jakob
15 Midas Fall
16 EF
17 Sky Architects
18 Explosions in the Sky
19 Hope of the States
20 Battles
21 Mooncake
22 Arbor Lights
23 Junius
24 Lis Er Stille
25 Lights & Motion
26 Tortoise
27 Adebisi Shank
28 Yndi Halda
29 Disco Inferno
30 Toe
31 Hammock
32 Don Caballero
33 You Pictures Of Florance Henderson
34 A Silver Mt. Zion
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 17:28 uur
De nummerlijst:
1 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
2 Sigur Rós - Untitled #8
3 Sigur Rós - Svefn-g-Englar
4 Godspeed You! Black Emperor - Moya
5 Long Distance Calling - Into the Black Wide Open
6 Blueneck - Lilitu
7 God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright
8 Swans - The Apostate
9 Ulver - Eos
10 Blueneck - Sirens
11 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
12 Mono - Halcyon (Beautiful Days)
13 Cul de sac - The colomber
14 Ulver - Rolling Stone
15 Long Distance Calling - Get Away
16 Godspeed You! Black Emperor - Rockets Fall on Rocket Falls
17 Blueneck - Counting Out
18 Sigur Rós - Ára Bátur
19 Mono - Ashes in the Snow
20 God is an astronaut - Helios erebus
21 EF - Bells Bleed & Boom
22 Cul de sac - Sakhalin
23 Sky Architects - We Will never Forget This
24 Mono - Part Three
25 Explosions in the Sky - The Only Moment We Were Alone
26 Jambinai - 감긴 눈 위로 비추는 불빛
27 Godspeed You! Black Emperor - Providence
28 God is an astronaut - Centralia
29 Labradford - S
30 Sigur Rós - Varúð
31 Swans - Helpless Child
32 Labradford - Pico
33 Mogwai - Mogwai Fear Satan
34 Hope of the States - Black Dollar Bills
35 Ulver - Not Saved
36 Mogwai - We're no here
37 Sigur Rós - Untitled 1 (Vaka)
38 Mono - Requiem for Hell
39 Battles - Ddiamondd
40 Mooncake - Zaris
41 Godspeed You! Black Emperor - Storm
42 Blueneck - Revelations
43 Arbor Lights - Damascus
44 God Is an Astronaut - Forever Lost
45 Swans - The Seer
46 Long distance calling - Timebends
47 Bark Psychosis - Big Shot
48 Mono - Unseen Harbor
49 Junius - Black Sarcophagus
50 Lis Er Stille - Forsyn
51 God is an astronaut - Pig powder
52 Mono - The Kidnapper Bell
53 Long Distance Calling - Apparitions
54 Blueneck - Weaving spiders come not here
55 Midas Fall - Sword to Shield
56 Sigur Rós - Hoppípolla
57 Godspeed You! Black Emperor - East Hastings
58 Cul de sac - Nepenthe
59 Lights & Motion - Home
60 Jakob - Dominion
61 Ulver - True North
62 Swans - Mother / Father
63 Tortoise - Glass Museum
64 Mogwai - Christmas Steps
65 Jakob - Blind Them With Science
66 Swans - The Sound
67 Bark psychosis - A street scene
68 Adebisi Shank - Mazel Tov
69 Blueneck - Hypnos
70 Yndi Halda - Illuminate My Heart, My Darling
71 Jambinai - Connection
72 Disco Inferno - Summer's Last Sound
73 Midas Fall - Evaporate
74 Mogwai - Music for a Forgotten Future (The Singing Mountain)
75 Godspeed you! Black emperor - Antennas to heaven
76 Toe - Song Silly
77 Hammock - Raising Your Voice... Trying to Stop an Echo
78 Ulver - Providence
79 Don Caballero - Dick Suffers is furious with you
80 You Pictures Of Florance Henderson - I Think E.T. Is Involved In My Family
81 A Silver Mt. Zion - 13 Angels Standing Guard 'Round the Side of Your Bed
1 Godspeed You! Black Emperor - Sleep
2 Sigur Rós - Untitled #8
3 Sigur Rós - Svefn-g-Englar
4 Godspeed You! Black Emperor - Moya
5 Long Distance Calling - Into the Black Wide Open
6 Blueneck - Lilitu
7 God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright
8 Swans - The Apostate
9 Ulver - Eos
10 Blueneck - Sirens
11 Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása
12 Mono - Halcyon (Beautiful Days)
13 Cul de sac - The colomber
14 Ulver - Rolling Stone
15 Long Distance Calling - Get Away
16 Godspeed You! Black Emperor - Rockets Fall on Rocket Falls
17 Blueneck - Counting Out
18 Sigur Rós - Ára Bátur
19 Mono - Ashes in the Snow
20 God is an astronaut - Helios erebus
21 EF - Bells Bleed & Boom
22 Cul de sac - Sakhalin
23 Sky Architects - We Will never Forget This
24 Mono - Part Three
25 Explosions in the Sky - The Only Moment We Were Alone
26 Jambinai - 감긴 눈 위로 비추는 불빛
27 Godspeed You! Black Emperor - Providence
28 God is an astronaut - Centralia
29 Labradford - S
30 Sigur Rós - Varúð
31 Swans - Helpless Child
32 Labradford - Pico
33 Mogwai - Mogwai Fear Satan
34 Hope of the States - Black Dollar Bills
35 Ulver - Not Saved
36 Mogwai - We're no here
37 Sigur Rós - Untitled 1 (Vaka)
38 Mono - Requiem for Hell
39 Battles - Ddiamondd
40 Mooncake - Zaris
41 Godspeed You! Black Emperor - Storm
42 Blueneck - Revelations
43 Arbor Lights - Damascus
44 God Is an Astronaut - Forever Lost
45 Swans - The Seer
46 Long distance calling - Timebends
47 Bark Psychosis - Big Shot
48 Mono - Unseen Harbor
49 Junius - Black Sarcophagus
50 Lis Er Stille - Forsyn
51 God is an astronaut - Pig powder
52 Mono - The Kidnapper Bell
53 Long Distance Calling - Apparitions
54 Blueneck - Weaving spiders come not here
55 Midas Fall - Sword to Shield
56 Sigur Rós - Hoppípolla
57 Godspeed You! Black Emperor - East Hastings
58 Cul de sac - Nepenthe
59 Lights & Motion - Home
60 Jakob - Dominion
61 Ulver - True North
62 Swans - Mother / Father
63 Tortoise - Glass Museum
64 Mogwai - Christmas Steps
65 Jakob - Blind Them With Science
66 Swans - The Sound
67 Bark psychosis - A street scene
68 Adebisi Shank - Mazel Tov
69 Blueneck - Hypnos
70 Yndi Halda - Illuminate My Heart, My Darling
71 Jambinai - Connection
72 Disco Inferno - Summer's Last Sound
73 Midas Fall - Evaporate
74 Mogwai - Music for a Forgotten Future (The Singing Mountain)
75 Godspeed you! Black emperor - Antennas to heaven
76 Toe - Song Silly
77 Hammock - Raising Your Voice... Trying to Stop an Echo
78 Ulver - Providence
79 Don Caballero - Dick Suffers is furious with you
80 You Pictures Of Florance Henderson - I Think E.T. Is Involved In My Family
81 A Silver Mt. Zion - 13 Angels Standing Guard 'Round the Side of Your Bed
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 17:29 uur
En mijn eigen bijdrage:
1. Sigur rós - Untitled #8
2. Cul de sac - The colomber
3. Blueneck - Lilitu
4. Long distance calling - Into the black wide open
5. God is an astronaut - Helios erebus
6. Cul de sac - Sakhalin
7. God is an astronaut - Centralia
8. Labradford - Pico
9. Mogwai - We're no here
10. Battles - Ddiamondd
11. Blueneck - Revelations
12. Long distance calling - Timebends
13. God is an astronaut - Pig powder
14. Blueneck - Weaving spiders come not here
15. Cul de sac - Nepenthe
16. Swans - Mother / Father
17. Bark psychosis - A street scene
18. Explosions in the sky - The only moment we were alone
19. Godspeed you! Black emperor - Antennas to heaven
20. Don Caballero - Dick Suffers is furious with you
1. Sigur rós - Untitled #8
2. Cul de sac - The colomber
3. Blueneck - Lilitu
4. Long distance calling - Into the black wide open
5. God is an astronaut - Helios erebus
6. Cul de sac - Sakhalin
7. God is an astronaut - Centralia
8. Labradford - Pico
9. Mogwai - We're no here
10. Battles - Ddiamondd
11. Blueneck - Revelations
12. Long distance calling - Timebends
13. God is an astronaut - Pig powder
14. Blueneck - Weaving spiders come not here
15. Cul de sac - Nepenthe
16. Swans - Mother / Father
17. Bark psychosis - A street scene
18. Explosions in the sky - The only moment we were alone
19. Godspeed you! Black emperor - Antennas to heaven
20. Don Caballero - Dick Suffers is furious with you
1
geplaatst: 30 maart 2020, 18:46 uur
Post Rock/Math Rock
01. Blueneck – Sirens
02. Sigur Rós – Svefn-g-Englar
03. Long Distance Calling – Get Away
04. Blueneck – Counting Out
05. EF – Bells Bleed & Boom
06. Sky Architects – We Will never Forget This
07. Labradford – S
08. Mogwai – Mogwai Fear Satan
09. God Is An Astronaut – All Is Violent, All Is Bright
10. Mooncake – Zaris
11. Arbor Lights – Damascus
12. Bark Psychosis – Big Shot
13. Mono – The Kidnapper Bell
14. Midas Fall – Sword to Shield
15. Lights & Motion – Home
16. Tortoise – Glass Museum
17. Adebisi Shank – Mazel Tov
18. Ulver – Eos
19. Toe – Song Silly
20. You Pictures Of Florance Henderson – I Think E.T. Is Involved In My Family
Verrassende nr. 1 wat mij betreft.
En leuk om te zien dat er toch weer namen tussen staan, die mij onbekend zijn.
Casartelli dank voor de rondleiding door dit zweverige genre.
01. Blueneck – Sirens
02. Sigur Rós – Svefn-g-Englar
03. Long Distance Calling – Get Away
04. Blueneck – Counting Out
05. EF – Bells Bleed & Boom
06. Sky Architects – We Will never Forget This
07. Labradford – S
08. Mogwai – Mogwai Fear Satan
09. God Is An Astronaut – All Is Violent, All Is Bright
10. Mooncake – Zaris
11. Arbor Lights – Damascus
12. Bark Psychosis – Big Shot
13. Mono – The Kidnapper Bell
14. Midas Fall – Sword to Shield
15. Lights & Motion – Home
16. Tortoise – Glass Museum
17. Adebisi Shank – Mazel Tov
18. Ulver – Eos
19. Toe – Song Silly
20. You Pictures Of Florance Henderson – I Think E.T. Is Involved In My Family
Verrassende nr. 1 wat mij betreft.
En leuk om te zien dat er toch weer namen tussen staan, die mij onbekend zijn.
Casartelli dank voor de rondleiding door dit zweverige genre.
0
geplaatst: 30 maart 2020, 18:55 uur
1. Godspeed You! Black Emperor - Moya
2. Mono - Halcyon (Beautiful Days)
3. Godspeed You! Black Emperor - Sleep
4. Swans - Apostate
5. Mono - Ashes in the Snow
6. God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright
7. Godspeed You! Black Emperor - Providence
8. Swans - Helpless Child
9. Ulver - Not Saved
10. Mono - Requiem for Hell
11. Godspeed You! Black Emperor - Storm
12. Swans - The Seer
13. Lis Er Stille - Forsyn
14. Long Distance Calling - Apparitions
15. Godspeed You! Black Emperor - East Hastings
16. Ulver - True North
17. Swans - The Sound
18. Jambinai - Connection
19. Mogwai - Music for a Forgotten Future (The Singing Mountain)
20. Ulver - Providence
2. Mono - Halcyon (Beautiful Days)
3. Godspeed You! Black Emperor - Sleep
4. Swans - Apostate
5. Mono - Ashes in the Snow
6. God is an Astronaut - All Is Violent, All Is Bright
7. Godspeed You! Black Emperor - Providence
8. Swans - Helpless Child
9. Ulver - Not Saved
10. Mono - Requiem for Hell
11. Godspeed You! Black Emperor - Storm
12. Swans - The Seer
13. Lis Er Stille - Forsyn
14. Long Distance Calling - Apparitions
15. Godspeed You! Black Emperor - East Hastings
16. Ulver - True North
17. Swans - The Sound
18. Jambinai - Connection
19. Mogwai - Music for a Forgotten Future (The Singing Mountain)
20. Ulver - Providence
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 maart 2020, 23:09 uur
Noordpool attendeerde mij erop dat er een aantal nummers ontbrak in de eindlijst. De posts zijn aangepast - voor zover ik zo snel kan zien heeft het geen invloed op het gepresenteerde deel.
0
geplaatst: 30 maart 2020, 23:25 uur
Casartelli weer bedankt voor de presentatie!
Mijn lijstje:
1. Sigur Rós - Untitled #8.
2. Ulver - Rolling Stone
3. Long Distance Calling - Into the Black Wide Open
4. Jambinai - 감긴 눈 위로 비추는 불빛
5. Blueneck - Lilitu
6. Godspeed You Black Emperor! - Sleep
7. Junius - Black Sarcophagus
8. Swans - The Apostate
9. Jakob - Blind Them With Science
10. Yndi Halda - Illuminate My Heart, My Darling
11. Midas Fall - Evaporate
12. Explosions in the Sky - The Only Moment We Were Alone
Mijn lijstje:
1. Sigur Rós - Untitled #8.
2. Ulver - Rolling Stone
3. Long Distance Calling - Into the Black Wide Open
4. Jambinai - 감긴 눈 위로 비추는 불빛
5. Blueneck - Lilitu
6. Godspeed You Black Emperor! - Sleep
7. Junius - Black Sarcophagus
8. Swans - The Apostate
9. Jakob - Blind Them With Science
10. Yndi Halda - Illuminate My Heart, My Darling
11. Midas Fall - Evaporate
12. Explosions in the Sky - The Only Moment We Were Alone
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 april 2020, 11:54 uur
Rock Progressivo Italiano
6 deelnemers leverden een toplijst Rock Progressivo Italiano in met in totaal 110 nummers. Dat leverde 91 unieke noteringen op, verdeeld over 51 unieke artiesten. We staan eerst even stil bij de artiesten die met verschillende nummers nog wel wat punten bij elkaar sprokkelden, maar de lijst der individuele nummers niet haalden.
Terugbladeren
Crossover Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Neo-Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Symphonic Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Heavy Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Experimental / Post Metal ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Progressive Metal ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Eclectic Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Psychedelic/Space Rock ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Prog Related ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Tech/Extreme Prog Metal ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Prog Folk ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Canterbury Scene ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Post Rock/Math Rock ontknoping artiestenlijst nummerlijst
6 deelnemers leverden een toplijst Rock Progressivo Italiano in met in totaal 110 nummers. Dat leverde 91 unieke noteringen op, verdeeld over 51 unieke artiesten. We staan eerst even stil bij de artiesten die met verschillende nummers nog wel wat punten bij elkaar sprokkelden, maar de lijst der individuele nummers niet haalden.
Terugbladeren
Crossover Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Neo-Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Symphonic Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Heavy Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Experimental / Post Metal ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Progressive Metal ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Eclectic Prog ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Psychedelic/Space Rock ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Prog Related ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Tech/Extreme Prog Metal ontknoping artiestenlijst nummerlijst
Prog Folk ontknoping artiestenlijst nummerlijst